Κοινή Υπουργική Απόφαση ΥΠΕΝ/ΣΕΝΕ/13582/952/2021 - ΦΕΚ 689/Β/22-2-2021
Μεθοδολογία προγραμματισμού των τακτικών περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων - Αξιολόγηση κινδύνου και κατάταξη σε βαθμούς επικινδυνότητας των οικονομικών δραστηριοτήτων που υπάγονται στις Κατηγορίες Α και Β του άρθρου 1 του ν. 4014/2011, όπως ισχύει.
Κοινή Υπουργική Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΣΕΝΕ/13582/952/2021
ΦΕΚ 689/Β/22-2-2021
Μεθοδολογία προγραμματισμού των τακτικών περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων - Αξιολόγηση κινδύνου και κατάταξη σε βαθμούς επικινδυνότητας των οικονομικών δραστηριοτήτων που υπάγονται στις Κατηγορίες Α και Β του άρθρου 1 του ν. 4014/2011, όπως ισχύει.
ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ - ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Έχοντας υπόψη:
1.Τον ν. 4512/2018 «Ρυθμίσεις για την εφαρμογή των Διαρθρωτικών Μεταρρυθμίσεων του Προγράμματος Οικονομικής Προσαρμογής και άλλες διατάξεις» (Α' 5), όπως ισχύει, και ιδίως τα άρθρα 137 και 139 αυτού.
2.Τον ν. 4685/2020 «Εκσυγχρονισμός περιβαλλοντικής νομοθεσίας, ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία των Οδηγιών 2018/844 και 2019/692 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου και λοιπές διατάξεις» (Α' 92), όπως ισχύει και ιδίως το άρθρο 9.
3.Τον ν. 4014/2011 «Περιβαλλοντική αδειοδότηση έργων και δραστηριοτήτων, ρύθμιση αυθαιρέτων σε συνάρτηση με δημιουργία περιβαλλοντικού ισοζυγίου και άλλες διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Περιβάλλοντος» (Α' 209), όπως ισχύει.
4.Τον ν. 4622/2019 «Επιτελικό Κράτος: οργάνωση, λειτουργία και διαφάνεια της Κυβέρνησης, των κυβερνητικών οργάνων και της κεντρικής δημόσιας διοίκησης» (Α' 133), όπως ισχύει.
5.Τον ν. 4635/2019 «Επενδύω στην Ελλάδα και άλλες διατάξεις» (Α' 167), όπως ισχύει.
6.Την Οδηγία 2010/75/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 24ης Νοεμβρίου 2010 περί βιομηχανικών εκπομπών (ολοκληρωμένη πρόληψη και έλεγχος της ρύπανσης).
7.Τη Σύσταση 2001/331/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 4ης Απριλίου 2001 για τον καθορισμό ελάχιστων κριτηρίων σχετικά με τις περιβαλλοντικές επιθεωρήσεις στα κράτη μέλη.
8.Το π.δ. 83/2019 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α' 121).
9.Το π.δ. 2/2021 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α' 2).
10.Το π.δ. 132/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας» (Α' 160).
11.Την υπό στοιχεία 92108/1045/Φ. 15/2020 κοινή υπουργική απόφαση «Κατάταξη στις κατηγορίες της παρ. 1 του άρθρου 1 του ν. 4014/2011 (Α' 209), των μεταποιητικών και συναφών δραστηριοτήτων που προβλέπονται στις διατάξεις της υπό στοιχεία 3137/191/Φ.15/21.3.2012 (Β' 1048) κοινής υπουργικής απόφασης, όπως ισχύει, σύμφωνα με τις προβλέψεις της παρ. 9α του άρθρου 20 του ν. 3982/2011 (Α' 143)» (Β' 3833).
12.Την υπό στοιχεία 36060/1155/Ε.103/2013 κοινή υπουργική απόφαση «Καθορισμός πλαισίου κανόνων, μέτρων και διαδικασιών για την ολοκληρωμένη πρόληψη και τον έλεγχο της ρύπανσης του περιβάλλοντος από βιομηχανικές δραστηριότητες, σε συμμόρφωση προς τις διατάξεις της οδηγίας 2010/75/ΕΕ «περί βιομηχανικών εκπομπών (ολοκληρωμένη πρόληψη και έλεγχος της ρύπανσης)» του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 24ης Νοεμβρίου 2010» (Β' 1450), όπως ισχύει.
13.Την υπ' αρ. οικ. 37674/2016 υπουργική απόφαση «Τροποποίηση και κωδικοποίηση της υπ' αρ. 1958/2012 υπουργικής απόφασης - Κατάταξη δημοσίων και ιδιωτι-κών έργων και δραστηριοτήτων σε κατηγορίες και υποκατηγορίες σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 1 του ν. 4014/2011 (Α' 209) όπως αυτή έχει τροποποιηθεί και ισχύει» (Β' 2471).
14.Την υπό στοιχεία ΑΠ:ΥΠΕΝ/ΔΠΔΑ/7949/139/ 27.1.2021 εισήγηση του Προϊσταμένου της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
15.Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της απόφασης αυτής δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:
Άρθρο 1
Αντικείμενο και πεδίο εφαρμογής
Με την παρούσα απόφαση καθορίζεται η μεθοδολογία κατάταξης των οικονομικών δραστηριοτήτων που υπάγονται στις περιβαλλοντικές Κατηγορίες Α και Β του άρθρου 1του ν. 4014/2011 (Α' 209), όπως ισχύει, σε βαθμό (κατηγορίες) επικινδυνότητας ως προς την προστασία του περιβάλλοντος. Με βάση την αξιολόγηση περιβαλλοντικού κινδύνου και την κατάταξη αυτή καταρτίζονται τα προγράμματα των τακτικών περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων.
Άρθρο 2
Κριτήρια κατάταξης οικονομικών δραστηριοτήτων των περιβαλλοντικών Κατηγοριών Α και Β σε κατηγορίες επικινδυνότητας
1.Η κατάταξη των οικονομικών δραστηριοτήτων σε κατηγορίες επικινδυνότητας γίνεται βάση κριτήριων που αφορούν στις περιβαλλοντικές επιπτώσεις μιας δραστηριότητας και σύμφωνα με τα κριτήρια επίδοσης / αξιολόγησης του φορέα λειτουργίας της δραστηριότητας.
