x

Σύνδεση

Δεν έχετε λογαριασμό; Εγγραφείτε

Υπουργική Απόφαση 6428 ΕΞ 2024 - ΦΕΚ 1456/Β/4-3-2024

Αντικατάσταση της υπό στοιχεία 46283 ΕΞ 2021 απόφασης του Υπουργού Επικρατείας με θέμα «Ετήσιος διαγωνισμός και απονομή βραβείων ψηφιακής διακυβέρνησης» (Β' 14/2022).

 

ΚΕΙΜΕΝΟ ΠΡΩΤΟΤΥΠΟΥ Φ.Ε.Κ.

Το αρχικό κείμενο με τις διατάξεις όπως ήταν δημοσιευμένες στο Φ.Ε.Κ. οι οποίες έχουν τροποποιηθεί μεταγενέστερα.
Για να δείτε τις τροποποιήσεις συνδεθείτε ως συνδρομητής (εδώ).


Υπουργική Απόφαση Αριθμ. 6428 ΕΞ 2024

ΦΕΚ 1456/Β/4-3-2024

Αντικατάσταση της υπό στοιχεία 46283 ΕΞ 2021 απόφασης του Υπουργού Επικρατείας με θέμα «Ετήσιος διαγωνισμός και απονομή βραβείων ψηφιακής διακυβέρνησης» (Β' 14/2022).

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις:

i. Του άρθρου 10 και παρ. 5 του άρθρου 107 του ν. 4727/2020 «Ψηφιακή Διακυβέρνηση (Ενσωμάτωση στην Ελληνική Νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2102 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1024) - Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες (Ενσωμάτωση στο Ελληνικό Δίκαιο της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/1972) και άλλες διατάξεις» (Α' 184),

ii. του άρθρου 59 του ν. 4623/2019 «Ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών, διατάξεις για την ψηφιακή διακυβέρνηση, συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις και άλλα επείγοντα ζητήματα» (Α' 134),

iii. του π.δ. 81/2019 «Σύσταση, συγχώνευση, μετονομασία και κατάργηση Υπουργείων και καθορισμός των αρμοδιοτήτων τους - Μεταφορά υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπουργείων» (Α' 119),

iv. του π.δ. 77/2023 «Σύσταση Υπουργείου και μετονομασία Υπουργείων - Σύσταση, κατάργηση και μετονομασία Γενικών και Ειδικών Γραμματειών - Μεταφορά αρμοδιοτήτων, υπηρεσιακών μονάδων, θέσεων προσωπικού και εποπτευόμενων φορέων» (Α' 130),

v. του π.δ. 79/2023 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α' 131),

vi. του π.δ. 40/2020 «Οργανισμός του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης» (Α' 85),

vii. της υπό στοιχεία 46283 ΕΞ 2021 απόφασης του Υπουργού Επικρατείας «Ετήσιος διαγωνισμός και απονομή βραβείων ψηφιακής διακυβέρνησης» (Β' 14/2022),

viii. της υπό στοιχεία 9957 ΕΞ 2022/15.03.2022 απόφαση Υπουργού Επικρατείας «Τροποποίηση της υπό στοιχεία 46283 ΕΞ 2021 απόφασης του Υπουργού Επικρατείας με θέμα «Ετήσιος διαγωνισμός και απονομή βραβείων ψηφιακής διακυβέρνησης» (Β' 14/2022)» (Β' 1295).

 2. Την ανάγκη τροποποίησης της υπό στοιχεία 46283 ΕΞ 2021 απόφασης του Υπουργού Επικρατείας για τον ετήσιο διαγωνισμό και την απονομή βραβείων ψηφιακής διακυβέρνησης διαγωνισμού, σύμφωνα με την εμπειρία που έχει αποκτηθεί μετά τη διετή διεξαγωγή αυτού και των αναγκαίων βελτιώσεων για την ομαλότερη εξέλιξη της διαδικασίας και την απονομή των βραβείων.

3. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Τακτικού Προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:

 Την αντικατάσταση της υπό στοιχεία 46283 ΕΞ 2021 απόφασης του Υπουργού Επικρατείας με θέμα «Ετήσιος διαγωνισμός και απονομή βραβείων ψηφιακής διακυβέρνησης» (Β' 14/2022) όπως τροποποιήθηκε με την υπό στοιχεία 9957 ΕΞ 2022/15.03.2022 απόφαση Υπουργού Επικρατείας με θέμα «Τροποποίηση της υπό στοιχεία 46283 ΕΞ 2021 απόφαση του Υπουργού Επικρατείας με θέμα «Ετήσιος διαγωνισμός και απονομή βραβείων ψηφιακής διακυβέρνησης» (Β' 14/2022)» (Β' 1295), ως ακολούθως:

 Αποφασίζουμε τη διαδικασία και τους όρους του ετήσιου διαγωνισμού για την απονομή των βραβείων ψηφιακής διακυβέρνησης, το χρόνο διεξαγωγής τους, τον ορισμό και τη λειτουργία των σχετικών επιτροπών και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια, ως εξής:

 

Άρθρο 1

Ετήσιος Διαγωνισμός Ψηφιακής Διακυβέρνησης

 1. Ο Διαγωνισμός Ψηφιακής Διακυβέρνησης διενεργείται σε ετήσια βάση, προκειμένου να απονεμηθούν τα ομώνυμα βραβεία σε φορείς του δημόσιου τομέα ή δημοσίους υπαλλήλους και λειτουργούς, οι οποίοι έχουν σχεδιάσει ή εφαρμόσει, συλλογικά ή μεμονωμένα, την ανάπτυξη καινοτόμων και πρωτοπόρων εφαρμογών που βασίζονται στις κατευθύνσεις της Βίβλου Ψηφιακού Μετασχηματισμού και έχουν ως στόχο (α) τον ψηφιακό μετασχηματισμό της δημόσιας διοίκησης και τη βελτίωση του διοικητικού περιβάλλοντος προς φυσικά ή νομικά πρόσωπα και (β) να υπάρξει ευαισθητοποίηση, ενημέρωση και διάχυση στο ευρύτερο κοινό και στους δημοσίους υπαλλήλους και λειτουργούς σχετικά με την πολιτική για τον ψηφιακό μετασχηματισμό μέσα από την παρουσίαση σημαντικών ζητημάτων που άπτονται της ψηφιακής στρατηγικής της χώρας. Ο ετήσιος διαγωνισμός δύναται να είναι θεματικός, αφιερωμένος σε έναν τομέα πολιτικής ή μια κατηγορία δράσεων ή έναν φορέα με την προσθήκη ειδικών διακρίσεων και θεματικών εκδηλώσεων στις κατηγορίες βραβείων του άρθρου 2 της παρούσας.

2. Για την ανάδειξη των νικητών θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες για την αξιολόγηση των προτάσεων που έχουν υποβληθεί, σύμφωνα με όσα ορίζονται στο άρθρο 5 της παρούσης.

3. Η εκδήλωση προς τιμήν των νικητών του Διαγωνισμού, στην οποία θα συμμετέχουν οι ήδη βραβευθέντες υποψήφιοι, διεξάγεται μετά την ολοκλήρωση των διαδικασιών για την αξιολόγηση των προτάσεων που έχουν υποβληθεί, σύμφωνα με όσα ορίζονται στο άρ. 5 της παρούσης.

4. Αρμόδια υπηρεσία διοργάνωσης (Διοργανωτής) ορίζεται δια της παρούσης η Διεύθυνση Ψηφιακής Στρατηγικής της Γενικής Διεύθυνσης Ψηφιακής Διακυβέρνησης της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, η οποία δύναται να συνεπικουρείται για το σκοπό αυτό από το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης και Ηλεκτρονικού Περιεχομένου (ΕΚΤ), το οποίο αναλαμβάνει την ανάπτυξη, τεχνική υποστήριξη και συντήρηση του Πληροφοριακού Συστήματος για την υποβολή και την αξιολόγηση των αιτήσεων των υποψηφιοτήτων και παρέχει οποιαδήποτε άλλη οργανωτική υποστήριξη του ζητηθεί. Με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, εφόσον κριθεί απαραίτητο, δύναται να συγκροτηθεί Οργανωτική Επιτροπή, αποτελούμενη από υπαλλήλους του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης ή των εποπτευόμενων φορέων αυτού για την αποτελεσματικότερη διαχείριση των εργασιών διοργάνωσης του Διαγωνισμού.

