x

Σύνδεση

Δεν έχετε λογαριασμό; Εγγραφείτε

Υπουργική Απόφαση 5409/1939 A1/2019 - ΦΕΚ 3797/Β/15-10-2019

2n τροποποίηση της 8771/3246 Α1/19-12-2018 (ΦΕΚ 5800 Β) απόφασης ανάθεσης καθηκόντων διαχείρισης για Πράξεις Κρατικών Ενισχύσεων των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων (ΠΕΠ) στο πλαίσιο της Δράσης «Ενίσχυση της Ίδρυσης και Λειτουργίας Μικρομεσαίων


Υπουργική Απόφαση Αριθμ. 5409/1939 A1/2019

ΦΕΚ 3797/Β/15-10-2019

2n τροποποίηση της 8771/3246 Α1/19-12-2018 (ΦΕΚ 5800 Β΄) απόφασης ανάθεσης καθηκόντων διαχείρισης για Πράξεις Κρατικών Ενισχύσεων των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων (ΠΕΠ) στο πλαίσιο της Δράσης «Ενίσχυση της Ίδρυσης και Λειτουργίας Μικρομεσαίων Τουριστικών Επιχειρήσεων» στον Ενδιάμεσο Φορέα Επιχειρησιακού Προγράμματος Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία - ΕΦΕΠΑΕ.

Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ

ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ

Έχοντας υπόψη:

1. Τον ν. 4622/2019 «Επιτελικό Κράτος: οργάνωση, λειτουργία και διαφάνεια της Κυβέρνησης, των κυβερνητικών οργάνων και της κεντρικής δημόσιας διοίκησης» (ΦΕΚ 133 Α΄).

2. Την διάταξη του άρθρου 90 του π.δ. 63/2005 «Κωδικοποίηση της νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα» (ΦΕΚ 98 Α΄).

3. Τον ν. 4314/2014 - Μέρος Ι «Για τη Διαχείριση, τον έλεγχο και την εφαρμογή αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την προγραμματική περίοδο 2014-2020» (ΦΕΚ 265 Α΄), όπως ισχύει, και ειδικότερα το άρθρο 13 παρ. 3, 5(β), 7(ε), 8, 10, το άρθρο 47 και το άρθρο 57.

4. Τον Κανονισμό (ΕΕ) 1303/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Δεκεμβρίου 2013 περί καθορισμού κοινών διατάξεων για το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο, το Ταμείο Συνοχής, το Ευρωπαϊκό Ταμείο Αγροτικής Ανάπτυξης και το Ευρωπαϊκό Ταμείο Θάλασσας και Αλιείας και την κατάργηση του Κανονισμού (ΕΚ) αριθμ. 1083/2006, όπως ισχύει, και ειδικότερα το άρθρο 72 (β) και το άρθρο 123, παρ. 6 και 7.

5. Τον Κανονισμό (ΕΕ) 1301/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Δεκεμβρίου 2013 σχετικά με το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και για τη θέσπιση ειδικών διατάξεων σχετικά με τον στόχο «Επενδύσεις στην ανάπτυξη και την απασχόληση» και για την κατάργηση του Κανονισμού (ΕΚ) αριθμ. 1080/2006», όπως ισχύει.

6. Τον Κανονισμό (ΕΕ) 1407/2013 της Επιτροπής σχετικά με την εφαρμογή των άρθρων 107 και 108 της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις ενισχύσεις ήσσσονος σημασίας, όπως ισχύει.

7. Το π.δ. 81/2019 (ΦΕΚ 119 Α΄) «Σύσταση, συγχώνευση, μετονομασία και κατάργηση Υπουργείων και καθορισμός των αρμοδιοτήτων τους - Μεταφορά υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπουργείων».

8. Το π.δ. 147/2017 (ΦΕΚ 192 Α΄) «Οργανισμός του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης», όπως ισχύει.

9. Το π.δ. 83/2019 (ΦΕΚ 121 Α΄) «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών».

10. Την 47/18-07-2019 (ΦΕΚ 3100 Β΄) απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων για την ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Ιωάννη Τσακίρη.

11. Το π.δ. 84/2019 (ΦΕΚ 123 Α΄) «Σύσταση και κατάργηση Γενικών Γραμματειών και Ειδικών Γραμματειών/Ενιαίων Διοικητικών Τομέων Υπουργείων», και ειδικότερα το άρθρο 2 αυτού, σε συνδυασμό με την παρ. 7 του άρθρου 111 του ν. 4622/2019 «Επιτελικό Κράτος: οργάνωση, λειτουργία και διαφάνεια της Κυβέρνησης, των κυβερνητικών οργάνων και της κεντρικής δημόσιας διοίκησης» (ΦΕΚ 133 Α΄).

12. Την 80261/01-08-2019 (ΦΕΚ 511 Υ.Ο.Δ.Δ.) απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων «Διορισμός μετακλητής Ειδικής Γραμματέως Διαρθρωτικών Προγραμμάτων του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων».

13. Την 11301/05-11-2015 απόφαση του Υπουργού Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού «Ανάθεση αποκλειστικών καθηκόντων Προϊσταμένης της Ε.Υ.Δ. ΕΠΑνΕΚ».

