x

Σύνδεση

Δεν έχετε λογαριασμό; Εγγραφείτε

Κανονισμός Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος 2666/1413/2018 - ΦΕΚ 3268/Β/8-8-2018

Κανονισμός αναθέσεως και εκτελέσεως έργων, μελετών και παροχής συναφών υπηρεσιών της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας.


Κανονισμός Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος Αριθμ. 2666/1413/2018

ΦΕΚ 3268/Β/8-8-2018

Κανονισμός αναθέσεως και εκτελέσεως έργων, μελετών και παροχής συναφών υπηρεσιών της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας.

Η ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΔΟΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

Έχουσα υπ΄ όψει:

1) τας διατάξεις των άρθρων 46 παρ. 2, 29 παρ. 2 και 39 παρ. 2 και 6 του ν. 590/1977 «Περί του καταστατικού Χάρτου της Εκκλησίας της Ελλάδος», ως και το άρθρον 68 παρ. 1 υποπαρ. 3, 4 και 6 του ν. 4235/2014,

2) τας υποχρεώσεις της ποιμαινούσης Εκκλησίας προς το χριστεπώνυμον πλήρωμα, τας απορρέουσας εκ των Ευαγγελικών επιταγών, των Ιερών Κανόνων και των νόμων του Κράτους,

3) τας υφισταμένας κοινωνικάς, ποιμαντικάς και πνευματικάς ανάγκας της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας,

4) την αριθμ. 474/4.6.2018 πρότασιν του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Αιτωλίας και Ακαρνανίας Κοσμά,

5) την από 7.6.2018 Γνωμοδότησιν της Νομικής Υπηρεσίας της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος,

6) την από 8.6.2018 Απόφασιν της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου, αποφασίζει:

Ψηφίζει τον Κανονισμόν «Περί αναθέσεως και εκτελέσεως παρά της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας συμβάσεων έργων, μελετών και παροχής συναφών υπηρεσιών», ο οποίος έχει ως εξής:

 

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ

«Περί αναθέσεως και εκτελέσεως παρά της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας συμβάσεως έργων, μελετών και παροχής συναφών υπηρεσιών»

 

Άρθρον 1

1. Αντικείμενον του παρόντος Κανονισμού αποτελεί ο καθορισμός των όρων και προϋποθέσεων, κατά τους οποίους ανατίθενται, συνάπτονται και εκτελούνται οι συμβάσεις έργων, μελετών και παροχής συναφών υπηρεσιών, τας οποίας αναθέτει το Νομικόν Πρόσωπον της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας.

2. Περί του ορισμού του εκκλησιαστικού έργου ισχύουν οι ορισμοί του Κανονισμού 55/1974 (ΦΕΚ Α΄ 185/1.7.1974).

3. «Μελέτη εκκλησιαστικού έργον» είναι το αποτέλεσμα συστηματικής και αναλυτικής επιστημονικής και τεχνικής εργασίας και έρευνας, που αποβλέπει στην παραγωγή εκκλησιαστικού έργου ή στην επέμβαση επί εκκλησιαστικού έργου ή στον σχεδιασμό και την απεικόνιση εκκλησιαστικού έργου ή στον σχεδιασμό έργου διά την αξιοποίηση της περιουσίας. Η μελέτη έχει την έκταση και το βάθος που καθορίζεται με την σύμβασιν αναθέσεως της, απεικονίζεται δε και παραδίδεται εις την αναθέτουσαν αρχήν με συγκεκριμένην συμπεφωνημένην μορφήν.

4. «Σύμβασις παροχής υπηρεσιών συναφών με εκκλησιαστικά έργα» είναι η σύμβασις εις την οποίαν η παροχή του αναδόχου συνίσταται εις την προσφοράν γνώσεων και ικανοτήτων, διά της διαθέσεως κυρίως συγκεκριμένου επιστημονικού προσωπικού και άλλων μέσων δι΄ ωρισμένον χρονικόν διάστημα, που προσδιορίζεται είτε ημερολογιακώς, είτε εν συναρτήσει με ωρισμένον γεγονός της διαδικασίας παραγωγής εκκλησιαστικού έργου.

Ως συμβάσεις παροχής υπηρεσιών νοούνται ιδίως οι συμβάσεις:

α) Δια την σύνταξιν των τευχών διαγωνισμού αναθέσεως της μελέτης ή υπηρεσίας.

β) Δια τον έλεγχον και την επίβλεψιν έργου ή μελέτης

γ) Δια την υποστήριξιν της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας είτε κατά την διαδικασίαν αναθέσεως συμβάσεως μελέτης έργου ή υπηρεσίας, είτε εις την επίβλεψιν ή τον έλεγχον μελέτης, είτε εις την διοίκησιν ή επίβλεψιν ή έλεγχον έργου.

5. Εν περιπτώσει αμφισβητήσεως περί τον χαρακτηρισμόν έργου τινός ως καλλιτεχνικού αποφαίνεται εν ολομέλεια η Καλλιτεχνική Επιτροπή της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας.

6. Έκαστον των έργων περιλαμβάνει την εκπόνησιν της μελέτης και την εκτέλεσιν της κατασκευής του.

7. Τα έργα, αι μελέται και αι παροχαί συναφών υπηρεσιών διά την ανάπτυξιν και αξιοποίησιν της περιουσίας της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας, δεν αποτελούν «δημόσια έργα» ή «διοικητικές συμβάσεις έργων ή μελετών» ή «δημόσιες συμβάσεις έργων» ή «δημόσιες συμβάσεις μελετών» κατά την έννοιαν της σχετικής νομοθεσίας (ν. 4412/2016), καθ΄ όσον η Ιερά Μητρόπολη Αιτωλίας και Ακαρνανίας δεν συνιστά «οργανισμός δημοσίου δικαίου» κατά την έννοιαν των οδηγιών 2014/25/ΕΚ ή 2014/24/ΕΚ. Ομοίως και αι ρυθμιζόμεναι διά του παρόντος Κανονισμού συμβάσεις δεν υπόκεινται εις τας προβλεπομένας διά τα νομικά πρόσωπα της Γενικής Κυβερνήσεως και του Δημοσίου Τομέως διαδικασίας προσυμβατικού ελέγχου (άρθρον 68, παρ. 3 του ν. 4235/2014).

 

Άρθρον 2

Πεδίον εφαρμογής

1. Ο παρών Κανονισμός εφαρμόζεται εφ΄ όλων των συναπτομένων υπό του Νομικού Προσώπου της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας συμβάσεων έργων και μελετών εις το πλαίσιον της δραστηριότητός τους.

2. Ο παρών Κανονισμός εφαρμόζεται και όταν η υπό σύναψιν σύμβασις έργου έχει ταυτοχρόνως ως αντικείμενο και την διενέργειαν προμηθείας ή την παροχήν υπηρεσίας ή την εκπόνησιν μελέτης, εφ΄ όσον η προϋπολογισμένη αξία του έργου υπερβαίνει την προϋπολογιζομένην αξίαν της περιλαμβανομένης εν τη συμβάσει προμηθείας ή υπηρεσίας ή μελέτης.

3. Δια το ύψος του ποσού των προϋπολογισμών των έργων, μελετών ή παροχής συναφών υπηρεσιών που καταλαμβάνονται από τον παρόντα Κανονισμόν δεν λαμβάνεται υπ΄ όψιν ο Φ.Π.Α. ή άλλος τυχόν προβλεφθησόμενος φόρος ή αι αναθεωρήσεις.

 

Άρθρον 3

Συμβάσεις με εκκλησιαστικά Νομικά Πρόσωπα και με Νομικά Πρόσωπα του Δημοσίου Τομέως

Η Ιερά Μητρόπολις Αιτωλίας και Ακαρνανίας δύναται, ανεξαρτήτως ύψους προϋπολογισμού, να αναθέτει απευθείας συμβάσεις έργων, μελετών και παροχής συναφών υπηρεσιών και να συνάπτει προγραμματικάς συμβάσεις διά την εκτέλεσιν έργων ή μελετών με ετέρας εκκλησιαστικάς Αναθέτουσας Αρχάς (Ν.Π.Δ.Δ. ή Ν.Π.Ι.Δ.), ως και με νομικά πρόσωπα, εις τα οποία η Ιερά Μητρόπολις Αιτωλίας και Ακαρνανίας ασκεί αμέσως ή εμμέσως καθοριστικήν επιρροήν λόγω της κυριότητος ή της χρηματοδοτικής της επιρροής, καθώς και με το Ελληνικόν Δημόσιον, Ν.Π.Δ.Δ. ή Ο.Τ.Α. και εν γένει με Νομικά Πρόσωπα του Δημοσίου Τομέως.

