Προεδρικό Διάταγμα 11/2016 - ΦΕΚ 22/Α/23-2-2016
Κανονισμός σχεδιαστικών κριτηρίων, κατασκευαστικών προτύπων και άλλων μέτρων ασφαλείας για πλοία υποστήριξης υπεράκτιων εγκαταστάσεων.
ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 11/2016
Κανονισμός σχεδιαστικών κριτηρίων, κατασκευαστικών προτύπων και άλλων μέτρων ασφαλείας για πλοία υποστήριξης υπεράκτιων εγκαταστάσεων.
Έχοντας υπόψη:
1.Τις διατάξεις:
α) της παραγράφου 1 του άρθρου 2, της παραγράφου 2 του άρθρου 32 και της παραγράφου 2 του άρθρου 36 του Ν.δ. 187/1973 «Περί Κώδικος Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου» (Α' 261), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, β) του Π.δ. 103/2014 «Οργανισμός του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου» (Α' 170).
γ) του Π.δ. 70/2015 «Ανασύσταση των Υπουργείων Πολιτισμού και Αθλητισμού, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Ανασύσταση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και μετονομασία του σε Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Μετονομασία του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας, και Θρησκευμάτων σε Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, του Υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού σε Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και του Υπουργείου Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας σε Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Μεταφορά Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας στο Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού.» (Α' 114).
δ) του Π.δ. 73/2015 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α' 116).
ε) του Ν. 4150/2013 «Ανασυγκρότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις» (Α' 102), όπως ισχύει.
στ) του άρθρου 90 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα, που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του Π.δ. 63/2005 «Κωδικοποίηση της νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα» (Α' 98).
2.Την ανάγκη θέσπισης των όρων και προϋποθέσεων, καθώς και πάσης φύσεως ζητημάτων που αφορούν στην ασφάλεια των πλοίων υποστήριξης υπεράκτιων εγκαταστάσεων.
3.Το άρθρο 3 του Ν. 3141/1955 «Περί Συστάσεως παρά τω Υ.Ε.Ν. Συμβουλίου Εμπορικού Ναυτικού (Σ.Ε.Ν.) (Α' 43) και το γεγονός ότι, με το 4200/208/14/25.08.2014 του ΥΝΑ, το σχέδιο προεδρικού διατάγματος απεστάλη προς γνωμοδότηση στο Συμβούλιο Εμπορικού Ναυτικού (Σ.Ε.Ν)».
4.Το γεγονός ότι από τις διατάξεις του παρόντος δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού.
5.Τις αριθ. 96/2015 και 156/2015 Γνωμοδοτήσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας μετά από πρόταση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, αποφασίζουμε:
Άρθρο Πρώτο
Τίθεται σε εφαρμογή o Κανονισμός σχεδιαστικών κριτηρίων, κατασκευαστικών προτύπων και άλλων μέτρων ασφαλείας για πλοία υποστήριξης υπεράκτιων εγκαταστάσεων, ο οποίος έχει ως εξής:
ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΤΙΚΩΝ ΚΡΙΤΗΡΙΩΝ, ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΩΝ ΠΡΟΤΥΠΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ ΜΕΤΡΩΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΓΙΑ ΠΛΟΙΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΥΠΕΡΑΚΤΙΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α
ΓΕΝΙΚΑ
Άρθρο 1
Σκοπός
Σκοπός του παρόντος κανονισμού είναι να καθορίσει σχεδιαστικά κριτήρια, κατασκευαστικά πρότυπα και άλλα μέτρα ασφαλείας για πλοία υποστήριξης υπεράκτιων εγκαταστάσεων, καθώς και τον τρόπο πιστοποίησης της συμμόρφωσής τους προς αυτά.
Άρθρο 2
Πεδίο εφαρμογής
1.Ο παρών Κανονισμός εφαρμόζεται σε κάθε πλοίο υποστήριξης υπεράκτιων εγκαταστάσεων, υπό Ελληνική σημαία ή σημαία Κρατών Μελών του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (ΕΟΧ), το οποίο εκτελεί πλόες μεταξύ Ελληνικών λιμένων και υπεράκτιων εγκαταστάσεων καθώς και μεταξύ υπεράκτιων εγκαταστάσεων. Με την επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 4 του παρόντος
Κανονισμού οι παραπάνω πλόες εκτελούνται μόνον από πλοία που συμμορφώνονται με τις διατάξεις του παρόντος Κανονισμού.