14. Την 66135/ΕΥΘΥ455/15-6-2017 (ΦΕΚ 2064 Β΄) απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης «Τροποποίηση της με αριθμό 67743/ΕΥΘΥ/615/24-06-2015 υπουργικής απόφασης ’’Αναδιάρθρωση της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης του Επιχειρησιακού Προγράμματος ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ’’ του άρθρου 5 παρ. 1 του ν. 4314/2014 και κατάργηση της αριθμ. 1121/408Δ/Φ03/2012 (ΦΕΚ 655 Β΄) κοινής υπουργικής απόφασης» (ΦΕΚ 1248 Β΄).

15. Την C(2014)3542 final/23-05-2014 απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την έγκριση του Σύμφωνου Εταιρικής Σχέσης «Εταιρικό Σύμφωνο για το πλαίσιο Ανάπτυξης 2014-2020», όπως ισχύει.

16. Την C (2014) 10162/18-12-2014 απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την έγκριση του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία» του ΕΣΠΑ 2014-2020, όπως ισχύει.

17. Την C(2014) 10174 final/18-12-2014 απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την έγκριση του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανατολική Μακεδονία και Θράκη» του ΕΣΠΑ 2014-2020, όπως ισχύει.

18. Την από 16-11-2018 4η συνεδρίαση της Επιτροπής Παρακολούθησης του Επιχειρησιακού Προγράμματος Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης 2014-2020, με την οποία εγκρίθηκε η εξειδίκευση, η μεθοδολογία και τα κριτήρια αξιολόγησης των δράσεων κρατικών ενισχύσεων, η διαχείριση των οποίων ανατίθεται στον Ε.Φ.

19. Την 1320/18-03-2019 απόφαση της Επιτροπής Παρακολούθησης του Επιχειρησιακού Προγράμματος Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης 2014-2020, η οποία ελήφθη μέσω της 16ης γραπτής διαδικασίας για την τροποποίηση της εξειδίκευσης της Δράσης ΕΠΑνΕΚ_01_ΑΜΘ «Συμμετοχή του ΕΠ AMΘ 2014 - 2020 στο πρόγραμμα ενίσχυσης της ίδρυσης και λειτουργίας μικρομεσαίων τουριστικών επιχειρήσεων του ΕΠΑνΕΚ» του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ).

20. Την 4370/26-11-2018 (ΦΕΚ 5396 Β΄) απόφαση του Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης περί ορισμού της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία» ως Ενδιάμεσου Φορέα του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανατολική Μακεδονία και Θράκη» 2014-2020 (Επιχειρησιακού Προγράμματος Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης 2014-2020) και ανάθεση αρμοδιοτήτων διαχείρισης για Πράξεις Κρατικών Ενισχύσεων της Δράσης «Ενίσχυση της Ίδρυσης και Λειτουργίας Νέων Τουριστικών Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων» του Επιχειρησιακού Προγράμματος ΕΠΑνΕΚ 2014-2020 και την τροποποίηση της 13222/18-03-2019 (ΦΕΚ 1109 Β΄) όμοιας απόφασης.

21. Την C(2014) 10167/18-12-2014 απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την έγκριση του Επιχειρησιακού Προγράμματος «ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ» του ΕΣΠΑ 2014-2020, όπως ισχύει.

22. Τις από 23-10-2018 αποφάσεις και συμπεράσματα της 4ης συνεδρίασης της Επιτροπής Παρακολούθησης του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Κεντρική Μακεδονία 2014-2020», η οποία ενέκρινε την εξειδίκευση, τη μεθοδολογία και τα κριτήρια αξιολόγησης των δράσεων κρατικών ενισχύσεων, η διαχείριση των οποίων ανατίθεται στον Ε.Φ.

23. Την 6556/26-11-2018 (ΦΕΚ 5487 Β΄) απόφαση του Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας για τον ορισμό της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία» ως Ενδιάμεσου Φορέα του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Κεντρική Μακεδονία 2014-2020» και ανάθεση αρμοδιοτήτων διαχείρισης για Πράξεις Κρατικών Ενισχύσεων στον Τομέα του Τουρισμού.

24. Την C(2014) 10183 final/18-12-2014 απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την έγκριση του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Θεσσαλίας 2014-2020», όπως ισχύει.

25. Την 3282/14-11-2018 απόφαση έγκρισης της 15ης γραπτής διαδικασίας για την Επικαιροποίηση και Εξειδίκευση Δράσεων του ΠΕΠ Θεσσαλίας 2014-2020, με την οποία εγκρίθηκε η εξειδίκευση, η μεθοδολογία και τα κριτήρια αξιολόγησης της Δράσης κρατικών ενισχύσεων 3α.1.4.1.3, η διαχείριση της οποίας ανατίθεται στον Ε.Φ.

26. Την 3496/29-11-2018 (ΦΕΚ 5501 Β΄) απόφαση του Περιφερειάρχη Θεσσαλίας για τον ορισμό της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία» ως Ενδιάμεσου Φορέα του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Περιφερειακού Επιχειρησιακού Προγράμματος Περιφέρειας Θεσσαλίας 2014-2020» και ανάθεση αρμοδιοτήτων διαχείρισης για Πράξεις Κρατικών Ενισχύσεων στον Τομέα του Τουρισμού και την τροποποίησή της με την 2257/24-06-2019 (ΦΕΚ 2920 Β΄) όμοια απόφαση.

27. Την C (2014) 10165/18-12-2014 απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την έγκριση του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ιόνια Νησιά 2014-2020», όπως ισχύει.

