x

Σύνδεση

Δεν έχετε λογαριασμό; Εγγραφείτε

Απόφαση Φ1/494/2017 - ΦΕΚ 3471/Β/4-10-2017

Έγκριση του Κανονισμού Λειτουργίας της Γενικής Επιτροπείας της Επικρατείας στο Ελεγκτικό Συνέδριο.


Απόφαση Αριθμ. Φ1/494/2017

ΦΕΚ 3471/Β/4-10-2017

Έγκριση του Κανονισμού Λειτουργίας της Γενικής Επιτροπείας της Επικρατείας στο Ελεγκτικό Συνέδριο.

ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΙΑΣ ΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ

ΣΤΟ ΕΛΕΓΚΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΣΕ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ

Συνεδρίασε στο Κατάστημα του Ελεγκτικού Συνεδρίου, στις 27 Σεπτεμβρίου 2017, με την ακόλουθη σύνθεση: Αντώνιος Νικητάκης, Επίτροπος Επικρατείας, Κωνσταντίνος Τόλης, Ιωάννης Κάρκαλης, Ευάγγελος Καραθανασόπουλος, Αντεπίτροποι Επικρατείας με αποφασιστική ψήφο, Κωνσταντίνα Σταμούλη και Γεώργιος Παπαϊσιδώρου, Πάρεδροι με συμβουλευτική ψήφο, με την παρουσία της Γραμματέως Μαρίας Εξαρχουλάκου, Τμηματάρχη.

Αφού έλαβε υπόψη:

1. Τις διατάξεις του άρθρου 17 και της περ. Β παρ. 7 του άρθρου 82 του Κώδικα Οργανισμού Δικαστηρίων και Κατάστασης Δικαστικών Λειτουργών, που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του ν. 1756/1988 (ΦΕΚ Α’ 35), όπως ισχύουν.

2. Τα από 30.6.2017 πρακτικά της Ολομέλειας της Γενικής Επιτροπείας της Επικρατείας στο Ελεγκτικό Συνέδριο για την κατάρτιση Σχεδίου Κανονισμού Λειτουργίας της.

3. Την εισήγηση του Αντεπιτρόπου Επικρατείας Ιωάννη Κάρκαλη, που αποτυπώθηκε στα ως άνω πρακτικά.

4. Την ανάγκη θεσμοθέτησης σαφών κανόνων εσωτερικής οργάνωσης και λειτουργίας της Γενικής Επιτροπείας της Επικρατείας στο Ελεγκτικό Συνέδριο.

5. Το γεγονός ότι από την απόφαση αυτή δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού, αποφασίζει:

Εγκρίνει τον Κανονισμό Λειτουργίας της Γενικής Επιτροπείας της Επικρατείας στο Ελεγκτικό Συνέδριο με το ακόλουθο περιεχόμενο:

 

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΙΑΣ

ΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ ΣΤΟ ΕΛΕΓΚΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ

Η ΓΕΝΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΕΙΑ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ

 

Άρθρο 1

Νομική Φύση και διάρθρωση

1. Η Γενική Επιτροπεία της Επικρατείας είναι ανώτατη, ανεξάρτητη δικαστική αρχή, η οποία δρα ενιαία και αδιαίρετα. Οι αρμοδιότητες της προβλέπονται από το νόμο και ασκούνται σύμφωνα με τα ειδικότερα προβλεπόμενα από τον παρόντα Κανονισμό Λειτουργίας.

2. Η Γενική Επιτροπεία της Επικρατείας αποτελείται από τους ακόλουθους δικαστικούς λειτουργούς:

α) Το Γενικό Επίτροπο Επικρατείας.

β) Τον Επίτροπο Επικρατείας.

γ) Τρεις (3) Αντεπιτρόπους Επικρατείας.

δ) Δύο (2) Παρέδρους.

ε) Οκτώ (8) Εισηγητές.

3. Οι δικαστικοί λειτουργοί της Γενικής Επιτροπείας της Επικρατείας επικουρούνται στο έργο τους από δικαστικούς υπαλλήλους του Ελεγκτικού Συνεδρίου, οι οποίοι μετακινούνται σε αυτήν με απόφαση του Υπουργού Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρώπινων Δικαιωμάτων κατόπιν σύμφωνης γνώμης του αρμόδιου υπηρεσιακού Συμβουλίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.

