Προεδρικό Διάταγμα 59/1999 - ΦΕΚ 61/Α/31-3-1999
Κανονισμός επιθεωρήσεων πνευστών σωσιβίων σχεδίων και ναυτικού τύπου συστημάτων εγκατάλειψης
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις του άρθρου 36 παράγραφος 2 του Ν.Δ. 187/1973 «Περί Κώδικος Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου» (Α 261).
2. Τις διατάξεις του άρθρου 36 του Π.Δ. 259/1988 «Οργανισμός Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας» (Α 117).
3. Τον κανονισμό 19 παράγραφοι 8 και 9 του κεφαλαίου III των τροποποιήσεων έτους 1983τηςΔ.Σ. ΠΑΑΖΕΘ 74 οι οποίες έγιναν αποδεκτές με το Π.Δ. 126/1987 (Α 70).
4. Τις διατάξεις του Π.Δ. 206/87 «Καθιέρωση διαδικασίας πληροφόρησης στον τομέα των προτύπων και τεχνικών κανονισμών σε συμμόρφωση προς την οδηγία 83/189/ΕΟΚ της 2831983 του Συμβουλίου των Ε.Κ. (L 109/2641983)» (Α’ 94), όπως αυτό τροποποιήθηκε με το Π.Δ. 523/88 (Α 98) και το Π.Δ. 48/96 (Α’ 44), τα οποία αντίστοιχα προσάρμοσαν την Ελληνική νομοθεσία προς τις διατάξεις των οδηγιών 88/182/ΕΟΚ (L 81/2631988) και 94/1 Ο/ΕΚ (ΕΕ 100/19494).
5. Το άρθρο 29 Ατου Ν. 1558/1985, «Κυβέρνηση και κυβερνητικά όργανα» (Α 137), που προστέθηκε με το άρθρο 27 του Ν. 2081/1992 (Α 154), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 1 παρ. 2ατου Ν. 2469/1997 (Α' 38).
6. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις του παρόντος δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού.
7. Την 330/10797 γνωμοδότηση του Συμβουλίου Εμπορικού Ναυτικού.
8. Την 15/1301 99 γνωμοδότηση του Συμβουλίου της Επικρατείας μετά από πρόταση του Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας, αποφασίζουμε:
Άρθρο Πρώτο
Τίθεται σε εφαρμογή ο Κανονισμός επιθεώρησης πνευστών σωσιβίων σχεδιών και ναυτικού τύπου συστημάτων εγκατάλειψης των πλοίων, ο οποίος έχει ως εξής:
ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗΣ ΠΝΕΥΣΤΩΝ ΣΩΣΙΒΙΩΝ
ΣΧΕΔΙΩΝ ΚΑΙ ΝΑΥΤΙΚΟΥ ΤΥΠΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΗΣ ΤΩΝ ΠΛΟΙΩΝ
Άρθρο 1
Ορισμοί.
Κατά τον παρόντα Κανονισμό νοείται:
1. Δ.Ε.Ε.Π.: Η εδρεύουσα στον Πειραιά Διεύθυνση Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας.
2. Δ.Σ. ΠΑΑΖΕΘ: Η Διεθνής Σύμβαση «περί ασφαλείας της ανθρώπινης ζωής εν θαλάσση», όπως ισχύει κάθε φορά.
3. Ι.Μ.Ο.: (International Maritime Organization) Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός.
4. Πνευστές σωσίβιες σχεδίες: Τα ομαδικά σωστικά μέσα εγκατάλειψης πλοίου που πληρούν τις σχετικές απαιτήσεις του Κεφαλαίου III της Δ.Σ. ΠΑΑΖΕΘ’74 ή της εθνικής νομοθεσίας.
5. Ναυτικού τύπου σύστημα εγκατάλειψης πλοίου: Το σύστημα εγκατάλειψης για την ταχεία μεταφορά των επιβαινόντων από το κατάστρωμα επιβίβασης ενός πλοίου σε πλωτό σωστικό μέσο.