 

Άρθρο 2

Κατηγορίες Βραβείων

1. Τα βραβεία ψηφιακής διακυβέρνησης επιμερίζονται σε θεματικές κατηγορίες οι οποίες δύνανται να αντικατοπτρίζουν τομείς πολιτικής, θεματικές κατηγορίες, δημόσιες πολιτικές και εν γένει ένα σύνολο συναφών ενεργειών και δράσεων, όπως ενδεικτικά: (α) Κεντρική Δημόσια Διοίκηση, (β) Τοπική Αυτοδιοίκηση (Δήμοι - Περιφέρειες), (γ) Οικονομία - Ανάπτυξη και Επιχειρηματικότητα, (δ) Υγεία - Εργασία και Κοινωνικές Υποθέσεις, (ε) Παιδεία - Πολιτισμός - Αθλητισμός, (στ) Δικαιοσύνη - Ασφάλεια του Πολίτη, (ζ) Οίκοθεν για δράσεις ψηφιακού μετασχηματισμού του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και των εποπτευόμενων φορέων του κ.α. Οι θεματικές κατηγορίες αποφασίζονται κατ' έτος από τον Διοργανωτή της παρ. 4 του προηγούμενου άρθρου.

2. Κάθε θεματική κατηγορία βραβείων της προηγούμενης παραγράφου, επιμερίζεται υποχρεωτικώς σε δύο (2) υποκατηγορίες βράβευσης ως εξής: (α) Υποκατηγορία Καλύτερης Εφαρμοσμένης Ιδέας, στην οποία βραβεύονται οι ιδέες που βρίσκονται είτε σε παραγωγική είτε σε δοκιμαστική λειτουργία από φορείς και οργανισμούς του δημοσίου για χρονικό διάστημα τουλάχιστον τριών (3) μηνών, μέχρι πριν την ημερομηνία έναρξης υποβολής αιτήσεων στον οικείο διαγωνισμό και (β) Υποκατηγορία Καλύτερης Νέας Ιδέας, στην οποία βραβεύονται οι ιδέες που βρίσκονται σε στάδιο σύλληψης ή πειραματικό στάδιο, αλλά δεν έχουν τεθεί ακόμα σε παραγωγική ή δοκιμαστική λειτουργία. Σε κάθε υποκατηγορία, βραβείο απονέμεται στις δύο (2) πρώτες διακριθείσες προτάσεις, οι οποίες δύνανται να λαμβάνουν για το σκοπό αυτό χρηματικό έπαθλο το οποίο καθορίζεται με την κοινή υπουργική απόφαση της παρ. 5 του άρθρου 107 του ν. 4727/2020. Από τη χορήγηση του ανωτέρω χρηματικού επάθλου εξαιρείται η κατηγορία της περ. (ζ) της παρ. 1.

3. Πλέον των κατηγοριών και υποκατηγοριών των προηγούμενων παραγράφων, θεσπίζεται και Ειδική Τιμητική Διάκριση Ψηφιακού Μετασχηματισμού, η οποία διακρίνεται σε δύο υποκατηγορίες, ως εξής: (α) Ειδική Τιμητική Διάκριση Ψηφιακού Μετασχηματισμού Δημοσίου Υπαλλήλου ή Λειτουργού, με εξαιρετικά σημαντική προσφορά στα ζητήματα ηλεκτρονικής διακυβέρνησης και ψηφιακού μετασχηματισμού της Ελληνικής Δημόσιας Διοίκησης και (β) Ειδική Τιμητική Διάκριση Ιδιώτη, στην οποία βραβεύονται ιδέες ιδιωτών, φυσικών ή νομικών προσώπων της ημεδαπής, οι οποίες έχουν εφαρμοστεί και βελτιώσει τις δημόσιες υπηρεσίες ή έχουν χρησιμοποιήσει δεδομένα της δημόσιας διοίκησης για να αναπτύξουν εφαρμογές με επιτυχία. Οι ως άνω ειδικές τιμητικές διακρίσεις αποδίδονται με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

