x

Σύνδεση

Δεν έχετε λογαριασμό; Εγγραφείτε

Κοινή Υπουργική Απόφαση οικ. 25006/2234/1993 - ΦΕΚ 523/Β/13-7-1993

Συμμόρφωση της Ελληνικής Νομοθεσίας προς τις διατάξεις της οδηγίας 92/97/ΕΟΚ του Συμβουλίου της 10ης Νοεμβρίου 1992 για την τροποποίηση της οδηγίας 70/157/ΕΟΚ περί προσεγγίσεως των νομοθεσιών κρατών μελών που αναφέρονται στην αποδεκτή ηχοστάθμη

και στις διατάξεις εξατμίσεως των οχημάτων με κινητήρα.

Στο αρχικό κείμενο έχουν επέλθει Νομοθετικές μεταβολές που δεν εμφανίζονται.

Έχει προγραμματισθεί η Κωδικοποίηση, επικαιροποίηση και έκδοση σχετικού e-book.

Για κατά προτεραιότητα, άμεση κωδικοποίηση ενημερώστε μας με μήνυμά σας εδώ.

 


Κοινή Υπουργική Απόφαση Αριθ. οικ. 25006/2234/1993

ΦΕΚ 523/Β/13-7-1993

«Συμμόρφωση της Ελληνικής Νομοθεσίας προς τις διατάξεις της οδηγίας 92/97/ΕΟΚ του Συμβουλίου της 10ης Νοεμβρίου 1992 για την τροποποίηση της οδηγίας 70/157/ΕΟΚ περί προσεγγίσεως των νομοθεσιών κρατών μελών που αναφέρονται στην αποδεκτή ηχοστάθμη και στις διατάξεις εξατμίσεως των οχημάτων με κινητήρα».

*Ο τίτλος, αντικαταστάθηκε ως άνω, από την παρ. 1 του άρθρου 2 της 29087/2295/5 Νοεμ. 1996/7 Φεβρ. 1997, (ΦΕΚ Β΄ 97) απόφ. Υπ. Εθν. Οικονομ., ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε και Μεταφορών και Επικοιν.

ΑΠΟΦΑΣΗ ΥΠΟΥΡΓΩΝ

ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ ΚΑΙ ΔΗΜ. ΕΡΓΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

 

Έχοντας υπόψη τις διατάξεις:

1.Των άρθρ. 15 και 84 του Κ.Ο.Κ., που κυρώθηκε με τον Ν. 2094/1922 (Α΄ 182) «περί κυρώσεως του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας».

2.Των άρθρ. 1, παρ. 1 και 3 του Ν. 1338.1983 (Α΄ 34) «εφαρμογή του Κοινοτικού Δικαίου», όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 1 του άρθρ. 6 του Ν. 1440/1984 (Α΄ 70) «Συμμετοχή της Ελλάδος στο κεφάλαιο, στα αποθεματικά και στις προβλέψεις της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, στο κεφάλαιο της Ευρωπαϊκής Κοινότητας Άνθρακος και Χάλυβος και του Οργανισμού ΕΥΡΑΤΟΜ» και το άρθρ. 65 του Ν. 1892/1990 (Α΄ 101).

3.Του Π.Δ. 431/1983 (Α΄ 160 «Προσαρμογή της Ελληνικής Νομοθεσίας προς τις διατάξεις της 70/156/ΕΟΚ οδηγίας του Συμβουλίου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων της 6ης Φεβρουαρίου 1970, περί προσεγγίσεως των νομοθεσιών των Κρατών-Μελών που αφορούν στην έγκριση των οχημάτων με κινητήρα και των ρυμουλκουμένων τους, όπως τροποποιήθηκε με την Υ.Α. 47271/3950/21-12-92 (ΦΕΚ Β΄ 764), σε συμμόρφωση προς την οδηγία 92/53/ΕΟΚ του Συμβουλίου της 18ης Ιουνίου 1992.

