Απόφαση ΠΟΛ. 1010/2015 - ΦΕΚ 139/Β/22-1-2015
Ειδικό καθεστώς κατ’ αποκοπή καταβολής ΦΠΑ του άρθρου 40 του Κώδικα ΦΠΑ.
Απόφαση Αριθμ. ΠΟΛ. 1010/2015
ΦΕΚ 139/Β/22-1-2015
Ειδικό καθεστώς κατ’ αποκοπή καταβολής ΦΠΑ του άρθρου 40 του Κώδικα ΦΠΑ.
Η ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ
ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις του Κώδικα Φ.Π.Α. (Ν. 2859/2000), όπως ισχύει, και ειδικότερα:
α) τις διατάξεις του άρθρου 38,
β) τις διατάξεις του άρθρου 40,
γ) τις διατάξεις της παραγράφου 3 του άρθρου 64.
2. Τις διατάξεις του Ν. 4174/2013 «Κώδικας Φορολογικής Διαδικασίας και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ Α΄ 170/26.07.2013).
3. Την Α.Υ.Ο. 1145336/6602/140/Ε0014/ΠΟΛ.1320/30.12.1998 (ΦΕΚ Β΄ 5/13.01.1999), όπως τροποποιήθηκε με την ΑΥΟ 1117146/7150/756/0014/ΠΟΛ.1380/21.12.2001 (ΦΕΚ Β΄ 11/14.01.2002) και ισχύει.
4. Την Α.Υ.Ο.Ο. 1035360/2772/434/Β0014/ΠΟΛ.1065/ 04.04.2007 (ΦΕΚ Β΄ 613/25.04.2007), όπως τροποποιήθηκε με την Α.Υ.Ο.Ο. 1060383/5066/741/Β0014/ΠΟΛ.1085/ 15.06.2007 (ΦΕΚ Β΄ 1114/05.07.2007) και ισχύει.
5. Την Α.Υ.Ο.Ο. 1082341/5668/657/Β0014/ΠΟΛ.1114/ 30.07.2008 (ΦΕΚ Β΄ 1621/13.08.2008), όπως ισχύει.
6. Την υπ’ αριθμ. 20/25.6.2014 (Υ.Ο.Δ.Δ. 360) πράξη Υπουργικού Συμβουλίου «Επιλογή και Διορισμός Γενικού Γραμματέα της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών».
7. Την αριθ. Δ6Α 1015213/28.01.2013 (ΦΕΚ Β΄ 130 και 372) απόφαση του Υπουργού Οικονομικών και του Υφυπουργού Οικονομικών «Μεταβίβαση αρμοδιοτήτων στο Γενικό Γραμματέα της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών», όπως ισχύει, σύμφωνα με την οποία αποτελεί αρμοδιότητα του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων να εκδίδει τις πράξεις ένταξης στο ειδικό καθεστώς κατ’ αποκοπή καταβολής του φόρου, καθώς και καθορισμού του ετήσιου κατ’ αποκοπή ποσού ΦΠΑ, του τρόπου καταβολής του και λεπτομερειών για τον υπόχρεο καταβολής που προβλέπονται στην παράγραφο 7 του άρθρου 40 του Κώδικα ΦΠΑ.
8. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας απόφασης δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:
1. Οι αποφάσεις (α) ΑΥΟ 1145336 (το ορθόν 1145339) /6602/140/Ε0014/ΠΟΛ.1320/30.12.1998, όπως τροποποιήθηκε με την ΑΥΟ 1117146/7150/756/0014/ΠΟΛ.1380/21.12.2001, (β) ΑΥΟΟ 1035360/2772/434/Β0014/ΠΟΛ.1065/04.04.2007, όπως τροποποιήθηκε με την ΑΥΟΟ 1060383/5066/741/Β0014/ΠΟΛ.1085/15.06.2007 και (γ) ΑΥΟΟ 1082341/5668/657/Β0014/ ΠΟΛ.1114/30.07.2008, για την εφαρμογή ειδικού κατ’ αποκοπή καθεστώτος απόδοσης του ΦΠΑ, σύμφωνα με το άρθρο 40 του Κώδικα ΦΠΑ (Ν. 2859/2000), από (α) τους εκμεταλλευτές σκαφών παράκτιας αλιείας, μήκους μέχρι δώδεκα (12) μέτρων μεταξύ καθέτων, και τους σπογγαλιείς, (β) τους εκμεταλλευτές σκαφών στη λίμνη Ιωαννίνων και (γ) τους εκμεταλλευτές ιππήλατων οχημάτων, αντίστοιχα, συνεχίζουν να ισχύουν για θέματα που αφορούν το Φόρο Προστιθέμενης Αξίας, κατά το μέρος που δεν τροποποιούνται με την παρούσα.
