x

Σύνδεση

Δεν έχετε λογαριασμό; Εγγραφείτε

Υπουργική Απόφαση 2222.11.2/32662/2019 - ΦΕΚ 1820/Β/23-5-2019

Κύρωση τροποποίησης του Διεθνούς Κώδικα Συστημάτων Πυρασφάλειας (FSS Code for Fire Safety Systems), ο οποίος έγινε αποδεκτός με την αριθμ. 4113.171/01/2002 υπουργική απόφαση (Β' 1399), όπως αυτή υιοθετήθηκε την 21η Μαΐου 2010 με την αριθμ. MSC.292(87)

 απόφαση της Επιτροπής Ναυτικής Ασφάλειας (MSC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ).


Υπουργική Απόφαση Αριθμ. 2222.11.2/32662/2019

ΦΕΚ 1820/Β/23-5-2019

Κύρωση τροποποίησης του Διεθνούς Κώδικα Συστημάτων Πυρασφάλειας (FSS Code for Fire Safety Systems), ο οποίος έγινε αποδεκτός με την αριθμ. 4113.171/01/2002 υπουργική απόφαση (Β' 1399), όπως αυτή υιοθετήθηκε την 21η Μαΐου 2010 με την αριθμ. MSC.292(87) απόφαση της Επιτροπής Ναυτικής Ασφάλειας (MSC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ).

ΑΠΟΦΑΣΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ

ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

Έχοντας υπόψη:

1.Τις διατάξεις:

α) του ν. 1045/1980 «Περί κυρώσεως της υπογραφείσης εις Λονδίνον Διεθνούς Συμβάσεως ''περί ασφαλείας της ανθρωπίνης ζωής εν θαλάσση 1974'' και περί άλλων τινών διατάξεων» (Α' 95),

β) του ν. 4150/2013 «Ανασυγκρότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις» (Α' 102), όπως ισχύει.

γ) του π.δ. 13/2018 «Οργανισμός Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής» (Α' 26).

δ) του άρθρου 2 του π.δ. 70/2015 «Ανασύσταση των Υπουργείων Πολιτισμού και Αθλητισμού, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Ανασύσταση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και μετονομασία του σε Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Μετονομασία του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων σε Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, του Υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού σε Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και του Υπουργείου Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας σε Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Μεταφορά Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας στο Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού» (Α' 114).

ε) του π.δ. 88/2018 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α' 160).

στ) του άρθρου 90 του «Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα» [άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 (Α' 98)].

2.Το γεγονός ότι από τις διατάξεις του παρόντος δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, σύμφωνα με το υπ' αριθμ. 2811.8/26171/2019/ 10042019 έγγραφο Γ.Δ.Ο.Υ., αποφασίζουμε:

 

Άρθρο 1

1.Κυρώνεται η τροποποίηση, που υιοθετήθηκε την 21η Μαΐου 2010 με την αριθμ. MSC.292(87) απόφαση της Επιτροπής Ναυτικής Ασφάλειας (MSC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), του Διεθνούς Κώδικα Συστημάτων Πυρασφάλειας (FSS Code for Fire Safety Systems), ο οποίος έγινε αποδεκτός με την υπ' αριθμ. 4113.171/01/2002 υπουργική απόφαση (Β' 1399).

2.Το κείμενο της αριθμ. MSC.292(87)/21.05.2010 απόφασης, παρατίθεται σε πρωτότυπο στην αγγλική γλώσσα και σε μετάφραση στην ελληνική γλώσσα ως «ΜΕΡΟΣ Α» και «ΜΕΡΟΣ Β», αντίστοιχα.

3.Σε περίπτωση αντίθεσης μεταξύ του αγγλικού και του ελληνικού κειμένου των τροποποιήσεων που κυρώνονται με την παρούσα απόφαση, κατισχύει το αγγλικό κείμενο.

ΜΕΡΟΣ Α (Αγγλικό Κείμενο)

RESOLUTION MSC.292(87)

(adopted on 21 May 2010)

ADOPTION OF AMENDMENTS TO THE INTERNATIONAL CODE

FOR FIRE SAFETY SYSTEMS

 

ΜΕΡΟΣ Β

(Ελληνικό Κείμενο)

ΑΠΟΦΑΣΗ MSC 292 (87)

(Υιοθετήθηκε στις 21 Μαΐου 2010)

ΥΙΟΘΕΤΗΣΗ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΕΘΝΗ ΚΩΔΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΠΥΡΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΝΑΥΤΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ,

ΜΝΗΜΟΝΕΥΟΝΤΑΣ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 28(b) της Σύμβασης του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού σχετικά με τις αρμοδιότητες της Επιτροπής,

