x

Σύνδεση

Δεν έχετε λογαριασμό; Εγγραφείτε

Υπουργική Απόφαση 97320/Κ1/2025 - ΦΕΚ 4473/Β/20-8-2025

Κανονισμός Λειτουργίας Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.).


Υπουργική Απόφαση Αριθμ. 97320/Κ1/2025

ΦΕΚ 4473/Β/20-8-2025

Κανονισμός Λειτουργίας Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.).

Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις:

α. του ν. 4763/2020 «Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης, ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/958 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 28ης Ιουνίου 2018 σχετικά με τον έλεγχο αναλογικότητας πριν από τη θέσπιση νέας νομοθετικής κατοχύρωσης των επαγγελμάτων (EE L 173), κύρωση της Συμφωνίας μεταξύ της Κυβέρνησης της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Κυβέρνησης της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας για το Ελληνογερμανικό Ίδρυμα Νεολαίας και άλλες διατάξεις» (Α'254) και ιδίως τα άρθρα 72 και 73 αυτού,

β. του άρθρου. 19 του ν. 4713/2020 «Εκσυγχρονισμός της ιδιωτικής εκπαίδευσης και άλλες επείγουσες διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων» (Α' 147),

γ. του ν. 4622/2019 «Επιτελικό Κράτος: οργάνωση, λειτουργίας και διαφάνεια της Κυβέρνησης, των κυβερνητικών οργάνων και της κεντρικής δημόσιας διοίκησης» (Α' 133), δ. του π.δ. 18/2018 «Οργανισμός Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων» (Α' 31), ε. του π.δ. 77/2023 «Σύσταση Υπουργείου και μετονομασία Υπουργείων - Σύσταση, κατάργηση και μετονομασία Γενικών και Ειδικών Γραμματειών - Μεταφορά αρμοδιοτήτων, υπηρεσιακών μονάδων, θέσεων προσωπικού και εποπτευόμενων φορέων» (Α' 130), στ. του π.δ. 27/2025 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτή Υπουργού, Υφυπουργών και Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης» (Α'44).

2. Την υπό στοιχεία 2187/18-03-2025 κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και της Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Κωνσταντίνο Βλάση» (Β' 1314).

3. Την ανάγκη διασφάλισης της εύρυθμης λειτουργίας των Σ.Δ.Ε. η οποία εξυπηρετεί το Δημόσιο συμφέρον.

4. Την υπό στοιχεία Φ.1/Γ/489/97200/Β1/6-8-2025 εισήγηση του άρθρου 24 του ν. 4270/2014 (Α' 143) της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών, Διεύθυνση Τακτικού Προϋπολογισμού και ΜΠΔΣ -Τμήμα Γ'.

5. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσης δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού.

6. Το γεγονός ότι οι διατάξεις της παρούσας δεν αφορούν σε διοικητική διαδικασία για την οποία υπάρχει υποχρέωση καταχώρισης στο ΕΜΔΔ -ΜΙΤΟΣ, αποφασίζουμε:

Τη θέσπιση Κανονισμού Λειτουργίας των Σ.Δ.Ε. της Γ.Γ.Ε.Ε.Κ και Δ.Β.Μ. ως εξής:

 

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α'

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ

 

Άρθρο 1

Ίδρυση Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.)

1. Τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.) της χώρας είναι φορείς Γενικής Τυπικής Εκπαίδευσης Ενηλίκων που λειτουργούν σύμφωνα με τη φιλοσοφία και τις αρχές της Εκπαίδευσης Ενηλίκων και χορηγούν τίτλο σπουδών ισότιμο με το απολυτήριο Γυμνασίου. Υπάγονται στη Γενική Γραμματεία Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης (Γ.Γ.Ε.Ε.Κ. και Δ.Β.Μ.) του Υπουργείου Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, η οποία έχει και την ευθύνη λειτουργίας τους.

2. Τα Σ.Δ.Ε. ιδρύονται με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, η οποία εκδίδεται ύστερα από εισήγηση της Διεύθυνσης Διά Βίου Μάθησης της Γ.Γ.Ε.Ε.Κ. και Δ.Β.Μ., για τη διαμόρφωση της οποίας απαιτείται η υποβολή σχετικού αιτήματος από τον ενδιαφερόμενο Δήμο, στο οποίο τεκμηριώνεται η αναγκαιότητα ίδρυσης Σ.Δ.Ε. και η βιωσιμότητά του (σημαντικός αριθμός υποψηφίων εκ- παιδευομένων) και εξασφαλίζεται παράλληλα η παραχώρηση των αναγκαίων εκπαιδευτικών και διοικητικών κτηριακών υποδομών για τη στέγασή του, για τουλάχιστον δέκα (10) έτη, με σχετική απόφαση του οικείου δημοτικού συμβουλίου που θα περιλαμβάνει αναλυτική περιγραφή των παραχωρούμενων χώρων. Στους χώρους αυτούς θα πρέπει κατ'ελάχιστο να περιλαμβάνονται δύο (2) γραφεία αποκλειστικής χρήσης, μία (1) αίθουσα πληροφορικής και ικανός αριθμός αιθουσών διδασκαλίας.

Για την ίδρυση Σ.Δ.Ε. εντός Καταστημάτων Κράτησης ισχύουν τα προβλεπόμενα στις διατάξεις των άρθρων 74 και 75 του ν. 4763/2020 (Α' 254).

Οι χώροι λειτουργίας των Σ.Δ.Ε. εντός των Σωφρονιστικών Καταστημάτων, διαμορφώνονται σύμφωνα με τις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας τους, με γνώμονα τη διασφάλιση κατάλληλου μαθησιακού περιβάλλοντος.

Σε περίπτωση κατάργησης Σ.Δ.Ε. ο εξοπλισμός που ανήκει στο Σ.Δ.Ε. και το σύνολο του αρχείου μεταφέρεται και τηρείται σε όμορο Σ.Δ.Ε. το οποίο ορίζεται στη σχετική απόφαση κατάργησης.

3. Τμήματα Σ.Δ.Ε. είναι δυνατόν να λειτουργούν, μετά από απόφαση του Γενικού Γραμματέα Ε.Ε.Κ. και Δ.Β.Μ., εκτός της έδρας του σχολείου και εντός των ορίων της Περιφερειακής Ενότητας, σύμφωνα με τους όρους και τη διαδικασία που προβλέπονται στις παρ. 2 και 3 του παρόντος και ύστερα από εισήγηση της Διεύθυνσης Διά Βίου Μάθησης της Γ.Γ.Ε.Ε.Κ. και Δ.Β.Μ. Για τη λειτουργία εκτός έδρας Τμήματος λαμβάνεται υπόψη και η γνώμη της Διεύθυνσης του Σ.Δ.Ε. στο οποίο θα υπάγεται το εκτός έδρας Τμήμα. Σε περιπτώσεις που η έδρα του εκτός έδρας τμήματος είναι πλησιέστερη σε Σ.Δ.Ε. άλλης Περιφερειακής Ενότητας δύναται να λειτουργεί ως εκτός έδρας τμήμα αυτού. Ομοίως στις νησιωτικές περιοχές δύναται να ιδρύεται εκτός έδρας τμήμα ΣΔΕ, το οποίο ανήκει σε άλλη περιφερειακή ενότητα.

4. Κάθε τμήμα του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.) αριθμεί από δώδεκα (12) έως είκοσι (20) εκπαιδευόμενους. Το Σ.Δ.Ε. αποτελεί αυτόνομη εκπαιδευτική σχολική μονάδα, όταν για δύο (2) συνεχόμενα έτη λειτουργίας αριθμεί πλέον των σαράντα (40) εκπαιδευομένων. Αν ο αριθμός των εκπαιδευομένων είναι από είκοσι (20) έως σαράντα (40), τότε μετατρέπεται σε Παράρτημα όμορου Σ.Δ.Ε. Στην περίπτωση που αριθμεί έως και είκοσι (20) εκπαιδευόμενους, η εν λόγω εκπαιδευτική μονάδα μετατρέπεται σε Τμήμα εκτός έδρας όμορου Σ.Δ.Ε. Για τα Σ.Δ.Ε. που λειτουργούν εντός Σωφρονιστικών Καταστημάτων δεν ισχύουν οι ανωτέρω περιορισμοί και εξετάζονται κατά περίπτωση.

5. Με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Ε.Ε.Κ. και Δ.Β.Μ. μπορεί να αναστέλλεται η λειτουργία Παραρτήματος ή Τμήματος εκτός έδρας, στην περίπτωση που δεν συμπληρώνεται ικανός αριθμός εκπαιδευομένων και μετά από εισήγηση της Επιτροπής Παρακολούθησης και Στήριξης Εκπαιδευτικού Έργου των Σ.Δ.Ε. Στην περίπτωση μη λειτουργίας της εν λόγω Επιτροπής, την εισήγηση για την αναστολή λειτουργίας του Παραρτήματος ή του Τμήματος εκτός έδρας του Σ.Δ.Ε. καταθέτει ο Διευθυντής του Σ.Δ.Ε. στο οποίο υπάγεται το Παράρτημα ή το εκτός έδρας Τμήμα.