Άρθρο 2
Εγκρίσεις και δοκιμές σωσιβίων σχεδιών, ναυτικού τύπου συστημάτων εγκατάλειψης και υδροστατικών μηχανισμών απελευθέρωσης.
Οι πνευστές σωσίβιες σχεδίες, που προορίζονται να τοποθετηθούν μετά την 1 Ιανουαρίου 1999 στα εμπορικά πλοία με ελληνική σημαία τα οποία εφοδιάζονται με πιστοποιητικά που προβλέπονται από την Δ.Σ. ΠΑΑΖΕΘ, πρέπει να συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις της οδηγίας 96/98/Ε.Κ. του Συμβουλίου της 20ης Δεκεμβρίου 1996 η οποία ενσωματώθηκε στο εθνικό δίκαιο με το Π.Δ. 347/1998 (Α'231).
Στις λοιπές περιπτώσεις οι πνευστές σωσίβιες σχεδίες, τα ναυτικού τύπου συστήματα εγκατάλειψης και οι υδροστατικοί μηχανισμοί απελευθέρωσης εγκρίνονται από την ΔΕΕΠ εφόσον διαπιστωθεί από έλεγχο των πιστοποιητικών έγκρισης τύπου, πρακτικών ελέγχου δοκιμών ή άλλων στοιχείων και, εφόσον κριθεί απαραίτητο, από εκτέλεση λειτουργικών δοκιμών ότι ικανοποιούν τις απαιτήσεις της εθνικής νομοθεσίας, της Δ.Σ. ΠΑΑΖΕΘ και των αποφάσεων και προδιαγραφών του ΙΜΟ.
Άρθρο 3
Καταλληλότητα συνεργείων επιθεωρήσεως πνευστών σωσιβίων σχεδιών και ναυτικού τύπου συστημάτων εγκατάλειψης.
Τα συνεργεία επιθεώρησης πνευστών σωσιβίων σχεδιών και ναυτικού τύπου συστημάτων εγκατάλειψης πρέπει να είναι εφοδιασμένα με άδεια λειτουργίας που εκδίδεται από τη ΔΕΕΠ ύστερα από επιθεώρησή τους προς διαπίστωση ότι
πληρούνται οι ακόλουθες απαιτήσεις:
1. Έχουν έγγραφη εξουσιοδότηση του κατασκευαστή των πνευστών σωσιβίων σχεδιών ή των ναυτικού τύπου συστημάτων εγκατάλειψης για την εκτέλεση επιθεωρήσεων των προϊόντων αυτών στην Ελλάδα, στην οποία να αναφέρεται ότι το συνεργείο διαθέτει τον απαιτούμενο για την πραγματοποίηση των εν λόγω επιθεωρήσεων εξοπλισμό.
2. Οι ασχολούμενοι με την επιθεώρηση των πνευστών σωσιβίων σχεδιών και ναυτικού τύπου συστημάτων εγκατάλειψης επιθεωρητές του συνεργείου , έχουν εργασθεί τουλάχιστον επί διετία σε συνεργείο επιθεωρήσεως πνευστών σωσιβίων σχεδιών και ναυτικού τύπου συστημάτων εγκατάλειψης και έχουν ειδικά εκπαιδευτεί και εξουσιοδοτηθεί από τον κατασκευαστή για την εκτέλεση τέτοιων επιθεωρήσεων και επισκευών.
3. (α) Ο διατιθέμενος για την επιθεώρηση και τις επισκευές των πνευστών σωσιβίων σχεδιών χώρος είναι περίκλειστος, οι δε διαστάσεις του είναι:
ί) ως προς το ύψος,επαρκής για την εκδίπλωση και αναστροφή των σχεδιών που επιθεωρούνται,
ii) ως προς τη διατιθέμενη επιφάνεια,τουλάχιστον 20 τετραγωνικά μέτρα ανά επιθεωρούμενη σχεδία μεταφορικής ικανότητας μέχρι 25 ατόμων, υπολογιζομένου του μεγίστου αριθμού σχεδιών που θα επιθεωρούνται στο συνεργείο ανά ημέρα από την ακόλουθη σχέση:
επιφάνεια τμ χ 4 20
Για μεγαλύτερες σχεδίες ο αριθμός υπολογίζεται αναλογικά.