2.Η βαθμολόγηση των κριτηρίων επίπτωσης συνδέεται άμεσα με την εκτίμηση των επιμέρους κατηγοριών επικινδυνότητας και επομένως του συνολικού περιβαλλοντικού κινδύνου κάθε δραστηριότητας.
3.Στο Παράρτημα Ι αναλύεται η αξιολόγηση και η βαθμολόγηση των παραπάνω κριτηρίων για τις οικονομικές δραστηριότητες των περιβαλλοντικών κατηγοριών Α και Β στα υποδείγματα Ι.1.α και Ι.2.α αντίστοιχα.
Άρθρο 3
Ανάλυση επικινδυνότητας και προσδιορισμός συχνότητας ελέγχου
1.Σε κάθε κατηγορία συνολικού περιβαλλοντικού κινδύνου, αντιστοιχίζεται μία ελάχιστη συχνότητα περιβαλλοντικής επιθεώρησης, ως ο μέγιστος χρόνος επανελέγχου ή μέγιστος χρόνος μεταξύ δύο ελέγχων, λαμβάνοντας υπόψη τις προβλέψεις του άρθρου 20 του ν. 4014/2011 (Α' 209).
2.Η κατάταξη των οικονομικών δραστηριοτήτων σε κατηγορίες επικινδυνότητας αποτελεί την βάση για τον προγραμματισμό των τακτικών περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων με συνεκτίμηση και άλλων παραγόντων κατά τα οριζόμενα στην παρούσα απόφαση.
3.Ειδικότερα, για τις δραστηριότητες που εμπίπτουν στην περιβαλλοντική κατηγορία Α του άρθρου 1 του ν. 4014/2011 (Α' 209), το σχέδιο περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων καταρτίζεται με βάση την ανάλυση επικινδυνότητας. Γ ια τον καθορισμό της συχνότητας των ελέγχων γίνεται εκτίμηση και αξιολόγηση των διαθέσιμων πόρων και άλλων παραμέτρων κατά τα οριζόμενα στην παρούσα, προκειμένου να καταρτιστούν τα προγράμματα τακτικών περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων.
4.Για τις οικονομικές δραστηριότητες της κατηγορίας Β του άρθρου 1 του ν. 4014/2011 (Α' 209), η κατάταξή τους σε κατηγορίες επικινδυνότητας αποτελεί την βάση για την έκδοση των προγραμμάτων τακτικών περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων με συνεκτίμηση και άλλων παραγόντων σε περιφερικό επίπεδο.
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΑ
Παράρτημα I
Μεθοδολογία ανάλυσης κινδύνου και ιεράρχησης περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων για οικονομικές
δραστηριότητες της ΥΑ 37674/2016 και της ΚΥΑ 92108/2020 όπως ισχύουν
1.1.Οικονομικές δραστηριότητες της Κατηγορίας Α του Ν. 4014/2011 όπως ισχύει
Ι.1.α. Παρουσίαση του υποδείγματος ανάλυσης κινδύνου για την κατηγορία A
Για την ανάλυση του κινδύνου χρησιμοποιείται υπόδειγμα, κατά το παρόν Παράρτημα, για την ανάλυση κινδύνου από δραστηριότητες της κατηγορίας αυτής.
Η παρούσα μεθοδολογία διαχωρίζει τα κριτήρια επίπτωσης (κριτήρια που αφορούν στην επίπτωση μιας δραστηριότητας στο περιβάλλον και στην ανθρώπινη υγεία) από τα κριτήρια πιθανότητας και επίδοσης του φορέα λειτουργίας/εκμετάλλευσης της δραστηριότητας. Η βαθμολόγηση των κριτηρίων επίπτωσης συνδέεται άμεσα με την εκτίμηση των επιμέρους κατηγοριών επικινδυνότητας και επομένως του συνολικού περιβαλλοντικού κινδύνου κάθε δραστηριότητας, ενώ τα κριτήρια πιθανότητας/επίδοσης έχουν περιορισμένη μόνο επίδραση.
Στη μεθοδολογία αυτή εφαρμόζεται ο «κανόνας επικινδυνότητας», δηλαδή ορίζεται ο αριθμός των επιμέρους κατηγοριών επικινδυνότητας με μεγίστη βαθμολόγηση που απαιτείται ώστε ο συνολικός περιβαλλοντικός κίνδυνος μιας εγκατάστασης να ισούται με τη μέγιστη βαθμολόγηση.
Εάν ο αριθμός των επιμέρους κατηγοριών επικινδυνότητας με τη μέγιστη βαθμολόγηση είναι μικρότερος από τον «κανόνα επικινδυνότητας», τότε ο συνολικός περιβαλλοντικός κίνδυνος μιας εγκατάστασης είναι μικρότερος κατά μία μονάδα από τη μέγιστη βαθμολόγηση των επιμέρους κατηγοριών.
Ειδικότερα για την εφαρμογή της παρούσας απόφασης:
1.Διαμορφώνονται οι επιμέρους κατηγορίες επικινδυνότητας βάσει των επιμέρους κριτηρίων επίπτωσης. Οι κατηγορίες αυτές μεταβάλλονται μόνο κατά μία μονάδα προς τα πάνω ή προς τα κάτω, ανάλογα με τα κριτήρια επίδοσης του φορέα λειτουργίας/εκμετάλλευσης της δραστηριότητας.
2.Καθορίζεται ο «κανόνας επικινδυνότητας» που είναι ένας ακέραιος αριθμός από 1 έως 3, ανάλογα με το πλήθος των κριτηρίων επίπτωσης (όσο περισσότερα είναι τα κριτήρια επίπτωσης, τόσο μεγαλύτερος είναι ο κανόνας επικινδυνότητας).
3.Η τιμή του μέγιστου βαθμού μεταξύ των επιμέρους κατηγοριών επικινδυνότητας προσδιορίζει την κατηγορία συνολικού περιβαλλοντικού κινδύνου και επομένως τη συχνότητα επιθεώρησης υπό την προϋπόθεση ότι ικανοποιείται ο «κανόνας επικινδυνότητας». Διαφορετικά, η κατηγορία συνολικού περιβαλλοντικού κινδύνου ισούται με το μέγιστο βαθμό των επιμέρους κατηγοριών επικινδυνότητας, μειωμένο κατά μία μονάδα.
