x

Σύνδεση

Δεν έχετε λογαριασμό; Εγγραφείτε

Υπουργική Απόφαση 3133.12/17721/2018 - ΦΕΚ 883/Β/14-3-2018

Καθορισμός των προϋποθέσεων και των λοιπών ζητημάτων που αφορούν στην έκδοση Πιστοποιητικού Ελέγχου Ξένου Επαγγελματικού Πλοίου Αναψυχής.


Υπουργική Απόφαση Αριθμ. 3133.12/17721/2018

ΦΕΚ 883/Β/14-3-2018

Καθορισμός των προϋποθέσεων και των λοιπών ζητημάτων που αφορούν στην έκδοση Πιστοποιητικού Ελέγχου Ξένου Επαγγελματικού Πλοίου Αναψυχής.

 

ΑΠΟΦΑΣΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ

ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

Έχοντας υπόψη:

1.Τις διατάξεις της παραγράφου 3γ του άρθρου 3 του ν. 4256/2014 (Α' 92) «Τουριστικά Πλοία και άλλες διατάξεις» όπως αντικαταστάθηκε με την παράγραφο 5 του άρθρου 94 του ν. 4504/2017 (Α' 184) «Δία βίου εκπαίδευση προσωπικού Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής,και άλλες διατάξεις».

2.Τις διατάξεις του π.δ. 70/2015 «Ανασύσταση και μετονομασία Υπουργείων» (Α' 114).

3.Τις διατάξεις του π.δ. 125/2016 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α' 210).

4.Τις διατάξεις του π.δ. 13/2018 «Οργανισμός Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής» (Α' 26).

5.Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσης δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:

 

Άρθρο 1

Σκοπός Ορισμοί

1.Σκοπός της παρούσης είναι ο καθορισμός των προϋποθέσεων και των λοιπών ζητημάτων που αφορούν στην έκδοση Πιστοποιητικού Ελέγχου Ξένου Επαγγελματικού Πλοίου Αναψυχής (ΠΕΞΕΠΑ).

2.Γ ια τους σκοπούς της παρούσας νοούνται ως:

α) Ξένο επαγγελματικό πλοίο αναψυχής: το επαγγελματικό πλοίο αναψυχής, όπως ορίζεται στο άρθρο 1 του ν. 4256/2014 (Α' 92), το οποίο φέρει σημαία: αα) κράτους μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου, πλην της Ελλάδας, ή ββ) κράτους εκτός της Ε.Ε. ή του Ε.Ο.Χ., ολικού μήκους άνω των τριάντα πέντε (35) μέτρων, εφόσον είναι κατασκευασμένο κατά το μεγαλύτερο μέρος του από μέταλλο ή πλαστικό και έχει μεταφορική ικανότητα άνω των δώδεκα (12) επιβατών.

β) Αναγνωρισμένος Οργανισμός: Ο Οργανισμός (νηογνώμονας) που έχει εξουσιοδοτηθεί από την ελληνική Αρχή για την παροχή υπηρεσιών στα υπό ελληνική σημαία πλοία, οι οποίες καθορίζονται: αα) στην απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας αριθμ. 4113.297/01/2012 (Β'334), «Πρότυπη συμφωνία μεταξύ του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και Οργανισμού που αναγνωρίζεται και εξουσιοδοτείται από την Ελλάδα για τη διενέργεια των απαιτούμενων από τις διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας επιθεωρήσεων, έκδοση, θεώρηση πιστοποιητικών και παρακολούθησή τους, εκτός εκείνων που εμπίπτουν σε αρμοδιότητα αναγνωρισμένου οργανισμού του ΕΚ 391/2009 και των συναφών αυτού διατάξεων, για πλοία που φέρουν την ελληνική σημαία», όπως ισχύει, ή, ββ) στην απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου αριθμ. 4113.311/01/2013 (Β' 3049), «Πρότυπη συμφωνία μεταξύ του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και Αναγνωρισμένου, σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΚ) αριθμ. 391/2009, Οργανισμού, για την παροχή από τον Αναγνωρισμένο Οργανισμό υπηρεσιών προβλεπόμενων από την υφιστάμενη νομοθεσία σε πλοία και τις εταιρείες αυτών», όπως ισχύει.

γ) Ολικό Μήκος: Το μήκος, σε μέτρα, μεταξύ των πλέον εξωτερικών άκρων της πρώρας και πρύμνης του σκάφους, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη το μήκος του τυχόν προεξέχοντος πηδαλίου, προβόλου ή περιζώματος, μετρούμενου επί ευθείας παράλληλης προς την τρόπιδα.