 

Άρθρο 2

Επικεφαλής και διοίκηση

1. Επικεφαλής της Γενικής Επιτροπείας της Επικρατείας είναι ο Γενικός Επίτροπος Επικρατείας ως γενικός δημοσιονομικός εισαγγελέας. Κάθε αρμοδιότητα της Γενικής Επιτροπείας της Επικρατείας ασκείται στο όνομα του Γενικού Επιτρόπου Επικρατείας, ανεξάρτητα από την αναπλήρωσή του.

2. Η Γενική Επιτροπεία της Επικρατείας διοικείται από την Ολομέλεια της. Όπου στον παρόντα Κανονισμό Λειτουργίας γίνεται αναφορά στην Ολομέλεια, χωρίς άλλο διακριτικό γνώρισμα, νοείται η Ολομέλεια της Γενικής Επιτροπείας της Επικρατείας.

3. Ο Γενικός Επίτροπος Επικρατείας αναπληρώνεται από δικαστικό λειτουργό της Γενικής Επιτροπείας της Επικρατείας, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο νόμο, κατά τα αναλυτικά κάθε φορά οριζόμενα σε ειδική προς τούτο απόφαση της Ολομέλειας της, η οποία εκδίδεται κατά την έναρξη του δικαστικού έτους.

Όπου στον παρόντα Κανονισμό αναφέρεται ο Γενικός Επίτροπος Επικρατείας νοείται και ο αναπληρωτής του.

4. Κάθε δικαστικός λειτουργός που αναπληρώνει το Γενικό Επίτροπο Επικρατείας έχει πλήρη ελευθερία γνώμης κατά την άσκηση των καθηκόντων του με γνώμονα το Σύνταγμα, το νόμο και τη συνείδησή του.

 

ΙΙ. ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΓΕΝΙΚΟΥ ΕΠΙΤΡΟΠΟΥ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ

 

Άρθρο 3

Αρμοδιότητα παράστασης

1. Ο Γενικός Επίτροπος Επικρατείας παρίσταται υπέρ του δημοσίου συμφέροντος στις δημόσιες συνεδριάσεις όλων των Τμημάτων και της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου και διατυπώνει συνοπτικά ή αναλυτικά, γραπτά ή προφορικά - κατά την απόλυτη διακριτική ευχέρεια του - γνώμη για την εκδικαζόμενη υπόθεση, καθώς και για κάθε δικονομικό ή ουσιαστικό ζήτημα που ανακύπτει κατά την ακροαματική διαδικασία και δικαιούται να απευθύνει ερωτήσεις στα διάδικα μέρη και τους μάρτυρες και να αιτείται την καταχώρηση στα πρακτικά κάθε πρότασης, παρατήρησης ή τοποθέτησης του. Όταν ο Γενικός Επίτροπος δεν είναι ο αιτών, η γνώμη του ακούγεται τελευταία.

2. Ο Γενικός Επίτροπος Επικρατείας δικαιούται να παρίσταται υπέρ του δημόσιου συμφέροντος στις συνεδριάσεις των Κλιμακίων και να διατυπώνει τη γνώμη του για τις εξεταζόμενες υποθέσεις, καθώς και για κάθε δικονομικό ή ουσιαστικό ζήτημα που ανακύπτει.

 

Άρθρο 4

Αρμοδιότητα άσκησης ένδικων βοηθημάτων και μέσων

1. Ο Γενικός Επίτροπος Επικρατείας δικαιούται να ασκεί υπέρ του δημοσίου συμφέροντος τα ακόλουθα ένδικα βοηθήματα και μέσα:

α) Αίτηση ανάκλησης πράξης Κλιμακίου, σύμφωνα με το άρθρο 35 παρ. 5 του ν. 4129/2013.

β) Αίτηση ανάκλησης πράξης Επιτρόπων και Κλιμακίου, σύμφωνα με το άρθρο 36 του ν. 4129/2013.

γ) Αίτηση αναθεώρησης απόφασης Τμήματος, σύμφωνα με το άρθρο 37 του ν. 4129/2013.

δ) Αίτηση άρσης αμφισβήτησης για την έννοια διατάξεων τυπικού νόμου από την έκδοση αντίθετων πράξεων ή πρακτικών Κλιμακίων ελέγχου συμβάσεων ή αντίθετων αποφάσεων του Τμήματος ελέγχου συμβάσεων, σύμφωνα με το άρθρο 37 παρ. 9 του ν. 4129/2013.

ε) Αίτηση άρσης αμφιβολίας για την έννοια διατάξεων τυπικού νόμου σε εκκρεμείς υποθέσεις ελέγχου συμβάσεων μεγάλης οικονομικής αξίας, σύμφωνα με το άρθρο 37 παρ. 9 του ν. 4129/2013.