Το άθροισμα των βαθμολογήσεων όλων των επιμέρους κατηγοριών επικινδυνότητας μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να εκτιμηθεί η χρονική διάρκεια και κατ' επέκταση το οικονομικό κόστος και το ανθρώπινο δυναμικό που απαιτείται για να πραγματοποιηθεί ο κάθε έλεγχος.
Ι.1.β. Εφαρμογή του υποδείγματος ανάλυσης κινδύνου σε οικονομικές δραστηριότητες
1.Σύμφωνα με το υπόδειγμα, επιλέγονται τα ακόλουθα κριτήρια επίπτωσης:
i.Κατάταξη της δραστηριότητας στην υποκατηγορία Α1 ή Α2 σύμφωνα με την κατάταξη της ΥΑ 37674/2016 (Β' 2471) « Τροποποίηση και κωδικοποίηση της ΥΑ 1958/2012» όπως ισχύει και της ΚΥΑ 92108/2020 (Β' 3833).
ii.Υπαγωγή της δραστηριότητας στο Παράρτημα I της Οδηγίας 2010/75/ΕΕ περί βιομηχανικών εκπομπών (ολοκληρωμένη πρόληψη και έλεγχος της ρύπανσης).
iii.Υπαγωγή της δραστηριότητας στην Οδηγία 2003/105/ΕΚ (SEVESO III) για την αντιμετώπιση των κινδύνων μεγάλων ατυχημάτων σχετιζόμενων με επικίνδυνες ουσίες, με διαφοροποίηση σε μονάδες ανώτερης βαθμίδας (upper tier) και μονάδες κατώτερης βαθμίδας (lower tier).
iv.Υπαγωγή της δραστηριότητας στο Κεφάλαιο IV της Οδηγίας 2010/75/ΕΕ περί βιομηχανικών εκπομπών (IED) για τον περιορισμό των εκπομπών από μονάδες αποτέφρωσης και συναποτέφρωσης αποβλήτων ή στο Κεφάλαιο V της Οδηγίας 2010/75/ΕΕ περί βιομηχανικών εκπομπών (IED) για τον περιορισμό των εκπομπών πτητικών οργανικών ενώσεων που οφείλονται στη χρήση οργανικών διαλυτών σε ορισμένες δραστηριότητες και εγκαταστάσεις,
v.Υπαγωγή της δραστηριότητας στον Κανονισμό ΕΚ/166/2006 (EPRTR) για τη σύσταση ευρωπαϊκού μητρώου έκλυσης και μεταφοράς ρύπων και εκλύσεις ρύπων στον ατμοσφαιρικό αέρα, στα ύδατα και στο έδαφος.
vi.Υπαγωγή του έργου ή της δραστηριότητας στον Κανονισμό ΕΚ/166/2006 (EPRTR) για τη σύσταση ευρωπαϊκού μητρώου έκλυσης και μεταφοράς ρύπων και μεταφορές αποβλήτων εκτός των ορίων της εγκατάστασης.
vii.Χωροθέτηση ή μη της δραστηριότητας εντός κάποιας προστατευόμενης περιοχής του δικτύου NATURA 2000 (ή ενδεχομένως σε άλλη θεσμοθετημένη περιοχή προστασίας του ν. 3937/2011, όπως ισχύει).
viii.Ιεράρχηση κάθε ομάδας/υποομάδας έργων και δραστηριοτήτων της ΥΑ 37674/2016 (Β' 2471) όπως ισχύει και της ΚΥΑ 92108/2020 (Β' 3833), σε τρεις κατηγορίες επικινδυνότητας (χαμηλή, μεσαία, ψηλή), ανάλογα με τις ανάγκες ελέγχου συγκεκριμένων κατηγοριών/υποομάδων δραστηριοτήτων, με βάση τα ευρήματα και την εμπειρία προηγούμενων ελέγχων (Παράρτημα II της παρούσας).
2.Κάθε κριτήριο επίπτωσης βαθμολογείται από 1 ως 5, όπου η βαθμολόγηση «5» αντιστοιχεί στην υψηλότερη κατηγορία επικινδυνότητας και «1» στη χαμηλότερη.
3.Πέραν των κριτηρίων επίπτωσης, κάθε δραστηριότητα αξιολογείται και με τα παρακάτω κριτήρια πιθανότητας και επίδοσης του κάθε φορέα λειτουργίας/εκμετάλλευσης (βλ. αναλυτικότερα το Παράρτημα III):
i.Την καταχώριση σε ισχύ της δραστηριότητας στο μητρώο του συστήματος οικολογικής διαχείρισης και ελέγχου EMAS (Κανονισμός ΕΚ αριθ. 1221/2009).
ii.Το ιστορικό συμμόρφωσης της δραστηριότητας στους περιβαλλοντικούς όρους και στις διατάξεις της κείμενης περιβαλλοντικής νομοθεσίας, βάσει αποτελεσμάτων προηγούμενων περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων.
iii.Τη λειτουργία της δραστηριότητας εντός Βιομηχανικών και Επιχειρηματικών Περιοχών, εκτός από τις βιομηχανικές δραστηριότητες οι οποίες προκαλούν ρύπανση και αναφέρονται στα Κεφάλαια II έως VI της KYA 36060/1155/Ε.103/2013 (B' 1450) (Οδηγία 2010/75/ΕΕ) ή εμπίπτουν στην ΚΥΑ 172058/2016 (Β' 354) (Οδηγία SEVESO III).
4.Τα επιμέρους αυτά κριτήρια πιθανότητας/επίδοσης λαμβάνουν τιμές «-1», «0» ή «1» και η επίδραση τους μπορεί να είναι θετική, ουδέτερη ή αρνητική αντίστοιχα στην εκτίμηση επικινδυνότητας.
5.Η μέση τιμή των επιμέρους κριτηρίων επίδοσης, στρογγυλοποιημένη στον πλησιέστερο ακέραιο αριθμό, δίνει το συνολικό βαθμό πιθανότητας/επίδοσης για κάθε δραστηριότητα, ο οποίος λαμβάνει τιμές «-1», «0» ή «1».
