x

Σύνδεση

Δεν έχετε λογαριασμό; Εγγραφείτε

Προεδρικό Διάταγμα 85/2025 - ΦΕΚ 171/Α/6-10-2025

Τροποποίηση διατάξεων του π.δ. 142/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Οικονομικών» (Α 181).


ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΥΠ' ΑΡΙΘΜ. 85/2025

ΦΕΚ 171/Α/6-10-2025

Τροποποίηση διατάξεων του π.δ. 142/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Οικονομικών» (Α' 181).

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις:

α) Των παρ. 1 έως 3 του άρθρου 20 του ν. 4622/2019 «Επιτελικό Κράτος: οργάνωση, λειτουργία και διαφάνεια της Κυβέρνησης, των κυβερνητικών οργάνων και της κεντρικής δημόσιας διοίκησης» (Α' 133),

β) της παρ. 1 του άρθρου 1 του π.δ. 82/2023 «Μετονομασία Υπουργείου - Σύσταση και μετονομασία Γενικών Γραμματειών -Μεταφορά αρμοδιοτήτων, υπηρεσιακών μονάδων και θέσεων προσωπικού - Τροποποίηση και συμπλήρωση του π.δ. 77/2023 (Α' 130) - Μεταβατικές διατάξεις» (Α' 139).

2. Την υπό στοιχεία 102928 ΕΞ 2023/10.07.2023 κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Οικονομικών «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Οικονομικών, Αθανάσιο Πετραλιά» (Β'4441).

3. Το άρθρο 90 του Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα (π.δ. 63/2005, Α'98), το οποίο διατηρήθηκε σε ισχύ με την περ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 (Α' 133), και το γεγονός ότι, όπως προκύπτει από την 107440 ΕΞ 2025/19.06.2025 εισήγηση και το 159826 ΕΞ 2025/15.09.2025 διευκρινιστικό έγγραφο της Προϊσταμένης της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, από τις διατάξεις του παρόντος προκαλείται συνολική επιβάρυνση στον προϋπολογισμό του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών (ΕΦ 1024-204-0000000) εκτιμώμενου μέγιστου ύψους € 260.870,00 για το τρέχον οικονομικό έτος και € 693.395,00 για καθένα από τα επόμενα έτη, η οποία θα καλυφθεί από τους ΑΛΕ βασικού μισθού (2120101001), οικογενειακής παροχής (2120102001), προσωπικής διαφοράς (2120103001) και σχετικών εργοδοτικών εισφορών (2190201001, 2190201002, 2190201003 ή/ και 2190202001) και από τους ΑΛΕ επιδόματος θέσης

ευθύνης (2120104001) και σχετικών εργοδοτικών εισφορών (2190201001, 2190201002, 2190201003 ή/και 2190202001).

4. Το γεγονός ότι οι διατάξεις του παρόντος δεν αφορούν σε διοικητική διαδικασία για την οποία υπάρχει υποχρέωση καταχώρισης στο Εθνικό Μητρώο Διοικητικών Διαδικασιών - «Μίτος».

5. Την 119/2025 γνωμοδότηση του Συμβουλίου της Επικρατείας.

Με πρόταση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Εσωτερικών και του Υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, αποφασίζουμε:

 

Άρθρο 1

Τροποποίηση του άρθρου 46 του π.δ. 142/2017

Το άρθρο 46 του π.δ. 142/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Οικονομικών» αντικαθίσταται ως εξής:

«Άρθρο 46

Γενική Διεύθυνση Θησαυροφυλακίου και Δημοσιονομικών Κανόνων

1. Οι στρατηγικοί σκοποί της Γενικής Διεύθυνσης Θησαυροφυλακίου και Δημοσιονομικών Κανόνων είναι οι ακόλουθοι:

(α) Η έγκαιρη και ενιαία ερμηνεία των δημοσιολογιστικών διατάξεων προς υποστήριξη των υπηρεσιών του Ελληνικού Δημοσίου για την εφαρμογή τους.

(β) Η αποτελεσματική διαχείριση των διαδικασιών πληρωμής του Ελληνικού Δημοσίου.

