Απόφαση ΔΥΠΑ 2163/75/2024 - ΦΕΚ 4721/Β/13-8-2024
Τροποποίηση της υπ' αρ. 6073/125/2022 απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου (Δ.Σ.) της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.) «"Επιχορήγηση της Δ.ΥΠ.Α. για την υλοποίηση του Έργου: Προγράμματα αναβάθμισης δεξιοτήτων και επανακατάρτισης εργαζομένων
σε όλους τους κλάδους της οικονομίας με έμφαση στις ψηφιακές και πράσινες δεξιότητες (Κωδικός ΟΠΣ ΤΑ 5174739)" στο πλαίσιο της δράσης: ''SUB2: Οριζόντια προγράμματα αναβάθμισης δεξιοτήτων για στοχευμένες πληθυσμιακές ομάδες (Horizontal upskilling/reskilling programs to targeted populations) - Δράση 16913"», (Β' 5961).
Απόφαση ΔΥΠΑ Αριθμ. 2163/75/2024
ΦΕΚ 4721/Β/13-8-2024
Τροποποίηση της υπ' αρ. 6073/125/2022 απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου (Δ.Σ.) της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.) «"Επιχορήγηση της Δ.ΥΠ.Α. για την υλοποίηση του Έργου: Προγράμματα αναβάθμισης δεξιοτήτων και επανακατάρτισης εργαζομένων σε όλους τους κλάδους της οικονομίας με έμφαση στις ψηφιακές και πράσινες δεξιότητες (Κωδικός ΟΠΣ ΤΑ 5174739)" στο πλαίσιο της δράσης: ''SUB2: Οριζόντια προγράμματα αναβάθμισης δεξιοτήτων για στοχευμένες πληθυσμιακές ομάδες (Horizontal upskilling/reskilling programs to targeted populations) - Δράση 16913"», (Β' 5961).
ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ
Έχοντας υπόψη:
1. Τον ν. 4921/2022 «Δουλειές Ξανά: Αναδιοργάνωση Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης και ψηφιοποίηση των υπηρεσιών της, αναβάθμιση δεξιοτήτων εργατικού δυναμικού και διάγνωσης των αναγκών εργασίας και άλλες διατάξεις» (Α' 75).
2. Το άρθρο 56 του ν. 4872/2021 «Δίκαιη Αναπτυξιακή Μετάβαση, ρύθμιση ειδικότερων ζητημάτων απολιγνιτοποίησης και άλλες επείγουσες διατάξεις» (Α' 247), σύμφωνα με το οποίο: «1. Με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (Ο.Α.Ε.Δ.) εξειδικεύεται, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, ο τρόπος διαχείρισης, διανομής και χρήσης των ποσών που διατίθενται στον Οργανισμό ή μέσω του Οργανισμού για την υλοποίηση επιδοτούμενων προγραμμάτων Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Ε.Κ.) ανεξαρτήτως της πηγής προέλευσής τους. 2. Η απόφαση της παρ. 1 δύναται να προβλέπει και την υλοποίηση προγραμμάτων Σ.Ε.Κ. με τη μέθοδο των επιταγών κατάρτισης (vouchers), τα οποία οι δικαιούχοι αξιοποιούν επιλέγοντας τον πάροχο που επιθυμούν μέσα από το ειδικό Μητρώο παρόχων, το οποίο δημιουργεί- ται και ισχύει για το αντίστοιχο πρόγραμμα. Το ειδικό Μητρώο καταρτίζεται κατόπιν πρόσκλησης προς τους παρόχους που πληρούν τα κριτήρια που έχουν τεθεί με
την απόφαση της παρ. 1, σύμφωνα με τα οριζόμενα στον ν. 4763/2020 (Α' 254). 3. Με την απόφαση της παρ. 1 δύναται να προβλέπεται ότι σε συγκεκριμένα από τα ειδικά Μητρώα της παρ. 2 προσκαλούνται να εγγραφούν μόνο Κέντρα Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης που έχουν ιδρυθεί σε Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, σύμφωνα με το άρθρο 48 του ν. 4485/2017 (Α' 114) και έχουν ενταχθεί στο Μητρώο Κ.Δ.Β.Μ. που τηρείται στο Πληροφοριακό Σύστημα των Κ.Δ.Β.Μ., σύμφωνα με το άρθρο 63 του ν. 4763/2020».
3. Το άρθρο 20 του ν. 2639/1998 «Ρύθμιση εργασιακών σχέσεων, σύσταση Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας και άλλες διατάξεις» (Α' 205).
4. Τον ν. 4412/2016 «Δημόσιες Συμβάσεις Έργων, Προμηθειών και Υπηρεσιών (προσαρμογή στις Οδηγίες 2014/24/ΕΕ και 2014/25/ΕΕ)» (Α' 147), ειδικότερα, το άρθρο 12 αυτού.
5. Τον ν. 3879/2010 «Ανάπτυξη της Δια Βίου Μάθησης και λοιπές διατάξεις» (Α' 163).
6. Τον ν. 4957/2022 «Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των Α.Ε.Ι. με την κοινωνία και λοιπές διατάξεις» (Α' 141).
7. Το άρθρο 89 του ν. 4547/2018 (Α' 102), με το οποίο προστέθηκε άρθρο 24Α στον ν. 4186/2013 «Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις» (Α' 193).
8. Τα άρθρα 63 - 66 του ν. 4763/2020 «Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης, ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/958 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 28ης Ιουνίου 2018 σχετικά με τον έλεγχο αναλογικότητας πριν από τη θέσπιση νέας νομοθετικής κατοχύρωσης των επαγγελμάτων (EE L 173), κύρωση της Συμφωνίας μεταξύ της Κυβέρνησης της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Κυβέρνησης της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας για το Ελληνο-γερμανικό Ίδρυμα Νεολαίας και άλλες διατάξεις» (Α' 254).
9. Το π.δ. 11/2022 «Οργανισμός του "Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (Ο.Α.Ε.Δ.)» (Α' 25).
10. Το άρθρο 90 του Κώδικα της Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα (π.δ. 63/2005, Α' 98), το οποίο διατηρήθηκε σε ισχύ με την περ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 (Α' 133).
11. Την υπ' αρ. 65809/2022 απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων «Εξειδίκευση των κριτηρίων για την επιλεξιμότητα των παρόχων επιδοτούμενης συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης, καθορισμός του τρόπου πλήρωσής τους και κατάρτιση και υλοποίηση του πλαισίου αξιολόγησης των επιλέξιμων παρόχων» (Β' 3703), όπως τροποποιήθηκε με την υπ' αρ. 3911/2023 (Β' 186) απόφαση.
12. Την υπό στοιχεία 147166 ΕΞ 2022/11.10.2022 απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών «Επιχορήγηση της Δ.ΥΠ.Α. για την υλοποίηση του Έργου: Προγράμματα αναβάθμισης δεξιοτήτων και επανακατάρτισης εργαζομένων σε όλους τους κλάδους της οικονομίας με έμφαση στις ψηφιακές και πράσινες δεξιότητες» (Κωδικός ΟΠΣ ΤΑ 5174739) A: ΩΤΠ8Η-6ΓΗ).
13. Την υπ' αρ. 10098/1.7.2024 (ΑΔΑ:96Η0Η-ΡΨ7) Απόφαση του αν. Υπ. Οικονομίας και Οικονομικών για την έγκριση της τροποποίησης στο ΠΔΕ 2024, στη ΣΑ ΤΑ034.