Άρθρο 3
Ορισμοί
1.Για τους σκοπούς του παρόντος Κανονισμού, ισχύουν οι ορισμοί που δίνονται ως κάτωθι, ενώ για όρους που χρησιμοποιούνται αλλά δεν ορίζονται στον παρόντα Κανονισμό, ισχύουν οι ορισμοί της Δ. Σ. SOLAS:
1.1.«Μήκος (Length) (L)»: Το 96% του συνολικού μήκους σε μία ίσαλο γραμμή στο 85% του ελάχιστου βάθους του πλοίου, μετρούμενο από την άνω επιφάνεια της τρόπιδας, ή το μήκος από την πρωραία όψη της στείρας μέχρι τον άξονα του κορμού του πηδαλίου σε εκείνη την ίσαλο γραμμή, εάν αυτό είναι μεγαλύτερο. Σε πλοία που είναι σχεδιασμένα με κεκλιμένη τρόπιδα, η ίσαλος γραμμή επί της οποίας μετράται το μήκος αυτό θα πρέπει να είναι παράλληλη προς την ίσαλο σχεδιασμού. Το μήκος (L) θα πρέπει να μετράται σε μέτρα [Ν. 391/1968 (Α' 125) άρθρο 2 παρ. (8)].
1.2.«Πλήρωμα»: Όλα τα άτομα που μεταφέρονται επί του πλοίου, τα οποία ασχολούνται με τη ναυσιπλοΐα και τη συντήρηση του πλοίου, των μηχανημάτων, των συστημάτων και των διατάξεων που είναι αναγκαίες για την πρόωση και την ασφαλή ναυσιπλοΐα, ή με την παροχή υπηρεσιών προς τα άλλα άτομα επί του πλοίου [Π.δ. 177/2000 (Α' 164) άρθρο 1 παρ. (ιβ)].
1.3.«Επιβάτες»: Όλα τα άτομα εκτός από το πλήρωμα, το εξειδικευμένο προσωπικό και τα παιδιά ηλικίας κάτω του ενός έτους [Π.δ. 177/2000 (Α' 164) άρθρο 1 παρ. (ια)].
1.4.«Εξειδικευμένο προσωπικό»: Όλα τα άτομα, που απασχολούνται σε υπεράκτιες εγκαταστάσεις και που δεν είναι επιβάτες ή πλήρωμα ή παιδιά ηλικίας κάτω του ενός έτους, τα οποία μεταφέρονται επί του πλοίου προς, από και μεταξύ υπεράκτιων εγκαταστάσεων που εξυπηρετεί το πλοίο. Το εξειδικευμένο προσωπικό πρέπει να διαθέτει επαρκή γνώση της διάταξης του πλοίου και να έχει εξοικειωθεί με τις διαδικασίες ασφαλείας και στο χειρισμό του εξοπλισμού ασφαλείας του πλοίου.
1.5.«Επιβαίνοντες»: Όλα τα άτομα που επιβαίνουν επί του πλοίου, συμπεριλαμβανομένου του πληρώματος, του εξειδικευμένου προσωπικού και των επιβατών.
1.6.«Πλοίο υποστήριξης υπεράκτιων εγκαταστάσεων»: Το αυτοδυνάμως κινούμενο πλοίο το οποίο χρησιμοποιείται για τη μεταφορά εφοδίων, υλικών, εξοπλισμού ή εξειδικευμένου προσωπικού προς, από και μεταξύ υπεράκτιων εγκαταστάσεων, το οποίο μπορεί να μεταφέρει μέχρι και εξήντα (60) επιβαίνοντες εκ των οποίων ο αριθμός επιβατών δεν υπερβαίνει τους δώδεκα (12).
