Απόφαση ΔΥΠΑ 1539/50/2024 - ΦΕΚ 3571/Β/20-6-2024
Νέος Κανονισμός εξέτασης ενστάσεων της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης.
ΚΕΙΜΕΝΟ ΠΡΩΤΟΤΥΠΟΥ Φ.Ε.Κ.
Το αρχικό κείμενο με τις διατάξεις όπως ήταν δημοσιευμένες στο Φ.Ε.Κ. οι οποίες έχουν τροποποιηθεί μεταγενέστερα.
Για να δείτε τις τροποποιήσεις συνδεθείτε ως συνδρομητής (εδώ).
Απόφαση ΔΥΠΑ Αριθμ. 1539/50/2024
ΦΕΚ 3571/Β/20-6-2024
Νέος Κανονισμός εξέτασης ενστάσεων της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης.
ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ
Έχοντας υπόψη:
1. Τον ν. 4921/2022 «Δουλειές Ξανά: Αναδιοργάνωση Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης και ψηφιοποίηση των υπηρεσιών της, αναβάθμιση δεξιοτήτων εργατικού δυναμικού και διάγνωσης των αναγκών εργασίας και άλλες διατάξεις» (Α' 75).
2. Το άρθρο 70 του ν. 3996/2011 «Αναμόρφωση του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας, ρυθμίσεις θεμάτων Κοινωνικής Ασφάλισης και άλλες διατάξεις» (Α' 170).
3. Το άρθρο 21 του ν. 4354/2015 «Διαχείριση των μη εξυπηρετούμενων δανείων, μισθολογικές ρυθμίσεις και άλλες επείγουσες διατάξεις εφαρμογής της συμφωνίας δημοσιονομικών στόχων και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων» (Α' 176).
4. Το π.δ. 134/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης» (Α' 168).
5. Το π.δ. 11/2022 «Οργανισμός του «Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού» (Ο.Α.Ε.Δ.)» (Α' 25).
6. Την υπ' αρ. 635/08.03.2016 απόφαση του Δ.Σ του ΟΑΕΔ (Β' 1708), όπως έχει τροποποιηθεί.
7. Το γεγονός ότι από την παρούσα απόφαση δεν προκύπτει δαπάνη εις βάρος του κρατικού προϋπολογισμού ή του προϋπολογισμού της Δ.ΥΠ.Α.
Ι) Σύμφωνα με το άρθρο 70 του ν. 3996/2011 (Α' 170):
«1. Ενστάσεις κατά των διοικητικών πράξεων που εκδίδουν τα όργανα του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού, εκτός των πράξεων που εκδίδει ο Διοικητής ή το Διοικητικό Συμβούλιο, κρίνονται από το Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού ή από το όργανο ή από τα όργανα που αυτό ορίζει.
Όταν οι διοικητικές πράξεις αφορούν υπαγωγή σε προγράμματα και γενικά σε δράσεις που υλοποιούνται με πόρους του Κλάδου ΛΑΕΚ, ο ορισμός από το Διοικητικό Συμβούλιο του οργάνου ή των οργάνων για την κρίση των αντίστοιχων ενστάσεων γίνεται μετά από γνώμη της Επιτροπής Διαχείρισης του ΛΑΕΚ.
2. Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΑΕΔ ορίζει τις κατά περίπτωση προθεσμίες, εντός των οποίων ασκούνται οι ενστάσεις, καθώς και κάθε άλλη λεπτομέρεια αναγκαία για τη διαδικασία άσκησης και κρίσης των ενστάσεων της προηγούμενης παραγράφου.
3. Από την έναρξη ισχύος του παρόντος άρθρου, κάθε γενική ή ειδική διάταξη νόμου ή κανονιστικής πράξης αντίθετη προς αυτό καταργείται. Οι ρυθμίσεις του παρόντος άρθρου καταλαμβάνουν και τις ενστάσεις, οι οποίες ασκήθηκαν πριν από την έναρξη ισχύος αυτού και των οποίων η εξέταση εκκρεμεί».