6. Τα Σ.Δ.Ε. μπορούν να χρηματοδοτούνται από εθνικούς ή ενωσιακούς πόρους. Η υλοποίηση του έργου δύναται να ανατίθεται σε Ν.Π.Ι.Δ. εποπτευόμενα από το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. ή φορείς του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.

 

Άρθρο 2

Σκοπός - Στόχοι

1. Σκοπός των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.) είναι η συνολική ανάπτυξη των εκπαιδευομένων και η πληρέστερη συμμετοχή τους στο οικονομικό, κοινωνικό και πολιτισμικό γίγνεσθαι, καθώς και η αποτελεσματικότερη συμμετοχή τους στο χώρο της εργασίας.

2. Στόχοι των Σ.Δ.Ε. είναι:

α) η ολοκλήρωση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης ατόμων ηλικίας δεκαοκτώ ετών και άνω, β) η επανασύνδεση των εκπαιδευομένων με τα συστήματα εκπαίδευσης και κατάρτισης, γ) η απόκτηση σύγχρονων γνώσεων, δεξιοτήτων και στάσεων που θα τους βοηθήσουν στην κοινωνική οικονομική ένταξη και ανέλιξη, δ) η ενίσχυση της αυτοεκτίμησης των εκπαιδευομένων και

ε) η συμβολή στην ένταξή τους ή στη βελτίωση της θέσης τους στον χώρο της εργασίας.

 

Άρθρο 3

Βασικές Αρχές - Βασικά Χαρακτηριστικά

1. Για την επίτευξη του σκοπού των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.) θεωρούνται τρεις βασικές αρχές ως στοιχεία ταυτότητας του θεσμού:

α. Τα εκπαιδευτικά μέσα που αξιοποιούνται για την επίτευξη του βασικού σκοπού είναι ευέλικτα, ώστε να υποστηρίζουν κάθε εκπαιδευόμενο.

β. Οι ανάγκες των εκπαιδευομένων προσεγγίζονται εν όλω και όχι εν μέρει. Γ ια να επιτύχουν στην προσπάθειά τους οι εκπαιδευόμενοι, πρέπει να υποστηριχθούν στην αντιμετώπιση δυσκολιών σε άλλους τομείς, όπως στην υγεία, την οικογένεια, τον εργασιακό χώρο, τον άμεσο κοινωνικό περίγυρο.

Ειδικότερα οι εκπαιδευόμενοι των Σ.Δ.Ε. εντός των Σωφρονιστικών Καταστημάτων, θα πρέπει να υποστηρίζονται και στην αντιμετώπιση δυσκολιών που αφορούν τον εγκλεισμό τους καθώς και την επανένταξή τους στην κοινωνία μετά την αποφυλάκιση.

γ. Το σύνθετο και η ποικιλία των εκπαιδευτικών αναγκών απαιτούν πολυεπιδέξιο εκπαιδευτικό και επιστημονικό δυναμικό, το οποίο μπορεί να ανταποκριθεί στην πολυπλοκότητα των καθηκόντων που θα του ανατεθεί.

2. Στο πλαίσιο των παραπάνω αρχών, τα Σ.Δ.Ε.:

α. Επιδιώκουν τη συνεργασία και τη σύμπραξη με όλους τους αρμόδιους κοινωνικούς φορείς για την ευ- αισθητοποίηση των κοινωνικών ομάδων στις οποίες απευθύνονται τα σχολεία.

β. Ακολουθούν παιδαγωγικές προσεγγίσεις που εστιάζουν στις ατομικές ανάγκες, τα ενδιαφέροντα και τις ικανότητες των εκπαιδευομένων.

γ. Δίνουν έμφαση στην απόκτηση βασικών γνώσεων και δεξιοτήτων.

δ. Καλλιεργούν κοινωνικές δεξιότητες και ικανότητες και βοηθούν τους εκπαιδευομένους να διαμορφώνουν θετικές στάσεις, ως ενεργοί πολίτες και μέλη της κοινωνίας, σε τοπικό, εθνικό, ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο.

ε. Διαμορφώνουν ευέλικτο πρόγραμμα σπουδών ώστε να υλοποιούνται εκδηλώσεις, εκπαιδευτικές επισκέψεις

και άλλες δραστηριότητες, προκειμένου να αξιοποιούνται όλοι οι κοινωνικοί χώροι στους οποίους υπάρχει γνώση και συσσωρευμένη εμπειρία (χώροι εργασίας, κοινωνικής συνάθροισης, καλλιτεχνικής δημιουργίας, πολιτιστικών εκδηλώσεων κ.ά.). Ειδικότερα στα Σ.Δ.Ε. των Σωφρονιστικών Καταστημάτων επιδιώκεται εντός του Σ.Δ.Ε. η ανάπτυξη δραστηριοτήτων και η συνεργασία με φορείς αλλά και η αξιοποίηση ψηφιακών μέσων, στο μέτρο του εφικτού, για την πρόσβαση σε γνώση και εμπειρίες.

στ. Συνεργάζονται μεταξύ τους και αναπτύσσουν κοινές δράσεις.

ζ. Δύνανται να συμμετέχουν, στο πλαίσιο Ευρωπαϊκών και Διεθνών προγραμμάτων, σε δραστηριότητες μαθησιακής κινητικότητας για τους εκπαιδευόμενους καθώς και για το προσωπικό το οποίο απασχολείται στη σχολική μονάδα με οποιοδήποτε εργασιακή σχέση, με στόχο την παροχή επιπλέον ευκαιριών προσωπικής εξέλιξης στους συμμετέχοντες μέσα από ένα ευρύ φάσμα εμπειριών.

 

Άρθρο 4

Διάρκεια και Πρόγραμμα Εκπαίδευσης

1. Η χρονική διάρκεια της εκπαίδευσης στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.) ορίζεται σε δύο (2) έτη, Α και Β Κύκλος Σπουδών.

2. Το εκπαιδευτικό έτος αρχίζει την 1η Σεπτεμβρίου και λήγει την 31 Αυγούστου. Το διδακτικό έτος αρχίζει στις 15 Σεπτεμβρίου και λήγει στις 30 Ιουνίου. Το πρώτο δεκαπενθήμερο του Σεπτεμβρίου αξιοποιείται για την προετοιμασία υποδοχής των πρωτοετών, πολιτιστικές δραστηριότητες, δράσεις προβολής του σχολείου κ.ά. Το τελευταίο δεκαπενθήμερο του Ιουνίου γίνονται

επαναλήψεις, αναπληρώσεις, παρουσιάσεις projects, εργαστηρίων και δραστηριοτήτων, καθώς και εκδηλώσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης της τοπικής κοινωνίας με τη συμμετοχή των εκπαιδευομένων και το συνόλου του εκπαιδευτικού προσωπικού του Σ.Δ.Ε. (μόνιμοι και ωρομίσθιοι). Οι σχολικές εορτές και αργίες, η άδεια συμμετοχής στις γενικές συνελεύσεις του κλάδου των εκπαιδευτικών και οι διακοπές Χριστουγέννων και Πάσχα ορίζονται σύμφωνα με τα εκάστοτε ισχύοντα στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Κατά τη θερινή περίοδο (Ιούλιος και Αύγουστος) τα Σ.Δ.Ε. (μη συμπεριλαμβανομένων των εκτός έδρας τμημάτων) παραμένουν ανοικτά μία φορά την εβδομάδα για εξυπηρέτηση ενδιαφερομένων υποψηφίων και εκπαιδευομένων. Για τη λειτουργία της θερινής περιόδου διαμορφώνεται πρόγραμμα εφημεριών του συνόλου του μόνιμου προσωπικού (της έδρας και των τμημάτων εκτός έδρας του Σ.Δ.Ε.), το οποίο κοινοποιείται στα αρμόδια τμήματα της Διεύθυνσης Διά Βίου Μάθησης της Γ.Γ.Ε.Ε.Κ. και Δ.Β.Μ.

Ειδικότερα για τα Σ.Δ.Ε. εντός Σωφρονιστικών Καταστημάτων η λειτουργία κατά τη θερινή περίοδο προσαρμόζεται στις ιδιαιτερότητες του πλαισίου λειτουργίας τους.

3. Το πρόγραμμα σπουδών των Σ.Δ.Ε. είναι ανοικτό και ευέλικτο και στοχεύει στην παροχή γνώσεων και στην ανάπτυξη δεξιοτήτων, ικανοτήτων και στάσεων. Αφετηρία της εκπαίδευσης είναι η διάγνωση των μαθησιακών αναγκών και των ικανοτήτων των εκπαιδευομένων. Στα Σ.Δ.Ε. υιοθετείται η αρχή των πολυγραμματισμών και του κριτικού γραμματισμού. Ο βασικός πυρήνας του προγράμματος σπουδών συγκροτείται από τα εξής γνωστικά αντικείμενα - γραμματισμούς:

Στο πλαίσιο αυτό, υλοποιούνται και οι Διαθεματικές/ Διεπιστημονικές/Εργαστηριακές ενότητες/κύκλοι, για 3 ώρες εβδομαδιαίως. Αποτελούν καινοτόμο διδακτική και εκπαιδευτική δράση, η οποία στοχεύει: i) στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, μέσω της διαθεματικής και διεπιστημονικής προσέγγισης των γνωστικών αντικειμένων - γραμματισμών που διδάσκονται στα Σ.Δ.Ε., ii) στη διαμόρφωση της μαθησιακής στάσης απέναντι στη γνώση, η οποία δεν είναι κατακερματισμένη αλλά ερμηνεύει την πραγματικότητα από διάφορες επιστημονικές θεωρήσεις και iii) στην απόκτηση δεξιοτήτων και ικανοτήτων, οι οποίες θα αξιοποιηθούν από τους εκπαιδευόμενους στη μελλοντική τους πορεία.

