Υπουργική Απόφαση 162252/2007 - ΦΕΚ Β-86/30-1-2007
Δορυφορική παρακολούθηση επαγγελματικών αλιευτικών σκαφών , υποχρεώσεις κυβερνητών, μέσω του "Κέντρου Παρακολούθησης Αλιείας" του Υ.Ε.Ν.
Απόφαση Υπουργού ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
Έχοντας υπόψη:
1.Τις διατάξεις:
α) Της παρ. 2 του άρθρου 9 του ν. 2732/1999 «Διεπαγγελματικές Οργανώσεις και ρύθμιση θεμάτων αρμοδιότητας Υπουργείου Γεωργίας» (ΦΕΚ 154/Α).
β) Του άρθρου 90 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα, που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 «Κωδικοποίηση της νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα (ΦΕΚ 98/Α).
2.Τον Κανονισμό (ΕΟΚ) αριθ. 2847/1993 του Συμβουλίου, «Για τη θέσπιση συστήματος ελέγχου της κοινής αλιευτικής πολιτικής», όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
3.Τον Κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 1447/1999 του Συμβουλίου, «Περί πίνακος ενεργειών που θίγουν σοβαρά τους κανόνες της Κοινής Αλιευτικής Πολιτικής».
4.Τον Κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 2371/2002 του Συμβουλίου, «Για τη διατήρηση και βιώσιμη εκμετάλλευση των αλιευτικών πόρων στο πλαίσιο της Κοινής Αλιευτικής Πολιτικής».
5.Τον Κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 2244/2003 της Επιτροπής, «Για τη θέσπιση λεπτομερών διατάξεων όσον αφορά τα δορυφορικά συστήματα παρακολούθησης σκαφών».
6.Την υπ’ αριθ. 3147/4.1.1999 απόφαση του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας «Οργάνωση και Λειτουργία Κέντρου Παρακολούθησης Αλιείας» (ΦΕΚ 2221/Β').
7.Την υπ’ αριθμ. 242/2006 γνώμη του Συμβουλίου Αλιείας.
8.Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας απόφασης δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:
ΑΡΘΡΟ 1
Δορυφορική Συσκευή Καταγραφής Στίγματος (Δ.Σ.Κ.Σ.)
Όλα τα με ελληνική σημαία επαγγελματικά αλιευτικά σκάφη, τα οποία είναι εφοδιασμένα με άδεια αλιείας και έχουν συνολικό μήκος άνω των 15 μέτρων, ή ανεξαρτήτως μήκους εφόσον φέρουν το εργαλείο μηχανότρατα, υποχρεούνται στην τοποθέτηση της Δορυφορικής Συσκευής Καταγραφής Στίγματος (Δ.Σ.Κ.Σ, blue box V.M.S) ανεξάρτητα από το εργαλείο με το οποίο δραστηριοποιούνται, οπουδήποτε κι’ αν αλιεύουν, εντός ή εκτός των χωρικών υδάτων
ΑΡΘΡΟ 2
ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΚΥΒΕΡΝΗΤΩΝ
1.Οι κυβερνήτες, των αναφερομένων στο άρθρο 1 της παρούσας αλιευτικών σκαφών, υποχρεούνται όπως μεριμνούν ώστε να εξασφαλίζεται:
α) Η συνεχής και απρόσκοπτη λειτουργία της Δ.Σ.Κ.Σ.
β) Η ανάληψη των τηλεπικοινωνιών της Δ.Σ.Κ.Σ. με το Κ.Π.Α.
γ) Η μη αλλοίωση των δεδομένων που καταγράφονται και αποστέλλονται με τη Δ.Σ.Κ.Σ.
δ) Η μη παρεμπόδιση της κεραίας που συνδέεται με τη Δ.Σ.Κ.Σ. Προς τούτο με ευθύνη του ιδιοκτήτη του αλιευτικού σκάφους, η Δ.Σ.Κ.Σ. του αλιευτικού σκάφους, τοποθετείται σε σημείο που να μην παρεμποδίζεται η λειτουργία της από άλλες κεραίες ή συσκευές που είναι εγκατεστημένες στο σκάφος και σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις που αφορούν τις επικοινωνίες.
ε) Η μη διακοπή της πηγής τροφοδοσίας της Δ.Σ.Κ.Σ, στ) Η μη απομάκρυνση της Δ.Σ.Κ.Σ από το σκάφος, πλην εξαιρετικών περιπτώσεων, εφόσον προηγηθεί ενημέρωση και σύμφωνη γνώμη της οικείας Λιμενικής Αρχής.
ζ) Η επισκευή της Δ.Σ.Κ.Σ σε περίπτωση βλάβης και η αποκατάσταση της λειτουργίας της.
η) Η με πρωτοβουλία τους συνεχής επικοινωνία με το Κ.Π.Α. του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας για τη διαπίστωση της κανονικής λειτουργίας της Δ.Σ.Κ.Σ και της αποστολής στιγμάτων σ’ αυτό.
2.Απαγορεύεται η καταστροφή, η βλάβη, η διακοπή λειτουργίας της Δ.Σ.Κ.Σ ή η με κάθε τρόπο παρέμβαση σε αυτή.
ΑΡΘΡΟ 3
ΕΙΣΟΔΟΣ ΣΕ ΑΠΑΓΟΡΕΥΜΕΝΗ ΠΕΡΙΟΧΗΖΩΝΗ
1.Σε περίπτωση, που κατά τη διάρκεια του πλου παραστεί ανάγκη το αλιευτικό σκάφος να εισέλθει σε απαγορευμένη για την αλιεία περιοχή ζώνη, ο κυβερνήτης υποχρεούται να προβαίνει σε σχετική ημερολογιακή εγγραφή και με κάθε πρόσφορο μέσο (τηλεμοιοτυπία, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, τηλέφωνο, ή ασύρματο κλπ) να αναφέρει στην πλησιέστερη αρμόδια Λιμενική Αρχή για την περιοχή, τα εξής:
α) Τα πλήρη στοιχεία του σκάφους, τα στοιχεία κυβερνήτη, τηλέφωνο επικοινωνίας με τον κυβερνήτη.
β) Το χρόνο εισόδου στην απαγορευμένη περιοχήζώνη.
γ) Την αιτία και τους λόγους της εισόδου στην απαγορευμένη περιοχήζώνη.
δ) Τον εκτιμώμενο χρόνο παραμονής στην απαγορευμένη περιοχήζώνη.
ε) Το χρόνο εξόδου από την απαγορευμένη περιοχή ζώνη.
2.Μη ενημέρωση της οικείας Λιμενικής Αρχής θεωρείται ως διενέργεια αλιείας και επιβάλλονται οι προβλεπόμενες διοικητικές κυρώσεις του άρθρου 6.
ΑΡΘΡΟ 4
ΒΛΑΒΗ Ή ΤΕΧΝΙΚΗ ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ Δ.Σ.Κ.Σ.
1.Σε περίπτωση βλάβης ή τεχνικής ανεπάρκειας της Δ.Σ.Κ.Σ., που είναι εγκατεστημένη σε αλιευτικό σκάφος, με αποτέλεσμα τη μη λειτουργία αυτής, ο πλοιοκτήτηςιδιοκτήτης του σκάφους ή ο νόμιμος εκπρόσωπός τους ανά μία (1) ώρα με κάθε πρόσφορο μέσο (τηλεμοιοτυπία, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, τηλέφωνο, ή ασύρματο κλπ) διαβιβάζουν στην πλησιέστερη Λιμενική Αρχή στην περιοχή αρμοδιότητας της οποίας δραστηριοποιείται το σκάφος κατά τη στιγμή διαπίστωσης του ως άνω προβλήματος, τα εξής:
α) το πλέον πρόσφατο γεωγραφικό στίγμα του σκάφους τους, με σφάλμα στίγματος μικρότερο των 500 μέτρων,
β) την πορεία και ταχύτητα του σκάφους.
2.Η διενέργεια αλιείας από σκάφη των οποίων η Δ.Σ.Κ.Σ. παρουσιάζει βλάβη, τεχνική ανεπάρκεια ή μη λειτουργία, δύναται να επιτραπεί από την αρμόδια Λιμενική
Αρχή, εφόσον πληρούνται οι όροι της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου και όχι πέραν των δέκα (10) ημερών. Η ανωτέρω προθεσμία μπορεί να εκτίνεται μέχρι τις τριάντα (30) ημέρες στην περίπτωση αποστολής για επισκευή της Δ.Σ.Κ.Σ. στο εξωτερικό.
ΑΡΘΡΟ 5
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΒΕΒΑΙΩΣΗΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΒΑΣΗΣ
1.Οι πληροφορίες (τα δεδομένα) των ειδικών μέσων ηλεκτρονικής παρακολούθησης και τηλεανίχνευσης του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, Εθνικό Σύστημα Διαχείρισης & Πληροφοριών Κυκλοφορίας Πλοίων (V.T.M.I.S) αποτελούν υλικό βεβαίωσης της παράβασης, της εκάστοτε ισχύουσας Κοινοτικής και Εθνικής Αλιευτικής Νομοθεσίας στα πλαίσια εφαρμογής της παρ. 1 του άρθρου 12 του ν.δ. 420/1970, όπως αυτό ισχύει.
2.Για την εφαρμογή της παρούσας, ως Κ.Π.Α. ορίζονται οι σταθμοί εργασίας (work stations) που στεγάζονται στις περιφερειακές ή κεντρικές Υπηρεσίες του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας.
3.Κάθε παράβαση που βεβαιώνεται στοιχειοθετείται με ανάλογη εκτύπωση υλικού τεκμηρίωσης.
4.Το εν λόγω έντυπο υλικό τεκμηρίωσης περιλαμβάνει τα εξής:
α) Την υποτύπωση της περιοχής του συμβάντος όπως έχει καταγραφεί στον ηλεκτρονικού χάρτη του Δ.Σ.Κ.Σ.
β) Το χρόνο του συμβάντος.
γ) Τα πλήρη στοιχεία του εμπλεκόμενου αλιευτικού σκάφους.
δ) Την εκτύπωση του ειδικού αρχείου παρακολούθησης του ιστορικού του αλιευτικού σκάφους.
ΑΡΘΡΟ 6
ΚΥΡΩΣΕΙΣ
1.Οι παραβάτες της παρούσας τιμωρούνται με τις διοικητικές ποινές που προβλέπονται στο άρθρο 11 του ν.δ. 420/1970 (ΦΕΚ 27/Α), όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 9 του ν. 2040/1992 (ΦΕΚ 70/Α) και όπως συμπληρώθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 8 του ν. 2332/1995 (ΦΕΚ 181/Α').
2.Οι εκθέσεις βεβαίωσης της παράβασης ή η σηματική διαταγή διαβιβάζονται από το Κ.Π.Α μαζί με το αναφερόμενο στην παρ. 4 του άρθρου 5 της παρούσας υλικό τεκμηρίωσης, στην κατά τόπο αρμόδια Λιμενική Αρχή για την ολοκλήρωση της διαδικασίας επιβολής των ως άνω διοικητικών ποινών.
ΑΡΘΡΟ 7
Η υπ’ αριθμ. 287089/10.8.2001 απόφαση του Υπουργού Γεωργίας «Δορυφορική παρακολούθηση επαγγελματικών αλιευτικών σκαφών» (ΦΕΚ 1102/Β') καταργείται.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 8 Ιανουαρίου 2006
Υ.Α.162252/2007 - ΦΕΚ Β-86/30-1-2007
Δορυφορική παρακολούθηση επαγγελματικών αλιευτικών σκαφών , υποχρεώσεις κυβερνητών, μέσω του "Κέντρου Παρακολούθησης Αλιείας" του Υ.Ε.Ν.