Κοινή Υπουργική Απόφαση Φ25α/18434/Δ4/2018 - ΦΕΚ 403/Β/9-2-2018
Οργάνωση, Λειτουργία και Υλοποίηση Εναλλακτικής Ενισχυτικής Διδασκαλίας στα μαθήματα «Νέα Ελληνικά» και «Μαθηματικά» των Πιλοτικών ΕΠΑ.Λ. της Δράσης «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ. (ΜΝΑΕ)» για το σχολικό έτος 2017-18.
Κοινή Υπουργική Απόφαση Αριθμ. Φ25α/18434/Δ4/2018
ΦΕΚ 403/Β/9-2-2018
Οργάνωση, Λειτουργία και Υλοποίηση Εναλλακτικής Ενισχυτικής Διδασκαλίας στα μαθήματα «Νέα Ελληνικά» και «Μαθηματικά» των Πιλοτικών ΕΠΑ.Λ. της Δράσης «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ. (ΜΝΑΕ)» για το σχολικό έτος 2017-18.
ΑΠΟΦΑΣΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΚΑΙ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΚΑΙ ΑΝΠΛΗΡΩΤΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις της περίπτ. δ’ της παρ. 1, της περίπτ. ε’ της παρ. 2 και ιδίως της παρ. 14 του άρθρου 26 του
ν. 4368/2016 (Α΄ 21) «Μέτρα για την επιτάχυνση του κυβερνητικού έργου και άλλες διατάξεις», όπως τροποποιήθηκαν με τις παρ. 5, 6 και 7 του άρθρου 89 του
ν. 4485/2017 (Α΄114) «Οργάνωση και λειτουργία της ανώτατης εκπαίδευσης, ρυθμίσεις για την έρευνα και άλλες διατάξεις».
2. Τις διατάξεις του άρθρου 23 του ν.4270/2014 (Α΄143) «Αρχές δημοσιονομικής διαχείρισης και εποπτείας (ενσωμάτωση Οδηγίας 2011/85/ΕΕ) - δημόσιο λογιστικό και άλλες διατάξεις».
3. Το π.δ. 125/2016 (A΄ 210) «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών».
4. Τις διατάξεις του π.δ. 42/2017 (A΄ 68), «Τροποποίηση του π.δ. 56/2016 (Α΄ 91) “Φοίτηση και Αξιολόγηση των μαθητών του Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑ.Λ.)”».
5. Τη με αριθ. Υ197/2016 (Β΄3722) απόφαση του Πρωθυπουργού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης, Αλέξανδρο Χαρίτση».
6. Τη με αριθμ. 201408/Υ1/25-11-2016 (Β’ 3818) απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Δημήτριο Μπαξεβανάκη».
7. Τη με αριθμ. 3271/28-08-2017 (Υ.Ο.Δ.Δ. 429/04-09-2017) απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων με θέμα: «Σύσταση και συγκρότηση Επιστημονικής Επιτροπής στο πλαίσιο της πιλοτικής εφαρμογής της Δράσης (7, 8, 9).10.4.1.06.02: “Δράσεις υποστήριξης Επαγγελματικής Εκπαίδευσης - Κατάρτισης και Μαθητείας _ Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ”, Παρέμβαση: “Υποστήριξη Σχολικών Μονάδων ΕΠΑΛ” στο πλαίσιο του Ε.Π. “Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευσης και Δία Βίου Μάθηση” του ΕΣΠΑ 2014-2020».
8. Τη με αριθμ. πρωτ. 14423/27-09-2017 (ΑΔΑ: ΩΒ1Υ465ΧΙ8-Ψ31) Πρόσκληση (Κωδ. ΕΔΒΜ57) της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Τομεακών ΕΠ του ΕΚΤ του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης, για την υποβολή προτάσεων στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση».
9. Την υπ’ αριθμ. πρωτ. 15907/17-11-2017 (ΑΔΑ: ΩΡ0Ι465ΧΙ8-ΘΧ3) απόφαση Ένταξης της πράξης «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ - Υποστήριξη σχολικών μονάδων ΕΠΑΛ», με κωδικό ΟΠΣ 5010706.