(β) Ο διατιθέμενος χώρος για την επιθεώρηση και επισκευή των ναυτικού τύπου συστημάτων εγκατάλειψης εγκρίνεται κατ’ αρχή για την καταλληλότητα και τον εξοπλισμό του, από τον κατασκευαστή των συστημάτων και,αφού κριθεί κατάλληλος από αυτόν, ελέγχεται και εγκρίνεται από τη ΔΕΕΠ.
4. Η επιφάνεια του δαπέδου είναι αρκετά λεία, ώστε να εξασφαλίζεται ότι καμμία φθορά του υλικού της σχεδίας δεν θα προκληθεί.
5. Εξασφαλίζεται επαρκής φωτισμός του χώρου, αποκλεισμένης της απευθείας εισόδου ηλιακής ακτινοβολίας στο χώρο.
6. Η θερμοκρασία και υγρασία του χώρου μπορούν να ρυθμισθούν στα επίπεδα που καθορίζονται από τον κατασκευαστή των μέσων αυτών, για την αποτελεσματική επισκευή τους.
7. Ο χώρος αερίζεται επαρκώς, με φυσικό ή τεχνητό αερισμό αποκλειομένης της δημιουργίας ρευμάτων αέρα.
8. Υπάρχουν χωριστοί χώροι για:
α) την αποθήκευση σχεδιών ή συστημάτων που πρόκειται να επιθεωρηθούν, β) την αποθήκευση των επιθεωρημένων σχεδιών ή συστημάτων,
γ) την επισκευή και τον χρωματισμό των κιβωτίων και των φιαλών πεπιεσμένων αερίων, δ) την αποθήκευση ανταλλακτικών, ε) τις διοικητικές υπηρεσίες και στ) την αποθήκευση φωτιστικών σημάτων κινδύνου. Ειδικά ο χώρος της παρ. [γ] πρέπει να είναι απομονωμένος από τους υπόλοιπους χώρους.
9. Η στοιβασία των σχεδιών γίνεται κατά τέτοιο τρόπο ώστε να μην τοποθετούνται πέραν των δύο σχεδιών η μία επάνω στην άλλη, εκτός εάν μεσολαβούν ράφια. Η εναπόθεση άλλων βαρέων αντικειμένων επάνω στις σχεδίες απαγορεύεται.
10. Ανεξάρτητα από τα ανταλλακτικά και τα εργαλεία που καθορίζει ο κατασκευαστής, διατίθενται τα ακόλουθα:
α) όργανα ακρίβειας με ευανάγνωστες ενδείξεις μέτρησης της πίεσης, της θερμοκρασίας και της υγρασίας, β) αεραντλίες για το φούσκωμα και ξεφούσκωμα των πνευστών τμημάτων, φίλτρα καθαρισμού και αφύγρανσης του αέρα και κατάλληλοι σύνδεσμοι, γ) ζυγοί ακρίβειας για τον έλεγχο βάρους των φιαλών πεπιεσμένων αερίων, δ) επαρκής ποσότητα αερίου για τον έλεγχο των βαλβίδων εισαγωγής, ε) μέσα ανακρέμασης, δυναμόμετρο και κατάλληλο σύστημα φόρτωσης ή ανάλογα βάρη που επιτρέπουν την επιθεώρηση και δοκιμή αντοχής των σχεδιών καθαιρουμένου τύπου σε υπερφόρτωση, στ) εγχειρίδια συντήρησης με τις τροποποιήσεις τους και οδηγίες για κάθε τύπου σχεδία και σύστημα του εργοστασίου κατασκευής των σχεδιών ή συστημάτων που το
συνεργείο είναι εξουσιοδοτημένο να επιθεωρεί. Τα εγχειρίδια και οι οδηγίες πρέπει να είναι γραμμένα στη γλώσσα εργασίας του προσωπικού του συνεργείου και οπωσδήποτε στην Ελληνική.