28. Την 2341/7-11-2018 απόφαση της Επιτροπής Παρακολούθησης του Επιχειρησιακού Προγράμματος Ιονίων Νήσων 2014-2020 με την οποία εγκρίθηκε η τροποποίηση της εξειδίκευσης, η μεθοδολογία και τα κριτήρια αξιολόγησης των δράσεων κρατικών ενισχύσεων, η διαχείριση των οποίων ανατίθεται στον Ε.Φ.

29. Την 524/25-2-2019 απόφαση της Επιτροπής Παρακολούθησης του ΠΕΠ Ιονίων Νήσων 2014-2020 διά της γραπτής διαδικασίας.

30. Την 1586/11-7-2019 απόφαση της 5ης συνεδρίασης της Επιτροπής Παρακολούθησης του ΠΕΠ Ιονίων Νήσων 2014-2020.

31. Την 2596/3-2-1018 απόφαση Περιφερειάρχη Ιονίων Νήσων για τον «Ορισμό της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης του Επιχειρησιακού Προγράμματος ’’Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία’’ ως Ενδιάμεσου Φορέα του Επιχειρησιακού Προγράμματος ’’Ιονίων Νήσων 2014-2020’’ και ανάθεση αρμοδιοτήτων διαχείρισης για Πράξεις Κρατικών Ενισχύσεων στον Τομέα του Τουρισμού» και την τροποποίησή της με τις 521/26-02-2019 (ΦΕΚ 897 Β΄) και οικ.1633/17-07-2019 (ΦΕΚ 3202 Β΄) όμοιες αποφάσεις.

32. Την C(2014) 10161 final/18-12-2014 απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την έγκριση του Επιχειρησιακού Προγράμματος «ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ 2014-2020», όπως ισχύει.

33. Την 4379-13/11/2018 απόφαση μέσω γραπτής διαδικασίας της Επιτροπής Παρακολούθησης του Επιχειρησιακού Προγράμματος «ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ 2014-2020», με την οποία εγκρίθηκε η μεθοδολογία, η διαδικασία και το περιεχόμενο της 9ης έκδοσης του εντύπου εξειδίκευσης του Επιχειρησιακού Προγράμματος, ο προγραμματισμός των προσκλήσεων και των εντάξεων και οι τεθέντες κατ’ έτος στόχοι και η εξειδίκευση της Μεθοδολογίας Αξιολόγησης και Κριτηρίων Επιλογής Πράξεων της Δράσης Ενίσχυση της Ίδρυσης και Λειτουργίας Νέων Τουριστικών Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων στη Δυτική Ελλάδα.

34. Την 1865-22/4/2019 απόφαση μέσω γραπτής διαδικασίας της Επιτροπής Παρακολούθησης του Επιχειρησιακού Προγράμματος «ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ 2014-2020», με την οποία εγκρίθηκε η μεθοδολογία, η διαδικασία και το περιεχόμενο της 18ης έκδοσης του εντύπου εξειδίκευσης του Επιχειρησιακού Προγράμματος.

35. Την 4667/27-11-2018 (ΦΕΚ 5390 Β΄) απόφαση του Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας για τον ορισμό της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης του Επιχειρησιακού προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία» ως Ενδιάμεσου Φορέα Διαχείρισης του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Δυτική Ελλάδα 2014-2020» και ανάθεση αρμοδιοτήτων διαχείρισης για Πράξεις Κρατικών Ενισχύσεων στον Τομέα του Τουρισμού και την τροποποίησή της με την 2055/08-05-2019 (ΦΕΚ 2001 Β΄) όμοια απόφαση.

36. Την C(2014)10173/18-12-2014 απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την έγκριση του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Στερεά Ελλάδα» του ΕΣΠΑ 2014-2020, όπως ισχύει.

37. Την 3490/16-11-2018 απόφαση της Επιτροπής Παρακολούθησης του Επιχειρησιακού Προγράμματος  «Στερεά Ελλάδα 2014-2020», με την οποία εγκρίθηκε η εξειδίκευση, η μεθοδολογία και τα κριτήρια αξιολόγησης της δράσης 3γ1.2.: «Ενίσχυση της Ίδρυσης και Λειτουργίας Νέων Τουριστικών Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων».

38. Την 3662/4-12-2018 (ΦΕΚ 5525 Β΄) απόφαση του Περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας για τον ορισμό της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία» ως Ενδιάμεσου Φορέα του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Στερεά Ελλάδα» 2014-2020 και ανάθεση αρμοδιοτήτων διαχείρισης για Πράξεις Κρατικών Ενισχύσεων στον Τομέα του Τουρισμού.

39. Την C(2014) 10170 final/18-12-2014 απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την έγκριση του Επιχειρησιακού Προγράμματος  «ΑΤΤΙΚΗ 2014-2020», όπως ισχύει.

40. Την έγκριση των θεμάτων της 4ης Επιτροπής Παρακολούθησης του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Αττική 2014-2020», με την οποία εγκρίθηκε η εξειδίκευση της Δράσης 3.1.1.1: «ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΙΔΡΥΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΝΕΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ», η διαχείριση της οποίας ανατίθεται στην ΕΥΔ ΕΠΑΝΕΚ.

41. Την 1197/10-04-2019 απόφαση έγκρισης της 29ης γραπτής διαδικασίας της Επιτροπής Παρακολούθησης του Επιχειρησιακού Προγράμματος Αττική 2014-2020, με την οποία εγκρίθηκε η τροποποίηση της εξειδίκευσης της Δράσης 3.1.1.1: «ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΙΔΡΥΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΝΕΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ», η διαχείριση της οποίας έχει ανατεθεί στην ΕΥΔ ΕΠΑΝΕΚ.