1.7.«Υπεράκτια εγκατάσταση»: Μια μόνιμη, πλωτή ή εδραζόμενη επί του πυθμένα της θάλασσας, εγκατάσταση ή ο συνδυασμός εγκαταστάσεων συνδεόμενων μόνιμα μεταξύ τους με γέφυρες ή άλλες κατασκευές, που χρησιμοποιούνται σε υπεράκτιες εργασίες ή συνδέονται με τις εργασίες αυτές. Οι υπεράκτιες εγκαταστάσεις μεταξύ άλλων περιλαμβάνουν μονάδες διάνοιξης γεώτρησης, που είναι τοποθετημένες σε υπεράκτια ύδατα με στόχο την εκτέλεση εργασιών διάνοιξης γεώτρησης, εργασιών παραγωγής ή άλλων εργασιών που συνδέονται με υπεράκτιες εργασίες πετρελαίου και φυσικού αερίου, μονάδες παραγωγής ενέργειας, αφαλάτωσης κ.λπ.
1.8.«Υπεράκτιος»: Ο ευρισκόμενος στα ύδατα, τα υπερκείμενα των υποθαλάσσιων περιοχών, σύμφωνα με την παράγραφο 1 του άρθρου 2 του Ν. 2289/1995, όπως ισχύει.
1.9.«Αρχή»: Ο Κλάδος Ελέγχου Πλοίων (ΚΕΠ) του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος Ελληνικής Ακτοφυλακής του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, σύμφωνα με τον εκάστοτε ισχύοντα Οργανισμό του.
1.10.«Κώδικας IMDG»: Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Κώδικας Επικινδύνων Ειδών, που υιοθετήθηκε από την Επιτροπή Ναυτικής Ασφαλείας με την απόφαση Μ^^122(75)[ΥΑ 1218.74/1/95 (Β' 603)], όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει.
1.11.«Κώδικας IS»: Ο Διεθνής Κώδικας Ευστάθειας σε Άθικτη Κατάσταση, που υιοθετήθηκε από την Επιτροπή Ναυτικής Ασφάλειας με την απόφαση MSC.267(85), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει.
1.12.«Δ.Σ. SOLAS» [Ν. 1045/1980 (Α' 95) όπως ισχύει]: Η Διεθνής Σύμβαση για την Προστασία της Ασφάλειας της Ανθρώπινης Ζωής στη Θάλασσα, όπως κυρώθηκε με το Ν. 1045/1980 «Περί κυρώσεως της υπογραφείσης εις Λονδίνον Διεθνούς Συμβάσεως "περί ασφαλείας της ανθρωπινής ζωής εν θαλάσση 1974" και περί άλλων τινών διατάξεων» (Α' 95), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει.
Άρθρο 4
Εξαιρέσεις
1.Πλοίο που εκτελεί πλόες για τους οποίους εφαρμόζονται διατάξεις της εκάστοτε κείμενης νομοθεσίας περί μεταφοράς επιβατών, οι οποίες καλύπτουν, κατ’ ελάχιστο, τις απαιτήσεις εκτέλεσης πλόων του άρθρου
2,δεν απαιτείται να συμμορφώνεται και με τις διατάξεις του παρόντος Κανονισμού για τη μεταφορά επιβατών και εξειδικευμένου προσωπικού. Στην περίπτωση αυτή, ο αριθμός των μεταφερόμενων, για τους σκοπούς του παρόντος Κανονισμού, επιβατών και του εξειδικευμένου προσωπικού δεν πρέπει να υπερβαίνει το συνολικό αριθμό επιβατών που δύναται να μεταφέρει σύμφωνα με το ισχύον πιστοποιητικό αξιοπλοΐας του και για τους πλόες που αναφέρονται στο ίδιο πιστοποιητικό.
2.Εφόσον δεν διατίθενται ή δεν επαρκούν πλοία υποστήριξης υπεράκτιων εγκαταστάσεων, δύναται, κατ’ εξαίρεση, με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, να διενεργείται πλους του παρόντος Κανονισμού από πλοίο που δεν εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής του άρθρου 2. Η ανωτέρω απόφαση εκδίδεται ύστερα από σύμφωνη γνώμη του ΚΕΠ στην οποία καθορίζονται οι όροι και προϋποθέσεις εκτέλεσης του πλου.
