x

Σύνδεση

Δεν έχετε λογαριασμό; Εγγραφείτε

Απόφαση 2422.5-3/50384/2019 - ΦΕΚ 2961/Β/18-7-2019

Κύρωση κανονισμού εκπαίδευσης Δοκίμων Σημαιοφόρων Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής.


Απόφαση Αριθμ. 2422.5-3/50384/2019

ΦΕΚ 2961/Β/18-7-2019

Κύρωση κανονισμού εκπαίδευσης Δοκίμων Σημαιοφόρων Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής.

ΟΙ ΑΡΧΗΓΟΙ

ΓΕΝΙΚΟΥ ΕΠΙΤΕΛΕΙΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ -

ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ - ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΚΤΟΦΥΛΑΚΗΣ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις:

(α) Των άρθρων 1-3 ν.δ. 3596/1956 «Περί αρμοδιοτήτων Υπουργείου Εθνικής Άμυνας επί θεμάτων αφορώντων εις την συμβολήν του Λιμενικού Σώματος εις την Εθνική Άμυνα και ασφάλεια της χώρας».

(β) Του άρθρου 4 του α.ν. 428/1937 «Περί της εν τω Ναυτικώ Εκπαιδεύσεως».

(γ) Της παρ. 5 του άρθρου 7 του ν. 3079/2002 «Κύρωση του Κώδικα του Προσωπικού Λιμενικού Σώματος» (Α΄ 311), όπως ισχύει.

(δ) Της παραγράφου 4 του άρθρου 79 του ν. 4504/2017 «Δια βίου εκπαίδευση προσωπικού Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ενδυνάμωση της διαφάνειας και της αξιοκρατίας σε θέματα αρμοδιότητας Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ενίσχυση της κοινωνικής συμμετοχής στην ακτοπλοΐα, θέματα πολιτικού προσωπικού, συμπλήρωση διατάξεων για τα λιμενικά έργα και άλλες διατάξεις» (Α΄ 184), όπως ισχύει.

(ε) Του άρθρου 23 του π.δ. 75/2018 «Οργάνωση και Λειτουργία της Σχολής Δοκίμων Σημαιοφόρων Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής και ένταξη αυτής στην ανώτατη βαθμίδα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης» (Α΄ 145).

2. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας απόφασης δεν προκαλείται πρόσθετη οικονομική επιβάρυνση στον τακτικό Προϋπολογισμό τρέχοντος οικονομικού έτους και ετησίως, πέραν των όσων έχουν αναφερθεί στο π.δ. 75/2018 (Α΄ 145), αποφασίζουμε:

1. Κυρώνουμε και θέτουμε σε ισχύ τον επισυναπτόμενο στην παρούσα «Κανονισμό Εκπαίδευσης των Δοκίμων Σημαιοφόρων Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής», ο οποίος εφαρμόζεται για τις εκπαιδευτικές σειρές που εισάγονται με το σύστημα των εισαγωγικών εξετάσεων σε πανελλαδικό επίπεδο.

 

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΔΟΚΙΜΩΝ ΣΗΜΑΙΟΦΟΡΩΝ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ - ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΚΤΟΦΥΛΑΚΗΣ

(Λ.Σ. - ΕΛ.ΑΚΤ.)

 

ΜΕΡΟΣ Α΄

ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

 

Άρθρο 1

Σκοπός

Σκοπός του παρόντος Κανονισμού είναι ο καθορισμός της εκπαίδευσης των Δοκίμων Σημαιοφόρων Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής (εφεξής Δόκιμοι) και η εκπλήρωση των στόχων της αποστολής της Σχολής Δοκίμων Σημαιοφόρων Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής (εφεξής Σχολή) σύμφωνα με τα οριζόμενα στο π.δ. 75/2018 (Α΄ 145) «Οργάνωση και Λειτουργία της Σχολής Δοκίμων Σημαιοφόρων Λ.Σ. - ΕΛ.ΑΚΤ. και ένταξη αυτής στην ανώτατη βαθμίδα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης» (εφεξής Οργανισμός), όπως ισχύει.

 

Άρθρο 2

Τόπος εκπαίδευσης

Η εκπαίδευση των Δοκίμων πραγματοποιείται στη Σχολή που εδρεύει στις εγκαταστάσεις της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων (εφεξής Σ.Ν.Δ.) του Πολεμικού Ναυτικού (εφεξής Π.Ν.) στον Πειραιά. Μέρος της εκπαίδευσης πραγματοποιείται σε Υπηρεσίες και πλοία – σκάφη του Λ.Σ. - ΕΛ.ΑΚΤ, σε πολεμικά ή εμπορικά πλοία καθώς και σε άλλες Υπηρεσίες και Φορείς της ημεδαπής ή της αλλοδαπής.

 

ΜΕΡΟΣ Β΄

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

 

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΡΩΤΟ

Οργάνωση Σπουδών

 

Άρθρο 3

Μορφές Εκπαίδευσης και Αγωγής

1. Στη Σχολή παρέχεται ακαδημαϊκή, στρατιωτική, αστυνομική, λιμενική, ναυτιλιακή και ναυτική εκπαίδευση. Επιπλέον, παρέχεται πρακτική εκπαίδευση, προσαρμοσμένη στις απαιτήσεις του Λ.Σ. - ΕΛ.ΑΚΤ.

2. Στη Σχολή καλλιεργείται η στρατιωτική και αστυνομική αγωγή, ως απαραίτητο στοιχείο της ιδιότητας των στελεχών Λ.Σ. - ΕΛ.ΑΚΤ.

3. Καθ’ όλη τη διάρκειά της, η εκπαίδευση συμπληρώνεται με εξειδικευμένη επαγγελματική κατάρτιση η οποία μέσω δράσεων έχει ως στόχο την κατάκτηση ειδικών γνώσεων που θα είναι απαραίτητες για την άσκηση καθηκόντων ως Αξιωματικών Λ.Σ. - ΕΛ.ΑΚΤ.

 

Άρθρο 4

Τομείς Ακαδημαϊκής Εκπαίδευσης

Στη Σχολή λειτουργούν οι ακόλουθοι τομείς ακαδημαϊκής εκπαίδευσης με τα αντίστοιχα γνωστικά αντικείμενα:

α. ΤΟΜΕΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

1) Γνωστικά αντικείμενα ανά γνωστική περιοχή – κλάδο που υπηρετεί ο τομέας:

(α) Ηλεκτρονική

- Οργανολογία και Θεωρία Μετρήσεων.

- Τεχνικές και Πρότυπα Ηλεκτρονικών Μετρήσεων.

- Ηλεκτρονική Φυσική.

- Ημιαγωγικές Διατάξεις.

- Μικροηλεκτρονική.

- Αναλογικά και Ψηφιακά Ηλεκτρονικά Κυκλώματα και Συστήματα.

- Μοντελοποίηση Ηλεκτρονικών Στοιχείων και Κυκλωμάτων.

- Ηλεκτρονικά Υψηλών Συχνοτήτων.

- Μικροκυματικά και Μιλιμετρικά Στοιχεία, Ολοκληρωμένα Κυκλώματα και Συστήματα.

- Οπτοηλεκτρονική και Φωτονική.

- Αρχές και Σχεδιασμός Πομποδεκτών.

- Ηλεκτρονικά – Τηλεπικοινωνιακά Συστήματα Πλοίου.

(β) Τεχνολογία Ασύρματων Συστημάτων

- Διάδοση και Σκέδαση Ηλεκτρομαγνητικών Κυμάτων με Εφαρμογές στο Θαλάσσιο Περιβάλλον.

- Μικροκυματικές και Μιλιμετρικές Διατάξεις.

- Κεραίες.

- Ανάλυση και Σχεδιασμός Ασύρματων Ζεύξεων.

- Υποβρύχιες Ζεύξεις.

- Τεχνικές και Συστήματα Ραδιοεντοπισμού.

- Τεχνικές και Πρότυπα Ηλεκτρομαγνητικών Μετρήσεων.

- Ηλεκτρομαγνητική Συμβατότητα και Παρεμβολές (EMI/EMC).

- Ναυτικά Ασύρματα Συστήματα.