10. Την υπ’ αριθμ. πρωτ. 49/Δ4/25-01-2018 εισήγηση του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Επαγγελματικής Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.
11. Την υπ’ αριθμ. πρωτ. 210331/Β1/Φ.7/1057/30-11-2017 εισήγηση της Προϊσταμένης της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.
12. Το γεγονός ότι από την παρούσα απόφαση προκαλείται δαπάνη εις βάρος του κρατικού προϋπολογισμού ύψους 174.960,00 € για το σχολικό έτος 2017-2018, η οποία θα καλυφθεί από τον προϋπολογισμό του συγχρηματοδοτούμενου σκέλους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων του ΥΠ.Π.Ε.Θ. σε βάρος του έργου με κωδικό 2017ΣΕ34510056 (MIS 5010706), τίτλο «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ-Υποστήριξη Σχολικών Μονάδων ΕΠΑΛ» της ΣΑΕ 3451, (Απόφαση Ένταξης ΑΔΑ: ΩΡ0Ι465ΧΙ8-ΘΧ3) και δικαιούχο της Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ, Τομέα Παιδείας, αποφασίζουμε:
Άρθρο 1
1. Στο πλαίσιο της υλοποίησης της πράξης «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ. - Υποστήριξη σχολικών μονάδων ΕΠΑ.Λ.» του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση», το οποίο χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο και το Ελληνικό Δημόσιο, εφαρμόζεται πρόγραμμα εναλλακτικής ενισχυτικής διδασκαλίας και ορίζονται οι εξής σχολικές μονάδες της Δευτεροβάθμιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης που εντάσσονται στην πιλοτική εφαρμογή:
1ο ΕΠΑ.Λ. Δάφνης
1ο ΕΠΑ.Λ. Καισαριανής
1ο ΕΠΑ.Λ. Δραπετσώνας
3ο ΕΠΑ.Λ. Σιβιτανιδείου
3ο ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑ.Λ. Αγίων Αναργύρων
1ο ΕΠΑ.Λ. Χαλκίδας
2ο ΕΠΑ.Λ. Χαλκίδας
ΕΠΑ.Λ. Λαγκαδά
1ο ΕΠΑ.Λ. Μυτιλήνης
Η Εναλλακτική Ενισχυτική Διδασκαλία είναι ενισχυτική διδασκαλία που έχει ως σκοπό τη βελτίωση των μαθησιακών επιδόσεων των μαθητών, την παιδαγωγική υποστήριξή τους και παρέχεται παράλληλα στις τάξεις των σχολικών μονάδων της δευτεροβάθμιας επαγγελματικής εκπαίδευσης.
Το Πρόγραμμα της Εναλλακτικής Ενισχυτικής Διδασκαλίας (ΕΕΔ) υλοποιείται σύμφωνα με τα οριζόμενα στην περίπτωση δ) της παρ. 1, στην περίπτωση ε) της παρ. 2 και ιδίως στην παρ. 14 του άρθρου 26 του ν.4368/2016 (A΄ 21), όπως τροποποιήθηκαν με τις παρ. 5, 6 και 7 του άρθρου 89 του ν. 4485/2017 (A΄114).
Η Εναλλακτική Ενισχυτική Διδασκαλία (ΕΕΔ) εφαρμόζεται για το σχολικό έτος 2017-2018 στις προαναφερθείσες εννέα (9) σχολικές μονάδες της πιλοτικής εφαρμογής και αφορά στη διδασκαλία των μαθημάτων «Νέα Ελληνικά» και «Μαθηματικά» με προτεραιότητα στους μαθητές/τριες της A΄ τάξης των ΕΠΑ.Λ. της Πιλοτικής Εφαρμογής της Δράσης «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ. (ΜΝΑΕ)» με συνδιδασκαλία από δεύτερο εκπαιδευτικό της ίδιας ειδικότητας μέσα στην τάξη. Η Εναλλακτική Ενισχυτική Διδασκαλία (ΕΕΔ) υλοποιείται σύμφωνα με τα αντίστοιχα Ωρολόγια Προγράμματα Σπουδών (ΩΠΣ), τα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών (ΑΠΣ) με στόχο την ενίσχυση του γλωσσικού και αριθμητικού γραμματισμού των μαθητών/μαθητριών των ΕΠΑ.Λ. κατά το πνεύμα και το περιεχόμενο των προβλεπομένων ως ανωτέρω.