42. Την 3802/27-11-2018 (ΦΕΚ 3802 Β΄) απόφαση της Περιφερειάρχη Αττικής για τον ορισμό της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία» ως Ενδιάμεσου Φορέα του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Αττική 2014-2020» και ανάθεση αρμοδιοτήτων διαχείρισης για Πράξεις Κρατικών Ενισχύσεων στον Τομέα του Τουρισμού και την τροποποίησή της με την 1329/2019/18-04-2019 (ΦΕΚ 1516 Β΄) όμοια απόφαση.

43. Την C(2014) 10166/18-12-2014 απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την έγκριση του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Πελοπόννησος» του ΕΣΠΑ 2014-2020, όπως ισχύει.

44. Την 3028/7-11-2018 απόφαση έγκρισης της 29ης γραπτής διαδικασίας για την Εξειδίκευση Δράσεων του ΠΕΠ Πελοποννήσου 2014-2020, με την οποία εγκρίθηκε η εξειδίκευση, η μεθοδολογία και τα κριτήρια αξιολόγησης της Δράσης κρατικών ενισχύσεων 3.γ.1, η διαχείριση της οποίας ανατίθεται στον Ε.Φ.

45. Την 1619/23-04-2019 απόφαση της Επιτροπής Παρακολούθησης του Επιχειρησιακού Προγράμματος  Πελοπόννησος 2014-2020, η οποία ελήφθη μέσω της 33ης γραπτής διαδικασίας για την τροποποίηση της εξειδίκευσης της Δράσης 3.γ.1 «Ενίσχυση της Ίδρυσης και λειτουργίας Νέων Τουριστικών Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων» του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ).

46. Την 3317/27-11-2018 (ΦΕΚ 5391 Β΄) απόφαση του Περιφερειάρχη Πελοποννήσου για τον ορισμό της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία» ως Ενδιάμεσου Φορέα του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Πελοπόννησος 2014-2020» και ανάθεση αρμοδιοτήτων διαχείρισης για Πράξεις Κρατικών Ενισχύσεων στον Τομέα του Τουρισμού και την τροποποίησή της με την 1657/25-04-2019 (ΦΕΚ 1598 Β΄) όμοια απόφαση.

47. Την C(2014) 10164/18-12-2014 απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την έγκριση του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Βόρειο Αιγαίο» του ΕΣΠΑ 2014-2020, όπως ισχύει.

48. Την από 06-11-2018 απόφαση της Επιτροπής Παρακολούθησης του Επιχειρησιακού Προγράμματος Βόρειο Αιγαίο στην 4η συνεδρίαση, με την οποία εγκρίθηκε η εξειδίκευση, η μεθοδολογία και τα κριτήρια αξιολόγησης της δράσης 3c1.1 με τίτλο «Ενίσχυση της Ίδρυσης και Λειτουργίας Νέων Τουριστικών Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων» της Επενδυτικής Προτεραιότητας με κωδ. 3c.

49. Την οικ. 601/12-3-2019 απόφαση της Επιτροπής Παρακολούθησης του Επιχειρησιακού Προγράμματος  Βορείου Αιγαίου, με την οποία εγκρίθηκε με γραπτή διαδικασία η τροποποίηση της Εξειδίκευσης και ειδικότερα της Δράσης «Ενίσχυση της Ίδρυσης και Λειτουργίας Νέων Τουριστικών Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων» της Επενδυτικής Προτεραιότητας με κωδ. 3c.1.1.

50. Την οικ.2710/27-11-2018 (ΦΕΚ 5448 Β΄) απόφαση της Περιφερειάρχη Βορείου Αιγαίου για τον ορισμό της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία» ως Ενδιάμεσου Φορέα του Επιχειρησιακού Προγράμματος «ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ» και Ανάθεση αρμοδιοτήτων διαχείρισης Πράξης Κρατικών Ενισχύσεων με τίτλο «Ενίσχυση της Ίδρυσης και Λειτουργίας Νέων Τουριστικών Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων» του Επιχειρησιακού Προγράμματος «ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ» και την τροποποίησή της με την οικ.735/22-03-2019 (ΦΕΚ 1226 Β΄) όμοια απόφαση.

51. Την C (2014) 10179/18-12-2014 απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την έγκριση του Επιχειρησιακού Προγράμματος  «Νοτίου Αιγαίου» του ΕΣΠΑ 2014-2020, όπως ισχύει.

52. Την από 26-10-2018 απόφαση της Επιτροπής Παρακολούθησης σχετικά με την τροποποίηση της εξειδίκευσης εφαρμογής δράσεων του Επιχειρησιακού Προγράμματος Νοτίου Αιγαίου 2014-2020 και την έγκριση μεθοδολογίας και κριτηρίων αξιολόγησης.

53. Την 4065/26-11-2018 (ΦΕΚ 5397 Β΄) απόφαση του Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου για τον ορισμό της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία» (ΕΥΔ ΕΠΑΝΕΚ) ως Ενδιάμεσου Φορέα του Επιχειρησιακού Προγράμματος Νοτίου Αιγαίου και ανάθεση αρμοδιοτήτων διαχείρισης για Πράξεις Κρατικών Ενισχύσεων στον Τομέα του Τουρισμού.

