x

Σύνδεση

Δεν έχετε λογαριασμό; Εγγραφείτε

Υπουργική Απόφαση 3131.2.2/93 - ΦΕΚ 85/Β/19-2-1993

Έγκριση του Ειδικού Κανονισμού Λιμένα Πειραιά με αριθμό 176 «Περί κινήσεως και αγκυροβολιάς πλοίων στο λιμένα Πειραιά».

ΚΕΙΜΕΝΟ ΠΡΩΤΟΤΥΠΟΥ Φ.Ε.Κ.

Το παρακάτω κείμενο διατάξεων αποτελεί το αρχικό κείμενο των διατάξεων, όπως ήταν δημοσιευμένες στο Φ.Ε.Κ., οι οποίες έχουν τροποποιηθεί με μεταγενέστερες διατάξεις.

Υπουργική Απόφαση Αριθ. 3131.2.2/93

ΦΕΚ 85/Β/19-2-1993

Έγκριση του Ειδικού Κανονισμού Λιμένα Πειραιά με αριθμό 176 «Περί κινήσεως και αγκυροβολιάς πλοίων στο λιμένα Πειραιά».

ΑΠΟΦΑΣΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ

Σύμφωνα με:

1. Τις διατάξεις του άρθρου 10 του Ν. 1940/91 (ΦΕΚ 40Α/18.3.1991) «Περί Μονάδας Ειδικών Αποστολών Λιμενικού Σώματος (ΜΕΑ/ΛΣ) και άλλες διατάξεις περί αυτού» που αντικαθιστά το άρθρο 156 του ΝΔ 187/1973 (ΦΕΚ 261 Α/3.10.73) «Περί ΚΔΝΔ».

2. Τον Ειδικό Κανονισμό Λιμένα Πειραιά που μας υποβλήθηκε με την αριθ. 3121 /1 /93/2.2.93 αναφορά Λιμενικής Αρχής Πειραιά με τις διατάξεις του οποίου ρυθμίζονται θέματα που αφορούν την εύρυθμη λειτουργία του λιμένος.

3. Το άρθρο 29Α του Ν. 1558/85 όπως προστέθηκε με το άρθρο 27 του Ν. 2081/92 (ΦΕΚ 154Α/10.9.92).

4. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις του παρόντος Κανονισμού δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:

 

Άρθρο μόνο

Εγκρίνουμε τον πιο κάτω Ειδικό Κανονισμό Λιμένα Πειραιά με αριθ. 176.

ΕΙΔΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΑ ΠΕΙΡΑΙΑ ΜΕ ΑΡΙΘ. 176 «Περί κινήσως και αγκυροβολιάς πλοίων στο λιμένα Πειραιά»

Ο ΚΕΝΤΡΙΚΟΣ ΛΙΜΕΝΑΡΧΗΣ ΠΕΙΡΑΙΑ Έχοντας υπόψη:

α. Τις διατάξεις του δια του από 9 Ιουνίου 1948 ΒΔ Κωδικοποιημένου Νόμου 499/47 «περί πειθαρχικής εξουσίας των προϊσταμένων Λιμενικών Αρχών» (ΦΕΚ 162Α) συνδυαζόμενες με τα άρθρα 141 -157 του ΝΔ 187/73 με το οποίο κυρώθηκε ο Κώδικας Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου (ΦΕΚ 261 Α).

β. Το άρθρο 156 του ΝΔ 187/1973 (ΦΕΚ 261 Α/ 3.10.73) «περί ΚΔΝΔ», όπως αυτό αντικαταστάθηκε με το άρθρο 10 του Ν. 1940/91 (ΦΕΚ 40Α/91) «περί Μονάδος Ειδικών Αποστολών Λιμενικού Σώματος (ΜΕΑ/ΛΣ) και άλλες διατάξεις περί αυτού».

γ. Τις διατάξεις του ΝΔ 444/70 «περί αρμοδιότητας του ΛΣ και σχέσεως προς τις αρμοδιότητες των Σωμάτων Ασφαλείας (ΦΕΚ 39Α).