ΣΗΜΕΙΩΝΟΝΤΑΣ την απόφαση MSC.98(73) σύμφωνα με την οποία υιοθέτησε τον Διεθνή Κώδικα Συστημάτων Πυρασφάλειας (εφεξής αναφέρεται ως «FSS Κώδικας») ο οποίος έχει γίνει υποχρεωτικός σύμφωνα με το κεφάλαιο II2 της Διεθνούς Σύμβασης Ασφάλειας Ζωής στη Θάλασσα (SOLAS),1974 (εφεξής αναφέρεται ως «η Σύμβαση»),

ΣΗΜΕΙΩΝΟΝΤΑΣ ΕΠΙΣΗΣ το άρθρο VIII(b) και τον κανονισμό II2/3.22 της Σύμβασης σχετικά με τη διαδικασία τροποποίησης του Κώδικα FSS,

ΕΧΟΝΤΑΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙ στην ογδοηκοστή έβδομη σύνοδό της , τις τροποποιήσεις στον Κώδικα FSS , που πρότεινε και κοινοποίησε σύμφωνα με το άρθρο VIII(b) (i) της Σύμβασης,

1.ΥΙΟΘΕΤΕΙ, σύμφωνα με το Άρθρο VIII(b)(iv) της Σύμβασης, τροποποιήσεις στο Διεθνή Κώδικα Συστημάτων, το κείμενο των οποίων παρατίθεται στο Παράρτημα στην παρούσα απόφαση.

2.ΟΡΙΖΕΙ, σύμφωνα με το άρθρο VIII(b)(vi)(2)(bb) της Σύμβασης ότι οι εν λόγω τροποποιήσεις πρέπει να εκτιμώνται ότι έχουν γίνει αποδεκτές την 1η Ιουλίου 2011, εκτός, εάν πριν από εκείνη την ημερομηνία, περισσότερες του ενός τρίτου των Συμβαλλομένων Κυβερνήσεων στην Σύμβαση ή των Συμβαλλόμενων Κυβερνήσεων οι εμπορικοί στόλοι των οποίων συνδυαστικά αποτελούν όχι λιγότερο από το 50% ολικής χωρητικότητας του παγκόσμιου εμπορικού στόλου, έχουν ενημερώσει για τις αντιθέσεις τους στις τροποποιήσεις.

3.ΚΑΛΕΙ τις Συμβαλλόμενες Κυβερνήσεις στην Σύμβαση να σημειώσουν ότι, σύμφωνα με το άρθρο VIII(b)(vii) (2) της Σύμβασης, οι τροποποιήσεις πρέπει να τεθούν σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2012 με την αποδοχή τους σύμφωνα με την παράγραφο 2 ανωτέρω.

4.ΠΑΡΑΚΑΛΕΙ τον Γενικό Γραμματέα , σε συμμόρφωση με το άρθρο VIII (b) (v) της Σύμβασης να διαβιβάσει επικυρωμένα αντίγραφα της παρούσας απόφασης και το κείμενο των τροποποιήσεων που εμπεριέχονται στο Παράρτημα σε όλες τις Συμβαλλόμενες Κυβερνήσεις στη Σύμβαση.

5.ΠΑΡΑΚΑΛΕΙ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ τον Γενικό Γραμματέα να διαβιβάσει αντίγραφα της παρούσας απόφασης και του παραρτήματός της στα Μέλη του Οργανισμού που δεν είναι Συμβαλλόμενες Κυβερνήσεις στη Σύμβαση.

 

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ

ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΔΙΕΘΝΗ ΚΩΔΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΠΥΡΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

 

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1

ΓΕΝΙΚΑ

Τμήμα 1:Εφαρμογή

1Η ακόλουθη νέα πρόταση προστίθεται στο τέλος της παραγράφου 1.2 :

«Εν τούτοις, τροποποιήσεις στον Κώδικα που υιοθετήθηκαν μετά την 1η Ιουλίου 2002 πρέπει να εφαρμόζονται μόνο σε πλοία οι τρόπιδες των οποίων έχουν τοποθετηθεί ή βρίσκονται σε παρόμοιο στάδιο κατασκευής , στις ή μετά την ημερομηνία την οποία οι τροποποιήσεις τίθενται σε ισχύ, εκτός εάν προβλέπεται ρητά διαφορετικά»

 

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 10

ΔΕΙΓΜΑΤΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΑΝΙΧΝΕΥΣΗΣ ΕΞΑΓΩΓΗΣ ΚΑΠΝΟΥ