4.Την Υ 1935/3-12-1992 Κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας «Περί καθορισμού αρμοδιοτήτων των Υφυπουργών Εθνικής Οικονομίας» (Β΄ 726) και την Υ-1958/22-12-92 Κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού ΥΠΕΧΩΔΕ (ΦΕΚ Β΄ 744).

5.Του άρθρ. 27 του Ν. 2081/92 (Α΄ 154) με το οποίο προσετέθη το άρθρ. 29Α στο Ν. 1558/85 «Κυβέρνηση και κυβερνητικά όργανα», (Α΄ 137) αποφασίζουμε:

 

Άρθρο 1.

Σκοπός-Πεδίο εφαρμογής

1.Η παρούσα απόφαση αποσκοπεί στη συμμόρφωση της Ελληνικής νομοθεσίας προς τις διατάξεις της οδηγίας 92/97/ΕΟΚ του Συμβουλίου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων της 10ης Νοεμβρίου 1992 (τεύχος L371/19-12-1992, σελ. 1-31), η οποία τροποποιεί την βασική οδηγία 70/157/ΕΟΚ για την αποδεκτή ηχητική στάθμη και τις διατάξεις εξατμίσεως των οχημάτων με κινητήρα, όπως αυτή είχε τροποποιηθεί και συμπληρωθεί με τις οδηγίες α)73/350/ΕΟΚ της 7ης Νοεμβρίου 1973 (ειδική έκδοση της 31ης Δεκεμβρίου 1980, κατηγορία 13, Βιομηχανική Πολιτική, τόμος 002, σελίδα 87), β) 77/212/ΕΟΚ της 8ης Μαρτίου 1977 (ειδική έκδοση της 31ης Δεκεμβρίου 1980, κατηγορία 13, Βιομηχανική Πολιτική, τόμος 006, σελίδα 20), γ) 81/334/ ΕΟΚ της 13ης Απριλίου 1981 (τεύχος L 131 της 18ης Μαΐου 1981, σελίδα 6), δ)84/372/ΕΟΚ της 3ης Ιουλίου 1982 (τεύχος L 196 της 26ης Ιουλίου 1984, σελίδα 47), ε)84/424/ΕΟΚ της 3ης Σεπτεμβρίου 1984 (τεύχος L 238 της 6ης Σεπτεμβρίου 1984, σελίδα 31) και είχε εναρμονισθεί στην ελληνική νομοθεσία με την Γ-20/81567/898/1988 (ΦΕΚ 403-Β΄) Υπουργική απόφαση.

2.α)Οι διατάξεις αυτής της απόφασης εφαρμόζονται στα οχήματα με κινητήρα που προορίζονται να κυκλοφορούν στις οδούς με ή χωρίς αμάξωμα, έχουν (4) τουλάχιστον τροχούς και μέγιστη από κατασκευής ταχύτητα μεγαλύτερη από 25 χιλ/ώρα.

β)Δεν υπάγονται στις διατάξεις της παρούσας απόφασης τα οχήματα που κινούνται σε σιδηροτροχιές, τα γεωργικά μηχανήματα, οι ελκυστήρες (γεωργικοί και βιομηχανικοί), τα μηχανήματα δημοσίων έργων, οι μοτοσικλέτες και τα μοτοποδήλατα.

 

Άρθρο 2.

1.Από την 1η Ιουλίου 1993, οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Μεταφορών-Επικοινωνιών δεν δύνανται για λόγους που αφορούν την αποδεκτή ηχοστάθμη και τη διάταξη εξατμίσεως:

-ούτε να αρνούνται, για ένα τύπο οχήματος με κινητήρα, τη χορήγηση έγκρισης τύπου ΕΟΚ, την έκδοση του πιστοποιητικού που προβλέπεται στις διατάξεις του Π.Δ. 431/1983 (ΦΕΚ Α΄ 160), όπως τροποποιήθηκε με την Υ.Α. 47271/3950/21-12-92 (ΦΕΚ Β΄ 764), σύμφωνα με την οδηγία 70/156/ΕΟΚ ή την έγκριση τύπου από εθνικής πλευράς.