Στη συνδιδασκαλία διδάσκουν ο Υπεύθυνος Καθηγητής Μαθήματος (ΥΜ) και ο Συνεργάτης Καθηγητής Μαθήματος (ΣΜ), οι οποίοι αποτελούν τη Διδακτική Ομάδα. Κύριο αντικείμενο της συνεργασίας τους είναι ο σχεδιασμός και η υλοποίηση της συνδιδασκαλίας στα αντίστοιχα μαθήματα και η διαφοροποίηση της διδασκαλίας σύμφωνα με τα χαρακτηριστικά των μαθητών και μαθητριών προς επίτευξη των στόχων της Εναλλακτικής Ενισχυτικής Διδασκαλίας (ΕΕΔ) και η διαμόρφωση του βέλτιστου κλίματος μάθησης και λειτουργίας των μαθητών/τριών στην σχολική κοινότητα, σύμφωνα με τους στόχους της Δράσης «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ. (ΜΝΑΕ)».
Η Εναλλακτική Ενισχυτική Διδασκαλία (ΕΕΔ) εφαρμόζεται εντός του προβλεπόμενου ωραρίου και κατά τη διάρκεια των προβλεπόμενων από το πρόγραμμα ωρών των μαθημάτων «Νέα Ελληνικά» και «Μαθηματικά» στις εννέα (9) σχολικές μονάδες Δ/θμιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης της Πιλοτικής Εφαρμογής.
Η ανάθεση της διδασκαλίας του Μαθήματος στα Τμήματα των ΕΠΑ.Λ. σε δύο εκπαιδευτικούς γίνεται από τον οικείο Σύλλογο Διδασκόντων (ΣΔ) με απόφασή του στην οποία αποδίδεται σε κάθε εκπαιδευτικό αντίστοιχα και ο ρόλος «του Υπεύθυνου Καθηγητή Μαθήματος» (ΥΜ) και «του Συνεργάτη Καθηγητή Μαθήματος» (ΣΜ). Οι εκπαιδευτικοί αυτοί υποστηρίζονται στο έργο τους από μέλη ΕΕΠ που ανήκουν στον κλάδο ΠΕ 23 Ψυχολόγων, από επιμορφωτικές - υποστηρικτικές συναντήσεις που οργανώνονται στο πλαίσιο της ΜΝΑΕ.
2. Υποχρεώσεις Υπευθύνου Καθηγητή Μαθήματος (ΥΜ):
Πέραν των προβλεπόμενων στα πλαίσια των καθηκόντων του ως εκπαιδευτικού υπεύθυνου του μαθήματος οφείλει να συνεργάζεται ως μέλος της Διδακτικής Ομάδας με τον Συνεργάτη Καθηγητή Μαθήματος (ΣΜ).
Υποχρεώσεις Συνεργάτη Καθηγητή Μαθήματος (ΣΜ):
- Επιτελεί το έργο της Εναλλακτικής Ενισχυτικής Διδασκαλίας (ΕΕΔ) που του ανατίθεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων (ΣΔ).
- Συνεργάζεται, ως μέλος της Διδακτικής Ομάδας από κοινού με τον Υπεύθυνο Καθηγητή Μαθήματος (ΥΜ).
- Συμμετέχει στο σχεδιασμό και την υλοποίηση της συνδιδασκαλίας με σκοπό την εκμετάλλευση του μέγιστου των δυνατοτήτων που παρέχει η μορφή αυτή της διδασκαλίας, συμμετέχει ενεργά στις σχετικές επιμορφωτικές συναντήσεις με τους επιστημονικούς συνεργάτες της ΜΝΑΕ, σε δειγματικές διδασκαλίες κ.λπ.
