Προεδρικό Διάταγμα 51/2018 - ΦΕΚ 94/Α/1-6-2018
Κύρωση τροποποιήσεων των Παραρτημάτων της Διεθνούς Σύμβασης ναι ασφαλή εμπορευματοκιβώτια του 1972 που κυρώθηκε με τον ν. 1757/1988 (Α΄ 37), όπως αυτές υιοθετήθηκαν με την απόφαση MSC 355 (92)/21.6.2013 της Επιτροπής Ναυτικής Ασφάλειας του Διεθνούς Ναυτιλ
ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 51/2018
ΦΕΚ 94/Α/1-6-2018
Κύρωση τροποποιήσεων των Παραρτημάτων της Διεθνούς Σύμβασης νια ασφαλή εμπορευματοκιβώτια του 1972 που κυρώθηκε με τον ν. 1757/1988 (Α΄ 37), όπως αυτές υιοθετήθηκαν με την απόφαση MSC 355 (92)/21.6.2013 της Επιτροπής Ναυτικής Ασφάλειας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ).
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις:
α) Του άρθρου τρίτου του ν. 1757/1988 «Κύρωση της Διεθνούς Σύμβασης για ασφαλή εμπορευματοκιβώτια και άλλες διατάξεις» (Α΄ 37).
β) Του π.δ. 125/2016 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α΄ 210).
γ) Του άρθρου 90 του «Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα» [άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 (Α΄ 98)].
2. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις του παρόντος δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού.
3. Την αριθμ. 250/2017 Γνωμοδότηση του Συμβουλίου της Επικρατείας μετά από πρόταση του Υπουργού Εξωτερικών, του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών και του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, αποφασίζουμε:
Άρθρο 1
1. Κυρώνονται οι τροποποιήσεις των Παραρτημάτων της Διεθνούς Σύμβασης του 1972 για τα ασφαλή εμπορευματοκιβώτια, όπως αυτές υιοθετήθηκαν με την απόφαση MSC 355(92)/21.6.2013 της Επιτροπής Ναυτικής Ασφάλειας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ).
2. Το κείμενο της απόφασης MSC.355(92)/21.6.2013, παρατίθεται σε πρωτότυπο στην Αγγλική γλώσσα και σε μετάφραση στην Ελληνική γλώσσα ως «ΜΕΡΟΣ Α» και «ΜΕΡΟΣ Β», αντίστοιχα.
3. Σε περίπτωση αντίθεσης μεταξύ του αγγλικού και του ελληνικού κειμένου των τροποποιήσεων, κατισχύει το αγγλικό.
ΜΕΡΟΣ Β΄
(Ελληνικό Κείμενο)
ΑΠΟΦΑΣΗ MSC.355(92)
(Υιοθετήθηκε την 21 Ιουνίου 2013)
Τροποποιήσεις στη διεθνή σύμβαση για ασφαλή εμπορευματοκιβώτια (CSC), 1972
Η Επιτροπή Ναυτικής Ασφάλειας,
Έχοντας υπόψη το άρθρο 28(β) της Σύμβασης για τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό που αφορά τις λειτουργίες της Επιτροπής.
Επισημαίνοντας το άρθρο Χ της Διεθνούς Σύμβασης για την Ασφάλεια των Εμπορευματοκιβωτίων, 1972 (εφεξής θα αναφέρεται ως «η Σύμβαση»), αναφορικά με την διαδικασία τροποποίησης των παραρτημάτων της Σύμβασης.
Έχοντας εξετάσει στην ενενηκοστή δεύτερη σύνοδο, προτεινόμενες τροποποιήσεις στη Σύμβαση, σχετικώς με την διαδικασία που καθορίζεται στις παραγράφους 1 και 2 του άρθρου Χ της Σύμβασης,
1. Υιοθετεί τις τροποποιήσεις στα παραρτήματα της Σύμβασης, το κείμενο των οποίων βρίσκεται στο παράρτημα της παρούσας απόφασης.
2. Καθορίζει, σε συνάφεια με την παράγραφο 3 του άρθρου Χ της Σύμβασης, ότι οι εν λόγω τροποποιήσεις θα τεθούν σε ισχύ την 1η Ιουλίου 2014, εκτός αν πριν την 1η Ιανουαρίου 2014, πέντε η περισσότερα συμβαλλόμενα μέρη γνωστοποιήσουν στον Γενικό Γραμματέα την ένσταση τους για τις τροποποιήσεις.
3. Καλεί τον Γενικό Γραμματέα, σε συμμόρφωση με την παράγραφο 2 του άρθρου Χ της Σύμβασης, να κοινοποιήσει τα επικυρωμένα αντίγραφα της παρούσας Απόφασης και του κειμένου των τροποποιήσεων που περιέχεται στο παράρτημα, σε όλα τα συμβαλλόμενα μέρη για την αποδοχή τους.