2Το υφιστάμενο κείμενο του κεφαλαίου 10 αντικαθίσταται από τα ακόλουθα:

«1 ΕΦΑΡΜΟΓΗ

Αυτό το κεφάλαιο περιγράφει λεπτομερώς τις προδιαγραφές του Δείγματος Συστημάτων Ανίχνευσης Εξαγωγής Καπνού σε χώρους φορτίου όπως απαιτείται από το κεφάλαιο ΙΙ2 της Σύμβασης. Εκτός από προβλέπεται ρητά διαφορετικά, οι απαιτήσεις του παρόντος κεφαλαίου ισχύουν για τα κατασκευασμένα πλοία την ή μετά την 1η Ιανουαρίου 2012.

2 ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ

2.1Γενικές απαιτήσεις

2.1.1Όπου στο κείμενο του παρόντος κεφαλαίου εμφανίζεται η λέξη «σύστημα», σημαίνει «δείγμα συστήματος ανίχνευσης εξαγωγής καπνού».

2.1.1.1Ένα δείγμα συστήματος ανίχνευσης εξαγωγής καπνού αποτελείται από τα ακόλουθα κύρια στοιχεία:

.1 συσσωρευτές καπνού: συσκευές συλλογής αέρα που έχουν εγκατασταθεί στα ανοιχτά άκρα των σωλήνων δειγματοληψίας σε κάθε κύτος φορτίου που εκτελεί τη φυσική λειτουργία συλλογής δειγμάτων αέρα για μετάδοση στον πίνακα ελέγχου μέσω των σωλήνων δειγματοληψίας, και μπορούν επίσης να λειτουργήσουν ως ακροφύσια εκκένωσης για το σύστημα πυρόσβεσης με σταθερό αέριο, εάν εγκατασταθεί,

.2 σωλήνες δειγματοληψίας: ένα δίκτυο σωληνώσεων που συνδέει τους συλλέκτες καπνού με τον πίνακα ελέγχου, διατεταγμένες σε τμήματα για να επιτρέπουν να αναγνωρίζεται άμεσα η θέση πυρός,

.3 βαλβίδες τριών οδών: εάν το σύστημα είναι διασυνδεδεμένο με ένα σύστημα πυρόσβεσης σταθερού αερίου, οι βαλβίδες τριών οδών χρησιμοποιούνται κανονικά για να ευθυγραμμίσουν τις σωληνώσεις δειγματοληψίας με τον πίνακα ελέγχου και, εάν ανιχνεύεται φωτιά, οι βαλβίδες τριών οδών ευθυγραμμίζονται εκ νέου για να ενώσουν τις σωληνώσεις δειγματοληψίας με το σύστημα πυρόσβεσης πολλαπλής εξαγωγής και να απομονώσουν τον πίνακα ελέγχου, και

.4 πίνακας ελέγχου: το κύριο στοιχείο του συστήματος που παρέχει συνεχή παρακολούθηση των προστατευόμενων χώρων για ένδειξη καπνού. Συνήθως μπορεί να περιλαμβάνει θάλαμο απεικόνισης ή μονάδες ανίχνευσης καπνού. Ο αέρας που εξάγεται από τους προστατευμένους χώρους μέσω των συσσωρευτών καπνού και των σωλήνων δειγματοληψίας οδηγείται στο θάλαμο προβολής και μετά στον θάλαμο ανίχνευσης καπνού όπου η ροή αέρα παρακολουθείται από ηλεκτρικούς ανιχνευτές καπνού. Αν ανιχνεύεται καπνός, από τον πίνακα επανάληψης (κανονικά στη γέφυρα) ακούγεται αυτόματα ένας συναγερμός (όχι εντοπισμένος). Το πλήρωμα μπορεί τότε να καθορίσει στη μονάδα ανίχνευσης καπνού ποιο κύτος φορτίου βρίσκεται σε φωτιά και να θέσει σε λειτουργία την σχετική βαλβίδα τριών κατευθύνσεων για την πυροδότηση του πυροσβεστήρα.

2.1.2Οποιοδήποτε απαιτούμενο σύστημα πρέπει να είναι ικανό να λειτουργεί συνεχώς κάθε στιγμή εκτός από τα συστήματα που λειτουργούν με βάση την αρχή διαδοχικής σάρωσης μπορούν να γίνουν αποδεκτά, με την προϋπόθεση ότι το διάστημα που μεσολαβεί ανάμεσα στη διπλή σάρωση της ίδιας θέσης δίνει το μέγιστο επιτρεπτό διάστημα που ορίζεται ως ακολούθως:

Το διάστημα (Ι) πρέπει να εξαρτάται από τον αριθμό των σημείων που σαρώνονται (Ν) και ο χρόνος ανταπόκρισης των ανεμιστήρων (Τ) με 20% ανοχή:

Ι = 1.2 x Τ x Ν

Εντούτοις , το μέγιστο διάστημα ανοχής δεν πρέπει να υπερβαίνει 120 s (Imax = 120s).

