Υπουργική Απόφαση 1321.1-Α/01/1996 - ΦΕΚ 434/Β/10-6-1996
Μέθοδος καθορισμού Ναύλων Επιβατών ακτοπλοΐας και κύρωση νέου Αναμορφωμένου Ναυλολογίου.
ΑΠΟΦΑΣΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
Έχοντας υπόψη:
α) Τις διατάξεις του άρθρ. 178 παρ. 2 του Ν.Δ. 187/73 (ΦΕΚ 261-Α), περί «Κωδικός Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου»,
β) Τη σχετική, από 23.01.96 (και 08.05.96) Μελέτη του ΥΕΝ/ΔΘΣ-2, «περί Αναμόρφωσης Ναυλολογίου Επιβατών».
γ) Το αριθμ. 17422/239/20.5.96 έγγραφο του ΥΠΕΘΟ/ΓΔΟΠ/ΔΜΑ-Τ, για έγκριση εφαρμογής ανωτέρω Μελέτης (& συνεπαγομένων αυξήσεων).
δ) Το αριθμ. 04/23.05.96 Πρακτικό της «Γνωμοδοτικής Επιτροπής Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών», (με ομόφωνη θετική γνωμοδότηση).
ε) Το άρθρο 29-ατου Ν. 1558/85 (όπως συμπληρώθηκε με το αρθ. 27 του Ν. 2081.92) και το γεγονός ότι από την Απόφασή μας αυτή δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:
1. Οι ναύλοι, επιβατών διακινούμενων με κάθε είδους ακτοπλοϊκά πλοία, καθορίζονται με ενιαίο τρόπο, σε όλες τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις της χώρας, βάσειτης κατωτέρω περιγραφόμενης «κατά φάσεις» υπολογιστικής μεθόδου και των αντιστοίχως λαμβανομένων υπόψη, παραγόντων ή συντελεστών:
Α' ΦΑΣΗ:
ΠΡΩΤΟΓΕΝΗΣ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΒΑΣΙΚΟΥ ΚΑΘΑΡΟΥ ΝΑΥΛΟΥ
I.Η ΑΠΟΣΤΑΣΗ που μεταφέρεται ο επιβάτης, (από τη συντομώτερη διαδρομή μεταξύ λιμένων επιβίβασης και αποβίβασής του), εκφρασμένη σε Ναυτικά Μίλια με ακρίβεια μέχρι και 0,5 του μιλίου, πολλαπλασιάζεται επί την βασική Τιμή ανά Μίλι, εκφρασμένη σε δραχμές, που για την πρώτη εφαρμογή της μεθόδου καθορίζεται σε σαράντα (40) δρχ. και επ’ αυτής ενσωματώνονται εφεξής, οι εκάστοτε εγκρινόμενες ποσοστιαίες αυξήσεις.
II.Το κατά τα ανωτέρω αποτέλεσμα, πολλαπλασιάζεται επί τον ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗ ΜΗΚΟΥΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ με τιμές: 1,5 (για απόσταση ως 25 Ν. Μίλια) ή 1,1 (για 25 ως 50 ΝΜ) ή 1,0 (για 50 ως 100 ΝΜ) ή 0.7 (για 100 ως 200 ΝΜ) ή 0,65 (για απόσταση ανώτερη των 200 ΝΜ) και εν συνεχεία επί τον ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗ ΠΥΚΝΟΤΗΤΑΣ ΚΙΝΗΣΗΣ με τιμές: 0,9 (για συνδέσεις ΠΥΚΝΗΣ κίνησης) ή 1,0 (ΜΕΣΗΣ πυκνότητας κίνησης) ή 1,1 (ΑΡΑΙΗΣ κίνησης).
III.Το εξαγόμενο αυτής της πρώτης φάσης επεξεργασίας, αποτελεί τον ΒΑΣΙΚΟ ΚΑΘΑΡΟ ΝΑΥΛΟ των συνδέσεων στις οποίες αφορά.
Β' ΦΑΣΗ:
ΣΥΜΠΤΥΞΗ ΔΙΑΦΟΡΩΝ, ΜΕΤΑ=Υ ΠΑΛΑΙΩΝ ΚΑΙ ΝΕΩΝ ΝΑΥΛΩΝ.