- Συμμετέχει στην περιγραφή των επιδόσεων των μαθητών και στην ανατροφοδότηση των μαθητών και γονέων/κηδεμόνων,
- Αναλαμβάνει τη διεκπεραίωση των ανατιθέμενων στο πλαίσιο της ΜΝΑΕ εργασιών (συμπλήρωση εγγράφων, σύνταξη σύντομων εκθέσεων κ.λπ.),
- Συμμετέχει στο Σύλλογο Διδασκόντων (ΣΔ) και τις Παιδαγωγικές Συνεδριάσεις του και στα συμβούλια τάξης.
3. Οι μαθητές/μαθήτριες που συμμετέχουν στο πιλοτικό πρόγραμμα «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ» (ΜΝΑΕ), αξιολογούνται σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στις κείμενες σχετικές διατάξεις από τον Υπεύθυνο Καθηγητή Μαθήματος (ΥΜ).
Άρθρο 2
1. Η λειτουργία του προγράμματος εναλλακτικής ενισχυτικής διδασκαλίας διέπεται από τις ισχύουσες διατάξεις των τυπικών νόμων και των κανονιστικών αποφάσεων που διέπουν τη λειτουργία της Δημόσιας Δευτεροβάθμιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.
2. Οι Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης πέραν των γενικότερων αρμοδιοτήτων τους:
i. Αποφασίζουν για την απόσπαση ή διάθεση εκπαιδευτικών που ανήκουν σε άλλο ΠΥΣΔΕ από εκείνο του πιλοτικού σχολείου.
ii. Εγκρίνουν τη διεξαγωγή των σεμιναρίων που υλοποιούνται στο πλαίσιο του προγράμματος «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ. (ΜΝΑΕ)».
iii. Συνεργάζονται με την Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ Τομέα Παιδείας για την υλοποίηση των στόχων του προγράμματος.
3. Οι Προϊστάμενοι Επιστημονικής Καθοδήγησης των Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης:
i. Συνεργάζονται με την Επιστημονική Επιτροπή και το ΙΕΠ για την υλοποίηση των στόχων του προγράμματος.
ii. Προωθούν και διευκολύνουν τη δικτύωση των ενδιαφερόμενων σχολείων για την παρακολούθηση του προγράμματος ΜΝΑΕ, την υιοθέτηση από μη πιλοτικά σχολεία εθελοντικών δράσεων και τη διάχυση των αποτελεσμάτων στα σχολεία της οικείας ΠΔΕ.
4. Οι Διευθυντές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης:
i. Αποφασίζουν για την απόσπαση ή διάθεση εκπαιδευτικών εντός του οικείου ΠΥΣΔΕ, για τις ανάγκες του προγράμματος.
ii. Αποφασίζουν τις προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών για τις ανάγκες του προγράμματος.
iii. Τοποθετούν τους εκπαιδευτικούς, λαμβάνοντας υπόψη τον αριθμό των τμημάτων κατά προτεραιότητα της Α΄ τάξης ΕΠΑ.Λ. που λειτουργούν στις παραπάνω σχολικές μονάδες και σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις των τυπικών νόμων και των κανονιστικών αποφάσεων που διέπουν τη λειτουργία της Δημόσιας Δευτεροβάθμιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.
iv. Συνεργάζονται με τους σχολικούς συμβούλους των αντίστοιχων γνωστικών αντικειμένων και τους σχολικούς συμβούλους που έχουν την παιδαγωγική ευθύνη των σχολικών μονάδων που εφαρμόζεται το πρόγραμμα εναλλακτικής ενισχυτικής διδασκαλίας, τους Προϊσταμένους Εκπαιδευτικών Θεμάτων των οικείων Διευθύνσεων Εκπαίδευσης κ.λπ.
v. Συνεργάζονται με την Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ Παιδείας, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), τη Δ/νση Επαγγελματικής Εκπαίδευσης του ΥΠ.Π.Ε.Θ. και την Επιστημονική Επιτροπή για την υλοποίηση των στόχων του προγράμματος.