δ) Μήκος Γραμμής Φόρτωσης: Το μήκος, σε μέτρα, που προκύπτει ως το 96% του ολικού μήκους μίας ισάλου γραμμής στο 85% του ελαχίστου ύψους, μετρούμενου από την άνω όψη της τρόπιδας, ή με το μήκος από το πρωραίο άκρο της πρώρας μέχρι τον άξονα του πηδαλίου σε αυτή την ισαλογραμμή εάν αυτό είναι μεγαλύτερο. Όπου η πρώρα είναι καμπυλωτή πάνω από την ίσαλο γραμμή στο 85% του ελαχίστου ύψους, τότε και, το πρωραίο όριο του ολικού μήκους και το ακροπρωραίο σημείο της στείρας αντίστοιχα λαμβάνονται στην κάθετη προέκταση, σε αυτή την ίσαλο γραμμή, της στείρας (πάνω από αυτή την ίσαλο γραμμή). Σε πλοία με κεκλιμένη τρόπιδα, η ίσαλος γραμμή στην οποία μετράται αυτό το μήκος πρέπει να είναι παράλληλος της ισάλου γραμμής υπολογισμών.

ε) Πλάτος: το μέγιστο πλάτος του πλοίου, σε μέτρα, μετρούμενο στο μέσον του πλοίου και επί της εσωτερικής γραμμής του νομέως, προκειμένου περί πλοίου με μεταλλικό περίβλημα, ή επί της εξωτερικής επιφανείας του σκάφους προκειμένου περί πλοίου με περίβλημα από οποιοδήποτε άλλο υλικό.

στ) Κοίλο: η κατακόρυφη απόσταση, σε μέτρα, μετρούμενη στην πλευρά του πλοίου από την κορυφή της τρόπιδας μέχρι την κορυφή του ζυγού του καταστρώματος εξάλων. Σε ξύλινα και σύνθετης κατασκευής πλοία, η απόσταση μετράται από το πέρας της γλυφής της τρόπιδας. Όπου το κατώτερο μέρος του μέσου τομέα του πλοίου είναι σχήματος κοίλου ή όπου έχουν τοποθετηθεί παχέα ελάσματα στην τρόπιδα, η απόσταση μετράται από το σημείο όπου η ευθεία γραμμή του επιπέδου του πυθμένα, συνεχιζόμενη προς το εσωτερικό, τέμνει την πλευρά της τρόπιδας.

ζ) Ύφος Εξάλων: η κατακορύφως μετρούμενη απόσταση, σε μέτρα, στο μέσον του πλοίου από την άνω όψη της γραμμής καταστρώματος μέχρι την άνω όψη της αντίστοιχης γραμμής φορτώσεως, όπως ορίζονται στην κείμενη εφαρμοστέα νομοθεσία περί γραμμής φόρτωσης.

η) Χωρητικότητα ΚΟΧ: Η ολική χωρητικότητα του πλοίου σε κόρους, σύμφωνα με το ν.δ. 973/1971 (Α' 194), «περί καταμετρήσεως της χωρητικότητας των εμπορικών πλοίων», όπως ισχύει.

θ) Χωρητικότητα ΟΧ: Η ολική χωρητικότητα, όπως υπολογίζεται κατά περίπτωση, είτε σύμφωνα με την υπουργική απόφαση 4200/171/2014/14 (Β' 1937), «Τρόπος υπολογισμού, διαδικασία διενέργειας της καταμέτρησης και πιστοποίησης της ολικής χωρητικότητας (GT) πλοίων που εκτελούν πλόες εσωτερικού καθώς και αυτών που δεν εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της Διεθνούς Σύμβασης για την καταμέτρηση της χωρητικότητας των πλοίων, 1969 (Δ.Σ.Χ. '69)»,όπως ισχύει, ή σύμφωνα με τη Διεθνή Σύμβαση για την καταμέτρηση της χωρητικότητας των πλοίων, 1969 (Δ.Σ.Χ. '69), ως ισχύει.