στ) Αίτηση αναθεώρησης κατά πράξης Επιτρόπου για την κήρυξη ή μη ως ορθώς εχόντων των λογαριασμών δημοσίου υπολόγου και κατά πράξεων καταλογισμού ελλείμματος υπολόγου για κηρυχθέντες ως μη ορθώς έχοντες λογαριασμούς, σύμφωνα με το άρθρο 48 του ν. 4129/2013.

ζ) Έφεση κατά πράξης (απόφασης) καταλογισμού, σύμφωνα με το άρθρο 80 του ν. 4129/2013.

η) Έφεση κατά πράξης κανονισμού σύνταξης και κατά απόφασης της Επιτροπής Ελέγχου Πράξεων Κανονισμού Συντάξεων, σύμφωνα με το άρθρο 82 του ν. 4129/2013.

θ) Έφεση κατά απόφασης της Επιτροπής Ελέγχου Πράξεων Κανονισμού Συντάξεων, που εκδίδονται επί ενστάσεων του άρθρου 5 του ν. 3163/1955, σύμφωνα με το άρθρο 83 του ν. 4129/2013.

ι) Αίτηση αναίρεσης κατά οριστικής απόφασης Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου, σύμφωνα με τα άρθρα 86 και 87 παρ. 2 του ν. 4129/2013.

ια) Αίτηση αναίρεσης υπέρ του νόμου κατά οριστικής απόφασης Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου, σύμφωνα με το άρθρο 88 του ν. 4129/2013.

ιβ) Αίτηση αναθεώρησης απόφασης Τμήματος, σύμφωνα με το άρθρο 89 του ν. 4129/2013.

ιγ) Αίτηση εισαγωγής προς εξέταση στη Διοικητική Ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου ένστασης του άρθρου 90 του ν. 4129/2013, σύμφωνα με το άρθρο 91 του ίδιου νόμου.

ιδ) Κάθε άλλο ένδικο μέσο για το οποίο υφίσταται νομοθετική πρόβλεψη.

2. Στο πλαίσιο άσκησης της προαναφερόμενης αρμοδιότητας, ο Γενικός Επίτροπος Επικρατείας δικαιούται να λαμβάνει γνώση όλων των αναγκαίων για το σκοπό αυτό στοιχείων.

 

Άρθρο 5

Αρμοδιότητα άσκησης αιτήσεων καταλογισμού

1. Ο Γενικός Επίτροπος Επικρατείας ασκεί αίτηση καταλογισμού:

α) Κατά δημόσιων υπαλλήλων, σύμφωνα με το άρθρο 68 του ν. 4129/2013.

β) Κατά υπαλλήλων νομικών προσώπων δημόσιου δικαίου, σύμφωνα με το άρθρο 69 παρ. 2 του ν. 4129/2013.

γ) Κατά φυσικών προσώπων, υπόχρεων υποβολής δήλωσης περιουσιακής κατάστασης, σύμφωνα με το άρθρο 14 του ν. 3213/2003.

 

Άρθρο 6

Αρμοδιότητα εποπτείας Γενικής Επιτροπείας της Επικρατείας

1. Ο Γενικός Επίτροπος Επικρατείας ασκεί εποπτεία στους δικαστικούς λειτουργούς και τους δικαστικούς υπαλλήλους, που υπηρετούν στη Γενική Επιτροπεία της Επικρατείας, προκειμένου να διασφαλίσει την εύρυθμη λειτουργία της και την τήρηση της νομιμότητας. Στο πλαίσιο της αρμοδιότητας του αυτής, δικαιούται να εκδίδει γενικές οδηγίες για την εύρυθμη λειτουργία της Γενικής Επιτροπείας της Επικρατείας.

2. Ο Γενικός Επίτροπος Επικρατείας ασκεί την πειθαρχική δικαιοδοσία στους δικαστικούς υπαλλήλους που υπηρετούν στη Γενική Επιτροπεία της Επικρατείας και δύναται να παραγγείλει στο νεότερο Αντεπίτροπο Επικρατείας την άσκηση της πειθαρχικής τους δίωξης, σύμφωνα με τα άρθρα 104 παρ. 5 και 106 παρ. 1 του

ν. 2812/2000.