2.1.3Το σύστημα πρέπει να σχεδιάζεται, κατασκευάζεται και να εγκαθίσταται έτσι ώστε να αποφεύγεται διαρροή οποιωνδήποτε τοξικών ή εύφλεκτων ουσιών ή μέσων πυρόσβεσης σε οποιοδήποτε χώρο διαμονής, χώρο υπηρεσίας, σταθμό ελέγχου ή χώρου μηχανοστασίου.

2.1.4Το σύστημα και ο εξοπλισμός πρέπει να είναι κατάλληλα σχεδιασμένα για να αντέχουν μεταβολές στην παροχή τάσης, μεταβατικές μεταβολές , αλλαγές θερμοκρασίας περιβάλλοντος, δονήσεις , υγρασία, κρούση, πρόσκρουση και διάβρωση που φυσιολογικά παρατηρείται στα πλοία και προς αποφυγή δυνατότητας ανάφλεξης σε εύφλεκτα μίγματα αερίου αέρα.

2.1.5Το σύστημα πρέπει να είναι τέτοιου τύπου που μπορεί να δοκιμάζεται για σωστή λειτουργία και αποκατάσταση σε φυσιολογική παρακολούθηση χωρίς αντικατάσταση οποιουδήποτε στοιχείου.

2.1.6Μια εναλλακτική τροφοδοσία ισχύος για τον ηλεκτρικό εξοπλισμό που χρησιμοποιείται στη λειτουργία του συστήματος πρέπει να προβλέπεται

2.2Απαιτήσεις στοιχείων

2.2.1Η μονάδα ανίχνευσης πρέπει να πιστοποιείται ότι λειτουργεί πριν η πυκνότητα του καπνού στα πλαίσια του θαλάμου ανίχνευσης υπερβεί το 6,65% κάλυψης ανά μέτρο.

2.2.2Διπλοί ανεμιστήρες δείγματος εξαγωγής πρέπει να προβλέπονται. Οι ανεμιστήρες πρέπει να είναι επαρκούς χωρητικότητας για να λειτουργούν με τις φυσιολογικές συνθήκες ή ο εξαερισμός στην προστατευμένη περιοχή και το μέγεθος της συνδεδεμένης σωλήνωσης πρέπει να ορίζεται λαμβάνοντας υπόψη την ικανότητα αναρρόφησης και τη διάταξη σωληνώσεων ώστε να πληρούνται οι προϋποθέσεις της παραγράφου 2.4.2.2. Οι σωληνώσεις δειγματοληψίας πρέπει να είναι εσωτερικής διαμέτρου τουλάχιστον 12 mm. H ικανότητα αναρρόφησης πρέπει να είναι επαρκής για να εξασφαλίσει την ανταπόκριση της πιο απομακρυσμένης περιοχής στα απαιτούμενα χρονικά κριτήρια της παραγράφου 2.4.2.2. Τα μέσα παρακολούθησης της ροής του αέρα πρέπει να παρέχονται σε κάθε γραμμή δειγματισμού.

2.2.3Ο πίνακας ελέγχου πρέπει να επιτρέπει την παρατήρηση του καπνού σε ξεχωριστές σωληνώσεις δειγματισμού.

2.2.4Οι σωληνώσεις δειγματοληψίας πρέπει να σχεδιάζονται κατά τέτοιο τρόπον ώστε να εξασφαλίζεται ότι, στο βαθμό που είναι πρακτικό, εξάγονται ίσες ποσότητες ροής αέρα από κάθε διασυνδεδεμένο συσσωρευτή.

2.2.5Οι σωλήνες δειγματοληψίας πρέπει να είναι εφοδιασμένοι με μια περιοδική διάταξη καθαρισμού με πεπιεσμένο αέρα.

2.2.6Ο πίνακας ελέγχου για το σύστημα ανίχνευσης καπνού θα πρέπει να δοκιμάζεται ανάλογα με τα πρότυπα EN 542 (1997), EN 544 (1997) και IEC 60092504 (2001). Μπορούν να χρησιμοποιηθούν εναλλακτικά πρότυπα όπως καθορίζονται από την Αρχή.