Στο πλαίσιο των Διαθεματικών/Διεπιστημονικών/ ενοτήτων/κύκλων, αναγνωρίζονται οι διαφορετικές ταυτότητες των γραμματισμών, χωρίς όμως διαχωριστικές γραμμές μεταξύ τους. Η γνώση αντιμετωπίζεται ως ενιαία και οι εκπαιδευόμενοι συνδυάζουν τις γνώσεις πολλών επιστημών, για να διερευνήσουν ένα θέμα που άπτεται των γνωστικών αντικειμένων - γραμματισμών που διδάσκονται στα Σ.Δ.Ε. Το θέμα προσεγγίζεται μέσω της συνεισφοράς διαφορετικών επιστημών με χρήση ανακαλυπτικών και διερευνητικών μεθόδων και τεχνικών, αξιοποιώντας παράλληλα τα ενδιαφέροντα των εκπαιδευομένων και αναπτύσσοντας ταυτόχρονα τις μεταγνωστικές, τις αναστοχαστικές ικανότητες, και την κριτική σκέψη.

Στο πλαίσιο των Εργαστηριακών ενοτήτων/κύκλων στοχεύεται η περαιτέρω ενίσχυση των εκπαιδευομέ- νων σε θέματα που σχετίζονται με τους διδασκόμενους γραμματισμούς και τις συμβουλευτικές υπηρεσίες που παρέχονται από το σχολείο, με έμφαση στην απόκτηση σύγχρονων δεξιοτήτων και ικανοτήτων, οι οποίες θα τους προετοιμάζουν ώστε να αντιμετωπίσουν τη μετέ- πειτα εργασιακή και εκπαιδευτική τους πορεία.

Οι Διαθεματικές/Διεπιστημονικές/Εργαστηριακές ενότητες/κύκλοι πραγματοποιούνται σε όλη τη διάρκεια του έτους και δύνανται να εναλλάσσονται ανά τετράμηνο ανάλογα με τις εκπαιδευτικές προτεραιότητες και τις ανάγκες των εκπαιδευομένων.

γ. Στα Σ.Δ.Ε. είναι δυνατόν να καθορίζονται ώρες ενισχυτικής διδασκαλίας για ομάδα εκπαιδευομένων στην ελληνική γλώσσα, στα μαθηματικά, στην πληροφορική και στα αγγλικά, μετά από απόφαση του συλλόγου διδασκόντων. Στην περίπτωση που οι αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί του Σ.Δ.Ε. έχουν καλύψει το ωράριό τους, οι ώρες ενισχυτικής διδασκαλίας ανατίθενται σε ωρομίσθιο εκπαιδευτικό προσωπικό. Η ενισχυτική διδασκαλία είναι δυνατόν να πραγματοποιείται κάθε μέρα, πριν την έναρξη των μαθημάτων ή μετά τη λήξη τους. Στα Σ.Δ.Ε. των Καταστημάτων Κράτησης, λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών λειτουργίας τους, η ενισχυτική διδασκαλία μπορεί να πραγματοποιείται παράλληλα με τους λοιπούς γραμματισμούς.

δ. Οι Διευθυντές, οι Υποδιευθυντές και το εκπαιδευτικό προσωπικό των Σ.Δ.Ε. δύνανται να μετακινούνται στο εξωτερικό, στο πλαίσιο προγραμμάτων της Ε.Ε. συμμετέχοντας σε δράσεις οι οποίες αποσκοπούν στον εμπλουτισμό και τη βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και στην ανταλλαγή εμπειριών και γνώσεων με αντίστοιχα σχολεία του εξωτερικού. Οι μετακινήσεις του προσωπικού και των εκπαιδευομένων πραγματοποιούνται με απόφαση του Διευθυντή του Σ.Δ.Ε. και η μετακίνηση του Διευθυντή εγκρίνεται από την αρμόδια υπηρεσία της Γ.Γ.Ε.Ε.Κ. και Δ.Β.Μ. Στοιχεία μετακινούμενων, εκπαιδευτών κ.λπ.

 

Άρθρο 5

Τμήματα προετοιμασίας για απόκτηση Απολυτηρίου Δημοτικού Σχολείου

1. Στα Σ.Δ.Ε. δύνανται να λειτουργούν τμήματα προετοιμασίας για τη συμμετοχή στις εξετάσεις απόκτησης απολυτηρίου δημοτικού σχολείου της παρ. 5 του άρθρου 9 του π.δ. 79/2017 (Α' 109), για υποψήφιους εκπαιδευόμενους στα Σ.Δ.Ε. που δεν διαθέτουν απολυτήριο δημοτικού σχολείου, ώστε να μπορούν να εγγραφούν στα Σ.Δ.Ε.

2. Δικαίωμα εγγραφής στα τμήματα προετοιμασίας έχουν όσοι έχουν υπερβεί το 18ο έτος της ηλικίας τους ή συμπληρώνουν το 18ο έτος της ηλικίας τους μέχρι την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής.

3. Προϋπόθεση λειτουργίας τμήματος προετοιμασίας για απόκτηση απολυτηρίου δημοτικού σχολείου είναι η ύπαρξη έξι (6) εκπαιδευομένων. Κάθε τμήμα μπορεί να αριθμεί έως δεκαπέντε (15) εκπαιδευόμενους/μενες. Απόκλιση από τα ανωτέρω είναι δυνατή μόνο μετά από απόφαση του Γενικού Γραμματέα Ε.Ε.Κ. και Δ.Β.Μ. Σε περίπτωση μη ύπαρξης ικανού αριθμού εκπαιδευομένων για τη δημιουργία τμημάτων προετοιμασίας, είναι δυνατόν να δημιουργούνται τμήματα με εκπαιδευόμενους όμορων Σ.Δ.Ε., στο βαθμό που είναι εφικτό.

4. Γ ια τη λειτουργία τμήματος προετοιμασίας υποβάλλεται προς έγκριση στο κατά περίπτωση αρμόδιο Τμήμα της Διεύθυνσης Διά Βίου Μάθησης της Γ.Γ.Ε.Ε.Κ. και Δ.Β.Μ. του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α το αργότερο έως την 30η Ιουνίου κάθε έτους, εισήγηση του Διευθυντή του Σ.Δ.Ε., στην οποία τεκμηριώνεται η αναγκαιότητα και η δυνατότητα λειτουργίας του, με συγκεκριμένη αναφορά στον αριθμό των ενδιαφερομένων και τη διαθεσιμότητα αιθουσών διδασκαλίας.

5. Ο μέγιστος αριθμός ωρών διδασκαλίας στα τμήματα προετοιμασίας είναι 240 ώρες, οι οποίες κατανέμονται ανάλογα με το επίπεδο γραπτού και προφορικού λόγου και τις ανάγκες των εκπαιδευομένων.

6. Τα τμήματα προετοιμασίας δύνανται να λειτουργούν κατά τις ώρες λειτουργίας των Σ.Δ.Ε., καθώς και πριν την έναρξη ή μετά τη λήξη του ωρολογίου προγράμματος των Σ.Δ.Ε., ανάλογα με τις ιδιαίτερες ανάγκες κάθε σχολικής μονάδας. Στα Σ.Δ.Ε. των Σωφρονιστικών Καταστημάτων, τα τμήματα προετοιμασίας δύνανται να λειτουργούν, εφόσον είναι εφικτό, και εκτός των ωρών λειτουργίας των Σ.Δ.Ε.

7. Στα τμήματα διδάσκουν ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί, κάτοχοι τίτλου σπουδών που αποτελεί προσόν για την ένταξη στον κλάδο ΠΕ70, η επιλογή των οποίων γίνεται με βάση τη διαδικασία και τα κριτήρια που εκάστοτε προβλέπονται και ισχύουν για το ωρομίσθιο εκπαιδευτικό προσωπικό των Σ.Δ.Ε.

8. Τα τμήματα προετοιμασίας μπορούν να χρηματοδοτούνται από εθνικούς ή ενωσιακούς πόρους.

 

Άρθρο 6

Προπαρασκευαστικά Τμήματα εκμάθησης ελληνικής γλώσσας για μετανάστες και πρόσφυγες

1. Στα Σ.Δ.Ε. δύνανται να λειτουργούν προπαρασκευαστικά τμήματα εκμάθησης ελληνικής γλώσσας για μετανάστες και πρόσφυγες, προκειμένου να εγγραφούν σε Σ.Δ.Ε.