54. Την C(2014) 10175 final/18-12-2014 απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την έγκριση του Επιχειρησιακού Προγράμματος «ΚΡΗΤΗ» του ΕΣΠΑ 2014-2020 (κωδ. 2014GR16M2OP011), όπως ισχύει.

55. Την από 13-11-2018 απόφαση της 3ης συνεδρίασης της Επιτροπής Παρακολούθησης του Επιχειρησιακού Προγράμματος Κρήτη 2014-2020, με την οποία εγκρίθηκε η εξειδίκευση, η μεθοδολογία και τα κριτήρια αξιολόγησης νέων δράσεων και συγκεκριμένα της Δράσης 3.c.2: «Ενίσχυση της ίδρυσης και λειτουργίας νέων τουριστικών επιχειρήσεων».

56. Την 3075/14-03-2019 απόφαση της Επιτροπής Παρακολούθησης του Επιχειρησιακού Προγράμματος  Κρήτη 2014-2020 «Έγκριση μέσω Γραπτής Διαδικασίας της τροποποίησης του Εγγράφου Εξειδίκευσης του ΕΠ Κρήτη 2014-2020».

57. Την 4786/27-11-2018 (ΦΕΚ 5539 Β΄) απόφαση του Περιφερειάρχη Κρήτης για τον ορισμό της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία» ως Ενδιάμεσου Φορέα του Επιχειρησιακού Προγράμματος «ΚΡΗΤΗ» 2014-2020 και ανάθεση αρμοδιοτήτων διαχείρισης για Πράξεις Κρατικών Ενισχύσεων στον Τομέα του Τουρισμού και την τροποποίησή της με την 1543/27-03-2019 (ΦΕΚ 1206 Β΄) όμοια απόφαση.

58. Την C(2014) 10180 final/18-12-2014 απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την έγκριση του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Δυτικής Μακεδονίας» του ΕΣΠΑ 2014-2020, όπως ισχύει.

59. Την 804/07-03-2019 απόφαση της Επιτροπής Παρακολούθησης του Επιχειρησιακού Προγράμματος Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας 2014-2020, με την οποία εγκρίθηκαν η εξειδίκευση και τα κριτήρια αξιολόγησης της δράσης 03.1.1.06 «Συμμετοχή του ΕΠ ΠΔΜ 2014-2020 στο πρόγραμμα ενίσχυσης της ίδρυσης και λειτουργίας μικρομεσαίων τουριστικών επιχειρήσεων του ΕΠΑΝΕΚ 2014-2020» του Επιχειρησιακού Προγράμματος Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας 2014-2020.

60. Την 1328/19-04-2019 (ΦΕΚ 1478 Β΄) απόφαση του Περιφερειάρχη Δυτικής Μακεδονίας για τον ορισμό της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία» ως Ενδιάμεσου Φορέα του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Δυτική Μακεδονία» 2014-2020 και ανάθεση αρμοδιοτήτων διαχείρισης για Πράξεις Κρατικών Ενισχύσεων στον Τομέα του Τουρισμού.

61. Την 126829/ΕΥΘΥ 1217/08-12-2015 (ΦΕΚ 2784 Β΄) υπουργική απόφαση «Σύστημα δημοσιονομικών διορθώσεων και διαδικασίες ανάκτησης αχρεωστήτως ή παρανόμως καταβληθέντων ποσών από πόρους του κρατικού προϋπολογισμού για την υλοποίηση προγραμμάτων συγχρηματοδοτούμενων στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014-2020, σύμφωνα με το άρθρο 22 του ν. 4314/2014».

62. Την 137675/ΕΥΘΥ/1016/19-12-2018 (ΦΕΚ 5968 Β΄) υπουργική απόφαση για την αντικατάσταση της 110427/ΕΥΘΥ/1020/20-10-2016 (ΦΕΚ 3521 Β΄) υπουργικής απόφασης με τίτλο: «Τροποποίηση και αντικατάσταση της αριθμ. 81986/ΕΥΘΥ/712/31-07-2015 (ΦΕΚ 1822 Β΄) υπουργικής απόφασης ’’Εθνικοί κανόνες επιλεξιμότητας δαπανών για τα προγράμματα ΕΣΠΑ 2014-2020 - Έλεγχοι νομιμότητας δημοσίων συμβάσεων συγχρηματοδοτούμενων πράξεων ΕΣΠΑ 2014-2020 από Αρχές Διαχείρισης και Ενδιάμεσους Φορείς - Διαδικασία ενστάσεων επί των αποτελεσμάτων αξιολόγησης πράξεων’’», όπως ισχύει.

63. Την 62550/10-06-2016 απόφαση του Υφυπουργού Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού για τη σύσταση Ανοιχτού Καταπιστευτικού (δεσμευμένου) Λογαριασμού (escrow account) (ΦΕΚ 1738 Β΄).

64. Την 6784/1509Γ/15-12-2015 απόφαση του Υφυπουργού Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού (Α.Δ.Α.: 794Σ4653Ο7-ΛΛΒ) για την έκδοση πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την «Επιλογή Ενδιάμεσου Φορέα Διαχείρισης κρατικών ενισχύσεων του Επιχειρησιακού Προγράμματος ’’Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία’’ 2014-2020 σύμφωνα με το άρθρο 13 παρ. 5 (β) του ν. 4314/2014», τα παραρτήματα αυτής και το εφαρμοστέο θεσμικό πλαίσιο.