14. Την υπό στοιχεία 119126 ΕΞ 2021/28.9.2021 (Β' 4498) απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών περί καθορισμού του Συστήματος Διαχείρισης και Ελέγχου των Δράσεων και των Έργων του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
15. Την υπό στοιχεία 71693 ΕΞ 2023/9.5.2023 υπουργική απόφαση «Διαδικασίες επιβολής δημοσιονομικών διορθώσεων αχρεωστήτως ή παρανόμως καταβληθέντων ποσών από πόρους του κρατικού προϋπολογισμού στο πλαίσιο των Δράσεων και Έργων που χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας» (Β' 3079).
16. Την υπ' αρ. 82759/2022 κοινή απόφαση των Υπουργών Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Παιδείας και Θρησκευμάτων και Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων «Σύστημα Σχεδιασμού και Διαχείρισης της υλοποίησης συγχρηματοδοτούμενων/επιδοτούμενων προγραμμάτων μη τυπικής μάθησης, Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Ε.Κ) και Γενικής Εκπαίδευσης Ενηλίκων (Γ.Ε.Ε)», (Β' 4581).
17. Την υπό στοιχεία 119123 εξ 2021/28.09.2021 υπουργική απόφαση «Σύστημα διαχείρισης και ελέγχου των Δράσεων και των έργων του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας» (Β' 4498).
18. Τον Κανονισμό (ΕΕ) 2016/679 για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα για την ελεύθερη κυκλοφορία των δεδομένων αυτών (Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων).
19. Τον Κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 2021/241 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 12ης Φεβρουαρίου 2021 για τη θέσπιση του μηχανισμού ανάκαμψης και ανθεκτικότητας (L 57/17).
20. Την υπ' αρ. 2021/0159/17.6.2021 Πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Εκτελεστική Απόφαση του Συμβουλίου για την έγκριση της αξιολόγησης του Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας της Ελλάδας.
21. Την από 13 Ιουλίου 2021 εκτελεστική απόφαση του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για την έγκριση της αξιολόγησης του σχεδίου ανάκαμψης και ανθεκτικότητας για την Ελλάδα (ST 10152/21, ST 10152/21 ADD 1), όπως τροποποιήθηκε με την από 7 Δεκεμβρίου 2023 εκτελεστική απόφαση του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για την έγκριση της αξιολόγησης του αναθεωρημένου Σ.Α.Α. για την Ελλάδα (ST 15831/23, ST 15831/23 ADD 1.
22. Την από 21 Δεκεμβρίου 2021 Συμφωνία Επιχειρησιακών Ρυθμίσεων C(2021) 9754.
23. Την από 9 Ιουλίου 2024 εκτελεστική απόφαση του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για την έγκριση της στοχευμένης αναθεώρησης (targeted revision) του ΕΣΑΑ για την Ελλάδα (ST 11858/24, ADD 1).
24. Τον ν. 4822/2021 «Κύρωση της Σύμβασης Χρηματοδότησης μεταξύ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και της Ελληνικής Δημοκρατίας, της Δανειακής Σύμβασης μεταξύ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και της Ελληνικής Δημοκρατίας και των Παραρτημάτων τους και άλλες διατάξεις για το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας» (Α' 135).
25. Τον ν. 5101/2024 «Κύρωση του Προσαρτήματος στη Σύμβαση Χρηματοδότησης του Μηχανισμού Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εκπροσωπούμενης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, και της Ελληνικής Δημοκρατίας και του παραρτήματός του και του Προσαρτήματος στη Δανειακή Σύμβαση του Μηχανισμού Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εκπροσωπούμενης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, και της Ελληνικής Δημοκρατίας και των παραρτημάτων του)» (Α' 53).
26. Την υπό στοιχεία 119123 εξ 2021/28.9.2021 υπουργική απόφαση «Σύστημα διαχείρισης και ελέγχου των Δράσεων και των έργων του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας» (Β' 4498).
27. Την από 17.10.2022 διατύπωση γνώμης του Νομικού συμβούλου της Δ.ΥΠ.Α.
28. Την υπ' αρ. 6073/125/22.11.2022 απόφαση του Δ.Σ. της Δ.ΥΠ.Α. «Επιχορήγηση της Δ.ΥΠ.Α. για την υλοποίηση του Έργου: Προγράμματα αναβάθμισης δεξιοτήτων και επανακατάρτισης εργαζομένων σε όλους τους κλάδους της οικονομίας με έμφαση στις ψηφιακές και πράσινες δεξιότητες (Κωδικός ΟΠΣ ΤΑ 5174739)» στο πλαίσιο της δράσης: ''SUB2: Οριζόντια προγράμματα αναβάθμισης δεξιοτήτων για στοχευμένες πληθυσμιακές ομάδες (Horizontal upskiNing/reskiNing programs to targeted populations)- Δράση 16913"», (Β' 5961).
29. Την υπ' αρ. 824/25/2024 απόφαση Δ.Σ. της Δ.ΥΠ.Α. σχετικά με την «Κατάρτιση Μητρώου Επιλέξιμων Παρόχων Επιδοτούμενης Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Κατάρτισης σύμφωνα με το άρθρο 37 του ν. 4921/2022» (Β' 1961).
30. Την ανάγκη να καθοριστούν οι υποχρεώσεις των παρόχων πιστοποίησης και των παρατυπιών/παραβάσεων που αντιστοιχούν σε αυτές.
31. Την υπό στοιχεία 111472 ΕΞ 2024/30.7.2024 (ΑΔΑ: 6ΨΝΝΗ-0ΨΓ) Απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών με θέμα: 3η Τροποποίηση Απόφασης Ένταξης του Έργου «Επιχορήγηση της Δ.ΥΠ.Α. για την υλοποίηση του Έργου: Προγράμματα αναβάθμισης δεξιοτήτων και επανακατάρτισης εργαζομένων σε όλους τους κλάδους της οικονομίας με έμφαση στις ψηφιακές και πράσινες δεξιότητες» (Κωδικός ΟΠΣ ΤΑ 5174739, Κωδικός ΠΔΕ 2022ΤΑ03400042) στο
Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας της Δράσης με ID «16913 - Νέα στρατηγική για τη δια βίου μάθηση και το εθνικό σύστημα αναβάθμισης δεξιοτήτων», σύμφωνα με την οποία αυξήθηκε ο αριθμός των ωφελούμενων και αυξήθηκε το οικονομικό αντικείμενο.
32. Την από 6.8.2024 ΓΝ88/2024 Γνωμοδότηση της ΚΕΜΚΕ.
33. Την από 7.8.2024 αλληλογραφία με την ΕΥΣΤΑ.
34. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας προκαλείται δαπάνη έως του ποσού των 168.238.080€, η οποία βαρύνει τον προϋπολογισμό της Δ.ΥΠ.Α. (ΚΑΕ 9492, 9422) και χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΣΑΤΑ 034 - 2022ΤΑ03400042) μέσω του εθνικού σκέλους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ
35. Τη γνώμη των μελών του, αποφασίζει:
Την τροποποίηση της υπ' αρ. 6073/125/2022 απόφασης του ΔΣ της Δ.ΥΠ.Α. «"Επιχορήγηση της Δ.ΥΠ.Α. για την υλοποίηση του Έργου: Προγράμματα αναβάθμισης δεξιοτήτων και επανακατάρτισης εργαζομένων σε όλους τους κλάδους της οικονομίας με έμφαση στις ψηφιακές και πράσινες δεξιότητες, (Κωδικός ΟΠΣ ΤΑ 5174739)" στο πλαίσιο της Δράσης ''SUB2: Οριζόντια προγράμματα αναβάθμισης δεξιοτήτων για στοχευμένες πληθυσμιακές ομάδες (Horizontal upskilling/reskilling programs to targeted populations)- Δράση 16913"», (Β' 5961) ως εξής:
Άρθρο 1
Η υπ' αρ. 6073/125/2022 απόφαση του ΔΣ της Δ.ΥΠ.Α., όπως ισχύει, τροποποιείται ως εξής:
α. Όπου γίνεται αναφορά στα Μητρώα Παρόχων Κατάρτισης Κ.Δ.Β.Μ. και ΚΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ. των ΑΕΙ του αρ. 56 του ν. 4872/2021 αντικαθίσταται με το Μητρώο Επιλέξιμων Παρόχων ΣΕΚ του άρθρου 37 του ν. 4921/2022.
Τα κριτήρια, οι προϋποθέσεις συμμετοχής, οι λόγοι αποκλεισμού, καθώς και κάθε άλλη λεπτομέρεια για την ένταξη των παρόχων κατάρτισης στο Μητρώο Επιλέξιμων Παρόχων ΣΕΚ της Δ.ΥΠ.Α., καθορίζεται στην υπ' αρ. 824/25/28.3.24 (Β' 1961) «Κατάρτιση Μητρώου Επιλέξιμων Παρόχων Επιδοτούμενης Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Κατάρτισης σύμφωνα με το άρθρο 37 του ν. 4921/2022.», καθώς και στη σχετική πρόσκληση που θα εκδώσει η Δ.Υ.Π.Α., κατόπιν απόφασης του Δ.Σ.
β. Όπου γίνεται αναφορά σε «έως 150.000 ωφελούμενους» αντικαθίσταται από τη φράση «έως 200.000 ωφελούμενους».
γ. Όπου γίνεται αναφορά στο κόστος πιστοποίησης «80 ευρώ» αντικαθίσταται από τη φράση «από 80 έως 110 ευρώ όπως ορίζεται στην εκάστοτε πρόσκληση».
δ. Όπου γίνεται αναφορά σε συνολική διάρκεια κατάρτισης 80 ωρών αντικαθίσταται από τη φράση «Η διάρκεια κατάρτισης θα ορίζεται στην εκάστοτε πρόσκληση».
ε. Όπου γίνεται αναφορά στο εκπαιδευτικό επίδομα που λαμβάνουν οι ωφελούμενοι, μετά από τη φράση «5€/ώρα κατάρτισης» προστίθεται η λέξη «(μικτά)».
Άρθρο 2
Στο κεφάλαιο 3 «ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ» τροποποιείται και αντικαθίσταται η τρίτη παράγραφος ως εξής:
«Ο κάθε καταρτιζόμενος θα παρακολουθήσει πρόγραμμα θεωρητικής κατάρτισης που αφορά την ανάπτυξη ψηφιακών ή «πράσινων» γνώσεων, ικανοτήτων και δεξιοτήτων, η διάρκεια της οποίας θα ορίζεται στην εκάστοτε πρόσκληση. Η κατανομή των ωρών κατάρτισης ανά μέθοδο κατάρτισης, δια ζώσης και εξ αποστάσεως σύγχρονη και ασύγχρονη, θα εξειδικεύεται στην εκάστοτε πρόσκληση. Παράλληλα, η ημερήσια διάρκεια της ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης δεν μπορεί να υπερβαίνει τις έξι (6) ώρες. Επίσης, απαγορεύεται η παρακολούθηση ασύγχρονης τηλεκατάρτισης την ίδια μέρα και ώρα που διενεργείται σύγχρονη τηλεκατάρτιση ή δια ζώσης κατάρτιση. Τέλος, απαγορεύεται στην ασύγχρονη τηλεκατάρτιση η παρακολούθηση διαφορετικών ενοτήτων την ίδια μέρα και ώρα.».
Άρθρο 3
Το κεφάλαιο 8 «ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ - ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ» τροποποιείται και αντικαθίσταται ως εξής:
«8. ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ - ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ
Α. Η λήξη του φυσικού αντικειμένου του έργου ορίζεται στις 31.12.2025. Οποιαδήποτε τροποποίηση του χρονοδιαγράμματος γίνεται με απόφαση Διοικητικού Συμβουλίου της Δ.ΥΠ.Α.
Β. Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου της κατάρτισης και της πιστοποίησης δεν θα υπερβεί το ποσό των 168.238.080 ευρώ.
Ο προϋπολογισμός του έργου αποτελεί 100% δημόσια δαπάνη και χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0, σύμφωνα με την υπό στοιχεία 147166 ΕΞ 2022/11.10.2022 απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών για την ένταξη του έργου, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει. Το ποσό θα βαρύνει τις πιστώσεις του προϋπολογισμού στον ΚΑΕ 9492, καθώς και στον ΚΑΕ 9422. Τυχόν τραπεζικές προμήθειες θα βαρύνουν τον προϋπολογισμό της Δ.ΥΠ.Α. στον ΚΑΕ 0431.
Το έργο θα πραγματοποιηθεί στο σύνολο των διοικητικών περιφερειών της χώρας. Το κόστος ανά ώρα κατάρτισης ανά καταρτιζόμενο για τους παρόχους κατάρτισης ορίζεται σε 4,5 ευρώ, ενώ για τους καταρτιζόμενους ορίζεται σε 5 ευρώ (μικτά).
Το κόστος πιστοποίησης ορίζεται από 80 έως 110 ευρώ ανά καταρτιζόμενο, όπως ορίζεται στην εκάστοτε πρόσκληση.».
Άρθρο 4
Στο κεφάλαιο 12 «ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΠΑΡΟΧΩΝ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ»:
α. τροποποιείται η υποχρέωση παροχής εδεσμάτων ως εξής:
"Η παροχή εδεσμάτων και καφέ/αναψυκτικού/χυμού κατά τη διάρκεια του διαλείμματος, στις περιπτώσεις της δια ζώσης κατάρτισης')
β. προστίθενται έξι (6) εδάφια στους Παρόχους Κατάρτισης, ως εξής:
" - Η διασφάλιση ότι η ασύγχρονη τηλεκατάρτιση δεν θα ξεπερνά τις 6 ώρες ανά ωφελούμενο ημερησίως.
- Η διασφάλιση ότι δε θα επιτρέπεται η παρακολούθηση ασύγχρονης τηλεκατάρτισης την ίδια μέρα και ώρα που διενεργείται σύγχρονη τηλεκατάρτιση ή δια ζώσης κατάρτιση. Επίσης δε θα επιτρέπεται στην ασύγχρονη τηλεκατάρτιση η παρακολούθηση διαφορετικών ενοτήτων την ίδια μέρα και ώρα.