δ. Το άρθρο 29Α του Ν. 1558/85 όπως προστέθηκε με το άρθρο 27 του Ν. 2081/92 (ΦΕΚ 154Α/10.9.92).

ε. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις του παρόντος Κανονισμού δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού, διατάσσουμε:

 

Άρθρο 1

Γενική Διάταξη.

1. Η κίνηση των πλοίων ανεξαρτήτως σημαίας και γενικότερα των πλωτών μέσων, στο Λιμάνι Πειραιώς, στους παρακείμενους λιμενίσκους, την ευρύτερη θαλάσσια περιοχή και τις λοιπές περιοχές αρμοδιότητας του Κ/Λ ΠΕΙΡΑΙΩΣ, διέπεται από τις διατάξεις των ισχυόντων διεθνών κανονισμών προς αποφυγή συγκρούσεων στη θάλασσα και των Ειδικότερων διατάξεων του Κανονισμού Λιμένα Πειραιώς.

2. Η κίνηση των πλοίων των πλωτών εν γένει μέσων, στις θαλάσσιες περιοχές που ελέγχονται από τις Ναυτικές Αρχές του Πολεμικού Ναυτικού, διέπονται επιπρόσθετα και από τις αντίστοιχες διατάξεις αυτών.

 

Άρθρο 2

Δίαυλος - είσοδος και έξοδος στον Κεντρικό Λιμένα Πειραιώς:

1. Κατά την είσοδο στον Κεντρικό λιμένα και την έξοδο απ" αυτόν, τα πλοία τηρούν πορεία, κατά το δυνατό, εντός νοητού διαύλου πλάτους 130 μέτρων μς άξονα 068,5 -248,5, ο οποίος διέρχεται από το μέσο του στομίου του προλιμένος. Ό δίαυλος αυτός νοείται ότι αρχίζει από απόσταση δυόμισι (2,5) τουλάχιστον σταδίων εκτός λιμένος από τον πράσινο φανό του λιμενοβραχίονα Θεμιστοκλέους και εκτείνεται μέχρι την είσοδο στην κεντρική λεκάνη του Λιμένος.

2. Κατ’ εξαίρεση:

α. Πλοίο που εξέρχεται μετά την ασφαλή παράλλαξη των φανών του στομίου του προλιμένος, πρέπει να στρέφει για τον προορισμό του χωρίς ν’ ακολουθήσει ολόκληρο το ίχνος του νοητού διαύλου εφόσον, ο χειρισμός αυτός διευκολύνει τη ναυτιλιακή κίνηση και το επιτρέπουν οι κυκλοφοριακές και καιρικές συνθήκες κατά την κρίση του πλοιάρχου.

β. Σκάφη που εξυπηρετούν τις τοπικές ανάγκες του λιμένος (φορτηγίδες, λάντζες, ρυμουλκά κ.λ.π) μπορούν, τόσο κατά την είσοδο, όσο και κατά την έξοδα τους από τον κεντρικό λιμένα, να μην ακολουθούν ολόκληρο το μήκος του εντός λιμένος νοητού διαύλου εφόσον η πλεύση τους αυτή είναι ασφαλής και. δεν εμποδίζει τις κινήσεις των λοιπών πλοίων.

3. Οι κυβερνήτες όλων των σκαφών οφείλουν να τηρούν πορεία στο δεξιό μέρος του διαύλου, που ορίζεται πιο πάνω, συμμορφούμενοι και με τις διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου 4 του παρόντος Κανονισμού και του Κανόνα εννέα (9) των ισχυόντων «Διεθνών Κανονισμών προς αποφυγή συγκρούσεων».

 

Άρθρο 3

Περιορισμός ταχύτητας

Όλα τα πλοία που εισέρχονται ή εξέρχονται στον κεντρικό λιμένα, ή σε λιμένες περιοχής δικαιοδοσίας του Κ.Λ. Πειραιώς, οφείλουν να πλέουν με ταχύτητα ελαττωμένη, όσον οι καιρικές συνθήκες και οι ελικτικές ιδιότητες του σκάφους κατά την κρίση του πλοιάρχου, το επιτρέπουν. Η ταχύτητα αυτή που πρακτικά παρουσιάζει μικρές διαφορές για κάθε πλοίο και περίπτωση, θα καταβάλλεται προσπάθεια να μην υπερβαίνει τη συνήθη ταχύτητα ασφαλούς διάπλου και χειρισμών που δεν δημιουργεί προβλήματα στα παραβεβλημένα πλοία και την ομαλή λειτουργία του λιμένος. Η ταχύτητα των πέντε (5) κόμβων αποτελεί πρακτική και ασφαλή ένδειξη προς την οποία να επιδιώκεται η συμμόρφωση, υπό ομαλές συνθήκες.