(γ) Ο καθορισμός και η παρακολούθηση εφαρμογής του Λογιστικού Πλαισίου Γενικής Κυβέρνησης (Λ.Π.Γ.Κ.) για όλους τους φορείς της Γενικής Κυβέρνησης.

(δ) Ο καθορισμός και η παρακολούθηση εφαρμογής των ενιαίων διαχειριστικών κανόνων για όλους τους φορείς της Γενικής Κυβέρνησης.

(ε) Η διασφάλιση της ορθής διαχείρισης της κρατικής εγγύησης κατά τη λειτουργία της ως εργαλείο άσκησης οικονομικής, κοινωνικής και αναπτυξιακής πολιτικής.

(στ) Η αποτελεσματική διαχείριση της περιουσίας και των εκκρεμοτήτων του τέως Οργανισμού Ανασυγκρότησης Επιχειρήσεων.

(ζ) Η υλοποίηση του ταμειακού προγραμματισμού για τον Ενιαίο Λογαριασμό Θησαυροφυλακίου και για το Σύστημα Λογαριασμών Θησαυροφυλακίου.

(η) Η παρακολούθηση των δανείων που χορηγούνται από τα πιστωτικά ιδρύματα και τους χρηματοπιστωτικούς θεσμούς στο πλαίσιο αξιοποίησης των δανειακών πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

(θ) Η έγκαιρη και έγκυρη κατάρτιση και δημοσίευση των ατομικών Χρηματοοικονομικών Καταστάσεων Κεντρικής Διοίκησης καθώς και η κατάρτιση και δημοσίευση των ενοποιημένων Χρηματοοικονομικών Καταστάσεων Γενικής Κυβέρνησης σύμφωνα με το Λ.Π.Γ.Κ..

2. Η Γενική Διεύθυνση Θησαυροφυλακίου και Δημοσιονομικών Κανόνων διαρθρώνεται ως εξής:

(α) Διεύθυνση Λογιστικής και Εφαρμογής Λογιστικού Πλαισίου Γενικής Κυβέρνησης.

(β) Διεύθυνση Χρηματοοικονομικών Καταστάσεων και Αναφορών.

(γ) Διεύθυνση Λογαριασμών και Ταμειακού Προγραμματισμού.

(δ) Διεύθυνση Κρατικών Εγγυήσεων και Κίνησης Κεφαλαίων.

(ε) Διεύθυνση Κατάρτισης και Συντονισμού Εφαρμογής Δημοσιονομικών Κανόνων.

(στ) Ενιαία Αρχή Πληρωμής.

(ζ) Αυτοτελές Τμήμα Παρακολούθησης της σύναψης και εκτέλεσης των δανειακών συμβάσεων και συμβάσεων που συνάπτονται στο πλαίσιο αξιοποίησης των δανειακών πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.».

 

Άρθρο 2

Επαναφορά σε ισχύ του άρθρου 47 του π.δ. 142/2017

Το καταργηθέν με το άρθρο 151 του ν. 4972/2022 (Α' 181) άρθρο 47 του π.δ. 142/2017 επαναφέρεται σε ισχύ και διαμορφώνεται ως εξής:

«Άρθρο 47

Διεύθυνση Λογιστικής και Εφαρμογής Λογιστικού Πλαισίου Γενικής Κυβέρνησης

1. Οι επιχειρησιακοί στόχοι της Διεύθυνσης Λογιστικής και Εφαρμογής Λογιστικού Πλαισίου Γενικής Κυβέρνησης είναι οι ακόλουθοι:

(α) Η διαμόρφωση του Λ.Π.Γ.Κ. μέσω της έκδοσης λογιστικών πολιτικών και η επικαιροποίησή του μέσω της παρακολούθησης των διεθνών εξελίξεων σε θέματα Διεθνών Λογιστικών Προτύπων Δημοσίου Τομέα (IPSAS - EPSAS).

(β) H διαχείριση του Ενιαίου Σχεδίου Λογαριασμών και η διασφάλιση της εννοιολογικής ακρίβειας των λογαριασμών του.

