Υπουργική Απόφαση 3131.2.3/93 - ΦΕΚ 85/Β/19-2-1993
Έγκριση του Ειδικού Κανονισμού Λιμένα Πειραιά με αριθμό 177 «Σύστημα αναφοράς πλοίων λιμένα Πειραιά.».
Υπουργική Απόφαση Αριθ. 3131.2.3/93
ΦΕΚ 85/Β/19-2-1993
Έγκριση του Ειδικού Κανονισμού Λιμένα Πειραιά με αριθμό 177 «Σύστημα αναφοράς πλοίων λιμένα Πειραιά.».
ΑΠΟΦΑΣΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
Σύμφωνα με:
1. Τις διατάξεις του άρθρου 10 του Ν. 1940/91 (ΦΕΚ 40Α/18.3.1991) «Περί Μονάδας Ειδικών Αποστολών Λιμενικού Σώματος (ΜΕΑ/ΛΣ) και άλλες διατάξεις περί αυτού» που αντικαθιστά το άρθρο 156 του ΝΔ 187/1973 (ΦΕΚ 261 Α/3.10.73) «Περί ΚΔΝΔ».
2. Τον Ειδικό Κανονισμό Λιμένα Πειραιά που μας υποβλήθηκε με την αριθ. 3121 /2/93/2.2.93 αναφορά Λιμενικής Αρχής Πειραιά με τις διατάξεις του οποίου ρυθμίζονται θέματα που αφορούν την εύρυθμη λειτουργία του λιμένος.
3. Το άρθρο 29Α του Ν. 1558/85 όπως προστέθηκε με το άρθρο 27 του Ν. 2081/92 (ΦΕΚ 154Α/10.9.92).
4. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις του παρόντος Κανονισμού δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:
Άρθρο μόνο
Εγκρίνουμε τον πιο κάτω Ειδικό Κανονισμό Λιμένα Πειραιά με αριθ. 177.
ΕΙΔΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΑ ΠΕΙΡΑΙΑ ΜΕ ΑΡΙΘ. 177 «Σύστημα αναφοράς πλοίων λιμένα Πειραιά» Ο ΚΕΝΤΡΙΚΟΣ ΛΙΜΕΝΑΡΧΗΣ ΠΕΙΡΑΙΑ Έχοντας υπόψη:
α. Τις διατάξεις του δια του από 9 Ιουνίου 1948 ΒΔ Κωδικοποιημένου Νόμου 499/47 «περί πειθαρχικής εξουσίας των προϊσταμένων Λιμενικών Αρχών» (ΦΕΚ 162Α) συνδυαζόμενος με τα άρθρα 141 -157 του ΝΔ 187/73 με το οποίο κυρώθηκε ο Κώδικας Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου (ΦΕΚ 261 Α).
β. Το άρθρο 156 του ΝΔ 187/1973 (ΦΕΚ 261 Α/ 3.10.73) «περί ΚΔΝΔ», όπως αυτό αντικαταστάθηκε με το άρθρο 10 του Ν. 1940/91 (ΦΕΚ 40Α/91) «περί Μονάδος Ειδικών Αποστολών Λιμενικού Σώματος» (ΜΕΑ/ΛΣ) και άλλες διατάξεις περί αυτού».
γ. Τις διατάξεις του ΝΔ 444/70 «περί αρμοδιότητας του ΛΣ και σχέσεως προς τις αρμοδιότητες των Σωμάτων Ασφαλείας» (ΦΕΚ 39Α).
δ. Το άρθρο 29Α του Ν. 1558/85 όπως προστέθηκε με το άρθρο 27 του Ν. 2081/92 (ΦΕΚ 154Α/10.9.92).
ε. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις του παρόντος Κανο-
νισμού δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού, διατάσσουμε:
Άρθρο 1
Γενική Διάταξη - Σύστημα Αναφοράς Πλοίων
1. Με τον Κανονισμό αυτό καθιερώνεται στο λιμένα Πειραιώς «Σύστημα Αναφοράς Πλοίων», όπως καθορίζεται στα επόμενα άρθρα, ο συντονισμός και η λειτουργία του οποίου, ανατίθεται στην «Υπηρεσία Κυκλοφορίας Πλοίων», που συγκροτείται με απόφαση του Κεντρικού Λιμενάρχου Πειραιά.
Όπου στους ισχύοντες Κανονισμούς Λιμένος Πειραιώς ή στα Παραρτήματα αυτού, αναφέρεται «Σηματοφορικός Σταθμός Πειραιά», από της ενάρξεως εφαρμογής του παρόντος, νοείται η κατά τ" ανωτέρω «Υπηρεσίας Κυκλοφορίας Πλοίων».