ΙΙ) Σύμφωνα με την εισηγητική έκθεση του άρθρου 70 του ν. 3996/2011, σκοπός της νομοθετικής εξουσιοδότησης που παρέχεται στο Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού, προκειμένου να μπορεί να ορίζει κατά περίπτωση και άλλα όργανα για την εξέταση των ενστάσεων κατά των εκδιδομένων από τα όργανα του Ο.Α.Ε.Δ. (νυν Δ.ΥΠ.Α) διοικητικών πράξεων, είναι η επιτάχυνση της εκδίκασης των ενστάσεων προς όφελος των διοικουμένων.
ΙΙΙ) Επειδή η διάταξη του πρώτου εδαφίου της παρ. 3 του άρθρου 70 του ν. 3996/2011 όριζε ότι από την έναρξη ισχύος του ως άνω άρθρου, ήτοι από 05.08.2011, κάθε γενική ή ειδική διάταξη νόμου ή κανονιστικής πράξης αντίθετη προς αυτό πρέπει να καταργηθεί, το Διοικητικό Συμβούλιο της Δ.ΥΠ.Α. με την υπ' αρ. 635/ 8-3-2016 απόφαση του, όπως τροποποιήθηκε με την υπ' αρ. 3412/75/20-12-2016 απόφαση του, όρισε το ισχύ- ον τότε και μέχρι σήμερα σχετικό καθεστώς, αποφασίζει:
Άρθρο 1
Περιφερειακές Επιτροπές Εξέτασης Ενστάσεων (Π.ΕΠ.Ε.Ε.)
1. Στις οκτώ (8) Περιφερειακές Διευθύνσεις της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.) συνιστώνται αντίστοιχα οκτώ (8) Περιφερειακές Επιτροπές Εξέτασης Ενστάσεων (Π.ΕΠ.Ε.Ε.), ήτοι μία ανά Περιφερειακή Διεύθυνση της Δ.ΥΠ.Α., με διετή θητεία. Οι Π.ΕΠ.Ε.Ε. έχουν χαρακτήρα γνωμοδοτικό.
Κάθε Π.ΕΠ.Ε.Ε. συγκροτείται από πέντε (5) τακτικά μέλη που ορίζονται με τα αναπληρωματικά αυτών.
Ως Πρόεδρος κάθε Π.ΕΠ.Ε.Ε. ορίζεται ο Προϊστάμενος της οικείας Περιφερειακής Διεύθυνσης, με τον αναπληρωτή του. Ως αναπληρωτής του Προέδρου ορίζεται ο Προϊστάμενος που έχει ασκήσει περισσότερο χρόνο καθήκοντα προϊστάμενου σε ένα εκ των Τμημάτων της οικείας Περιφερειακής Διεύθυνσης.
Ως μέλη κάθε Π.ΕΠ.Ε.Ε. ορίζονται:
α) Δύο (2) υπάλληλοι της Δ.ΥΠ.Α. κατηγορίας ΠΕ ή TE με τουλάχιστον Α' βαθμό, με τους αναπληρωτές τους. Ως αναπληρωτές τους ορίζονται υπάλληλοί της Δ.ΥΠ.Α. ίδιας κατηγορίας και βαθμού.
β) Ένας (1) εκπρόσωπος των εργαζομένων, που υποδεικνύεται από τη Γενική Συνομοσπονδία Εργατών Ελλάδος (Γ.Σ.Ε.Ε.), με τον αναπληρωτή του.
γ) Ένας (1) κοινός εκπρόσωπος που υποδεικνύεται από κοινού τους κοινωνικούς εταίρους που εκπροσωπούν τους εργοδότες, δηλαδή το Σύνδεσμο Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (Σ.Ε.Β.), τη Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδας (Γ.Σ.Ε.Β.Ε.Ε.), την Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (Ε.Σ.Ε.Ε.), Σύνδεσμός Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (Σ.Ε.Τ.Ε.) και το Σύνδεσμο Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος (Σ.Β.Β.Ε.), με τον αναπληρωτή του.
Χρέη Γραμματέα της Π.ΕΠ.Ε.Ε. εκτελεί υπάλληλος ΠΕ, TE ή ΔΕ της Περιφερειακής Διεύθυνσης, ο οποίος ορίζεται με απόφαση του Προέδρου της Π.ΕΠ.Ε.Ε.
Ως εισηγητές ορίζονται οι Προϊστάμενοι των αρμόδιων Τμημάτων και αναπληρωτές τους ορίζονται υπάλληλοι της Δ.ΥΠ.Α., κατηγορίας ΠΕ ή TE με Α' βαθμό.