ζ) σχετικές με το αντικείμενο επιθεώρησης εγκύκλιοι και οδηγίες της ΔΕΕΠ, η) βιβλίο παράδοσηςπαραλαβής σχεδιών και συστημάτων σύμφωνα με το παράρτημα I, θ) ενδεικτικές πινακίδες για την απαγόρευση καπνίσματος, ι) ο Κανονισμός αυτός.
Η επιθεώρηση πνευστών σωσιβίων σχεδιών και ναυτικού τύπου συστημάτων εγκατάλειψης των εμπορικών πλοίων με ελληνική σημαία από συνεργεία εγκατεστημένα στο εξωτερικό μπορεί να επιτραπεί στην περίπτωση που το πλοίο δεν προβλέπεται να καταπλεύσει σε ελληνικό λιμένα όπου υπάρχει εξουσιοδοτημένο συνεργείο μέχρι την ημερομηνία κατά την οποία πρέπει να επιθεωρηθούν οι σχεδίες ή τα συστήματα εγκατάλειψης, και υπό την προϋπόθεση ότι τα εγκατεστημένα στο εξωτερικό συνεργεία είναι αναγνωρισμένα ή εγκεκριμένα από την αρμόδια Αρχή της χώρας όπου ευρίσκονται ή από εξουσιοδοτημένο από αυτήν οργανισμό.
Επίσης η επιθεώρηση των πνευστών σωσιβίων σχεδιών πλοίων που εκτελούν πλόες εσωτερικού μπορεί να εκτελεσθεί από συνεργείο μη εξουσιοδοτημένο από τον κατασκευαστή στην περίπτωση που στο λιμένα που προσεγγίζει το πλοίο στα πλαίσια της ανανέωσης των πιστοποιητικών τους δεν υπάρχει εξουσιοδοτημένο συνεργείο και για την πραγματοποίηση της επιθεώρησής τους σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο απαιτείται εκτέλεση πλου αποκλειστικά για τον σκοπό αυτό, με τη ν προ υπόθεση ότι το μη εξουσιοδοτημένο συνεργείο διαθέτει οδηγίες επιθεώρησης και ανταλλακτικά αναλογών σχεδιών καθώς και τεχνική υποστήριξη και καθοδήγηση από το εξουσιοδοτημένο στην Ελλάδα συνεργείο εφόσον υπάρχει.
Η επιθεώρηση ναυτικού τύπου συστημάτων εγκατάλειψης πλοίων από συνεργεία μη εξουσιοδοτημένα από τον κατασκευαστή μπορεί να εκτελεσθεί μόνο στην περίπτωση που δεν υπάρχει εξουσιοδοτημένο συνεργείο στην Ελλάδα και εφόσον η επιθεώρηση εκτελεσθεί σε συνεργείο εξουσιοδοτημένο από άλλον κατασκευαστή ναυτικού τύπου συστημάτων εγκατάλειψης και διατίθενται επαρκή πληροφοριακά στοιχεία για την εκτέλεση των σχετικών ελέγχων.