(γ) Η αποτελεσματική καθοδήγηση και υποστήριξη των οντοτήτων της Γενικής Κυβέρνησης μέσω έκδοσης εγκυκλίων, παροχής απόψεων, δράσεων συμβουλευτικού και εκπαιδευτικού χαρακτήρα, σε θέματα που αφορούν στην εφαρμογή του Λ.Π.Γ.Κ..

(δ) Η μέριμνα για την εφαρμογή όλων των απαραίτητων κανόνων ελέγχου και διαδικασιών παρακολούθησης της ορθής λογιστικής ροής εργασίας.

(ε) Η εξασφάλιση της ορθής, έγκυρης και έγκαιρης καταγραφής των λογιστικών γεγονότων μέσω της εύλογης απεικόνισής τους στις Χρηματοοικονομικές Καταστάσεις των οντοτήτων που εφαρμόζουν το ΛΠ.Γ.Κ.

(στ) Η διαχείριση των απαραίτητων λογιστικών υποσυστημάτων και κύριων δεδομένων του πληροφοριακού συστήματος δημοσιονομικής και λογιστικής διαχείρισης.

2. Η Διεύθυνση Λογιστικής και Εφαρμογής Λογιστικού Πλαισίου Γενικής Κυβέρνησης διαρθρώνεται σε μία (1) Υποδιεύθυνση και πέντε (5) Τμήματα, ως κατωτέρω:

(Α) Τμήματα υπαγόμενα απευθείας στον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης:

(α) Τμήμα Α' Υπόλογου Συμψηφισμών.

(β) Τμήμα Β' Διαχείρισης Δεδομένων Λογιστικής.

(Β) Υποδιεύθυνση:

(γ) Τμήμα Γ' Κατάρτισης και Συντονισμού Εφαρμογής Λογιστικού Πλαισίου Γενικής Κυβέρνησης.

(δ) Τμήμα Δ' Λογαριασμών, Προβλέψεων και Λογιστικών Εγγραφών.

(ε) Τμήμα Ε' Συμφωνιών, Ελέγχου Εφαρμογής Διαδικασιών και Συμμόρφωσης με το Λογιστικό Πλαίσιο Γενικής Κυβέρνησης.

3. Οι αρμοδιότητες της Διεύθυνσης κατανέμονται στα Τμήματα ως εξής:

(α) Τμήμα Α' Υπολόγου Συμψηφισμών (αα) Ο έλεγχος και η συμφωνία όλων των λογιστικών εγγραφών της Κεντρικής Διοίκησης, σε μηνιαία και ετήσια βάση, εκτός των λογιστικών εγγραφών των Δημοσίων Οικονομικών Υπηρεσιών (Δ.Ο.Υ.) και των Στρατιωτικών Ταμείων.

(αβ) Η συμφωνία των τραπεζικών λογαριασμών της Κεντρικής Διοίκησης, εκτός των υπολογαριασμών των Δ.Ο.Υ. και των Στρατιωτικών Ταμείων, με τους αντίστοιχους λογαριασμούς της λογιστικής.

(αγ) Η καταχώριση λογιστικών εγγραφών της Κεντρικής Διοίκησης, εκτός αυτών που εμφανίζονται από άλλες Υπηρεσίες, καθώς και η καταχώριση διορθωτικών λογιστικών εγγραφών και εγγραφών κλεισίματος Ισολογισμού.

(αδ) Η συγκέντρωση και συσχέτιση των εντολών των αρμοδίων Υπηρεσιών των φορέων της Κεντρικής Διοίκησης προς την Τράπεζα της Ελλάδος με τα αντίστοιχα αντίγραφα της κίνησης των λογαριασμών του Δημοσίου που τηρούνται στην Τράπεζα της Ελλάδος, καθώς και η συγκέντρωση όλων των Συμψηφιστικών Χρηματικών Ενταλμάτων.

(αε) Η τήρηση αρχείου δικαιολογητικών των κατά λόγο αρμοδιότητας διενεργούμενων λογιστικών εγγραφών.

(αστ) Η υποβολή των μηνιαίων και ετήσιων λογαριασμών της Κεντρικής Διοίκησης στο Ελεγκτικό Συνέδριο.