Άρθρο 2

Πεδίο εφαρμογής Η παρούσα εφαρμόζεται για όλα τα πλοία αναψυχής τα οποία πληρούν τους όρους και προϋποθέσεις έκδοσης επαγγελματικής αδείας πλοίου αναψυχής και προκειμένου εκδοθεί αυτή, ώστε να εκτελούν σύμβαση ολικής ναύλωσης, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4256/2014 (Α' 92), όπως τροποποιήθηκε. Τα ως άνω πλοία οφείλουν να συμμορφώνονται πλήρως με τις αντίστοιχες απαιτήσεις της κείμενης νομοθεσίας που εφαρμόζονται αντίστοιχα σε ιδίου τύπου πλοία υπό ελληνική σημαία, σε ότι αφορά στο σκάφος, στις μηχανές και στο μηχανολογικό εξοπλισμό, στους χώρους ενδιαίτησης επιβατών και πληρώματος, στα ναυτιλιακά, σωστικά, πυροσβεστικά και τηλεπικοινωνιακά μέσα, εξοπλισμό και διατάξεις καθώς και στον εξοπλισμό πρόληψης ρύπανσης του πλοίου, αναλόγως των πλόων που δύνανται να διενεργούν και για τον αντίστοιχο μέγιστο αριθμό πληρώματος και επιβατών. Η ως άνω συμμόρφωση συμπεριλαμβάνει την υποχρέωση εφοδιασμού των πλοίων αυτών με όλα τα απαιτούμενα από την εφαρμοστέα κείμενη νομοθεσία σχέδια, μελέτες, υπολογισμούς και λοιπά στοιχεία, χωρίς να συμπεριλαμβάνεται η υποχρέωση έκδοσης των προβλεπόμενων, για πλοία υπό ελληνική σημαία, πιστοποιητικών. Προς διαπίστωση της ως άνω συμμόρφωσης κάθε πλοίο στο οποίο εφαρμόζεται η παρούσα οφείλει να εφοδιάζεται με ΠΕΞΕΠΑ που εκδίδεται από Αναγνωρισμένο Οργανισμό κατόπιν ελέγχου, με ικανοποιητικά αποτελέσματα, συμμόρφωσης του πλοίου με την ως άνω εφαρμοστέα νομοθεσία, συμπεριλαμβανομένης επιτόπιας επιθεώρησης του από προσοντούχο εξουσιοδοτημένο επιθεωρητή του Οργανισμού.

 

Άρθρο 3

Τύπος και στοιχεία του ΠΕΞΕΠΑ

1.Στο ΠΕΞΕΠΑ αναγράφονται στην ελληνική και αγγλική γλώσσα τουλάχιστον τα κάτωθι στοιχεία του πλοίου για το οποίο εκδίδεται: α) Τα στοιχεία έκδοσης του πιστοποιητικού (π.χ. αριθμός έκδοσης), ώστε να εξασφαλίζεται η μοναδικότητα και ιχνηλασιμότητά του.

β) Η επωνυμία του Αναγνωρισμένου Οργανισμού που το εκδίδει.

γ) Το είδος και όνομα του πλοίου καθώς και τα στοιχεία του νηολογίου του.

δ) Ο αριθμός ΙΜΟ και το Διεθνές Διακριτικό Σήμα του πλοίου, εφόσον υποχρεούται να διαθέτει.

ε) Στοιχεία που αφορούν σε επιθεωρήσεις του πλοίου, συμπεριλαμβανομένων των πλέον πρόσφατων ημερομηνιών επιθεώρησης του πλοίου στην ξηρά και στη θάλασσα, την ημερομηνία τελευταίων παχυμετρήσεων (στην περίπτωση που το πλοίο είναι κατασκευασμένο από χάλυβα ή ισοδύναμο υλικό) καθώς και τα στοιχεία του σε ισχύ πιστοποιητικού κλάσης του πλοίου (εφόσον είναι υπόχρεο σε διατήρηση κλάσης). στ) Η Χωρητικότητα (ΟΧ και ΚΟΧ) του πλοίου. ζ) Οι βασικές γεωμετρικές διαστάσεις του πλοίου σε μέτρα, συμπεριλαμβανομένων του Ολικού Μήκους, του Μήκους Γραμμής Φόρτωσης, του Πλάτους και του Κοίλου.

η) Η ημερομηνία και ο τόπος ναυπήγησης του πλοίου, το κύριο υλικό κατασκευής του καθώς και το ύψος εξάλων του.

θ) Τα κύρια και βοηθητικά (εφόσον υφίστανται) μέσα πρόωσης του πλοίου και τα στοιχεία των προωστήριων κινητήρων του, συμπεριλαμβανομένων, της χώρας και έτους κατασκευής, του κατασκευαστή, του τύπου, του αριθμού κυλίνδρων, της ιπποδύναμης και του είδους καυσίμου του κάθε κινητήρα καθώς και της ημερομηνίας της πλέον πρόσφατης εξαγωγής και επιθεώρησης των αξόνων πρόωσης.

ι) Ο μέγιστος αριθμός επιβαινόντων χειμώνα και θέρους που μπορεί το πλοίο να μεταφέρει για κάθε κατηγορία αναγραφόμενου πλου που δύναται να εκτελεί καθώς και ο αριθμός των μελών του πληρώματος.