IV.Η προκύπτουσα δραχμική διαφορά, μεταξύ αφενός του εκάστοτε ΙΣΧΥΟΝΤΟΣ ΝΑΥΛΟΥ, (διορθωμένου κατά το ποσοστό τυχόν παρεχόμενης γενικής αύξησης) και αφετέρου του προκύπτοντος νέου ΒΑΣΙΚΟΥ ΚΑΘΑΡΟΥ ΝΑΥΛΟΥ (όπως διαμορφώνεται μετά την ενσωμάτωση της ίδιας ποσοστιαίας αύξησης στην Α' φάση επεξεργασίας), μειώνεται κατά τον «ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗ ΣΥΜΠΤΥΞΗΣ ΔΙΑΦΟΡΩΝ», του οποίου η τιμή καθορίζεται σε: «1/2».
V.Το ΠΟΣΟ που προκύπτει από την ως άνω διαδικασία σύμπτυξης, ελέγχεται για την ποσοστιαία απόκλισή του, σε σχέση με τον «μη διορθωμένο» ΙΣΧΥΟΝΤΑ ΝΑΥΛΟ και εφόσον τηρείται εντός προκαθορισμένων ορίων απόκλισης από «+ 01 %» ως και«+20%» παραμένει ως έχει. Σε περίπτωση όμως που σημειώνεται απόκλιση, υπερβαίνουσα προς τα άνω ή κάτω τα τεθέντα όρια, το μετά την σύμπτυξη ποσόν, διορθώνεται, ώστε η απόκλισή του να εξισωθεί ακριβώς, με το εγγύτερο προς αυτή ποσοστιαίο όριο.
VI.Το εξαγόμενο αυτής της δεύτερης φάσης επεξεργασίας, αποτελεί τον ΔΙΟΡΘΩΜΕΝΟ ΚΑΘΑΡΟ ΝΑΥΛΟ των συνδέσεων στις οποίες αφορά.
VII.Η ανωτέρω δεύτερη φάση επεξεργασίας, παύει να εφαρμόζεται όταν επιτευχθεί εξίσωση του ΒΑΣΙΚΟΥ ΚΑΘΑΡΟΥ ΝΑΥΛΟΥ με τον ΔΙΟΡΘΩΜΕΝΟ ΚΑΘΑΡΟ ΝΑΥΛΟ κάθε σύνδεσης ή μειωθεί η μεταξύ τους απόκλιση σε ποσοστιαία διαφορά μικρότερη του 1 %, ενώ δεν εφαρμόζεται καθόλου σε περιπτώσεις καθορισμού για πρώτη φορά, ναύλου νέων συνδέσεων) στις οποίες δεν υπάρχει παλαιός ναύλος).
Γ ΦΑΣΗ:
ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΩΝ ΝΑΥΛΩΝ
ΙΙΧ. Ο ως άνω τελικός ναύλος, αφορά στην ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΣΗ Συμβατικού πλοίου, ενώ απ’ αυτόν προκύπτουν παράγωγα, βάσει ΣΤΑΘΕΡΗΣ ΠΟΣΟΣΤΙΑΙΑΣ ΣΧΕΣΗΣ, οι λοιπές κατηγορίες εξαρτημένων ναύλων, ως εξής: α) Ναύλος «ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ με κλίνη», ίσος με 120%της Οικονομικής.
β) Ναύλος «ΔΙΑΚΕΚΡΙΜΕΝΗΣ με Καμπίνα Β » = 150% της Οικονομικής.
γ) Ναύλος «ΔΙΑΚΕΚΡΙΜΕΝΗΣ με Καμπίνα ΑΒ » = 180% της Οικονομικής.
δ) Ναύλος «ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΣΗΣ» σε σκάφη ΤΑΧΥΠΛΟΑ/ΔΥΝΑΜΙΚΩΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΜΕΝΑ, είναι ίσος με 200%του αντιστοίχου νάυλου Οικονομικής θέσης συμβατικού πλοίου.
Τον ναύλο αυτό, δικαιούνται να εισπράττουν σκάφη τα οποία χαρακτηρίζονται ως «ΤΑΧΥΠΛΟΑ / ΔΥΝΑΜΙΚΩΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΜΕΝΑ» σύμφωνα μετονεκάστοτε ισχύοντα σχετικό Κανονισμό της ΔΕΕΠ και εφόσον ο χαρακτηρισμός τους αυτός, καταχωρείται στο εν ισχύι οικείο Πιστοποιητικό Αξιπλοίας (ΠΓΕ), των σκαφών αυτών.