Άρθρο 5
Ισοδύναμα
Όπου ο παρών Κανονισμός απαιτεί ένα πλοίο να έχει εγκαταστημένο ή να φέρει συγκεκριμένο εξάρτημα, υλικό, συσκευή, μηχάνημα, μέρος εξοπλισμού ή κάποιο τύπο αυτών ή ότι συγκεκριμένη πρόβλεψη, διαδικασία ή ρύθμιση πρέπει να τηρηθεί, η Αρχή μπορεί να επιτρέψει στο πλοίο να έχει εγκαταστημένο ή να φέρει οποιοδήποτε άλλο εξάρτημα, υλικό, συσκευή, μηχάνημα, μέρος εξοπλισμού ή τύπο αυτών ή να τηρηθεί άλλη πρόβλεψη, διαδικασία ή ρύθμιση, εφόσον ικανοποιείται κατόπιν δοκιμής ή με άλλον τρόπο ότι αυτό το εξάρτημα, το υλικό, η συσκευή, το μηχάνημα, το μέρος εξοπλισμού ή ο τύπος αυτών ή η συγκεκριμένη πρόβλεψη, διαδικασία ή ρύθμιση, είναι τουλάχιστον εξίσου αποτελεσματική με εκείνη που απαιτεί ο παρών Κανονισμός.
Άρθρο 6
Επιθεωρήσεις
Κάθε πλοίο υποστήριξης υπεράκτιων εγκαταστάσεων υπόκειται στις επιθεωρήσεις που προβλέπονται για φορτηγά πλοία, πλην δεξαμενόπλοιων, στην Δ.Σ. SOLAS, οι οποίες διενεργούνται σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος Κανονισμού.
Άρθρο 7
Πιστοποίηση
1.Μετά την επιθεώρηση σύμφωνα με το άρθρο 6 για τα υπό Ελληνική σημαία πλοία υποστήριξης υπεράκτιων εγκαταστάσεων εκδίδεται πιστοποιητικό είτε από την Αρχή είτε από οποιοδήποτε πρόσωπο ή οργανισμό που έχει δεόντως εξουσιοδοτηθεί από αυτήν.
2.Το πιστοποιητικό με το παράρτημά του καταρτίζεται σύμφωνα με το υπόδειγμα που περιλαμβάνεται στο συνημμένο στον παρόντα Κανονισμό προσάρτημα, το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του.
3.Η διάρκεια ισχύος του πιστοποιητικού διέπεται από τις αντίστοιχες διατάξεις περί φορτηγών πλοίων της Δ.Σ. SOLAS.
4.Τα πλοία υποστήριξης υπεράκτιων εγκαταστάσεων υπό ξένη σημαία οφείλουν να συμμορφώνονται με τις προβλεπόμενες από την Δ.Σ. SOLAS διατάξεις, καθώς και με τις διατάξεις του παρόντος Κανονισμού.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β
ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
Άρθρο 8
Ευστάθεια και Υποδιαίρεση
1.Τα πλοία υποστήριξης υπεράκτιων εγκαταστάσεων συμμορφώνονται αναφορικά με την ευστάθεια σε άθικτη κατάσταση με τις αντίστοιχες διατάξεις του Κώδικα IS που εφαρμόζονται σε πλοία ειδικού προορισμού (special purpose vessels).
2.Η υποδιαίρεση και η ευστάθεια σε κατάσταση βλάβης των πλοίων υποστήριξης υπεράκτιων εγκαταστάσεων γενικά πρέπει να είναι σύμφωνα με το Κεφάλαιο ΙΙ1 της Δ.Σ. SOLAS όπου για τους σκοπούς του Κανονισμού αυτού το πλοίο θεωρείται ως επιβατηγό και το εξειδικευμένο προσωπικό θεωρείται ως επιβάτες, με την τιμή R να λογίζεται ως το 80% της αντίστοιχης τιμής που υπολογίζεται σύμφωνα με τον Κανονισμό II1/6.2.3 της Δ.Σ. SOLAS.
3.Για πλοία υποστήριξης υπεράκτιων εγκαταστάσεων, με την εξαίρεση όπως προβλέπεται στην παράγραφο 4, εφαρμόζονται οι διατάξεις των Μερών B2, Β3 και Β4 του Κεφαλαίου ΙΙ1 της Δ.Σ. SOLAS όπως εάν το πλοίο είναι φορτηγό πλοίο και το εξειδικευμένο προσωπικό είναι πλήρωμα. Ωστόσο, δεν απαιτείται να εφαρμόζονται οι Κανονισμοί ΙΙ1/8 και II1/81 της Δ.Σ. SOLAS ενώ οι Κανονισμοί ΙΙ1/14 και ΙΙ1/18 της Δ.Σ. SOLAS δεν έχουν εφαρμογή.