 

Άρθρον 4

Οργανα-έννοιαι-ορισμοί

1. Αι αποφάσεις διά την δημοπράτησιν και ανάθεσιν συμβάσεως μελέτης ή έργου ή παροχής συναφών υπηρεσιών της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας λαμβάνονται από το Μητροπολιτικόν Συμβούλιον.

2. Ως «Κύριος του Έργου» και «Εργοδότης» ορίζεται η Ιερά Μητρόπολις Αιτωλίας και Ακαρνανίας.

3. Ως «Αναθέτουσα Αρχή» ορίζεται το Μητροπολιτικόν Συμβούλιον.

4. Ως «Προϊσταμένη Αρχή» διά παν έργον, μελέτην και παροχήν συναφών υπηρεσιών της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας είναι το Μητροπολιτικόν Συμβούλιον.

5. Ως «Διευθύνουσα και Επιβλέπουσα Υπηρεσία» ορίζεται η Τεχνική Υπηρεσία της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας. Η εν λόγω Υπηρεσία στελεχώνεται με μονίνους υπαλλήλους ή με υπαλλήλους επί σχέσει εργασίας αορίστου ή ορισμένου χρόνου και με επί συμβάσει έργου η εντολής. Τα στελέχη της Υπηρεσίας ταύτης ασκούν, εκτός των άλλων, και καθήκοντα επιβλέποντος Μηχανικού κατ΄ ανάθεσιν.

6. Ως «Τεχνικόν Συμβούλιον» ορίζεται το Τεχνικόν Συμβούλιον της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας.

7. Επί των αιτήσεων θεραπείας εργοληπτών, μελετητών και παροχών συναφών υπηρεσιών διά συμβάσεις της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας αποφαίνεται το Μητροπολιτικόν Συμβούλιον, κατόπιν γνωμοδοτήσεως τού Τεχνικού Συμβουλίου.

8. Επί των ενστάσεων εργοληπτών, μελετητών και παροχών συναφών υπηρεσιών διά συμβάσεις της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας αποφαίνεται το Μητροπολιτικόν Συμβούλιον.

 

Άρθρον 5

Κατασκευή έργων και εκπόνησις μελετών

1. Τα έργα της Ιεράς Μητροπόλεως κατασκευάζονται βάσει σχετικής μελέτης, αναλόγως της φύσεως του έργου:

α) Είτε από εργοληπτικάς επιχειρήσεις, είτε από εμπειροτέχνας, είτε από ειδικούς τεχνίτας, είτε από ειδικούς, περί των εκκλησιαστικών, καλλιτέχνας.

β) Από την Ιεράν Μητρόπολιν Αιτωλίας και Ακαρνανίας με αυτεπιστασίαν με προσωπικόν που είτε υπάρχει, είτε κατά περίπτωσιν προσλαμβάνεται και αμείβεται από τας πιστώσεις του έργου.

2. Αι μελέται της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας εκπονούνται είτε από την Τεχνικήν Υπηρεσίαν της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας, είτε από ιδιώτας μελετητάς, είτε από εταιρείας ή Γραφεία μελετών.

3. Συναφείς υπηρεσίαι παρέχονται εις την Ιεράν Μητρόπολιν Αιτωλίας και Ακαρνανίας είτε από ιδιώτες, είτε από εταιρείας ή Γραφεία παροχής υπηρεσιών που έχουν την απαιτουμένην επιστημονική ν γνώσιν και το ανεγνωρισμένον, από το δίκαιον της επαγγελματικής των έδρας, δικαίωμα.

 

ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Β΄

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΙ ΑΝΑΘΕΣΕΩΣ

 

Άρθρον 6

Επιλογή διαδικασίας αναθέσεως

1. Η ανάθεσις συμβάσεων έργων ή μελετών ή παροχής συναφών υπηρεσιών με προϋπολογισμόν ανώτερον των εκατόν πενήντα χιλιάδων ευρώ (150.000,00 €) δύναται να γίνη κατά περίπτωσιν συμφώνως προς μίαν από τας κατωτέρω διαδικασίας:

α) ανοικτού διαγωνισμού

β) κλειστού διαγωνισμού

γ) διαπραγματεύσεων

δ) ανταγωνιστικού διαλόγου

ε) προεπιλογής αναδόχου

2. Δια την ανάθεσιν συμβάσεων έργων ή μελετών ή παροχής συναφών υπηρεσιών, των οποίων ο προϋπολογισμός δαπάνης είναι κατώτερος ή ίσος των εκατόν πενήντα χιλιάδων ευρώ (150.000,00 €) είναι δυνατόν, επιπλέον των ανωτέρω, να επιλέγεται, κατά περίπτωσιν, και μία εκ των κάτωθι διαδικασιών:

α) προχείρου διαγωνισμού

β) διαπραγματεύσεων

 

Άρθρον 7

Ορισμοί διαδικασιών ανοικτού,κλειστού διαγωνισμού, διαπραγματεύσεων, ανταγωνιστικού διαλόγου

1. «Διαδικασία ανοικτού διαγωνισμού» είναι η διαδικασία, εις το πλαίσιον της οποίας κάθε ενδιαφερόμενος οικονομικός φορεύς δύναται να υποβάλει προσφοράν.

2. «Διαδικασία κλειστού διαγωνισμού» είναι η διαδικασία, εις το πλαίσιον της οποίας κάθε οικονομικός φορεύς δύναται να ζητήση να συμμετάσχη εκδηλώνων ενδιαφέρον, αλλά μόνον οι υποψήφιοι που θα κληθούν από την Ιερά Μητρόπολιν Αιτωλίας και Ακαρνανίας θα δικαιούνται να υποβάλουν προσφοράν.

3. «Διαδικασία διαπραγματεύσεως» είναι η διαδικασία, εις το πλαίσιον της οποίας η Ιερά Μητρόπολη Αιτωλίας και Ακαρνανίας διαβουλεύεται με έναν ή περισσοτέρους οικονομικούς φορείς της επιλογής της, διαπραγματεύεται τους όρους της συμβάσεως με ένα ή περισσοτέρους από αυτούς.

4. «Ανταγωνιστικός διάλογος» είναι η διαδικασία, η οποία είναι δυνατόν να ακολουθηθή διά πολύπλοκους συμβάσεις. Εις την διαδικασίαν του ανταγωνιστικού διαλόγου δύναται να προσφυγή η Ιερά Μητρόπολις Αιτωλίας και Ακαρνανίας ειδικώς εις περίπτωσιν ιδιαιτέρως πολύπλοκων συμβάσεων, κατ΄ ανάλογον εφαρμογήν του άρθρου 29 του ν. 4412/2016 (κατ΄ αντιστοιχίαν του άρθρ. 29 της Οδηγίας 2014/24/ΕΚ), εφ΄ όσον με απόφασιν του Μητροπολιτικού Συμβουλίου κριθή ότι η χρησιμοποίησις της ανοικτής ή της κλειστής διαδικασίας δεν επιτρέπει την ανάθεσιν της συμβάσεως.

Κατ΄ αυτήν δημοσιεύεται Προκήρυξις, διά της οποίας γνωστοποιούνται αι ανάγκαι και αι απαιτήσεις της Αναθετούσης Αρχής. Όσοι κρίνουν ότι δύνανται να ανταποκριθούν εκδηλώνουν ενδιαφέρον. Ο κύριος του έργου επιλέγει όσους εκ τούτων πληρούν τα προβλεπόμενα εκάστοτε εις την Προκήρυξιν κριτήρια ποιοτικής επιλογής. Εν συνεχεία διεξάγει με αυτούς διάλογον, προκειμένου να ευρεθούν μία ή περισσότεραι λύσεις που θα ηδύναντο να ικανοποιήσουν τας ανάγκας της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας. Μετά την εξεύρεσιν των λύσεων κηρύσσεται η λήξις του διαλόγου και καλούνται οι επιλεγένετες υποψήφιοι να υποβάλουν προσφοράν βάσει αυτών.