2. Τα κατ’ αποκοπή ποσά που οφείλονται ετησίως, σύμφωνα με τις αποφάσεις που αναφέρονται στην παράγραφο 1 της παρούσας, καταβάλλονται σε δύο ισόποσες δόσεις με την υποβολή δήλωσης ΦΠΑ ανά ημερολογιακό εξάμηνο, με προθεσμία υποβολής και καταβολής του φόρου μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα του μήνα που ακολουθεί το εξάμηνο, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 38 του Κώδικα ΦΠΑ, όπως ισχύει.
3. Σε περίπτωση εκπρόθεσμης υποβολής της ανωτέρω δήλωσης ή εκπρόθεσμης καταβολής του οφειλόμενου φόρου, επιβάλλονται οι κυρώσεις που προβλέπονται από τις διατάξεις του Ν. 4174/2013 (ΚΦΔ).
4. Σε περίπτωση παράλληλης άσκησης άλλης δραστηριότητας, υποβάλλονται τόσο οι δηλώσεις ΦΠΑ που αφορούν το κατ’ αποκοπή καθεστώς για κάθε εξάμηνο, όσο και οι δηλώσεις ΦΠΑ που αφορούν την άλλη δραστηριότητα.
5. Η απόφαση αυτή, η οποία ισχύει για πράξεις που πραγματοποιούνται από 01.01.2015 και εφεξής, να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 9 Ιανουαρίου 2015
Απόφαση ΠΟΛ. 1010/2015 - ΦΕΚ 139/Β/22-1-2015
Ειδικό καθεστώς κατ’ αποκοπή καταβολής ΦΠΑ του άρθρου 40 του Κώδικα ΦΠΑ.
Διαβάστε επίσης
- Κοινή Υπουργική Απόφαση A. 1075/2026 - ΦΕΚ 1720/Β/27-3-2026
- Εγκύκλιος ΑΑΔΕ Ε.2008/2026 [26-2-2026]
- ΑΑΔΕ: Σε λειτουργία η νέα ψηφιακή εφαρμογή για το Ευρωπαϊκό Σύστημα ΦΠΑ Μικρών Επιχειρήσεων -Τι αλλάζει
- Κοινή Υπουργική Απόφαση Α.1011/2026 - ΦΕΚ 304/Β/28-1-2026
- Υπουργική Απόφαση Α.1010/2026 - ΦΕΚ 303/Β/28-1-2026
- Μείωση ΦΠΑ 30%: Ποια νησιά θα εφαρμοστεί το νέο μέτρο και ποια προϊόντα και υπηρεσίες επηρεάζονται
- Κοινή Υπουργική Απόφαση Α. 1200/2025 - ΦΕΚ 7210/Β/31-12-2025
- Εγκύκλιος ΑΑΔΕ ΔΕΕΦ Α Ε 2071 ΕΞ 2025 [1-9-2025]
- Εγκύκλιος ΑΑΔΕ Ε2039/2025 [7-7-2025]
- Εγκύκλιος ΑΑΔΕ Ε 2037/2025 [8-7-2025]
- Εγκύκλιος Ε2036/2025 [1-7-2025]
- Νέο έντυπο ΦΠΑ: Υποχρεωτική δήλωση ΙΒΑΝ στο Μητρώο της ΑΑΔΕ για τις επιστροφές ΦΠΑ από 1.7.2025
- Απόφαση ΑΑΔΕ 1077/2025 - ΦΕΚ 2770/Β/4-6-2025
- Απόφαση ΑΑΔΕ A.1075/2025 - ΦΕΚ 2732/Β/2-6-2025
- Μικρές επιχειρήσεις: Τι προβλέπει η Ευρωπαϊκή Οδηγία 2020/285 για το όριο απαλλαγής από το ΦΠΑ
- Μηνιαίες οι δηλώσεις ΦΠΑ για τις νεοσύστατες επιχειρήσεις
- Εγκύκλιος ΑΑΔΕ Ε.2013/2025 [25-2-2025]
- Απόφαση ΑΑΔΕ Α.1015/2025 - ΦΕΚ 707/Β/19-2-2025
- Απόφαση ΑΑΔΕ Α.1022/2025 - ΦΕΚ 704/Β/19-2-2025
- Εγκύκλιος ΑΑΔΕ E.2067/2024 [05/11/2024]