4.Όλα τα πλοία υποστήριξης υπεράκτιων εγκαταστάσεων συμμορφώνονται με τους Κανονισμούς ΙΙ1/9, ΙΙ1/13, ΙΙ1/19,111/20,111/21 και ΙΙ1/351 της Δ.Σ. SOLAS, όπως εάν τα πλοία είναι επιβατηγά, θεωρώντας το εξειδικευμένο προσωπικό ως επιβάτες.
Άρθρο 9
Μηχανολογικές Εγκαταστάσεις
1.Υπό τους όρους της παραγράφου 2, τα πλοία υποστήριξης υπεράκτιων εγκαταστάσεων συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις του Μέρους Γ του Κεφαλαίου ΙΙ1 της Δ.Σ. SOLAS όπως εάν τα πλοία είναι επιβατηγά, θεωρώντας το εξειδικευμένο προσωπικό ως επιβάτες.
2.Όλες οι εγκαταστάσεις των πλοίων υποστήριξης υπεράκτιων εγκαταστάσεων συμμορφώνονται με τις διατάξεις του Κανονισμού 29 του Μέρους Γ του Κεφαλαίου ΙΙ1 της Δ.Σ. SOLAS με την εξαίρεση ότι, όπου συντρέχει περίπτωση, δύνανται να συμμορφώνονται με τον Κανονισμό 29.6.1.2 της ιδίας.
Άρθρο 10
Ηλεκτρολογικές Εγκαταστάσεις
1.Υπό τους όρους των παραγράφων 2 και 3, τα πλοία υποστήριξης υπεράκτιων εγκαταστάσεων συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις του Μέρους Δ του Κεφαλαίου ΙΙ1 της Δ.Σ. SOLAS.
2.Οι εγκαταστάσεις σε πλοία υποστήριξης υπεράκτιων εγκαταστάσεων συμμορφώνονται με τον Κανονισμό 43 του Μέρους Δ του Κεφαλαίου ΙΙ1 της Δ.Σ. SOLAS και επιπρόσθετα τα πλοία μήκους μεγαλύτερου των 50 μέτρων πληρούν τις απαιτήσεις του Κανονισμού 42.2.6.1 του Μέρους αυτού.
3.Όλες οι εγκαταστάσεις σε πλοία υποστήριξης υπεράκτιων εγκαταστάσεων συμμορφώνονται με τους Κανονισμούς 45.1 έως και 45.10 του Μέρους Δ του Κεφαλαίου ΙΙ1 της Δ.Σ. SOLAS.
Άρθρο 11
Περιοδικώς μη επανδρωμένα μηχανοστάσια
Τα πλοία υποστήριξης υπεράκτιων εγκαταστάσεων συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις του Μέρους Ε του Κεφαλαίου ΙΙ1 της Δ.Σ. SOLAS πλην του Κανονισμού 46 της ιδίας.
Άρθρο 12
Πυρασφάλεια
Τα πλοία υποστήριξης υπεράκτιων εγκαταστάσεων συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις του Κεφαλαίου ΙΙ2 της Δ.Σ SOLAS για φορτηγά πλοία. Πλοία κάτω των 500 μονάδων ολικής χωρητικότητας που συμμορφώνονται με τις διατάξεις του Π.δ. 379/1996 «Κανονισμός πυροσβεστικών μέσων των πλοίων» (Α' 250) για πλοία κατηγορίας νΐΙΓ, θεωρείται ότι καλύπτουν τις απαιτήσεις του παρόντος άρθρου.