5. Εις την διαδικασίαν με προεπιλογήν αναδόχου, κατ΄ αρχάς δημοσιεύεται Διακήρυξις προς εκδήλωσιν ενδιαφέροντος. Εις την Διακήρυξιν θα αναφέρονται η πιθανολογούμενη ημερομηνία, κατά την οποίαν όσοι προεπιλεγούν θα κληθούν να υποβάλουν προσφοράν, ως επίσης και η εγγύησις που πρέπει να καταθέσουν προκειμένου να συμμετάσχουν εις το στάδιον υποβολής των προσφορών. Ακολουθεί επιλογή των συμμετασχόντων βάσει των κριτηρίων που αναφέρονται εις την Διακήρυξιν. Ακολούθως, οι προεπιλεγέντες προσκαλούνται να συμμετάσχουν εις τον κυρίως διαγωνισμόν καινά καταθέσουν προσφοράν.

Δια την επιλογήν της διαδικασίας αυτής προαπαιτείται Απόφασις του Μητροπολιτικού Συμβουλίου.

 

Άρθρον 8

Διαδικασία προχείρου διαγωνισμού

1. «Πρόχειρος διαγωνισμός» είναι η διαδικασία, εις το πλαίσιον της οποίας η Ιερά Μητρόπολις Αιτωλίας και Ακαρνανίας, μετά από άτυπον έρευναν αγοράς ή μετά από δημοσίευσιν προσκλήσεως ενδιαφέροντος, αναθέτει εις εκείνα τα φυσικά ή νομικά πρόσωπα του άρθρ. 5 του παρόντος Κανονισμού που θα επιλέξη την εκτέλεσιν ωρισμένης συμβάσεως.

2. Η διαδικασία του προχείρου διαγωνισμού διενεργείται ως εξής:

α) Η Ιερά Μητρόπολις Αιτωλίας και Ακαρνανίας είτε διενεργεί άτυπον έρευναν αγοράς και απευθύνεται εις τρεις (3) κατ΄ ελάχιστον υποψηφίους της επιλογής της που δραστηριοποιούνται εις τομείς συναφείς με το δημοπρατούμενον αντικείμενον, από τους οποίους ζητείται η υποβολή προσφοράς, είτε προβαίνει εις δημοσίευσιν προσκλήσεως ενδιαφέροντος και συλλέγει προσφοράς από ενδιαφερομένους.

β) Εν συνεχεία η Ιερά Μητρόπολις Αιτωλίας και Ακαρνανίας δικαιούται να συνάψη σύμβασιν με οιονδήποτε από τους ως άνω προσφέροντας, είτε βάσει της προσφοράς του, είτε μετά από περαιτέρω διαπραγμάτευσιν η κατά τους όρους της προσκλήσεως ενδιαφέροντος με ένα η περισσοτέρους από τους προσφέροντας.

γ) Κατ΄ εξαίρεσιν των ανωτέρω, εις περίπτωσιν που η δαπάνη έργου ή μελέτης ή παροχής συναφών υπηρεσιών είναι ίση ή κατώτερα των πενήντα χιλιάδων ευρώ (50.000,00 €), η Ιερά Μητρόπολις Αιτωλίας και Ακαρνανίας δύναται να αναθέση απ’ ευθείας ταύτα εις δραστηριοποιούμενον εις τομείς συναφείς με το αντικείμενον, χωρίς την τήρησιν των διαδικασιών της παρ. 2.

 

Άρθρον 9

Διαδικασία διαπραγματεύσεων (απ’ ευθείας ανάθεσις)

1. H απ’ ευθείας ανάθεσις ή ο διαγωνισμός μεταξύ περιωρισμένου αριθμού προσκαλουμένων φυσικών ή νομικών προσώπων του άρθρ. 5 του παρόντος Κανονισμού, ως τρόπος επιλογής αναδόχου διά την κατασκευήν έργου ή την εκπόνησιν μελέτης ή την παροχήν συναφών υπηρεσιών, επιτρέπεται:

α) Όταν ο προϋπολογισμός του έργου ή της μελέτης ή της παροχής συναφών υπηρεσιών υπολείπεται των εκατό χιλιάδων ευρώ (100.000,00 €).

β) Κατόπιν δημοσιεύσεως σχετικής Προκηρύξεως, ανεξαρτήτως προϋπολογισμού, εις τας κάτωθι περιπτώσεις:

i) Όταν κατά την διενέργειαν διαγωνισμού αι προσφοραί που έχουν υποβληθεί είναι άκυροι ή απαράδεκτοι και η επανάληψις του διαγωνισμού κρίνεται από το Όργανον που έχει διακηρύξει τον διαγωνισμόν ασύμφορος. Εις την περίπτωσιν αυτήν οι όροι της διακηρύξεως του διεξαχθέντος διαγωνισμού επιτρέπεται να μεταβληθούν κατά την απευθείας ανάθεσιν, μόνον όμως διά να καταστούν πλέον συμφέροντες διά την Ιεράν Μητρόπολιν Αιτωλίας και Ακαρνανίας.

ii) Όταν, εις εξαιρετικάς περιπτώσεις, πρόκειται δι΄ έργα ή μελετάς ή παροχήν συναφών υπηρεσιών, που η φύσις των ή αστάθμητοι παράγοντες δεν επιτρέπουν μίαν προκαταρκτικήν συνολικήν τιμολόγησιν.

iii) Όταν η φύσις των έργων ή μελετών ή της παροχής συναφών υπηρεσιών δεν παρέχει την δυνατότητα διατυπώσεως αυτών με ακρίβειαν, ούτως ώστε να συναφθή σύμβαση με επιλογήν της καλυτέρας προσφοράς.

γ) Όταν γίνεται διαπραγμάτευσις, χωρίς προηγουμένην δημοσίευσιν προκηρύξεως, ανεξαρτήτως προϋπολογισμού, εις τας κατωτέρω περιπτώσεις:

i) Όταν ουδεμία έχει υποβληθεί προσφορά ή ουδεμία κατάλληλη προσφορά εις διαγωνισμόν ανοικτόν ή κλειστόν.

ii) Όταν διά λόγους τεχνικούς, καλλιτεχνικούς ή σχετικούς με την προστασίαν αποκλειστικών δικαιωμάτων η εκτέλεσις του έργου ή της μελέτης ή της παροχής συναφών υπηρεσιών δύναται να ανατεθή μόνον εις συγκεκριμένον πρόσωπον.

iii) Όταν η σύμβαση αποτελή συνέχειαν ενός διαγωνισμού έργου ή μελέτης ή παροχής συναφών υπηρεσιών και συμφώνως με τους εφαρμοζόμενους κανόνας πρέπει αυτή να ανατεθή εις τον νικητήν του διαγωνισμού ή εις ένα από τους νικητάς.

iv) Όταν έκτακτος και φανερά κατεπείγουσα ανάγκη, αιτιολογουμένη από το Μητροπολιτικόν Συμβούλιον, καθιστά αδύνατον την τήρησιν των διατάξεων που αφορούν εις την διενέργειαν διαγωνισμού.

ν) Όταν υφίσταται ανάγκη συμπληρωματικών συμβάσεων έργων ή μελετών που δεν περιλαμβάνονται μεν εις την αρχικήν σύμβασιν, αλλά είναι αναγκαίαι λόγω απροβλέπτων περιστάσεων, αι οποίαι θα προκύψουν κατά την εκτέλεσιν της αρχικής συμβάσεως και:

- είτε δεν δύνανται να διαχωρισθούν από την κυρίαν σύμβασιν

- είτε δύνανται μεν να διαχωρισθούν, είναι όμως απολύτως αναγκαίαι διά την τελειοποίησίν της.