4. Επίσης καλεί τον Γενικό Γραμματέα, να ενημερώσει όλα τα συμβαλλόμενα μέρη και τα μέλη του Οργανισμού για οποιοδήποτε αίτηση και ανακοίνωση κατά το άρθρο Χ της Σύμβασης, καθώς επίσης για την ημερομηνία που οι τροποποιήσεις τίθενται σε ισχύ.
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ
ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΔΙΕΘΝΗ ΣΥΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΑΣΦΑΛΗ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΟΚΙΒΩΤΙΑ (CSC), 1972
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Ι
ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΟΚΙΜΗ,
ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ, ΕΓΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ
ΤΩΝ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΟΚΙΒΩΤΙΩΝ
Κεφάλαιο Ι
Κανονισμοί κοινοί σε όλα τα συστήματα πιστοποίησης
1. Μετά την επικεφαλίδα του κεφαλαίου Ι, εισάγεται το ακόλουθο κείμενο:
"Γενικές Απαιτήσεις"
Οι ακόλουθοι ορισμοί θα εφαρμόζονται για τον σκοπό του παρόντος παραρτήματος:
Το γράμμα g συμβολίζει την επιτάχυνση της βαρύτητας, το g ισούται με 9,8 m/s2.
Η λέξη φορτίο, όταν χρησιμοποιείται για να περιγράψει φυσική ποσότητα στην οποία μπορεί να αποδοθεί συγκεκριμένη τιμή, δηλώνει μάζα.
Ως μέγιστη λειτουργική μικτή μάζα ή Rating ή R, νοείται το μέγιστο επιτρεπτό άθροισμα της μάζας του εμπορευματοκιβωτίου και του φορτίου του. Το γράμμα R αποδίδεται σε τιμές μάζας. Στις περιπτώσεις που τα παραρτήματα βασίζονται σε βαρυτικές δυνάμεις που απορρέουν από αυτή την τιμή, αυτή η δύναμη, η οποία είναι μία δύναμη αδράνειας, συμβολίζεται με Rg.
Μέγιστο επιτρεπτό ωφέλιμο φορτίο ή Ρ είναι η διαφορά μεταξύ Μέγιστης λειτουργικής μικτής μάζας ή Rating και απόβαρου. Το γράμμα Ρ αποδίδεται σε τιμές μάζας. Στις περιπτώσεις που τα παραρτήματα βασίζονται σε βαρυτικές δυνάμεις που απορρέουν από αυτή την τιμή, αυτή η δύναμη, η οποία είναι μία δύναμη αδράνειας, συμβολίζεται με Pg.
Ως απόβαρο νοείται η μάζα ενός άδειου εμπορευματοκιβωτίου συμπεριλαμβανομένου μόνιμα τοποθετημένου βοηθητικού εξοπλισμού.
Κανονισμός 1 - Πινακίδα έγκρισης ασφάλειας
2. Η υποπαράγραφος 1(β) τροποποιείται ως εξής:
" (β) Σε κάθε εμπορευματοκιβώτιο, όλες οι σημάνσεις για την μέγιστη λειτουργική μικτή μάζα πρέπει να είναι σύμφωνες με τις πληροφορίες που αφορούν τη μέγιστη λειτουργική μικτή μάζα στην πινακίδα έγκρισης ασφαλείας.
3. Η υποπαράγραφος 2(α) τροποποιείται ως εξής:
" (α) Η πινακίδα πρέπει να περιέχει τις ακόλουθες πληροφορίες τουλάχιστον στην αγγλική ή γαλλική γλώσσα:
"ΣΑΕ ΕΓΚΡΙΣΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ"
Χώρα έγκρισης και στοιχεία έγκρισης
Ημερομηνία (μήνας και έτος) κατασκευής
Αριθμός ταυτοποίησης κατασκευαστή του εμπορευματοκιβωτίου ή, σε περίπτωση υπαρχόντων εμπορευματοκιβωτίων για τα οποία ο αριθμός αυτός είναι άγνωστος, ο αριθμός που έχει χορηγηθεί από την Αρχή
Μέγιστη λειτουργική μικτή μάζα (kg και lbs)
Επιτρεπόμενο φορτίο στοιβασίας για 1,8 g (kg και lbs)
Εγκάρσια δοκιμαστική δύναμη καταπόνησης (newtons)
4. Στο τέλος της παραγράφου 3, το σύμβολο «.» Διαγράφεται και προστίθεται νέο κείμενο ως ακολούθως:
«Κατά τη διάρκεια ή πριν την επόμενη προγραμματισμένη εξέταση ή πριν οποιαδήποτε άλλη ημερομηνία αποδεκτή από την Αρχή, εφόσον αυτή δεν θα είναι μετά την 1η Ιουλίου 2015»
5. Μετά την υφιστάμενη παράγραφο 4, μία νέα παράγραφος 5 προστίθεται ως ακολούθως:
«5 Ένα εμπορευματοκιβώτιο, η κατασκευή του οποίου ολοκληρώθηκε πριν την 1η Ιουλίου 2014, μπορεί να διατηρήσει την πινακίδα έγκρισης ασφαλείας όπως επιτρέπεται από την Σύμβαση πριν από αυτή την ημερομηνία εφόσον το εμπορευματοκιβώτιο αυτό δεν έχει υποστεί μετατροπές.»