2.3Απαιτήσεις εγκατάστασης

2.3.1Συσσωρευτές καπνού

2.3.1.1Τουλάχιστον ένας συσσωρευτής καπνού πρέπει να βρίσκεται σε κάθε κλειστό χώρο για τον οποίο 

απαιτείται ανίχνευση καπνού. Ωστόσο, όταν ένας χώρος έχει σχεδιαστεί για να μεταφέρει πετρέλαιο ή ψυγμένο φορτίο εναλλακτικά με φορτία για τα οποία απαιτείται σύστημα δειγματοληψίας καπνού, μπορεί να παρέχονται μέσα για την απομόνωση των συσσωρευτών καπνού σε τέτοια διαμερίσματα για το σύστημα. Τα μέσα αυτά πρέπει να είναι ικανοποιητικά για τη Διοίκηση.

2.3.1.2Οι συσσωρευτές καπνού πρέπει να τοποθετούνται στο πάνω μέρος ή όσο το δυνατό πιο ψηλά στον προστατευμένο χώρο και να τοποθετούνται έτσι ώστε κανένα τμήμα από την υψωμένη περιοχή καταστρώματος να μην είναι μεγαλύτερο από 12μ που μετράται οριζόντια από τον συσσωρευτή. Όταν τα συστήματα που χρησιμοποιούνται σε χώρους που μπορούν να αερίζονται μηχανικά, η θέση των συσσωρευτών καπνού πρέπει να εξετάζονται έχοντας λάβει υπόψη τις επιπτώσεις του αερισμού. Τουλάχιστον ένας επιπρόσθετος συσσωρευτής καπνού πρέπει να προβλέπεται στο άνω τμήμα κάθε αγωγού εξαερισμού. Ένα επαρκές σύστημα φιλτραρίσματος πρέπει να προσαρμόζεται στον επιπρόσθετο συσσωρευτή για να αποφεύγεται η μόλυνση από σκόνη.

2.3.1.3Οι συσσωρευτές καπνού τοποθετούνται εκεί που δεν είναι πιθανόν να λάβει χώρα σύγκρουση ή φυσική ζημία.

2.3.1.4Τα δίκτυα δειγματοληψίας πρέπει να είναι ισορροπημένα ώστε να εξασφαλίζεται η συμμόρφωση με το σημείο 2.2.4. Ο αριθμός των συσσωρευτών που συνδέονται με κάθε σωλήνα δειγματοληψίας εξασφαλίζει τη συμμόρφωση με την παράγραφο 2.4.2.2.

2.3.1.5Οι συσσωρευτές καπνού από περισσότερους από ένα κλειστούς χώρους δεν πρέπει να συνδέονται με τις ίδιες σωληνώσεις δειγματοληψίας.

2.3.1.6Σε χώρους φορτίου όπου δεν υφίστανται μη αεριοστεγή «διπλά καλύμματα καταστρώματος» (κινητές πλατφόρμες στοιβασίας), οι συσσωρευτές καπνού πρέπει να τοποθετούνται τόσο στο άνω όσο και στο κατώτερο μέρος των χώρων φορτίου.

2.3.2Σωληνώσεις δειγματοληψίας

2.3.2.1Οι διατάξεις σωληνώσεων πρέπει να είναι τέτοιες ώστε να εντοπίζεται άμεσα ο τόπος φωτιάς.

2.3.2.2Οι σωληνώσεις δειγματισμού πρέπει να είναι αυτόματης εκκένωσης και κατάλληλα προστατευμένες από επιπτώσεις ή ζημίες κατά τη διάρκεια των εργασιών φόρτωσης.

2.4Απαιτήσεις συστήματος ελέγχου

2.4.1Οπτικά και ηχητικά σήματα πυρός

2.4.1.1Η ανίχνευση καπνού ή άλλων προϊόντων ανάφλεξης πρέπει να ενεργοποιεί ορατά και ηχητικά σήματα στον πίνακα ελέγχου και στις μονάδες ενδείξεων.

2.4.1.2Ο πίνακας ελέγχου πρέπει να βρίσκεται στον χώρο γέφυρας ή στον σταθμό ελέγχου πυρκαγιάς. Μια μονάδα ενδείξεων πρέπει να βρίσκεται στη γέφυρα εάν ο πίνακας ελέγχου βρίσκεται στο σταθμό ελέγχου πυρκαγιάς.

2.4.1.3Σαφείς πληροφορίες πρέπει να εμφανίζονται πάνω ή δίπλα στον πίνακα ελέγχου και τις μονάδες ενδείξεων ορίζοντας τους χώρους κάλυψης.