Αι συμπληρωματικαί αυταί εργασίαι ή μελέται δεν δύναται να υπερβαίνουν το πεντήκοντα επί τοις εκατόν (50%) της κυρίας της κυρίας συμβάσεως.

vi) Όταν παρίσταται ανάγκη εκτελέσεως νέων εργασιών ή μελετών που συνιστούν επανάληψιν παρομοίων εργασιών ή μελετών που είχαν ανατεθεί με διαγωνισμόν εις τον αρχικόν ανάδοχον και αποτελούν συνέχειαν ή συμπλήρωσιν της αρχικής συμβάσεως, υπό τον όρον ότι δεν έχει παρέλθει τριετίαν από αυτήν και εξασφαλίζονται οι ίδιοι όροι και προϋποθέσεις, πλην μόνον των οικονομικών όρων, οι οποίοι δύνανται να τύχουν τιμαριθμικής αναπροσαρμογής.

vii) Όταν πρόκειται δι΄ υπόθεσιν που αφορά εις απόρρητατα της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας, του χαρακτηρισμού ως απορρήτου διδόμενου δι αποφάσεως του Μητροπολιτικού Συμβουλίου ή του Συμβουλίου Διοίκησης του Εκκλησιαστικού Νομικού Προσώπου.

viii) Όταν προκύψουν ειδικαί περιπτώσεις, όπως θεομηνία, σεισμός, σοβαρός επικείμενος κίνδυνος, μοναδικότης του κατασκευαστού, συνέχισις εργασιών κατόπιν εκπτώσεως του αναδόχου ή διαλύσεως της συμβάσεως, ερευνητικαί εργασίαι ή εργασίαι δοκιμαστικής εφαρμογής νέων τεχνολογιών ή έργα ειδικής φύσεως, εφ΄ όσον χαρακτηρισθούν ούτω με απόφασιν του Μητροπολιτικού Συμβουλίου αναλόγως του προϋπολογισμού του, της αποφάσεως ταύτης εκδιδομένης κατόπιν γνώμης του οικείου Τεχνικού Συμβουλίου.

ix) Όταν πρόκειται περί έργων καλλιτεχνικών, οπότε επιτρέπεται η απ ευθείας και άνευ διαγωνισμού ανάθεσις τούτων εις ειδικούς δεδοκιμασμένους καλλιτέχνας ή ειδικούς τεχνίτας και ειδικούς κατασκευαστάς, κατόπιν γνωμοδοτήσεως της Καλλιτεχνικής Επιτροπής της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας.

x) Όταν πρόκειται περί κατασκευής μικρών έργων και εργασιών επισκευής ή συντηρήσεως, των οποίων ο προϋπολογισμός δεν υπερβαίνει τας εκατόν χιλιάδας ευρώ (100.000,00 €).

δ) Όταν γίνεται διαπραγμάτευσις, χωρίς προηγουμένην δημοσίευσιν Προκηρύξεως, διά την ανάθεσιν συμβάσεως προμελέτης ή ετέρας συμβάσεως μελέτης, η συμβατική αμοιβή της οποίας θα είναι έως πεντακόσιας χιλιάδας ευρώ (500.000,00 €) άνευ Φ.Π.Α. (η τυχόν ετέρου προβλεφθησομένου φόρου), με σκοπόν την άμεσον επισκευήν ή επέκτασιν εκκλησιαστικού κτιρίου, προκειμένου να συναφθή επ΄ ανταλλάγματι σύμβασις μισθώσεως ή άλλης παραχωρήσεως τής χρήσεως του ή ετέρου εμπραγμάτου δικαιώματος επ΄ αυτού εις το Ελληνικόν Δημόσιον, Ν.Π.Δ.Δ. ή Ο.Τ.Α. και εν γένει Νομικά Πρόσωπα του Δημοσίου Τομέως. Εις την περίπτωσιν αυτήν η Ιερά Μητρόπολις θα προεκτιμήση το κόστος της προμελέτης ή της ετέρας μελέτης, τούτο δε θα είναι το ανώτατον όριον της συμβατικής αμοιβής του αναδόχου.

 

Άρθρον 10

Συμφωνίαι-πλαίσια

Εις τας περιπτώσεις κατά τας οποίας πρέπει να εκτελεσθούν ομοειδή έργα ή μελέται, διά τας οποίας δεν δύναται να προσδιορισθή εκ των προτέρων ο ακριβής αριθμός των και ο χρόνος παραγγελίας και παραδόσεως των, είναι δυνατή η σύναψις συμφωνίας-πλαισίου.

Με την συμφωνίαν-πλαίσιον καθορίζεται ο συνολικός προϋπολογισμός των επί μέρους συμβάσεων, αι οποίαι δύνανται να ανατεθούν εις τον ανάδοχον, η χρονική των διάρκεια, η διαδικασία αναθέσεως των επιμέρους συμβάσεων, οι γενικοί όροι εκτελέσεως τούτων, αι τιμαί μονάδος εν συναρτήσει με κλίμακα ποσοτήτων και ο χρόνος ανταποκρίσεως του αναδόχου εις κάθε πρόσκλησιν δι΄ ανάληψιν εκτελέσεως συγκεκριμένων προβλεπομένων από την συμφωνίαν-πλαίσιον εργασιών.

Δια την επιλογήν της διαδικασίας συνάψεως συμφωνίας-πλαισίου λαμβάνεται υπ΄ όψιν ο συνολικός προϋπολογισμός αυτής. Η διάρκεια εκάστης συμφωνίας-πλαισίου δεν δύναται να υπερβαίνη χρονικώς τα τρία (3) έτη.

3. Η συμφωνία-πλαίσιον επιτρέπεται να συναφθεί μ΄ έναν έως τρεις αναδόχους, αναλόγως της πολυπλοκότητος του αντικειμένου, του μεγέθους του προϋπολογισμού και της ανάγκης εξασφαλίσεως μεγαλυτέρου ανταγωνισμού κατά την διάρκειαν της συμφωνίας, διά της υποβολής προσφορών από περισσοτέρους αναδόχους της συμφωνίας-πλαισίου.

4. Κατά την διάρκειαν της συμφωνίας-πλαισίου ο ανάδοχος, αναλόγως των απαιτήσεων της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας, θα καλείται να υποβάλη οικονομικήν προσφοράν διά την υλοποίησιν συγκεκριμένων έργων, εντασσομένων εις την συμφωνίαν-πλαίσιον. Εάν υπάρχουν περισσότεροι ανάδοχοι, θα καλούνται να υποβάλουν ανταγωνιστικήν προσφοράν διά την επιλογήν της συμφερωτέρας. Οι ειδικότεροι όροι της εκπονήσεως του έργου ή της μελέτης θα προβλέπωνται εις την συμφωνίαν-πλαίσιον. Το ειδικόν αντικείμενον του έργου ή της μελέτης, η αμοιβή και ο χρόνος υλοποιήσεως θα προβλέπονται εις την, επί μέρους, σύμβασιν.

5. Εις περιπτώσεις, όπου το αντικείμενον της συμβάσεως έργου ή μελέτης είναι επαναλαμβανόμενον ή επαρκώς προσδιωρισμένον εκ των προτέρων, είναι δυνατόν να προβλεφθή εις την συμφωνίαν-πλαίσιον ότι θα εκδίδεται καθ΄ εκάστην φοράν μονομερώς από την αναθέτουσαν Αρχήν επί μέρους ανάθεσις με προσδιωρισμένον οικονομικόν αντικείμενον, χωρίς να απαιτείται υποβολή προσφοράς από τον ανάδοχον και ενδεχομένως χωρίς να απαιτείται υπογραφή ειδικωτέρας συμβάσεως υπό την προϋπόθεσιν ότι οι όροι εκτελέσεως και η αμοιβή, θα είναι επαρκώς προσδιωρισμένοι εις τήν συμφωνίαν-πλαίσιον.

6. Η Προκήρυξη διά την σύναψιν συμφωνίας-πλαισίου θα περιλαμβάνη επιπλέον και τα εξής:

- συνολικόν προϋπολογισμόν της συμφωνίας-πλαισίου.

- περιγραφήν του συνολικού αντικειμένου των έργων και, εφ΄ όσον είναι δυνατόν, το αντικείμενον των επί μέρους εργασιών.

- συνολικήν χρονικήν διάρκειαν της συμφωνίας-πλαισίου.

- διαδικασίαν αναθέσεως των επιμέρους εργασιών.

- μέγιστον αριθμόν αναδόχων, οι οποίοι θα επιλεγούν.

 

ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Γ΄

ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΠΡΟΣΦΟΡΩΝ

 

Άρθρον 11

Συστήματα υποβολής προσφορών διά την εκτέλεσιν έργων

1. Τα συστήματα υποβολής προσφορών διά την εκτέλεσιν έργων είναι τα κατωτέρω:

α) Προσφορά ενιαίου ποσοστού εκπτώσεως επί συμπεπληρωμένου Τιμολογίου.