Εν συνεχεία, ο συνολικός βαθμός επίδοσης της δραστηριότητας προστίθεται σε κάθε επιμέρους κριτήριο επίπτωσης, για να προκύψει η επιμέρους κατηγορία επικινδυνότητας που αντιστοιχεί σε κάθε κριτήριο επίπτωσης. Κατά αυτόν τον τρόπο, η επίδραση του κριτηρίου επίδοσης μπορεί να είναι θετική, αρνητική ή ουδέτερη στην εκτίμηση επικινδυνότητας. Δηλαδή, μια καλή επίδοση του φορέα λειτουργίας/εκμετάλλευσης που βαθμολογείται με «-1» μειώνει την εκτιμώμενη επικινδυνότητα κατά ένα βήμα, ενώ μια αρνητική επίδοση που βαθμολογείται με «+1» αυξάνει την εκτιμώμενη επικινδυνότητα.
Τέλος, για να υπολογιστεί η κατηγορία συνολικού περιβαλλοντικού κινδύνου κάθε έργου και δραστηριότητας, χρησιμοποιούνται οι επιμέρους κατηγορίες επικινδυνότητας και εφαρμόζεται ο «κανόνας επικινδυνότητας». Ως «κανόνας επικινδυνότητας» επιλέγεται ο αριθμός «δύο», δεδομένου του μεγάλου αριθμού των κριτηρίων επίπτωσης που χρησιμοποιούνται.
6.Ως κατηγορία συνολικού περιβαλλοντικού κινδύνου λαμβάνεται η μεγαλύτερη τιμή από τις επιμέρους κατηγορίες επικινδυνότητας, υπό την προϋπόθεση ότι η τιμή αυτή παρουσιάζεται σε τουλάχιστον δύο επιμέρους κατηγορίες επικινδυνότητας. Διαφορετικά, η κατηγορία συνολικού περιβαλλοντικού κινδύνου ισούται με τη μεγαλύτερη τιμή από τις επιμέρους κατηγορίες επικινδυνότητας μειωμένη κατά μία μονάδα.
7.Το εύρος τιμών της συνολικής κατηγορίας περιβαλλοντικού κινδύνου κυμαίνεται από 0 έως 6. Η μέθοδος υπολογισμού του συνολικού περιβαλλοντικού κινδύνου παρουσιάζεται αναλυτικά στο Παράρτημα III.
1.2.Οικονομικές δραστηριότητες της κατηγορίας Β του Ν. 4014/2011 όπως ισχύει Ι.2.α. Υπόδειγμα αξιολόγησης κινδύνου
Το υπόδειγμα αξιολόγησης κινδύνου περιλαμβάνει τα εξής στοιχεία και κριτήρια:
ΜΕΡΟΣ I - ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΕΠΙΠΤΏΣΕΩΝ
Α. Βαθμολογείται η υπαγωγή στο παράρτημα της Οδηγίας 2011/92/ΕΕ όπως τροποποιήθηκε με την Οδηγία 2014/52/ΕΕ
ΚΡΙΤΗΡΙΟ A: |
Συνάφεια με την Οδηγία 2011/92/ΕΕ όπως τροποποιήθηκε με την Οδηγία 2014/52/ΕΕ |
Εντάσσεται στο Παράρτημα I |
40 |
Εντάσσεται στο Παράρτημα II |
20 |
Άλλο |
0 |
Β. Βαθμολογείται η συνάφεια με άλλες ευρωπαϊκές οδηγίες και εθνική νομοθεσία για την προστασία του περιβάλλοντος
ΚΡΙΤΗΡΙΟ Β: |
Συνάφεια με ευρωπαϊκές οδηγίες και εθνική νομοθεσία για την προστασία του περιβάλλοντος |
Εντάσσεται στο Παράρτημα 1 της Οδηγίας 2010/75/ΕΕ (όπως τροποποιήθηκε και ισχύει) |
40 |
Υδραυλικά έργα σε υδατικά συστήματα με περιβαλλοντικούς στόχους που εμπίπτουν στο Άρθρο 4, παρ. 4 ή 5, της Οδηγίας Πλαίσιο για τα ύδατα 2000/60/ΕΚ. |
20 |
Λιμενικά έργα: (1) σε υδατικά συστήματα με περιβαλλοντικούς στόχους που εμπίπτουν στο Άρθρο 4, παρ. 4 ή 5, της Οδηγίας Πλαίσιο για τα ύδατα 2000/60/ΕΚ ή (2) σε σημεία θαλασσίων υδάτων που εμπίπτουν στις προβλέψεις του Άρθρου 14 της Οδηγίας 2008/56/ΕΚ |
20 |
Συστήματα περιβαλλοντικών υποδομών: εκτελεί εργασίες με επικίνδυνα απόβλητα του άρθρου 17 της οδηγίας 2008/98/ΕΚ, όπως ισχύει, ή εμπίπτει στις παρεκκλίσεις του Άρθρου 18 της ίδιας οδηγίας. |
20 |
Εξορυκτικές δραστηριότητες: (1) διαχειρίζεται εγκαταστάσεις του Άρθρου 6 της οδηγίας 2006/21/ΕΚ ή και (2) εκτελεί εργασίες διάθεσης εξορυκτικών αποβλήτων που εμπίπτουν σε μία από τις παραγράφους 4, 5 ή 6 του Άρθρου 13 της οδηγίας 2006/21/ΕΚ |
40 |
Τουριστικές εγκαταστάσεις και έργα αστικής ανάπτυξης, κτιριακού τομέα, αθλητισμού και αναψυχής: ειδικές τουριστικές υποδομές του Άρθρου 1 του Ν. 4276/2014 ή προσδιοριζόμενες κατ' εξουσιοδότηση του εν λόγω Άρθρου. |
20 |
Πτηνοκτηνοτροφικές εγκαταστάσεις: εγκατεστημένη εντός Ζώνης Ευαίσθητης στη Νιτρορύπανση όπως προσδιορίζεται από το Μητρώο Προστατευόμενων Περιοχών του οικείου Σχεδίου Διαχείρισης Δεκανών Απορροής Ποταμών, κατ' εφαρμογή της οδηγίας 2000/60/ΕΚ. |
20 |
