x

Σύνδεση

Δεν έχετε λογαριασμό; Εγγραφείτε

Προεδρικό Διάταγμα 106/2016 - ΦΕΚ 191/Α/18-10-2016

Κύρωση τροποποιήσεων του Παραρτήματος της Διεθνούς Σύμβασης «περί ασφαλείας της ανθρωπίνης ζωής εν θαλάσση, 1974» (SOLAS), όπως αυτές υιοθετήθηκαν την 21η Νοεμβρίου 2014 με την απόφαση MSC 380 (94) της Επιτροπής Ναυτικής Ασφάλειας του Διεθνούς Ναυτιλιακού


ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 106/2016

 

ΦΕΚ 191/Α/18-10-2016

 

Κύρωση τροποποιήσεων του Παραρτήματος της Διεθνούς Σύμβασης «περί ασφαλείας της ανθρωπίνης ζωής εν θαλάσση, 1974» (SOLAS), όπως αυτές υιοθετήθηκαν την 21η Νοεμβρίου 2014 με την απόφαση MSC 380 (94) της Επιτροπής Ναυτικής Ασφάλειας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ).

 

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις:

α) της παραγράφου 2 του άρθρου 12 του ν. 1045/1980 «Περί Κυρώσεως της υπογραφείσης εις Λονδίνον Διεθνούς Συμβάσεως Περί Ασφαλείας της Ανθρώπινης Ζωής εν Θαλάσση 1974 και Περί Άλλων Τινών Διατάξεων» (Α΄ 95), όπως η παράγραφος αυτή αντικαταστάθηκε με το άρθρο πέμπτο του ν. 2208/1994 (Α΄ 71).

β) της παραγράφου 3α του άρθρου 20 του π.δ. 103/2014 «Οργανισμός Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου» (Α΄ 170).

γ) του άρθρου 90 του «Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα» [άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 (Α΄ 98)].

2. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού.

3. Την αριθ. 179/2016 Γνωμοδότηση του Συμβουλίου της Επικρατείας μετά από πρόταση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και του Υπουργού Εξωτερικών.

 

ΑΡΘΡΟ 1

1. Κυρώνονται οι υιοθετηθείσες την 21.11.2014 από την Επιτροπή Ναυτικής Ασφάλειας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) [Απόφαση MSC 380 (94) της 94ης Συνελεύσεως αυτής], τροποποιήσεις των Κεφαλαίων ΙΙ-2 και ΧΙ-1 και του Προσαρτήματος του Παραρτήματος της Διεθνούς Σύμβασης «περί ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής εν θαλάσση 1974, (ΠΑΑΖΕΘ- SOLAS 74)» η οποία κυρώθηκε με το Ν. 1045/1980 (Α΄ 95) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.

2. Το κείμενο της απόφασης MSC. 380(94)/ 21.11.2014, για τα Κεφάλαια ΙΙ-2 και ΧΙ-1 και το Προσάρτημα παρατίθεται σε πρωτότυπο στην Αγγλική γλώσσα και σε μετάφραση στην Ελληνική γλώσσα συνημμένα ως «ΜΕΡΟΣ Α» και «ΜΕΡΟΣ Β» αντίστοιχα.

3. Σε περίπτωση αντίθεσης μεταξύ του αγγλικού και του ελληνικού κειμένου των τροποποιήσεων, που κυρώνονται με το νόμο αυτό, κατισχύει το αγγλικό.

 

ΜΕΡΟΣ Β

(Ελληνικό Κείμενο)

Απόφαση MSC.380(94) η οποία υιοθετήθηκε την 21 Νοεμβρίου 2014

 

ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΣΤΗ ΔΙΕΘΝΗ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΠΕΡΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΖΩΗΣ ΕΝ ΘΑΛΑΣΣΗ, (SOLAS) 1974, ΟΠΩΣ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΘΗΚΕ.