65. Την 1557/432Γ/Γ01/30-3-2016 απόφαση του Υφυπουργού Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού για την Ανάδειξη Ενδιάμεσου Φορέα Διαχείρισης Κρατικών Ενισχύσεων του ΕΠΑΝΕΚ (Α.Δ.Α.: 6ΔΡ34653Ο7-4Υ0).

66. Την αριθμ. 2640/803Γ01/20-5-2016 σύμβαση του Υπουργείου Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού με τον ΕΦΕΠΑΕ για την υλοποίηση του έργου του Ενδιάμεσου Φορέα Διαχείρισης Κρατικών Ενισχύσεων του ΕΠΑΝΕΚ.

67. Την 97724/ΕΥΘΥ 750/19-09-2018 (ΦΕΚ 4566 Β΄) απόφαση του Υφυπουργού Ανάπτυξης και Οικονομίας «Καθορισμός των επιλέξιμων κατηγοριών δαπανών του ΕΦΕΠΑΕ που απαιτούνται για την άσκηση των αρμοδιοτήτων/καθηκόντων που αναλαμβάνει για τα Επιχειρησιακά Προγράμματα του ΕΣΠΑ 2014-2020».

68. Την αριθμ. 5732/713/Α3/7-11-2017 πρόσκληση υποβολής αιτήσεων χρηματοδότησης επενδυτικών σχεδίων στο πλαίσιο της Δράσης «Ενίσχυση της Ίδρυσης και Λειτουργίας Νέων Τουριστικών Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων» του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία (ΕΠΑνΕΚ)», ΕΣΠΑ 2014-2020, όπως τροποποιείται και ισχύει.

69. Την ΕΥΔ ΕΠΑνΕΚ 8771/3246 Α1/19-12-2018 (ΦΕΚ 5800 Β΄) υπουργική απόφαση ανάθεσης καθηκόντων διαχείρισης για Πράξεις Κρατικών Ενισχύσεων των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων στο πλαίσιο της Δράσης «Ενίσχυση της Ίδρυσης και λειτουργίας Μικρομεσαίων Τουριστικών Επιχειρήσεων» στον Ενδιάμεσο Φορέα Επιχειρησιακού Προγράμματος Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία - ΕΦΕΠΑΕ και την 1η τροποποίηση αυτής με την 3427/1247 Α1/24-05-2019 (ΦΕΚ 2026 Β΄) όμοια απόφαση.

70. Το γεγονός ότι από την παρούσα δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζει:

Την 2η Τροποποίηση της με αρ. πρωτ. 8771/3246 Α1/19-12-2018 (ΦΕΚ Β’5800) ΥΑ «Απόφαση ανάθεσης καθηκόντων διαχείρισης για Πράξεις Κρατικών Ενισχύσεων των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων (ΠΕΠ) στο πλαίσιο της Δράσης «Ενίσχυση της Ίδρυσης και Λειτουργίας Μικρομεσαίων Τουριστικών Επιχειρήσεων» στον Ενδιάμεσο Φορέα Επιχειρησιακού Προγράμματος Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία - ΕΦΕΠΑΕ», όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, ως προς την αύξηση του ύψους της ενδεικτικής συνολικής Δημόσιας Δαπάνης σε 156.100.000 ευρώ και, ανά ΠΕΠ και Κατηγορία Περιφέρειας, ως προς την κατανομή της ανά Άξονα Προτεραιότητας, Θεματικό Στόχο, Επενδυτική Προτεραιότητα και Πεδίο Παρέμβασης και ως προς τις διατάξεις της που μεταβάλλονται σύμφωνα με την από 25-06-2019 Νέα Έκδοση της Διαδικασίας ΔV_1 «Ορισμός Ενδιάμεσου Φορέα» του Εγχειριδίου Διαδικασιών ΣΔΕ 2014-2020 (Παράρτημα 7).

Η υπουργική απόφαση μαζί με τα Παραρτήματα Ι, ΙΙ και III έχει πλέον ως εξής:

 

Άρθρο 1

Φορέας στον οποίο ανατίθενται καθήκοντα Διαχειριστικής Αρχής

Ανατίθενται στον Ενδιάμεσο Φορέα Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία» –στο εξής ΕΦΕΠΑΕ– καθήκοντα Διαχειριστικής Αρχής του άρθρου 13 του ν. 4314/2014, όπως ισχύει κάθε φορά, δυνάμει των ως άνω αποφάσεων εκχώρησης αρμοδιοτήτων στην Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα, Καινοτομία» –εφεξής ΕΥΔ ΕΠΑΝΕΚ– που αναφέρονται με τα στοιχεία 19, 22, 25, 30, 34, 37, 41, 45, 49, 52, 56 και 59 στο σκεπτικό της παρούσας και σε συνέχεια της 1557/432Γ/Γ01/30-3-2016 υπουργικής απόφασης ανάδειξης ΕΦΔ και της αριθμ. 2640/803Γ01/20-5-2016 σχετικής σύμβασης.

 

Άρθρο 2

Αντικείμενο ανάθεσης

Ο ΕΦΕΠΑΕ, αναλαμβάνει καθήκοντα Διαχειριστικής Αρχής, όπως αυτά προσδιορίζονται στο άρθρο 3.

1. Οι Πράξεις Κρατικών Ενισχύσεων των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων, όπως παρουσιάζονται στα Παραρτήματα Ι, ΙΙ και III, για τις οποίες ο ΕΦΕΠΑΕ αναλαμβάνει τα καθήκοντα των άρθρων 3 και 4 της παρούσας απόφασης, υλοποιούνται στο πλαίσιο της δράσης «Ενίσχυση της Ίδρυσης και Λειτουργίας Μικρομεσαίων Τουριστικών Επιχειρήσεων».