Υδατοκαλλιέργειες: (1) σε υδατικά συστήματα με περιβαλλοντικούς στόχους που εμπίπτουν στο Άρθρο 4, παρ. 4 ή 5, της Οδηγίας Πλαίσιο για τα ύδατα 2000/60/ΕΚ ή (2) σε σημεία θαλασσίων υδάτων που εμπίπτουν στις προβλέψεις του Άρθρου 14 της Οδηγίας 2008/56/ΕΚ |
20 |
Άλλο |
0 |
Γ. Βαθμολογείται η περιβαλλοντική επίπτωση/εκπομπή ρύπων
ΚΡΙΤΗΡΙΟ Γ: |
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΥΠΟΚΡΙΤΗΡΙΩΝ |
Περιβαλλοντική επίπτωση |
||
X |
Μ |
Υ |
||
Γ1 |
Εκπομπές αέρα (συμπεριλαμβάνονται οσμές) |
0 |
5 |
10 |
Γ2 |
Υγρά απόβλητα (Λύματα) |
0 |
5 |
10 |
Γ3 |
Στερεά απόβλητα |
0 |
5 |
10 |
Γ4 |
Πιέσεις στους φυσικούς πόρους |
0 |
5 |
10 |
Γ = Γ1+Γ2+Γ3+Γ4
Δ. Βαθμολογείται η χωροθέτηση της εγκατάστασης και η ευαισθησία του περιβάλλοντος
ΚΡΙΤΗΡΙΟ Δ: |
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΥΠΟΚΡΙΤΗΡΙΩΝ |
Χωροθέτηση δραστηριότητας |
Υποκριτήριο Δ1: χρήσεις γης |
||
1.1 |
Η εγκατάσταση βρίσκεται σε θεσμοθετημένη βιομηχανική περιοχή (επιχειρηματικό πάρκο ή ΟΥΜΕΔ του ν. 3982/2011 όπως ισχύει ή ΠΕΔ του ν.4759/2020) |
-10 |
1.2 |
Η εγκατάσταση βρίσκεται σε μη θεσμοθετημένη περιοχή συγκέντρωσης βιομηχανιών (Άτυπη Βιομηχανική Συγκέντρωση του ν.3982/2011 όπως ισχύει) |
8 |
1.3 |
Η εγκατάσταση βρίσκεται σε γεωργική γη υψηλής παραγωγικότητας βάσει γνωμοδότησης ΠΕΧΩΠ κατ' εφαρμογή των προβλέψεων της ΚΥΑ 168040/2010 (Β'1528) και η δραστηριότητα δεν συμπεριλαμβάνεται σε αυτές της παραγράφου 1 του Άρ.5 του Ειδικού Χωροταξικού Πλαισίου για τη Βιομηχανία. |
13 |
1.4 |
Η εγκατάσταση βρίσκεται σε γεωργική γη μη υψηλής παραγωγικότητας βάσει γνωμοδότησης ΠΕΧΩΠ |
8 |
1.5 |
Η εγκατάσταση βρίσκεται σε περιοχή όπου απαγορεύονται τέτοιες δραστηριότητες, αλλά ισχύουν εξαιρέσεις |
20 |
1.6 |
Η εγκατάσταση βρίσκεται εκτός σχεδίου πόλης ή οικισμού και εκτός ΤΠΣ/ΕΠΣ όπου δεν υφίσταται εγκεκριμένο πολεοδομικό σχέδιο (οποιουδήποτε επιπέδου πολεοδομικού σχεδιασμού) |
10 |
1.7 |
Τίποτα από τα παραπάνω |
0 |
Υποκριτήριο Δ2: Ευαισθησία περιβάλλοντος |
||
2.1 |
Η εγκατάσταση βρίσκεται ολικώς ή μερικώς εντός περιοχής Natura 2000, με σχέδιο ζωνών προστασίας (ΚΥΑ ή ΠΔ), ή άλλων θεσμοθετημένων περιοχών προστασίας του ν. 3937/2011 όπως ισχύει |
10 |
2.2 |
Η εγκατάσταση βρίσκεται ολικώς ή μερικώς εντός περιοχής Natura 2000, χωρίς σχέδιο ζωνών προστασίας (χωρίς ΚΥΑ ή ΠΔ) |
20 |
2.3 |
Τα λύματα (αν υπάρχουν) απορρίπτονται σε ευαίσθητους αποδέκτες |
10 |
2.4 |
Τίποτα από τα παραπάνω |
0 |
Συντελεστές βαρύτητας
Τα κριτήρια έχουν σταθμιστεί για να ληφθεί υπόψη η σημασία τους για την αξιολόγηση κινδύνου, ως
εξής:
WA = 20%
WB = 20%
Wr = 30%
WA = 30%
ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΣΥΝΟΛΙΚΗΣ ΖΗΜΙΑΣ, H H = A*WA+B*WB+PWr+A*WA
ΜΕΡΟΣ II—ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΑ
Ε. Βαθμολογείται η ύπαρξη συστήματος περιβαλλοντικής διαχείρισης του φορέα.
Κριτήριο Ε: Σύστημα Περιβαλλοντικής Διαχείρισης |
|
Η εγκατάσταση εφαρμόζει σύστημα περιβαλλοντικής διαχείρισης EMAS: |
E = -12.5% |
Διαφορετικά |
E = 0 |
Ζ. Αξιολογείται και βαθμολογείται το ιστορικό προηγούμενων ελέγχων και συμμόρφωσης του φορέα.
ΚΡΙΤΗΡΙΟ Ζ: Αρχείο συμμόρφωσης |
|
Εάν η εγκατάσταση έχει ιστορικό βαθμολογίας «χαμηλού κινδύνου» κατά την τελευταία επιθεώρηση |
Ζ = -12.5% |
Εάν η εγκατάσταση έχει ιστορικό βαθμολογίας «υψηλού κινδύνου» ή «κρίσιμου κινδύνου» κατά την τελευταία επιθεώρηση |
Ζ = +25% |
Εάν η εγκατάσταση έχει ιστορικό βαθμολογίας «μεσαίου κινδύνου» κατά την τελευταία επιθεώρηση ή αν δεν έχει επιθεωρηθεί τα τελευταία 6 έτη |
Ζ = 0 |
ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΣΥΝΟΛΙΚΟΥ ΚΙΝΔΥΝΟΥ, Κ
ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΣΥΝΟΛΙΚΗΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΑΣ, P
P = 1 + E + Ζ Min(P)=75%
Max(P)=125%
ΜΕΡΟΣ III-ΚΙΝΔΥΝΟΣ
Ο συνολικός κίνδυνος είναι ο πολλαπλασιασμός της επίπτωσης (H) και της πιθανότητας (P), δηλαδή H x P, με μεγίστη τιμή για το Κ: Max(K)=40.