Άρθρο 2
Αρμοδιότητες
Στις αρμοδιότητες της «Υπηρεσίας Κυκλοφορίας Πλοίων» εμπίπτουν:
α. Η ρύθμιση της σειράς προτεραιότητας εισόδου - εξόδου των πλοίων που εισπλέουν ή εκπλέουν προς και από τον Κεντρικό Λιμένα Πειραιώς.
β. Η εξασφάλιση δυνατότητας ενημέρωσης των Πλοιάρχων των πλοίων και των Κυβερνητών των πλωτών εν γένει μέσων που ναυσιπλοούν ή κινούνται εντός της θαλάσσιας περιοχής εφαρμογής του παρόντος Κανονισμού καθώς και εκείνων που την προσεγγίζουν ή αποπλέουν, επί θεμάτων θαλάσσιας κυκλοφορίας, καθώς και η μεταβίβαση σ" αυτούς ναυτιλιακών οδηγιών.
γ. Η παρακουλούθηση της θαλάσσιας κυκλοφορίας.
Άρθρο 3
Τοπικά όρια
Το σύστημα αναφοράς πλοίων, εφαρμόζεται στη θαλάσσια περιοχή που περικλείεται από:
α. Τη νοητή ευθεία γραμμή που συνδέει τις νησίδες ΚΥΡΑ και ΛΕΡΟ, παρά την είσοδο του Κόλπου Ελευσίνας, προς Βορρά.
β. Τα στίγματα:
37° 53"36" Β 23° 30 00" Α.
37° 50Ό0" Β 23° 3000" Α.
37° 5300" Β 23° 38"42" Α.
37° 55"46" Β 23° 38"42" Α.
γ. Τα αγκυροβόλια Πειραιώς, όπως αυτά καθορίζονται κάθε φορά.
Άρθρο 4
Εφαρμογή
Το σύστημα αναφοράς πλοίων, εφαρμόζεται στα πλοία και πλωτά μέσα ανεξαρτήτως σημαίας, τα οποία υποχρεούνται, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, να φέρουν τηλεπικοινωνιακό εξοπλισμό VHF και ναυσιπλοούν ή κινούνται στην περιοχή εφαρμογής του παρόντος κανονισμού, καθώς και σ" εκείνα που την προσεγγίζουν ή αποπλέουν.
Άρθρο 5
Υποχρεώσεις - αναφορές
Με την επιφύλαξη της παρ. 4 πλοία και πλωτά μέσα στα οποία έχει εφαρμογή ο παρών κανονισμός οφείλουν:
α. Να τηρούν στη γέφυρα διακυβέρνησης του σκάφους, συνεχή ραδιοτηλεφωνική ακρόαση στο δίαυλο 13 VHF/ FM.
β. Να επικοινωνούν με την Υπηρεσία κυκλοφορίας
πλοίων, προκειμένου να:
ι. Αναφέρουν τη θέση και τις κινήσεις τους. Οι αναφορές αυτές γίνονται πριν ή όταν εισέρχεται ένα πλοίο στην περιοχή εφαρμογής του παρόντος κανονισμού ή πριν από κάθε κίνηση του, σύμφωνα με τις ισχύουσες οδηγίες της «Υπηρεσίας Κυκλοφορίας Πλοίων».
ιι. Ανταλλάσουν πληροφορίες ναυσιπλοΐας και λαμβάνουν ναυτιλιακές συμβουλές ή τυχόν οδηγίες, για την εξασφάλιση της ασφαλούς ναυσιπλοΐας.
iii. Λαμβάνουν σειρά προτεραιότητας εισόδου - εξόδου, στον Κεντρικό Λιμένα.
2. Ο δίαυλος 13 πρέπει να χρησιμοποιείται μόνο ως δίαυλος κλήσης ή σε έκτακτες περιπτώσεις για λόγους διευκόλυνσης της ναυτιλιακής κίνησης ή κινδύνου.
3. Πλοίο ή πλωτό μέσο που προστίθεται να εισέλθει ή να εξέλθει του κεντρικού Λιμένος ή να μετακινηθεί, αιτεί έγκαιρα από την «Υπηρεσία Κυκλοφορίας Πλοίων», σχετική σειρά προτεραιότητας. Αναφορές πλοίων με χρόνους προβλεπόμενης άφιξης, αναχώρησης ή κίνησης εν γένει, που αποδεικνύονται ανακριβείς θεωρούνται παραβάσεις του παρόντος Κανονισμού.
4. Μικρά σκάφη τα οποία εξυπηρετούν τις λειτουργικές - τοπικές ανάγκες του λιμένος Πειραιώς (π.χ. λάντζες, Ρ/Κ κ.λ.π.) οφείλουν να τηρούν συνεχή ραδιοτηλεφωνική ακρόαση στη γέφυρα διακυβέρνησης του σκάφους σε δίαυλο που ορίζεται από τη Λιμενική Αρχή Πειραιώς, ενώ επικοινωνούν με την «Υπηρεσία Κυκλοφορίας Πλοίων», όταν τούτο κρίνεται επιβεβλημένο.
Άρθρο 6
Διακριτικό κλήσης VHF/FM
Ως διακριτικό κλήσης της «Υπηρεσίας Κυκλοφορίας Πλοίων» Πειραιά, μέσω VHF/FM ορίζεται «ΠΕΙΡΑΙΑΣ ΤΡΑΦΙΚ» στην Ελληνική και «PIRAEUS TRAFFIC» στην Αγγλική.
Άρθρο 7
Διακυβέρνηση σκαφών
1. Οι πλοίαρχοι των πλοίων και οι Κυβερνήτες των σκαφών και πλωτών εν γένει μέσων που ναυσιπλοούν ή κινούνται στην περιοχή εφαρμογής του συστήματος, οφείλουν να διευθύνουν τα πλοία τους αυτοπροσώπως και να τηρούν τους ισχύοντες Διεθνείς Κανονισμούς Αποφυγής Συγκρούσεως, την Ελληνική νομοθεσία και τους τοπικούς Κανονισμούς!
Οφείλουν επίσης να εκτιμούν ανάλογα, σύμφωνα με τους Κανόνες της ναυτικής τέχνης, εμπειρίας και ασφαλούς ναυσιπλοΐας, τις πληροφορίες του «συστήματος αναφοράς πλοίων» και τις συμβουλές της Υπηρεσίας, οι οποίες σε καμμία περίπτωση δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι μειώνουν ή υποκαθιστούν την ευθύνη του πλοιάρχου για ασφαλή ναυσιπλοΐα του πλοίου του, ούτε διαταράσσουν τη σχέση μεταξύ πλοιάρχου - πλοηγού.
2. Ιδιαίτερα προσοχή και συνέπεια πρέπει να επιδεικνύεται εκ μέρους των πλοιάρχων και κυβερνητών στην περίπτωση του άρθρου 5 παp. (3) του παρόντος, κατά την οποία, η σειρά προτεραιότητας του καθορίζεται, πρέπει να τηρείται με αυστηρότητα. Οι απαιτούμενοι για την τήρηση της προτεραιότητας χειρισμοί, γίνονται με αποκλειστική ευθύνη των πλοιάρχων και κυβερνητών, μέσα στα πλαίσια πιστής εφαρμογής των Διεθνών Κανονισμών Αποφυγής Συγκρούσεως και των τοπικών κανονισμών, όπως ισχύουν κάθε φορά, προς αποφυγή ατυχημάτων.
Άρθρο 8
Κυρώσεις
1. Οι παραβάτες των διατάξεων του παρόντος ανεξάρτητα αν συντρέχει παράλληλα ποινική ή πειθαρχική δίωξη ή αστική ευθύνη υπόκεινται και στις δικαστικές ποινές του άρθρου 157 του ΝΔ 187/73 (ΦΕΚ 261 Α/1973) με το οποίο κυρώθηκε ο Κώδικας Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου, όπως τροποποιήθηκε με το ΠΔ 207/85 (ΦΕΚ 76Α/85).
Άρθρο 9
Από την έναρξη ισχύος του παρόντος καταργούνται: α. Το με αριθ. 92 Παράρτημα Κανονισμού Λιμένος Πειραιώς (76Β/1972).
β. Το άρθρο 11 του με αριθ. 119 Κανονισμού Λιμένος Πειραιώς (889Β/1977).
Άρθρο 10
Ο παρών κανονισμός τίθεται σε εφαρμογή δύο (2) μήνες μετά την ημερομηνία δημοσιεύσεως του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Πειραιάς, 2 Φεβρουαρίου 1993
Ο Κεντρικός Λιμενάρχης
ΑΡΧΙΠΛΟΙΑΡΧΟΙ ΛΣ
ΑΓΓ. ΤΟΥΝΤΑΣ
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Πειραιάς, 8 Φεβρουαρίου 1993
Κατεβάσετε το αρχείο με το πρωτότυπο κείμενο, όπως είναι δημοσιευμένο στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως (Φ.Ε.Κ.) του Εθνικού Τυπογραφείου.
Υπουργική Απόφαση 3131.2.3/93 - ΦΕΚ 85/Β/19-2-1993
Έγκριση του Ειδικού Κανονισμού Λιμένα Πειραιά με αριθμό 177 «Σύστημα αναφοράς πλοίων λιμένα Πειραιά.».