5. Οι αρμόδιοι Σχολικοί Σύμβουλοι Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Ευθύνης των σχολικών μονάδων στις οποίες λειτουργούν τα τμήματα εναλλακτικής ενισχυτικής διδασκαλίας:
i. Συνεργάζονται με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) και την Επιστημονική Επιτροπή για την υλοποίηση των στόχων του προγράμματος.
ii. Συντάσσουν σχετικές εκθέσεις για την υλοποίηση του προγράμματος.
iii. Συμμετέχουν σε συναντήσεις καθ΄ όλη τη διάρκεια υλοποίησης του προγράμματος.
iv. Έχουν την επιστημονική και παιδαγωγική υποστήριξη των εκπαιδευτικών, που διδάσκουν στα τμήματα εναλλακτικής ενισχυτικής διδασκαλίας.
v. Έχουν εν γένει την υποστήριξη υλοποίησης των γενικότερων στόχων του προγράμματος.
6. Οι Διευθυντές των παραπάνω σχολικών μονάδων, πέραν των γενικότερων αρμοδιοτήτων τους:
i. Συνεργάζονται με το Σύλλογο Διδασκόντων και το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων, προς ενημέρωση των μαθητών και των γονέων και κηδεμόνων του σχολείου για τη λειτουργία του προγράμματος.
ii. Ενημερώνουν το Διευθυντή Εκπαίδευσης σχετικά με τη δυνατότητα διάθεσης εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας για συμπλήρωση διδακτικού ωραρίου.
iii. Αναλαμβάνουν την υλικοτεχνική υποστήριξη της μαθησιακής διαδικασίας και των δραστηριοτήτων του προγράμματος.
iv. Εγκρίνουν τις άδειες των διδασκόντων εκπαιδευτικών στο πρόγραμμα.
v. Συνεργάζονται με την Επιστημονική Επιτροπή για την υλοποίηση των στόχων του προγράμματος.
vi. Προωθούν και διευκολύνουν τη δικτύωση των σχολείων και τη διάχυση στα όμορα σχολεία της Διεύθυνσης ή σε σχολεία που επιθυμούν να συνεργαστούν.
7. Η Επιστημονική Επιτροπή του προγράμματος της πράξης «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ. – Υποστήριξη σχολικών μονάδων ΕΠΑ.Λ.» έχει τις αρμοδιότητες που περιγράφονται στην υπ΄ αριθμ. 3271/28-08-2017 (Υ.Ο.Δ.Δ. 429) απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.
8. Το ΙΕΠ αναλαμβάνει την υλοποίηση της επιμόρφωσης των συμμετεχόντων στο πλαίσιο της πράξης «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ. – Υποστήριξη σχολικών μονάδων ΕΠΑ.Λ.».
9. Τα μέλη του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) που ανήκουν στο κλάδο ΠΕ23 Ψυχολόγων συνεργάζονται στο πλαίσιο εφαρμογής παρεμβάσεων ψυχοκοινωνικής στήριξης των μαθητών/μαθητριών των ΕΠΑ.Λ. σύμφωνα με τα καθήκοντα και τις αρμοδιότητες που προβλέπονται στην υπ΄ αριθμ. 14268/ΓΔ4/30-08-2017
(Β΄ 3032) απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και τους στόχους προγράμματος «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ (ΜΝΑΕ)».
Άρθρο 3
1. Για τη στελέχωση των τμημάτων εναλλακτικής ενισχυτικής διδασκαλίας μπορούν να διατίθενται εξολοκλήρου μόνιμοι εκπαιδευτικοί των κλάδων ΠΕ02 και ΠΕ03 που βρίσκονται στη διάθεση των οικείων ΠΥΣΔΕ ή, εφόσον αυτό δεν είναι εφικτό, να διατίθενται για τη συμπλήρωση του υποχρεωτικού διδακτικού τους ωραρίου ή, σε περίπτωση που και αυτό δεν καταστεί δυνατό, να αποσπώνται εκπαιδευτικοί στη σχολική μονάδα στην οποία εφαρμόζεται το πρόγραμμα εναλλακτικής ενισχυτικής διδασκαλίας. Η διάθεση ή η απόσπαση γίνεται για ένα διδακτικό έτος και προτάσσονται οι εκπαιδευτικοί της οικείας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης που υποβάλλουν δηλώσεις προτίμησης. Κατά τα λοιπά εφαρμόζονται οι κείμενες διατάξεις για τις διαθέσεις και τις αποσπάσεις των εκπαιδευτικών.