1.2.β. Προσδιορισμός συχνότητας επιθεώρησης για κάθε έργο ή δραστηριότητα κατηγορίας Β
Εξετάζονται τα ακόλουθα όρια κινδύνου:
Κ1 - Υψηλός κίνδυνος: 35 - 40 Κ2 - Μέσος/Υψηλός κίνδυνος: 25 - 35 Κ3 - Μέσος κίνδυνος: 10 - 25 Κ4 - Χαμηλός κίνδυνος: κάτω από 10
Η συχνότητα ελέγχου της οικονομικής δραστηριότητας καθορίζεται με βάση την κατάταξή της στην αντίστοιχη κατηγορία κινδύνου (Κ1-Κ4).
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ II
Ιεράρχηση των ομάδων / υποομάδων έργων και δραστηριοτήτων
Ομάδα έργων σύμφωνα με την ΥΑ 37674/2016 (Β' 2471) όπως ισχύει και την ΚΥΑ 92108/2020 (Β' 3833) |
Υποομάδα έργων και α/α |
Στερεά απόβλητ α |
Υγρά απόβλητ α |
Αέριες εκπομπές I θόρυβος, οσμές |
Πιέσεις στο φυσικό περιβάλ λον |
Ιεράρχηση X: Χαμηλή Μ: Μεσαία Υ: Υψηλή |
|
I |
Έργα μεταφορών (οδικά, σιδηρ/κά, αεροδρόμια) |
1-32 |
X |
X |
Μ |
Μ |
Μεσαία (Μ) ιεράρχηση |
II |
Υδραυλικά έργα (φράγματα, ταμιευτήρες, υδροληψίες, μεταφορά νερού, αρδευτικά, αναδασμοί, αντιπλημμυρικά κλπ) |
1-22 |
Μ |
Μ |
Μ |
Υ |
Μεσαία (Μ) ιεράρχηση |
III |
Λιμενικά έργα |
1-12 |
Υ |
Μ |
Μ |
Υ |
Μεσαία (Μ) ιεράρχηση |
IV |
Συστήματα περιβαλλοντικών υποδομών (επεξεργασία αποβλήτων, επεξεργασία αστικών λυμάτων) |
1-25 αποθήκευση επεξεργασία και διάθεση αποβλήτων (εκτός από τα α/α 6, 7, 8, 9, 10, 12, 15, 16, 17, 18) |
Υ |
Υ |
Υ |
Υ |
Υψηλή (Υ) ιεράρχηση |
6, 7, 8, 9, 10, 12, 15 αποθήκευση & επεξεργασία μη επικινδύνων, ΣΜΑ, ΚΔΑΥ, κομποστοποίηση |
Μ |
Μ |
Μ |
Μ |
Μεσαία (Μ) ιεράρχηση |
||
16, 17, 18 ΑΕΚΚ |
X |
X |
X |
X |
Χαμηλή (X) ιεράρχηση |
||
V |
Εξορυκτικές δραστηριότητες |
1, 2, 7, 11 |
Υ |
Υ |
Υ |
Υ |
Υψηλή (Υ) ιεράρχηση |
|
|
3-6, 8-10 |
Μ |
Μ |
X |
Μ |
Μεσαία (Μ) ιεράρχηση |
VI |
Τουριστικές εγκ/σεις, έργα αθλητισμού, αναψυχής |
1-26 |
X |
Μ |
X |
Μ |
Μεσαία (Μ) ιεράρχηση |
VII |
Πτηνοκτηνοτροφικές Εγκαταστάσεις |
1-14 |
Μ |
Υ |
Μ |
Μ |
Μεσαία (Μ) ιεράρχηση |
VIII |
Υδατοκαλλιέργειες |
1-10 |
X |
Μ |
X |
X |
Χαμηλή (X) ιεράρχηση |
|
|
1-41 τροφίμων και ποτών |
Μ |
Μ |
X |
- |
Μεσαία (Μ) ιεράρχηση |
|
|
42-55 κλωστοϋφαντουργι κές |
Μ |
Μ |
Μ |
- |
Μεσαία (Μ) ιεράρχηση |
|
|
56-61 δέρματος |
Υ |
Υ |
Υ |
- |
Υψηλή (Υ) ιεράρχηση |
IX |
|
62-67 ξύλου |
Μ |
Μ |
Μ |
- |
Μεσαία (Μ) ιεράρχηση |
|
Βιομηχανικές |
68-75 χαρτιού |
Μ |
Υ |
X |
- |
Μεσαία (Μ) ιεράρχηση |
|
δραστηριότητες |
76-80 εκτυπωτικές |
Μ |
Μ |
Υ |
- |
Μεσαία (Μ) ιεράρχηση |
|
|
81-89 παραγωγή καυσίμων |
Υ |
Υ |
Υ |
- |
Υψηλή (Υ) ιεράρχηση |
|
|
90-112 χημικά προϊόντα, ελαστικό, πλαστικά (εκτός από α/α 94, 97, 98, 108) |
Υ |
Μ |
Υ |
- |
Υψηλή (Υ) ιεράρχηση |
|
|
94, 97, 98, 108 πλαστικά, παρασιτοκτόνο (εκτός απλής τυποποίησης), |
Μ |
Υ |
Υ |
- |
Υψηλή (Υ) ιεράρχηση |
|
|
χρώματα, χημικές ουσίες |
|
|
|
|
|
113-134 προϊόντα μη-μεταλλικά (εκτός από το α/α 125) |
Υ |
Μ |
Υ |
- |
Υψηλή (Υ) ιεράρχηση |
||
125 παραγωγή ετοίμου σκυροδέματος |
X |
X |
X |
- |
Χαμηλή (X) ιεράρχηση |
||
135-176 μέταλλα & μεταλλικά προϊόντα 177-182 ηλεκτρ. εξοπλισμός 183-194 εξοπλισμός μεταφορών |
Μ |
|
X |
- |
Μεσαία (Μ) ιεράρχηση |
||
200 αφαλάτωση νερού |
X |
X |
X |
- |
Χαμηλή (X) ιεράρχηση |
||
201-206 αποθήκευση καυσίμων |
Μ |
Μ |
Μ |
- |
Μεσαία (Μ) ιεράρχηση |
||
207-211 παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας εκτός ΑΠΕ |
Y |
Y |
Y |
- |
Υψηλή (Υ) ιεράρχηση |
||
212 κατασκευή- βαφή επίπλων |
Μ |
Μ |
Υ |
- |
Μεσαία (Μ) ιεράρχηση |
||
213-220, 222-223 λοιπές βιομηχανίες & εγκαταστάσεις, αποθήκες 226-228 διάφορες εγκαταστάσεις |
X |
X |
X |
- |
Χαμηλή (X) ιεράρχηση |
||
221 ΒΙΠΕ-ΒΙΟΠΑ |
Μ |
Μ |
X |
- |