- Ο πάροχος κατάρτισης οφείλει να αναρτά στο ΠΣ Voucher, εκτός των λοιπών εγγράφων και την αναφορά του ΟΣΤΚ για την ασύγχρονη κατάρτιση, καθώς και για τη σύγχρονη κατάρτιση κάθε ωφελούμενου, με ημερομηνία και υπογραφή από τον Υπεύθυνο Διαχείρισης ΟΣΤΚ ή από τον επόπτη τηλεκατάρτισης ή από τον νόμιμο εκπρόσωπο. Επίσης, ο πάροχος θα αναρτά βεβαίωση από την πλατφόρμα ΟΣΤΚ ότι διασφαλίζονται αυτόματα από το σύστημα όλα τα παραπάνω.
Ο Πάροχος Κατάρτισης που δε συμμορφώνεται στους όρους και τις υποχρεώσεις όπως αυτές απορρέουν από την παρούσα καθώς και από την εκάστοτε πρόσκληση, θα υπόκειται στις ποινές που αναφέρονται στην παρούσα.
Άρθρο 5
Στο κεφάλαιο 14 «ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΩΦΕΛΟΥΜΕΝΩΝ» καταργείται το εδάφιο « - έχει νοσήσει κατά τη διάρκεια του προγράμματος κατάρτισης από COVID -19 και για διάστημα έως 5 ημέρες (απαιτείται PCR ή Rapid Test)».
Άρθρο 6
Στο κεφάλαιο 15 «ΠΑΡΟΧΟΙ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ - ΜΗΤΡΩΟ ΠΑΡΟΧΩΝ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ», προστίθεται η ενότητα (ΙΙ). για το έργο και τις υποχρεώσεις των Παρόχων Πιστοποίησης, ως εξής:
«ΙΙ. Έργο και Υποχρεώσεις των Παρόχων Πιστοποίησης είναι:
- Η ολοκληρωμένη παρακολούθηση και η ομαλή διεξαγωγή των εξετάσεων πιστοποίησης, η τήρηση του χρονοδιαγράμματος, οι επαφές και συστηματικές συναντήσεις και συνεργασία με τους εκπροσώπους της Δ.ΥΠ.Α.
- Η διασφάλιση ποιότητας του έργου της πιστοποίησης, με βάση το ισχύον Εθνικό ή Ευρωπαϊκό θεσμικό πλαίσιο και με βάση αναγνωρισμένα πρότυπα και τεχνικές προδιαγραφές όπως θα αναφέρονται στη σχετική Πρόσκληση.
- Η ολοκλήρωση της πιστοποίησης στο πλαίσιο της εκάστοτε πρόσκλησης εντός χρονικού ορίου που θα ορίζεται στην Πρόσκληση ή σε απόφαση ΔΣ.
- Η σύνταξη έκθεσης ολοκλήρωσης της διαδικασίας πιστοποίησης. Επισημαίνεται ότι παραμένει η υποχρέωση να υποβληθεί σε έντυπη μορφή στη Δ.ΥΠ.Α., το ακριβές αντίγραφο της Απόδειξης Παροχής Υπηρεσιών ανά ωφελούμενο. Τα εν λόγω ακριβή αντίγραφα των αποδείξεων πληρωμής δεν είναι απαραίτητο να αναρτώνται και στο πληροφοριακό σύστημα του έργου.
- Η οικονομική διαχείριση του έργου. Συγκέντρωση των απαιτούμενων δικαιολογητικών για την εκτέλεση των πληρωμών, έγκριση των δαπανών από τα αρμόδια όργανά του, εκτέλεση των πληρωμών και τήρηση λογιστικής μερίδας του έργου.
- Η έκδοση βεβαίωσης συμμετοχής στις εξετάσεις πιστοποίησης.
- Η ενημέρωση στο ΠΣ voucher για το αποτέλεσμα της συμμετοχής κάθε ωφελούμενου στις εξετάσεις πιστοποίησης. Ειδικότερα, εντός επτά (7) ημερολογιακών ημερών από την ημερομηνία της εξέτασης, θα πρέπει να αναρτάται ηλεκτρονικά στο πληροφοριακό σύστημα του προγράμματος (voucher.gr) το «Πιστοποιητικό γνώσεων και δεξιοτήτων», σε περίπτωση που ο ωφελούμενος πέτυχε στις εξετάσεις ή τη «Βεβαίωση Συμμετοχής στις εξετάσεις πιστοποίησης», σε περίπτωση που ο ωφελούμενος δεν πέτυχε στις εξετάσεις.
- Οι εξετάσεις πιστοποίησης θα διενεργούνται από κάθε Πάροχο Πιστοποίησης σε ποσοστό τουλάχιστον 60% με τη χρήση διαπιστευμένου από το Ε.ΣΥ.Δ. συστήματος εξ αποστάσεως εξέτασης μέσω διαδικτυακού συστήματος επιτήρησης (tele-proctoring) και έως 40% δια ζώσης.
- Οι εξετάσεις πιστοποίησης δεν δύναται να διενεργούνται στον χώρο των παρόχων κατάρτισης που συμμετέχουν στο αντίστοιχο έργο.
- Δεν επιτρέπεται ο Πάροχος Πιστοποίησης να ταυτίζεται ή να είναι εταιρικά διασυνδεδεμένος με τον πάροχο κατάρτισης του οποίου πιστοποιεί τις εκροές.
Ο Πάροχος Πιστοποίησης που δε συμμορφώνεται στους όρους και τις υποχρεώσεις όπως αυτές απορρέουν από την παρούσα καθώς και από την εκάστοτε πρόσκληση, θα υπόκειται στις ποινές που αναφέρονται στην παρούσα.».
Άρθρο 7
Στο κεφάλαιο 19 «ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΕΠΙΔΟΜΑ» αντικαθίσταται στη δεύτερη παράγραφο το σημείο 2. ως εξής:
«2. Έχουν συμπληρωθεί ορθά οι Υπεύθυνες Δηλώσεις που απαιτείται να προσκομίσει ο ωφελούμενος στο πλαίσιο της εκάστοτε πρόσκλησης.».
Άρθρο 8
Το κεφάλαιο 27 «ΕΠΑΛΗΘΕΥΣΗ - ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ» αντικαθίσταται ως εξής:
«27. ΕΠΑΛΗΘΕΥΣΗ - ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ
H παρακολούθηση και η επαλήθευση- επιβεβαίωση της υλοποίησης της Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Κατάρτισης, γίνεται από τη Δ.ΥΠ.Α. και την Ειδική Υπηρεσία Συντονισμού του Ταμείου Ανάκαμψης (ΕΥΣΤΑ), σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, τους όρους της παρούσας απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου της Δ.ΥΠ.Α. και της εκάστοτε Πρόσκλησης. Επαληθεύσεις, επίσης είναι δυνατόν να διενεργηθούν από τα υπόλοιπα αρμόδια προς τούτο εθνικά ή κοινοτικά όργανα, σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο. Η επαλήθευση μπορεί να είναι επιτόπια ή ηλεκτρονική ή/και διοικητική και να πραγματοποιηθεί είτε κατά τη διάρκεια υλοποίησης, είτε μετά την ολοκλήρωση της κατάρτισης ή/και της πιστοποίησης, για να επιβεβαιώσει:
- την τήρηση των όρων υπαγωγής στο πρόγραμμα,
- την τήρηση των όρων παροχής της κατάρτισης, της πιστοποίησης καθώς και των όρων και προϋποθέσεων εφαρμογής του συστήματος επιταγών κατάρτισης και πιστοποίησης, σύμφωνα με την παρούσα,
- την ορθή υλοποίηση του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου,
- την αξιοπιστία και την ακρίβεια των πληροφοριών που δηλώνονται από τους παρόχους,
- την τήρηση των κανόνων πληροφόρησης και δημοσιότητας, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.