(αζ) Η ενημέρωση των εισπράξεων και πληρωμών σε μηνιαία βάση, που εμφανίζονται στη δημόσια ληψοδοσία εκτός των Δ.Ο.Υ./Κέντρων Φορολογικών Διαδικασιών και Εξυπηρέτησης (ΚΕ.ΦΟ.Δ.Ε.) και των Στρατιωτικών Ταμείων, όπου απαιτείται.

(β) Τμήμα Β' Διαχείρισης Δεδομένων Λογιστικής (βα) Η δημιουργία, εποπτεία και διαχείριση των συστημικών δεδομένων χρεωστών - πιστωτών στο πληροφοριακό σύστημα δημοσιονομικής και λογιστικής διαχείρισης.

(ββ) Η δημιουργία, εποπτεία και διαχείριση συστημικών δεδομένων κατηγοριοποίησης παγίων περιουσιακών στοιχείων και αποθεμάτων στο πληροφοριακό σύστημα δημοσιονομικής και λογιστικής διαχείρισης.

(βγ) Η δημιουργία, εποπτεία και διαχείριση συστημικών δεδομένων έργων και άλλων επιχειρησιακών περιοχών στο πληροφοριακό σύστημα δημοσιονομικής και λογιστικής διαχείρισης.

(βδ) Η δημιουργία, εποπτεία και διαχείριση κύριων δεδομένων λογιστικής στο πληροφοριακό σύστημα δημοσιονομικής και λογιστικής διαχείρισης, όπως λογαριασμών γενικής λογιστικής, κέντρων κόστους κ.λπ., συμπεριλαμβανομένης και της συντήρησης της σύνδεσης αυτών με τις χρηματοοικονομικές καταστάσεις και αναφορές.

(γ) Τμήμα Γ' Κατάρτισης και Συντονισμού Εφαρμογής Λογιστικού Πλαισίου Γενικής Κυβέρνησης

(γα) Η διαμόρφωση του Λ.Π.Γ.Κ. μέσω της έκδοσης λογιστικών πολιτικών.

(γβ) Η επικαιροποίηση του Λ.Π.Γ.Κ. μέσω της παρακολούθησης των διεθνών εξελίξεων σε θέματα Διεθνών Λογιστικών Προτύπων Δημοσίου Τομέα (IPSAS - EPSAS).

(γγ) Η διαμόρφωση και υποστήριξη της εφαρμογής του Λ.Π.Γ.Κ. για το σύνολο των οντοτήτων της Γενικής Κυβέρνησης, μέσω έκδοσης εγκυκλίων, παροχής απόψεων καθώς και δράσεων συμβουλευτικού και εκπαιδευτικού χαρακτήρα.

(γδ) Η διαμόρφωση Ενιαίου Σχεδίου Λογαριασμών και Χρηματοοικονομικών Καταστάσεων για το σύνολο της Γενικής Κυβέρνησης.

(γε) Η διαχείριση των απαραίτητων λογιστικών υποσυστημάτων και δεδομένων του πληροφοριακού συστήματος δημοσιονομικής και λογιστικής διαχείρισης με σκοπό την εύλογη αποτύπωση όλων των λογιστικών δεδομένων.

(δ) Τμήμα Δ' Λογαριασμών, Προβλέψεων και Λογιστικών Εγγραφών

(δα) Η τήρηση και παρακολούθηση του συνόλου των λογαριασμών λογιστικής και της σύνδεσής τους με τους Αναλυτικούς Λογαριασμούς Εσόδων - Εξόδων (ΑΛΕ).

(δβ) Η αναγνώριση, επιμέτρηση και καταχώριση προβλέψεων ή/και δεδουλευμένων ή/και αναβαλλόμενων εσόδων/εξόδων.

(δγ) Η τήρηση πλήρους ηλεκτρονικού αρχείου δικαιολογητικών και τεκμηρίωσης για το σύνολο των κατά λόγο αρμοδιότητας διενεργούμενων λογιστικών εγγραφών.