Η ενδεικτική συνολική δημόσια δαπάνη της δράσης αυτής που αντιστοιχεί στα ΠΕΠ, υπολογίζεται σε 156.100.000 ευρώ. Τυχόν τροποποιήσεις στο ποσό αυτό, δεν επηρεάζουν την παρούσα απόφαση και ειδικότερα την κατανομή αρμοδιοτήτων των άρθρων 3 και 4.

2. Η εκχωρούμενη προς διαχείριση συνολική χρηματοδότηση και η κατανομή της ανά ΠΕΠ, Άξονα Προτεραιότητας, Θεματικό Στόχο, Επενδυτική Προτεραιότητα και Πεδίο Παρέμβασης αποτυπώνεται στα Παραρτήματα Ι, ΙΙ και III της παρούσας απόφασης.

 

Άρθρο 3

Καθήκοντα που ανατίθενται στον ΕΦΕΠΑΕ

Ο ΕΦΕΠΑΕ αναλαμβάνει, στο πλαίσιο της δράσης που αναφέρεται στο άρθρο 2, τις ακόλουθες αρμοδιότητες/καθήκοντα που εκχωρήθηκαν στην ΕΥΔ ΕΠΑΝΕΚ, για κάθε ένα από τα ΠΕΠ που αποτυπώνονται στο Παράρτημα Ι:

1. Παρέχει τα απαραίτητα στοιχεία στην ΕΥΔ ΕΠΑΝΕΚ για την εκπόνηση των αξιολογήσεων των ΠΕΠ, και λαμβάνει τα κατάλληλα μέτρα για την αξιοποίηση των συμπερασμάτων των εν λόγω αξιολογήσεων σε συνεργασία με την ΕΥΔ ΕΠΑΝΕΚ.

2. Παρακολουθεί την πορεία εφαρμογής των Πράξεων που διαχειρίζεται στο πλαίσιο των δράσεων του άρθρου 2 και ειδικότερα, τη χρηματοοικονομική πρόοδο τους, τους ποσοτικοποιημένους δείκτες, τα ορόσημα και τους στόχους του πλαισίου επίδοσης, τις προοπτικές εξέλιξής τους, λαμβάνει τα κατάλληλα μέτρα για την απορρόφηση των ετήσιων δεσμεύσεων και εισηγείται στην ΕΥΔ ΕΠΑΝΕΚ προτάσεις αναθεώρησής τους.

3. Έχει την ευθύνη για την έγκαιρη συλλογή στοιχείων που συνδέονται με τους δείκτες και το πλαίσιο επίδοσης για τις Πράξεις για τις οποίες του ανατίθενται καθήκοντα διαχείρισης, καθώς και για τη διασφάλιση της πληρότητας και ποιότητάς τους. Συνεργάζεται με την ΕΥΔ ΕΠΑΝΕΚ και την Εθνική Αρχή Συντονισμού (ΕΑΣ) για την εφαρμογή των ρυθμίσεων του ενιαίου συστήματος παρακολούθησης των δεικτών, όπως κάθε φορά ισχύει.

4. Υποστηρίζει τις ΔΑ των ΠΕΠ στη σύνταξη αιτημάτων εξαίρεσης από την εφαρμογή της διαδικασίας αποδέσμευσης για τις δεσμεύσεις που δεν απορροφήθηκαν για κάθε ΠΕΠ, εξαιτίας δικαστικών ή διοικητικών εμπλοκών ή και για λόγους ανωτέρας βίας, στις περιπτώσεις που τα εν λόγω αιτήματα αφορούν στις Πράξεις που διαχειρίζεται.

5. Εξειδικεύει, όπου απαιτείται, τα απαραίτητα εργαλεία, πρότυπα και προδιαγραφές για τη σωστή άσκηση των αρμοδιοτήτων διαχείρισης που έχουν εκχωρηθεί σε συμφωνία με την ΕΥΔ ΕΠΑΝΕΚ και την ΕΑΣ.

6. Υποστηρίζει την ΕΥΔ ΕΠΑΝΕΚ και συνεργάζεται με τη ΜΟΔ Α.Ε. στον σχεδιασμό, στην οργάνωση και στην υλοποίηση της εφαρμογής των απαιτούμενων διαδικασιών στο Πληροφοριακό Σύστημα Κρατικών Ενισχύσεων (ΠΣΚΕ) και στο ΟΠΣ, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην εκάστοτε πρόσκληση και στο ΣΔΕ.

7. Οργανώνει και παρακολουθεί ενέργειες πληροφόρησης και επικοινωνίας για τις Πράξεις/Δράσεις που διαχειρίζεται, στη βάση της εγκεκριμένης στρατηγικής επικοινωνίας του ΕΠΑνΕΚ και των ΠΕΠ, με στόχο την, όσο το δυνατόν, ευρύτερη διάδοση πληροφοριών προς τους δυνητικούς Δικαιούχους για τις ευκαιρίες χρηματοδότησής τους από τα ΠΕΠ προς τους δικαιούχους/ωφελούμενους για τις ωφέλειες που μπορούν να αποκομίσουν και προς τους πολίτες της χώρας για το ρόλο και τα επιτεύγματα της πολιτικής συνοχής των Ταμείων.