Άρθρο 4
Υποχρεώσεις κατασκευαστών, πλοιοκτητών και συνεργείων
Για την εξασφάλιση της ορθής επιθεώρησης και συντήρησης των πνευστών σχεδιών και συστημάτων, οι κατασκευαστές, οι υπεύθυνοι των συνεργείων και οι πλοιοκτήτες, εκτός των άλλων υποχρεώσεών τους, που απορρέουν από άλλες διατάξεις του κανονισμού αυτού πρέπει να μεριμνούν για τα ακόλουθα: α) Οι κατασκευαστές
(¡) για την εξουσιοδότηση επαρκούς αριθμού συνεργείων (τουλάχιστον δύο) ανάλογα με τον αριθμό σχεδιών και ναυτικών συστημάτων του τύπου του που κυκλοφορούν στην Ελλάδα ώστε να μην δημιουργείται πρόβλημα ομαλής διεξαγωγής των επιθεωρήσεων των σχεδιών και ναυτικού τύπου συστημάτων, ακόμα και σε περιόδους αιχμής, και να παρέχονται καλύτερες υπηρεσίες στα πλαίσια του υγιούς ανταγωνισμού,
(ϋ) για την εξουσιοδότηση μόνον συνεργείων τα οποία διαθέτουν εκπαιδευμένους τεχνικούς που είναι ενήμεροι για τις διαδικασίες και μεθόδους επιθεώρησης των σχεδιών και συστημάτων,
(ϋί) για την ενημέρωση της ΔΕΕΠ για κάθε θέμα που αφορά τα συνεργεία που έχουν εξουσιοδοτήσει και το απασχολούμενο σ’ αυτά προσωπικό,
(¡ν) για την έγκαιρη διάθεση των απαραιτήτων για τη λειτουργία του συνεργείου εργαλείων, ανταλλακτικών και οδηγιών συντήρησης,
(ν) για την ενημέρωση της ΔΕΕΠ για κάθε ατύχημα που σχετίζεται με τέτοιο εξοπλισμό ή κάθε είδους ανωμαλία λειτουργίας του ακόμα και αν αυτό συμβαίνει στο συνεργείο,
(νί) για την ενημέρωση των πλοιοκτητών για κάθε τι που σχετίζεται με κινδύνους ή ανωμαλίες κατά τη χρήση εξοπλισμού παραγωγής τους και για τη λήψη όλων των απαραίτητων μέτρων για την αποκατάσταση τέτοιων ανωμαλιών, β) Τα συνεργεία
(ί) για την τήρηση όλων των οδηγιών των κατασκευαστών και της ΔΕΕΠ καθώς και των απαιτήσεων του παρόντος κανονισμού,
(ϋ) για την έγκαιρη ενημέρωση της ΔΕΕΠ ή της Λιμενικής Αρχής στις περιπτώσεις παραλαβής σχεδιών για επιθεώρηση, προκειμένου, εφόσον κρίνεται σκόπιμο από τις ως άνω Αρχές, να προγραμματίζεται η αποστολή επιθεωρητή τους στο συνεργείο,
(¡¡¡) για την τήρηση αρχείου με τα εγχειρίδια και τις οδηγίες συντήρησης των σχεδιών ή συστημάτων, τις εγκυκλίους και οδηγίες της ΔΕΕΠ καθώς και της νομοθεσίας που αναφέρεται στο συγκεκριμένο αντικείμενο,
(¡ν) για την τήρηση βιβλίου παραλαβής παράδοσης σχεδιών και συστημάτων καθώς και για την αποστολή κάθε τρίμηνο στη ΔΕΕΠ αντιγράφων των πιστοποιητικών που εξέδωσαν και πίνακα με στοιχεία των σχεδιών ή συστημάτων που ύστερα από έλεγχο χαρακτηρίσθηκαν «ακατάλληλα»,
(ν) για την διαπίστωση κατά την παραλαβή για επιθεώρηση, ότι σ’ ένα από όμοια συστήματα εγκατάλειψης κάθε πλοίου έχει εκτελεσθεί δοκιμή εκδίπλωσης για εκπαίδευση του πληρώματος,
(νί) για την επανατοποθέτηση στα πλοία των ναυτικού τύπου συστημάτων εγκατάλειψης και την εξασφάλιση ότι ο συνδυασμός συστήματος, σχεδιών και μηχανισμών λειτουργίας έγινε σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή.