Κεφάλαιο IV
Κανονισμοί για την έγκριση υπαρχόντων εμπορευματοκιβωτίων και νέων
εμπορευματοκιβωτίων που δεν έχουν λάβει έγκριση κατά το χρόνο κατασκευής
Κανονισμός 9 - Έγκριση υπαρχόντων εμπορευματοκιβωτίων
6. Οι υποπαράγραφοι 1(γ) και 1(ε) τροποποιούνται ως ακολούθως:
"(γ) μέγιστη λειτουργική ικανότητα μικτής μάζας"
"(ε) επιτρεπόμενο φορτίο στοιβασίας για 1,8 g (kg και lbs) και"
Κανονισμός 10 - Έγκριση νέων εμπορευματοκιβωτίων που δεν έχουν λάβει έγκριση κατά το χρόνο της κατασκευής
7. Οι υποπαράγραφοι (γ) και (ε) τροποποιούνται ως ακολούθως:
"(γ) μέγιστη λειτουργική ικανότητα μικτής μάζας"
"(ε) επιτρεπόμενο φορτίο στοιβασίας για 1,8 g (kg και lbs) και"
Προσάρτημα
8 Η τέταρτη, πέμπτη και έκτη γραμμή του μοντέλου της Πινακίδας έγκρισης Ασφάλειας που αναπαριστάνεται στο προσάρτημα τροποποιούνται ως ακολούθως:
"ΜΕΓΙΣΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΜΙΚΤΗ ΜΑΖΑ ...... kg ...... lbs
ΕΠΙΤΡΕΠΟΜΕΝΟ ΦΟΡΤΙΟ ΣΤΟΙΒΑΣΙΑΣ ΓΙΑ 1,8 g ...... kg ...... lbs
ΕΓΚΑΡΣΙΑ ΔΟΚΙΜΑΣΤΙΚΗ ΔΥΝΑΜΗ ΚΑΤΑΠΟΝΗΣΗΣ ...... newtons"
9. Τα στοιχεία 4 έως 8 του προσαρτήματος τροποποιούνται ως ακολούθως:
"4 Μέγιστη λειτουργική μικτή μάζα (kg και lbs)
5. Επιτρεπόμενο φορτίο στοιβασίας για 1,8 g (kg και lbs)
6. Εγκάρσια δοκιμαστική δύναμη καταπόνησης (newtons).
7. Η αντοχή του ακραίου τοιχώματος πρέπει να αναγράφεται στην πινακίδα μόνο εάν τα ακραία τοιχώματα έχουν σχεδιαστεί για να αντέχουν δύναμη μεγαλύτερη ή μικρότερη από 0,4 φορές τη δύναμη της βαρύτητας από το μέγιστο επιτρεπτό φορτίο, δηλ. 0,4 Pg.
8. Η αντοχή των πλευρικών τοιχωμάτων πρέπει να φαίνεται στην πινακίδα μόνο εάν τα πλευρικά τοιχώματα έχουν σχεδιαστεί για να αντέχουν δύναμη μεγαλύτερη ή μικρότερη από 0,6 φορές τη δύναμη της βαρύτητας από το μέγιστο επιτρεπτό φορτίο, δηλ. 0,6 Pg.