Ο γραμματέας και ο εισηγητής δεν αποτελούν μέλη της Π.ΕΠ.Ε.Ε. και δεν έχουν δικαίωμα ψήφου.
2. Αν κατά τον χρόνο συγκρότησης της Π.ΕΠ.Ε.Ε. τα μέλη που υποδεικνύονται από τρίτους δεν έχουν ακόμα υποδειχθεί από τα αρμόδια όργανα, η συγκρότηση της Π.ΕΠ.Ε.Ε. είναι νόμιμη, εφόσον έχει εγκαίρως ζητηθεί εγγράφως η υπόδειξή τους και τα υπόλοιπα μέλη επαρκούν ώστε να υπάρχει απαρτία.
3. Για τη νόμιμη συγκρότηση των Περιφερειακών Επιτροπών Εξέτασης Ενστάσεων (Π.ΕΠ.Ε.Ε.) της Δ.ΥΠ.Α. απαιτείται ο ορισμός όλων των μελών (τακτικών και αναπληρωματικών) με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της Δ.ΥΠ.Α., η οποία δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
4. Κατά τα λοιπά ισχύουν οι διατάξεις των άρθρων 13, 14 και 15 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας (ν. 2690/1999).
Άρθρο 2
Αρμοδιότητες των Π.ΕΠ.Ε.Ε.
1. Η Π.ΕΠ.Ε.Ε. εξετάζει και γνωμοδοτεί επί των ενστάσεων με τις οποίες προσβάλλονται ατομικές διοικητικές πράξεις όπως περιγράφονται στην επόμενη παράγραφο του παρόντος άρθρου. Κατά την εξέταση των ενστάσεων, η Π.ΕΠ.Ε.Ε. ελέγχει τις προσβαλλόμενες ατομικές διοικητικές πράξεις, όχι μόνο κατά νόμο (έλεγχος νομιμότητας), αλλά και κατ' ουσία (ουσιαστικός έλεγχος) και διατυπώνει γνώμη προκειμένου να εξεταστούν από την Κ.ΕΠ.Ε.Ε. (Κεντρική Επιτροπή Εξέτασης Ενστάσεων), οι αρμοδιότητες της οποίας περιγράφονται στο άρθρο 5 της παρούσης.
2. Η Π.ΕΠ.Ε.Ε. εξετάζει τις ενστάσεις, με τις οποίες προσβάλλονται ατομικές διοικητικές πράξεις που εκδίδουν οι Προϊστάμενοι των ΚΠΑ2 και των Γραφείων Ειδικών Κοινωνικών Ομάδων αρμοδιότητας τους, οι οποίες αφορούν σε:
α) πλήρωση προϋποθέσεων εγγραφής στο Ψηφιακό Μητρώο (υπ' αρ. 3701/55/22.11.2011 απόφαση Δ.Σ.), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει,
β) επιβολή συνεπειών στο πλαίσιο των αμοιβαίων υποχρεώσεων αναφορικά με την εγγραφή και παραμονή τους στο Ψηφιακό Μητρώο [ν. 4921/2022 (Α' 75) υπ' αρ. 5274/114 απόφαση Δ.Σ. (Β' 5078)], όπως ισχύει,
γ) χορήγηση καταβολής αποδοχών στους σπουδαστές - φοιτητές που απέχουν από την εργασία τους για συμμετοχή στις γραπτές εξετάσεις της Σχολής που φοιτούν [άρθρο 2 ν. 1346/1983 (Α' 46)], όπως ισχύει,
δ) επιχορήγηση επιχειρήσεων και γενικά εργοδοτών, στο πλαίσιο προγραμμάτων απασχόλησης και αυτοαπασχόλησης, που καταρτίζονται δυνάμει του άρθρου 29 του ν. 1262/1982 (Α'70), όπως ισχύει,
ε) επιχορήγηση επιχειρήσεων για πρακτική άσκηση σπουδαστών ΤΕΙ-ΑΣΠΑΙΤΕ (ΣΕΛΕΤΕ) [άρθρο 12 ν. 1351/1983 (Α' 56)], όπως ισχύει,
