Απόφαση Φ 10/42023/2025 - ΦΕΚ 3771/Β/17-7-2025
Τροποποίηση του π.δ. 273/1999 «Κανονισμός λειτουργίας του Συνηγόρου του Πολίτη» (Α 229).
Απόφαση Αριθμ. Φ 10/42023/2025
ΦΕΚ 3771/Β/17-7-2025
Τροποποίηση του π.δ. 273/1999 «Κανονισμός λειτουργίας του Συνηγόρου του Πολίτη» (Α'229).
Ο ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις:
Α. α) Του ν. 4622/2019 «Επιτελικό Κράτος: οργάνωση, λειτουργία και διαφάνεια της Κυβέρνησης, των κυβερνητικών οργάνων και της κεντρικής δημόσιας διοίκησης» (Α' 133) και ιδίως του άρθρου 20 αυτού, β) του ν. 3094/2003 «Συνήγορος του Πολίτη και άλλες διατάξεις» (Α'10),
γ) του ν. 3051/2002 «Συνταγματικά κατοχυρωμένες ανεξάρτητες αρχές, τροποποίηση και συμπλήρωση του συστήματος προσλήψεων στο δημόσιο τομέα και συναφείς ρυθμίσεις» (Α' 220), και ιδίως των παρ. 5 και 7 του άρθρου 2 αυτού,
δ) του άρθρου 8 του ν. 2623/1998 «Ανασύνταξη των εκλογικών καταλόγων, οργάνωση και άσκηση του εκλογικού δικαιώματος των ετεροδημοτών, εκσυγχρονισμός της εκλογικής διαδικασίας και άλλες διατάξεις» (Α' 139), ε) του ν. 2477/1997 «Συνήγορος του Πολίτη και Σώμα Επιθεωρητών - Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης» (Α'59), στ) του π.δ. 273/1999 «Κανονισμός λειτουργίας του Συνηγόρου του Πολίτη» (Α'229).
Β. Των άρθρων 5 και 8 του ν. 3469/2006 «Εθνικό Τυπογραφείο, Εφημερίς της Κυβερνήσεως και λοιπές διατάξεις» (Α' 131).
2. Την υπό στοιχεία Φ 10/15657/23-03-2022 απόφαση του Συνηγόρου του Πολίτη «Εσωτερικός κανονισμός της Ανεξάρτητης Αρχής "Συνήγορος του Πολίτη" για την ηλεκτρονική διακίνηση, έκδοση και διαχείριση εγγράφων» (Β' 1506).
3. Την υπό στοιχεία ΔΙΔΚ/Φ.ΣτΠ/οικ.19875/22-07-2016 (Υ.Ο.Δ.Δ. 403) απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών και Ηλεκτρονικής Ανασυγκρότησης με την οποία διορίστηκε στη θέση του Συνηγόρου του Πολίτη ο Ανδρέας Ποττά- κης, το από 27-07-2016 Πρωτόκολλο Διαβεβαίωσης και την από 27-07-2016 Βεβαίωση Ανάληψης Καθηκόντων.
4. Το από 27ης Ιουνίου 2025 εισηγητικό σημείωμα της Αναπληρώτριας Προϊστάμενης της Διεύθυνσης Γραμματείας της Ανεξάρτητης Αρχής «Συνήγορος του Πολίτη».
5. Το γεγονός ότι με την παρούσα απόφαση δεν προκα- λείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού.
6. Το γεγονός ότι οι διατάξεις της παρούσας δεν αφορούν σε διοικητική διαδικασία για την οποία υπάρχει υποχρέωση καταχώρισης στο ΕΜΔΔ - ΜΙΤΟΣ».
7. Τις υπηρεσιακές ανάγκες, αποφασίζουμε:
1. Το υπό στοιχείο β της παρ. 1 του άρθρου 10 του π.δ. 273/ 1999, αντικαθίσταται, ως εξής:
«1. β) Επικοινωνίας, Δημοσίων και Διεθνών Σχέσεων (ΜΕΔΔΣ)
Η ΜΕΔΔΣ οργανώνει την επικοινωνία του Συνηγόρου με τους πολίτες, τις δικαστικές και δημόσιες αρχές και υπηρεσίες, τη Βουλή των Ελλήνων και τους λοιπούς φορείς της δημόσιας ζωής.