2. Δικαίωμα εγγραφής στα προπαρασκευαστικά τμήματα εκμάθησης ελληνικής γλώσσας έχουν μετανάστες ή πρόσφυγες που διαμένουν νόμιμα στη χώρα και πληρούν τις νόμιμες προϋποθέσεις εγγραφής σε Σ.Δ.Ε. Ειδικότερα για τα Σ.Δ.Ε που λειτουργούν εντός των Σωφρονιστικών Καταστημάτων δικαίωμα εγγραφής έχουν όσοι πληρούν τις νόμιμες προϋποθέσεις εγγραφής σε Σ.Δ.Ε.

3. Προϋπόθεση λειτουργίας προπαρασκευαστικού τμήματος εκμάθησης ελληνικής γλώσσας είναι η ύπαρξη έξι (6) εκπαιδευομένων. Κάθε τμήμα μπορεί να αριθμεί έως δεκαπέντε (15) εκπαιδευόμενους. Απόκλιση από τα ανωτέρω είναι δυνατή μόνο μετά από απόφαση του Γενικού Γραμματέα Ε.Ε.Κ. και Δ.Β.Μ. Σε περίπτωση μη ύπαρξης ικανού αριθμού εκπαιδευομένων για τη δημιουργία προπαρασκευαστικού τμήματος εκμάθησης ελληνικής γλώσσας, είναι δυνατόν να δημιουργούνται τμήματα με εκπαιδευόμενους όμορων Σ.Δ.Ε., στο βαθμό που είναι εφικτό.

4. Για τη λειτουργία προπαρασκευαστικού τμήματος εκμάθησης ελληνικής γλώσσας υποβάλλεται προς έγκριση στο κατά περίπτωση αρμόδιο Τμήμα της Διεύθυνσης Διά Βίου Μάθησης της Γ.Γ.Ε.Ε.Κ. και Δ.Β.Μ. του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α το αργότερο έως την 30η Ιουνίου κάθε έτους, εισήγηση του Διευθυντή του Σ.Δ.Ε., στην οποία τεκμηριώνεται η αναγκαιότητα και η δυνατότητα λειτουργίας του, με συγκεκριμένη αναφορά στον αριθμό των ενδιαφερομένων και τη διαθεσιμότητα αιθουσών διδασκαλίας.

5. Ο μέγιστος αριθμός ωρών διδασκαλίας στα προπαρασκευαστικά τμήματα είναι 240 ώρες, οι οποίες κατανέ- μονται ανάλογα με το επίπεδο γραπτού και προφορικού λόγου και τις ανάγκες των εκπαιδευομένων.

6. Τα προπαρασκευαστικά τμήματα εκμάθησης ελληνικής γλώσσας δύνανται να λειτουργούν κατά τις ώρες λειτουργίας των Σ.Δ.Ε., καθώς και πριν την έναρξη ή μετά τη λήξη του ωρολογίου προγράμματος των Σ.Δ.Ε, ανάλογα με τις ιδιαίτερες ανάγκες κάθε σχολικής μονάδας. Στα Σ.Δ.Ε. των Σωφρονιστικών Καταστημάτων, τα τμήματα εκμάθησης ελληνικής γλώσσας δύνανται να λειτουργούν, εφόσον είναι εφικτό, και εκτός των ωρών λειτουργίας των Σ.Δ.Ε.

7. Στα προπαρασκευαστικά τμήματα εκμάθησης ελληνικής γλώσσας διδάσκουν οι μόνιμοι αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί κλάδου ΠΕ02, οι οποίοι δεν καλύπτουν το διδακτικό τους ωράριο στους γραμματισμούς των Σ.Δ.Ε., καθώς και ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί, κάτοχοι τίτλου σπουδών που αποτελεί προσόν για την ένταξη στον κλάδο ΠΕ02, η επιλογή των οποίων γίνεται με βάση τη διαδικασία και τα κριτήρια που εκάστοτε προβλέπονται και ισχύουν για το ωρομίσθιο εκπαιδευτικό προσωπικό των Σ.Δ.Ε. Στον σχετικό πίνακα προτάσσονται όσοι έχουν αποδεδειγμένη εμπειρία ή/και μεταπτυχιακές σπουδές (μεταπτυχιακό, διδακτορικό) στη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης ξένης γλώσσας.

8. Τα προπαρασκευαστικά τμήματα μπορούν να χρηματοδοτούνται από εθνικούς ή ενωσιακούς πόρους.

9. Με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Ε.Ε.Κ. και Δ.Β.Μ. προσδιορίζονται οι επιμέρους ειδικότεροι όροι και διαδικασίες, για τη λειτουργία των προπαρασκευαστικών τμημάτων εκμάθησης ελληνικής γλώσσας.

 

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β'

ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ

 

Άρθρο 7

Όργανα Διοίκησης Σ.Δ.Ε.

Η διοίκηση των Σ.Δ.Ε. ασκείται από τον Διευθυντή, τον Υποδιευθυντή και τον σύλλογο διδασκόντων, στον οποίο συμμετέχει το σύνολο των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε κάθε Σ.Δ.Ε.

Τα καθήκοντα και οι αρμοδιότητες των οργάνων διοίκησης των Σ.Δ.Ε. (Διευθυντής, Υποδιευθυντής και σύλλογος διδασκόντων), ασκούνται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρο 70 του ν. 4763/2020.

 

Άρθρο 8

Εκπαιδευτικό προσωπικό των Σ.Δ.Ε. - Συμβουλευτικά Όργανα - Επιτροπές - Επιλογή προσωπικού

A. Εκπαιδευτικό προσωπικό

Το εκπαιδευτικό προσωπικό των Σ.Δ.Ε. αποτελείται από εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που αποσπώνται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, ωρομίσθιους εκπαιδευτές, καθώς και εκπαιδευτές ενηλίκων, σύμφωνα με το άρθρο 19 του ν. 4713/2020 (Α' 147), με ειδικότητες που μπορούν να διδάξουν τους γραμματισμούς στα Σ.Δ.Ε.

1. Ο ρόλος του διδάσκοντα στα Σ.Δ.Ε. είναι ενεργά συμμετοχικός. Ο εκπαιδευτικός δεν αρκείται στο καθαρά διδακτικό έργο, αλλά ο ίδιος ως ερευνητής διαγιγνώσκει τις εκπαιδευτικές ανάγκες των εκπαιδευομένων, διαμορφώνει πρόταση προγράμματος διδασκαλίας και σε συνεργασία με τον διευθυντή, αξιολογεί ερευνά και αναζητεί τρόπους επίλυσης προβλημάτων, σχεδιάζει και παράγει διδακτικό υλικό ή προσαρμόζει και αξιοποιεί το υπάρχον. Υποχρέωση κάθε μέλους του εκπαιδευτικού προσωπικού είναι η κατάθεση φακέλου εκπαιδευτικού υλικού στο γνωστικό του αντικείμενο, ο οποίος περιλαμβάνει τον προγραμματισμό, τα σχέδια μαθήματος, τα φύλλα εργασίας και το διδακτικό υλικό. Η κατάθεση του φακέλου εκπαιδευτικού υλικού βεβαιώνεται εγγράφως από τον Διευθυντή του Σ.Δ.Ε. στο τέλος του διδακτικού έτους.

Για τους αποσπασμένους από τη Δευτεροβάθμια και Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση εκπαιδευτικούς, ισχύει το προβλεπόμενο ωράριο για κάθε εκπαιδευτικό. Σε περίπτωση μη συμπλήρωσης του προβλεπόμενου ωραρίου, οι εκπαιδευτικοί δύνανται να το συμπληρώνουν σε εκτός έδρας τμήματα του Σ.Δ.Ε.

Σε κάθε περίπτωση οι εκπαιδευτικοί που δε συμπληρώνουν το ωράριό τους με διδακτικό έργο, παρέχουν διοικητικό έργο έως τη συμπλήρωση του υποχρεωτικού ωραρίου τους.

Η απασχόληση εκπαιδευτικών, αποσπασμένων ή ωρομισθίων, στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας λογίζεται ως χρόνος υπηρεσίας σε αντίστοιχα δημόσια σχολεία.

Η παρουσία των μελών του συλλόγου διδασκόντων στις συνεδριάσεις του συλλόγου είναι υποχρεωτική.

2. Στα Σ.Δ.Ε. μπορούν να προσφέρουν διδακτικό έργο εθελοντές εκπαιδευτικοί ευαισθητοποιημένοι και ενημερωμένοι στη φιλοσοφία και το πρόγραμμα των Σ.Δ.Ε. Η ανάθεση εθελοντικού διδακτικού έργου γίνεται μετά από εισήγηση του Διευθυντή, σύμφωνη γνώμη του συλλόγου διδασκόντων και έγκριση του αρμοδίου Τμήματος της Διεύθυνσης Διά Βίου Μάθησης της Γ.Γ.Ε.Ε.Κ. και Δ.Β.Μ. Ο εθελοντής δύναται να συμμετέχει ενεργά στο σύνολο των δράσεων των Σ.Δ.Ε. (εκπαιδευτικές επισκέψεις, ευρωπαϊκά προγράμματα κ.α.) και δεν αξιολογεί τους εκπαιδευόμενους. Επίσης, εκπαιδευτές διαφόρων ειδικοτήτων, καλλιτέχνες και επιστήμονες μπορούν ομοίως να προσφέρουν έργο ενταγμένο στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα των Σ.Δ.Ε. (π.χ. εργαστήρια, ημερίδες ενημέρωσης, διαθεματικά σχέδια δράσης κ.ά.). Το εθελοντικό έργο δεν μοριοδοτείται.