στ) επιδότηση των ασφαλιστικών εισφορών (εργοδοτών και εργαζομένων) για προσλαμβανόμενους μισθωτούς σε επιχειρήσεις και γενικά εργοδότες, βάσει προγραμμάτων, που καταρτίζονται δυνάμει του άρθρου 18 του ν. 3833/2010 (Α'40), όπως ισχύει,
ζ) επιχορήγηση επιχειρήσεων του άρθρου 21 του ν. 1767/1988 (Α'63) όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 32 του ν. 1836/1989 (Α' 79) και ισχύει,
η) επιχορήγηση εποχικών ξενοδοχειακών επιχειρήσεων για τη διατήρηση θέσεων εργασίας κατά τη χειμερινή περίοδο, βάσει προγραμμάτων, που καταρτίζονται δυνάμει των παρ. 2 και 3 του άρθρου 8 του ν. 1545/1985 (Α' 91), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει,
θ) επιχορήγηση προγραμμάτων προεργασίας [άρθρο 51 ν. 3693/2008 (Α' 174)], όπως ισχύει,
ι) επιχορήγηση νέων θέσεων εργασίας σε Φορείς και Επιχειρήσεις του Δημόσιου Τομέα [άρθρο 74 ν. 3863/ 2010 (Α' 115)], όπως ισχύει,
ια) σύνταξη πράξης βεβαίωσης οφειλής [άρθρο 29 ν. 1262/1982 (Α' 70) και άρθρο 3 παρ. 1 ν. 2336/1995/ (Α' 189)], όπως ισχύει,
ιβ) διαφορές μεταξύ δικαιούχων/παρόχων και Δ.ΥΠ.Α. που προκύπτουν κατά την υλοποίηση προγραμμάτων κοινωνικής πολιτικής, αιτήματα αποπληρωμής παρόχων προγραμμάτων κοινωνικής πολιτικής [άρθρο 3 και 15 του ν. 4921/2022, άρθρο 34 του ν. 4144/2013 (Α' 88), άρθρο 69 του ν. 3863/2010 (Α' 115)] σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις,
ιγ) χορήγηση τακτικής επιδότησης ανεργίας [ν.δ. 2961/ 1954 (Α' 197), ν. 1545/1985 (Α' 91)], όπως ισχύουν και Ε.Κ. 883/2004 και 987/2009), όπως ισχύει,
ιδ) χορήγηση ειδικού εποχικού βοηθήματος (άρθρο 22 του ν. 1836/1989, Α' 79), όπως ισχύει,
ιε) χορήγηση έκτακτων οικονομικών ενισχύσεων [άρθρο 46 του ν.δ. 2698/1953 (Α' 351), άρθρου 1 του ν. 2434/1996 (Α' 188), άρθρου 74 του ν. 3746/2009 (Α' 27), παρ. 1 άρθρο 4 του ν. 1172/1981 (Α' 177)], όπως ισχύει,
ιστ) χορήγηση επιδόματος μακροχρονίως ανέργου (άρθρο 1 παρ. ΙΑ' υποπαρ. 1Α1 του ν. 4093/2012), όπως ισχύει,
ιζ) χορήγηση βοηθήματος ανεργίας αυτοτελώς και ανεξαρτήτως απασχολουμένων (τ.Ο.Α.Ε.Ε., τ.Ε.Τ.Α.Π - Μ.Μ.Ε.- τ. ΕΤΑΑ) (άρθρο 44 του ν. 3986/2011, Α' 152) όπως ισχύει,
ιη) χορήγηση της συμπληρωματικής παροχής μητρότητας του π.δ. 776/1977 (Α' 250), όπως ισχύει,
ιζ) χορήγηση της ειδικής παροχής προστασίας μητρότητας [228 του π.δ. 80/2022 (Α' 222), ως ισχύει, άρθρο 151 του ν. 5078/2023 (Α' 211)], όπως ισχύει,
ιθ) χορήγηση του επιδόματος διαθεσιμότητας [άρθρο 20 του ν. 1836/1989 (Α'79)], όπως ισχύει,
κ) χορήγηση του επιδόματος γονικής αδείας [άρθρο 28 του ν. 4808/2021 (Α'101)], όπως ισχύει,
κα) χορήγηση εφάπαξ χρηματικής παροχής ύψους 300 € για τους άνω των 55 ετών μακροχρόνια ανέργους που καταρτίζουν Ψηφιακό Ατομικό Σχέδιο Δράσης [άρθρο 17 του Κεφ. Β' του ν. 4921/2022 (Α' 75)], όπως ισχύει,