2. Σε περίπτωση που τα τμήματα εναλλακτικής ενισχυτικής διδασκαλίας δεν μπορούν να στελεχωθούν από μόνιμους εκπαιδευτικούς, δύναται να προσλαμβάνονται αναπληρωτές εκπαιδευτικοί με μειωμένο ωράριο διδασκαλίας και να απασχολούνται σύμφωνα με τη διαδικασία και το ωράριο που προβλέπεται στην κείμενη νομοθεσία. Σε περίπτωση που οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί δεν συμπληρώνουν το ωράριό τους (έως 15 ώρες) κατά προτεραιότητα στην Α΄ τάξη της σχολικής μονάδας, όπως ορίζει η πράξη «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ. – Υποστήριξη σχολικών μονάδων ΕΠΑ.Λ.», μπορούν να το συμπληρώνουν σε τμήματα εναλλακτικής ενισχυτικής διδασκαλίας της Β΄ και Γ΄ τάξης της ίδιας σχολικής μονάδας με αιτιολογημένη απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων του σχολείου.
3. Οι προσλήψεις των αναπληρωτών εκπαιδευτικών γίνονται με τη χρήση των ενιαίων υφιστάμενων πινάκων αναπληρωτών εκπαιδευτικών Δ.Ε. των αντίστοιχων κλάδων του ΥΠ.Π.Ε.Θ. και σύμφωνα με τη δήλωση περιοχών προτίμησης για πρόσληψη των εγγεγραμμένων σε αυτούς.
4. Ο χρόνος υπηρεσίας στα τμήματα εναλλακτικής ενισχυτικής διδασκαλίας προσμετράται ως χρόνος διδακτικής προϋπηρεσίας.
Άρθρο 4
Στο τέλος του διδακτικού έτους, με ευθύνη του Διευθυντή, κατόπιν εισήγησης του Συλλόγου Διδασκόντων των πιλοτικών ΕΠΑ.Λ., οργανώνονται συναντήσεις για τον απολογισμό και την αξιολόγηση των διαδικασιών, της υποστήριξης και της λειτουργίας των τμημάτων εναλλακτικής ενισχυτικής διδασκαλίας αλλά κυρίως για τη διατύπωση προτάσεων βελτίωσης και για την καταγραφή του εκπαιδευτικού ή άλλου υλικού το οποίο δημιουργήθηκε. Στις συναντήσεις αυτές (δια ζώσης ή μέσω διαδικτύου) μπορούν να συμμετέχουν οι εκπαιδευτικοί που δίδαξαν στα τμήματα Εναλλακτικής Ενισχυτικής Διδασκαλίας, τα μέλη ΕΕΠ που ανήκουν στον κλάδο ΠΕ 23 Ψυχολόγων, οι Σύμβουλοι Καθηγητές που θα οριστούν στα πιλοτικά σχολεία με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων καθώς και οι Σχολικοί Σύμβουλοι ειδικότητας και παιδαγωγικής ευθύνης.
Οι απολογιστικές εκθέσεις, συμπεριλαμβανομένων των προτάσεων και του υλικού υποβάλλονται από τις σχολικές μονάδες στη Διεύθυνση Επαγγελματικής Εκπαίδευσης του ΥΠ.Π.Ε.Θ.
Από τη δημοσίευση της παρούσας παύει να ισχύει η με αριθμ. Φ25α/216503/Δ4/08-12-2017 (Β΄ 4316) υπουργική απόφαση.
H απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Μαρούσι, 2 Φεβρουαρίου 2018
Κατεβάσετε το αρχείο με το πρωτότυπο κείμενο, όπως είναι δημοσιευμένο στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως (Φ.Ε.Κ.) του Εθνικού Τυπογραφείου.
Κοινή Υπουργική Απόφαση Φ25α/18434/Δ4/2018 - ΦΕΚ 403/Β/9-2-2018