(ε) Τμήμα Ε'Συμφωνιών, Ελέγχου Εφαρμογής Διαδικασιών και Συμμόρφωσης με το Λογιστικό Πλαίσιο Γενικής Κυβέρνησης.

(εα) Η παρακολούθηση της συμμόρφωσης του συνόλου των Φορέων της Κεντρικής Διοίκησης με τις λογιστικές πολιτικές καθώς και η επίβλεψη όλων των λογιστικών εργασιών και η μέριμνα για τη διευθέτηση λογιστικών ζητημάτων που ανακύπτουν στους Φορείς της Κεντρικής Διοίκησης.

(εβ) Η παρακολούθηση της συμμόρφωσης του συνόλου των λοιπών οντοτήτων της Γενικής Κυβέρνησης με τις λογιστικές πολιτικές καθώς και η επίβλεψη των λογιστικών διαδικασιών και η μέριμνα για τη διευθέτηση λογιστικών ζητημάτων που ανακύπτουν στις λοιπές οντότητες της Γενικής Κυβέρνησης.

(εγ) Η διασφάλιση των διαδικασιών συμφωνίας των λογιστικών μητρώων με τους σχετιζόμενους με αυτά λογαριασμούς λογιστικής σε μηνιαία και ετήσια βάση, συμπεριλαμβανομένης της αναγνώρισης και ανάλυσης αποκλίσεων.

(εδ) Ο εντοπισμός σφαλμάτων τόσο επί της λογιστικής διαχείρισης όσο και επί των επιχειρησιακών και συστημικών διαδικασιών - δικλείδες ασφαλείας, για την επαρκή αντιμετώπιση του κινδύνου και την πρόληψη λαθών.».

 

Άρθρο 3

Προσθήκη νέου άρθρου 47Α στο π.δ. 142/2017- Αναρίθμηση άρθρων

Το άρθρο 47Α του π.δ. 142/2017 αναριθμείται σε 47Β και προστίθεται νέο άρθρο 47Α ως εξής:

«Άρθρο 47Α

Διεύθυνση Χρηματοοικονομικών

Καταστάσεων και Αναφορών

1. Οι επιχειρησιακοί στόχοι της Διεύθυνσης Χρηματοοικονομικών Καταστάσεων και Αναφορών είναι οι ακόλουθοι:

(α) Η έγκαιρη και έγκυρη κατάρτιση και δημοσίευση των ατομικών Χρηματοοικονομικών Καταστάσεων Κεντρικής Διοίκησης σύμφωνα με το Λ.Π.Γ.Κ. καθώς και η κατάρτιση και δημοσίευση της κατάστασης Προϋπολο- γισμού/Απολογισμού (Χρηματοοικονομική Αναφορά) της Κεντρικής Διοίκησης.

(β) Η έγκαιρη και έγκυρη κατάρτιση και δημοσίευση των ενοποιημένων Χρηματοοικονομικών Καταστάσεων Γενικής Κυβέρνησης σύμφωνα με το Λ.Π.Γ.Κ..

(γ) Η απεικόνιση οικονομικών μεγεθών των Χρηματοοικονομικών Καταστάσεων μέσω αριθμοδεικτών τόσο για την Κεντρική Διοίκηση όσο και για το σύνολο της Γενικής Κυβέρνησης.

2. Η Διεύθυνση Χρηματοοικονομικών Καταστάσεων και Αναφορών διαρθρώνεται σε δύο (2) Τμήματα, ως κατωτέρω:

(α) Τμήμα Α' Χρηματοοικονομικών Καταστάσεων και Χρηματοοικονομικής Αναφοράς - Ισολογισμού/Απολο- γισμού Κεντρικής Διοίκησης.

(β) Τμήμα Β' Ενοποιημένων Χρηματοοικονομικών Καταστάσεων.