κβ) χορήγηση παράτασης της καταβολής του επιδόματος ανεργίας (άρθρο 25, Κεφ. Β, ν. 4921/2022, ως ισχύει Α' 75), όπως ισχύει,
κγ) επιβολή των κυρώσεων της υπ' αρ. 5274/114/ 27.09.2022 απόφασης του Δ.Σ. της Δ.ΥΠ.Α. (Β' 5078), που αφορούν στις περιπτώσεις καταβολής επιδομάτων και χρηματικών παροχών προς ανέργους, εξαιρουμένης της επιβολής διοικητικού προστίμου των περ. α' και β' του άρθρ. 4 αυτής», όπως ισχύει,
κδ) επιβολή προστίμου του εδ. Β' της παρ. 6 του άρθρου 7 του ν. 1545/1985 (Α' 91), όπως προσετέθη με το άρθρο 51 του ν. 4488/2017 (Α' 137), όπως ισχύει,
κε) συνέπειες που απορρέουν από το ολοκληρωμένο σύστημα αμοιβαίων υποχρεώσεων της υπ' αρ. 5274/114/27.09.2022 απόφασης του Δ.Σ. της Δ.ΥΠ.Α. (Β' 5078) (άρθρο 79 του ν. 4921/2022), όπως ισχύει,
κστ) κάθε άλλη ένσταση για την οποία δεν υπάρχει ρητή νομοθετική διάταξη ως προς το όργανο εξέτασης της.
3. Από την αρμοδιότητα των Περιφερειακών Επιτροπών Εξέτασης Ενστάσεων (Π.ΕΠ.Ε.Ε.) της Δ.ΥΠ.Α. εξαιρούνται τα αναφερόμενα του άρθρου 8 της παρούσης.
Άρθρο 3
Προθεσμίες
1. Οι ενστάσεις που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του παρόντος Κανονισμού ασκούνται εντός προθεσμίας τριάντα (30) ημερών από την κοινοποίηση των διοικητικών πράξεων στους ενδιαφερόμενους.
2. Οι Περιφερειακές Επιτροπές Εξέτασης Ενστάσεων οφείλουν να γνωστοποιούν στην Κεντρική Επιτροπή Εξέτασης Ενστάσεων (Κ.ΕΠ.Ε.Ε.) τη διατύπωση γνώμης τους επί των ενστάσεων το αργότερο εντός δύο (2) μηνών από την υποβολή τους.
Άρθρο 4
Κεντρική Επιτροπή Εξέτασης Ενστάσεων (Κ.ΕΠ.Ε.Ε.)
1. Στη Διοίκηση της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.) συνιστάται η Κεντρική Επιτροπή Εξέτασης Ενστάσεων (Κ.ΕΠ.Ε.Ε.), με διετή θητεία.
Η Κ.ΕΠ.Ε.Ε. συγκροτείται από επτά (7) τακτικά μέλη που ορίζονται με τα αναπληρωματικά αυτών.
Ως Πρόεδρος της Κ.ΕΠ.Ε.Ε. ορίζεται ο πρώτος σε σειρά αναπλήρωσης του Διοικητή της Δ.ΥΠ.Α., Υποδιοικητής, με αναπληρωτή του το δεύτερο, σε σειρά αναπλήρωσης του Διοικητή της Δ.ΥΠ.Α., Υποδιοικητή.
Ως μέλη κάθε Κ.ΕΠ.Ε.Ε. ορίζονται:
α) Οι τέσσερεις (4) Προϊστάμενοι των Γενικών Διευθύνσεων της Δ.ΥΠ.Α., με τους αναπληρωτές τους. Ως αναπληρωτής του κάθε Προϊσταμένου των Γενικών Διευθύνσεων της Δ.ΥΠ.Α., ορίζεται ο προϊστάμενος που έχει ασκήσει περισσότερο χρόνο καθήκοντα προϊσταμένου σε μία εκ των Διευθύνσεων που υπάγονται στην οικεία Γενική Διεύθυνση.
β) Ένας (1) εκπρόσωπος των εργαζομένων, που υποδεικνύεται από τη Γενική Συνομοσπονδία Εργατών Ελλάδος (Γ.Σ.Ε.Ε.), με τον αναπληρωτή του.