β) Προσφορά επιμέρους ποσοστών εκπτώσεως καθ΄ ομάδας τιμών επί συμπεπληρωμένου Τιμολογίου ομαδοποιημένων τιμών. Εις την περίπτωσιν αυτήν θα γίνεται έλεγχος της ομαλότητος των επιμέρους ποσοστών εκπτώσεως.

γ) Συμπλήρωσις ανοικτού Τιμολογίου κατ΄ ελευθέραν εκτίμησιν του ενδιαφερομένου. Εις την περίπτωσιν αυτήν το Τιμολόγιον είναι δυνατόν να περιλαμβάνη αναλυτικάς ή περιληπτικάς τιμάς ή κατ΄ αποκοπήν τιμήν.

δ) Προσφορά διά μελέτην και κατασκευήν με κατ΄ αποκοπήν εργολαβικόν αντάλλαγμα είτε δι΄ ολόκληρον το έργον, είτε διά τμήματα αυτού. Εις το σύστημα αυτό αξιολογείται κατ΄ αρχήν η ποιότης της τεχνικής προσφοράς (μελέτη) και εν συνεχεία εξετάζεται η οικονομική προσφορά.

ε) Μειοδοσία μόνον επί ποσοστού οφέλους διά την εκτέλεσιν απολογιστικών εργασιών.

στ) Προσφορά διά την αξιοποίησιν ακινήτων με το σύστημα της αντιπαροχής ποσοστών εξ αδιαιρέτου και αντιστοίχων διηρημένων ιδιοκτησιών.

ζ) Προσφορά που περιλαμβάνει μερικήν ή ολικήν αυτοχρηματοδότησιν έργου με αντάλλαγμα την λειτουργίαν ή εκμετάλλευσιν αυτού ή άλλα τυχόν ανταλλάγματα έναντι της κατασκευής τούτου.

Τα συστήματα αυτά δύνανται να εφαρμοσθούν και συνδυαστικά μεταξύ των.

2. Το Μητροπολιτικόν Συμβούλιον-αναλόγως του Προϋπολογισμού δαπάνης του έργου ή της μελέτης ή της παροχής συναφών υπηρεσιών-καθορίζει με απόφασίν του, κατά την διακριτικήν του ευχέρειαν, τα συστήματα υποβολής προσφορών.

Το σύστημα προσφοράς που περιλαμβάνει μελέτην-κατασκευήν δύναται να εφαρμόζεται διά παν εκκλησιαστικόν έργον που αφορά είτε εις ανέγερσιν κτιρίων, είτε εις επισκευήν ή συντήρησιν ή ανακαίνισιν ή αναβάθμισιν τούτων, είτε εις καλλιτεχνικόν έργον.

 

ΚΕΦΑΛΑΙΩΝ Δ΄

ΔΙΑΤΥΠΩΣΕΙΣ ΔΗΜΟΣΙΟΤΗΤΟΣ

 

Άρθρον 12

Διατυπώσεις δημοσιότητος

1. Δια τας συμβάσεις έργων ή μελετών (περιλαμβανομένων και των προμελετών) ή παροχής συναφών υπηρεσιών, αι οποίαι ανατίθενται κατά την ανοικτήν ή την κλειστήν διαδικασίαν ή την διαδικασίαν με διαπραγμάτευσιν κατόπιν δημοσιεύσεως Προκηρύξεως, θα δημοσιεύεται υποχρεωτικώς περίληψις της Προκηρύξεως ή της προσκλήσεως ενδιαφέροντος εις μίαν (1) τουλάχιστον εφημερίδα της πόλεως Μεσολογγίου, η οποία θα πληροί τας νομίμους προϋποθέσεις και προαιρετικώς, όποτε το κρίνει αναγκαίο ο κύριος του έργου, εις μίαν (1) ημερησίαν οικονομικήν εφημερίδα των Αθηνών, η οποία θα πληροί τις προϋποθέσεις της παρ. 2, του άρθρου 26 του ν. 2190/1920, ως ισχύει. Η Προκήρυξις θα δημοσιεύεται επιπροσθέτως υποχρεωτικώς εις την ιστοσελίδα της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας εις το διαδίκτυον (www.imaa.gr).

2. Με απόφασίν της Αναθετούσης Αρχής, δημοσιευομένη ν διά του αυτού τρόπου, είναι δυνατόν να ορίζεται διαφορετική ημέρα υποβολής των προσφορών.

 

Άρθρον 13

Προθεσμία υποβολής προσφορών

1. Εις περίπτωσιν διεξαγωγής ανοικτού ή κλειστού διαγωνισμού ή διαδικασίας ανταγωνιστικού διαλόγου η προθεσμία υποβολής των προσφορών δεν επιτρέπεται να είναι μικρότερα των είκοσιν (20) ημερών από της ημερομηνίας δημοσιεύσεως της Προκηρύξεως.

2. Εις περίπτωσιν διεξαγωγής προχείρου διαγωνισμού, με δημοσίευσιν προσκλήσεων ενδιαφέροντος, η προθεσμία υποβολής των προσφορών δεν επιτρέπεται να είναι μικρότερα των πέντε (5) ημερών από της ημερομηνίας δημοσιεύσεως.

 

ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Ε΄

ΕΠΙΤΡΟΠΑΙ

 

Άρθρον 14

Επιτροπή διαγωνισμού-διαπραγματεύσεως

1. Δια την ανάθεσιν έργων ή μελετών ή παροχής συναφών υπηρεσιών συνολικού προϋπολογισμού μέχρι και πεντακοσίων χιλιάδων ευρώ (500.000,00 €) συγκροτείται Επιτροπή Διαγωνισμού ή Διαπραγματεύσεως, που αποτελείται από τρία (3) υπηρεσιακά στελέχη της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας (μονίμους υπαλλήλους ή στελέχη συνδεόμενα με σύμβασιν εργασίας, έργου ή εντολής), τα οποία ορίζονται από το Μητροπολιτικόν Συμβούλιον.

Ένα από τα μέλη της Επιτροπής ορίζεται ως Πρόεδρος. Δια την Επιτροπήν ορίζονται και αντιστοίχως αναπληρωματικά μέλη, που αναπληρώνουν κατά την σειράν που διορίζονται οιαδήποτε από τα τακτικά μέλη που τυχόν λείπουν, απουσιάζουν ή κωλύονται. Τα μέλη της Επιτροπής είναι δυνατόν να ορίζωνται διά την διενέργειαν περισσοτέρων διαδικασιών αναθέσεως των ανωτέρω.

2. Δια την ανάθεσιν έργων ή μελετών ή παροχήν συναφών υπηρεσιών προϋπολογισμού ανωτέρου των πεντακοσίων χιλιάδων ευρώ (500.000,00 €) συγκροτείται Επιτροπή Διαγωνισμού ή Διαπραγματεύσεως, που ορίζεται υπό της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας. Αυτή αποτελείται από πέντε (5) τεχνικούς-υπηρεσιακά στελέχη της ιδίας ή ετέρων εκκλησιαστικών νομικών προσώπων (μονίμους υπαλλήλους ή στελέχη συνδεόμενα με σύμβασιν εργασίας, έργου ή εντολής), που έχουν την απαιτουμένην τεχνικήν ειδικότητα. Εάν το έργον ή η μελέτη ή η παροχή συναφών υπηρεσιών πρόκειται να χρησιμοποιηθή από φορέα άλλον από τον φορέα κατασκευής, το ένα από αυτά τα μέλη θα προέρχεται από τον φορέα που θα χρησιμοποίηση το έργον.