 

Άρθρο 4

Κίνηση πλοίων εντός του διαύλου εισόδου λιμένος

1. Απαγορεύεται η διασταύρωση πορείας πλοίου που κινείται μέσα στο νοητό δίαυλο, όπως αυτός ορίζεται στην παράγραφο 1 του άρθρου 2 του παρόντος, ή στους νοητούς διαύλους εισόδου - εξόδου των παρακείμενων λιμενίσκων καθώς και το προσπέρασμα των προπλεόντων πλοίων επιφυλασσομένων των διατάξεων της παραγράφου 2 του άρθρου 2 του παρόντος κανονισμού. Επίσης πρέπει να τηρείται απόσταση ασφαλείας από σκάφος που προπλέει, ενώ η παράλληλη πλεύση δεν επιτρέπεται.

2. Κατά το χρόνο κινήσεως εντός του νοητού διαύλου εισόδου λιμένος πλοίου ή πλωτού ναυπηγήματος μεγάλων διαστάσεων ή περιορισμένων ελικτικών ικανοτήτων, η ταυτόχρονη αντίθετη πλεύση άλλου πλοίου ή πλωτού ναυπηγήματος δεν επιτρέπεται, εκτός των μικρών ευέλικτων σκαφών που εξυπηρετούν τις λειτουργικές ανάγκες του λιμένος (λάντζες, πλοηγίδες, περιπολικά, μικρά ρυμουλκά κ.λ.π) τα οποία οφείλουν στη συγκεκριμένη περίπτωση να πλέουν μετά προσοχής και εφόσον το επιτρέπουν οι συνθήκες ναυσιπλοΐας και οι καιρικές συνθήκες.

 

Άρθρο 5

Κίνηση πλοίων προς όρμο Κερατσινίου - Στενό Περάματος.

Πλοία που προέρχονται από την ευρύτερη περιοχή εκτός λιμένος ή την ανοιχτή θάλασσα και κατευθύνονται προς τον όρμο Κερατσινίου ή Περάματος και αντιθέτως, πρέπει να κινούνται σε απόσταση μεγαλύτερη από πέντε (5) στάδια από το λιμενοβραχίονα Θεμιστοκλέους.

 

Άρθρο 6

Όρια διαύλου όρμου Κερατσινίου

1. Καθορίζεται δίαυλος εντός του όρμου Κερατσινίου

προς εξυπηρέτηση των πλοίων, που διακινούνται προς ή από λιμένες Ελευσίνας, Σκαραμαγκά κ.λ.π., περιλαμβανόμενος μεταξύ των κατωτέρω στιγμάτων:

α) φ:3Γ 56"44" Β λ:23° 35"44" Α.

β) φ:37° 57 00" Β λ:23° 35"58" Α.

γ) φ:37° 5654" Β λ:23° 3448" Α.

δ) φ:37" 57Ί8" Β λ:23° 3439" Α.

ε) φ:37* 5731" Β λ:23° 3325" Α. στ) φ:37° 5741 " Β λ:23° 33Ί1" Α.

ζ) φ:37° 5732" Β λ:23° 32"52" Α.

η) φ:37° 57Ί3" Β λ:23° 33Ί4" Α.

θ) φ:37° 56"56" Β λ:23° 3308" Α. 2. Απαγορεύεται η αγκυροβολιά κάθε πλοίου εντός του καθορισμένου διαύλου του όρμου Κερατσινίου.