Για κάθε επαλήθευση που πραγματοποιείται από το/ τα αρμόδιο/α όργανο/α, συντάσσεται Έκθεση Επαλήθευσης, τα οποία κοινοποιούνται στον πάροχο, μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής του έργου, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. Σε περίπτωση που διαπιστωθεί μη ορθή ή πλημμελής υλοποίηση της κατάρτισης και της πιστοποίησης με βάση την παρούσα καθώς και τους όρους της Πρόσκλησης, η Δ.ΥΠ.Α. είναι δυνατό να επιβάλει κυρώσεις από σύσταση, έως ακύρωση μέρους ή του συνόλου της χρηματοδότησης, μέσω της επιταγής κατάρτισης ή πιστοποίησης. Σε ειδικές περιπτώσεις, η Δ.ΥΠ.Α. δύναται να προβεί σε αυτόματο αποκλεισμό του παρόχου από το αντίστοιχο Μητρώο παρόχων ή/ και από συμμετοχή σε επόμενες Προσκλήσεις, για έργα που χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Ο πάροχος έχει δικαίωμα υποβολής τυχόν αντιρρήσεων επί του αποτελέσματος της επαλήθευσης, σύμφωνα με την διαδικασία που περιγράφεται στην παρούσα. Για την υλοποίηση προγραμμάτων τηλεκατάρτισης, ο πάροχος κατάρτισης υποχρεούται, να παρέχει δικαιώματα χρηστών του Ο.Σ.Τ.Κ. στους αρμόδιους ελεγκτές που θα ορίσει η Δ.ΥΠ.Α., ώστε αυτοί να μπορούν να διενεργούν επαληθεύσεις εξ αποστάσεως. Αντίστοιχα, ο πάροχος πιστοποίησης υποχρεούται, να παρέχει πρόσβαση κατά τη διάρκεια των εξετάσεων που υλοποιούνται εξ' αποστάσεως (μέσω tele-proctoring) στους αρμόδιους ελεγκτές που θα ορίσει η Δ.ΥΠ.Α., ώστε αυτοί να μπορούν να διενεργούν επαληθεύσεις εξ αποστάσεως.
Η πραγματοποίηση μιας δαπάνης πρέπει να τηρεί όλους τους κανόνες και να διασφαλίζει τη διαδρομή ελέγχου, σε κάθε χρονική στιγμή. Τα αρμόδια όργανα, εφόσον έχουν σοβαρές ενδείξεις για την ύπαρξη παραβάσεων εθνικού ή κοινοτικού δικαίου προβαίνουν στη διενέργεια έκτακτης επιτόπιας επαλήθευσης, ενημερώνουν τις αρμόδιες αρχές και όπου απαιτείται ζητούν την αναστολή χρηματοδότησης του έργου.
Σύνταξη έκθεσης επαλήθευσης-κοινοποίηση-υποβολή αντιρρήσεων.
1. Μετά την ολοκλήρωση της επιτόπιας ή ηλεκτρονικής ή/και διοικητικής επαλήθευσης και τη λήψη συμπληρωματικών στοιχείων εκ μέρους του Παρόχου, συντάσσεται από την Υπηρεσία εντός τριάντα (30) ημερολογιακών ημερών σχετική έκθεση επαλήθευσης, η οποία περιλαμβάνει σαφή και τεκμηριωμένη ανάλυση των τυχόν διαπιστωθέντων προβλημάτων και των συνεπειών τους.
Στην περίπτωση που, κατά τον έλεγχο, διαπιστώνεται παρατυπία ή αχρεώστητη ή παράνομη καταβολή ποσών σε φυσικά ή νομικά πρόσωπα, αυτές αναφέρονται στην ανωτέρω έκθεση και προτείνεται η επιβολή των κυρώσεων που αναφέρονται στην παρούσα απόφαση και στην εκάστοτε πρόσκληση. Εφόσον η παρατυπία αφορά σε δαπάνες για τις οποίες δεν έχει καταβληθεί η δημόσια συνεισφορά τα ποσά που περικόπτονται, αφαιρούνται από τη χρηματοδότηση.
2. Η έκθεση επαλήθευσης κοινοποιείται από τη Δ.ΥΠ.Α., μέσω του Π.Σ. του προγράμματος, στον ελεγχόμενο φορέα εντός 20 (είκοσι) ημερολογιακών ημερών.
3. Ο ελεγχθείς φορέας μπορεί εντός αποκλειστικής προθεσμίας τριών (3) εργάσιμων ημερών από την κοινοποίηση σε αυτόν της έκθεσης επαλήθευσης, να υποβάλλει στη Δ.ΥΠ.Α., ηλεκτρονικά μέσω του Π.Σ. του προγράμματος, τυχόν αντιρρήσεις του.
4. Οι αντιρρήσεις εξετάζονται από Πενταμελή (5) επιτροπή που ορίζεται με απόφαση του Διοικητή της Δ.ΥΠ.Α., εντός προθεσμίας τριάντα (30) ημερολογιακών ημερών από την υποβολή τους, η οποία εισηγείται στον Διοικητή για την έκδοση απόφασης επί των αντιρρήσεων. Εάν παρέλθει άπρακτη η εν λόγω προθεσμία τεκμαίρεται η σιωπηρή απόρριψη των αντιρρήσεων. Σε κάθε περίπτωση που απαιτείται περαιτέρω διερεύνηση, προκειμένου να ληφθεί απόφαση για το βάσιμο ή μη των αντιρρήσεων που υποβλήθηκαν, διενεργείται συμπληρωματικός έλεγχος. Η σχετική απόφαση επί των αντιρρήσεων στην περίπτωση αυτή ολοκληρώνεται εντός προθεσμίας δέκα (10) ημερολογιακών ημερών από την ημερομηνία της διενέργειας της συμπληρωματικής επαλήθευσης και τη λήψη τυχόν πρόσθετων στοιχείων.
5. Μετά την εξέταση των αντιρρήσεων του ελεγχόμενου φορέα, το πόρισμα της έκθεσης επιτόπιας, ηλεκτρονικής ή/και διοικητικής επαλήθευσης οριστικοποιείται και η υπηρεσία προβαίνει στις απαραίτητες ενέργειες.
ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΩΝ ΠΑΡΑΤΥΠΙΩΝ/ΠΑΡΑΒΑΣΕΩΝ
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 1 Παρατυπίες/παραβάσεις που αφορούν στα δικαιολογητικά των ωφελούμενων.
Εάν διαπιστωθεί έλλειψη δικαιολογητικού ή άλλου εγγράφου προβλεπόμενου υποχρεωτικά στη σχετική Πρόσκληση ή τα ήδη προσκομισθέντα εμφανίζουν ελλείψεις συνεπεία των οποίων δεν πιστοποιείται το δικαίωμα συμμετοχής και παρ' όλα αυτά ο πάροχος έχει προβεί στην ενεργοποίηση της επιταγής κατάρτισης, τότε η συμμετοχή του ωφελούμενου θεωρείται άκυρη, ο ωφελούμενος διαγράφεται από το Μητρώο ωφελούμενων και η επιταγή κατάρτισης που του αντιστοιχεί περικόπτεται.