 

Άρθρο 3

Δικαίωμα και προϋποθέσεις συμμετοχής

1. Δικαίωμα μεμονωμένης συμμετοχής στα βραβεία έχουν όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι ή οι λειτουργοί με σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου ή ιδιωτικού δικαίου αορίστου ή ορισμένου χρόνου, οι οποίοι εργάζονται σε οποιοδήποτε φορέα του Δημοσίου, των ΟΤΑ Α' ή Β' βαθμού, καθώς και σε νομικά πρόσωπα δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου του Δημοσίου Τομέα.

2. Δικαίωμα ομαδικής συμμετοχής στα βραβεία έχουν (α) οργανικές μονάδες επιπέδου Τμήματος και άνω, (β) συμπράξεις υπηρεσιακών μονάδων επιπέδου Τμήματος και άνω για περιπτώσεις διυπηρεσιακών συνεργασιών ή (γ) συμπράξεις μεμονωμένων υπαλλήλων διαφορετικών φορέων/υπηρεσιών/οργανικών μονάδων, οι οποίοι υποβάλλουν κοινή πρόταση. Στις περιπτώσεις αυτές, την αίτηση υποβάλει συντονιστής-εκπρόσωπος της πρότασης ο οποίος επιλέγεται από τα μέλη της ομάδας και ο οποίος θα αποτελεί και το πρόσωπο επικοινωνίας. Για την υποβολή υποψηφιότητας των περιπτώσεων της παρούσας παραγράφου, ο αριθμός των συμμετεχόντων υπαλλήλων ανά ομαδική πρόταση δεν δύναται να υπερβαίνει τους επτά (7).

3. Στις περιπτώσεις ομαδικής συμμετοχής, μετά τη λήξη της διορίας υποβολής προτάσεων, δεν επιτρέπεται να προστεθούν επιπλέον άτομα ως μέλη ομάδας και στις περιπτώσεις ατομικής συμμετοχής δεν επιτρέπεται να προστεθούν άτομα και να μετατραπεί η ατομική συμμετοχή σε ομαδική.

4. Ο Διοργανωτής δύναται να ζητήσει σχετικά έγγραφα για τη διασταύρωση ή πιστοποίηση των στοιχείων των συμμετεχόντων, σύμφωνα με τους όρους και τις προϋποθέσεις συμμετοχής.

5. Κάθε συμμετέχων ή ομάδα συμμετεχόντων, δηλώνει υπεύθυνα και εγγυάται ότι η πρόταση που υποβάλλει έχει παραχθεί από τον ίδιο ή/και την ομάδα, ανήκει δε αποκλειστικά σε αυτόν ή/και την ομάδα και ότι διατηρεί κάθε δικαίωμα χρήσης, διάθεσης και εκμετάλλευσής της, καθώς επίσης και ότι δεν παραβιάζει κανένα δικαίωμα διανοητικής ιδιοκτησίας.

6. Οι συμμετέχοντες στο Διαγωνισμό φέρουν την πλήρη και αποκλειστική ευθύνη για το εμπρόθεσμο και την ορθότητα των στοιχείων των υποβαλλόμενων προ- τάσεών τους, καθώς και των δικαιωμάτων διανοητικής ιδιοκτησίας που απορρέουν από αυτές. Ειδικότερα, σε περίπτωση ψευδούς δήλωσης, ο Διοργανωτής, ουδεμία ευθύνη φέρει επί των ανακριβώς δηλωθέντων στοιχείων, διατηρώντας το δικαίωμα απόρριψης της συμμετοχής σε οποιοδήποτε φάση του Διαγωνισμού.

7. Οι υποψήφιοι φέρουν την ευθύνη της πλήρους και ορθής συμπλήρωσης της ηλεκτρονικής αίτησης, σύμφωνα με τους όρους της παρούσας.

8. Οι οριζόμενες στο παρόν άρθρο προϋποθέσεις συμμετοχής, πρέπει να πληρούνται κατά την ημερομηνία οριστικής υποβολής της αίτησης.