10. Οι υπάρχουσες παράγραφοι 10 και 11 αντικαθίστανται ως ακολούθως:
"10 Η αντοχή στοιβασίας με έλλειψη μίας θύρας αναγράφεται στην πινακίδα μόνο εάν το εμπορευματοκιβώτιο έχει εγκριθεί για λειτουργία με έλλειψη μίας θύρας. Η ένδειξη πρέπει να αναφέρει: ΕΠΙΤΡΕΠΟΜΕΝΟ ΦΟΡΤΙΟ ΣΤΟΙΒΑΣΙΑΣ ΜΕ ΑΠΟΥΣΙΑ ΜΙΑΣ ΘΥΡΑΣ ΓΙΑ 1,8 g ( ...... kg ...... lbs). Αυτή η ένδειξη εμφανίζεται ακριβώς δίπλα στην τιμή δοκιμής στοιβασίας (βλ. γραμμή 5)
11 Η αντοχή καταπόνησης με έλλειψη μίας θύρας αναγράφεται στην πινακίδα μόνο εάν το εμπορευματοκιβώτιο έχει εγκριθεί για λειτουργία με έλλειψη μίας θύρας. Η ένδειξη πρέπει να αναφέρει: ΔΟΚΙΜΑΣΤΙΚΗ ΔΥΝΑΜΗ ΕΓΚΑΡΣΙΑΣ ΚΑΤΑΠΟΝΗΣΗΣ ΜΕ ΑΠΟΥΣΙΑ ΜΙΑΣ ΘΥΡΑΣ (...... newtons). Αυτή η ένδειξη εμφανίζεται ακριβώς δίπλα στην τιμή αντοχής καταπόνησης (βλ. γραμμή 6)
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ II
ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΚΑΙ
ΔΟΚΙΜΕΣ
11. Μετά την επικεφαλίδα του παραρτήματος II εισάγεται το ακόλουθο κείμενο:
"Γενικές Απαιτήσεις
Οι ακόλουθοι ορισμοί θα εφαρμόζονται για τους σκοπούς του παρόντος παραρτήματος:
Το γράμμα g σημαίνει την κανονική επιτάχυνση της βαρύτητας, το g ισούται με 9,8 m/s2
Η λέξη φορτίο, όταν χρησιμοποιείται για να περιγράψει φυσική ποσότητα στην οποία μπορεί να αποδοθεί συγκεκριμένη τιμή, δηλώνει μάζα.
Ως μέγιστη λειτουργική μικτή μάζα ή Rating ή R, νοείται το μέγιστο επιτρεπτό άθροισμα της μάζας του εμπορευματοκιβωτίου και του φορτίου του. Το γράμμα R αποδίδεται σε τιμές μάζας. Στις περιπτώσεις που τα παραρτήματα βασίζονται σε βαρυτικές δυνάμεις που απορρέουν από αυτή την τιμή, αυτή η δύναμη, η οποία είναι μία δύναμη αδράνειας, συμβολίζεται με Rg.
Μέγιστο επιτρεπτό ωφέλιμο φορτίο ή Ρ είναι η διαφορά μεταξύ Μέγιστης λειτουργικής μικτής μάζας ή Rating και απόβαρου. Το γράμμα Ρ αποδίδεται σε τιμές μάζας. Στις περιπτώσεις που τα παραρτήματα βασίζονται σε βαρυτικές δυνάμεις που απορρέουν από αυτή την τιμή, αυτή η δύναμη, η οποία είναι μία δύναμη αδράνειας, συμβολίζεται με Pg.
Ως απόβαρο νοείται η μάζα ενός άδειου εμπορευματοκιβωτίου συμπεριλαμβανομένου του μόνιμα τοποθετημένου βοηθητικού εξοπλισμού.
12. Η πρώτη πρόταση της εισαγωγής στο παράρτημα II (Απαιτήσεις κατασκευαστικής ασφαλείας και δοκιμές) τροποποιείται ως ακολούθως:
"Στον καθορισμό των απαιτήσεων του παραρτήματος, εξυπακούεται ότι, σε όλες τις φάσεις λειτουργίας των εμπορευματοκιβωτίων, οι δυνάμεις ως αποτέλεσμα κίνησης, τοποθέτηση, στοιβασίας και επίδρασης της βαρύτητας του έμφορτου εμπορευματοκιβωτίου και οι εξωτερικές δυνάμεις δεν ξεπερνούν τις προδιαγραφές αντοχής του εμπορευματοκιβωτίου."
13. Στην ενότητα 1 (Ανύψωση), υποενότητα 1(Α)(Ανύψωση από γωνιακά εξαρτήματα), το κείμενο που αφορά το φορτίο δοκιμής και τις εφαρμοζόμενες δυνάμεις τροποποιείται ως ακολούθως:
"ΦΟΡΤΙΟ ΔΟΚΙΜΗΣ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΖΟΜΕΝΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
Εσωτερικό φορτίο:
Ένα ομοιόμορφα κατανεμημένο φορτίο τέτοιο ώστε το άθροισμα της μάζας του εμπορευματοκιβωτίου και του φορτίου δοκιμής να ισούται με 2R. Στην περίπτωση ενός εμπορευματοκιβωτίου - δεξαμενή, όταν το φορτίο δοκιμής του εσωτερικού φορτίου συν το απόβαρο είναι μικρότερο από 2R, ένα συμπληρωματικό φορτίο, κατανεμημένο σε όλο το μήκος της δεξαμενής, προστίθεται στο εμπορευματοκιβώτιο.