Μεσαία (Μ) ιεράρχηση |
|
|
224 ανακύκλωση μεταλλικών & μη μεταλλικών απορ. & υπολειμμάτων, επεξ. αποβλήτων από απορρυπασμένα ΟΤΚΖ, 225 επεξεργασία ηλεκτρικού & ηλεκτρονικού εξοπλισμού χωρίς τεμαχισμό, απορρύπανση ΟΤΚΖ χωρίς τεμαχισμό |
Υ |
Υ |
Υ |
- |
Υψηλή (Υ) ιεράρχηση |
X |
Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας |
1 ΑΣΠΗΕ |
- |
- |
- |
Μ |
Μεσαία (Μ) ιεράρχηση |
2-4 φωτοβολταϊκοί, ηλιοθερμικοί & γεωθερμικοί σταθμοί |
X |
X |
X |
Μ |
Χαμηλή (X) ιεράρχηση |
||
5-7 καύση βιοκαυσίμων, βιοαερίου, βιομάζας |
Μ |
Μ |
Υ |
- |
Μεσαία (Μ) ιεράρχηση |
||
8,9 υδροηλεκτρικά και υβριδικά |
- |
- |
- |
Μ |
Μεσαία (Μ) ιεράρχηση |
||
XI |
Μεταφορά ενέργειας και καυσίμων |
1-11 μεταφορά καυσίμων, κλπ |
X |
X |
X |
- |
Χαμηλή (X) ιεράρχηση |
XII |
Ειδικά έργα |
1-6 κεραίες- σταθμοί τηλεόρασης, ραδιοφώνου, τηλεφωνίας |
- |
- |
- |
X |
Χαμηλή (X) ιεράρχηση |
7-18 λοιπά ειδικά έργα & δραστηριότητες |
Μ |
Μ |
Μ |
Μ |
Μεσαία (Μ) ιεράρχηση |
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ III
Μοντέλο ανάλυσης περιβαλλοντικού κινδύνου έργων και δραστηριοτήτων κατηγορίας A
Α. Βαθμολόγηση των κριτηρίων επίπτωσης και πιθανότητας/επίδοσης |
|||
Κριτήρια επίπτωσης του έργου ή της δραστηριότητας (Impact Criteria - IC) |
Συνθήκη ελέγχου |
Βαθμός |
|
|
|
Α1 και υπαγωγή στο Παρ. 1 της Οδηγίας |
5 |
ICa |
Υπαγωγή στο Παράρτημα 1 της Οδηγίας |
Α1 και μη υπαγωγή στο Παρ. 1 της Οδηγίας |
3 |
2010/75/ΕΕ (IED) |
Α2 και υπαγωγή στο Παρ. 1 της Οδηγίας |
3,5 |
|
|
|
Α2 και μη υπαγωγή στο Παρ. 1 της Οδηγίας |
1 |
|
|
Α1 και υπαγωγή σε SEVESO (upper tier) |
5 |
|
|
Α1 και υπαγωγή σε SEVESO (lower tier) |
4 |
ICb |
Υπαγωγή στην Οδηγία 2003/105/ΕΚ |
A1 και μη υπαγωγή σε SEVESO |
3 |
(SEVESO III) |
Α2 και υπαγωγή σε SEVESO (upper tier) |
3,5 |
|
|
|
Α2 και υπαγωγή σε SEVESO (lower tier) |
2,5 |
|
|
Α2 και μη υπαγωγή σε SEVESO |
1 |
|
|
Α1, εντός προστατευόμενης περιοχής |
5 |
ICc |
Χωροθέτηση εντός ή εκτός |
Α1, εκτός προστατευόμενης περιοχής |
3 |
θεσμοθετημένης περιοχής προστασίας |
Α2, εντός προστατευόμενης περιοχής |
3 |
|
|
|
Α2, εκτός προστατευόμενης περιοχής |
1 |
ICd |
Υπαγωγή στον Κανονισμό 2006/166/ΕΚ (EPRTR) και εκλύσεις ρύπων στον ατμοσφαιρικό αέρα, στα ύδατα και στο |
Υπαγωγή στο Παρ. 1 και έκλυση ρύπων σε τιμές μεγαλύτερες των εφαρμοστέων τιμών κατωφλιού που ορίζονται στο Παρ. II του Κανονισμού, είτε και στα τρία περιβαλλοντικά μέσα (αέρα, ύδατα και έδαφος), είτε σε δύο περιβαλλοντικά μέσα και Α1 |
5 |
|
έδαφος |
Υπαγωγή στο Παρ. 1 και έκλυση ρύπων σε τιμές μεγαλύτερες των εφαρμοστέων τιμών κατωφλιού που ορίζονται στο Παρ. II του Κανονισμού σε δύο |
4 |
|
|
περιβαλλοντικά μέσα (αέρα & ύδατα, αέρα & έδαφος ή ύδατα & έδαφος) και Α2 |
|
|
|
Υπαγωγή στο Παρ. 1 και έκλυση ρύπων σε τιμές μεγαλύτερες των εφαρμοστέων τιμών κατωφλιού που ορίζονται στο Παρ. II του Κανονισμού μόνο σε ένα μόνο περιβαλλοντικό μέσο (αέρα, ύδατα ή έδαφος) και Α1 |
3 |
|
|
Υπαγωγή στο Παρ. 1 και έκλυση ρύπων σε τιμές μεγαλύτερες των εφαρμοστέων τιμών κατωφλιού που ορίζονται στο Παρ. II του Κανονισμού μόνο σε ένα μόνο περιβαλλοντικό μέσο (αέρα, ύδατα ή έδαφος) και Α2 |
2 |
|
|
Υπαγωγή στο Παρ. 1 και έκλυση ρύπων σε τιμές που δεν υπερβαίνουν τις εφαρμοστέες τιμές κατωφλιού που ορίζονται στο Παρ. II του Κανονισμού |
1 |
|
|
Α1 και υπαγωγή στο Κεφ. IV ή V της Οδηγίας |
5 |
ICe |
Υπαγωγή στο Κεφάλαιο IV ή V της |
Α1 και μη υπαγωγή στο Κεφ. IV ή V της Οδηγίας |
3 |
Οδηγίας 2010/75/ΕΕ (IED) |
Α2 και υπαγωγή στο Κεφ. IV ή V της Οδηγίας |
3,5 |
|
|
|
Α2 και μη υπαγωγή στο Κεφ. IV ή V της Οδηγίας |