γ) Ένας (1) κοινός εκπρόσωπος που υποδεικνύεται από κοινού τους κοινωνικούς εταίρους που εκπροσωπούν τους εργοδότες, δηλαδή το Σύνδεσμο Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (Σ.Ε.Β.), τη Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδας (Γ.Σ.Ε.Β.Ε.Ε.), την Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (Ε.Σ.Ε.Ε.), Σύνδεσμός Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (Σ.Ε.Τ.Ε.) και το Σύνδεσμο Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος (Σ.Β.Β.Ε.), με τον αναπληρωτή του.
Χρέη Γραμματέα της Κ.ΕΠ.Ε.Ε. εκτελεί υπάλληλος ΠΕ, TE ή ΔΕ της Διοίκησης, ο οποίος ορίζεται με απόφαση του Προέδρου της Κ.ΕΠ.Ε.Ε.
Ως εισηγητές ορίζονται οι εισηγητές των Π.ΕΠ.Ε.Ε.
Ο γραμματέας και ο εισηγητής δεν αποτελούν μέλη της Κ.ΕΠ.Ε.Ε. και δεν έχουν δικαίωμα ψήφου.
2. Αν κατά τον χρόνο συγκρότησης της Κ.ΕΠ.Ε.Ε., τα μέλη που υποδεικνύονται από τρίτους δεν έχουν ακόμη υποδειχθεί από τα αρμόδια όργανα, η συγκρότηση της Κ.ΕΠ.Ε.Ε. είναι νόμιμη, εφόσον έχει εγκαίρως ζητηθεί εγγράφως η υπόδειξή τους και τα υπόλοιπα μέλη επαρκούν ώστε να υπάρχει απαρτία.
3. Για τη νόμιμη συγκρότηση της Κεντρικής Επιτροπής Εκδίκασης Εξέτασης Ενστάσεων (Κ.ΕΠ.Ε.Ε.) της Δ.ΥΠ.Α. απαιτείται ο ορισμός όλων των μελών (τακτικών και αναπληρωματικών) με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της Δ.ΥΠ.Α., η οποία δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
4. Κατά τα λοιπά ισχύουν οι διατάξεις των άρθρων 13, 14 και 15 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας (ν. 2690/1999).
Άρθρο 5
Αρμοδιότητες της Κ.ΕΠ.Ε.Ε.
1. Η Κ.ΕΠ.Ε.Ε. εξετάζει και αποφαίνεται οριστικά επί των ενστάσεων με τις οποίες προσβάλλονται ατομικές διοικητικές πράξεις. Κατά την εξέταση των ενστάσεων, η Κ.ΕΠ.Ε.Ε. ελέγχει τις προσβαλλόμενες ατομικές διοικητικές πράξεις, έπειτα από τη διατύπωση γνώμης των Π.ΕΠ.Ε.Ε., όχι μόνο κατά νόμο (έλεγχος νομιμότητας), αλλά και κατ' ουσία (ουσιαστικός έλεγχος), οπότε και μπορεί να ακυρώσει εν όλω ή εν μέρει ή να τροποποιήσει την πράξη ή να απορρίψει την ένσταση.
2. Η Κ.ΕΠ.Ε.Ε. εξετάζει και αποφαίνεται οριστικά επί των ενστάσεων, με τις οποίες προσβάλλονται ατομικές διοικητικές πράξεις που εκδίδουν οι Προϊστάμενοι των ΚΠΑ2 και των Γραφείων Ειδικών Κοινωνικών Ομάδων και αφορούν:
Στα αναφερόμενα της παρ. 2 του άρθρου 2 της παρούσης, έπειτα από τη διατύπωση γνώμης των Π.ΕΠ.Ε.Ε.
3. Από την αρμοδιότητα της Κεντρικής Επιτροπής Εξέτασης Ενστάσεων (Κ.ΕΠ.Ε.Ε.) της Δ.ΥΠ.Α. εξαιρούνται τα αναφερόμενα του άρθρου 8 της παρούσης.
Άρθρο 6
Προθεσμίες
Η Κεντρική Επιτροπή Εκδίκασης Εξέτασης Ενστάσεων (Κ.ΕΠ.Ε.Ε.) οφείλει να γνωστοποιεί στους προσφεύγοντες τις αποφάσεις της επί των ενστάσεων το αργότερο εντός δύο (2) μηνών από τη διατύπωση γνώμης των Π.ΕΠ.Ε.Ε.