Στην περίπτωση αυτή περικόπτεται επίσης το 100% του ποσού της επιταγής κατάρτισης του παρόχου, που αντιστοιχεί στον μη επιλέξιμο ωφελούμενο. Σε περίπτωση που διαπιστωθεί κατ' εξακολούθηση παρατυπία από κάποιον πάροχο κατάρτισης, όσον αφορά τον έλεγχο των δικαιολογητικών πριν από τη σύναψη σύμβασης με ωφελούμενο, κατά τα οριζόμενα στην Πρόσκληση, τότε ο δικαιούχος/αναθέτουσα αρχή δύναται να επιβάλλει τη διαγραφή του παρόχου από το Μητρώο Παρόχων της δράσης ή/και τον αποκλεισμό του από επόμενη Δράση.
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 2 Παρατυπίες/παραβάσεις που αφορούν στους εκπαιδευτές.
2.1 Σε περίπτωση που διαπιστωθεί η απασχόληση εκπαιδευτή (τακτικού ή αναπληρωτή) μη πιστοποιημένου από τον ΕΟΠΠΕΠ ή σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην παρούσα για τα Κ.Ε.Δι.Βι.Μ. των Α.Ε.Ι., στην ειδικότητα που προβλέπεται για τη συγκεκριμένη εκπαιδευτική
ενότητα, τότε επιβάλλεται περικοπή της αμοιβής του παρόχου στο τμήμα, ανάλογη με τις ώρες που δίδαξε ο εκπαιδευτής, στο συγκεκριμένο τμήμα.
2.2 Σε περίπτωση που διαπιστωθεί ότι σε κάποια εκπαιδευτική ενότητα δίδαξε άλλος εκπαιδευτής από τον δηλωθέντα τακτικό εκπαιδευτή ή τον αναπληρωτή του, χωρίς να υπάρχει σχετική έγκαιρη δήλωση της αλλαγής αυτής στην ιστοσελίδα του έργου, τότε επιβάλλεται περικοπή της αμοιβής του παρόχου στο τμήμα ανάλογη με τις ώρες που δίδαξε ο εκπαιδευτής, στο συγκεκριμένο τμήμα.
2.3 Σε περίπτωση που διαπιστωθεί η απασχόληση εκπαιδευτή που η κύρια απασχόλησή του είναι στον δημόσιο τομέα και δεν έχει προσκομίσει την απαιτούμενη από το άρθρο 31 του ν. 3528/2007 άδεια άσκησης ιδιωτικού έργου που εκδίδεται από το αρμόδιο όργανο του φορέα του, τότε επιβάλλεται περικοπή της αμοιβής του παρόχου, ανάλογη με τις ώρες που δίδαξε ο εκπαιδευτής, στο συγκεκριμένο τμήμα.
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 3 Παρατυπίες/παραβάσεις που αφορούν την υλοποίηση των προγραμμάτων, στο ωρολόγιο πρόγραμμα κατάρτισης, στα παρουσιολόγια και στις αξιολογήσεις.
3.1 Στην περίπτωση που διαπιστωθεί ότι ο πάροχος κατάρτισης δεν υλοποίησε πρόγραμμα ενώ είχε συμπληρωθεί ο ελάχιστος αριθμός συμμετοχών (5), τότε δύναται να επιβληθεί περικοπή επί της συνολικής αμοιβής του παρόχου, κατόπιν απόφασης του ΔΣ της ΔΥΠΑ.
3.2 Στην περίπτωση που διαπιστωθεί ότι οι εκπαιδευτικές ενότητες, που δηλώθηκαν κατά την υποβολή του προγράμματος, δεν διδάχθηκαν ή ότι δεν τηρήθηκαν οι όροι σχετικά με τον αριθμό των υποχρεωτικών ωρών της δια ζώσης και της σύγχρονης τηλεκατάρτισης, καθώς και η διαδικασία αξιολόγησης για το σύνολο της κατάρτισης (δια ζώσης, σύγχρονης και ασύγχρονης τηλεκατάρτισης) επιβάλλεται περικοπή, στην αμοιβή του παρόχου για το σύνολο του συγκεκριμένου τμήματος.
3.3 Αν διαπιστωθεί ότι ο πάροχος δεν έχει καταχωρήσει τις απουσίες των ωφελούμενων στη δια ζώσης ή στη σύγχρονη τηλεκατάρτιση, στη σχετική ηλεκτρονική ιστοσελίδα εντός 20' από την έναρξη του μαθήματος, τότε επιβάλλεται περικοπή 5% επί της αμοιβής του παρόχου για το συγκεκριμένο τμήμα.
3.4 Στην περίπτωση που διαπιστωθεί, ύστερα από δειγματοληπτικό έλεγχο, ότι οι αναφορές της ασύγχρονης τηλεκατάρτισης που εξάγονται από το ΟΣΤΚ δεν έχουν αναρτηθεί στο ΠΣ Voucher από τον πάροχο κατάρτισης ή ότι έχει βεβαιωθεί λανθασμένα από τον Υπεύθυνο Διαχείρισης ΟΣΤΚ ή τον Επόπτη Τηλεκατάρτισης ότι έχουν πραγματοποιηθεί οι ελάχιστες ώρες ασύγχρονης κατάρτισης (τηρουμένων των προϋποθέσεων της μη υπέρβασης των έξι ωρών ασύγχρονης ημερησίως), τότε θα επιβάλλεται περικοπή της συνολικής αμοιβής του παρόχου κατάρτισης για το ποσό που αντιστοιχεί στην ασύγχρονη τηλεκατάρτιση του συγκεκριμένου ωφελούμενου.
3.5. Στην περίπτωση που διαπιστωθεί κατά τη διενέργεια επιτόπιου/ηλεκτρονικού ελέγχου, που έγινε κατά τη διάρκεια της υλοποίησης της κατάρτισης, υπέρβαση του αριθμού των καταρτιζομένων στο τμήμα (> 25 άτομα), ή υπέρβαση του αριθμού που επιτρέπεται στο tele-proctoring, επιβάλλεται περικοπή στην αμοιβή του παρόχου για το σύνολο του συγκεκριμένου τμήματος.
3.6. Στην περίπτωση που διαπιστωθεί κατά τη διενέργεια επιτόπιου/ηλεκτρονικού ελέγχου, που έγινε κατά τη διάρκεια της υλοποίησης της κατάρτισης, μη υλοποίηση του προγράμματος στον χώρο/ηλεκτρονικό σύνδεσμο που έχει δηλωθεί, επιβάλλεται περικοπή στην αμοιβή του παρόχου για το σύνολο του συγκεκριμένου τμήματος.
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 4 Παρατυπίες/παραβάσεις που αφορούν στο οικονομικό αντικείμενο.
4.1 Σε περίπτωση που δεν είναι δυνατή η πιστοποίηση από τη Δ.ΥΠ.Α. του οικονομικού αντικειμένου του προγράμματος, λόγω μη προσκόμισης από τον πάροχο των απαιτούμενων απολογιστικών στοιχείων και δικαιολογητικών για την πληρωμή ή αν αυτά υποβληθούν ελλιπή, τίθεται αρχικά εγγράφως ή ηλεκτρονικά μέσω της ειδικής ιστοσελίδας www.voucher.gov.gr, στους παρόχους προθεσμία 10 εργάσιμων ημερών για συμμόρφωση. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης εντός της τεθείσας προθεσμίας, επιβάλλεται περικοπή της συνολικής αμοιβής του αντίστοιχου τμήματος του παρόχου κατάρτισης για το συγκεκριμένο τμήμα, καθώς και της αμοιβής που αντιστοιχεί στο αντίστοιχο τμήμα, όσον αφορά τον πάροχο πιστοποίησης, κατόπιν απόφασης του Δ.Σ. της Δ.ΥΠ.Α.