Εξωτερικά εφαρμοζόμενες δυνάμεις:
Τέτοιες ώστε να ανυψώνουν το άθροισμα της μάζας του 2R με τον τρόπο που περιγράφεται (υπό τον τίτλο ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΟΚΙΜΗΣ)
14. Στην ενότητα 1 (Ανύψωση), υποενότητα 1(Β)(Ανύψωση με οποιεσδήποτε άλλες πρόσθετες μεθόδους) αντικαθίσταται από τα ακόλουθα:
"ΔΟΚΙΜΑΣΤΙΚΟ ΦΟΡΤΙΟ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΖΟΜΕΝΕΣ
ΔΥΝΑΜΕΙΣ"«ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΟΚΙΜΗΣ»
(i) Ανύψωση με περονοφόρα μέσα
Εσωτερικό φορτίο:
Ένα ομοιόμορφα κατανεμημένο φορτίο τέτοιο ώστε το άθροισμα της μάζας του εμπορευματοκιβωτίου και του φορτίου δοκιμής να ισούται με 1,25R.Το εμπορευματοκιβώτιο πρέπει να τοποθετείται σε μπάρες οι οποίες είναι στο ίδιο οριζόντιο επίπεδο, η καθεμία μπάρα να είναι ευθυγραμμισμένη με κάθε περονοφόρο ανυψωτικό μηχάνημα που χρησιμοποιείται για την ανύψωση του έμφορτου εμπορευματοκιβωτίου. Οι μπάρες πρέπει να έχουν το ίδιο πλάτος με τις πιρούνες που πρόκειται να χρησιμοποιηθούν στον χειρισμό και προβάλλονται μέσα στη θήκη της πιρούνας σε ποσοστό 75% του μήκους της θήκης της πιρούνας
Εξωτερικά εφαρμοζόμενες δυνάμεις:
Τέτοιες ώστε να ανυψώνουν το άθροισμα της μάζας του 1,25R με τον τρόπο που περιγράφεται (υπό τον τίτλο ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΟΚΙΜΗΣ)
Εσωτερικό φορτίο:«ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΟΚΙΜΗΣ»
Ένα ομοιόμορφα κατανεμημένο φορτίο τέτοιο ώστε το άθροισμα της μάζας του εμπορευματοκιβωτίου και του φορτίου δοκιμής ισούται με 1,25R. Στην περίπτωση ενός εμπορευματοκιβωτίου - δεξαμενή, όταν το φορτίο δοκιμής του εσωτερικού φορτίου συν το απόβαρο είναι μικρότερο από 1,25R, ένα συμπληρωματικό φορτίο, κατανεμημένο σε όλο το μήκος της δεξαμενής, προστίθεται στο εμπορευματοκιβώτιο.(ii) Ανύψωση με βραχίονα λαβής:
Το εμπορευματοκιβώτιο τοποθετείται σε βάσεις στο ίδιο οριζόντιο επίπεδο, κάθε ένα κάτω από κάθε βραχίονα λαβής. Αυτές οι βάσεις έχουν το ίδιο μέγεθος με την περιοχή ανύψωσης που χρησιμοποιήσουν οι βραχίονες λαβής.
(iii) Άλλες μέθοδοι:
Όταν τα εμπορευματοκιβώτια έχουν σχεδιαστεί για να ανυψώνονται στην έμφορτή τους κατάσταση με οποιαδήποτε άλλη μέθοδο που δεν περιγράφεται στα (Α) ή (Β)(ι) και (ιι), δοκιμάζονται επίσης με εσωτερικό φορτίο και τις εξωτερικά εφαρμοζόμενες δυνάμεις που είναι αντιπροσωπευτικές των συνθηκών επιτάχυνσης που είναι κατάλληλες σε αυτή τη μέθοδο.
Εξωτερικά εφαρμοζόμενες δυνάμεις:
Τέτοιες ώστε να ανυψώνουν το άθροισμα της μάζας του 1,25R με τον τρόπο που περιγράφεται (Υπό τον τίτλο ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΟΚΙΜΗΣ)
15. Οι παράγραφοι 1 και 2 της ενότητας 2 (ΣΤΟΙΒΑΣΙΑ) τροποποιούνται ως ακολούθως:
" 1 Για συνθήκες διεθνών μεταφορών όπου η μέγιστη κάθετη επιτάχυνση διαφέρει σημαντικά από 1,8 g και όταν το εμπορευματοκιβώτιο είναι αξιόπιστα και αποτελεσματικά περιορισμένο σε τέτοιες συνθήκες μεταφοράς, το φορτίο στοιβασίας μπορεί να διαφέρει από την κατάλληλη αναλογία επιτάχυνσης.
"2 Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της δοκιμής, το εμπορευματοκιβώτιο μπορεί να αξιολογηθεί για το επιτρεπτό ανώτατο στατικό φορτίο στοιβασίας, το οποίο αναγράφεται στην πινακίδα έγκρισης ασφαλείας παραπλεύρως του τίτλου ΕΠΙΤΡΕΠΟΜΕΝΟ ΦΟΡΤΙΟ ΣΤΟΙΒΑΣΙΑΣ ΓΙΑ 1,8 g (kg και lbs)."