(γ) Τηλεπικοινωνίες και Δίκτυα

- Συλλογή, Ανάλυση, Επεξεργασία, Κωδικοποίηση και Μετάδοση Αναλογικών και Ψηφιακών Σημάτων.

- Ασύρματες, Δορυφορικές και Κινητές Επικοινωνίες και Δίκτυα.

- Ενσύρματες και Οπτικές Επικοινωνίες και Δίκτυα.

- Ανάλυση και Σχεδιασμός Τηλεπικοινωνιακών Δικτύων.

- Ναυτικά Τηλεπικοινωνιακά Δίκτυα.

(2) Στον Τομέα λειτουργούν τα ακόλουθα εργαστήρια: (α) Ηλεκτρονικής.

(β) Τηλεπικοινωνιών.

β. ΤΟΜΕΑΣ ΝΑΥΠΗΓΙΚΗΣ και ΝΑΥΤΙΚΗΣ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑΣ

1) Γνωστικά αντικείμενα - κλάδοι ανά γνωστική περιοχή που υπηρετεί ο τομέας:

(α) Ναυπηγία:

- Μελέτη, Σχεδίαση, Κατασκευή και Συμπεριφορά Συμβατικών και Ειδικών Πλοίων, Θαλασσίων Κατασκευών και Συστημάτων.

- Ειδικά Θέματα στόλου Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.

- Μηχανική των Ρευστών.

- Υδροδυναμική.

(β) Ναυτική Μηχανολογία:

- Θερμοδυναμική.

- Μετάδοση Θερμότητας.

- Φαινόμενα Μεταφοράς.

- Συστήματα και Εγκαταστάσεις Θέρμανσης, Ψύξης, Κλιματισμού και Αερισμού.

- Βοηθητικά Συστήματα και Δίκτυα Πλοίου.

- Στοιχεία Μηχανών.

- Ανυψωτικές και Μεταφορικές Μηχανές.

- Μηχανολογικό Σχέδιο.

- Μηχανουργική Τεχνολογία.

- Διαχείριση και Εξοικονόμηση Ενέργειας.

- Ήπιες Μορφές Ενέργειας.

- Υπολογιστικές Μέθοδοι και Τεχνικές Προσομοίωσης.

- Πειραματικές και Διαγνωστικές Τεχνικές.

- Ναυτικές Ενεργειακές Εγκαταστάσεις.

- Τεχνικοοικονομική ανάλυση ενεργειακών συστημάτων και εγκαταστάσεων.

- Ολοκληρωμένος Σχεδιασμός και Βελτιστοποίηση Ενεργειακών Εγκαταστάσεων.

- Αποτίμηση Λειτουργικής Κατάστασης Κινητήρων και Ενεργειακών Συστημάτων.

(γ) Ναυτικές Μηχανές:

- Συμβατικές και Αναερόβιες Εγκαταστάσεις Πρόωσης.

- Υβριδικά Συστήματα Πρόωσης.

- Συστήματα Ανάκτησης Θερμότητας και Τριπαραγωγής.

- Μηχανές Εσωτερικής Καύσης.

- Μηχανές Εξωτερικής Καύσης.

- Ναυτικοί Εμβολοφόροι Κινητήρες.

- Ναυτικοί Αεριοστρόβιλοι και Τεχνικές Προσομοίωσης.

- Καύση.

- Συστήματα Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας.

(2) Στον Τομέα λειτουργούν τα ακόλουθα εργαστήρια: (α) Ναυπηγίας.

(β) Ναυτικής Μηχανολογίας.

(γ) Ναυτικών Μηχανών εσωτερικής καύσεως. (δ) Εικονικό εργαστήριο αεριοστροβίλων.

γ. ΤΟΜΕΑΣ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗΣ ΜΗΧΑΝΙΚΗΣ και ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΥΛΙΚΩΝ

(1) Γνωστικά αντικείμενα - κλάδοι ανά γνωστική περιοχή που υπηρετεί ο τομέας.

(α) Εφαρμοσμένη Μηχανική:

Υπολογιστικές μέθοδοι δισδιάστατης/τρισδιάστατης ελαστικότητας (πεπερασμένα - συνοριακά στοιχεία).

- Διάδοση κυμάτων σε συνεχή μέσα.

- Στατική και δυναμική των κατασκευών.

- Ισοστατικοί και υπερστατικοί φορείς.

- Μετρήσεις και ανάλυση δυναμικής συμπεριφοράς μηχανικών συστημάτων σε αληθινό χρόνο.

- Ελαστοπλαστική ανάλυση κατασκευών.

- Αποκατάσταση και ενίσχυση κατασκευών με σύνθετα υλικά.

- Ανάλυση δομικής ακεραιότητας.

- Σύνθετα υλικά με διαβαθμισμένες θερμομηχανικές ιδιότητες.

- Βέλτιστοποίηση σχεδιασμού κατασκευών.

- Αλληλεπίδραση υγρού – κατασκευής.

(β) Επιστήμη και Τεχνολογία των Ναυτικών Υλικών:

- Μέταλλα, κράματα, κεραμικά, πολυμερή και σύνθετα υλικά.

- Νανο-ενισχυμένα, ευφυή και λειτουργικά υλικά.

- Μεταλλουργία, μορφοποίηση, χύτευση, κονιομεταλλουργία, συγκολλήσεις.

- Θερμικές, μηχανικές και μηχανουργικές κατεργασίες.

- Θερμομηχανική ανάλυση.

- Ελεγχος ποιότητας των υλικών.

- Μη καταστροφικές δοκιμές.

- Πειραματική μηχανική και αστοχία.

- Δικανική Μηχανική.

- Διάβρωση, κόπωση, ερπυσμός.

- Θραυστομηχανική.

- Ναυπηγικές και αμυντικές εφαρμογές προηγμένων υλικών.

(γ) Τεχνολογία Καυσίμων και Λιπαντικών.

- Στερεά, υγρά και αέρια καύσιμα.

- Ανανεώσιμα και εναλλακτικά καύσιμα.

- Φυσικoχημικές διεργασίες παραγωγής καυσίμων.

- Βελτιωτικά και πρόσθετα.

- Αλληλεπίδραση καυσίμων και λιπαντικών με τα υλικά.

- Ρύπανση και προστασία περιβάλλοντος.

- Ποιότητα και τυποποίηση.

- Καύσιμα ναυτικών μηχανών.

- Ασφάλεια και πυρασφάλεια εγκαταστάσεων.

- Προωθητικά καύσιμα οπλικών και πυραυλικών συστημάτων.

(2) Στον Τομέα λειτουργούν τα ακόλουθα εργαστήρια: (α) Εφαρμοσμένης Μηχανικής.

(β) Τεχνολογίας Ναυτικών Υλικών.

(γ) Καυσίμων και λιπαντικών.

δ. ΤΟΜΕΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΤΕΧΝΙΑΣ και ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ

(1) Γνωστικά αντικείμενα - κλάδοι ανά γνωστική περιοχή που υπηρετεί ο τομέας.

α) Ηλεκτροτεχνία

- Ανάλυση Ηλεκτρικών Δικτύων και Συστημάτων σε Μεταβατική και Μόνιμη Κατάσταση.

- Εφαρμοσμένος Ηλεκτρομαγνητισμός. Ηλεκτρομαγνητικά πεδία.

- Επίλυση προβλημάτων Ηλεκτρομαγνητισμού με αριθμητικές και αναλυτικές μεθόδους.

- Συστήματα Αυτομάτου Ελέγχου.

- Ηλεκτροτεχνικά Υλικά.

- Οργανολογία, Ηλεκτρικές Μετρήσεις.

- Ηλεκτρομηχανική Μετατροπή Ενέργειας.

- Ηλεκτρικές Μηχανές.

- Ηλεκτροκίνηση.

- Ηλεκτρονικά Ισχύος.

- Φωτοτεχνία.

- Υψηλές Τάσεις.

- Φωτοβολταϊκά.

- Συστήματα Ηλεκτρικής Ενέργειας με έμφαση στα Πλοία, Σχεδίαση, Ανάπτυξη, Λειτουργία.

- Παραγωγή, μετατροπή, μεταφορά, διανομή ηλεκτρικής ενέργειας.

- Αποθήκευση Ηλεκτρικής Ενέργειας, συσσωρευτές.

- Διαχείριση νέων Τεχνολογιών σε θέματα Ηλεκτρολογίας Πλοίων.

β) Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές

- Γλώσσες Πληροφορικής.

- Δομές Δεδομένων, Βάσεις Δεδομένων.

- Μεταγλωττιστές.

- Λειτουργικά Συστήματα, Παράλληλα και Κατανεμημένα Συστήματα.

- Θεωρία Πληροφορίας, Αλγόριθμοι.

- Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός, Παράλληλος Προγραμματισμός.

- Γραφικά Υπολογιστών.

- Υπολογιστική Γεωμετρία.

- Μηχανή Όραση.

- Αρχιτεκτονική Υπολογιστών, Μικροεπεξεργαστές και μικροϋπολογιστές, Τεχνικές Βελτιστοποίησης.

- Συστήματα Πραγματικού Χρόνου.

- Εικονική Πραγματικότητα.

- Οπτικοποίηση, Ψηφιακές Βιβλιοθήκες.

- Τεχνητή Νοημοσύνη, Ευφυή Συστήματα.

- Υπερυπολογιστές.

- Διαδικτυακός προγραμματισμός.

- Ευφυείς Πράκτορες.

- Κινητή Υπολογιστική.

- Ηλεκτρονικό Εμπόριο.

- Κωδικοποίηση, Κρυπτογραφία, Επικοινωνίες.

- Επεξεργασία Σήματος – Εικόνας.

- Αυτόματος Έλεγχος.

- Ρομποτική.

- Νευρωνικά Δίκτυα.

- Γενετικοί Αλγόριθμοι.

- Δυναμικά, Στοχαστικά, Ασαφή, Πολυμεταβλητά, Υβριδικά Συστήματα.

- Βέλτιστος Έλεγχος.

(2) Στον Τομέα λειτουργούν τα ακόλουθα εργαστήρια: (α) Ηλεκτροτεχνίας.

(β) Ηλεκτρονικών Υπολογιστών.

ε. ΤΟΜΕΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ

(1) Γνωστικά αντικείμενα - κλάδοι ανά γνωστική περιοχή που υπηρετεί ο τομέας.

(α) Άλγεβρα:

- Γραμμική Άλγεβρα.

- Υπολογιστική Άλγεβρα.

- Θεωρία Τελεστών.

- Θεωρία Ομάδων.

(β) Γεωμετρία:

- Αναλυτική Γεωμετρία.

- Διαφορική Γεωμετρία.

- Υπολογιστική Γεωμετρία.

- Γεωμετρία της Πληροφορίας.

- Αλγεβρική Γεωμετρία.

(γ) Μαθηματική Ανάλυση:

- Γραμμική Ανάλυση.

- Μη Γραμμική Ανάλυση.

- Συναρτησιακή Ανάλυση.

- Τοπολογία.

- Συνήθεις και Μερικές Διαφορικές Εξισώσεις.

- Μη Γραμμικές Διαφορικές Εξισώσεις (Ελλειπτικές, Υπερβολικές, Παραβολικές).

- Δυναμικά Συστήματα.

- Περιοδικά προβλήματα.

- Ολική Ανάλυση.

- Μιγαδική Ανάλυση.

- Ποιοτική Θεωρία Διαφορικών Εξισώσεων και Θεωρία Ελέγχου.

- Αρμονική Ανάλυση.

- Θεωρία Μέτρου.

(δ) Πιθανότητες/Στατιστική:

- Πιθανότητες.

- Στατιστική.

- Δειγματοληψία.

- Χρονοσειρές.

- Ανάλυση Δεδομένων.

- Έλεγχος Αξιοπιστίας.

- Ανάλυση Ρίσκου.

- Βιοστατιστική.

(ε) Μαθηματική Μοντελοποίηση:

- Αριθμητική Ανάλυση.

- Υπολογιστικά Μαθηματικά.

- Προσομοιώσεις και Βελτιστοποίηση.

- Διακριτά Μαθηματικά.

- Αριθμητική προσομοίωση προβλημάτων ρευστοδυναμικής.

- Στατιστική - Στοχαστική μοντελοποίηση.

- Μοντέλα Μάχης.

- Θεωρία Αριθμών και εφαρμογές.

- Εφαρμογές της Μαθηματικής Μοντελοποίησης στην Μηχανική και στις Φυσικές Επιστήμες.

(στ) Επιχειρησιακή Έρευνα:

- Γραμμικός Προγραμματισμός.

- Μη Γραμμικός Προγραμματισμός.

- Δυναμικός Προγραμματισμός.

- Θεωρία Παιγνίων και Αποφάσεων.

(2) Στον Τομέα λειτουργεί εργαστήριο Μαθηματικής Μοντελοποίησης και Εφαρμογών.

στ. ΤΟΜΕΑΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

(1) Γνωστικά αντικείμενα - κλάδοι ανά γνωστική περιοχή που υπηρετεί ο τομέας:

(α) Γενική και Εφαρμοσμένη Φυσική:

- Θεωρητική και Μαθηματική Φυσική.

- Κλασσικά Πεδία, Hλεκτρομαγνητισμός,Bαρύτητα.

- Θεωρητική Μηχανική (Στερεό Σώμα, Συνεχές Μέσο, Στατική/Κινηματική/Δυναμική).

- Μηχανική πτήσης και ώσεως Αεροσκαφών και Καθοδηγουμένων βλημάτων.

- Μελέτη Θεωριών πεδίου με υπολογιστικές μεθόδους.

- Δυναμική κβαντικών καταστάσεων συντονισμού με ημικλασσικές μεθόδους.

- Πειραματική Φυσική στοιχειωδών σωματιδίων/αλληλεπιδράσεων.

- Ατομική Φυσική, Πυρηνική Φυσική, Μοριακή Φυσική.

- Κβαντομηχανική-σύγχρονες κβαντικές τεχνολογίες.

- Θεωρία της Σχετικότητας.

- Φυσική Ακτινοβολίας Υπέρυθρου, Ορατού, Υπεριώδους, Τερακυματικής (THz).

- Παραγωγή, διάδοση και ανίχνευση θερμικών και μη ακτινοβολιών.

- Φυσική συμπυκνωμένης ύλης, μετα-υλικών, φωτονικών υλικών, Laser και Συστημάτων Κατευθυνόμενης Ενέργειας.

- Φυσική Στερεάς Κατάστασης.

- Χαμηλές Θερμοκρασίες και συστήματα Κρυογενικής.

- Ταλαντώσεις, Κυματική, Ακουστική: πηγές, υπόβαθρα, διάδοση, υποβρύχιες και ατμοσφαιρικές εφαρμογές.

- Γεωμετρική, Κυματική, Κβαντική Οπτική και Ηλεκτροπτική.

- Διαστημική Φυσική.

- Αστροφυσική - Αστρονομική Οργανολογία.

- Υπολογιστική Φυσική.

- Στατιστική Φυσική.

- Φασματογραφία, εικονοληπτικές και φασματομετρικές διατάξεις.

- Οπτική Επεξεργασία Σήματος.

- Φυσική υπαρχουσών και αναδυομένων Ναυτικών και Αμυντικών Τεχνολογιών.

(β) Γενική Χημεία και Εφαρμογές:

- Ανόργανη και Οργανική Χημεία.

- Χημεία προωθητικών, εκρηκτικών, υλικών αποκρύψεως, φασματικών αντιμέτρων/flares, Βαφών/επικαλύψεων αποκρύψεως (stealth).

- Κβαντική Χημεία.

(2) Στον Τομέα λειτουργεί το ακόλουθο εργαστήριο: Γενικής και Εφαρμοσμένης Φυσικής/Ναυτικής Ηλεκτροπτικής.

ζ. ΤΟΜΕΑΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ

Γνωστικά αντικείμενα:

(α) Ανθρωπιστικές και κοινωνικές επιστήμες:

- Ιστορία του Λιμενικού Σώματος.

- Κοινωνιολογία: Γενική Κοινωνιολογία. Κοινωνιολογία Ανθρωπιστικής Κρίσης.

- Ψυχολογία: Ατομική, Ομαδική και Κοινωνική Ψυχολογία. Διαχείριση εργασιακού άγχους.

- Ηγεσία και Διοίκηση: Διαχείριση Κρίσεων. Διαχείριση Ανθρώπινου Δυναμικού. Θεωρία Παιγνίων και λήψη Αποφάσεων. Ανθρώπινες Σχέσεις. Επικοινωνιακές Δεξιότητες και Δημόσιες Σχέσεις.

- Ανθρώπινα δικαιώματα.

- Στοιχεία Οικονομίας: Ναυτιλιακή Οικονομία.

- Αγγλική Γλώσσα και Ορολογία.

η. ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΚΑΙΟΥ:

Γνωστικά αντικείμενα:

- Συνταγματικό Δίκαιο.

- Ποινικό Δίκαιο. Στρατιωτικό Ποινικό Δίκαιο. Ποινική Δικονομία.

- Ναυτικό Δίκαιο.

- Δίκαιο Θαλάσσης.

- Διοικητικό Δίκαιο. Διοικητική Δικονομία.

- Δημόσιο Διεθνές Δίκαιο και Δίκαιο Ευρωπαϊκής Ένωσης.

- Ανθρώπινα Δικαιώματα.

- Ειδικοί Ποινικοί Νόμοι.

- Ανακριτική.

θ. ΤΟΜΕΑΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ και ΘΑΛΑΣΣΙΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ:

(1) Μαθησιακά - γνωστικά αντικείμενα:

- Ναυτιλία και Θαλάσσιες Επιστήμες: Ναυτιλία (Ακτοπλοΐα, Αστρονομική και Ηλεκτρονική Ναυτιλία, Ασφάλεια Ναυσιπλοΐας). Θεωρία Σφαλμάτων Θέσεως και Εφαρμογές στη Ναυτιλία. Υδρογραφία. Χαρτογραφία. Γεωγραφικά Συστήματα Πληροφοριών (GIS).Μετεωρολογία. Ωκεανογραφία.

- Ναυτική Τέχνη, οργάνωση, χειρισμός και ασφάλεια πλοίου.

- Ασφάλεια Ναυσιπλοΐας

(2) Στον Τομέα λειτουργούν τα ακόλουθα εργαστήρια: (α) Ναυτιλίας και Θαλασσίων Επιστημών.

(β) Συστημάτων Ναυτικών Επιχειρήσεων.

 

Άρθρο 5

Τομείς Στρατιωτικής, Αστυνομικής, Λιμενικής, Ναυτικής και Ναυτιλιακής Εκπαίδευσης

1. Ο Τομέας της Στρατιωτικής Εκπαίδευσης λειτουργεί με μέριμνα της Σ.Ν.Δ. σύμφωνα με τα διαλαμβανόμενα στον Οργανισμό της και στο Πρόγραμμα Σπουδών αυτής και περιλαμβάνει την στρατιωτική και φυσική αγωγή.

2. Ο Τομέας της Αστυνομικής Εκπαίδευσης περιλαμβάνει τα ακόλουθα:

ΑΣΤΥΝΟΜΕΥΣΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ

Μαθησιακό - γνωστικό αντικείμενο:

- Γενική Αστυνομία.

- Δημόσια Ασφάλεια.

- Κρατική Ασφάλεια.

- Προστασία και διαχείριση Θαλασσίων Συνόρων.

- Εγκληματολογία. Πρακτική εφαρμογή ποινικών υποθέσεων.

- Αυτοάμυνα - αυτοπροστασία.

- Οπλοτεχνική - Σκοποβολή.

- Δίωξη Ναρκωτικών –Λαθρεμπόριο.

- Τροχαία.

3. Ο Τομέας της Λιμενικής Εκπαίδευσης περιλαμβάνει τα ακόλουθα:

α. ΛΙΜΕΝΙΚΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ

Μαθησιακό - γνωστικό αντικείμενο:

- Θέματα Λιμενικής Αστυνομίας.

- Θέματα Ελέγχου Αλιείας.

β. ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ Λ.Σ. - ΕΛ.ΑΚΤ.

Μαθησιακό - γνωστικό αντικείμενο:

- Έρευνα και Διάσωση.

- Προστασία Θαλάσσιου Περιβάλλοντος.

γ. ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΛΟΙΠΑ ΘΕΜΑΤΑ Λ.Σ. - ΕΛ.ΑΚΤ.

Μαθησιακό - γνωστικό αντικείμενο:

- Θέματα Επαγγελματικής Δεοντολογίας.

- Δημόσιες Σχέσεις.

- Κοινωνική και Επαγγελματική Αγωγή.

- Νομοθεσία Προσωπικού Λ.Σ. - ΕΛ.ΑΚΤ.

- Ναυαγοσωστική.

- Αλληλογραφία Δημοσίων Υπηρεσιών. Σύνταξη Υπηρεσιακών Εγγράφων.

4. Ο Τομέας της Ναυτικής Εκπαίδευσης περιλαμβάνει τα αντικείμενα θεωρητικής και πρακτικής ναυτικής εκπαίδευσης που λαμβάνει χώρα κατά τη διάρκεια του Θερινού Εκπαιδευτικού Πλου και των λοιπών εκπαιδευτικών πλόων.

5. Ο Τομέας της Ναυτιλιακής Εκπαίδευσης περιλαμβάνει τα αντικείμενα της ναυτιλιακής ασφάλειας με μαθησιακό - γνωστικό αντικείμενο:

α. Θέματα ασφάλειας λιμενικών εγκαταστάσεων (International Ship and Port Security Code - ISPS).

β. Επιθεώρηση πλοίων στο πλαίσιο του Μνημονίου Συνεννόησης των Παρισίων (Paris Memorandum of Understanding - Paris MoU).

γ. Έλεγχος και πιστοποίηση πλοίων με Ελληνική Σημαία.

δ. Κώδικας Ασφαλούς Διαχείρισης (International Safety Management Code - ISM).

ε. Διεθνής Σύμβαση για την Ασφάλεια της ζωής στη Θάλασσα (Safety Of Life At Sea - SOLAS).

 

Άρθρο 6

Διάρκεια Σπουδών - Εκπαιδευτικές Περίοδοι

1. Η διάρκεια των σπουδών στη Σχολή είναι τέσσερα (4) εκπαιδευτικά έτη.

2. Το εκπαιδευτικό έτος αρχίζει την 1η Σεπτεμβρίου κάθε ημερολογιακού έτους και λήγει την 31η Αυγούστου του επόμενου ημερολογιακού έτους.

3. Οι ακριβείς ημερομηνίες έναρξης και λήξης του τακτικού προγράμματος εκπαίδευσης καθορίζονται με αποφάσεις του Εκπαιδευτικού Συμβουλίου (εφεξής Ε.Σ.), λαμβάνοντας υπόψη τις αντίστοιχες ημερομηνίες του προγράμματος εκπαίδευσης της Σ.Ν.Δ.

4. Το πρόγραμμα σπουδών για καθένα από τα τρία πρώτα έτη περιλαμβάνει τη Χειμερινή και τη Θερινή Εκπαιδευτική Περίοδο, ενώ στο τέταρτο έτος με τη λήξη της Χειμερινής Εκπαιδευτικής Περιόδου εκδίδονται τα αποτελέσματα των εξετάσεων και καθορίζεται η αρχαιότητα των προς ορκωμοσία Σημαιοφόρων Λ.Σ. - ΕΛ.ΑΚΤ.

5. Η Χειμερινή Εκπαιδευτική Περίοδος έχει ως αντικειμενικό σκοπό την θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση των Δοκίμων, μέσω της παρακολούθησης μαθημάτων στη Σχολή και της συμμετοχής τους σε εκπαιδευτικούς πλόες και δράσεις που αφορούν στο εκπαιδευτικό αντικείμενο.

6. Η Θερινή Εκπαιδευτική Περίοδος έχει ως αντικειμενικό σκοπό την απόκτηση εξειδικευμένων επαγγελματικών προσόντων με συμμετοχή των Δοκίμων σε εκπαιδευτικούς πλόες και εξειδικευμένες εκπαιδεύσεις.

 

Άρθρο 7

Σεμινάρια - Διαλέξεις - Επισκέψεις

1. Κατά τη διάρκεια της Χειμερινής Εκπαιδευτικής Περιόδου και της Θερινής Εκπαιδευτικής Περιόδου, με εισήγηση της Διεύθυνσης Σπουδών της Σχολής και κατόπιν έγκρισης του Διοικητή πραγματοποιούνται επιμορφωτικά σεμινάρια - διαλέξεις επί θεμάτων γενικού ή ειδικού ενδιαφέροντος και οπωσδήποτε επί των θεμάτων που παρατίθενται στο Πρόγραμμα Σπουδών.

2. Επιπρόσθετα, για την ευρύτερη ενημέρωση των Δοκίμων δύναται να προγραμματίζονται επιμορφωτικές επισκέψεις σε Υπηρεσίες Ε.Δ. και Σ.Α., σε υπηρεσίες που έχουν συνάφεια με το Λ.Σ. - ΕΛ.ΑΚΤ. καθώς και σε εμπορικά και πολεμικά πλοία.

 

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΔΕΥΤΕΡΟ

Χειμερινή Εκπαιδευτική Περίοδος

 

Άρθρο 8

Διάρκεια και κατανομή χρόνου

Η Χειμερινή Εκπαιδευτική Περίοδος αρχίζει το μήνα Σεπτέμβριο και λήγει το μήνα Ιούνιο. Περιλαμβάνει:

1. Θεωρητική εκπαίδευση.

α. Διαιρείται σε δύο (2) ακαδημαϊκά εξάμηνα, α΄ και β΄. Τα μαθήματα κάθε ακαδημαϊκού εξαμήνου πραγματοποιούνται σε εργάσιμες ημέρες. Η διάρκεια εκάστου εξαμήνου είναι δεκαέξι (16) ημερολογιακές εβδομάδες μαθημάτων, εκ των οποίων, κατά μέγιστο, τρεις (3) ημερολογιακές εβδομάδες αφιερώνονται στη διεξαγωγή εξετάσεων. Οι ακριβείς ημερομηνίες έναρξης και λήξης των ακαδημαϊκών εξαμήνων ορίζονται με αποφάσεις του Ε.Σ. λαμβάνοντας υπόψη τις αντίστοιχες ημερομηνίες του προγράμματος ακαδημαϊκής εκπαίδευσης της Σ.Ν.Δ.

β. Κάθε ημερολογιακή εβδομάδα μαθημάτων των εξαμήνων περιλαμβάνει μέχρι πέντε (5) εκπαιδευτικές ημέρες, Δευτέρα έως και Παρασκευή, με μέγιστο αριθμό εκπαιδευτικών ωρών ανά εβδομάδα τις τριάντα (30) ώρες. Για κάθε εκπαιδευτική ημέρα διατίθεται στους Δοκίμους χρονικό διάστημα τουλάχιστον τριών (3) ωρών για μελέτη.

γ. Εάν δεν πραγματοποιηθούν προγραμματισμένες ώρες διδασκαλίας μαθήματος, καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια αναπλήρωσης αυτών.

2. Πρακτική εκπαίδευση.

α. Ειδική αστυνομική εκπαίδευση σε θέματα αυτοάμυνας και οπλοτεχνικής Λ.Σ. - ΕΛ.ΑΚΤ.

β. Τουλάχιστον τέσσερις (04) εκπαιδευτικοί πλόες, μέγιστης διάρκειας πέντε (05) ημερών έκαστος.

3. Εξειδικευμένες επαγγελματικές εκπαιδεύσεις με συμμετοχή των δοκίμων στις δράσεις που αναφέρονται στο άρθρο 7.

 

Άρθρο 9

Εκπαιδευτικοί πλόες

1. Οι εκπαιδευτικοί πλόες πραγματοποιούνται κυρίως σε μη εργάσιμες ημέρες και με τέτοιο τρόπο ώστε να επιτυγχάνεται, κατά το δυνατόν, η απώλεια μόνο μίας (01) εργάσιμης εκπαιδευτικής ημέρας.

2. Οι εκπαιδευτικοί πλόες πραγματοποιούνται με πλοία – σκάφη του Λ.Σ. - ΕΛ.ΑΚΤ. ή/και με εμπορικά πλοία ή/και με πολεμικά πλοία.

 

Άρθρο 10

Διδασκόμενα μαθήματα

Στο Πρόγραμμα Σπουδών (ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Α) της Σχολής περιγράφονται αναλυτικά τα μαθήματα που διδάσκονται ανά ακαδημαϊκό εξάμηνο, οι διδακτικές τους ώρες, οι θεματικές ενότητες, τα επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα και η ενδεικτική βιβλιογραφία καθενός από αυτά.

 

Άρθρο 11

Εξετάσεις

1. Στα μαθήματα κάθε ακαδημαϊκού εξαμήνου οι Δόκιμοι υποβάλλονται στις ακόλουθες εξετάσεις:

α) Έκτακτες εξετάσεις (ΕΕ), οι οποίες διενεργούνται μία τουλάχιστον φορά ανά ακαδημαϊκό εξάμηνο. Ο χρόνος και η μορφή τους καθορίζονται από τον διδάσκοντα το μάθημα.

β) Τακτικές εξετάσεις (ΤΕ), οι οποίες διενεργούνται γραπτώς στο τέλος κάθε εξαμήνου.

2. Η εξαγωγή της τελικής βαθμολογίας σε κάθε διδασκόμενο μάθημα ανά ακαδημαϊκό εξάμηνο ακολουθεί το μαθηματικό τύπο:

Βαθμολογία ΕΕ + 2 * Βαθμολογία ΤΕ

3

3. Σε περίπτωση διεξαγωγής περισσότερων της μίας εκτάκτων εξετάσεων, όπου Βαθμολογία ΕΕ στον ανωτέρω τύπο λογίζεται ο μέσος όρος των βαθμολογιών αυτών.

 

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΡΙΤΟ

Θερινή Εκπαιδευτική Περίοδος

 

Άρθρο 12

Διάρκεια

Η Θερινή Εκπαιδευτική Περίοδος αρχίζει το μήνα Ιούλιο και λήγει το μήνα Αύγουστο. Οι ακριβείς ημερομηνίες έναρξης και λήξης της καθορίζονται με αποφάσεις του Ε.Σ., λαμβάνοντας υπόψη τις αντίστοιχες ημερομηνίες της Θερινής Εκπαιδευτικής Περιόδου της Σ.Ν.Δ.

 

Άρθρο 13

Εκπαίδευση

1. Η εκπαίδευση των Δοκίμων κατά τη Θερινή Εκπαιδευτική Περίοδο περιλαμβάνει ανά έτος τα ακόλουθα:

α. 1ο Έτος:

αα) Εκπαίδευση στη Σχολή Σωστικών και Πυροσβεστικών Μέσων Ασπροπύργου.

ββ) Εκπαίδευση σε Λιμενικές Αρχές και Υπηρεσίες του Υ.ΝΑ.Ν.Π.

γγ) Σεμινάρια – διαλέξεις.

β. 2ο Έτος:

αα) Εκπαίδευση σε Λιμενικές Αρχές βάσει τουΠαραρτήματος Β΄ «Αναλυτικός Οδηγός Κατευθυνόμενης Εκπαίδευσης σε Λιμενικές Αρχές».

ββ) Εκπαίδευση σε πλοία - σκάφη του Λ.Σ. - ΕΛ.ΑΚΤ.

γ. 3ο Έτος:

αα) Εκπαίδευση σε πλοία-σκάφη του Λ.Σ. - ΕΛ.ΑΚΤ. βάσει του Παραρτήματος Γ΄ «Αναλυτικός Οδηγός Κατευθυνόμενης Εκπαίδευσης Κυβερνητών σε πλοία/σκάφη Λ.Σ. - ΕΛ. ΑΚΤ.» και «Αναλυτικός Οδηγός Κατευθυνόμενης Εκπαίδευσης Μηχανικών σε πλοία/σκάφη Λ.Σ. - ΕΛ. ΑΚΤ.»

ββ) Θερινός Εκπαιδευτικός Πλους (εφεξής Θ.Ε.Π.) σε εμπορικό πλοίο, ή /και σε πλοίο – σκάφος του Λ.Σ. - ΕΛ.ΑΚΤ. ή/και πολεμικό πλοίο.

 

Άρθρο 14

Θερινός Εκπαιδευτικός Πλους

1. Ο Θ.Ε.Π. πραγματοποιείται με εμπορικό πλοίο ή/και πλοίο – σκάφος του Λ.Σ. - ΕΛ.ΑΚΤ. ή πολεμικό πλοίο, διαρκεί τουλάχιστον είκοσι (20) ημερολογιακές ημέρες και περιλαμβάνει τα ακόλουθα:

α. Θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση εν πλω στα ακόλουθα μαθήματα:

1) Ναυτιλία - Ναυτικοί Υπολογισμοί.

2) Ναυτική Τέχνη – Διεθνής Κανονισμός Αποφυγής Συγκρούσεων (Δ.Κ.Α.Σ).

3) Επιθεώρηση και Τεχνολογία Εμπορικού Πλοίου.

4) Κανονισμοί Ναυτικής Εργασίας.

5) Κατευθυνόμενη Εκπαίδευση επί Πλοίου (ΚΕΠ 1 Γέφυρας - ΚΕΠ 1 Μηχανής)

β. Εκπαίδευση κατά την εκτέλεση φυλακών εν πλω.

γ. Εκτέλεση γενικών γυμνασίων εν όρμω και εν πλω.

δ. Ενημερωτικές επισκέψεις σχετικές με την τεχνική υποδομή, λειτουργία και οργάνωση εγκαταστάσεων λιμένων.

ε. Γραπτές και προφορικές εξετάσεις, σύμφωνα με την παράγραφο 4, για τις οποίες διατίθενται δύο (02) εκπαιδευτικές ημέρες μετά την ολοκλήρωση της διδασκαλίας των μαθημάτων.

2. Τα μαθήματα δύναται να διδάσκονται από Επιτηρητές των τάξεων των Δοκίμων, λοιπούς Αξιωματικούς του επιτελείου της Σχολής που συμμετέχουν στο Θ.Ε.Π. και μέλη του πληρώματος του πλοίου με το οποίο αυτός πραγματοποιείται. Τα μαθήματα διαρκούν επτά (07) διδακτικές ώρες την ημέρα, διάρκειας σαράντα (40) λεπτών έκαστη. Οι θεματικές ενότητες, τα επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα και η ενδεικτική βιβλιογραφία για τα διδασκόμενα μαθήματα με α/α 1-4 του κάτωθι πίνακα καθώς και οι απαιτούμενες εργασίες πρακτικής άσκησης των Εγχειριδίων Κατευθυνόμενης Εκπαίδευσης Πλοίου καθορίζονται στο ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Δ. Η κατανομή των ωρών διδασκαλίας, σε ποσοστό επί του συνόλου των διδακτικών ωρών του Θ.Ε.Π. είναι η ακόλουθη:

Α/ΑΜαθήματαΏρες

Διδασκαλίας

1.Ναυτιλία - Ναυτικοί Υπολογισμοί20%

2.Ναυτική Τέχνη – Διεθνής Κανονισμός Αποφυγής Συγκρούσεων (Δ.Κ.Α.Σ)20%

3.Επιθεώρηση και Τεχνολογία Εμπορικού Πλοίου20%

4.Κανονισμοί Ναυτικής Εργασίας20%

5.Εγχειρίδια Κατευθυνόμενης Εκπαίδευσης επί Πλοίου

(ΚΕΠ 1 Γέφυρας - ΚΕΠ 1 Μηχανής)20%

3. Κατά τη διάρκεια του εκπαιδευτικού πλου οι Δόκιμοι εκτελούν εκπαιδευτικές φυλακές γέφυρας και μηχανής.

4. Με την ολοκλήρωση της διδασκαλίας των μαθημάτων, οι Δόκιμοι υποβάλλονται από τους ορισθέντες Επιτηρητές του Θ.Ε.Π. σε γραπτές εξετάσεις στα διδασκόμενα μαθήματα με α/α 1-4, καθώς και σε προφορικές εξετάσεις στα ΚΕΠ 1 Γέφυρας και ΚΕΠ 1 Μηχανής. Τα διδασκόμενα μαθήματα έχουν ανώτερο και κατώτερο όριο βαθμολογίας τις εκατό (100) και μηδέν (0) μονάδες, αντίστοιχα, με βάση επιτυχίας τις πενήντα (50). Σε περίπτωση αποτυχίας είναι δυνατή η επανεξέταση των μαθημάτων σύμφωνα με όσα ορίζονται στον Οργανισμό.

5. Οι Δόκιμοι συμμετέχουν εν πλω και εν όρμω, στα ακόλουθα:

α. Γυμνάσιο εγκατάλειψης πλοίου.

β. Γυμνάσιο αντιμετώπισης πυρκαγιάς.

γ. Γυμνάσιο διαρροής.

δ. Διαδικασίες διάσωσης ανθρώπου στη θάλασσα.

ε. Γυμνάσιο εισόδου σε κλειστούς χώρους.

στ. Γυμνάσιο εφεδρικής πηδαλιουχίας.

ζ. Επίδειξη σημάτων κινδύνου και ασφάλειας.

 

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΕΤΑΡΤΟ

Προσόντα και Διπλωματική Εργασία

 

Άρθρο 15

Ατομικά, Στρατιωτικά και Ναυτικά Προσόντα

1. Τα ατομικά προσόντα των Δοκίμων διακρίνονται σε στρατιωτικά και ναυτικά προσόντα.

2. Τα στρατιωτικά και ναυτικά προσόντα βαθμολογούνται με άριστα τις 100 μονάδες και βάση επιτυχίας τις 50.

3. Τα προσόντα βαθμολογούνται:

α) Στο τέλος της Χειμερινής Εκπαιδευτικής Περιόδου: για την επίδοση κατά τη Χειμερινή Εκπαιδευτική Περίοδο ως ο μέσος όρος δύο βαθμολογιών, εκ των οποίων χρονολογικά, η πρώτη δίδεται μετά το πέρας των τελικών εξετάσεων του χειμερινού εξαμήνου και η δεύτερη μετά το πέρας των τελικών εξετάσεων του εαρινού εξαμήνου.

β) Στο τέλος της Θερινής Εκπαιδευτικής Περιόδου: για την επίδοση κατά τη Θερινή Εκπαιδευτική Περίοδο.

4. Για τη βαθμολόγηση των στρατιωτικών προσόντων λαμβάνονται υπόψη τα ακόλουθα:

α) Κατάσταση υγείας και φυσική αντοχή: Εκτιμάται η κατάσταση υγείας του κρινόμενου, καθώς και η αντοχή του στη σωματική κόπωση που αντιμετωπίζει κατά την εκτέλεση των υποχρεώσεών του.

β) Ενεργητικότητα και ορμητικότητα: Εκτιμάται η ενεργητικότητα, το θάρρος και το ορμητικό πνεύμα του κρινόμενου.

γ) Ευθύτητα και ηθικό: Εκτιμάται η πίστη, εμπιστοσύνη και σταθερότητα του κρινόμενου προς τις αρχές και παραδόσεις της Σχολής και προς τους ανωτέρους του, η ηθική αντοχή την οποία δύναται να αναπτύξει στις αντιξοότητες, καθώς και η άφοβη εκτέλεση των υπαγορεύσεων της συνείδησής του.

δ) Προσωπικότητα: Εκτιμάται η ικανότητα του κρινόμενου να αναδεικνύεται και αυτομάτως να επιβάλλεται στους υφισταμένους του.

ε) Συνεργασία: Εκτιμάται η ικανότητα του κρινόμενου στην αρμονική συνεργασία με άλλους, προς εκπλήρωση ομοίων καθηκόντων ή του τεθέντος σκοπού.

στ) Διοικητική ικανότητα: Πέραν της διοικητικής ικανότητας του κρινόμενου, εκτιμάται και η ικανότητά του να κρίνει τους υφισταμένους του με αυστηρότητα, δικαιοσύνη και ακρίβεια.

ζ) Διαγωγή: Εκτιμάται η εν γένει διαγωγή του κρινόμενου, βάσει του αριθμού και του αιτιολογικού των επιβληθεισών σε αυτόν ποινών, κατά τη διάρκεια της υπό αξιολόγηση περιόδου.

η) Χρήση πλαγίων μέσων και παρρησία: Εκτιμάται η ικανότητα του κρινόμενου να αντιμετωπίζει αυτοπροσώπως τα θέματα που τον αφορούν και όχι με τη συνδρομή τρίτων καθώς και η έφεση στην ανάληψη ευθυνών για τις πράξεις του με θάρρος και ειλικρίνεια.

θ) Αξιοπρέπεια: Εκτιμάται η αξιοπρέπεια και η εν γένει συμπεριφορά του κρινόμενου.

ι) Παράσταση: Εκτιμάται η κανονικότητα της στολής και η ευσταλής εμφάνιση του κρινόμενου.

5. Για τη βαθμολόγηση των ναυτικών προσόντων εκτιμώνται:

α) Η ναυτική αντίληψη, η οξυδέρκεια, η ψυχραιμία και η ταχύτητα ενέργειας του κρινόμενου αναφορικά με την εκτίμηση καταστάσεων στη θάλασσα.

β) Η αντοχή στη ναυτία.

γ) Η ικανότητα χρήσης των ναυτικών οργάνων.

δ) Η δεξιότητα χειρισμού των εφολκίων.

ε) Η απόδοση στην κολύμβηση και το ναυτικό στίβο μάχης.

6. Τα προσόντα βαθμολογούνται από επιτροπή η οποία αποτελείται:

α) Στην περίπτωση της παραγράφου 3α από τον Επιτηρητή της τάξης, τον Τμηματάρχη του Τμήματος Διοίκησης Δοκίμων Σημαιοφόρων Λ.Σ. - ΕΛ.ΑΚΤ. και τον Υποδιοικητή της Σχολής.

β) Στην περίπτωση της παραγράφου 3β:

αα) κατά την εκτέλεση Θερινού Εκπαιδευτικού Πλου από τους Επιτηρητές.

ββ) στις λοιπές περιπτώσεις, από τον Επιτηρητή της τάξης, τον Τμηματάρχη του Τμήματος Διοίκησης Δοκίμων Σημαιοφόρων Λ.Σ. - ΕΛ.ΑΚΤ. και τον Διευθυντή Σπουδών της Σχολής.

7. Ο βαθμός του Δοκίμου στα στρατιωτικά και ναυτικά προσόντα υπολογίζεται, για κάθε μία από τις περιπτώσεις ανωτέρω παραγράφων 6α και 6β, ως ο μέσος όρος των βαθμολογιών των μελών της Επιτροπής. Ο τελικός βαθμός έτους του Δοκίμου στα στρατιωτικά και ναυτικά προσόντα είναι ο μέσος όρος των βαθμολογιών των περιπτώσεων των παραγράφων 3α και 3β. Ειδικά για τους Δοκίμους της 4ης τάξης ως τελική βαθμολογία έτους λαμβάνεται μόνο αυτή της περίπτωσης 3α.

8. Οι βαθμολογίες στρατιωτικών και ναυτικών προσόντων κοινοποιούνται στους Δοκίμους.

 

Άρθρο 16

Διπλωματική Εργασία - Επιτελική Μελέτη

1. Οι Δόκιμοι της τέταρτης τάξης υποχρεούνται στη συγγραφή ατομικής διπλωματικής εργασίας – επιτελικής μελέτης (εφεξής Δ.Ε.) σε θεματικά αντικείμενα ευρύτερου ενδιαφέροντος για το Λ.Σ. - ΕΛ.ΑΚΤ., υπό την επίβλεψη κατάλληλου, ανάλογα με το αντικείμενο, μέλους του διδακτικού προσωπικού.

2. Η Δ.Ε. αποτελεί εργασία υψηλού επιπέδου, με την οποία ολοκληρώνεται η εκπαίδευση που παρέχεται στους Δοκίμους και η εκπόνησή της απαιτεί την εφαρμογή θεωρητικών ή πρακτικών γνώσεων ή και συνδυασμό αυτών.

3. Για τον καθορισμό της θεματολογίας των προς εκπόνηση Δ.Ε., η Διεύθυνση Σπουδών της Σχολής καταρτίζει εγκαίρως πίνακα προτεινόμενων θεμάτων σε συνεργασία με το διδακτικό προσωπικό. Ο αριθμός των θεμάτων ανέρχεται σε τουλάχιστον διπλάσιο του αριθμού των Δοκίμων που φοιτούν στο τέταρτο έτος της Σχολής. Ακολούθως, ο πίνακας γνωστοποιείται στον Επιτηρητή, ο οποίος καλεί κατά αρχαιότητα τους Δοκίμους να δηλώσουν εγγράφως το θέμα της προτίμησής τους.

4. Η τελική έγκριση, η κατανομή των Δ.Ε. και ο ορισμός των επιβλεπόντων γίνονται από το Ε.Σ., ύστερα από πρόταση του Διευθυντή Σπουδών, εντός της προθεσμίας που καθορίζεται από τον Διοικητή της Σχολής. Με απόφαση του Διοικητή της Σχολής ρυθμίζεται κάθε άλλο ζήτημα που αφορά στις Δ.Ε.

5. Η έκταση της Δ.Ε. ανέρχεται σε επτά χιλιάδες (7.000) λέξεις περίπου και παραδίδεται στον Επιτηρητή των Δοκίμων το αργότερο ένα (01) μήνα πριν τις εξετάσεις του Β΄ Ακαδημαϊκού Εξαμήνου του τέταρτου έτους, σε έντυπη και σε ηλεκτρονική μορφή.

6. Για την αξιολόγηση της Δ.Ε., η Διεύθυνση Σπουδών της Σχολής:

α. συγκροτεί έγκαιρα τον αναγκαίο αριθμό τριμελών επιτροπών αξιολόγησης, οι οποίες αποτελούνται από τον επιβλέποντα καθηγητή, έναν καθηγητή της Σχολής και τον Επιτηρητή των Δοκίμων.

β. εκδίδει πρόγραμμα παρουσιάσεως των Δ.Ε. από τους Δοκίμους ενώπιον της αρμόδιας, για την αξιολόγηση Δ.Ε., επιτροπής.

γ. παραδίδει, σε κάθε μέλος των επιτροπών από ένα (01) αντίτυπο των, υπό αξιολόγηση, Δ.Ε.

δ. φυλάσσει στο αρχείο της Υπηρεσίας αντίτυπο των Δ.Ε.

ε. υποβάλλει στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης Λ.Σ. - ΕΛ.ΑΚΤ. ηλεκτρονικό αρχείο του συνόλου των εκπονηθεισών Δ.Ε.

7. Η Δ.Ε. βαθμολογείται με ανώτερο και κατώτερο όριο βαθμολογίας τις εκατό (100) και μηδέν (0) μονάδες, αντίστοιχα και με βάση επιτυχίας τις πενήντα (50). Ο μέσος όρος των βαθμολογιών των μελών της Επιτροπής αποτελεί την τελική βαθμολογία της Δ.Ε.

 

ΜΕΡΟΣ Γ’

ΤΕΛΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

 

Άρθρο 17

Σειρά Επιτυχίας – Αρχαιότητα

1. Ο Βαθμός Έτους (εφεξής Β.Ε.) ισούται με το πηλίκο του αθροίσματος των γινομένων των Πιστωτικών Μονάδων (εφεξής Π.Μ.) έκαστου μαθήματος επί του Τελικού Βαθμού Μαθήματος (εφεξής ΤΒΜ) του μαθήματος αυτού, προς το άθροισμα των Πιστωτικών Μονάδων (Π.Μ.) όλων των μαθημάτων του έτους:

Β.Ε. = Π.Μ1*ΤΒΜ1+ Π.Μ2*ΤΒΜ2+...

Π.Μ1 + Π.Μ2 +...

2. Η Δ.Ε. λογίζεται ως μάθημα του τέταρτου έτους και συνυπολογίζεται στον καθορισμό του Β.Ε. του έτους αυτού.

3. Ο Βαθμός Έτους των στρατιωτικών και ναυτικών προσόντων υπολογίζεται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 15.

4. Η αρχαιότητα έτους για τους Δοκίμους καθορίζεται από τον Τελικό Βαθμό Έτους (ΤΒΕ), ο οποίος είναι το άθροισμα του Β.Ε. και των τελικών βαθμών έτους στρατιωτικών προσόντων και ναυτικών προσόντων με αντίστοιχους συντελεστές βαρύτητας 0.8, 0.1 και 0.1:

ΤΒΕ=ΒΕ*0.8 + βαθμός έτους στρατιωτικών προσόντων * 0.1 + βαθμός έτους ναυτικών προσόντων * 0.1

Αν προκύψει ισοβαθμία σε δύο ή περισσότερους δοκίμους, αρχαιότερος θεωρείται εκείνος που έχει μεγαλύτερο ΤΒΕ στο προηγούμενο έτος. Σε περίπτωση ισοβαθμίας στο πρώτο έτος αρχαιότερος θεωρείται εκείνος που εισήχθη πρώτος στη Σχολή.

5. Ο Βαθμός Πτυχίου υπολογίζεται ως το άθροισμα των γινομένων του Τελικού Βαθμού έκαστου Έτους (ΤΒΕ) επί συντελεστή 0.25 και καθορίζει την τελική σειρά αποφοίτησης των Δοκίμων. Αν προκύψει ισοβαθμία κατά την εξαγωγή της τελικής επίδοσης, αρχαιότερος θεωρείται ο δόκιμος που έχει μεγαλύτερο ΤΒΕ κατά σειρά στο Δ’, Γ’, B’, A’ έτος σπουδών και σε περίπτωση νέας ισοβαθμίας, ο δόκιμος που έχει εισαχθεί πρώτος στη Σχολή.

6. Τα αποτελέσματα των υπολογισμών των βαθμολογιών στρογγυλοποιούνται στο δεύτερο δεκαδικό ψηφίο.

7. Οι Δόκιμοι που επαναλαμβάνουν τάξη τίθενται στο τέλος της τάξης στην οποία επαναφοιτούν.

 

Άρθρο 18

Πτυχίο

1. Στους αποφοιτήσαντες από τη Σχολή απονέμεται πτυχίο στο οποίο αναγράφεται ο χαρακτηρισμός της γενικής επίδοσης του αποφοίτου και τους χορηγείται, κατόπιν αίτησής τους, αναλυτική βαθμολογία.

2. Η γενική επίδοση χαρακτηρίζεται ως εξής:

α) «ΚΑΛΗ» για βαθμό πτυχίου 50,00 - 64,99.

β) «ΛΙΑΝ ΚΑΛΗ» για βαθμό πτυχίου 65,00 - 84,99.

γ)«ΑΡΙΣΤΗ» για βαθμό πτυχίου 85,00 και άνω.

3. Στο πτυχίο επίσης αναγράφεται η φράση: «Η εκπαίδευση που παρέχεται στη Σ.Δ.Σ.Λ.Σ. - ΕΛ. ΑΚΤ. εναρμονίζεται με τις απαιτήσεις του «Κοινού Βασικού Ευρωπαϊκού Προγράμματος Σπουδών Συνοριοφυλάκων και Ακτοφυλάκων του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Frontex (Common Core Curriculum for Border and Coast Guard Training in the EU)» στην ελληνική και την αγγλική γλώσσα.

4. Το Πτυχίο υπογράφεται από τον Διευθυντή Σπουδών, τον Υποδιοικητή και τον Διοικητή.

 

Άρθρο 19

Μεταβατική διάταξη

Κατά το πρώτο εκπαιδευτικό έτος εφαρμογής του π.δ. 75/2018 (Α΄ 145) και του παρόντος Κανονισμού, το εκπαιδευτικό προσωπικό θα προέρχεται κατά προτεραιότητα από το διδακτικό - εκπαιδευτικό προσωπικό της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων, εφόσον η κατοχή τίτλου σπουδών τους, ελληνικού ή ισότιμου αναγνωρισμένου αλλοδαπού πανεπιστημίου, ανταποκρίνεται στο γνωστικό αντικείμενο των μαθημάτων που διδάσκονται στη Σχολή. Ο διορισμός τους θα γίνει με διαταγή Γ.Ε.Ν., κατόπιν προτάσεως της Σ.Ν.Δ. και θα αμείβονται με ωριαία αντιμισθία κατ΄ εφαρμογή των διατάξεων του από 2/

19-08-1958 β.δ. (Α΄ 124) «Περί Οργανισμού Σχολής Δοκίμων Σημαιοφόρων Λιμενικών», σε συνδυασμό με το άρθρο 58 του π.δ. 75/2018 (Α΄ 145) «Οργάνωση και Λειτουργία της Σχολής Δοκίμων Σημαιοφόρων Λ.Σ. - ΕΛ.ΑΚΤ. και ένταξη αυτής στην ανώτατη βαθμίδα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης». Το εκπαιδευτικό προσωπικό θα συμπληρωθεί από Αξιωματικούς Ε.Δ. και Σ.Α. τους οποίους θα υποδείξει το Υ.ΝΑ.Ν.Π. κατ΄ εφαρμογή των ιδίων διατάξεων.

 

Άρθρο 20

Ρύθμιση Λεπτομερειών

Με απόφαση του Διοικητή της Σχολής, κατόπιν εισήγησης της Διεύθυνσης Σπουδών, δύναται να ρυθμίζονται ειδικότερα θέματα τα οποία ανακύπτουν κατά την εφαρμογή του Οργανισμού και του Κανονισμού της Σχολής.

 

Άρθρο 21

Τελικές Διατάξεις

1. Από την έναρξη ισχύος της παρούσας απόφασης καταργείται ο Αριθμ. Φ. 302.18/11/99/Αριθμ. Σχ. 2372/07-09-1999 Κανονισμός Εκπαιδεύσεως Δοκίμων Σημαιοφόρων Λιμενικού Σώματος, όπως ισχύει μετά την Φ. 302.18/32/06/ Σ.21362/23-11-2006 Τροποποίηση Κανονισμού Εκπαιδεύσεως Δοκίμων Σημαιοφόρων Λ.Σ., με την επιφύλαξη της εκπαίδευσης που θα προκύψει σε εκτέλεση των διατάξεων του άρθρου 24 του ν. 4597/2019 (Α΄ 35).

2. Η ισχύς της παρούσας αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Η απόφαση αυτή και ο κανονισμός να δημοσιευθούν στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Πειραιάς, 3 Ιουλίου 2019

 

ΔΙΟΡΘΩΣΕΙΣ ΣΦΑΛΜΑΤΩΝ ΦΕΚ 4887/Β/31-12-2019
Στην 2422.5-3/50384/2019/3.7.2019 απόφαση Αρχηγών Γενικού Επιτελείου Ναυτικού και Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής η οποία δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 2961/Β΄/18.7.2019, με θέμα: «Κύρωση Κανονισμού Εκπαίδευσης Δοκίμων Σημαιοφόρων Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής», διορθώνεται:
το εσφαλμένο: «Κατά το πρώτο εκπαιδευτικό έτος εφαρμογής του π.δ. 5/2018 (Α΄ 145) ......»
στο ορθό: «Κατά το πρώτο εκπαιδευτικό έτος εφαρμογής του π.δ. 75/2018 (Α΄ 145) ......» (σελ. 35759, άρθρο 19)».
(Από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής
Πολιτικής - Αρχηγείο Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής)


Κατεβάσετε το αρχείο με το πρωτότυπο κείμενο, όπως είναι δημοσιευμένο στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως (Φ.Ε.Κ.) του Εθνικού Τυπογραφείου.


 

 

Έχει διαβαστεί 2427 φορές

Τελευταία Νέα