IX. Ο ναύλος «ΔΙΑΚΕΚΡΙΜΕΝΗΣ θέσης με Καμπίνα Α » των συμβατικώνπλοίων όλωντων γραμμών, διαμορφώνεται ελεύθερα, σε ύψος ανώτερο του 180% και μέχρι το τετραπλάσιο του αντιστοίχου ναύλου Οικονομικής θέσης ενώ ο ναύλος της «ΔΙΑΚΕΚΡΙΜΕΝΗΣ χωρίς Κλίνη»των συμβατικών πλοίων που εκτελούν πλόες κατηγοριών Γ Δ' Ε' ΣΤ' ως και των «Ταχυπλόων / Δυναμικώς Υποστηριζομένων» που διαθέτουν Διακεκριμένη Θέση, διαμορφώνεται ελεύθερα σε ύψος από 150% και μέχρι το διπλάσιο των αντιστοίχων ναύλων οικονομικής τους θέσης.
2.Οι «Μεταβλητοί συντελεστές» του ως άνω υπολογιστικού συστήματος καθορισμού ναύλων, οι οποίοι είναι δυνατό (κατόπιν σχετικής γνωμοδότησης της (ΓΕΑΣ) να αναθεωρούνται και προσαρμόζονται, με μία το πολύ αναθεώρηση κατά έτος, είναι οι ακόλουθοι: α) Η «ΤΙΜΗ ANA ΜΙΛΙ» (περίπτ. I) για όλες τις συνδέσεις γενικά, με την ενσωμάτωση σ’ αυτή, των εκάστοτε εγκρινομένων αυξήσεων.
β) Ο συντελεστής «ΠΥΚΝΟΤΗΤΑΣ ΚΙΝΗΣΗΣ» (περίπτ. II), ατομικά για κάθε σύνδεση και βάσει στατιστικών δεδομένων, αφού προηγουμένως έχουν εξισωθεί ο ΒΑΣΙΚΟΣ με τον ΔΙΟΡΘΩΜΕΝΟ ΚΑΘΑΡΟ ΝΑΥΛΟ της σύνδεσης.
γ) Ο συντελεστής «ΣΥΜΠΤΥΞΗΣ ΔΙΑΦΟΡΩΝ» (περίπτ. IV) για όλες τις συνδέσεις γενικά.
δ) Οι τιμές των «ΑΚΡΑΙΩΝ ΟΡΙΩΝ ΑΠΟΚΛΙΣΗΣ» “περίπτ. V) για όλες τις συνδέσεις γενικά.
3.Στις περιπτώσεις, που επέρχεται μείωση στους ναύλους «Ταχυπλόων / Δυναμικώς Υποστηριζομένων σκαφών» σε σχέση με το προισχύσαν «Ναυλολόγιο Υδροπτερύγων», επιτρέπεται, σε όσους πλοιοκτήτες των ήδη δρομολογημένων σκαφών της κατηγορίας αυτής επιθυμούν, με δήλωσή τους προς τις αρμόδιες κατά τόπους Λιμενικές Αρχές και το ΥΕΝ/ΔΘΣ, (εντός μηνός από την έναρξη ισχύος της Απόφασης αυτής), να επιλέξουν τη διατήρηση σε προσωρινή ισχύ για τα σκάφη τους, αμετάβλητου του προηγουμένου ναυλολογίου τους, μέχρις ότου αυτό εξισωθεί με το νέο / αναμορφωμένο και για μεταβατική περίοδο μη υπερβαίνουσα την 31.12.1998.
4.Κάθε προγενέστερη σχετική ρύθμιση παύει να ισχύει, από ενάρξεως εφαρμογής της παρούσας.
5.Η Απόφασή μας αυτή, να κοινοποιηθεί για εκτέλεση και να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, μαζί με το συνημμένο της ΝΑΥΛΟΛΟΓΙΟ ΕΠΙΒΑΤΩΝ, για έναρξη εφαρμογής του από 10.6.1996.
Πειραιάς, 28 Μαΐου 1996
ΝΑΥΛ0Λ0ΓΙ0 ΕΠΙΒΑΤΩΝ
(Βλέπε ΦΕΚ)
Υ.Α. 1321.1-Α/01/1996 - ΦΕΚ 434/Β/10-6-1996
Μέθοδος καθορισμού Ναύλων Επιβατών ακτοπλοΐας και κύρωση νέου Αναμορφωμένου Ναυλολογίου.