Άρθρο 13
Επικίνδυνα είδη
1.Τα επικίνδυνα είδη που φέρονται επί πλοίων υποστήριξης υπεράκτιων εγκαταστάσεων για μεταφορά ως φορτίο και που δεν χρησιμοποιούνται επ’ αυτού υπόκεινται στις διατάξεις του Κώδικα IMDG όπως ισχύει κάθε φορά. Εφαρμόζονται οι σχετικές διατάξεις του Κώδικα IMDG, όπως ισχύει κάθε φορά, όταν πρόκειται να μεταφερθούν επικίνδυνα είδη, ώστε να μπορούν να ληφθούν υπόψη οι σχετικές προβλέψεις προς διασφάλιση διεξαγωγής κατάλληλης κατασκευής, φόρτωσης, διαχωρισμού και μεταφοράς. Τα ζητήματα της στοιβασίας, της ατομικής προστασίας και των διαδικασιών έκτακτης ανάγκης όταν είναι σε χρήση επικίνδυνα είδη, και η επα
κόλουθη στοιβασία των επικινδύνων ειδών που έχουν ανοιχθεί, υπαγορεύονται μέσω επίσημης αξιολόγησης ασφαλείας, στην οποία λαμβάνονται, μεταξύ άλλων, υπόψη τυχόν συμβουλές ή υποδείξεις των προμηθευτών καθώς και λοιπά πληροφοριακά έγγραφα ασφαλείας των επικινδύνων ειδών.
Άρθρο 14
Σωστικά μέσα
1.Υπό τους όρους των παραγράφων 2 και 3, τα πλοία υποστήριξης υπεράκτιων εγκαταστάσεων συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις του Κεφαλαίου III της Δ.Σ. SOLAS για φορτηγά πλοία πλην δεξαμενόπλοιων.
2.Οι Κανονισμοί 2, 19.2.3, 21.1.2, 21.1.3, 31.1.6 και 31.1.7 του Κεφαλαίου III της Δ.Σ. SOLAS και οι απαιτήσεις των παραγράφων 4.8 και 4.9 του Κώδικα LSA [ΥΑ 4113.170/01/2002 (Β' 1418) όπως ισχύει] δεν έχουν εφαρμογή επί πλοίων υποστήριξης υπεράκτιων εγκαταστάσεων.
3.Όπου στο Κεφάλαιο III της Δ.Σ. SOLAS χρησιμοποιείται ο όρος «επιβάτης», για τους σκοπούς του Κανονισμού αυτού νοείται ως «εξειδικευμένο προσωπικό».
4.Πλοία υποστήριξης υπεράκτιων εγκαταστάσεων κάτω των 500 μονάδων ολικής χωρητικότητας δύνανται, να συμμορφώνονται, αντί με τις διατάξεις της παραγράφου 1 του παρόντος, με τις διατάξεις του β.δ. 36/1967 «Περί εγκρίσεως κανονισμού ‘περί σωστικών μέσων των πλοίων’» (Α' 9) όπως ισχύει κάθε φορά, για πλοία κατηγορίας Η.
Άρθρο 15
Ενδιαίτηση και Υγιεινή
1.Τα πλοία υποστήριξης υπεράκτιων εγκαταστάσεων συμμορφώνονται με τις διατάξεις των άρθρων 17, 19 και 20 του Π.δ. 44/2011 (Α' 110) όπως ισχύει, για περιηγητικούς πλόες κατηγορίας VII όσον αφορά στις απαιτήσεις ενδιαίτησης για το εξειδικευμένο προσωπικό χωρίς να υπολογίζονται τα ανοικτά καταστρώματα στον καθορισμό επιβατών. Κατά τα λοιπά εφαρμόζεται το Π.δ. 259/1981 (Α' 72) όπως ισχύει κάθε φορά.
2.Τα πλοία υποστήριξης υπεράκτιων εγκαταστάσεων συμμορφώνονται με το Π.δ. 376/1995 (Α' 206), όπως ισχύει κάθε φορά, ανάλογα με την κατηγορία τους, ως φορτηγά.
Άρθρο 16
Ραδιοεπικοινωνίες
Ανεξαρτήτως του δικαιώματος της Αρχής να επιβάλλει απαιτήσεις ανώτερες από εκείνες που προβλέπονται στο παρόν, τα πλοία υποστήριξης υπεράκτιων εγκαταστάσεων συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις του Κεφαλαίου IV της Δ.Σ. SOLAS για φορτηγά πλοία.
Άρθρο 17
Ασφάλεια ναυσιπλοΐας
Τα πλοία υποστήριξης υπεράκτιων εγκαταστάσεων συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις του Κεφαλαίου V της Δ.Σ. SOLAS για φορτηγά πλοία. Πλοία κάτω των 500 μονάδων ολικής χωρητικότητας που συμμορφώνονται με τις διατάξεις του Π.δ. 460/1991 «Έγκριση και θέση σε εφαρμογή κανονισμού περί εφοδιασμού των εμπορικών πλοίων με ναυτιλιακά όργανα βιβλία και χάρτες» (Α' 169) για φορτηγά πλοία, θεωρείται ότι καλύπτουν τις απαιτήσεις του παρόντος άρθρου.
Άρθρο 18
Ασφαλής Διαχείριση Ασφάλεια έναντι έκνομων ενεργειών Εφαρμογή Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας
1.Τα πλοία υποστήριξης υπεράκτιων εγκαταστάσεων 500 μονάδων ολικής χωρητικότητας και άνω ή τα οποία απομακρύνονται περισσότερο από είκοσι (20) ναυτικά μίλια από την πλησιέστερη ακτή συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις των Κεφαλαίων ΙΧ και ΧΙ2 της Δ.Σ SOLAS και εφοδιάζονται με τα απαιτούμενα πιστοποιητικά ως πλοία τύπου “Άλλο Εμπορικό Πλοίο” σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις.
2.Οι εταιρείες των ανωτέρω πλοίων όπως αυτές ορίζονται στον Κανονισμό 1, παράγραφος 2 του Κεφαλαίου ΙΧ της Δ.Σ SOLAS συμμορφώνονται με τις διατάξεις του ανωτέρω Κεφαλαίου και εφοδιάζονται με Έγγραφο Συμμόρφωσης.
3.Πλοία τα οποία εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της Διεθνούς Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας, 2006, και της αριθ. 3522.2/08/2013 απόφασης των Υπουργών Υγείας και Ναυτιλίας και Αιγαίου «Κανονισμός για την εφαρμογή απαιτήσεων της Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας, 2006 της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας» (Β' 1671), όπως ισχύει κάθε φορά, υποχρεούνται σε συμμόρφωση με τις απαιτήσεις αυτών.
Άρθρο 19
Λοιπές εφαρμοστέες διατάξεις
Τα πλοία υποστήριξης υπεράκτιων εγκαταστάσεων συμμορφώνονται και με τις ισχύουσες κάθε φορά λοιπές διατάξεις της εθνικής νομοθεσίας που εφαρμόζονται σε φορτηγά πλοία τα οποία εκτελούν πλόες εσωτερικού και αφορούν στην ασφάλεια, στην πρόληψη ρύπανσης του περιβάλλοντος και στους χώρους ενδιαίτησης και υγιεινής, οι οποίες δεν ρυθμίζονται ρητά από τις διατάξεις του παρόντος Κανονισμού.
Άρθρο δεύτερο
Κυρώσεις
Στους παραβάτες του παρόντος διατάγματος επιβάλλονται οι κυρώσεις του άρθρου 45 του ν.δ. 187/1973 «Περί Κώδικος Δημόσιου Ναυτικού Δικαίου» (Α' 261), όπως ισχύει κάθε φορά.
(Ακολουθούν παραρτήματα για τα οποία βλέπε στο οικείο ΦΕΚ)
Άρθρο Τρίτο
Έναρξη ισχύος
Η ισχύς του παρόντος διατάγματος αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Στον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής αναθέτουμε τη δημοσίευση και εκτέλεση του παρόντος διατάγματος.
Αθήνα, 12 Φεβρουαρίου 2016
Προβολή πρωτότυπου ΦΕΚ
Κατεβάσετε το αρχείο με το πρωτότυπο κείμενο, όπως είναι δημοσιευμένο στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως (Φ.Ε.Κ.) του Εθνικού Τυπογραφείου.
Προεδρικό Διάταγμα 11/2016 - ΦΕΚ 22/Α/23-2-2016
Κανονισμός σχεδιαστικών κριτηρίων, κατασκευαστικών προτύπων και άλλων μέτρων ασφαλείας για πλοία υποστήριξης υπεράκτιων εγκαταστάσεων.