16. Στο τμήμα 2 (στοιβασία), το κείμενο που αφορά τα φορτία δοκιμής και τις εφαρμοζόμενες δυνάμεις τροποποιείται ως ακολούθως:
"ΦΟΡΤΙΟ ΔΟΚΙΜΗΣ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΖΟΜΕΝΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ"
Εσωτερικό Φορτίο:
Ένα ομοιόμορφα κατανεμημένο φορτίο τέτοιο ώστε το άθροισμα της μάζας του εμπορευματοκιβωτίου και του φορτίου δοκιμής να ισούται με 1,8R. Τα εμπορευματοκιβώτια δεξαμενές δοκιμάζονται σε κατάσταση απόβαρου.
Εξωτερικά εφαρμοζόμενες δυνάμεις:
Τέτοιες ώστε να υποβάλλουν κάθε ένα από τα τέσσερα γωνιακά εξαρτήματα σε μία κατακόρυφη δύναμη ίση με 0,25 x 1,8 x την βαρυτική δύναμη του επιτρεπτού υπερθετικού στατικού φορτίου στοιβασίας.
17. Η ενότητα 3 (ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΜΕΝΑ ΦΟΡΤΙΑ) τροποποιείται ως ακολούθως:
ΦΟΡΤΙΟ ΔΟΚΙΜΗΣ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΖΟΜΕΝΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣΜΕΘΟΔΟΙ ΔΟΚΙΜΗΣ
Εσωτερικό φορτίο:
(α) Στην οροφή
Κανένα.Οι εξωτερικά εφαρμοζόμενες δυνάμεις εφαρμόζονται κάθετα στην εξωτερική επιφάνεια της πιο ασθενούς
περιοχής της οροφής του εμπορευματοκιβωτίου.
Εξωτερικά εφαρμοζόμενες δυνάμεις:
Μια συγκεντρωμένη βαρυτική δύναμη 300 κιλών
(660 lbs) ομοιόμορφα κατανεμημένη σε μία περιοχή 600mm x 300mm (24in x 12in)
(β) Στο δάπεδο
Εσωτερικό φορτίο:Η δοκιμή πρέπει να διενεργείται με το εμπορευματοκιβώτιο να στέκεται σε στηρίγματα τεσσάρων επιπέδων κάτω από τις τέσσερις γωνίες βάσης του με τέτοιο τρόπο ώστε η βάση του να είναι ελεύθερη να παρεκκλίνει.
Μια συσκευή δοκιμής φορτωμένη σε μία μάζα 5.460 kg (12.000 lbs), δηλαδή, 2.730 kg (6.000 lbs) σε κάθε μία από τις δύο επιφάνειες, έχοντας όταν είναι έμφορτη συνολική περιοχή επαφής 284 cm2 (44 sq in), δηλαδή 142 cm2 (22 sq in) σε κάθε επιφάνεια, το πλάτος της οποίας είναι 180 mm (7 in) με απόσταση μεταξύ τους 760 mm (30 in), κέντρο με κέντρο, πρέπει να μεταφέρονται σε όλο το δάπεδο του εμπορευματοκιβωτίου.
Δύο συγκεντρωμένα φορτία κάθε ένα 2.730 kg(6.000 lbs) και κάθε ένα να προστίθεται στο δάπεδο του εμπορευματοκιβωτίου σε μία περιοχή επαφής 142 cm2 (22 sq in)
Εξωτερικά εφαρμοζόμενες δυνάμεις:
Καμία
18 Η επικεφαλίδα και η υποκεφαλίδα του κειμένου που αφορά τα φορτία δοκιμής και τις εφαρμοζόμενες δυνάμεις της ενότητας 4 (ΕΓΚΑΡΣΙΑ ΚΑΤΑΠΟΝΗΣΗ) αντικαθίσταται, αντιστοίχως, με τα ακόλουθα:
" ΦΟΡΤΙΟ ΔΟΚΙΜΗΣ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΖΟΜΕΝΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ" και "Εσωτερικό φορτίο":
19 Στην ενότητα 5 (ΔΙΑΜΗΚΗΣ ΚΑΤΑΠΟΝΗΣΗ (ΣΤΑΤΙΚΗ ΔΟΚΙΜΗ)), το κείμενο που αφορά τα φορτία δοκιμής και τις εφαρμοζόμενες δυνάμεις τροποποιείται ως ακολούθως:
" ΦΟΡΤΙΟ ΔΟΚΙΜΗΣ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΖΟΜΕΝΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
Εσωτερικό φορτίο:
Ένα ομοιόμορφα κατανεμημένο φορτίο, τέτοιο ώστε το άθροισμα της μάζας ενός εμπορευματοκιβωτίου και του δοκιμαστικού φορτίου ισούται με τη μέγιστη λειτουργική μικτή μάζα ή R. Στην περίπτωση ενός εμπορευματοκιβωτίου - δεξαμενή, όταν η μάζα του εσωτερικού φορτίου συν το απόβαρο είναι μικρότερο από τη μέγιστη μικτή μάζα ή Rating, R, ένα συμπληρωματικό φορτίο προστίθεται στο εμπορευματοκιβώτιο.