 

Άρθρο 7

Αρμοδιότητα άσκησης εποπτείας ελεγκτικών υπηρεσιών

1. Ο Γενικός Επίτροπος Επικρατείας ασκεί εποπτεία, με την έννοια ότι μπορεί να λαμβάνει γνώση, να παρακολουθεί την πορεία και να δίνει οδηγίες σε υπηρεσίες που ασκούν έλεγχο διαχείρισης του δημόσιου χρήματος στο νομικό πρόσωπο του Κράτους, σε οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης και σε νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, καθώς και σε υπηρεσίες που ασκούν έλεγχο της περιουσιακής κατάστασης δημόσιων υπαλλήλων και λειτουργών, δυνάμενος να εισαγάγει σχετικά ζητήματα στην Ολομέλεια.

2. Ο Γενικός Επίτροπος Επικρατείας: α) Θέτει στο αρχείο αναφορές, αιτήσεις ή καταγγελίες για τις οποίες κρίνει ότι είναι απαράδεκτες ή νόμω ή ουσία αβάσιμες, καθώς επίσης και όταν αυτές είναι ανεπίδεκτες δικαστικής εκτίμησης, β) Δύναται να αποστέλλει σε διοικητική, δικαστική ή άλλη υπηρεσία τις αναφορές, αιτήσεις ή καταγγελίες για τις οποίες κρίνει ότι αυτή είναι αρμόδια.

 

Άρθρο 8

Αρμοδιότητα διεθνούς συνεργασίας

1. Ο Γενικός Επίτροπος Επικρατείας συνεργάζεται με ευρωπαϊκές και διεθνείς υπηρεσίες για την καταπολέμηση της διαφθοράς.

2. Η μορφή και η διαδικασία συνεργασίας, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια δύναται να προβλέπεται κάθε φορά με απόφαση της Ολομέλειας.

 

Άρθρο 9

Αρμοδιότητα σύγκλησης και διεύθυνσης Ολομέλειας

1. Ο Γενικός Επίτροπος Επικρατείας συγκαλεί την Ολομέλεια, είτε αυτοβούλως, είτε κατόπιν αιτήματος τουλάχιστον τριών από τα έχοντα αποφασιστική ψήφο μέλη της.

2. Κατ’ εξαίρεση, τη σύγκληση της Ολομέλειας δύναται να ζητήσει ο Πρόεδρος του Ελεγκτικού Συνεδρίου αποκλειστικά για ζήτημα που αφορά σε αυτό.

3. Η Ολομέλεια διευθύνεται από το Γενικό Επίτροπο Επικρατείας, ο οποίος προεδρεύει στις συνεδριάσεις της.

 

Άρθρο 10

Αρμοδιότητα δημόσιας εκπροσώπησης

Ο Γενικός Επίτροπος Επικρατείας εκπροσωπεί τη Γενική Επιτροπεία της Επικρατείας σε κάθε συνάντηση σε εθνικό ή διεθνές επίπεδο που αυτή καλείται να μετάσχει, καθώς και σε κάθε δημόσια εκδήλωση.

 

Άρθρο 11

Αρμοδιότητα παρακολούθησης εργασιών Ελεγκτικού Συνεδρίου και ενημέρωση Υπουργού Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρώπινων Δικαιωμάτων

Ο Γενικός Επίτροπος Επικρατείας παρακολουθεί τις εργασίες του Ελεγκτικού Συνεδρίου και αναφέρει για αυτές στον Υπουργό Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρώπινων Δικαιωμάτων.

 

Άρθρο 12

Αρμοδιότητα συνεργασίας με την Ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου

1. Ο Γενικός Επίτροπος Επικρατείας εισάγει στην Ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου ζητήματα για τα οποία απαιτείται η συγκατάθεση, η γνώμη ή η απόφαση της και ανακοινώνει το αποτέλεσμα στις αρμόδιες αρχές.

2. Ο Γενικός Επίτροπος Επικρατείας διαβιβάζει στις αρμόδιες υπηρεσίες ευχές ή γνώμες της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου.

 

ΙΙΙ. ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑΣ

 

Άρθρο 13

Θεσμικός ρόλος και διάρθρωση

1. Η Γενική Επιτροπεία της Επικρατείας διοικείται από την Ολομέλεια της, η οποία έχει το τεκμήριο της αρμοδιότητας για όλα τα νομικά και πραγματικά ζητήματα που άπτονται της διοίκησής της.

2. Η Ολομέλεια αποτελείται από πέντε (5) μέλη με αποφασιστική ψήφο (Γενικός Επίτροπος Επικρατείας, Επίτροπος Επικρατείας, τρεις (3) Αντεπίτροποι Επικρατείας) και δυο (2) μέλη με γνωμοδοτική ψήφο (Πάρεδροι).