9. Οι ατομικές και ομαδικές συμμετοχές σε δράσεις ψηφιακού μετασχηματισμού του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης υποβάλλονται αποκλειστικά στην κατηγορία της περ. (ζ) της παρ. 1 του άρθρου 2.

 

Άρθρο 4

Υποβολή προτάσεων

1. Η περίοδος υποβολής των προτάσεων διαρκεί δεκαπέντε (15) ημερολογιακές ημέρες και πραγματοποιείται από τους ενδιαφερόμενους στην ειδική πλατφόρμα υποβολής www.digitalawards.gov.gr.

2. Για την πρόσβαση στο σχετικό πεδίο αιτήσεων της πλατφόρμας, απαιτείται η προηγούμενη αυθεντικοποίη- ση του χρήστη ως προς την αναφερόμενη στο άρθρο 3 ιδιότητά του, μέσω της Υπηρεσίας αυθεντικοποίησης Χρηστών Δημόσιας Διοίκησης (oAuth2.0.PA) που παρέχεται από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, με τη χρήση των κωδικών Δημόσιας Διοίκησης. Σε περίπτωση συλλογικής πρότασης, αυθεντικοποίηση απαιτείται μόνο για τον/την εκπρόσωπο αυτής.

3. Σε ειδικά πεδία της πλατφόρμας, οι ενδιαφερόμενοι προχωρούν στις κάτωθι ενέργειες, προκειμένου να καταχωρίσουν την πρότασή τους. Σε πρώτο στάδιο, δημιουργούν Προφίλ Χρήστη, στο οποίο καταχωρούν μια έγκυρη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, δημιουργούν κωδικό εισόδου στην πλατφόρμα και καταχωρούν κατ' επιλογή φωτογραφία μεμονωμένου συμμετέχοντος ή εκπροσώπου συλλογικής πρότασης. Περαιτέρω, προχωρούν σε καταχώρηση τίτλου συνεργασίας, καθώς και τομέα εφαρμογής της πρότασης. Σε επόμενο πεδίο, ορίζεται το ονοματεπώνυμο καθώς και η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του οριζόμενου εκπροσώπου επικοινωνίας.

4. Κατά την υποβολή προτάσεων οι συμμετέχοντες θα πρέπει να καταχωρίσουν σε ειδικά διαμορφωμένα πεδία της πλατφόρμας τα εξής στοιχεία: ονοματεπώνυμο, διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, τηλέφωνο επικοινωνίας, πόλη, χώρα, βαθμίδα εκπαίδευσης, ιδιότητα απασχόλησης, προεπιλογή εγγραφής στην πλατφόρμα και βιογραφικό σημείωμα. Ειδικά δε, στην περίπτωση υποβολής ομαδικής πρότασης από τον οριζόμενο εκπρόσωπο της ομάδας, τα στοιχεία της προηγούμενης παραγράφου, θα πρέπει να καταχωρούνται για το σύνολο των συμμετεχόντων, στα αντίστοιχα πεδία της πλατφόρμας.

 

Άρθρο 5

Διαδικασία και Κριτήρια Αξιολόγησης προτάσεων

1. Η διαδικασία αξιολόγησης των υποβληθεισών προτάσεων εκκινεί πέντε (5) πλήρεις ημέρες μετά τη λήξη της προθεσμίας υποβολής και διαρκεί τριάντα (30) ημέρες. Η αξιολόγηση των προτάσεων και η οριστική κατανομή αυτών στις θεματικές κατηγορίες γίνεται από την Επιτροπή Αξιολόγησης του επόμενου άρθρου. Κατά το στάδιο αυτό, η Επιτροπή Αξιολόγησης λαμβάνει τις υποβαλλόμενες προτάσεις και αφού τις αξιολογήσει και βαθμολογήσει, βάσει των κριτηρίων της παραγράφου 2 του παρόντος άρθρου, εκδίδει πρακτικό με τα αποτελέσματα της διαδικασίας, το οποίο αποστέλλει σφραγισμένο στον Διοργανωτή. Με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης μετά από εισήγηση του Διοργανωτή, με βάση το πρακτικό του προηγούμενου εδαφίου, καθορίζονται οι νικητές του διαγωνισμού ανά κατηγορία.