 

Άρθρο 7

Κίνηση πλοίων εντός του όρμου Κερατσινίου

1. Οι κυβερνήτες όλων των σκαφών υποχρεούνται να τηρούν πορεία στο δεξιό μέρος του διαύλου, που ορίζεται στο άρθρο 6, συμμορφούμενοι και με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 4 και του κανόνα εννέα (9) των «Διεθνών Κανονισμών προς αποφυγή συγκρούσεων στη θάλασσα».

2. Απαγορεύεται ο ταυτόχρονος διάπλους του διαύλου όρμου Κερατσινίου εις πλοία άνω των 50.000 κοχ τα οποία κινούνται από αντίθετες κατευθύνσεις.

3. Απαγορεύεται στα μικρά σκάφη και πλωτά ναυπηγήματα (π.χ. πλωτοί γερανοί, ρυμουλκά, φορτηγίδες, υδροφόροι, σλέπια κ.λ.π.) να διασταυρώνουν την πορεία τους με τα πλοία που κινούνται εντός διαύλου.

 

Άρθρο 8

Όρια αγκυροβολίου Πειραιώς

Η αγκυροβολιά πλοίων, έξω από τον λιμένα Πειραιά πραγματοποιείται στη θαλάσσια περιοχή νοτιοανατολικά της νήσου Σαλαμίνας, η οποία περιλαμβάνεται μεταξύ των ακόλουθων στιγμάτων:

α) φ:37° 56Ί2" Β λ:23° 3424" Α. β) φ:37° 5524" Β λ:23° 3236" Α. γ) φ:37° 5406" Β λ:23° 3206" Α. δ) φ:37° 53Ί2" Β λ:23° 3036" Α. ε) φ:37° 5042" Β λ:23° 3024" Α. στ) φ:37° 5236" Β λ:23° 3336" Α.

 

Άρθρο 9

Προστασία Αγωγού

Για την προστασία του υποθαλάσσιου αγωγού εκβολής λυμάτων νοτίως νήσου Ψυττάλειας, απαγορεύεται η για οποιοδήποτε λόγο αγκυροβολιά των πλοίων στη θαλάσσια περιοχή που περικλείεται μεταξύ των στιγμάτων:

37°5612" 23" 34"54".

37° 5527" 23° 34"42".

37° 5546" 23° 36Ί8"."

37° 56 36 - 23° 35-42".

Επίσης για τους ίδιους ως άνω λόγους σε πλοία άνω των 500 κοχ απαγορεύεται και ο διάπλους της ανωτέρω περιοχής, εκτός αν λόγοι ασφαλείας το επιβάλλουν. Η κατά τα ανωτέρω απαγόρευση διάπλου δεν αφορά τα Ελληνικά Πολεμικά πλοία κατά την εκτέλεση της αποστολής τους.

Άρθρο 10 Όρια αγκυροβολίου όρμου Κερατσινίου 1. Πλοία κάτω των 1.000 κοχ μπορούν να αγκυροβολούν στον όρμο Κερατσινίου βορείως του διαύλου, ο οποίος καθορίζεται, στο άρθρο 6 του παρόντος και μετά από άδεια της Λιμενικής Αρχής.

2. Η αγκυροβολιά αυτή πρέπει να γίνεται με τέτοιο τρόπο, ώστε να μην παρεμποδίζεται η ελεύθερη προσέγγιση των πλοίων, καθώς και η είσοδος και έξοδος αυτών τόσο στον λιμένα Ηρακλέους όσο και στους λοιπούς προβλήτες και λιμενικές εγκαταστάσεις της περιοχής.

3. Κατ’ εξαίρεση, επιτρέπεται η πρυμνοδέτηση αργούντων πλοίων στην βόρεια ακτή Κυνοσούρας, κατόπιν έγκρισης του ΟΛΠ, εφόσον δεν δημιουργούνται προβλήματα ασφάλειας Ναυσιπλοΐας στο δίαυλο.

 

Άρθρο 11

Όρια προσωρινού αγκυροβολίου όρμου Φαλήρου

1. Δια την αποσυμφόρηση του αγκυροβολίου Πειραιά επιτρέπεται η αγκυροβολιά πλοίων άνω των 500 κοχ στο αγκυροβόλιο όρμου Φαλήρου όπως αυτό καθορίζεται κατωτέρω μεταξύ των εξής στιγμάτων:

α) φ:37° 558" Β λ:23° 396" Α. β) φ:37° 553" Β λ:23° 396" Α. γ) φ:37° 55"6" Β λ:23° 40Ό" Α. δ) φ:37" 551" Β λ:25".40"6" Α.

2. Η αγκυροβολιά στον όρμο Φαλήρου επιτρέπεται σε περιωρισμένο αριθμό πλοίων, εφόσον το αγκυροβόλιο του λιμένα Πειραιά δεν επαρκεί λόγω συμφορήσεως του και πάντοτε κατόπιν ειδικής εγκρίσεως του Κ.Λ.Π.

 

Άρθρο 12

Υπεύθυνοι συμμόρφωσης

Υπεύθυνοι για την τήρηση των διατάξεων του παρόντος Κανονισμού είναι οι Πλοίαρχοι και οι Κυβερνήτες των πλοίων και πλωτών μέσων.

 

Άρθρο 13

Αγκυροβολιά πλοίων

1.0 πλοίαρχος πλοίου που αγκυροβολεί στο αγκυροβόλιο, ή σε περίπτωση που έχει απολυθεί, ο ναυτικός πράκτωρ ή ο εφοπλιστής ή ο πλοιοκτήτης, αυτού, μεριμνά και λαμβάνει τ" αναγκαία εκείνα μέτρα, έτσι ώστε το πλοίο του να διατηρεί ικανότητα και ετοιμότητα για πλού, καθ" όλη τη διάρκεια της παραμονής του στο αγκυροβόλιο.

2. Η χρησιμοποίηση του αγκυροβολίου για παροπλισμό απαγορεύεται.

3. Επίσης η χρησιμοποίηση του αγκυροβολίου Πειραιώς για λόγους άλλους της συνήθους αναμονής για σειρά χρησιμοποίησης των λιμενικών εγκαταστάσεων ή βραχείας παραμονής για συνήθεις πράξεις εξυπηρέτησης του πλοίου και του πληρώματος, επιτρέπεται μόνο κατόπιν αδείας του Κ.Λ. Πειραιώς. Όσον αφορά την παραμονή πλοίων στα λοιπά αγκυροβόλια σε κάθε περίπτωση απαιτείται προηγούμενη άδεια της Λιμενικής Αρχής.

4. Με οδηγίες του Κ.Λ. Πειραιά ρυθμίζεται κάθε άλλο θέμα που αφορά την εύρυθμη λειτουργία του αγκυροβολίου.

 

Άρθρο 14

Καταργούμενες διατάξεις

Από την έναρξη ισχύος του παρόντος κανονισμού καταργούνται τα με αριθ. 119 και 172 Παραρτήματα Κανονισμού Λιμένος Πειραιώς.

 

Άρθρο 15

Κυρώσεις

Οι παραβάτες των διατάξεων του παρόντος, του οποίου η ισχύς αρχίζει από τη δημοσίευση του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και ο έλεγχος συμμόρφωσης ανατίθεται στα Λιμενικά όργανα, ανεξάρτητα από τις κατά την κείμενη νομοθεσία συντρέχουσες ποινικές, πειθαρχικές και αστικές ευθύνες, υπόκεινται και εις τις διοικητικές ποινές του άρθρου 157 του ΝΔ 187/1973 (ΦΕΚ 261 Α/73) με το οποίο κυρώθηκε ο Κώδικας Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου όπως τροποποιήθηκε με το ΠΔ 207/1985 (976Α/85).

 

Πειραιάς, 2 Φεβρουαρίου 1993

Ο Κεντρικός Λιμενάρχης

ΑΡΧΙΠΛΟΙΑΡΧΟΣ ΛΣ

ΑΓΓ. ΤΟΥΝΤΑΣ

 

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Πειραιάς, 8 Φεβρουαρίου 1993

 


Κατεβάσετε το αρχείο με το πρωτότυπο κείμενο, όπως είναι δημοσιευμένο στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως (Φ.Ε.Κ.) του Εθνικού Τυπογραφείου.


 

 

Έχει διαβαστεί 3967 φορές