Εξωτερικά εφαρμοζόμενες δυνάμεις:
Τέτοιες ώστε να υποβάλλουν κάθε πλευρά του εμπορευματοκιβωτίου σε διαμήκεις θλιπτικες και εφελκυστικές δυνάμεις μεγέθους Rg, δηλαδή, μίας συνδυασμένης δύναμης 2Rq στη βάση του εμπορευματοκιβωτίου σαν σύνολο.
20 Η πρώτη παράγραφος της ενότητας 6 (ΑΚΡΑΙΑ ΤΟΙΧΩΜΑΤΑ) τροποποιείται ως ακολούθως:
"Τα ακραία τοιχώματα πρέπει να είναι ικανά να αντέχουν μία δύναμη όχι μικρότερη από 0,4 φορές την ισοδύναμη της βαρυτικής δύναμης από το μέγιστο επιτρεπτό φορτίο. Εάν παρόλαυτα τα εξωτερικά τοιχώματα έχουν σχεδιαστεί να αντέχουν μια δύναμη μικρότερη ή μεγαλύτερη από 0,4 φορές την ισοδύναμη της βαρυτικής δύναμης από το μέγιστο επιτρεπτό φορτίο, μία τέτοια παράμετρος πρέπει να αναγράφεται στην πινακίδα έγκρισης ασφαλείας σύμφωνα με το παράρτημα Ι, κανονισμός 1.
21 Στην ενότητα 6 (ΑΚΡΑΙΑ ΤΟΙΧΩΜΑΤΑ), το κείμενο που αφορά τα φορτία δοκιμής και τις εφαρμοζόμενες δυνάμεις τροποποιείται ως ακολούθως:
"ΦΟΡΤΙΟ ΔΟΚΙΜΗΣ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΖΟΜΕΝΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
Εσωτερικό φορτίο:
Τέτοιο ώστε να υποβάλλει το εσωτερικό ενός ακραίου τοιχώματος σε ίσα κατανεμημένη δύναμη 0,4Pg ή άλλη δύναμη για την οποία έχει σχεδιαστεί το εμπορευματοκιβώτιο.
Εξωτερικά εφαρμοζόμενες δυνάμεις:
Καμία."
22 Η πρώτη παράγραφος του τμήματος 7 (ΠΛΑΪΝΑ ΤΟΙΧΩΜΑΤΑ) τροποποιείται ως ακολούθως:
" Τα πλαϊνά τοιχώματα πρέπει να είναι ικανά να αντέχουν μια δύναμη όχι μικρότερη από 0,6 φορές την ισοδύναμη της βαρυτικής δύναμης από το μέγιστο επιτρεπτό φορτίο. Εάν παρόλαυτα τα πλαϊνά τοιχώματα έχουν σχεδιαστεί να αντέχουν μια δύναμη μικρότερη ή μεγαλύτερη από 0,6 φορές την ισοδύναμη της βαρυτικής δύναμης από το μέγιστο επιτρεπτό φορτίο, μία τέτοια παράμετρος πρέπει να αναγράφεται στην πινακίδα έγκρισης ασφαλείας σε συνάφεια με το παράρτημα Ι, κανονισμό 1.
23 Στο τμήμα 7 (ΠΛΑΪΝΑ ΤΟΙΧΩΜΑΤΑ) το κείμενο που αφορά τις δοκιμές φορτίου και τις εφαρμοζόμενες δυνάμεις τροποποιείται ως ακολούθως:
"ΦΟΡΤΙΟ ΔΟΚΙΜΗΣ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΖΟΜΕΝΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
Εσωτερικό φορτίο:
Τέτοιο ώστε να υποβάλλει το εσωτερικό ενός πλαϊνού τοιχώματος σε μία ομοιόμορφα κατανεμημένη δύναμη 0,6Pg ή άλλη παρόμοια δύναμη για την οποία έχει σχεδιαστεί το εμπορευματοκιβώτιο.
Εξωτερικά εφαρμοζόμενες δυνάμεις:
Καμία.
24 Η υπάρχουσα ενότητα 8 (ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΜΕ ΑΠΟΥΣΙΑ ΜΙΑΣ ΘΥΡΑΣ) αντικαθίσταται ως ακολούθως:
"8 ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΜΕ ΑΠΟΥΣΙΑ ΜΙΑΣ ΘΥΡΑΣ
8.1 Τα εμπορευματοκιβώτια στα οποία έχει αφαιρεθεί μία θύρα παρουσιάζουν μία σημαντική μείωση της δυνατότητάς τους να αντέχουν φορτία καταπόνησης και πιθανώς μία μείωση αντοχής στη στοιβασία. Η αφαίρεση μίας θύρας θεωρείται τροποποίηση του εμπορευματοκιβωτίου. Τα εμπορευματοκιβώτια πρέπει να λάβουν έγκριση για λειτουργία με απουσία μιας θύρας. Τέτοια έγκριση θα πρέπει να βασίζεται σε αποτελέσματα δοκιμών όπως καθορίζεται παρακάτω.