2.4.1.4Οι παροχές ισχύος που είναι απαραίτητες για τη λειτουργία του συστήματος πρέπει να παρακολουθούνται για απώλεια ισχύος. Οποιαδήποτε απώλεια ισχύος ενεργοποιεί ένα οπτικό και ηχητικό σήμα στον πίνακα ελέγχου και στη γέφυρα πλοήγησης, το οποίο πρέπει να διαφέρει από το σήμα που αναφέρει την ανίχνευση καπνού.

2.4.1.5Στον πίνακα ελέγχου πρέπει να παρέχεται η δυνατότητα της δια χειρός αναγνώρισης όλων των σημάτων συναγερμού και των ενδείξεων σφάλματος. Τα ηχητικά σήματα συναγερμού στον πίνακα ελέγχου και στις μονάδες ενδείξεων μπορεί να σιγήσουν χειροκίνητα. Ο πίνακας ελέγχου πρέπει να διακρίνει σαφώς τον κανονικό συναγερμό, τον αναγνωρισμένο συναγερμό, τις συνθήκες σφάλματος και σίγασης.

2.4.1.6Το σύστημα πρέπει να είναι ρυθμισμένο έτσι ώστε να επανέρχεται αυτόματα στην κανονική κατάσταση λειτουργίας μετά την εκκαθάριση του συναγερμού και των συνθηκών βλάβης.

2.4.2Δοκιμή

2.4.2.1Πρέπει να παρέχονται κατάλληλες οδηγίες και ανταλλακτικά για τη δοκιμή και συντήρηση του συστήματος.

2.4.2.2Μετά την εγκατάσταση, το σύστημα πρέπει να δοκιμάζεται λειτουργικά χρησιμοποιώντας μηχανές παραγωγής καπνού ή ισοδύναμες ως πηγή καπνού. Πρέπει να λαμβάνεται συναγερμός στη μονάδα ελέγχου σε 180 δευτερόλεπτα κατ 'ανώτατο όριο για καταστρώματα οχημάτων και όχι περισσότερο από 300 δευτερόλεπτα για χώρους αποθήκευσης εμπορευματοκιβωτίων και γενικού φορτίου, από τη στιγμή που ο καπνός εισάγεται στο πιο απομακρυσμένο συσσωρευτή.»

3Το ακόλουθο νέο κεφάλαιο 16 προστίθεται μετά το υφιστάμενο κεφάλαιο 15:

«ΚΕΦΑΛΑΙΟ 16

ΣΤΑΘΕΡΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΝΙΧΝΕΥΣΗΣ ΑΕΡΙΟΥ ΥΔΡΟΓΟΝΑΝΘΡΑΚΑ

1.ΕΦΑΡΜΟΓΗ

1.1Το παρόν κεφάλαιο περιγράφει λεπτομερώς τις προδιαγραφές για το σύστημα σταθερής ανίχνευσης αερίων υδρογονανθράκων που καθορίζεται από το κεφάλαιο ΙΙ2 της Σύμβασης.

1.2Ένα συνδυασμένο σύστημα ανίχνευσης αερίου υδρογονάνθρακα που απαιτείται από τους κανονισμούς ΙΙ2/4.5.7.3 και ΙΙ2/4.5.10 μπορεί να είναι αποδεκτό σε περιπτώσεις που το σύστημα συμμορφώνεται πλήρως με τις απαιτήσεις του κανονισμού ΙΙ2/2 της Σύμβασης .

2.ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ

2.1ΓΕΝΙΚΑ

2.1.1Το σταθερό σύστημα ανίχνευσης αερίου υδρογονάνθρακα που αναφέρεται στο κεφάλαιο ΙΙ2 της Σύμβασης πρέπει να σχεδιάζεται, να κατασκευάζεται και να δοκιμάζεται προς ικανοποίηση της Διοίκησης σύμφωνα με τα πρότυπα απόδοσης που αναπτύσσονται από τον Οργανισμό.

2.1.2Το σύστημα πρέπει να αποτελείται από μια κεντρική μονάδα μέτρησης αερίου και ανάλυσης και σωληνώσεων δειγματοληψίας αερίου σε όλες τις δεξαμενές έρματος και τους κενούς χώρους διπλού κύτους και χώρους διπλού πυθμένα που είναι σε γειτνίαση με τις δεξαμενές φορτίου, συμπεριλαμβανομένης της πρωραίας δεξαμενής και όποιων άλλων δεξαμενών και χώρων κάτω από το κατάστρωμα στεγανών σε γειτνίαση με τις δεξαμενές φορτίου.