Β. Συμβουλευτικά Όργανα

Σε κάθε Σ.Δ.Ε. παρέχονται συμβουλευτικές υπηρεσίες από έναν Σύμβουλο Σταδιοδρομίας και έναν Σύμβουλο Ψυχολόγο, σύμφωνα με τις παρ. 2, 3, 4 του άρθρου 71 του ν. 4763/2020 (Α'254).

Το ωρομίσθιο εκπαιδευτικό προσωπικό, οι Σύμβουλοι Σταδιοδρομίας και οι Σύμβουλοι Ψυχολόγοι εντάσσονται στο «Μητρώο Ωρομίσθιου Εκπαιδευτικού Προσωπικού, Συμβούλων Σταδιοδρομίας και Συμβούλων Ψυχολόγων Σ.Δ.Ε.». σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 19 του ν. 4713/2020 (Α' 147).

Γ. Επιτροπές

Επιτροπή Παρακολούθησης και Στήριξης Εκπαιδευτικού Έργου των Σ.Δ.Ε.

Γ ια την εύρυθμη λειτουργία των Σ.Δ.Ε. και την παιδαγωγική υποστήριξη του προσωπικού τους, δύναται να συστήνεται με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Ε.Ε.Κ. και Δ.Β.Μ. Επιτροπή Παρακολούθησης και Στήριξης του Εκπαιδευτικού Έργου των Σ.Δ.Ε. Στην Επιτροπή συμμετέχουν στελέχη της ΓΓΕΕΚ και ΔΒΜ που ορίζονται με απόφαση του Γενικού Γραμματέα. Τα υπόλοιπα μέλη της Επιτροπής επιλέγονται κατόπιν προκήρυξης που εκδίδεται από τη Γ.Γ.Ε.Ε.Κ. και Δ.Β.Μ. ή από τον φορέα υλοποίησης του έργου των ΣΔΕ. Τα κριτήρια, η διαδικασία επιλογής των μελών της εν λόγω Επιτροπής καθώς και ο καθορισμός των Σ.Δ.Ε. ευθύνης τους ορίζονται με απόφαση του ΓΓΕΕΚ και ΔΒΜ.

Το έργο της Επιτροπής συνίσταται στα εξής:

α) Παρακολούθηση και υποστήριξη του εκπαιδευτικού έργου των Σχολείων ευθύνης τους.

β) Υποβολή προτάσεων στον Διευθυντή και στον Σύλλογο Διδασκόντων για την παιδαγωγική υποστήριξη και την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.

γ) Συντονισμός και υποστήριξη της διαδικασίας εσωτερικής αξιολόγησης -αυτοαξιολόγησης των Σ.Δ.Ε.

Οι αρμοδιότητες και τα καθήκοντα των μελών της Επιτροπής είναι τα ακόλουθα:

1. Επισκέψεις στα Σ.Δ.Ε. ευθύνης τους, με στόχο την παιδαγωγική υποστήριξη, την εμψύχωση και την ανατροφοδότηση του συνόλου του εκπαιδευτικού προσωπικού των Σ.Δ.Ε. (αποσπασμένων και ωρομισθίων) σε ζητήματα διδακτικής μεθοδολογίας και φιλοσοφίας του Προγράμματος Σπουδών των Σ.Δ.Ε., κατόπιν διερεύνησης των αναγκών τους. Πιο συγκεκριμένα: (α) Καθοδήγηση και υποστήριξη του εκπαιδευτικού προσωπικού στη διάγνωση των εκπαιδευτικών αναγκών των εκπαιδευομένων των Σ.Δ.Ε. και στη διαμόρφωση του Προγράμματος Σπουδών ανά διδακτικό αντικείμενο, (β) Οδηγίες σχετικά με την τήρηση φακέλου υλικού, (γ) Συμμετοχή στα επιμορφωτικά σεμινάρια για το προσωπικό των Σ.Δ.Ε. και συνεργασία με τους επιμορφωτές στο πλαίσιο σχεδιασμού και υλοποίησης των εν λόγω σεμιναρίων, (δ) Συνεργασία με τα μέλη της Γ.Γ.Ε.Ε.Κ. και Δ.Β.Μ. που συμμετέχουν στην Επιτροπή.

2. Καθοδήγηση και υποστήριξη των Διευθυντών των Σ.Δ.Ε. σε εκπαιδευτικά θέματα.

3. Διεξαγωγή εσωτερικής αξιολόγησης στα Σ.Δ.Ε. ευθύνης τους, σύμφωνα με τον Οδηγό Αυτοαξιολόγησης των Σ.Δ.Ε.

Δ. Επιλογή Προσωπικού - Διαδικασία Στελέχωσης

1. Το εκπαιδευτικό προσωπικό των Σ.Δ.Ε. αποτελείται από εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που αποσπώνται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, ωρομίσθιους εκπαιδευτές, καθώς και εκπαιδευτές ενηλίκων, σύμφωνα με το άρθρο 19 του ν. 4713/2020 (Α' 147), με ειδικότητες που μπορούν να διδάξουν τους γραμματισμούς στα Σ.Δ.Ε. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού ύστερα από πρόταση της Γ.Γ.Ε.Ε.Κ. και Δ.Β.Μ., κατόπιν τεκμηριωμένης εισήγησης των κατά περίπτωση αρμόδιων τμημάτων της Διεύθυνσης Διά Βίου Μάθησης, είναι δυνατόν να ανανεώνεται η απόσπαση των μονίμων εκπαιδευτικών. Στοιχεία τα οποία λαμβάνονται υπόψη για την ανανέωση της απόσπασης είναι η εν γένει παρουσία των εκπαιδευτικών, η οποία πρέπει να συνάδει με τις αρχές και τη φιλοσοφία των Σ.Δ.Ε. και να χαρακτηρίζεται από συνέπεια ως προς τις υπηρεσιακές υποχρεώσεις και τις αρχές της εκπαίδευσης ενηλίκων, η συνεργασία και η πρωτοβουλία καθώς και οι σχέσεις με τους εκπαιδευόμενους, το υπόλοιπο εκπαιδευτικό προσωπικό και τη διοίκηση του Σ.Δ.Ε.

Για την ανανέωση της απόσπασης των εκπαιδευτικών λαμβάνεται υπόψη η από κοινού εισήγηση του Διευθυντή του Σ.Δ.Ε και του υπεύθυνου για το Σ.Δ.Ε. μέλους της Επιτροπής Παρακολούθησης και Στήριξης του Εκπαιδευτικού Έργου των Σ.Δ.Ε. Σε περίπτωση κατά την οποία στο Σ.Δ.Ε. δεν έχει οριστεί υπεύθυνος για το Σ.Δ.Ε. μέλος της Επιτροπής, λαμβάνεται υπόψη μόνο η εισήγηση του Διευθυντή του Σ.Δ.Ε.

Σε περίπτωση που προτείνεται η διακοπή της απόσπασης ή της σύμβασης του εκπαιδευτικού ή του ωρομίσθιου εκπαιδευτή ενηλίκων, απαιτείται τεκμηριωμένη από κοινού έκθεση, του Διευθυντή και του υπεύθυνου για το Σ.Δ.Ε. μέλους της Επιτροπής Παρακολούθησης και Στήριξης του Εκπαιδευτικού Έργου των Σ.Δ.Ε. Σε περίπτωση κατά την οποία στο Σ.Δ.Ε. δεν έχει οριστεί υπεύθυνος για το Σ.Δ.Ε. μέλος της Επιτροπής, λαμβάνεται υπόψη μόνο η εισήγηση του Διευθυντή του Σ.Δ.Ε.

2. Ο ανώτατος αριθμός των ωρών διδασκαλίας του ωρομίσθιου εκπαιδευτικού προσωπικού καθορίζεται στις είκοσι (20) διδακτικές ώρες εβδομαδιαίως. Σε περίπτωση που οι ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί έχουν τη δημοσιοϋπαλληλική ιδιότητα ή πλήρη απασχόληση στον ιδιωτικό τομέα, ανώτατο όριο διδακτικών ωρών ορίζονται οι δέκα (10) ώρες εβδομαδιαίως. Στις συμβάσεις του πάσης φύσεως ωρομίσθιου προσωπικού των Σ.Δ.Ε. αναγράφεται τόσο η χρονική διάρκεια αυτών, όσο και ο ακριβής αριθμός των ωρών που ανατίθενται.

 

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ'

ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΟΙ Σ.Δ.Ε.