3. Η Ιερά Μητρόπολις Αιτωλίας και Ακαρνανίας δύναται να συγκροτή επί ετησίας βάσεως Επιτροπάς Διαγωνισμού ή Διαπραγματεύσεων διά την ανάθεσιν του συνόλου των έργων ή μελετών ή παροχών συναφών υπηρεσιών ή κατά κατηγορίας. Εις την περίπτωσιν αυτήν αι διαδικασίαι δημοπρασιών ή διαπραγματεύσεων, που ήρχισαν εντός του έτους, συνεχίζονται και ολοκληρώνονται από την ιδίαν Επιτροπήν και μετά την λήξιν του έτους. Η ύπαρξις Επιτροπών επί ετησίας βάσεως δεν αποκλείει την συγκρότησιν ειδικής Επιτροπής Διαγωνισμού ή Διαπραγματεύσεως διά συγκεκριμένον έργον ή έργα, μελέτην ή μελετάς και παροχήν συναφών υπηρεσιών. Αι αποφάσεις συγκροτήσεως όλων των Επιτροπών διαγωνισμού κοινοποιούνται εις τα διοριζόμενα μέλη και ανακοινούνται διά τοιχοκολλήσεως εις τον Πίνακα

Ανακοινώσεων των Γραφείων της Μητροπόλεως, χωρίς να απαιτείται άλλος τύπος δημοσιότητας.

4. Δια την συγκρότησιν καιλειτουργίαν των ανωτέρω Επιτροπών Διαγωνισμού-Διαπραγματεύσεως εφαρμόζονται συμπληρωματικώς αι διατάξεις των άρθρων 13 έως 15 του ν. 2690/1999.

5. Η Αναθέτουσα Αρχή δύναται δι΄ αποφάσεως της να αναθέτη καθήκοντα Τεχνικού Συμβούλου κατ΄ ανάλογον εφαρμογήν της παρ. 3, του άρθρου εβδόμου του ν. 1955/1991.

 

ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ ΣΤ΄

ΚΑΝΟΝΕΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

 

Άρθρον 15

Έλεγχος καταλληλότητος υποψηφίων

1. Οι ενδιαφερόμενοι υποψήφιοι ανάδοχοι δύνανται να υποχρεωθούν να πληρούν και να αποδείξουν ωρισμένας προϋποθέσεις επαγγελματικής επάρκειας, αξιοπιστίας, τεχνικής και χρηματοοικονομικής ικανότητος, συμφώνων προς τα ειδικότερον οριζόμενα εις τας ισχύουσας Κοινοτικάς Οδηγίας, το Εθνικόν Δίκαιον προσαρμογής, την Προκήρυξιν και τα λοιπά τεύχη Δημοπρατήσεων του συγκεκριμένου διαγωνισμού.

2. Εις πάσαν περίπτωσιν δημοπρατήσεων συμβάσεων έργων ή μελέτης ή παροχής συναφών υπηρεσιών γίνεται δεκτή, χωρίς διακρίσεις και με τους ίδιους όρους που εφαρμόζονται διά τους Έλληνας υποψηφίους, η συμμετοχή όλων των ενδιαφερομένων οικονομικών φορέων των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ενώσεως, του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου, ως και Χωρών που έχουν υπογράψει συμφωνίας συνδέσεως ή άλλως διμερείς ή πολυμερείς συμφωνίας με την Ε.Ε., υπό την προϋπόθεσιν αφ΄ ενός μεν ότι η δημοπρατούμενη σύμβασις εμπίπτει εις το πεδίον εφαρμογής αναλόγων συμφωνιών και αφ΄ ετέρου ότι οι υποψήφιοι πληρούν τα κριτήρια ποιοτικής επιλογής που τίθενται κατά περίπτωσιν από τον κύριο του έργου.

3. Αι συμβάσεις ανατίθενται βάσει των κριτηρίων του παρόντος Κανονισμού και αφού προηγουμένως ελεγχθεί ότι πληρούνται τα κριτήρια ποιοτικής επιλογής (προσωπική κατάστασις, χρηματοοικονομική επάρκεια, τεχνική ικανότης κ.α.), τα οποία θα τεθούν εις την Προκήρυξιν η την Πρόσκλησιν υποβολής προσφοράς.

 

ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Ζ΄

ΕΠΙΛΟΓΗ ΑΝΑΔΟΧΟΥ

 

Άρθρον 16

Κριτήρια επιλογής αναδόχου

1. Ο ανάδοχος δι΄ εκτέλεσιν έργου επιλέγεται κατά περίπτωσιν:

α) είτε βάσει της πλέον συμφερούσης από τεχνοοικονομικής απόψεως προσφοράς

β) είτε αποκλειστικώς βάσει της χαμηλοτέρας τιμής

2. Ο ανάδοχος δι΄ εκπόνησιν μελέτης ή παροχήν υπηρεσιών επιλέγεται βάσει της πλέον συμφερούσης από τεχνοοικονομικής απόψεως προσφοράς.

3. Ο τρόπος επιλογής θα αναφέρεται εις την Προκήρυξιν.

4. Δια την επιλογήν της πλέον συμφερούσης-κατά την ως άνω παράγραφον 1α-προσφοράς θα σταθμίζωνται κριτήρια που συνδέονται με το αντικείμενον της συγκεκριμένης συμβάσεως (κριτήρια αξιολογήσεως) και αφορούν εις την τεχνικήν προσφοράν των διαγωνιζομένων. Τα κριτήρια αξιολογήσεως των προσφορών θα αναφέρονται εις την Προκήρυξιν ομού μετά της βαρύτητος, την οποίαν θα έχουν κατά την αξιολόγησίν των. Ταύτα δύνανται να είναι ιδίως η τιμή, η προθεσμία εκτελέσεως, η ποιότης, η αποδοτικότης, τα τεχνικά πλεονεκτήματα, τα αισθητικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά, η τεχνική αϊ,ία, η εμπειρία εις εκκλησιαστικά έργα κ.λπ.

5. Εις περίπτωσιν, καθ΄ ην η Ιερά Μητρόπολη Αιτωλίας και Ακαρνανίας διά των αρμοδίων Οργάνων της θεώρηση ότι η προσφορά ενός διαγωνιζομένου είναι υπερβολικά χαμηλή εν σχέσει με το αντικείμενον της δημοπρατούμενης συμβάσεως δύναται να καλέση, πριν να απορρίψει την προσφοράν, τον διαγωνιζόμενον, προκειμένου ούτος να αιτιολογήσει εγγράφως τα επιμέρους στοιχεία της προσφοράς του.

 

Άρθρον 17

Ενστάσεις κατά της διαδικασίας διενεργουμένων διαγωνισμών

1. Δι΄ εκάστην πράξιν ή παράλειψιν οργάνου της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας εν σχέσει προς διενεργούμενον διαγωνισμόν είναι δυνατόν να ασκηθεί ένστασις μόνον από τα φυσικά ή νομικά πρόσωπα του άρθρ. 5 του παρόντος που συμμετέχουν εις τον διαγωνισμόν ή απεκλείσθησαν από αυτόν εις οιονδήποτε στάδιον της διαδικασίας του.

Ενστάσεις δύνανται να υποβληθούν μόνον διά τα στάδια προεπιλογής, καταθέσεως προσφορών και αξιολογήσεως και διά λόγους που ανακύπτουν κατά το αντίστοιχον στάδιον.

Αι ενστάσεις απευθύνονται προς την Προϊσταμένην Αρχήν, υποβάλλονται εις την έδραν της και παραλαμβάνονται από αρμοδίαν Επιτροπήν. Επ΄ αυτών αποφαίνεται η Προϊσταμένη Αρχή μετά από εισήγησιν της αρμοδίας Επιτροπής, την οποίαν συγκροτεί προς τούτο.

2. Ένστασις κατά της Προκηρύξεως ασκείται εντός ανατρεπτικής προθεσμίας πέντε (5) ημερών από της τελευταίας δημοσιεύσεως της. Ένστασις κατά της αναλυτικής Προκηρύξεως και των Τευχών δημοπρατήσεως εν γένει ασκείται εντός ανατρεπτικής προθεσμίας πέντε (5) ήμερων από της λήξεως της προθεσμίας παραλαβής των. Ένστασις κατά της διαδικασίας και των πράξεων διενεργείας του διαγωνισμού ασκείται εντός ανατρεπτικής προθεσμίας τριών (3) ημερών από της δημοσιεύσεως ή κοινοποιήσεως της προσβαλλομένης πράξεως ή της τελέσεως διαδικαστικής ενεργείας. Ένστασις κατά της αποφάσεως κατακυρώσεως ή της αναθέσεως της δημοπρατούμενης συμβάσεως ασκείται εντός ανατρεπτικής προθεσμίας τριών (3) ημερών από της δημοσιεύσεως του αποτελέσματος του διαγωνισμού.