 

Άρθρο 14

Αρμοδιότητες

Η Ολομέλεια έχει το τεκμήριο της αρμοδιότητας για όλα τα ζητήματα που αφορούν στη διοίκηση της Γενικής Επιτροπείας της Επικρατείας. Με την επιφύλαξη των αρμοδιοτήτων του Γενικού Επιτρόπου Επικρατείας, όπως ρητά ο νόμος τις προβλέπει, κάθε άλλη αρμοδιότητα υπάγεται σε αυτή. Στην αρμοδιότητα της Ολομέλειας υπάγονται ιδίως:

α) Ζητήματα οργάνωσης, λειτουργίας, διοίκησης και επικοινωνιακής στρατηγικής της Γενικής Επιτροπείας της Επικρατείας.

β) Η άρση της αμφιβολίας για το αρμόδιο εντός της Γενικής Επιτροπείας της Επικρατείας να αποφασίσει για ορισμένο ζήτημα όργανο.

γ) Η καθ’ ύλη και κατά χρόνο κατανομή αρμοδιοτήτων για την αναπλήρωση του Γενικού Επιτρόπου Επικρατείας.

δ) Η υπηρεσιακή κατάσταση των εχόντων αποφασιστική ψήφο μελών της Ολομέλειας (π.χ. άδειες). Η προσωπική και υπηρεσιακή κατάσταση των υπηρετούντων σε αυτή δικαστικών λειτουργών και υπαλλήλων, που υπηρετούν με καθεστώς απόσπασης, διάθεσης ή άλλης μη ισόβιας ή μη μόνιμης υπηρεσιακής σχέσης αντίστοιχα, ρυθμίζεται από τα προβλεπόμενα στο νομοθετικό πλαίσιο που τους διέπει στην κύρια υπηρεσιακή τους σχέση.

ε) Ζητήματα ενότητας της νομολογίας της Γενικής Επιτροπείας της Επικρατείας κατά την ενάσκηση των αρμοδιοτήτων της, καθώς και χάραξης κοινής στρατηγικής στην πρακτική αντιμετώπιση ζητημάτων που άπτονται του κύρους του θεσμού.

στ) Η κατάρτιση, συμπλήρωση, τροποποίηση, αντικατάσταση ή κατάργηση διατάξεων του παρόντος Κανονισμού.

 

Άρθρο 15

Σύγκληση

1. Για τη σύγκληση της Ολομέλειας, ο Γενικός Επίτροπος Επικρατείας απευθύνει στα μέλη της Ολομέλειας έγγραφη πρόσκληση πριν από την ημερομηνία συνεδρίασης τουλάχιστον τρεις (3) εργάσιμες ημέρες, αναλόγως και της σπουδαιότητας των προς συζήτηση ζητημάτων. Η παραλαβή της έγγραφης πρόσκλησης βεβαιώνεται με υπογραφή του κάθε μέλους που την παραλαμβάνει σε ειδικό προς τούτο βιβλίο, στο οποίο καταγράφονται με ευθύνη της Γραμματείας του Γενικού Επιτρόπου Επικρατείας και οι ημερομηνίες συνεδριάσεων της Ολομέλειας. Η συνεδρίαση λαμβάνει χώρα νόμιμα εφόσον παρίστανται τουλάχιστον τρία από τα πέντε από τα έχοντα αποφασιστική ψήφο μέλη.

2. Για τη σύγκληση της Ολομέλειας κατόπιν αιτήματος τουλάχιστον τριών από τα έχοντα αποφασιστική ψήφο μέλη της, απαιτείται κοινή αίτηση των αιτούντων. Σε περίπτωση μη σύγκλησης της Ολομέλειας εντός πέντε (5) εργάσιμων ημερών από την ημερομηνία κατάθεσης στη Γραμματεία του προαναφερόμενου εγγράφου, την Ολομέλεια συγκαλεί το αρχαιότερο μέλος από τους αιτούντες κατά τα αναφερόμενα στην προηγούμενη παράγραφο.

3. Στην κατά την παράγραφο 1 του παρόντος άρθρου πρόσκληση αναγράφονται υποχρεωτικά τα προς συζήτηση ζητήματα. Ζήτημα το οποίο δεν αναγράφεται στην πρόσκληση προς συζήτηση εισάγεται παραδεκτά και δύναται να συζητηθεί, εφόσον το προτείνει ο Γενικός Επίτροπος Επικρατείας ή ένα από τα έχοντα αποφασιστική ψήφο μέλη, μόνο εφόσον στη συγκεκριμένη συνεδρίαση παρίστανται όλα τα έχοντα αποφασιστική ψήφο μέλη της Ολομέλειας και δεν αντιλέξουν.