 

Άρθρο 9

Εγγραφές εκπαιδευομένων

1. Δικαίωμα εγγραφής στα Σ.Δ.Ε. έχουν όσοι: α) συμπληρώνουν το δέκατο όγδοο (18ο) έτος της ηλικίας τους μέχρι την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής ή έχουν υπερβεί το δέκατο όγδοο (18ο) έτος της ηλικίας τους και β) δεν έχουν ολοκληρώσει την υποχρεωτική εννιάχρονη εκπαίδευση και έχουν απολυτήριο Δημοτικού. Τα δικαιολογητικά που απαιτούνται για την εγγραφή στα Σ.Δ.Ε. είναι το απολυτήριο Δημοτικού και ταυτοποιητικά έγγραφα (π.χ. δελτίο ταυτότητας, διαβατήριο). Σε περίπτωση μεταναστών και προσφύγων απαιτείται έγγραφο νόμιμης διαμονής στη χώρα.

Η εγγραφή ενηλίκων εκπαιδευομένων που βρίσκονται σε καθεστώς διεθνούς προστασίας ή έχουν αιτηθεί πολιτικό άσυλο καθώς και των ενηλίκων προσφύγων οι οποίοι διαμένουν νόμιμα στη χώρα, δύναται να ολοκληρωθεί και με ελλιπή δικαιολογητικά. Η εγγραφή σε Σ.Δ.Ε. εντός Σωφρονιστικών Καταστημάτων δύναται να ολοκληρωθεί με ελλιπή δικαιολογητικά και στην περίπτωση εκπαιδευομένων που προέρχονται από χώρες οι οποίες βρίσκονται σε εμπόλεμη κατάσταση.

2. Όλοι οι υποψήφιοι εκπαιδευόμενοι προσέρχονται σε διαδικασία συνέντευξης ενώπιον επιτροπής που συστήνεται με απόφαση του Διευθυντή του Σ.Δ.Ε. Μέσω της συνέντευξης διερευνώνται η δυνατότητα απρόσκοπτης φοίτησης στο Σ.Δ.Ε., η διαθεσιμότητα, η δέσμευση και το ενδιαφέρον των υποψηφίων, ενώ λαμβάνεται ιδιαίτερη μέριμνα για την εγγραφή των υποψηφίων που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες.

3. Αιτήσεις για εγγραφή στα Σ.Δ.Ε. δύνανται να υποβάλλονται από 1/11 και έως 30 Ιουνίου κάθε εκπαιδευτικού έτους, οπότε και οριοθετούνται τα λειτουργούντα τμήματα της επόμενης σχολικής χρονιάς. Συμπληρωματικές εγγραφές μπορούν να πραγματοποιούνται έως τις 15 Σεπτεμβρίου κάθε εκπαιδευτικού έτους.

Οι διαδικασίες συνεντεύξεων και επιλογής υποψήφιων εκπαιδευομένων για κάθε σχολικό έτος ολοκληρώνονται μέχρι τις 15 Σεπτεμβρίου κάθε έτους. Αν υπάρχουν κενές θέσεις εκπαίδευσης, η ανωτέρω διαδικασία μπορεί να παραταθεί κατ' εξαίρεση μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου. Στην περίπτωση που υποψήφιοι του Α' Κύκλου, οι οποίοι επελέγησαν, αδυνατούν τελικά να φοιτήσουν, μπορούν να αντικατασταθούν με επιλαχόντες μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου.

Ειδικότερα για τα Σ.Δ.Ε. των Σωφρονιστικών Καταστημάτων, οι παραπάνω ημερομηνίες παρατείνονται έως ότου εκδοθεί σχετική απόφαση του Συμβουλίου Εργασίας του Σωφρονιστικού Καταστήματος.

4. Οι εκπαιδευόμενοι των Σ.Δ.Ε. ύστερα από αίτημά τους μπορούν να μετεγγραφούν σε άλλο Σ.Δ.Ε., με τη σύμφωνη γνώμη των Διευθυντών των δύο Σ.Δ.Ε. Αποστολής και Υποδοχής. Η διαδικασία μετεγγραφών πραγματοποιείται ανά πάσα στιγμή μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος ΝΕΦΕΛΗ με ευθύνη αιτήματος του Σ.Δ.Ε. Υποδοχής και εγκρίνεται από τα κατά περίπτωση αρμόδια τμήματα της Γ.Γ.Ε.Ε.Κ. και Δ.Β.Μ.

5. Τα έτη εκπαίδευσης δεν αντιστοιχούν στα έτη εκπαίδευσης του Γυμνασίου. Μόνο όταν ο εκπαιδευόμενος ολοκληρώσει επιτυχώς την εκπαίδευσή του στους δύο κύκλους σπουδών του Σ.Δ.Ε., μπορεί να αποκτήσει απολυτήριο τίτλο που είναι ισότιμος με τον απολυτήριο τίτλο του Γυμνασίου.

 

Άρθρο 10

Φοίτηση εκπαιδευομένων

1. Το όριο απουσιών του εκπαιδευομένου ανά εκπαιδευτικό έτος είναι εκατόν είκοσι (120) ώρες.

2. Όταν οι απουσίες υπερβαίνουν τις εκατόν είκοσι (120) ώρες και φθάνουν έως τις εκατόν ογδόντα (180) ώρες, ο σύλλογος διδασκόντων μπορεί να κρίνει τη φοίτηση του εκπαιδευομένου ως επαρκή, λαμβάνοντας υπόψη αφενός το ενδιαφέρον και την ανταπόκρισή του στις απαιτήσεις του προγράμματος σπουδών και μόνο στην περίπτωση που ο εκπαιδευόμενος απουσίασε αποδεδειγμένα για σοβαρούς λόγους, διατήρησε την επαφή με το σχολείο κατά την περίοδο της απουσίας του, εκπόνησε με επιτυχία συνθετικές εργασίες που του ανατέθηκαν και ακολούθησε το πρόγραμμα αναπλήρω- σης που του προτάθηκε από τον σύλλογο διδασκόντων.

3. Εάν οι απουσίες υπερβαίνουν τις εκατόν ογδόντα ώρες (180) η φοίτηση θεωρείται ανεπαρκής και ο εκπαιδευόμενος υποχρεούται να επαναλάβει τον κύκλο φοίτησης.

4. Οι απουσίες των εκπαιδευομένων καταχωρίζονται στο Πληροφοριακό Σύστημα ΝΕΦΕΛΗ των Σ.Δ.Ε. ανά δίμηνο (κατά το πρώτο πενθήμερο του επόμενου μήνα μετά τη λήξη του διμήνου).

 

Άρθρο 11

Αξιολόγηση εκπαιδευομένων

1. Η αξιολόγηση των εκπαιδευομένων, λόγω του καινοτομικού χαρακτήρα του προγράμματος και της ενήλικης ζωής τους, επικεντρώνεται στη συμμετοχή των ίδιων των εκπαιδευομένων.

Ως απαραίτητες εναλλακτικές μέθοδοι αξιολόγησης καθορίζονται: α. Οι φάκελοι υλικού β. Οι συνθετικές εργασίες γ. Οι διαθεματικές/διεπιστημονικές εργασίες δ. Οι αυτοαξιολογήσεις

2. Η αξιολόγηση είναι περιγραφική. Αφενός αποτυπώνει τις γνώσεις, το ενδιαφέρον και τις δεξιότητες του εκ- παιδευομένου, τόσο σε κάθε γραμματισμό, όσο και στις διαθεματικές/διεπιστημονικές/εργαστηριακές/ενότητες/ κύκλους και αφετέρου επισημαίνει τους τομείς στους οποίους ο εκπαιδευόμενος κρίνεται σκόπιμο να βελτιωθεί.

3. Τα ανωτέρω περιλαμβάνονται στις εκθέσεις προόδου των εκπαιδευόμενων, οι οποίες συντάσσονται δύο φορές κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής περιόδου: η πρώτη τον Φεβρουάριο και η δεύτερη στο τέλος της εκπαιδευτικής περιόδου. Η τελευταία έκθεση προόδου συνοδεύει τον απολυτήριο τίτλο.

4. Στον απολυτήριο τίτλο (τίτλος σπουδών) αποτυπώνεται i) το ενδιαφέρον του εκπαιδευόμενου (πρωτοβουλία, ενεργητική συμμετοχή, συνεργατικότητα) και ii) η ανταπόκρισή του στις απαιτήσεις του προγράμματος σπουδών (επίδοση). Οι χαρακτηρισμοί που χρησιμοποιούνται είναι: i) ως προς το ενδιαφέρον (πολύ μεγάλο, μεγάλο, ικανοποιητικό, μέτριο, ελάχιστο) και ii) ως προς την ανταπόκριση (άριστα, πολύ καλά, καλά, επαρκώς και ανεπαρκώς).

5. Η αριθμητική αντιστοίχιση στους χαρακτηρισμούς του τίτλου σπουδών (ενδιαφέρον - ανταπόκριση) γίνεται

Αφού γίνει αριθμητική αντιστοίχιση, χωριστά για τους τομείς του ενδιαφέροντος και της ανταπόκρισης ανά γραμματισμό, εξάγεται ο μέσος όρος, ο οποίος αποτελεί την αριθμητική αντιστοίχιση του γραμματισμού. Η μισή μονάδα στρογγυλοποιείται υπέρ του εκπαιδευόμενου.