2.1.3Το σύστημα μπορεί να ενσωματωθεί με το σύστημα ανίχνευσης αερίου αντλιοστασίου φορτίου, με την προϋπόθεση ότι στους χώρους που αναφέρονται στην παράγραφο 2.1.2 γίνονται δειγματοληψίες με το ρυθμό που απαιτείται στην παράγραφο 2.2.3.1. Συνεχής δειγματοληψία από άλλους τόπους μπορεί επίσης να ληφθεί υπόψη με την προϋπόθεση ότι τηρείται η αναλογία δειγματοληψίας.

2.2Απαιτούμενα στοιχεία

2.2.1Γραμμές δειγματοληψίας αερίου

2.2.1.1Δεν πρέπει να τοποθετούνται κοινές γραμμές δειγματοληψίας στον εξοπλισμό ανίχνευσης, εκτός από τις γραμμές που εξυπηρετούν κάθε ζεύγος σημείων δειγματοληψίας όπως απαιτείται στην παράγραφο 2.2.1.3.

2.2.1.2Τα υλικά κατασκευής και οι διαστάσεις των γραμμών δειγματοληψίας αερίων πρέπει να είναι τέτοια προς πρόληψη περιορισμού. Όπου χρησιμοποιούνται μη μεταλλικά υλικά, αυτά πρέπει να είναι ηλεκτρικά αγώγιμα. Οι γραμμές δειγματοληψίας αερίου δεν πρέπει να είναι από αλουμίνιο.

2.2.1.3Η διάταξη των γραμμών δειγματοληψίας αερίων πρέπει να προσαρμόζεται στο σχεδιασμό και το μέγεθος κάθε χώρου. Εκτός από τα προβλεπόμενα στις παραγράφους 2.2.1.4 και 2.2.1.5, το σύστημα δειγματοληψίας πρέπει να επιτρέπει τουλάχιστον δύο σημεία δειγματοληψίας υδρογονανθράκων, ένα που βρίσκεται στο κάτω μέρος και ένα στο επάνω μέρος όπου απαιτείται δειγματοληψία. Όταν απαιτείται, το ανώτερο σημείο δειγματοληψίας αερίων δεν πρέπει να βρίσκεται κάτω από 1 μ. από την κορυφή της δεξαμενής. Η θέση του κάτω σημείου δειγματοληψίας αερίου πρέπει να βρίσκεται πάνω από το ύψος της δοκού της επένδυσης πυθμένα του κελύφους, αλλά τουλάχιστον 0,5 μ. από το στον πυθμένα της δεξαμενής και πρέπει να είναι εφοδιασμένο με μέσα που κλείνουν όταν φράσσονται. Κατά την τοποθέτηση των σταθερών σημείων δειγματοληψίας, πρέπει επίσης να δοθεί η δέουσα προσοχή στην πυκνότητα των ατμών των προϊόντων πετρελαίου που προορίζονται να μεταφερθούν και στην αραίωση από τον καθαρισμό του χώρου ή τον εξαερισμό.

2.2.1.4Για τα πλοία με νεκρό βάρος κάτω των 50.000 τόνων, η Διοίκηση μπορεί να επιτρέψει την εγκατάσταση μιας θέσης δειγματοληψίας για κάθε δεξαμενή για πρακτικούς και / ή λειτουργικούς λόγους.

2.2.1.5Για τις δεξαμενές έρματος στο δοχείο διπλού πυθμένα, οι δεξαμενές έρματος που δεν προορίζονται να χρησιμοποιηθούν μερικώς γεμάτες και οι κενοί χώροι, δεν απαιτείται το ανώτερο σημείο δειγματοληψίας αερίου.

2.2.1.6Πρέπει να προβλέπονται μέσα για την αποφυγή της απόφραξης των γραμμών δειγματοληψίας αερίων όταν οι δεξαμενές είναι αεριζόμενες με χρήση εκτοξευτήρα πεπιεσμένου αέρα για τον καθαρισμό της γραμμής μετά την αλλαγή από τη λειτουργία έρματος σε φορτίο. Το σύστημα πρέπει να διαθέτει συναγερμό για να υποδείξει εάν οι γραμμές δειγματοληψίας αερίου είναι φραγμένες.