 

Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΝΑΥΤΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ,

ΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΣ ΥΠΟΨΗ το άρθρο 28 (β) της Σύμβασης του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού που αφορά στις λειτουργίες της Επιτροπής,

ΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΣ ΕΠΙΣΗΣ ΥΠΟΨΗ το άρθρο VIII (β) (νί)(2) της Διεθνούς Σύμβασης Περί Ασφάλειας της Ανθρώπινης Ζωής στη Θάλασσα (SOLAS), 1974 («η Σύμβαση»), που αφορά στην διαδικασία τροποποίησης που είναι εφαρμοστέα στο Παράρτημα της Σύμβασης, εκτός από τις διατάξεις του κεφαλαίου I,

ΕΧΟΝΤΑΣ ΛΑΒΕΙ ΥΠΟΨΗ, στην ενενηκοστή τέταρτη Σύνοδό της, τις τροποποιήσεις στη Σύμβαση, όπως προτάθηκαν και κυκλοφόρησαν σύμφωνα με το άρθρο VIII (β) (i) αυτής,

ΥΙΟΘΕΤΕΙ, σύμφωνα με το άρθρο VIII (β) (iv) της Σύμβασης, τις τροποποιήσεις στη Σύμβαση, το κείμενο των οποίων βρίσκεται στο Παράρτημα της παρούσας Απόφασης.

ΚΑΘΟΡΙΖΕΙ, σύμφωνα με το άρθρο VIII (Β)(νί)(2) (ββ) της Σύμβασης, ότι οι εν λόγω τροποποιήσεις θα θεωρούνται ότι έχουν γίνει αποδεκτές την 01 Ιανουαρίου 2016, εκτός κι αν πριν από αυτή την ημερομηνία, περισσότερες από το ένα τρίτο των συμβαλλόμενων στη Σύμβαση Κυβερνήσεων ή συμβαλλόμενες Κυβερνήσεις των οποίων ο συνολικός εμπορικός στόλος αποτελεί όχι λιγότερο από το 50 τοις εκατό της συνολικής χωρητικότητας του παγκόσμιου εμπορικού στόλου, έχουν γνωστοποιήσει στο Γενικό Γραμματά του Οργανισμού την αντίρρησή τους στις τροποποιήσεις.

ΚΑΛΕΙ τις Συμβαλλόμενες στη Σύμβαση Κυβερνήσεις να λάβουν υπόψη τους ότι σύμφωνα με το άρθρο VIII (β)(νϋ)(2) της Σύμβασης, οι τροποποιήσεις θα τεθούν σε ισχύ την 1η Ιουλίου 2016, με την αποδοχή τους, σύμφωνα με την ανωτέρω παράγραφο 2.

ΚΑΛΕΙ τον Γενικό Γραμματέα για τις ανάγκες του άρθρου VIII (β)(ν) της Σύμβασης, να διαβιβάσει επικυρωμένα αντίγραφα της παρούσας Απόφασης, καθώς και το κείμενο των τροποποιήσεων που περιλαμβάνεται στο Παράρτημα σε όλες τις συμβαλλόμενες στη Σύμβαση Κυβερνήσεις.

ΚΑΛΕΙ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ τον Γενικό Γραμματέα να διαβιβάσει αντίγραφα αυτής της Απόφασης και του παραρτήματος της στα μέλη του Οργανισμού, που δεν είναι συμβαλλόμενες στη Σύμβαση Κυβερνήσεις.

 

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ

ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΣΤΗ ΔΙΕΘΝΗ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΠΕΡΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΖΩΗΣ ΕΝ ΘΑΛΑΣΣΗ, (SOLAS) 1974,ΟΠΩΣ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΘΗΚΕ

 

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 11-2

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ- ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ, ΠΥΡΑΝΙΧΝΕΥΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΒΕΣΗ ΠΥΡΚΑΓΙΑΣ

 

ΜΕΡΟΣ Γ

 

ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΥΡΚΑΓΙΑΣ

 

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ 10-Καταπολέμηση Πυρκαγιάς

1. Ο τίτλος της υφιστάμενης παραγράφου 5.2 αντικαθίσταται ως ακολούθως:

«5.2 Χώροι Μηχανημάτων κατηγορίας Α που περιέχουν μηχανές εσωτερικής καύσης»

 

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΧΙ-1 ΕΙΔΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΝΑΥΤΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

 

Ο ακόλουθος νέος κανονισμός 7 προστίθεται μετά τον υφιστάμενο κανονισμό 6:

«ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ 7- Οργανο ελέγχου ατμόσφαιρας για κλειστούς χώρους

Κάθε πλοίο στο οποίο εφαρμόζεται το Κεφάλαιο I θα πρέπει να φέρει ένα κατάλληλο φορητό όργανο ή όργανα ελέγχου της ατμόσφαιρας1. Αυτά, κατ' ελάχιστον, θα πρέπει να είναι ικανά να υπολογίζουν συγκεντρώσεις οξυγόνου, εύφλεκτων αερίων ή αναθυμιάσεων, σουλφίδια υδρογόνου και μονοξείδιο του άνθρακα, πριν την είσοδο σε κλειστούς χώρους2. Όργανα που μεταφέρονται υπό άλλες απαιτήσεις θα πρέπει να ικανοποιούν τις διατάξεις αυτού του κανονισμού. Θα παρέχονται κατάλληλα μέσα για τη βαθμονόμηση όλων αυτών των οργάνων.

 

ΠΡΟΣΑΡΤΗΜΑ

 

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΑ

Πίνακας Εξοπλισμού για το Πιστοποιητικό Ασφαλείας φορτηγών πλοίων (Υπόδειγμα C)

Πίνακας Εξοπλισμού για το Πιστοποιητικό Ασφαλείας φορτηγών πλοίων (Υπόδειγμα Ε)

Το Μέρος 2 του Πίνακα Εξοπλισμού για το Πιστοποιητικό Ασφαλείας φορτηγών πλοίων (Υπόδειγμα C) και του Πίνακα Εξοπλισμού για το Πιστοποιητικό Ασφαλείας φορτηγών πλοίων (Υπόδειγμα Ε) αντικαθίσταται από τα ακόλουθα:

« 2 Λεπτομέρειες για τα σωστικά μέσα:

 

1

Συνολικός αριθμός ατόμων για τα οποία παρέχονται σωστικά μέσα       

 

 

ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΠΛΕΥΡΑ

ΔΕΞΙΑ ΠΛΕΥΡΑ

2

Συνολικός αριθμός καθαιρούμενων σωσίβιων λέμβων

 

 

2.1

Συνολικός αριθμός ατόμων που παραλαμβάνονται από αυτές

 

 

2.2

Αριθμός αυτοανορθόμενων σωσίβιων λέμβων μερικώς κλειστών (κανονισμός ΙΙΙ/433 )

 

 

2.3

Συνολικός αριθμός κλειστών σωσίβιων λέμβων (κανονισμός 111/31 και Κώδικας LSA, μέρος 4.6)

 

 

 

Αναφέρεται στις Οδηγίες yia τη διευκόλυνση της επιλογής φορητών οργάνων δοκιμασίας της ατμόσφαιρας yia κλειστούςχώρους όπως απαιτείται από τον κανονισμό της SOLAS ΧΙ-1/7 (MSC.l/Circ. 1477).

Αναφέρεται στις Αναθεωρημένες συστάσεις yia την είσοδο σε κλειστούςχώρους σε πλοία εν πλω (Απόφαση Α.1050. (27)).

Αναφέρεται στις τροποποιήσεις της SOLAS του 1983 (MSC.6(48)), που εφαρμόζονται σε πλοία που κατασκευάσθηκαν την ή πριν τη 1 Ιουλίου 1986 και πριντην 1η Ιουλίου 1998.