γ) Οι πλοιοκτήτες και οι πλοίαρχοι (¡) για τον εφοδιασμό των πλοίων τους με σχεδίες και συστήματα εγκεκριμένου τύπου και τη συντήρηση αυτών σε εξουσιοδοτημένα συνεργεία,
(ϋ) για την αποστολή, εφόσον είναι δυνατό, στο συνεργείο, εκπροσώπου τους, για παρακολούθηση 'της επιθεώρησης,
(ϋί) για την εξασφάλιση της τοποθέτησης των σχεδιών και συστημάτων στο πλοίο με τρόπο που να επιτρέπει την άμεση και ασφαλή χρήση τους σε περίπτωση ανάγκης, (ίν) για την εξασφάλιση της τοποθέτησης των σχεδιών καθαιρούμενου τύπου ή ρίψεως σε ομάδες που εξυπηρετούν μέχρι εκατόν πενήντα άτομα και μίας κλίμακας και ανοίγματος διαφυγής για κάθε ομάδα.
Άρθρο 5
Επιθεώρηση πνευστών σωσιβίων σχεδιών.
1. Οι ελάχιστοι έλεγχοι, δοκιμές και εργασίες που πρέπει να εκτελούνται κατά την ετήσια επιθεώρηση των πνευστών σωσιβίων σχεδιών είναι οι ακόλουθοι:
(α) έλεγχος κιβωτίου για φθορές,
(β) έλεγχος σχεδίας,
(γ) δοκιμή εκδίπλωσης της σχεδίας με το αέριο της φιάλης, αφού πρώτα απομακρυνθεί από το κιβώτιο. Η δοκιμή εκτελείται ανά πενταετία. Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δίδεται στη λειτουργία των ανακουφιστικών βαλβίδων. Μετά την εκδίπλωση και αφού σταθεροποιηθεί η πίεση στους αεροθαλάμους και εξαφανισθεί ο πάγος που δημιουργείται από την εκτόνωση του C02, ελέγχεται η πίεση και επαναλαμβάνεται ο έλεγχος ύστερα από μία ώρα. Τυχόν μείωση της πίεσης δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει το 5% της πίεσης λειτουργίας (αρχικής). Με την ολοκλήρωση της δοκιμής εκδίπλωσης εκτελείται υδραυλική δοκιμή της φιάλης αερίων,
(δ) δοκιμή υπερπίεσης (ΔΥ), όπως περιγράφεται στο παράρτημα II, καθώς και όποιες δοκιμές προδιαγράφει ο κατασκευαστής, σε ετήσια βάση μετά την πρώτη δεκαετία, ή σε περίπτωση που η κατάσταση της σχεδίας το επιβάλλει.
Μετά τη δοκιμή υπερπίεσης, η πίεση επαναφέρεται στο επίπεδο πίεσης λειτουργίας (ΠΛ) και στη συνέχεια αφού παρέλθει χρονικό διάστημα τουλάχιστον μίας ώρας για σταθεροποίηση της πίεσης μετράται η πτώση πίεσης που δεν πρέπει να υπερβαίνει το 5% της αρχικής (ΠΛ),
(ε) εκτέλεση δοκιμής σε πίεση λειτουργίας (ΠΛ) σύμφωνα με το παράρτημα III, όταν δεν απαιτείται εκδίπλωση με αέριο (ΕΑ) μετά τη δοκιμή υπερπίεσης, με φούσκωμα της σχεδίας με ξηρό πεπιεσμένο αέρα, αφού αφαιρεθεί η σχεδία από το κιβώτιο και τυχόν ιμάντες πρόσδεσης, τουλάχιστον στην πίεση λειτουργίας ή σε υψηλότερη αν αυτό προβλέπει το εγχειρίδιο συντήρησης του κατασκευαστή. Η πτώση πίεσης μετά από μία ώρα δεν θα είναι μεγαλύτερη από 5% σε σχέση με την αρχική,