3. Ειδικώς διά τους εν άρθρ. 6 παρ. 3 διαγωνισμούς (πρόχειρον ή διαπραγματεύσεων), το σύνολον των ανωτέρω προθεσμιών διά την άσκησιν ενστάσεως ορίζεται εις δυό (2) εργασίμους ημέρας.

4. Ένστασις στρεφόμενοι κατά της συμμετοχής, της αξιολογήσεως προσφοράς υποψηφίου ή της κατακυρώσεως του έργου εις αυτόν, κοινοποιούνται με δικαστικόν επιμελητήν, επί ποινή απαραδέκτου, εντός δύο (2) εργασίμων ημερών από της ασκήσεως των από τον ενιστάμενον και προς αυτόν κατά του οποίου στρέφονται. Αποδεικτικόν της επιδόσεως της ενστάσεως κοινοποιείται, επί ποινή απαραδέκτου ταύτης, από τον ενιστάμενον προς την Ιεράν Μητρόπολιν Αιτωλίας και Ακαρνανίας.

5. Δια την άσκησιν πάσης ενστάσεως καταβάλλεται τέλος υπέρ της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας, ανερχόμενον εις πεντακόσια ευρώ (500,00€). Άνευ της καταβολής τούτου η ένστασις απορρίπτεται άνευ ετέρου, ως απαραδέκτως υποβληθείσα.

6. Η απόφασις της Προϊσταμένης Αρχής επί της ενστάσεως λαμβάνεται εντός τριάκοντα (30) ημερών από της καταθέσεως της ή από της κοινοποιήσεως της εις τον καθ΄ ου αύτη τρίτον.

 

Άρθρον 18

Κατακύρωσις-Σύναψις συμβάσεως

1. Κάθε διαδικασία αναθέσεως συμβάσεως έργου ή μελέτης ή παροχής συναφών υπηρεσιών της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας κατακυρούται με απόφασιν του αρμοδίου οργάνου της μετά την εξέτασιν τυχόν ενστάσεων.

2. Η Ιερά Μητρόπολις Αιτωλίας και Ακαρνανίας δύναται, κατά την ελευθέραν κρίσιν της και αζημίως δι΄ αυτήν, να ματαίωση οιονδήποτε διαγωνισμόν εις κάθε στάδιον της διαδικασίας, διά τους ακολούθους ενδεικτικώς λόγους:

α) Δια παράτυπον διεξαγωγήν, εφ΄ όσον από την παρατυπίαν επηρεάζεται το αποτέλεσμα της διαδικασίας

β) Εάν το αποτέλεσμα της διαδικασίας κρίνεται κατ΄ ελευθέραν κρίσιν μη ικανοποιητικόν

γ) Εάν ο ανταγωνισμός υπήρξεν ανεπαρκής ή εάν υπάρχουν σοβαραί ενδείξεις ότι εγένετο συνεννόησις των διαγωνιζομένων προς αποφυγήν πραγματικού ανταγωνισμού

δ) Εάν υπήρξε μεταβολή των αναγκών της Αναθετούσης Αρχής εν σχέσει με την υπό ανάθεσιν σύμβασιν

Εις τας περιπτώσεις αυτάς η Ιερά Μητρόπολις Αιτωλίας και Ακαρνανίας δύναται να χωρήση εις νέαν διαδικασίαν αναθέσεως με τους ιδίους ή τροποποιημένους όρους ή εις ανάθεσιν καθ΄ οιονδήποτε άλλον προβλεπόμενον διά του παρόντος Κανονισμού τρόπον.

3. Αι αποφάσεις των αρμοδίων οργάνων της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας αναφορικώς με διενεργούμενον διαγωνισμόν προϋπολογισμού άνω των πενήντα χιλιάδων ευρώ (50.000,00 €) δημοσιεύονται δι΄ αναρτήσεως των εις την έδραν της και κοινοποιούνται εις τους συμμετέχοντας και εις τον ανάδοχον με επιστολήν, τηλεομοιοτυπίαν ή άλλο πρόσφορον μέσον.

4. Η Ιερά Μητρόπολις Αιτωλίας και Ακαρνανίας καταρτίζει έγγραφον σύμβασιν με τον ανάδοχον, συμφώνως με τους όρους της Προκηρύξεως και την προσφοράν τούτου. Τα τεύχη δημοπρατήσεως και άπαντα τα τυχόν συνοδευτικά έγγραφα, τα οποία περιγράφονται εις την Προκήρυξιν, αποτελούν αναπόσπαστον μέρος της οικείας συμβάσεως. Η σύμβασις δεν είναι δυνατόν να περιλαμβάνη όρους αντιθέτους από το περιεχόμενον των τευχών δημοπρατήσεως του διαγωνισμού.

5. Εις την σύμβασιν περιλαμβάνονται τουλάχιστον τα ακόλουθα στοιχεία: τα πρόσωπα των συμβαλλομένων και οι εκπρόσωποι των, το αντικείμενον και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου ή της μελέτης (περιγραφή του συμβατικού αντικειμένου) ή της παροχής συναφών υπηρεσιών, το χρονοδιάγραμμα εκτελέσεως, αι τυχόν επιμέρους φάσεις ή τα τμήματα του έργου ή της μελέτης ή της παροχής συναφών υπηρεσιών, η αμοιβή και ο τρόπος καταβολής της, ο τόπος και αι διαδικασίαι παραδόσεως και παραλαβής, η προθεσμία ή η διάρκεια υλοποιήσεως του συνόλου του έργου ή της μελέτης ή της παροχής συναφών υπηρεσιών ως καί των επιμέρους φάσεων των, αι εγγυήσεις διά την καλήν εκτέλεσιν της συμβάσεως και αι ποινικαί ρήτραι διά την τυχόν υπαιτίαν υπέρβασιν των προθεσμιών εκτελέσεως, αι λοιπαί υποχρεώσεις των συμβαλλομένων, ο τρόπος παρακολουθήσεως της εκτελέσεως, το εφαρμοστέον δίκαιον, η μεθοδολογία τυχόν τροποποιήσεως ή λύσεως της συμβάσεως και επιλύσεως τυχόν διαφορών.

6. Η απόφασις των αρμοδίων οργάνων της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας διά την ανάθεσιν έργου ή μελέτης ή συναφών υπηρεσιών άνω των πενήντα χιλιάδων ευρώ (50.000,00 €) κοινοποιείται εγγράφως εις τον ανάδοχον. Με την κοινοποίησιν ο ανάδοχος καλείται να προσέλθη διά την υπογραφήν συμβάσεως εις καθωρισμένην ημέραν. Η σύμβασις θεωρείται ότι έχει συναφθή από της κοινοποιήσεως της αποφάσεως.

 

Άρθρον 19

Εργολαβικόν όφελος

1. Το εργολαβικόν όφελος διά παν εκκλησιαστικόν έργον (γενικά έξοδα και όφελος εργολάβου) ορίζεται εις είκοσι επί τοις εκατόν (20%).

2. Ειδικώς το ποσοστόν διά γενικά έξοδα και όφελος του αναδόχου δι΄ απολογιστικάς εργασίας ορίζεται εις δέκα πέντε επί τοις εκατόν (15%) και εφαρμόζεται εις το σύνολον των δαπανών που πραγματοποιούνται διά λογαριασμόν του εργοδότου, όπως διά προμήθειαν υλικών, μισθώματα μηχανημάτων, αγορά καυσίμων και λιπαντικών, αξίαν μισθών και ημερομισθίων, λοιπάς αποζημιώσεις και ασφαλιστικάς εισφοράς των εργαζομένων και διά κάθε είδος κρατήσεις. Το εν λόγω όφελος υπόκειται εις το ποσοστόν της προσφερθείσας υπό του αναδόχου κατά τον διαγωνισμόν εκπτώσεις.

 

ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Η΄

ΣΤΑΔΙΟΝ ΕΚΤΕΛΕΣΕΩΣ

 

Άρθρον 20

Επίβλεψις-Διεύθυνσις έργου ή μελέτης

1. Με απόφασιν του Μητροπολιτικού Συμβουλίου, είναι δυνατόν:

α) Εις την ομάδα επιβλέψεως συμβάσεις έργου να μετέχη και ο μελετητής του έργου.

β) Όταν πρόκειται να εκτελεσθούν έργα προβλεπομένου συνολικού κόστους μεγαλύτερου των δύο εκατομμυρίων ευρώ (2.000.000,00 €), είτε κατά το σύστημα της αντιπαροχής, είτε κατά το σύστημα παροχής άλλων ανταλλαγμάτων, είτε καθ΄ οιονδήποτε άλλο σύστημα, να ανατεθούν καθήκοντα συμβούλου οιασδήποτε ειδικότητος (τεχνικού, οικονομικού συμβούλου, συμβούλου οργανώσεις κ.λπ.) εις ημεδαπά ή αλλοδαπά, φυσικά ή νομικά πρόσωπα, προκειμένου ούτοι να παράσχουν υπηρεσίας που απαιτούνται διά την υλοποίησιν και εκτέλεσιν των έργων αυτών. Η ανάθεσις γίνεται διά συμβάσεως. Ο τρόπος αναθέσεως, αι παρεχόμενοι από τον σύμβουλον υπηρεσίαι, οι όροι της συμβάσεως και η αμοιβή καθορίζονται με Απόφασιν του Μητροπολιτικού Συμβουλίου, χωρίς δέσμευσιν από οιανδήποτε γενικήν ή ειδικήν διάταξιν.

γ) Δια την εκτέλεσιν (μελέτην-κατασκευήν) έργου ή μέρος αυτού και ειδικότερων διά τον σχεδιασμόν, μελέτην, έλεγχον μελέτης, διοίκησιν και επίβλεψιν του έργου να ανατεθούν καθήκοντα συμβούλου οιασδήποτε ειδικότητος (τεχνικού, οικονομικού συμβούλου, συμβούλου οργανώσεως), εις ημεδαπά ή αλλοδαπά, φυσικά ή νομικά πρόσωπα, προκειμένου να παράσχουν υπηρεσίας, που απαιτούνται διά την υλοποίησιν και εκτέλεσιν των έργων αυτών.

Η ανάθεσις γίνεται με σύμβασιν εις την οποίαν προσδιορίζονται οι όροι και αι προϋποθέσεις αναθέσεως, αι παρεχόμεναι από τον σύμβουλον υπηρεσίαι και η σχετική αμοιβή, κατά παρέκκλισιν από κάθε γενικήν ή ειδικήν διάταξιν και από τας διατάξεις περί αμοιβών μηχανικών. Αι σχετικαί δαπάναι βαρύνουν τας πιστώσεις του έργου.

2. Η διεύθυνσις των έργων από την πλευράν του αναδόχου εις τους τόπους κατασκευής των γίνεται από τεχνικούς που έχουν τα κατάλληλα προσόντα. Η επί τόπου των έργων παρουσία τεχνικού στελέχους ή τεχνικού υπαλλήλου της εργοληπτικής επιχειρήσεως είναι υποχρεωτική και ανάλογος με την φύσιν και το μέγεθος του ανασκευαζομένου έργου. Προκειμένου διά έργα προϋπολογισμού άνω των τριών εκατομμυρίων ευρώ (3.000.000,00 €), η διεύθυνσις του έργου πρέπει να πραγματοποιείται τουλάχιστον από τρεις (3) τεχνικούς αναλόγων προσόντων και πείρας, από τους οποίους εις (1) διπλωματούχος Ανωτάτου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος (Α.Ε.Ι.) και εις (1) πτυχιούχος Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος (Τ.Ε.Ι.).

Το ελάχιστον τεχνικόν προσωπικόν της διευθύνσεως του έργου δύναται να μεταβάλλεται αναλόγως του προϋπολογισμού και της φύσεως του εκτελουμένου έργου, κατόπιν αποφάσεως της αναθέτουσας αρχής. Δια το εν λόγω προσωπικόν ο ανάδοχος υποχρεούται να προσκόμιση εις την Διευθύνουσαν Υπηρεσίαν Βεβαίωσιν του οικείου ασφαλιστικού φορέως, εις την οποίαν θα αναγράφεται και ο χρόνος ασφαλίσεως των εργαζομένων. Η παράβασις των διατάξεων του άρθρου αυτού παρέχει την δυνατότητα εις την Ιεράν Μητρόπολιν Αιτωλίας και Ακαρνανίας να διακόψη την συνέχισιν της συμβάσεως καινά προβή εις έκπτωσιν του αναδόχου.

 

ΚΕΦΑΛΑΙΩΝ Θ΄

ΤΕΛΙΚΑΙ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

 

Άρθρον 21

Εφαρμοστέον Δίκαιον

1. Ύπό την επιφύλαξιν όσων ρητώς ορίζονται εις τον παρόντα Κανονισμόν, διά την ανάθεσιν και εκτέλεσιν των έργων ή μελετών ή την παροχήν συναφών υπηρεσιών, εφαρμόζονται αναλόγως αι διατάξεις της εθνικής ή ευρωπαϊκής νομοθεσίας περί δημοσίων έργων ή μελετών ή παροχής συναφών υπηρεσιών μόνον όπου ρητώς ειδικώς προβλέπεται τούτο εις την Προκήρυξιν.

2. Εις περίπτωσιν, καθ΄ ην ζήτημα δεν ρυθμίζεται ειδικώς από τον παρόντα Κανονισμόν ή από την Προκήρυξιν ή την σύμβασιν δύνανται, κατόπιν ειδικών προς τούτο αποφάσεων των αρμοδίων οργάνων της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας, να εφαρμόζονται αναλόγως αι συναφείς διατάξεις της ελληνικής νομοθεσίας περί αναθέσεως, συνάψεως και εκτελέσεως δημοσίων συμβάσεων έργων ή μελετών ή παροχής συναφών υπηρεσιών και επικουρικάς αι διατάξεις του Αστικού Κώδικος.

3. Όπου εις τας παραπεμπομένας διατάξεις μνημονεύονται ως αρμόδια τα όργανα της δημοσίας διοικήσεως νοούνται ως αρμόδια όργανα τα διά του παρόντος προβλεπόμενα όργανα της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας.

4. Δια τον υπολογισμόν των προθεσμιών που αναφέρονται εις τον παρόντα Κανονισμόν εφαρμόζονται αι διατάξεις του Αστικού Κώδικος και του ν. 1157/1981.

 

Άρθρον 22

Τροποποίησις του Κανονισμού

1. Τροποποιήσεις ή συμπληρώσεις του Κανονισμού εγκρίνονται και ισχύουν συμφώνως προς τας εκάστοτε ισχύουσας διατάξεις. Μετά από κάθε τροποποίησίν του ο Κανονισμός κωδικοποιείται εις ενιαίον κείμενον.

2. Εάν ο Κανονισμός τροποποιηθεί, συμφώνως προς τας διατάξεις του παρόντος άρθρου, δεσμεύει τους τρίτους αυτοδικαίως από την ημέραν της δημοσιεύσεως του εις την Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

 

Άρθρον 23

Τελικαί διατάξεις

1. Η ισχύς του παρόντος Κανονισμού άρχεται από της δημοσιεύσεως του εις την Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και εις το επίσημον περιοδικόν «ΕΚΚΛΗΣΙΑ» της Εκκλησίας της Ελλάδος.

2. Συμβάσεις έργων ή μελετών, διά τα οποία έχει δημοσιευθή Προκήρυξις ή έχει διενεργηθεί διαγωνισμός ή έχει υπογραφή σύμβασις προ της θέσεως εις ισχύν του παρόντος Κανονισμού διέπονται υπό των ισχυουσών, κατά τον χρόνον της αναθέσεως ή της δημοσιεύσεως της Διακηρύξεως, διατάξεων και τους όρους της συμβάσεως και των συμβατικών τευχών.

3. Εκ των διατάξεων του παρόντος Κανονισμού δεν προκαλείται δαπάνη εις βάρος του Προϋπολογισμού του Νομικού Προσώπου της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας.

Ο Κανονισμός ούτος να δημοσιευθή εις την Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και εις το Περιοδικόν «ΕΚΚΛΗΣΙΑ».

Αθήνα, 8 Ιουνίου 2018

Ο Πρόεδρος

† Ο Αθηνών ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ

 

 


Κατεβάσετε το αρχείο με το πρωτότυπο κείμενο, όπως είναι δημοσιευμένο στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως (Φ.Ε.Κ.) του Εθνικού Τυπογραφείου.


 

Έχει διαβαστεί 536 φορές

Τελευταία Νέα