3. Οι αρμοδιότητες της Διεύθυνσης κατανέμονται στα Τμήματα ως εξής:

(α) Τμήμα Α' Χρηματοοικονομικών Καταστάσεων και Χρηματοοικονομικής Αναφοράς - Ισολογισμού/Απολο- γισμού Κεντρικής Διοίκησης

(αα) Ο έλεγχος και η λογιστική συμφωνία, αφενός σε μηνιαία βάση των τραπεζικών υπολογαριασμών των Δ.Ο.Υ./ΚΕ.ΦΟ.Δ.Ε. και των Στρατιωτικών Ταμείων, με τους αντίστοιχους λογαριασμούς λογιστικής και αφετέρου σε μηνιαία και ετήσια βάση, των εσόδων και εξόδων του προϋπολογισμού και των λογιστικών δεδομένων των Δ.Ο.Υ./ΚΕ.ΦΟ.Δ.Ε. και των Στρατιωτικών Ταμείων.

(αβ) Η αποστολή των Χρηματοοικονομικών Καταστάσεων και της Χρηματοοικονομικής Αναφοράς στο Ελεγκτικό Συνέδριο προς έλεγχο και κατάθεση στη Βουλή των Ελλήνων προς ψήφιση.

(αγ) Η υποβολή των μηνιαίων και ετήσιων λογαριασμών της Κεντρικής Διοίκησης στο Ελεγκτικό Συνέδριο.

(αδ) Η τήρηση και παρακολούθηση της σύνδεσης του Ενιαίου Σχεδίου Λογαριασμών και των λογιστικών μεγεθών των Χρηματοοικονομικών Καταστάσεων και Χρηματοοικονομικής Αναφοράς.

(αε) Ο προσδιορισμός της διαδικασίας για τον έλεγχο συμφωνίας μεταξύ των Χρηματοοικονομικών Καταστάσεων και της Χρηματοοικονομικής Αναφοράς.

(αστ) Ο έλεγχος, η λογιστική παρακολούθηση και η συμφωνία σε μηνιαία και ετήσια βάση του συνολικού ισοζυγίου.

(αζ) Η εκκαθάριση και απόδοση σε τρίτους των εσόδων που εισπράττονται υπέρ αυτών.

(αη) Η κατάρτιση και δημοσίευση των ετήσιων Χρηματοοικονομικών Καταστάσεων βάσει του Λ.Π.Γ.Κ. και η κατάρτιση και δημοσίευση της κατάστασης Προϋπολο- γισμού/Απολογισμού (Χρηματοοικονομική Αναφορά).

(αθ) Η εκπόνηση αριθμοδεικτών με σκοπό την εύληπτη αποτύπωση οικονομικών μεγεθών των Χρηματοοικονομικών Καταστάσεων.

(β) Τμήμα Β' Ενοποιημένων Χρηματοοικονομικών Καταστάσεων

(βα) Η συλλογή οικονομικών στοιχείων από τις οντότητες Γενικής Κυβέρνησης με σκοπό τον έλεγχο και την ορθή κατάρτιση ενοποιημένων Χρηματοοικονομικών Καταστάσεων.

(ββ) Η συμφωνία και διενέργεια απαλοιφών των ενδο- κυβερνητικών συναλλαγών και υπολοίπων μεταξύ των οντοτήτων Γενικής Κυβέρνησης.

(βγ) Η διενέργεια εγγραφών προσαρμογής σε επίπεδο ενοποιημένων Χρηματοοικονομικών Καταστάσεων.

(βδ) Η κατάρτιση και δημοσίευση των ενοποιημένων Χρηματοοικονομικών Καταστάσεων Γενικής Κυβέρνησης σύμφωνα με το Λ.Π.Γ.Κ..

(βε) Η εκπόνηση αριθμοδεικτών με σκοπό την εύληπτη αποτύπωση οικονομικών μεγεθών των ενοποιημένων Χρηματοοικονομικών Καταστάσεων.».

 

Άρθρο 4

Προσθήκη Άρθρου 50Α στο π.δ. 142/2017

Μετά το άρθρο 50 του π.δ. 142/2017 προστίθεται άρθρο 50Α, ως εξής:

«Άρθρο 50Α

Αυτοτελές Τμήμα Παρακολούθησης της σύναψης και εκτέλεσης των δανειακών συμβάσεων και συμβάσεων που συνάπτονται στο πλαίσιο αξιοποίησης των δανειακών πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (άρθρο 64 παρ. 2 ν. 5036/2023, Α' 77)

1. Οι αρμοδιότητες του Αυτοτελούς Τμήματος είναι οι ακόλουθες:

α) Η λογιστική καταγραφή και παρακολούθηση των δανείων που χορηγούνται στους τελικούς αποδέκτες

από τα πιστωτικά ιδρύματα και τους χρηματοπιστωτικούς θεσμούς, καθώς και η παρακολούθηση των συμβάσεων που συνάπτονται με φορείς και στο πλαίσιο υλοποίησης του προγράμματος InvestEU.

β) Η παρακολούθηση της εξυπηρέτησης των δανείων από τους τελικούς αποδέκτες.

γ) Η σύνταξη και αποστολή περιοδικών αναφορών προς το Επενδυτικό Συμβούλιο της παρ. 1 του άρθρου 197 του ν. 4820/2021 (Α' 130), προς την Ειδική Υπηρεσία του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και προς τις αρμόδιες υπηρεσίες του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους αναφορικά με:

γα) τη μη έγκαιρη πληρωμή των οφειλόμενων δόσεων σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στις οικείες επιχειρησιακές συμβάσεις,

γβ) τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια, γγ) τα μέτρα που λαμβάνονται από τα πιστωτικά ιδρύματα, τους χρηματοπιστωτικούς θεσμούς και φορείς, γδ) τις δικαστικές ενέργειες που έχουν εκκινήσει καθώς και το αποτέλεσμα αυτών,

γε) τον χρόνο καταγγελίας των δανειακών συμβάσεων από τα αρμόδια ιδρύματα.

δ) Η βεβαίωση της οφειλής στην αρμόδια Δημόσια Οικονομική Υπηρεσία, μετά την πάροδο του χρονικού διαστήματος που ορίζει το άρθρο 59 του ν. 4915/2022 (Α' 63).

ε) Η επικοινωνία και συνεργασία με την Ειδική Υπηρεσία Συντονισμού Ταμείου Ανάκαμψης, το Επενδυτικό Συμβούλιο, καθώς και τα πιστωτικά ιδρύματα.».

 

Άρθρο 5

Σύσταση θέσεων - Τροποποίηση του άρθρου 86 του π.δ. 142/2017

Στο άρθρο 86 του π.δ. 142/2017 προστίθενται είκοσι (20) οργανικές θέσεις προσωπικού με σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου, οι οποίες κατανέμονται κατά κατηγορία και κλάδο ως εξής:

Κατηγορία Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (Π.Ε.)

α/α

Κλάδος/Ειδικότητα

Θέσεις (ολογράφως)

Θέσεις (αριθμός)

3

Δημοσιονομικών/Δημοσιονομικών

Δέκαπέντε

15

 

Κατηγορία Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Τ.Ε.)

α/α

Κλάδος/Ειδικότητα

Θέσεις (ολογράφως)

Θέσεις (αριθμός)

3

Δημοσιονομικών/Δημοσιονομικών

Πέντε

5

 

 

Άρθρο 6

Κλάδοι Προϊσταμένων συνιστώμενων Υπηρεσιών - Τροποποίηση του άρθρου 96 του π.δ. 142/2017

Το άρθρο 96 του π.δ. 142/2017 τροποποιείται ως εξής: Η φράση «Τμήματα των Υπηρεσιών των Γενικών Διευθύνσεων:» στον πίνακα «Υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Δημοσιονομικής Πολιτικής» αντικαθίσταται από τη φράση «Τμήματα και αυτοτελή Τμήματα των Υπηρεσιών των Γενικών Διευθύνσεων:».

 

Άρθρο 7

Καταργούμενες διατάξεις

Το άρθρο 151 του ν. 4972/2022 καταργείται.

 

Άρθρο 8

Έναρξη ισχύος

Η ισχύς του παρόντος διατάγματος αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Στον Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών αναθέτουμε τη δημοσίευση και εκτέλεση του παρόντος διατάγματος.

Αθήνα, 4 Οκτωβρίου 2025

 

 


Έχει διαβαστεί 40 φορές