-ούτε να απαγορεύουν την αρχική θέση οχημάτων σε κυκλοφορία, στις περιπτώσεις που η ηχοστάθμη και η διάταξη εξατμίσεως αυτού του οχήματος ή αυτών των οχημάτων ανταποκρίνεται στην οδηγία 70/157/ΕΟΚ, όπως τροποποιείται από την παρούσα απόφαση.

2.Από την 1η Οκτωβρίου 1995, οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Μεταφορών-Επικοινωνιών:

-δεν δύνανται πλέον να χορηγούν έγκριση τύπου ΕΟΚ ή το πιστοποιητικό που προβλέπεται στις δια-τάξεις του Π.Δ. 431/1983, όπως τροποποιήθηκε με την 47271/3950/21-12-92 Υπουργική απόφαση,  για   ένα  τύπο   οχήματος   με  κινητήρα,

-οφείλουν να αρνούνται την έγκριση τύπου από εθνικής πλευράς ενός τύπου οχήματος με κινητήρα, του οποίου η ηχοστάθμη και η διάταξη εξατμίσεως δεν ανταποκρίνεται στα παραρτήματα της οδηγίας 70/157/ΕΟΚ, όπως τροποποιείται από την παρούσα απόφαση.

3.Από την 1η Οκτωβρίου 1996, οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Μεταφορών-Επικοινωνιών οφείλουν να απαγορεύουν την αρχική θέση σε κυκλοφορία των οχημάτων με κινητήρα των οποίων η ηχοστάθμη και η διάταξη εξατμίσεως δεν ανταποκρίνονται στα παραρτήματα της οδηγίας 70/157/ΕΟΚ, όπως τροποποιείται από την παρούσα απόφαση.

 

Άρθρο 3.

Οι καθ’ ύλη αρμόδιες υπηρεσίες δεν δύνανται να προβλέπουν φορολογικά κίνητρα παρά μόνο για τα οχήματα με κινητήρα τα οποία συμμορφούνται με την παρούσα απόφαση. Τα κίνητρα αυτά πρέπει να είναι σύμφωνα προς τις διατάξεις της συνθήκης και να πληρούν τους ακόλουθους όρους:

-πρέπει να ισχύουν για το σύνολο των οχημάτων με κινητήρα εγχώριας παραγωγής και εισαγωγής τα οποία διατίθενται στην αγορά και τα οποία ικανοποιούν ήδη τις προδιαγραφές της παρούσας απόφασης που θα πρέπει να τηρούνται από το 1995,

-πρέπει να καταργηθούν μόλις αρχίσουν να εφαρμόζονται υποχρεωτικά οι τιμές ηχοστάθμης που καθορίζονται στο άρθρ. 2 παρ. 3 για τα νέα οχήματα με κινητήρα,

-πρέπει να αφορούν, για κάθε τύπο οχήματος με κινητήρα, ποσά αισθητά κατώτερα από το επιπλέον κόστος των τεχνικών λύσεων που χρησιμοποιούνται για την τήρηση των καθορισμένων τιμών καθώς και το κόστος τοποθετήσεώς τους στο όχημα με κινητήρα.

Η Επιτροπή πρέπει να ενημερώνεται εγκαίρως, ώστε να είναι σε θέση να υποβάλει τις παρατηρήσεις της, για τα σχέδια που αποβλέπουν στη θέσπιση ή την τροποποίηση των φορολογικών κινήτρων που προβλέπονται στο πρώτο εδάφιο.

Πριν από την εφαρμογή των εν λόγω κινήτρων απαιτείται η σύμφωνη γνώμη της Επιτροπής η οποία θα λαμβάνει ιδίως υπόψη τις επιπτώσεις των εν λόγω κινήτρων στην εσωτερική αγορά.

 

Άρθρο 4.