 

2.4

Αριθμός σωσιβίων λέμβων με αυτόνομο σύστημα τροφοδοσίας αέρος (κανονισμός 111/31 καί Κώδικας LSA, μέρος 4.8)

 

 

2.5

Αριθμός πυροπροστατευόμενων σωσίβιων λέμβων (κανονισμός 111/31 και Κώδικας LSA, μέρος 4.9)

 

 

2.6

Αλλες σωσίβιες λέμβοι

 

 

2.6.1

Αριθμός

 

 

2.6.2

Είδος

 

 

3

Συνολικός αριθμός σωσίβιων λέμβων ελεύθερης πτώσης

 

3.1

Συνολικός αριθμός ατόμων που παραλαμβάνονται από αυτές

 

3.2

Συνολικός αριθμός κλειστών σωσίβιων λέμβων

 

3.3

Αριθμός σωσίβιων λέμβων με αυτόνομο σύστημα τροφοδοσίας αέρος. (κανονισμός 111/31 και Κώδικας LSA, μέρος 4.8)

 

3.4

Αριθμός πυροπροστατευόμενων σωσίβιων λέμβων (κανονισμός 111/31 και Κώδικας LSA, μέρος 4.9)

 

4

Αριθμός σωσίβιων λέμβων με κινητήρα (συμπεριλαμβάνονται εντός των συνολικών σωσίβιων λέμβων που αναγράφονται στο ως άνωθι 2 και 3.)

 

4.1

Αριθμός σωσίβιων λέμβων που διαθέτουν προβολείς έρευνας

 

5

Αριθμός λεμβών διάσωσης

 

5.1

Αριθμός σκαφών που συμπεριλαμβάνονται στις συνολικές σωσίβιες λέμβους που αναγράφονται στο ως άνωθι 2 και 3.

 

6

Σωσίβιες σχεδίες

 

6.1

Σωσίβιες σχεδίες για τις οποίες απαιτείται η χρήση εγκεκριμένων μέσων καθαίρεσης

 

6.1.1

Αριθμός σωσίβιων σχεδιών

 

6.1.2

Αριθμός ατόμων που παραλαμβάνονται από αυτές

 

6.2

Σωσίβιες σχεδίες για τις οποίες δεν απαιτείται η χρήση εγκεκριμένων μέσων καθαίρεσης

 

6.2.1

Αριθμός σωσίβιων σχεδίων

 

6.2.2

Αριθμός ατόμων που παραλαμβάνονται από αυτές

 

6.3

Αριθμός σωσίβιων σχεδιών που απαιτούνται από τον κανονισμό 111/31.1.4

 

7

Αριθμός κυκλικών σωσιβίων

 

8

Αριθμός ατομικών σωσίβιων ζωνών

 

9

Στολές εμβαπτίσεως

 

9.1

Συνολικός Αριθμός

 

9.2

Αριθμός στολών που συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις

 

 

 

των ατομικών σωσίβιων ζωνών.

 

10

Αριθμός προστατευτικών στολών

 

11

Ραδιοεγκαταστάσεις σωστικών μέσων

 

11.1

Αριθμός συσκευών εντοπισμού'Ερευνας καιΔιάσωσης

 

11.1.1

Αναμεταδότες ραντάρ'Ερευνας καιΔιάσωσης (SART)

 

11.1.2

Πομποί'Ερευνας καιΔιάσωσης (AIS-SART)

 

11.2

Αριθμός αμφίδρομων ραδιοτηλεφωνικών συσκευών VHF

 

 

Άρθρο 2

Κυρώσεις

Στους παραβάτες του παρόντος διατάγματος επιβάλλονται οι κυρώσεις του άρθρου 45 του ν.δ 187/1973 (Α΄ 261).

 

Άρθρο 3

Έναρξη ισχύος

Η ισχύς του παρόντος αρχίζει από την τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Στον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής αναθέτουμε τη δημοσίευση και εκτέλεση του παρόντος διατάγματος.

Αθήνα, 4 Οκτωβρίου 2016

 


Κατεβάσετε επίσης το αρχείο με το πρωτότυπο κείμενο, όπως είναι δημοσιευμένο στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως (Φ.Ε.Κ.) του Εθνικού Τυπογραφείου.


 

Έχει διαβαστεί 722 φορές