ιαια) Ο αριθμός διαθέσιμων κλινών για τους επιβάτες, όπως ορίζεται στην παράγραφο 3 του άρθρου 1 του ν. 4256/2014 (Α' 92), όπως ισχύει.

ιβιβ) Τα στοιχεία των μέσων τηλεπικοινωνίας που φέρει το πλοίο.

ιγιγ) Ο λιμένας και η ημερομηνία επιτόπιας επιθεώρησης του πλοίου.

ιδιδ) Η καταληκτική ημερομηνία ισχύος του ΠΕΞΕΠΑ, όπως προκύπτει λαμβάνοντας την χρονικά εγγύτερη καταληκτική ημερομηνία ισχύος από όλα τα προβλεπόμενα από την εφαρμοστέα κείμενη νομοθεσία αντίστοιχα πιστοποιητικά που θα έπρεπε να εφοδιαστεί το πλοίο εφόσον έφερε την ελληνική σημαία.

ιειε) Ο τόπος και η ημερομηνία έκδοσης του ΠΕΞΕΠΑ, η επίσημη σφραγίδα του εκδίδοντος Αναγνωρισμένου Οργανισμού και το όνομα και η υπογραφή του εξουσιοδοτημένου, από τον εν λόγω Οργανισμό, προσώπου που το εκδίδει. ιστιστ) Τυχόν εντολές/ οδηγίες προς τον Πλοίαρχο. ιζιζ) Τυχόν παρατηρήσεις που έχουν προκύψει κατά τον έλεγχο και επιθεώρηση του πλοίου καθώς και στοιχεία με τα οποία τεκμηριώνεται η παρακολούθηση αποκατάστασής τους.

2.Υπόδειγμα του τύπου και των αναγραφόμενων πεδίων και στοιχείων του ΠΕΞΕΠΑ περιλαμβάνεται στο προσάρτημα της παρούσας, ως Παράρτημα.

 

Άρθρο 4

Τέλη έκδοσης του ΠΕΞΕΠΑ

Για την έκδοση του ΠΕΞΕΠΑ καταβάλλονται υπέρ ελληνικού δημοσίου τα αντίστοιχα τέλη που προβλέπονται να καταβάλλονται σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, κατά την έκδοση από Αναγνωρισμένο Οργανισμό, Πιστοποιητικού Ασφαλείας ή Πρωτοκόλλου Γενικής Επιθεώρησης για το πλοίο, αν αυτό ήταν υπό ελληνική σημαία.

 

Άρθρο 5

Μεταβατικές διατάξεις

Ξένα επαγγελματικά πλοία αναψυχής που διαθέτουν ήδη άδεια σε ισχύ, σύμφωνα με το ν. 2743/1999 (Α' 211) και υπό τις προϋποθέσεις της περίπτωσης (α) της παραγράφου 1 του άρθρου 15 του ν. 4256/2014 (Α' 92), όπως ισχύει, ή σύμφωνα με το ν. 4256/2014 (Α' 92), απαιτείται, προκειμένου να θεωρούνται ότι συμμορφώνονται με τις διατάξεις του ν. 4256/2014 (Α' 92), όπως ισχύει, να εφοδιαστούν με ΠΕΞΕΠΑ εντός τριμήνου από την ημερομηνία έναρξης ισχύος της παρούσας και να υποβάλουν ευκρινές φωτοαντίγραφο αυτού στην αρμόδια Υπηρεσία Υ.ΝΑ.Ν.Π. ή στην Λιμενική αρχή, η οποία υποχρεούται να το διαβιβάσει στην ως άνω Υπηρεσία. Σε περίπτωση που ένα ξένο επαγγελματικό πλοίο αναψυχής στο οποίο εφαρμόζεται η παρούσα δεν εφοδιαστεί με ΠΕΞΕΠΑ εντός της ως άνω οριζόμενης προθεσμίας, απαγορεύεται ο απόπλους του πλοίου, μέχρι την έκδοση ή υποβολή του στη Λιμενική Αρχή η οποία επέβαλε την ως άνω απαγόρευση.

 

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Υπόδειγμα

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΕΛΕΓΧΟΥ ΞΕΝΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΠΛΟΙΟΥ ΑΝΑΨΥΧΗΣ

(Βλέπε στο οικείο ΦΕΚ)

 

 

Άρθρο 6

Έναρξη ισχύος

Η ισχύς της απόφασης αυτής αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Πειραιάς, 6 Μαρτίου 2018

 


Κατεβάσετε το αρχείο με το πρωτότυπο κείμενο, όπως είναι δημοσιευμένο στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως (Φ.Ε.Κ.) του Εθνικού Τυπογραφείου.


 

Έχει διαβαστεί 3823 φορές

Τελευταία Νέα