Από την έναρξη ισχύος της παρούσας απόφασης δεν επιτρέπεται η απαγόρευση διάθεσης στην αγορά μιας διάταξης εξάτμισης που θεωρείται ως τεχνική ολότητα, κατά την έννοια του άρθρ. 11 του Π.Δ. 431/1983 (ΦΕΚ Α΄ 160), όπως τροποποιήθηκε με την 47271/3950/21.12.92 (ΦΕΚ Β΄ 764) Υπουργική Απόφαση, αν είναι σύμφωνη με ένα εγκεκριμένο τύπο που πληρεί τις προδιαγραφές του παραρτήματος ΙΙ της παρούσας απόφασης και για την οποία έχει εκδοθεί το πιστοποιητικό που προ-βλέπεται στο παράρτημα IV.

 

Άρθρο 5.

1.Για να δοθεί από την αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών έγκριση ΕΟΚ σε ένα τύπο οχήματος, όσον αφορά την αποδεκτή ηχητική στάθμη και τη διάταξη εξάτμισής του, υποβάλλεται από τον κατασκευαστή ή τον εξουσιοδοτημένο αντιπρόσωπό του αίτηση, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην παρ. 2 του Παραρτήματος Ι της παρούσας.

Όμοια, και προκειμένου για χορήγηση έγκρισης ΕΟΚ σε διάταξη σιγαστήρα σαν τεχνική ολότητα, υποβάλλεται αίτηση, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην παρ. 2 του Παραρτήματος ΙΙ της παρούσας.

2.Για την σύνταξη των πιστοποιητικών έγκρισης που προβλέπονται στα Παραρτήματα ΙΙΙ και ΙV της παρούσας, γίνονται οι έλεγχοι και οι δοκιμές που προβλέπονται στα Παραρτήματα Ι και ΙΙ της πα-ρούσας από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών, εφόσον υπάρχει αυτή η δυνατότητα, ή εφόσον δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα, από αναγνωρισμένο ειδικό εργαστήριο κράτους μέλους των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων.

Με βάση τα αποτελέσματα των ελέγχων και δοκιμών εκδίδονται τα πιστοποιητικά έγκρισης των Παραρτημάτων ΙΙΙ και IV από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών.

 

Άρθρο 6.

«Τα ακολουθούνται παραρτήματα προσαρτώνται και αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της παρούσας απόφασης και αντικαθιστούν τα παραρτήματα των ΚΥΑ με αριθ. Γ-20/81567/898/1988 (ΦΕΚ 403/Β/21.6.1988) και 29872/2633/1992 (ΦΕΚ 556/Β/9.9.1992)».

* Το άρθρο 6, αντικαταστάθηκε ως άνω από την παρ. 2 άρθρ. 2, της 29087/2295/5 Νοεμ. 1996-7 Φεβρ. 1997 (ΦΕΚ Β΄ 79), απόφ. υπ. Εθν. Οικο-νομ., ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. και Μεταφ. και Επικοινωνιών.

 

Άρθρο 7.

Καταργούμενες διατάξεις-έναρξη ισχύος

1.(Καταργήθηκε, όπως είχε αντικατασταθεί από την παρ. 2 της 35202/3113/1-6 Οκτ.1993, απόφ. υπ. Εθν. Οικονομ., ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. και Μεταφ. και Επικοινωνιών με την παρ. 3 της 29087/2295/5 Νοεμ. 1996-7 Φεβρ. 1997 (ΦΕΚ Β΄ 79), ομοίας απόφασης.

2.Η απόφαση αυτή ισχύει από 1 Ιουλίου 1993.

 

Άρθρο 8.

3.Από τις διατάξεις αυτής της απόφασης δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού.

 


Κατεβάσετε το αρχείο με το πρωτότυπο κείμενο, όπως είναι δημοσιευμένο στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως (Φ.Ε.Κ.) του Εθνικού Τυπογραφείου.


 

Έχει διαβαστεί 581 φορές

Τελευταία Νέα