(στ) εκτέλεση λεπτομερούς ελέγχου όλων των μερών της σχεδίας σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή, όταν αυτή είναι φουσκωμένη,
(ζ) έλεγχος αντοχής δαπέδου (ΑΔ) που συνίσταται στο βάδισμα ενός ατόμου βάρους 75 χιλιογράμμων περιφερειακά στο εσωτερικό της σχεδίας με τους θαλάμους άντωσής φουσκωμένους και τη σχεδία αναρτημένη σε ικανοποιητικό ύψος από το δάπεδο όπως στο σχήμα του Παραρτήματος IV και λεπτομερής έλεγχος των σημείων σύνδεσης (ραφές) πυθμένα θαλάμων. Η δοκιμή αυτή θα εκτελείται κάθε χρόνο μετά τη συμπλήρωση δεκαετίας από την κατασκευή,
(η) εκτέλεση λεπτομερούς ελέγχου στις βάσεις των θαλάμων στήριξης, μετά το ξεφούσκωμα, σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή,
(θ) έλεγχος όλων των εφοδίων για να διαπιστωθεί η κατάστασή τους και αντικατάσταση των αναλώσιμων υλικών εάν η ημερομηνία λήξης τους απέχει λιγότερο των έξι (6) μηνών από την ημερομηνία ελέγχου,
(ι) δοκιμή ανακρέμασηςτων καθαιρουμένου τύπου σχεδιών ανά διετία με υπερφόρτωση 10%. Στην περίπτωση αυτή δεν εκτελείται δοκιμή αντοχής δαπέδου,
(ια) λεπτομερής έλεγχος ύπαρξης υγρασίας στη σχεδία πριν τη συσκευασία της,
(ιβ) έλεγχος και συμπλήρωση πριν τη συσκευασία, όλων των στοιχείων που αναγράφονται σε ειδικό πίνακα τοποθετημένο στο εσωτερικό της σχεδίας καθώς και έλεγχος ύπαρξης των απαιτουμένων από τον κανονισμό 39 (8) του Κεφαλαίου III της Δ.Σ. ΠΑΑΖΕΘ 74 όπως αυτή τροποποιήθηκετο έτος 1983, [(Π.Δ. 126/87 (Α 70)] στοιχείων σήμανσης,
(ιγ) συντήρηση του κιβωτίου της σχεδίας έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η στεγανότητα του και αναγραφή στο εξωτερικό μέρος των στοιχείων που αναφέρονται στον Καν.39(7.3) του Κεφαλαίου III της Δ.Σ. ΠΑΑΖΕΘ 74 όπως αυτή τροποποιήθηκε το έτος 1983, [Π.Δ. 126/87(Α 70)], (ιδ) τοποθέτηση, μετά τη συσκευασία της σχεδίας στο κιβώτιο, μολυβδοσφραγίδας με τα χαρακτηριστικά του συνεργείου, ώστε να εξασφαλίζεται η μη παραβίαση του κατά το χρονικό διάστημα μέχρι την επόμενη επιθεώρηση.
2. Το αρχείο των ελέγχων και δοκιμών των πνευστών σωσίβιων σχεδιών, ναυτικού τύπου συστημάτων και υδροστατικών μηχανισμών πρέπει να διατηρείται τουλάχιστον επί πενταετία.
Άρθρο 6
Επιθεώρηση υδροστατικών μηχανισμών.
Η επιθεώρηση των υδροστατικών μηχανισμών γίνεται σε ειδικά εξουσιοδοτημένα από τη ΔΕΕΠ συνεργεία που διαθέτουν κατάλληλη συσκευή ελέγχου και εξειδικευμένο προσωπικό για εκτέλεση εργασιών συντήρησης και επισκευής.
Άρθρο 7
Πιστοποιητικά.