Άρθρο 7
Αμοιβές - Κωλύματα και έκπτωση μελών ασφαλισμένων και εργοδοτών
1. Για τους ιδιώτες - μέλη των ανωτέρω συλλογικών οργάνων η αποζημίωση καθορίζεται σύμφωνα με το άρθρο 21 του ν. 4354/2015 (Α'176). Εντούτοις, δύνανται οι ανωτέρω επιτροπές να συνεδριάσουν εκτάκτως για υπηρεσιακούς λόγους, χωρίς αποζημίωση των αμειβό- μενων μελών.
2. Τα μέλη των Π.ΕΠ.Ε.Ε. και Κ.ΕΠ.Ε.Ε. υπέχουν κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους τις πειθαρχικές και ποινικές ευθύνες που στοιχειοθετούνται, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ποινικού Κώδικα.
Άρθρο 8
Ενστάσεις που εξαιρούνται από την αρμοδιότητα των Π.ΕΠ.Ε.Ε και Κ.ΕΠ.Ε.Ε.
1. Από την αρμοδιότητα των Περιφερειακών Επιτροπών Εξέτασης Ενστάσεων (Π.ΕΠ.Ε.Ε.) και της Κεντρικής Επιτροπής Ενστάσεων (Κ.ΕΠ.Ε.Ε.) της Δ.ΥΠ.Α. εξαιρούνται:
α) ενστάσεις που αφορούν σε ειδικά προγράμματα στον Δημόσιο Τομέα [άρθρο 64 του ν. 4430/2016 (Α' 205)], όπως ισχύει,
β) ενστάσεις που αφορούν στις καταβαλλόμενες από την Υπηρεσία παροχές λόγω αφερεγγυότητας του εργοδότη (π.δ. 1/1990), όπως ισχύει,
γ) ενστάσεις που αφορούν σε προγράμματα «Κοινωφελούς χαρακτήρα» [υποπαρ. ΙΔ1 της παρ. ΙΔ του άρθρου πρώτου του ν. 4152/2013 (Α' 107)], όπως ισχύει,
δ) ενστάσεις που αφορούν σε αμφισβητήσεις σχετικές με την υποχρέωση υπαγωγής σε κλάδους ασφάλισης της Δ.ΥΠ.Α. (άρθρο 3 παρ. 3 του ν. 2335/1995), όπως ισχύει,
ε) ενστάσεις, όταν το αντικείμενο της προς εξέταση ένστασης υπερβαίνει το ποσό των 10.000 ευρώ για επιχορηγήσεις και παροχές,
στ) Ειδική επιδότηση ανεργίας εργαζομένων στην επιχείρηση «Ελληνική Βιομηχανία Ζάχαρης Α.Ε.» («Ε.Β.Ζ. Α.Ε.») [άρθρο 22 του ν. 4587/2018 (Α' 218)], όπως ισχύει,
ζ) σύνταξη πράξης βεβαίωσης οφειλής για παροχές ασφάλισης (υπ' αρ. 1016784/1299-25/0016/07.02.1997 (Β' 120) απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, η οποία εκδόθηκε κατ' εξουσιοδότηση της παρ. 4 του άρθρου 106 του κωδ. Δημόσιου Λογιστικού), ως ισχύει,
η) ενστάσεις που αφορούν σε αιτήματα εξόφλησης οφειλής από αχρεωστήτως καταβληθέντα επιδόματα [άρθρο 21 ν.δ. 2961/1954 (Α' 197), όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 5 του ν. 3552/2007 (Α' 77)], όπως ισχύει,
θ) ενστάσεις που αφορούν στο πραγματικό ύψος του καταβλητέου ποσού επιδομάτων και λοιπών παροχών [άρθρο 21 ν.δ. 2961/1954 (Α' 197) όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 5 του ν. 3552/2007 (Α' 77)], όπως ισχύει.
Οι ενστάσεις της παρούσας παραγράφου θα εκδικάζονται σε πρώτο και σε τελευταίο βαθμό από το Διοικητικό Συμβούλιο της Δ.ΥΠ.Α., σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις.