4.2 Σε περίπτωση που διαπιστωθεί ανάρτηση σύμβασης στην ειδική ιστοσελίδα www.voucher.gov.gr, μεταξύ των συμβαλλομένων που ορίζει η σχετική Πρόσκληση, η οποία δεν είναι ορθά συμπληρωμένη, ενυπόγραφη, έγκαιρη και σύμφωνα με τα πρότυπα σύμβασης, τίθεται προθεσμία τριών εργασίμων ημερών για συμμόρφωση. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης επιβάλλεται στον πάροχο περικοπή του 100% του ποσού της επιταγής κατάρτισης που αντιστοιχεί στον συγκεκριμένο ωφελούμενο για το συγκεκριμένο τμήμα.
4.3 Σε περίπτωση που διαπιστωθεί η μη ανάρτηση των συμβάσεων ωφελούμενων, εκπαιδευτών, στην ειδική ιστοσελίδα και παράλληλα στο TAΧISNET (τριμηνιαίο πινάκιο εφορίας) επιβάλλεται περικοπή 20% επί του συνόλου της αμοιβής του παρόχου για το συγκεκριμένο τμήμα.
4.4 Αν διαπιστωθεί ότι δεν έχουν χορηγηθεί εδέσματα και αναψυκτικά/χυμοί/καφέδες στους καταρτιζόμενους, κατά την διάρκεια της δια ζώσης κατάρτισης, επιβάλλεται περικοπή 10% επί της αμοιβής κατάρτισης του παρόχου, για το συγκεκριμένο τμήμα.
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 5 Παρατυπίες/παραβάσεις που αφορούν στην τήρηση των κανόνων προβολής και δημοσιότητας.
Στις περιπτώσεις που διαπιστώνεται πλημμελής τήρηση των ενεργειών προβολής και δημοσιότητας κατά την υλοποίηση του προγράμματος (έντυπα, αφίσες, ανάρτηση στην ιστοσελίδα των παρόχων κ.λπ.), επιβάλλεται περικοπή, κατά περίπτωση, από 10% μέχρι 100% επί της συνολικής αμοιβής των παρόχων για το συγκεκριμένο πρόγραμμα και μετά από απόφαση του Δ.Σ. της Δ.ΥΠ.Α.
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 6 Παρατυπίες/παραβάσεις που αφορούν σε υποχρεώσεις του παρόχου που επισύρουν τη μη πληρωμή των προγραμμάτων που υλοποίησε.
Η μη υποβολή από τον πάροχο όλων των απαραίτητων εγγράφων και δικαιολογητικών που απαιτούνται από την Πρόσκληση ή/και η μη τήρηση φακέλου φυσικού ή/και οικονομικού αντικειμένου του προγράμματος, επισύρει την ποινή της μη πληρωμής των προγραμμάτων που υλοποίησε μετά από απόφαση του Δ.Σ. της Δ.ΥΠ.Α.
Οι εμπλεκόμενοι φορείς στη διαχείριση, υλοποίηση και παρακολούθηση των Δράσεων και Έργων του ΤΑΑ έχουν υποχρέωση διατήρησης όλων των πρωτότυπων εγγράφων και ιδίως των λογιστικών και φορολογικών αρχείων και για χρονική περίοδο πέντε (5) ετών από την ημερομηνία της τελικής πληρωμής, ήτοι έως τις 31/12/2031 το αργότερο, εκτός εάν προβλέπεται μεγαλύτερο διάστημα από άλλες ειδικότερες διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας, και να παρέχουν δικαίωμα πρόσβασης σε όλα τα όργανα ελέγχου. Σε περίπτωση που είναι σε εξέλιξη έλεγχοι, προσφυγές, δικαστικές διαδικασίες, διεκδίκηση απαιτήσεων σχετικά με την επιχορήγηση ή διαπιστωθούν συστηματικά ή επαναλαμβανόμενα σφάλματα, Παρατυπίες, απάτη ή αθέτηση υποχρεώσεων, τα έγγραφα και αρχεία πρέπει να διατηρούνται μέχρι να ολοκληρωθούν οι εν λόγω έλεγχοι, προσφυγές, δικαστικές διαδικασίες ή διεκδίκηση απαιτήσεων. (τρο- ποπ. της παραγρ. 6 του άρθρου 7 με την παράγρ. 4 της υπ' αρ. 188159/εξ2022/22 (Β' 6973/2022-διορθ. σφαλμ. στο Β' 101/2023) απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών).
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 7 Παρατυπίες/παραβάσεις που αφορούν σε υποχρεώσεις του παρόχου που επισύρουν τη μη αποπληρωμή του ή/και μετά από σχετική απόφαση του Δ.Σ. της Δ.ΥΠ.Α. τον αποκλεισμό από επόμενη ή επόμενες προσκλήσεις/διαγωνισμούς.
7.1 Σε περίπτωση παρεμπόδισης του έργου των αρμοδίων οργάνων επαλήθευσης/ελέγχου ή/και μη χορήγησης στοιχείων ή/και άρνησης ελέγχου.
7.2 Σε περίπτωση που διαπιστωθεί η μη διατήρηση των προβλεπόμενων ΕΜΕ για τον πάροχο, ή ότι ο πάροχος δεν διαθέτει το στελεχιακό δυναμικό που προβλέπεται από την εκάστοτε Πρόσκληση ένταξης στο αντίστοιχο Μητρώο.
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 8 Υποχρέωση τήρησης νόμων.
8.1 Οι συμμετέχοντες οφείλουν να συμμορφώνονται με τις διατάξεις των νόμων περί αθέμιτου ανταγωνισμού (ν. 146/1914), περί προστασίας του καταναλωτή (ν. 2251/1994), τον νόμο περί προστασίας προσωπικών δεδομένων (ν. 4624/2019) (και συμπληρωματικά τον ν. 2472/1997), καθώς και τον "Κανονισμό 679/2016 (ΕΕ) ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ της 27ης Απριλίου 2016, για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και για την ελεύθερη κυκλοφορία των δεδομένων αυτών και την κατάργηση της Οδηγίας 95/46/ΕΚ (Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων)". Στις περιπτώσεις που διαπιστωθούν σχετικές παραβάσεις εκ μέρους των παρόχων, διαβιβάζονται τα στοιχεία στις αρμόδιες ανεξάρτητες αρχές ήτοι, στην Επιτροπή Ανταγωνισμού/Αρχή Προστασίας Καταναλωτή/Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων για την περαιτέρω αξιολόγησή τους.
8.2 Στην περίπτωση διαπίστωσης από τα παραπάνω αρμόδια όργανα τυχόν παραβάσεων των ως άνω πλαισίων, θα γνωστοποιείται στη Δ.ΥΠ.Α. και θα επιβάλλεται η μη πληρωμή του παρόχου κατάρτισης για τα προγράμματα που υλοποίησε ή αντίστοιχα για τον πάροχο πιστοποίησης για τις εξετάσεις πιστοποίησης που διενήργησε, η διαγραφή τους από τα αντίστοιχα Μητρώα παρόχων μετά από απόφαση του ΔΣ της Δ.ΥΠ.Α. και αποκλεισμός συμμετοχής τους σε επόμενη ή επόμενες προσκλήσεις. Τα δε στοιχεία δύνανται να διαβιβάζονται στις αρμόδιες δικαστικές και εισαγγελικές αρχές.