Μετά την ολοκλήρωση των επιθεωρήσεων των πνευστών σωσιβίων σχεδιών , των ναυτικού τύπου συστημάτων εγκατάλειψης και των υδροστατικών μηχανισμών εκδίδεται πιστοποιητικό ετήσιας ισχύος, το οποίο μπορεί να παραταθεί σύμφωνα με τις διατάξεις του Κανονισμού 19 παράγραφοι 8 και 9 του Κεφαλαίου III της Δ.Σ. ΠΑΑΖΕΘ 74, όπως αυτή τροποποιήθηκε το έτος 1983 [Π.Δ. 126/87 (Α 70)].
Άρθρο 8
Ελεγχος εφαρμογής του Κανονισμού
1. Αρμόδιες Αρχές για τον έλεγχο της εφαρμογής του Κανονισμού αυτού είναι η ΔΕΕΠ και οι Λιμενικές Αρχές στις οποίες λειτουργούν Τοπικά Κλιμάκια Επιθεωρήσεων Πλοίων (ΤΚΕΠ).
2. Οι πιο πάνω Αρχές:
(α) εκτελούν έκτακτους ελέγχους για να διαπιστώσουν αν τα συνεργεία πληρούν τις προϋποθέσεις λειτουργίας τους,
(β) ελέγχουν δειγματοληπτικά πνευστές σωσίβιες σχεδίες και συστήματα για να διαπιστώσουν αν τηρήθηκαν οι προβλεπόμενες για την επιθεώρηση διαδικασίες επιθεώρησης και έχουν ελεγχθεί τα εφόδιά τους,
(γ) ενημερώνουν τα συνεργεία για τις όποιες νέες απαιτήσεις που επιβάλλονται από την εθνική νομοθεσία, τις Διεθνείς Συμβάσεις και τον Ι.Μ.Ο.,
(δ) διαπιστώνουν αν το απασχολούμενο στο συνεργείο προσωπικό είναι εξουσιοδοτημένο από τον κατασκευαστή και εκπαιδευμένο για την εργασία που εκτελεί.
Άρθρο 9
Μεταβατικές διατάξεις.
Τα ήδη λειτουργούντα συνεργεία υποχρεούνται να συμορφωθούν με τις διατάξεις του παρόντος Κανονισμού το αργότερο μέχρι τρεις μήνες από τη θέση σε ισχύ του Κανονισμού αυτού.
Άρθρο 10
Κυρώσεις.
Στους παραβάτες του Κανονισμού αυτού ανεξάρτητα
αν συντρέχει ποινική ή πειθαρχική δίωξη επιβάλλονται oι κυρώσεις του άρθρου 45 του Ν.Δ. 187/1973 (Α 261) ή/και προσωρινή ή οριστική ανάκληση της άδειας λειτουργίας που χορηγείται από τη ΔΕΕΠ.
Άρθρο 11
Προσαρτώνται και αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του παρόντος διατάγματος τα ακόλουθα ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΑ I, II III και IV:
(Βλέπε οικείο ΦΕΚ)
Άρθρο δεύτερο
Καταργούμενες διατάξεις.
Από την έναρξη της ισχύος του παραπάνω Κανονισμού καταργούνται: (α) το ΠΔ 574/1976 «Περί εγκρίσεως Κανονισμού «περί επιθεωρήσεως πνευστών σωσιβίων σχεδιών των πλοίων», και (β) το ΠΔ 920/1977 «Περί τροποποιήσεως του εγκριθέντος δια του Π.Δ. 574/76 Κανονισμού περί επιθεωρήσεως πνευστών σωσιβίων σχεδιών των πλοίων».
Άρθρο τρίτο
Έναρξη ισχύος.
Η ισχύς του Κανονισμού που τίθεται σε εφαρμογή με το παρόν προεδρικό διάταγμα αρχίζει ένα μήνα μετά τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Στον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας αναθέτουμε τη δημοσίευση και εκτέλεση του παρόντος διατάγματος.
Αθήνα, 8 Μαρτίου 1999
Π.Δ.59/1999 - ΦΕΚ 61/Α/31-3-1999
Κανονισμός επιθεωρήσεων πνευστών σωσιβίων σχεδίων και ναυτικού τύπου συστημάτων εγκατάλειψης