Διαχειρίζεται, οργανώνει και υλοποιεί, σύμφωνα με τις σχετικές οδηγίες και αποφάσεις του Συνηγόρου, την επικοινωνιακή πολιτική της Αρχής, τις εξορμήσεις, επισκέψεις και δημόσιες εκδηλώσεις της και τις διεθνείς της σχέσεις. Η ΜΕΔΔΣ συνεργάζεται με το Τμήμα Βιβλιοθήκης, Αρχείου και Εκδόσεων για τις εκδόσεις της Αρχής, καθώς και για το έντυπο υλικό ενημέρωσης, προώθησης και προαγωγής των δράσεων της Αρχής και των αρμοδιοτήτων της. Η ΜΕΔΔΣ συνεργάζεται με το Τμήμα Πληροφορικής για τη διαχείριση των ιστοσελίδων της Αρχής.».
2. Η παρ. 7 του άρθρου 11 του π.δ. 273/1999, όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής:
«7. Το Γραφείο Διοικητικής Υποστήριξης Θεσσαλονίκης του τμήματος Γραμματειακής Υποστήριξης είναι αρμόδιο:
α) Για τη γραμματειακή υποστήριξη γενικά του γραφείου και συγκεκριμένα την παραλαβή, πρωτοκόλληση, διακίνηση και διεκπεραίωση εγγράφων των πολιτών που απευθύνονται στην Αρχή, την εξυπηρέτηση των οποίων αναλαμβάνει διαδοχικά το επιστημονικό προσωπικό που υπηρετεί στα γραφεία της Αρχής στη Θεσσαλονίκη.
β) Για τα λοιπά θέματα διοικητικής υποστήριξης, μεριμνά σε συνεργασία με τα αρμόδια τμήματα και γραφεία της Διεύθυνσης Γραμματείας της Αρχής. ».
3. Τα υπό στοιχεία δ) και ε) της παραγράφου 2 του άρθρου 12 του π.δ. 273/1999, όπως ισχύει, αντικαθίστανται, ως εξής:
«2. Οι σαράντα τέσσερις (44) θέσεις του τακτικού προσωπικού κατανέμονται ως εξής: δ) Τμήμα Γραμματειακής Υποστήριξης:
- Έξι (6) θέσεις κατηγορίας ΠΕ, κλάδου Διοικητικού - Οικονομικού, ειδικότητας Διοικητικού - Οικονομικού.
- Μία (1) θέση κατηγορίας ΤΕ, κλάδου Διοικητικού - Λογιστικού, ειδικότητας Διοικητικού - Λογιστικού
- Επτά (7) θέσεις κατηγορίας ΔΕ, κλάδου Διοικητικού - Λογιστικού, ειδικότητας Διοικητικού - Λογιστικού.
- Δύο (2) θέσεις κατηγορίας ΥΕ, κλάδου Επιμελητών - Κλητήρων, ειδικότητας Επιμελητών.
ε) Γραφείο Διοικητικής Υποστήριξης Θεσσαλονίκης:
- Μία (1) θέση κατηγορίας ΠΕ, κλάδου Διοικητικού - Οικονομικού, ειδικότητας Διοικητικού - Οικονομικού.
- Μία (1) θέση εκπαιδευτικής βαθμίδας ΔΕ, κλάδου Διοικητικού - Λογιστικού, ειδικότητας Διοικητικού - Λογιστικού.».
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 7 Ιουλίου 2025
Απόφαση Φ 10/42023/2025 - ΦΕΚ 3771/Β/17-7-2025
Τροποποίηση του π.δ. 273/1999 «Κανονισμός λειτουργίας του Συνηγόρου του Πολίτη» (Α 229).