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 9 Παρατυπίες/παραβάσεις που αφορούν στην τήρηση λοιπών όρων της εκάστοτε Πρόσκλησης.
Σε περίπτωση μη τήρησης λοιπών όρων της εκάστοτε Πρόσκλησης που συνιστούν παράβαση εκ μέρους του Παρόχου και δεν περιγράφονται αναλυτικά στις παραπάνω κατηγορίες, η Δ.ΥΠ.Α. μετά από απόφαση του ΔΣ, δύναται να επιβάλει, αναλόγως της βαρύτητας αυτών, τις κάτωθι κυρώσεις, ήτοι:
- Σύσταση
- Περικοπή επί της συνολικής αμοιβής του παρόχου κατάρτισης
- Περικοπή επί της συνολικής αμοιβής του Παρόχου Πιστοποίησης
- Αποκλεισμός από τα Μητρώα Παρόχων της Δ.ΥΠ.Α. ή/και από επόμενη ή επόμενες προσκλήσεις/διαγωνισμούς.
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 10 Παρατυπίες/παραβάσεις που αφορούν στις υποχρεώσεις των παρόχων ως προς την παροχή υπηρεσιών κατάρτισης και πιστοποίησης
10.1 Σε περίπτωση ελέγχου και διαπίστωσης διεξαγωγής εξετάσεων σε χώρο παρόχου κατάρτισης που συμμετέχει στο εν λόγω έργο, περικόπτεται το 100% της επιταγής κατάρτισης και το 100% της επιταγής πιστοποίησης που αντιστοιχεί στους ωφελούμενους που συμμετείχαν στις εξετάσεις κατά αυτόν τον τρόπο.
10.2. Σε περίπτωση που οι εξετάσεις ή επανεξετάσεις πιστοποίησης δεν πραγματοποιηθούν εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας που ορίζεται από τη Δ.ΥΠ.Α και δεν συντρέχουν λόγοι ανωτέρας βίας, γνωστές στη Δ.ΥΠ.Α επιβάλλεται περικοπή του 100% της επιταγής πιστοποίησης του παρόχου πιστοποίησης, για τον συγκεκριμένο ωφελούμενο.
10.3. Στην περίπτωση που ο Πάροχος Πιστοποίησης ταυτίζεται ή είναι εταιρικά διασυνδεδεμένος με τον πάροχο κατάρτισης, του οποίου πιστοποιεί τις εκροές, επιβάλλεται περικοπή του 100% της επιταγής κατάρτισης του παρόχου κατάρτισης, καθώς και περικοπή του 100% της επιταγής πιστοποίησης του παρόχου πιστοποίησης, που αντιστοιχούν στους συγκεκριμένους ωφελούμενους.
10.4 Στην περίπτωση που διαπιστωθεί κατά τη διενέργεια επιτόπιου/ηλεκτρονικού ελέγχου, που έγινε κατά τη διάρκεια της υλοποίησης της πιστοποίησης, ότι δεν διεξάγεται στον χώρο/ηλεκτρονικό σύνδεσμο που έχει δηλωθεί, επιβάλλεται περικοπή στην αμοιβή του παρόχου πιστοποίησης για τον συγκεκριμένο ωφελούμενο"
Δημοσιονομικές Διορθώσεις/Ανακτήσεις
Σε περίπτωση διαπίστωσης παρατυπίας με δημοσιονομικές επιπτώσεις κατόπιν διενέργειας επιτόπιων ή/και διοικητικών επαληθεύσεων, εκδίδεται Δημοσιονομική Διόρθωση και Ανάκτηση με απόφαση του αρμόδιου κατά περίπτωση οργάνου, λαμβάνοντας υπόψη και την υπό στοιχεία 71693 ΕΞ 2023/9.5.2023 υπουργική απόφαση «Διαδικασίες επιβολής δημοσιονομικών διορθώσεων αχρεωστήτως ή παρανόμως καταβληθέντων ποσών από πόρους του κρατικού προϋπολογισμού στο πλαίσιο Δράσεων και έργων που χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (Β' 3079).
Γενικότερα, αν κατά την υλοποίηση των δράσεων διαπιστωθεί παρατυπία που οφείλεται σε πράξη ή παράλειψη του λήπτη χρηματοδότησης, από την οποία προκύπτει αχρεωστήτως ή παρανόμως καταβληθείσα δαπάνη, αυτή καταλογίζεται σε βάρος του. Η πράξη καταλογισμού εκδίδεται με απόφαση του αρμόδιου, κατά περίπτωση, οργάνου. Οι περιπτώσεις των παρατυπιών που οφείλονται αποκλειστικά στους παρόχους κατάρτισης ή τους παρόχους πιστοποίησης και δεν αφορούν τους ωφελούμενους, δεν επιφέρουν περικοπή των εκπαιδευτικών επιδομάτων.
Άρθρο 15
Στην υπ' αρ. 6073/125/2022 (Β' 5961) απόφαση, προστίθεται μετά το κεφάλαιο 30, το κεφάλαιο «31. ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ» ως εξής:
«31. ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
Μέχρι την κατάρτιση του Μητρώου Επιλέξιμων Παρόχων ΣΕΚ του άρθρου 37 ν. 4921/2022, σύμφωνα με την υπ' αρ. 824/25/2024 (Β' 1961) απόφαση Δ.Σ. της Δ.ΥΠ.Α., τα Προγράμματα ΣΕΚ στο πλαίσιο της παρούσας απόφασης, υλοποιούνται μέσω των επικαιροποιημένων Μητρώων Παρόχων Κατάρτισης ΚΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ. των δημόσιων ΑΕΙ και αδειοδοτημένων Κ.Δ.Β.Μ. του άρθρου 56 του ν. 4872/2021 (Α' 247) που συστάθηκαν στο πλαίσιο της υπ' αρ. 800350/12.7.2024 (ΑΔΑ: 9ΓΟΦ4691Ω2-ΖΦ0) Πρόσκλησης, όπως ισχύει. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η επικαιροποίηση των στοιχείων τους, όπου απαιτείται. Οι πάροχοι κατάρτισης που δεν περιλαμβάνονται στα ανωτέρω Μητρώα, δύνανται να συμμετάσχουν στο παρόν έργο καταθέτοντας αίτηση συμμετοχής με τα στοιχεία που θα ορίζονται στη σχετική πρόσκληση».
Κατά τα λοιπά ισχύει η υπ' αρ. 6073/125/2022 (Β' 5961) απόφαση του Δ.Σ. της Δ.ΥΠ.Α., όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
Η απόφαση αυτή ισχύει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 6 Αυγούστου 2024
Απόφαση ΔΥΠΑ 2163/75/2024 - ΦΕΚ 4721/Β/13-8-2024
Τροποποίηση της υπ' αρ. 6073/125/2022 απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου (Δ.Σ.) της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.) «"Επιχορήγηση της Δ.ΥΠ.Α. για την υλοποίηση του Έργου: Προγράμματα αναβάθμισης δεξιοτήτων και επανακατάρτισης εργαζομένων