2. Η αξιολόγηση των προτάσεων πραγματοποιείται σε δύο (2) στάδια: (α) Εξέταση Κριτηρίων Επιλεξιμότητας Πρότασης (ON/OFF), όπου εξετάζεται η ορθή συμπλήρωση όλων των πεδίων, εάν η πρόταση είναι συναφής με το πλαίσιο του διαγωνισμού καθώς και αν είναι ξεκάθαρο ποιοι πρότειναν την πρόταση και ποιοι έχουν δικαίωμα επ' αυτής. (β) Εξέταση Ουσιαστικών Κριτηρίων Πρότασης εφόσον η πρόταση έχει εγκριθεί από το πρώτο στάδιο όπου εξετάζονται τρείς (3) κατηγορίες ουσιαστικών κριτηρίων όπως παρουσιάζονται στον Πίνακα του Παραρτήματος. Με βάση τα κριτήρια αυτά η κάθε πρόταση βαθμολογείται για τον τρόπο παρουσίασης της πρότασης, την τεκμηρίωση της και την Αξιολόγηση του Βαθμού Καινοτομίας και του Αντίκτυπου της, όπως αναλύονται στο Παράρτημα που συνοδεύει την παρούσα. Πρόταση επιλέξιμη για βράβευση είναι αυτή που συγκεντρώνει συνολική ελάχιστη βαθμολογία τουλάχιστον 75 με άριστα το 100, όπως αναλύεται στο Παράρτημα που συνοδεύει την παρούσα. Οι υποψήφιοι που δεν θα λάβουν την ανωτέρω ίση ή μέγιστη συνολική βαθμολογία θα αποκλείονται.

3. Σε περίπτωση που οι προθεσμίες της παραγράφου 1 λήγουν Σάββατο, Κυριακή ή ημέρα δημόσιας αργίας ή μη εργάσιμη ημέρα, παρατείνονται μέχρι την επόμενη εργάσιμη ημέρα.

 

Άρθρο 6

Επιτροπή Αξιολόγησης

1. Για την αξιολόγηση και βαθμολόγηση κάθε πρότασης, τη συγκρότηση πίνακα επιτυχόντων ανά κατηγορία βραβείων, από τον οποίο προκύπτουν οι επιτυχόντες, οι οποίοι θα βραβευθούν, συγκροτείται κάθε χρόνο επταμελής (7) Επιτροπή Αξιολόγησης η οποία αποτελείται από τους εξής: (α) ένα μέλος ΔΕΠ συναφούς αντικειμένου, το οποίο υποδεικνύεται από τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ως Πρόεδρος, (β) ένα Γενικό Διευθυντή του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, που υποδεικνύεται από τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης ως μέλος, (γ) έναν εκπρόσωπο του Υπουργείου Εσωτερικών, που υποδεικνύεται από τον Υπουργό Εσωτερικών ως μέλος, (δ) έναν εκπρόσωπο του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης και Ηλεκτρονικού Περιεχομένου, ως μέλος, (ε) έναν εκπρόσωπο της Ε.Δ.Υ.Τ.Ε. Α.Ε., ως μέλος, (στ) έναν εκπρόσωπο από τη Γενική Γραμματεία Έρευνας και Καινοτομίας του Υπουργείου Ανάπτυξης και (ζ) ένα μέλος προερχόμενο από τον ιδιωτικό τομέα, το οποίο θα ορίζεται με απόφαση του Υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

2. Σε περιπτώσεις μεγάλου όγκου υποβολής προτάσεων, δύναται να συγκροτούνται Ομάδες Υποστήριξης, από υπαλλήλους του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, οι οποίες θα αξιολογήσουν σε πρώτο στάδιο τις υποβληθείσες προτάσεις.

 

Άρθρο 7

Τελικές διατάξεις

Από τη δημοσίευση της παρούσας καταργείται η υπό στοιχεία 46283 ΕΞ 2021/31-12-2021 απόφαση του Υπουργού Επικρατείας με θέμα «Ετήσιος διαγωνισμός και απονομή βραβείων ψηφιακής διακυβέρνησης» (Β' 14/2022), όπως τροποποιήθηκε με την υπό στοιχεία 9957 ΕΞ 2022/15.03.2022 απόφαση Υπουργού Επικρατείας με θέμα «Τροποποίηση της υπό στοιχεία 46283 ΕΞ 2021/31-12-2024 απόφαση του Υπουργού Επικρατείας «Ετήσιος διαγωνισμός και απονομή βραβείων ψηφιακής διακυβέρνησης» (Β' 14/2022)» (Β' 1295).