2. Οι ενστάσεις των υποψήφιων ωρομίσθιων εκπαιδευτικών κατά των προσωρινών πινάκων αξιολόγησης και κατά των οριστικών πινάκων αξιολόγησης και μοριοδότησης που αφορούν στην πρόσληψη έκτακτου εκπαιδευτικού προσωπικού ΕΠΑΣ/ΠΕΠΑΣ, εξετάζονται σε πρώτο και σε τελευταίο βαθμό από την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια επιτροπή αξιολόγησης αντίστοιχα (57531/03.08.2021/Β' 3552 ΥΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ).
3. Οι ενστάσεις των ωρομίσθιων εκπαιδευτικών των ΣΑΕΚ οι οποίες εξετάζονται από σχετικές δευτεροβάθμιες επιτροπές που υφίστανται ή συστήνονται ειδικά, βάσει του κανονισμού λειτουργίας των ΣΑΕΚ (Β' 4796/2022) και βάσει του ν. 5078/2023 (Α' 211) που αφορά στο Μητρώο των εκπαιδευτικών ΣΑΕΚ.
4. Οι ενστάσεις στο πλαίσιο του προγράμματος «Σπίτι μου», οι οποίες εκδικάζονται σε πρώτο και σε τελευταίο βαθμό από την Επενδυτική Επιτροπή, όπως αυτή ορίζεται με το άρθρο 9 της υπ' αρ. 189/2023 κοινής υπουργικής απόφασης (Β' 1180) και σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις (Κεφαλαίο Α' του Μέρους Β' του ν. 5006/2022 (Α' 239).
5. Οι ενστάσεις που αφορούν στα προγράμματα που έχουν χρηματοδοτηθεί από τον Ε.Λ.Ε.Κ.Π. («Ενιαίος Λογαριασμός για την εφαρμογή Κοινωνικών Πολιτικών») [παρ. 3 άρθρου 34 του ν. 4144/2013 (Α' 88)] εξετάζονται από την Επιτροπή Εξέτασης θεμάτων σχετικών με τα προγράμματα που έχουν χρηματοδοτηθεί από τον Ε.Λ.Ε.Κ.Π. (απόφαση Διοικητή υπ' αρ. 1713/29.12.2022, όπως τροποποιήθηκε με την υπ' αρ. 1024/11.09.2023 και ισχύει).
6. Επιπροσθέτως, εξαιρούνται οι ενστάσεις για τις οποίες υπάρχει ρητή νομοθετική πρόβλεψη ως προς το όργανο εξέτασης τους.
Άρθρο 9
Μεταβατικές Διατάξεις
Η ισχύς των διατάξεων του παρόντος Κανονισμού καταλαμβάνει και τις εκκρεμείς, κατά την έναρξη της ισχύος του, ενστάσεις.
Άρθρο 10
Καταργούμενες Διατάξεις
Η υπ' αρ. 635/08.03.2016 απόφαση του Δ.Σ του ΟΑΕΔ (Β' 1708), όπως τροποποιήθηκε με την υπ' αρ. 2132/44/ 26-07-2016 (Β' 2585) την υπ' αρ. 34/12/75/20.12.2016 (Β' 4568), την υπ' αρ. 2132/44/26.7.2016 (Β' 2585), την υπ' αρ. 353/7/7.2.2017 (Β' 883), την υπ' αρ. 130/02/ 16.1.2018 (Β' 413), την υπ'αρ. 4325/1.10.2019 (Β'3877), την υπ' αρ. 1560/37/5.5.2023 (Β' 3232) και την υπ' αρ. 3518/ 86/3.10.2023 (Β' 5925) αποφάσεις του Δ.Σ. του ΟΑΕΔ, καθώς και κάθε προηγούμενος Κανονισμός Εκδίκασης Ενδικοφανών Προσφυγών παύει να ισχύει μόλις τεθεί σε ισχύ ο παρών Κανονισμός.
Άρθρο 11
Έναρξη ισχύος
Η ισχύς του παρόντος Κανονισμού αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Ο παρών Κανονισμός να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 28 Μαΐου 2024
Απόφαση ΔΥΠΑ 1539/50/2024 - ΦΕΚ 3571/Β/20-6-2024
Νέος Κανονισμός εξέτασης ενστάσεων της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης.