x

Σύνδεση

Δεν έχετε λογαριασμό; Εγγραφείτε

Προεδρικό Διάταγμα 20/2012 - ΦΕΚ 46/Α/7-3-2012

Τροποποίηση διατάξεων του π.δ. 103/1999 «Κανόνες και πρότυπα ασφαλείας για τα επιβατηγό πλοία σύμφωνα με την Οδηγία 98/18/ΕΚ του Συμβουλίου της 17ης Μαρτίου 1998» (Α' 110), όπως ισχύει μετά την τροποποίησή του με τα π.δ. 309/2003 (Α' 261), 3/2005

και 66/2005 (Α'100), σε συμμόρφωση με την Οδηγία 2010/36/ΕΕ της Επιτροπής της 1ης Ιουνίου 2010 (ΕΕ L 162/29.6.2010).

Στο αρχικό κείμενο του π.δ. έχουν επέλθει Νομοθετικές μεταβολές που δεν εμφανίζονται.

Έχει προγραμματισθεί η Κωδικοποίηση, επικαιροποίηση και έκδοση σχετικού e-book.

Για κατά προτεραιότητα, άμεση κωδικοποίηση ενημερώστε μας με μήνυμά σας εδώ.

 

ΑΡΧΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΦΕΚ

Το παρακάτω κείμενο διατάξεων αποτελεί το αρχικό κείμενο των διατάξεων, όπως ήταν δημοσιευμένες στο Φ.Ε.Κ., οι οποίες έχουν τροποποιηθεί με μεταγενέστερες διατάξεις.

Π.Δ.20/2012 - ΦΕΚ 46/Α/7-3-2012
Τροποποίηση διατάξεων του π.δ. 103/1999 «Κανόνες και πρότυπα ασφαλείας για τα επιβατηγό πλοία σύμφωνα με την Οδηγία 98/18/ΕΚ του Συμβουλίου της 17ης Μαρτίου 1998» (Α' 110), όπως ισχύει μετά την τροποποίησή του με τα π.δ. 309/2003 (Α' 261), 3/2005 (Α'2) και 66/2005 (Α'100), σε συμμόρφωση με την Οδηγία 2010/36/ΕΕ της Επιτροπής της 1ης Ιουνίου 2010 (ΕΕ L 162/29.6.2010).

Έχοντας υπόψη:

1.Τις διατάξεις:
α) Του άρθρου 3 του ν. 1338/1983 “Εφαρμογή του Κοινοτικού δικαίου” (Α' 34), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 65 του Ν. 1892/1990 (Α' 101) και του άρθρου 4 του ιδίου ν. 1338/1983, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 6 παρ. 4 του ν. 1440/1984 (Α'70) και τροποποιήθηκε με τα άρθρα 7 του ν. 1775/1988 (Α' 101), 31 του ν. 2076/1992 (Α' 130), 19 του ν. 2367/1995 (Α' 261), 22 του ν. 2789/2000 (Α' 21), 48 του ν. 3427/2005 (Α' 312) και 91 του ν. 3862/2010 (Α' 113).
β) Του άρθρου 90 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα που κωδικοποιήθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 (Α’ 98).
γ) Του π.δ. 65/2011 «Διάσπαση του Υπουργείου Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης στα Υπουργεία α) Εσωτερικών και β) Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, συγχώνευση των Υπουργείων Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και Θαλάσσιων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας στο Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και μεταφορά στον Πρωθυπουργό των Γενικών Γραμματειών Ενημέρωσης και Επικοινωνίας και στο Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων της Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς» (Α' 147).
2.Το γεγονός ότι από τις διατάξεις του παρόντος δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού.
3.Την αριθμ. 280/2011 Γνωμοδότηση του Συμβουλίου της Επικρατείας μετά από πρόταση του Υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, αποφασίζουμε:

Άρθρο 1
Σκοπός

Σκοπός του παρόντος διατάγματος, είναι η προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας προς τις διατάξεις της Οδηγίας 2010/36/ΕΕ της Επιτροπής της 1ης Ιουνίου 2010 (ΕΕ L 162/29.6.2010), με την οποία τροποποιείται η Οδηγία 2009/45/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 6ης Μαΐου 2009 (EE L 163/25.6.2009), η οποία αποτελεί αναδιατύπωση της Οδηγίας 98/18/ΕΚ (ΕΕ L 144/15.5.1998), όπως η τελευταία Οδηγία είχε τροποποιηθεί με τις Οδηγίες 2002/25/ΕΚ της Επιτροπής (EE L 98/15.4.2002), 2002/84/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου (EE L 324/29.11.2002), 2003/24/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου (EE L 123/17.5.2003) και 2003/75/ΕΚ της Επιτροπής (EE L 190/30.7.2003), οι οποίες ενσωματώθηκαν στο ελληνικό δίκαιο με τα π.δ. 103/1999 (Α' 110), 309/2003 (Α' 261), 3/2005 (Α' 2) και 66/2005 (Α' 100).

Άρθρο 2
(Άρθρο 1 της Οδηγίας 2010/36/ΕΚ)

1.Η περίπτωση (γ) του άρθρου 2 του π.δ/τος 103/1999, όπως είχε αντικατασταθεί με την περίπτωση (γ) της παραγράφου 1 του άρθρου 7 του π.δ/τος 3/2005 [άρθρο 2 περ. (γ) της Οδηγίας2009/45/ΕΚ], αντικαθίσταται ως εξής:
“(γ) «κώδικας ταχύπλοων σκαφών»: ο διεθνής κώδικας ασφαλείας ταχύπλοων σκαφών, ο οποίος περιέχεται στο ψήφισμα αριθ. MSC 36(63) του ΙΜΟ της 20ής Μαΐου 1994 ή ο διεθνής κώδικας ασφαλείας ταχύπλοων σκαφών του 2000 (κώδικας HSC 2000), ο οποίος περιέχεται στο ψήφισμα αριθ. MSC.97(73) του ΙΜΟ του Δεκεμβρίου 2000, στην ενημερωμένη έκδοσή τους”
2.Η υποπερίπτωση (ii) της περίπτωσης (στ) του άρθρου 2 του π.δ/τος 103/1999, όπως είχε αντικατασταθεί με την υποπερίπτωση (ii) της περίπτωσης (στ) της παραγράφου 1 του άρθρου 7 του π.δ/τος 3/2005 [άρθρο
2περ. (ζ) υποπερ. (ii) της Οδηγίας 2009/45/ΕΚ], αντικαθίσταται ως εξής:
“(ii) η ανώτατη ταχύτητά τους, όπως ορίζεται στην παράγραφο 1.4.30 του κώδικα ταχυπλόων σκαφών του 1994 και στην παράγραφο 1.4.37 του κώδικα ταχυπλόων σκαφών του 2000 είναι μικρότερη των 20 κόμβων”
3.Η υποπερίπτωση (iii) της περίπτωσης (α) της παραγράφου 2 του άρθρου 3 του π.δ/τος 103/1999 [άρθρο
3παρ. 2 περ. (α) υποπερ. (iii) της Οδηγίας 2009/45/ΕΚ], αντικαθίσταται ως εξής:
“(iii) πλοία που δεν είναι κατασκευασμένα από χάλυβα ή ισοδύναμο υλικό και δεν καλύπτονται από τα πρότυπα που αφορούν τα ταχύπλοα σκάφη [ψήφισμα MSC 36 (63) ή το MSC.97(73)] ή τα δυναμικώς στηριζόμενα σκάφη [ψήφισμα Α.373(Χ)] ”
4.Η παράγραφος 3 του άρθρου 4 του π.δ/τος 103/1999 [άρθρο 4 παρ. 3 της Οδηγίας 2009/45/ΕΚ], αντικαθίσταται ως εξής:
“3. Για τα επιβατηγά ταχύπλοα σκάφη, ισχύουν οι κατηγορίες του κεφαλαίου 1 παράγραφοι 1.4.10 και 1.4.11 του κώδικα ταχύπλοων σκαφών του 1994 ή του κεφαλαίου 1 παράγραφοι 1.4.12 και 1.4.13 του κώδικα ταχύπλοων σκαφών του 2000 (εφεξής “κώδικας HSC”).”
5.Η περίπτωση (γ) της παραγράφου 1 του άρθρου 6 του π.δ/τος 103/1999, όπως είχε τροποποιηθεί με την παράγραφο 2 του άρθρου 7 του π.δ/τος 3/2005 [άρθρο 6 παρ. 1 περ. (γ) της Οδηγίας 2009/45/ΕΚ], αντικαθίσταται ως εξής:
“(γ) εφαρμόζονται οι διατάξεις για τον εξοπλισμό ναυσιπλοΐας επί του πλοίου των κανονισμών 17, 18, 19, 20 και 21, κεφάλαιο V της σύμβασης SOLAS του 1974, στην ενημερωμένη της έκδοση. Ο εξοπλισμός ναυσιπλοΐας επί του πλοίου που αναφέρεται στο παράρτημα Α.1 της οδηγίας 96/98/ΕΚ και είναι σύμφωνος προς τις διατάξεις της, θεωρείται ότι ανταποκρίνεται στις σχετικές με την έγκριση τύπου απαιτήσεις του κανονισμού 18.1, κεφάλαιο V της σύμβασης SOLAS του 1974.”
6.Η περίπτωση (α) της παραγράφου 4 του άρθρου 6 του π.δ/τος 103/1999 [άρθρο 6 παρ. 4 περ. (α) της Οδηγίας 2009/45/ΕΚ], αντικαθίσταται ως εξής:
“(α) Τα επιβατηγά ταχύπλοα σκάφη που ναυπηγούνται ή υφίστανται επισκευές, μετασκευές ή μετατροπές μεγάλης κλίμακας από 1ης Ιανουαρίου 1996 και εξής πρέπει να πληρούν τις απαιτήσεις των κανονισμών Χ/2 και Χ/3 της σύμβασης SOLAS του 1974, εκτός εάν:
η τρόπιδά τους είχε ήδη τεθεί ή βρίσκονταν σε αντίστοιχο στάδιο ναυπήγησης το αργότερο τον Ιούνιο του 1998 και
έχουν παραδοθεί και τέθηκαν σε υπηρεσία το αργότερο τον Δεκέμβριο του 1998 και
πληρούν στο ακέραιο τις απαιτήσεις του κώδικα ασφαλείας για τα δυναμικώς στηριζόμενα σκάφη (κώδικας DSC) που περιλαμβάνεται στο ψήφισμα Α.373(Χ) του ΙΜΟ, όπως τροποποιήθηκε από το ψήφισμα MSC.37(63) του ΙΜΟ”.
7.Η παράγραφος 4 του άρθρου 8 του π.δ/τος 103/1999 [άρθρο 12 παρ. 4 της Οδηγίας 2009/45/ΕΚ], αντικαθίσταται ως εξής:
“4. Ακολουθούνται οι διαδικασίες και κατευθυντήριες γραμμές επιθεωρήσεων για την έκδοση του πιστοποιητικού ασφαλείας επιβατηγού πλοίου, που καθορίζονται στο ψήφισμα Α.997(25) του ΙΜΟ, όπως τροποποιήθηκε, με τίτλο “Κατευθυντήριες γραμμές επιθεώρησης σύμφωνα με το εναρμονισμένο σύστημα επιθεώρησης και πιστοποίησης, 2007’ ή διαδικασίες που επιτρέπουν να επιτυγχάνεται ο ίδιος στόχος”.
8.Τα Παραρτήματα ΙΙΙΙ (Παραρτήματα ΙΙΙΙ της Οδηγίας) αντικαθίστανται ως εξής:

(Ακολουθούν Παραρτήματα για τα οποία βλέπε στο οικείο ΦΕΚ)

Άρθρο 3
Έναρξη ισχύος

Η ισχύς του παρόντος αρχίζει από την δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Η δημοσίευση και η εκτέλεση του παρόντος διατάγματος ανατίθεται στον Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας.
Αθήνα, 7 Μαρτίου 2012

 


Κατεβάσετε επίσης το αρχείο με το πρωτότυπο κείμενο, όπως είναι δημοσιευμένο στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως (Φ.Ε.Κ.) του Εθνικού Τυπογραφείου.


 

Τελευταία ενημέρωση
Έχει διαβαστεί 1470 φορές