1 |
|
|
Μη επικίνδυνα απόβλητα >100.000 τ/έτος ή επικίνδυνα απόβλητα >20.000 τ/έτος |
5 |
|
|
Μη επικίνδυνα απόβλητα >50.000 τ/έτος ή επικίνδυνα απόβλητα >10.000 τ/έτος |
4 |
ICf |
Υπαγωγή στον Κανονισμό 2006/166/ΕΚ (EPRTR) και μεταφορές αποβλήτων εκτός των ορίων της εγκατάστασης |
Μη επικίνδυνα απόβλητα >20.000 τ/έτος ή επικίνδυνα απόβλητα >5.000 τ/έτος |
3 |
|
Μη επικίνδυνα απόβλητα >2.000 τ/έτος ή επικίνδυνα απόβλητα >2 τ/έτος |
2 |
|
|
|
Μη επικίνδυνα απόβλητα <2.000 τ/έτος ή επικίνδυνα απόβλητα <2 τ/έτος |
1 |
ICg |
Συντελεστής Ιεράρχησης |
Α1, υψηλής ιεράρχησης |
4,5 |
Α1, μεσαίας ιεράρχησης |
3 |
|
|
Α1, χαμηλής ιεράρχησης |
2 |
|
|
Α2, υψηλής ιεράρχησης |
3 |
|
|
Α2, μεσαίας ιεράρχησης |
2 |
|
|
Α2, χαμηλής ιεράρχησης |
1 |
Κριτήρια πιθανότητας/επίδοσης (Operator Performance Criteria - OPC) |
Συνθήκη ελέγχου |
Βαθμός |
|
|
|
Έλεγχος χωρίς βεβαίωση παραβάσεων |
-1 |
OPCa |
Ιστορικό περιβαλλοντικής συμμόρφωσης |
Χωρίς έλεγχο από ελεγκτική αρχή |
0 |
|
|
Έλεγχος με βεβαίωση παραβάσεων |
1 |
OPCb |
Λειτουργία εντός/εκτός Βιομηχανικών Περιοχών |
Εντός Βιομηχανικών και Επιχειρηματικών Περιοχών, εκτός από τις βιομηχανικές δραστηριότητες οι οποίες προκαλούν ρύπανση και αναφέρονται στα Κεφάλαια II έως VI της της KYA 36060/1155/Ε.103/2013 (B' 1450) (Οδηγία 2010/75/ΕΕ) ή εμπίπτουν στην ΚΥΑ172058/2016 (Β' 354) (Οδηγία SEVESO III) |
-1 |
|
|
Εκτός Βιομηχανικών και Επιχειρηματικών Περιοχών |
0 |
OPCc |
Ενεργή καταχώριση στο μητρώο EMAS |
Εγκατάσταση καταχωρισμένη στο EMAS |
-1 |
του Κανονισμού ΕΚαρ. 1221/2009 |
Εγκατάσταση μη καταχωρισμένη στο EMAS |
0 |
Β. Μέθοδος υπολογισμού της κατηγορίας συνολικού περιβαλλοντικού κινδύνου κάθε έργου ή δραστηριότητας |
|||
Βήμα 1° |
Υπολογισμός ολικού κριτηρίου επίδοσης OPC: |
OPCa + OPCb + Οι |
Το ολικό κριτήριο επίδοσης στρογγυλοποιείται στον πλησιέστερο ακέραιο και άρα λαμβάνει τιμές-1, 0, 1 |
0PC - 3 |
|||
Βήμα 2° |
Υπολογισμός των επιμέρους κατηγοριών επικινδυνότητας (RCj) λαμβάνοντας υπόψη τα επιμέρους κριτήρια επίπτωσης (lCj) και το ολικό κριτήριο πιθανότητας/επίδοσης (OPC) |
RCa = ICa + OPC |
Σε κάθε κριτήριο επίπτωσης προστίθεται το ολικό κριτήριο πιθανότητας / επίπτωσης, με αποτέλεσμα κάθε κριτήριο:
|
RCb = ICb + OPC |
|||
RCc = ICc + OPC |
|||
RCd = ICd + OPC |
|||
RCe = ICe + OPC |
|||
RCf = ICf + OPC |
|||
RCg = ICg + OPC |
|||
Βήμα 3° |
Υπολογισμός της κατηγορίας συνολικού περιβαλλοντικού κινδύνου (RC) |
Ως κανόνας επικινδυνότητας επιλέγεται ο αριθμός 2. Ως κατηγορία συνολικού περιβαλλοντικού κινδύνου (RC) λαμβάνεται η μεγαλύτερη τιμή από τις επιμέρους κατηγορίες επικινδυνότητας (RCi), εάν η τιμή αυτή παρουσιάζεται σε τουλάχιστον δύο επιμέρους κατηγορίες επικινδυνότητας. Εάν δεν πληρείται η προαναφερόμενη απαίτηση («κανόνας 2»), τότε ως κατηγορία συνολικού περιβαλλοντικού κινδύνου λαμβάνεται η μεγαλύτερη τιμή από τις επιμέρους κατηγορίες επικινδυνότητας (RCi) μειωμένη κατά μία μονάδα. |
Άρθρο 4
Έναρξη ισχύος
Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 10 Φεβρουαρίου 2021
Κατεβάσετε το αρχείο με το πρωτότυπο κείμενο, όπως είναι δημοσιευμένο στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως (Φ.Ε.Κ.) του Εθνικού Τυπογραφείου.
Κοινή Υπουργική Απόφαση ΥΠΕΝ/ΣΕΝΕ/13582/952/2021 - ΦΕΚ 689/Β/22-2-2021
Μεθοδολογία προγραμματισμού των τακτικών περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων - Αξιολόγηση κινδύνου και κατάταξη σε βαθμούς επικινδυνότητας των οικονομικών δραστηριοτήτων που υπάγονται στις Κατηγορίες Α και Β του άρθρου 1 του ν. 4014/2011, όπως ισχύει.