8.2 Με την επιτυχή ολοκλήρωση της δοκιμής στοιβασίας, το εμπορευματοκιβώτιο μπορεί να αξιολογηθεί για το επιτρεπτό ανώτατο στατικό φορτίο στοιβασίας, το οποίο αναγράφεται στην πινακίδα έγκρισης ασφαλείας ακριβώς κάτω από τη γραμμή 5 ΕΠΙΤΡΕΠΟΜΕΝΟ ΦΟΡΤΙΟ ΣΤΟΙΒΑΣΙΑΣ ΓΙΑ 1,8 g(kg και lbs) ΑΠΟΥΣΙΑ ΜΙΑΣ ΘΥΡΑΣ"
8.3 Με την επιτυχή ολοκλήρωση της δοκιμής καταπόνησης, η δοκιμαστική δύναμη εγκάρσιας καταπόνησης αναγράφεται στην πινακίδα έγκρισης ασφαλείας ακριβώς κάτω από τη γραμμή 6 ΔΟΚΙΜΑΣΤΙΚΗ ΔΥΝΑΜΗ ΕΓΚΑΡΣΙΑΣ ΚΑΤΑΠΟΝΗΣΗΣ ΜΕ ΑΠΟΥΣΙΑ ΜΙΑΣ ΘΥΡΑΣ (newtons)
ΦΟΡΤΙΟ ΔΟΚΙΜΗΣ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΖΟΜΕΝΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣΜΕΘΟΔΟΙ ΔΟΙΚΙΜΗΣ
Στοιβασία
Εσωτερικό φορτίο:Οι μέθοδοι δοκιμής γίνονται κατά τα οριζόμενα στο 2 (ΣΤΟΙΒΑΣΙΑ)
Ένα ομοιόμορφα κατανεμημένο φορτίο τέτοιο ώστε το άθροισμα της μάζας του εμπορευματοκιβωτίου και του φορτίου δοκιμής να ισούται με 1,8R.
Εξωτερικά εφαρμοζόμενες δυνάμεις:
Τέτοιες ώστε να υποβάλλουν κάθε ένα από τα τέσσερα άνω γωνιακά εξαρτήματα σε μία δύναμη κάθετης φοράς ίση με 0,25 x 1,8 x την βαρυτική δύναμη του επιτρεπτού υπερθετικού στατικού φορτίου στοιβασίας.
Εγκάρσια
Καταπόνηση
Εσωτερικό φορτίο
Κανένα
Εξωτερικά εφαρμοζόμενες δυνάμεις:Oι μέθοδοι δοκιμής ξεκινούν όπως καθορίστηκε υπό το σημείο 4 (ΕΓΚΑΡΣΙΑ ΚΑΤΑΠΟΝΗΣΗ)
Τέτοιες ώστε να καταπονούν τις ακραίες κατασκευές του εμπορευματοκιβωτίου πλευρικά. Οι δυνάμεις είναι ίσες με αυτές για τις οποίες έχει σχεδιαστεί το
εμπορευματοκιβώτιο.
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ III
ΕΛΕΓΧΟΣ ΚΑΙ ΕΠΑΛΗΘΕΥΣΗ
25 Η υπάρχουσα ενότητα 4 αντικαθίσταται ως ακολούθως:
"4 Κατασκευαστικά ευαίσθητα μέρη
4.1 Τα ακόλουθα μέρη είναι κατασκευαστικά ευαίσθητα και πρέπει να εξετάζονται για ελλείψεις σύμφωνα με τον ακόλουθο πίνακα:
Άρθρο 10
Έναρξη ισχύος
Η ισχύς του παρόντος αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Στον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής αναθέτουμε τη δημοσίευση και την εκτέλεση του παρόντος διατάγματος.
Αθήνα, 10 Μαΐου 2018
Κατεβάσετε το αρχείο με το πρωτότυπο κείμενο, όπως είναι δημοσιευμένο στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως (Φ.Ε.Κ.) του Εθνικού Τυπογραφείου.
Προεδρικό Διάταγμα 51/2018 - ΦΕΚ 94/Α/1-6-2018
Κύρωση τροποποιήσεων των Παραρτημάτων της Διεθνούς Σύμβασης ναι ασφαλή εμπορευματοκιβώτια του 1972 που κυρώθηκε με τον ν. 1757/1988 (Α΄ 37), όπως αυτές υιοθετήθηκαν με την απόφαση MSC 355 (92)/21.6.2013 της Επιτροπής Ναυτικής Ασφάλειας του Διεθνούς Ναυτιλ