4. Η Ολομέλεια δε συγκαλείται κατά την περίοδο των θερινών διακοπών παρά μόνο για εξαιρετικά επείγον ζήτημα, το οποίο έχει ανακύψει από έκτακτες και απρόβλεπτες περιστάσεις.

 

Άρθρο 16

Ορισμός και καθήκοντα εισηγητή

1. Καθήκοντα εισηγητή ενώπιον της Ολομέλειας ασκεί μέλος από τα έχοντα αποφασιστική ψήφο.

2. Ο εισηγητής ορίζεται από τον Γενικό Επίτροπο Επικρατείας. Όταν η Ολομέλεια συγκαλείται κατά τη διαδικασία του δεύτερου εδαφίου της παραγράφου 2 του άρθρου 15 του παρόντος, τον εισηγητή ορίζει το αρχαιότερο κατά την επετηρίδα μέλος από τα τρία τουλάχιστον μέλη που έχουν αποφασιστική ψήφο και ζητούν τη σύγκλησή της.

 

Άρθρο 17

Συζήτηση

1. Ο Γενικός Επίτροπος Επικρατείας προεδρεύει στην Ολομέλεια και διευθύνει τη συζήτηση.

2. Ο Γενικός Επίτροπος Επικρατείας δίνει το λόγο στα μέλη κατά τη σειρά της αρχαιότητας αρχόμενος από το νεότερο μέλος.

3. Μετά την ολοκλήρωση της συζήτησης, τοποθετούνται τα έχοντα συμβουλευτική ψήφο μέλη της Ολομέλειας, τα οποία ακολούθως αποχωρούν.

Στη συνέχεια, ψηφίζουν τα έχοντα αποφασιστική ψήφο μέλη της Ολομέλειας.

 

Άρθρο 18

Δημοσίευση

1. Με επιμέλεια του Γενικού Επιτρόπου Επικρατείας και ευθύνη του εισηγητή, λαμβάνει χώρα η έκδοση του πρακτικού συζητήσεων της Ολομέλειας, εντός του απολύτως αναγκαίου χρόνου.

2. Αντίγραφο των πρακτικών χορηγείται με έγκριση του Γενικού Επιτρόπου Επικρατείας σε όποιον έχει έννομο συμφέρον, επιφυλασσομένων των διατάξεων περί προσωπικών δεδομένων και απορρήτου.

 

IV. ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ

 

Άρθρο 19

Αναπλήρωση Γενικού Επιτρόπου Επικρατείας

Ο Γενικός Επίτροπος Επικρατείας αναπληρώνεται από τον Επίτροπο Επικρατείας και τους Αντεπιτρόπους Επικρατείας, όπως ο νόμος ορίζει (άρθρο 32Γ ν. 1756/1988).

 

Άρθρο 20

Άσκηση αρμοδιοτήτων

Τα μέλη της Γενικής Επιτροπείας Επικρατείας οφείλουν να διεκπεραιώνουν εντός του απολύτως αναγκαίου χρόνου τις υποθέσεις που τους έχουν ανατεθεί στο πλαίσιο των καθοριζομένων αρμοδιοτήτων τους με τον καταμερισμό εργασίας που γίνεται με απόφαση της Ολομέλειας. Σε περίπτωση αλλαγής αρμοδιοτήτων, η Ολομέλεια προβλέπει για τις εκκρεμείς υποθέσεις.

 

Άρθρο 21

Κώλυμα

1. Οι δικαστικοί λειτουργοί της Γενικής Επιτροπείας της Επικρατείας κατά την άσκηση των καθηκόντων τους δεν κωλύονται από προηγούμενη γνώμη τους ή συμμετοχή τους σε μη οριστικές δικαστικές αποφάσεις.

2. Για τα μέλη της Ολομέλειας ως προς τους λόγους εξαίρεσης τους ισχύουν αναλόγως τα οριζόμενα στο άρθρο 52 του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας».

 

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Ο Επίτροπος Επικρατείας

 

 

 


Κατεβάσετε το αρχείο με το πρωτότυπο κείμενο, όπως είναι δημοσιευμένο στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως (Φ.Ε.Κ.) του Εθνικού Τυπογραφείου.


 

Έχει διαβαστεί 1056 φορές