Η αριθμητική αντιστοίχιση του κάθε γραμματισμού και ο γενικός μέσος όρος όλων των γραμματισμών αναγράφονται στο μητρώο και την καρτέλα του εκπαιδευόμενου στον Β' κύκλο και χορηγούνται στον απόφοιτο κατόπιν αιτήσεώς του.

Οι δύο κύκλοι συναποτελούν το πρόγραμμα σπουδών του Σ.Δ.Ε. το οποίο είναι ενιαίο, ως εκ τούτου η αριθμητική αντιστοίχιση γίνεται όταν ολοκληρωθεί όλο το πρόγραμμα σπουδών, δηλαδή στο τέλος της φοίτησης στον Β' κύκλο ή στο τέλος της φοίτησης της εξάμηνης παράτασης.

6. Όσοι εκπαιδευόμενοι δεν ανταποκρίθηκαν επαρκώς στη φοίτηση ή/και στις απαιτήσεις των επιμέρους γραμματισμών (στον Α'ή στον Β'ή και στους δύο κύκλους σπουδών) μπορούν, με απόφαση του Συλλόγου διδασκόντων, να φοιτήσουν ένα επιπλέον εξάμηνο, μετά το πέρας του Β' κύκλου, το οποίο δύναται να ξεκινά τον Σεπτέμβριο ή τον Φεβρουάριο του διδακτικού έτους. Η εν λόγω φοίτηση αφορά τον/τους γραμματισμό/ούς, στων οποίων τις απατήσεις δεν ανταποκρίθηκαν επαρκώς. Μετά το πέρας του επιπλέον εξαμήνου, εφόσον ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους, κρίνονται άξιοι τίτλου σπουδών ισότιμου με το απολυτήριο Γυμνασίου. Σε αντίθετη περίπτωση επαναλαμβάνουν το επιπλέον εξάμηνο.

7. Σε περίπτωση που δεν είναι δυνατή η διά ζώσης διδασκαλία γραμματισμού λόγω έλλειψης εκπαιδευτικού προσωπικού μπορεί να γίνεται από εκπαιδευτικό/εκπαιδευτή ενηλίκων άλλου Σ.Δ.Ε. με μεθόδους σύγχρονης ή/ και ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης. Η οργάνωση και η εποπτεία της διδασκαλίας των γραμματισμών αυτών γίνεται με ευθύνη των Διευθυντών των συνεργαζόμενων ΣΔΕ.

Με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Ε.Ε.Κ. και Δ.Β.Μ. προσδιορίζονται οι επιμέρους λεπτομέρειες για την οργάνωση και υλοποίηση των συγκεκριμένων μεθόδων.

8. Οι τίτλοι σπουδών χορηγούνται τον Ιούνιο και τον Φεβρουάριο κάθε έτους.

 

Άρθρο 12

Παραπτώματα - ποινές

Α. Παραπτώματα

Παραπτώματα για τους εκπαιδευόμενους συνιστούν:

α) H παρεμπόδιση της εύρυθμης λειτουργίας του Σ.Δ.Ε., συμπεριλαμβανομένης τόσο της εκπαιδευτικής ή διοικητικής λειτουργίας του, όσο και της λειτουργίας των

υπηρεσιών του, καθώς και της χρήσης των εγκαταστάσεων και του εξοπλισμού του,

β) H καταστροφή περιουσίας της εκπαιδευτικής δομής, κινητής ή ακίνητης, που χρησιμοποιείται από το Σ.Δ.Ε.,

γ) η χρήση των στεγασμένων ή ανοικτών χώρων, των εγκαταστάσεων, των υποδομών και του εξοπλισμού του Σ.Δ.Ε. χωρίς την άδεια των αρμόδιων οργάνων του,

δ) η υπαίτια και με οποιονδήποτε τρόπο ρύπανση των στεγασμένων ή ανοικτών χώρων του Σ.Δ.Ε., συμπεριλαμβανομένης και της ηχορύπανσης,

ε) η χρήση απαγορευμένων ουσιών, που εμπίπτουν στον ν. 4139/2013 (Α'74), εντός του Σ.Δ.Ε. και η οποιαδήποτε συμβολή στη διακίνηση αυτών.

στ) συμπεριφορές οι οποίες προσβάλουν άλλους εκπαιδευόμενους ή εκπαιδευτές ή το προσωπικό του Σ.Δ.Ε., πράξεις σεξουαλικής παρενόχλησης ή άσκησης βίας ή κακοποίησης ή κακής συμπεριφοράς μέσα στο περιβάλλον του Σ.Δ.Ε.

Β. Ποινές

1. Οι ποινές που επιβάλλονται από τα όργανα Διοίκησης του Σ.Δ.Ε. σε εκπαιδευόμενο, αν διαπράξει παράπτωμα, είναι οι εξής:

α) επίπληξη,

β) ωριαία αποβολή, που επιβάλλεται από τον εκπαιδευτή, με καταχώρηση ως απών/απούσα στο ημερήσιο δελτίο απουσιών,

γ) αποβολή από μία (1) έως τρεις (3) ημέρες, που επιβάλλεται από τον Διευθυντή του Σ.Δ.Ε. με καταχώριση ως απών/απούσα στο ημερήσιο δελτίο απουσιών,

δ) προσωρινή αναστολή της ιδιότητας του εκπαιδευόμενου έως έναν (1) μήνα και

ε) οριστική διαγραφή.

Γ ια την επιβολή των ποινών των περ. δ) και ε) απαιτείται απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων.

2. Για το παράπτωμα της περ. β), πέραν της επιβαλλόμενης ποινής, ο εκπαιδευόμενος υποχρεούται στην αποκατάσταση των φθορών στο ακέραιο.

3. Όλες οι ανωτέρω ποινές καταχωρούνται στο Ημερολόγιο Σχολικής Ζωής του Σ.Δ.Ε.

 

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ'

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

 

Άρθρο 13

Αξιολόγηση - Αυτοαξιολόγηση

Α. Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού και διοικητικού έργου των Σ.Δ.Ε. συνίσταται στη συστηματική καταγραφή στοιχείων επί συγκεκριμένων αξόνων αξιολόγησης μέσω της οποίας αποτιμάται το διοικητικό και εκπαιδευτικό έργο σύμφωνα με τεκμηριωμένα και αντικειμενικά κριτήρια. Η αξιολόγηση του έργου των Διευθυντών, και των Υποδιευθυντών των Σ.Δ.Ε. και του συνόλου του εκπαιδευτικού προσωπικού των Σ.Δ.Ε., αποσκοπεί στην ανάδειξη και τη βελτίωση της ποιότητας του παρεχόμενου διοικητικού και εκπαιδευτικού έργου και μπορεί να λειτουργήσει ενισχυτικά προς την κατεύθυνση της διαρκούς επιμόρφωσης του προσωπικού τους. Πραγματοποιείται ετησίως, με τη συμμετοχή Διευθυντών, Υποδιευθυντών, εκπαιδευτικού προσωπικού, εκπαιδευομένων των Σ.Δ.Ε. και των αρμοδίων τμημάτων της Διεύθυνσης Διά Βίου Μάθησης της Γ.Γ.Ε.Ε.Κ. και Δ.Β.Μ. Με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Ε.Ε.Κ. και Δ.Β.Μ. καθορίζονται λεπτομερώς οι άξονες, τα κριτήρια και η διαδικασία αξιολόγησης του διοικητικού και εκπαιδευτικού έργου των Σ.Δ.Ε.

Β. Η εφαρμογή της διαδικασίας της εσωτερικής αξιολόγησης της σχολικής μονάδας, σε έναν ή περισσότερους δείκτες, σύμφωνα με τον «Οδηγό Αυτοαξιολόγησης των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας» ενδείκνυται, με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων στην εκπαιδευτική διαδικασία και συγκεκριμένα: του Διευθυντή και του Υποδιευθυντή, του συλλόγου διδασκόντων, του Συμβούλου Σταδιοδρομίας, του Συμβούλου Ψυχολόγου και του μέλους της Επιτροπής Παρακολούθησης και Στήριξης Εκπαιδευτικού Έργου των Σ.Δ.Ε. Στην περίπτωση που το Σ.Δ.Ε. εφαρμόσει την εσωτερική αξιολόγηση, η έκθεση αξιολόγησης κατατίθεται στο τέλος του σχολικού έτους στα αρμόδια Τμήματα της Διεύθυνσης Διά Βίου Μάθησης της Γ.Γ.Ε.Ε.Κ. και Δ.Β.Μ.