 

Άρθρο 8

Έναρξη ισχύος

Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει από την δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Παράρτημα Κριτήρια Αξιολόγησης

Τα κριτήρια Αξιολόγησης Αναφέρονται στον Ακόλουθο Πίνακα

ΑΡΧΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ

ΑΡΧΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ

 


Εύρος

Βαθμού

Βαθμός

 


Κριτήρια Επιλεξιμότητας Πρότασης (ON/OFF)

 


 


 


Συμπληρώθηκαν ορθά όλα τα πεδία;

0 έως 1

1

 


Η πρόταση εντάσσεται μέσα στα πλαίσια του διαγωνισμού;

0 έως 1

1

 


Είναι ξεκάθαρο ποιοι πρότειναν την πρόταση και ποιοι έχουν το δικαίωμα σε αυτήν;

0 έως 1

1

ΚΡΙΤΗΡΙΑ

ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΗΣ

 


 


 


Α

Παρουσίαση Πρότασης

 


 


 


Είναι τα κείμενα ευνόητα και ολοκληρωμένα;

1 έως 10

10

 


 


 


 


Β

Τεκμηρίωση της Πρότασης

 


 


 


Αναλυτική παρουσίαση λειτουργίας και χαρακτηριστικών

1 έως 10

10

 


Συνοδεύεται από οικονομικά και στατιστικά στοιχεία

1 έως 10

10

 


Περιγραφή απαιτούμενων υποδομών και στάδιο υλοποίησης - Τεκμηρίωση της εφικτότητας της υλοποίησης ή βαθμός υπάρχουσας υλοποίησης

1 έως 10

10

 


 


 


 


Γ

Καινοτομία και Αντίκτυπος

 


 


 


Προσδοκώμενα οφέλη - Αντίκτυπος σε Ευρωπαϊκές Πολιτικές

1 έως 10

10

 


Κοινωνικός Αντίκτυπος - Εξάλειψη ψηφιακού χάσματος

1 έως 10

10

 


Βαθμός Καινοτομίας

1 έως 10

10

 


Επηρεάζει τη λειτουργία ενός τμήματος, ενός οργανισμού, μιας συ­στάδας οργανισμών ή όλης της δημόσιας διοίκησης;

1 έως 10

10

 


Δυνατότητα υιοθέτησης και εφαρμογής - παραμετροποίησης από άλλους φορείς

1 έως 10

10

 


Βιωσιμότητα πρότασης

1 έως 10

10

 


 


 


 


 


 


 


100

 

 

 Τα Κριτήρια Βαθμολόγησης Εξειδικεύονται ως Ακολούθως:

 Α. Παρουσίαση Πρότασης

 Είναι τα κείμενα ευνόητα και ολοκληρωμένα; Βαθμολογείται η συνολική παρουσίαση της πρότασης. Γίνεται κατανοητό το περιεχόμενο της πρότασης, υπάρχει συνοχή ανάμεσα στα διαφορετικά πεδία, εξάγονται αβίαστα τα συμπεράσματα.

 Β. Τεκμηρίωση της Πρότασης

 Αναλυτική παρουσίαση λειτουργίας και χαρακτηριστικών: Παρέχονται τεχνικές και λειτουργικές λεπτομέρειες που φανερώνουν την ωριμότητα στη μελέτη ή και στην εφαρμογή της πρότασης. Εξετάζεται αν ο προτείνων διαθέτει γνώση και κατανόηση του αντικειμένου και των λεπτομερειών εφαρμογής.

 Συνοδεύεται από Οικονομικά και στατιστικά στοιχεία: Παρατίθενται ποσοτικοποιημένα στοιχεία που δύναται να τεκμηριώσουν την αναγκαιότητα εφαρμογής της πρότασης, το κόστος της, ιδίως της ανθρωπροσπάθειας και τυχόν αναθέσεων που απαιτήθηκαν, καθώς και τα πιθανά οφέλη που θα προσφέρει; Τα οφέλη της εφαρμογής είναι κατανοητά; Παρέχονται ποσοτικοποιημένες προβλέψεις; Ιδιαίτερα στις νέες ιδέες παρέχονται ποσοτικοποιημένες εκτιμήσεις.

 Περιγραφή απαιτούμενων υποδομών και στάδιο υλοποίησης: Απαιτούνται νέες υποδομές για την αξιοποίηση της πρότασης και αν ναι ποιες; Αξιοποιούνται υπάρχοντες υποδομές και εφαρμογές που έχουν ήδη αναπτυχθεί από το δημόσιο ή ιδιωτικούς φορείς;

 Τεκμηρίωση της Εφικτότητας της υλοποίησης ή βαθμός υπάρχουσας υλοποίησης: Αναλύεται το τεχνικό και λειτουργικό ρίσκο υλοποίησης; Η υλοποίηση της εφαρμογής προβάλει αβεβαιότητα σημαντική ως προς την υλοποίηση της; Ποια είναι τα απαιτούμενα στάδια για την ανάπτυξη της; Αν έχει ήδη υλοποιηθεί ποιες αντιδράσεις έχει συναντήσει, ποια είναι τα διδάγματα και σε ποιο στάδιο ανάπτυξης βρίσκεται;

 Γ. Καινοτομία και Αντίκτυπος

 Προσδοκώμενα οφέλη - Αντίκτυπος σε Ευρωπαϊκές Πολιτικές: Βαθμολογείται η εκτίμηση ως προς τα προσδοκώμενα οφέλη για τους εθνικούς και ευρωπαϊκούς στόχους ψηφιακού μετασχηματισμού ιδίως σε σχέση με τη Βίβλο Ψηφιακού Μετασχηματισμού και την Ψηφιακή Δεκαετία. Από 1 (μικρά αναμενόμενα οφέλη περιορι- ζόμενα σε μια μικρή ομάδα πληθυσμού έως 10 μεγάλα προσδοκώμενα οφέλη απευθυνόμενα σε μια μεγάλη ομάδα πληθυσμού).

 Κοινωνικός Αντίκτυπος - Εξάλειψη ψηφιακού χάσματος: Αξιολογείται η συμβολή στην εξάλειψη του ψηφιακού χάσματος και διασφάλιση των ανθρώπινων δικαιωμάτων.

 Βαθμός Καινοτομίας: Η βαθμολογία κυμαίνεται από 1 (Μικρή ή καθόλου καινοτομία) έως 10 (Ριζική Καινοτομία).

  Επηρεάζει τη λειτουργία ενός τμήματος, ενός οργανισμού, μιας συστάδας οργανισμών ή όλης της όλης της δημόσιας διοίκησης; Η Βαθμολογία κυμαίνεται από 1 (Περιορίζεται η εφαρμογή της σε ένα τμήμα ενός οργανισμού) έως 10 (Αφορά το σύνολο της κυβέρνησης).

  Δυνατότητα υιοθέτησης και εφαρμογής και από άλλους φορείς: Η Βαθμολογία κυμαίνεται από 1 (είναι μια εφαρμογή που δύσκολα υιοθετείται από άλλους φορείς) έως 10 (εύκολα υλοποιήσιμη σε άλλους οργανισμούς).

  Βιωσιμότητα Πρότασης: Η Βαθμολογία κυμαίνεται από 1 (είναι μια εφαρμογή που δύσκολα μπορεί να υλοποιηθεί γιατί δεν έχει αντιμετωπίσει επιτυχώς νομοθετικά, οργανωτικά και οικονομικά ζητήματα ή έχει συναντήσει πολλές δυσκολίες για την εφαρμογή της) έως 10 (εφαρμογή με μεγάλες πιθανότητες επιτυχίας ή ήδη υλοποι- ηθείσα).

  Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Καλλιθέα, 19 Φεβρουαρίου 2024

 

 

 

Έχει διαβαστεί 167 φορές

Τελευταία Νέα