2.2.2Μονάδα ανάλυσης αερίου

2.2.2.1Η μονάδα ανάλυσης αερίου πρέπει να βρίσκεται σε έναν ασφαλή χώρο και μπορεί να βρίσκεται σε χώρους έξω από την περιοχή φορτίου του πλοίου, για παράδειγμα, στο χώρο παρακολούθησης φορτίου και/ή στη γέφυρα πλοήγησης επιπρόσθετα στο χώρο υδραυλικών εγκαταστάσεων όταν βρίσκεται στο εμπρόσθιο διάφραγμα, με την προϋπόθεση ότι τηρούνται οι ακόλουθοι όροι:

.1 οι γραμμές δειγματοληψίας δεν πρέπει να διέρχονται από χώρους ασφαλούς αερίου, με εξαίρεση όπου επιτρέπεται σύμφωνα με την υποπαράγραφο 5·

.2 οι σωλήνες δειγματοληψίας υδρογονανθράκων πρέπει να είναι εφοδιασμένοι με απαγωγείς φλόγας. Το δείγμα αερίου υδρογονανθράκων πρέπει να οδηγείται στην ατμόσφαιρα με οπές εξαγωγής τοποθετημένες σε ασφαλές μέρος, όχι κοντά σε πηγή αναφλέξεων και όχι κοντά στις εισροές αέρα χώρου διαμονής·

.3 μια χειροκίνητη βαλβίδα απομόνωσης, η οποία πρέπει να είναι εύκολα προσβάσιμη για τη λειτουργία και την συντήρηση, τοποθετείται σε κάθε γραμμή δειγματοληψίας στο διάφραγμα στην πλευρά ασφαλείας του αερίου·

.4 ο εξοπλισμός ανίχνευσης αερίων υδρογονανθράκων, όπου συμπεριλαμβάνονται αντλίες δειγμάτων, ηλεκτρομαγνητικές βαλβίδες, μονάδες ανάλυσης κλπ., πρέπει να βρίσκονται σε ένα αεροστεγές ερμάριο (π.χ., πλήρως κλειστό χαλύβδινο ερμάριο με μια πόρτα με παρεμβύσματα) που πρέπει να παρακολουθείται από το δικό του σημείο δειγματοληψίας. Σε συγκέντρωση αερίου άνω του 30% του χαμηλότερου ορίου ανάφλεξης εντός του περιβλήματος από χάλυβα ολόκληρη η μονάδα ανάλυσης αερίου πρέπει να τερματίζεται αυτόματα· και

.5 όπου το περίβλημα δεν μπορεί να διευθετηθεί απευθείας στο διάφραγμα, οι σωλήνες δειγματοληψίας πρέπει να είναι από χάλυβα ή άλλο ισοδύναμο υλικό και χωρίς αποσπώμενες συνδέσεις, εκτός από τα σημεία σύνδεσης για τις βαλβίδες απομόνωσης στο διάφραγμα και τη μονάδα ανάλυσης, και πρέπει να ακολουθούν τις πιο σύντομες κατευθύνσεις.

2.2.3Εξοπλισμός ανίχνευσης αερίου

2.2.3.1Ο εξοπλισμός ανίχνευσης αερίου πρέπει να σχεδιάζεται για δειγματοληψία και ανάλυση από κάθε γραμμή δειγματοληψίας κάθε προστατευόμενου χώρου, διαδοχικά κατά διαστήματα που δεν υπερβαίνουν τα 30 λεπτά.

2.2.3.2Πρέπει να παρέχονται μέσα για να είναι δυνατή η μέτρηση με φορητά όργανα, σε περίπτωση που το σταθερό σύστημα είναι εκτός λειτουργίας ή για τη βαθμονόμηση του συστήματος. Σε περίπτωση που το σύστημα είναι εκτός λειτουργίας, πρέπει να εφαρμόζονται διαδικασίες για να συνεχίζεται η παρακολούθηση της ατμόσφαιρας με φορητά όργανα και να καταγράφονται τα αποτελέσματα της μέτρησης.

2.2.3.3Οι ηχητικοί και οπτικοί συναγερμοί πρέπει να ενεργοποιούνται στον χώρο ελέγχου φορτίου, στην

γέφυρα πλοήγησης και στη μονάδα ανάλυσης όταν η συγκέντρωση ατμού σε δεδομένο χώρο φθάνει μια προκαθορισμένη τιμή, η οποία δεν πρέπει να είναι υψηλότερη από το αντίστοιχο του 30% του κατώτερου ορίου ανάφλεξης.

2.2.3.4Ο εξοπλισμός ανίχνευσης αερίου πρέπει να είναι έτσι σχεδιασμένος ώστε να μπορεί άμεσα να δοκιμάζεται και να βαθμονομείται.

 

Άρθρο 2

Έναρξη ισχύος

Η ισχύς της παρούσης αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Πειραιάς, 8 Μαΐου 2019

 

 


Κατεβάσετε το αρχείο με το πρωτότυπο κείμενο, όπως είναι δημοσιευμένο στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως (Φ.Ε.Κ.) του Εθνικού Τυπογραφείου.


 

Έχει διαβαστεί 426 φορές

Τελευταία Νέα