 

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε'

ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

 

Άρθρο 14

Συνεργασία των Σ.Δ.Ε. με Φορείς της Αυτοδιοίκησης, της Οικονομίας, της Κοινωνίας και του Πολιτισμού

Η δημιουργία δικτύων συνεργασίας μεταξύ Τοπικής Αυτοδιοίκησης και κοινωνικών φορέων για τη στήριξη της λειτουργίας των Σ.Δ.Ε. είναι απαραίτητη για να επιτευχθεί ο σκοπός τους, που είναι η κοινωνική, οικονομική ένταξη και ανέλιξη των εκπαιδευομένων. Υπεύθυνος για την ανάπτυξη των ανωτέρω συνεργασιών είναι ο Διευθυντής του Σ.Δ.Ε.

 

Άρθρο 15

Βιβλιοθήκη

Σε κάθε Σ.Δ.Ε. δημιουργείται βιβλιοθήκη, η οποία εφοδιάζεται με κατάλληλα διδακτικά και επιστημονικά βιβλία που αφορούν τους γραμματισμούς, το εκπαιδευτικό έργο και την τοπική κοινωνία. Ο κατάλογος των βιβλίων συντάσσεται με ευθύνη της Διεύθυνσης του Σ.Δ.Ε. και εμπλουτίζεται από το εκπαιδευτικό προσωπικό των Σ.Δ.Ε., από δωρεές εκδοτικών οίκων κ.ά.

 

Άρθρο 16

Διεξαγωγή επιστημονικών ερευνών και πρακτική άσκηση σε Σ.Δ.Ε.

1. Δίνεται η δυνατότητα σε ερευνητές: μέλη Δ.Ε.Π., Ε.Ε.Π, Ε.ΔΙ.Π., των Κοινωνικών Εταίρων, των Ερευνητικών Κέντρων, καθώς και σε προπτυχιακούς ή μεταπτυχιακούς φοιτητές μετά από σχετικό τους αίτημα, να υλοποιήσουν έρευνα στα Σ.Δ.Ε., ύστερα από έγκριση η οποία εκδίδεται από τα αρμόδια τμήματα της Διεύθυνσης Δια Βίου Μάθησης της Γ.Γ.Ε.Ε.Κ. και Δ.Β.Μ.

Εκτός της αίτησης του ενδιαφερομένου που περιλαμβάνει α) πλήρη στοιχεία επικοινωνίας (τηλέφωνα, ηλεκτρονική διεύθυνση, ταχυδρομική διεύθυνση), β) χώρο έρευνας (σε ποια Σ.Δ.Ε.), γ) χρονικό διάστημα (από - έως) δ) είδος ερευνητικών «εργαλείων» (π.χ. συνέντευξη, ερωτηματολόγιο, παρατήρηση), επιπλέον κατατίθενται:

Α) Σύντομο βιογραφικό σημείωμα ερευνητή.

Β) Βεβαίωση ερευνητικού ή εκπαιδευτικού φορέα ή του επιβλέποντα καθηγητή φοιτητών.

Γ) Σύντομη περιγραφή της έρευνας.

Δ) Κατάθεση κατά περίπτωση: ερωτηματολόγιο, άξονες συνέντευξης με τις ερωτήσεις τους, φύλλο παρατήρησης κ.ά.

Απαραίτητη προϋπόθεση έγκρισης της έρευνας είναι η άμεση σχέση της με τα Σ.Δ.Ε. ως εκπαιδευτικές δομές ενηλίκων, το εξειδικευμένο περιεχόμενό τους και τους στόχους τους, ενώ θα πρέπει τα συμπεράσματα, οι παρατηρήσεις και οι προτάσεις των ερευνών να αποβαίνουν χρήσιμες στη λειτουργία τους και να κοινοποιούνται στα κατά περίπτωση αρμόδια τμήματα της Διεύθυνσης Δια Βίου Μάθησης της Γ.Γ.Ε.Ε.Κ. και Δ.Β.Μ. Η διεξαγωγή της έρευνας πραγματοποιείται κατόπιν συνεννόησης με τη Διεύθυνση των Σ.Δ.Ε. προκειμένου να μη διαταράσσεται η εύρυθμη λειτουργία τους καθώς και με τη συναίνεση των συμμετεχόντων.

2. Δίνεται η δυνατότητα σε προπτυχιακούς ή μεταπτυχιακούς φοιτητές, μετά από σχετικό αίτημά τους, να πραγματοποιήσουν πρακτική άσκηση στα Σ.Δ.Ε., ύστερα από έγκριση που εκδίδεται από τα αρμόδια τμήματα της Διεύθυνσης Δια Βίου Μάθησης της Γ.Γ.Ε.Ε.Κ. και Δ.Β.Μ.

Εκτός της αίτησης του ενδιαφερομένου που περιλαμβάνει α) πλήρη στοιχεία επικοινωνίας (τηλέφωνα, ηλεκτρονική διεύθυνση, ταχυδρομική διεύθυνση), β) χώρο πρακτικής άσκησης (σε ποιο Σ.Δ.Ε.), γ) χρονικό διάστημα (από - έως) δ) είδος παρεχόμενων υπηρεσιών, επιπλέον κατατίθενται:

Α) Σύντομο βιογραφικό σημείωμα πρακτικά ασκούμενου.

Β) Βεβαίωση Πανεπιστημίου για πρακτική άσκηση φοιτητή στην οποία προσδιορίζεται επακριβώς ο χρόνος πρακτικής άσκησης σε μέρες και ώρες.

Απαραίτητες προϋποθέσεις έγκρισης της πρακτικής άσκησης είναι:

• Να έχει προσδιοριστεί εκ μέρους του Πανεπιστημίου και αποσταλεί πλήρες αίτημα έγκρισης συνεργασίας που αφορά πρακτική άσκηση φοιτητών κατά περίπτωση προπτυχιακού ή μεταπτυχιακού τμήματος (στόχοι, περιεχόμενο, ώρες πρακτικής, έντυπα πρακτικής, υποχρεώσεις Σ.Δ.Ε., διοικητικά θέματα) και να εγκριθεί η συνεργασία από τη Δ.Δ.Β.Μ. της Γ.Γ.Ε.Ε.Κ. και Δ.Β.Μ.

• Ο πρακτικά ασκούμενος να είναι φοιτητής σε ειδικότητα από τις αξιοποιούμενες στα Σ.Δ.Ε. σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.

• Να γίνεται αποδεκτή η πρακτική άσκηση του φοιτητή εκ μέρους της Διεύθυνσης του Σ.Δ.Ε. ύστερα από σχετική διερεύνηση του ενδιαφερομένου φοιτητή.

 

Άρθρο 17

Υπηρεσιακά βιβλία και έντυπα των Σ.Δ.Ε.

Τα υπηρεσιακά βιβλία και έντυπα των Σ.Δ.Ε. ορίζονται με ειδικά υποδείγματα των αρμοδίων τμημάτων της Διεύθυνσης Διά Βίου Μάθησης της Γ.Γ.Ε.Ε.Κ. και Δ.Β.Μ. και είναι τα ακόλουθα:

A. ΒΙΒΛΙΑ

1. Βιβλίο Μητρώου και Προόδου εκπαιδευομένων (Β.Μ.Π.).

2. Ημερολόγιο Σχολικής Ζωής.

3. Πρωτόκολλο Αλληλογραφίας (κοινό).

4. Βιβλίο Βιβλιοθήκης.

5. Βιβλίο Εποπτικών Μέσων Διδασκαλίας (Β.Ε.Μ.Δ.) και Παγίων Στοιχείων.

6. Βιβλίο πράξεων συλλόγου διδασκόντων.

7. Βιβλίο πράξεων Διευθυντή.

B. ΕΝΤΥΠΑ

1. Τίτλος Σπουδών.

2. Αποδεικτικό Απολύσεως.

3. Βεβαίωση Αναλυτικής Βαθμολογίας.

4. Ατομικό Δελτίο Εκπαιδευομένου.

5. Φύλλο Αξιολόγησης Εκπαιδευομένου.

6. Βεβαίωση Φοίτησης Εκπαιδευομένου.

7. Έντυπο Καταγραφής Φοίτησης εκπαιδευομένου

Τα εκτός έδρας τμήματα δύνανται να διατηρούν ξεχωριστά τα ακόλουθα Υπηρεσιακά βιβλία:

Ημερολόγιο Σχολικής Ζωής

Βιβλίο πράξεων συλλόγου διδασκόντων

Τα βιβλία και τα έντυπα των Σ.Δ.Ε. μπορούν να τηρού- νται/εκδίδονται σε έντυπη ή σε ψηφιακή μορφή ή να ενταχθούν στο πληροφοριακό σύστημα ΝΕΦΕΛΗ των Σ.Δ.Ε.

Γ. ΘΕΩΡΗΣΗ - ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΒΙΒΛΙΩΝ

Όλα τα βιβλία τηρούνται και θεωρούνται (όπου απαιτείται) με ευθύνη του Διευθυντή του Σ.Δ.Ε.

 

Άρθρο 18

Καταργούμενες Διατάξεις

Από την έναρξη ισχύος της παρούσας καταργείται η υπ' αρ. 5953/2014 απόφαση του Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων «Κανονισμός Οργάνωσης και Λειτουργίας των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.)» (Β' 1861).

Η ισχύς της παρούσας άρχεται από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Μαρούσι, 6 Αυγούστου 2025

 

 


 

Έχει διαβαστεί 639 φορές