8. Μετά την έκδοση των προσκλήσεων, υποστηρίζει την ΕΥΔ ΕΠΑΝΕΚ σε ενέργειες δημοσιότητας και στο πλαίσιο αυτό μεριμνά για τη δημοσιοποίηση όλων των απαραίτητων πληροφοριών που αφορούν στις Δράσεις του άρθρου 2, μέσω –ενδεικτικά– αναρτήσεων στους διαδικτυακούς τόπους των εταίρων του ΕΦΕΠΑΕ και των κατά τόπους αρμόδιων φορέων και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καθώς επίσης και μέσω ενημερωτικών ημερίδων.

9. Παραλαμβάνει είτε ηλεκτρονικά είτε σε έντυπη μορφή, ανάλογα με τους όρους της εκάστοτε πρόσκλησης, συγκεντρώνει, αρχειοθετεί όλες τις αιτήσεις χρηματοδότησης που υποβάλλονται και ελέγχει την πληρότητα των στοιχείων τους και των απαιτούμενων δικαιολογητικών που τις συνοδεύουν με βάση τυποποιημένο ερωτηματολόγιο ελέγχου πληρότητας. Καταχωρεί τα σχετικά δεδομένα στο Πληροφοριακό Σύστημα Κρατικών Ενισχύσεων.

10. Προβαίνει στον έλεγχο σώρευσης των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας που έχουν χορηγηθεί στους υποψήφιους δικαιούχους και εισηγείται σχετικά στην ΕΥΔ ΕΠΑΝΕΚ.

11. Υποστηρίζει την ΕΥΔ ΕΠΑΝΕΚ σε όλες τις ενέργειες οι οποίες απαιτούνται για την διοργάνωση της διαδικασίας αξιολόγησης των αιτήσεων χρηματοδότησης που υποβάλλονται μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος Κρατικών Ενισχύσεων (ΠΣΚΕ), εφαρμόζοντας την εγκεκριμένη μεθοδολογία και τα εγκεκριμένα κριτήρια αξιολόγησης από τις Επιτροπές Παρακολούθησης των ΠΕΠ. Στο πλαίσιο αυτής της υποστήριξης αξιοποιεί το Μητρώο Αξιολογητών το οποίο έχει καταρτίσει υπό τις οδηγίες και την εποπτεία της ΕΥΔ ΕΠΑΝΕΚ.

Ο ΕΦΕΠΑΕ, κατά την επιλογή των αξιολογητών, διασφαλίζει ότι οι εμπλεκόμενοι στη διαδικασία αξιολόγησης διαθέτουν τα κατάλληλα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα, ενώ εκπαιδεύονται σχετικά. Επιπλέον, διασφαλίζει ότι απολαμβάνουν πλήρους ανεξαρτησίας κατά την άσκηση των καθηκόντων τους, μέσω της υποβολής δήλωσης μη σύγκρουσης συμφερόντων, στη βάση σχετικού εντύπου που τηρείται στο ΠΣΚΕ.

12. Υποστηρίζει τις Επιτροπές Αξιολόγησης, με τη συμμετοχή στελέχους/στελεχών του ως μέλος/μέλη των Επιτροπών και προβαίνει σε σχετικές εισηγήσεις προς αυτές, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην εκάστοτε πρόσκληση.

13. Υποστηρίζει την ΕΥΔ ΕΠΑΝΕΚ στη διαδικασία εισήγησης προς τους περιφερειάρχες για την έκδοση της απόφασης ένταξης των Πράξεων στα αντίστοιχα ΠΕΠ. Συλλέγει και καταχωρεί στο ΟΠΣ τις αποφάσεις ένταξης πράξεων και τα Τεχνικά Δελτία Πράξεων.

14. Υποστηρίζει την ΕΥΔ ΕΠΑΝΕΚ στη διαδικασία εισήγησης προς τον Ειδικό Γραμματέα Διαχείρισης Προγραμμάτων ΕΤΠΑ, ΤΣ και ΕΚΤ για την έκδοση τροποποιήσεων της Απόφασης Χρηματοδότησης Πράξης ή ανάκλησης αυτής. Εφόσον οι εν λόγω τροποποιήσεις επιφέρουν αλλαγή στα στοιχεία της απόφασης ένταξης των Πράξεων σύμφωνα με το ΣΔΕ, υποστηρίζει τη διαδικασία εισήγησης για την τροποποίηση της απόφασης ένταξης των Πράξεων. Μεριμνά για τη δημοσιοποίηση όλων των αποφάσεων. Συλλέγει και καταχωρεί στο ΟΠΣ τις αποφάσεις ένταξης/ανάκλησης/τροποποίησης και τα Τεχνικά Δελτία Πράξεων.

15. Παρακολουθεί την υλοποίηση των συγχρηματοδοτούμενων Πράξεων και τους Δικαιούχους, στη βάση των όρων της Απόφασης Χρηματοδότησης της Πράξης, τις αναληφθείσες δεσμεύσεις, της τήρησης των χρονικών προθεσμιών που τίθενται, καθώς και τη συμμόρφωση τους με τους ισχύοντες ενωσιακούς και εθνικούς κανόνες υλοποίησης καθ’ όλη τη διάρκεια υλοποίησής τους. Εντοπίζει προβλήματα κατά τη διάρκεια υλοποίησης των πράξεων και λαμβάνει τα κατάλληλα μέτρα για την έγκαιρη επίλυσή τους.

16. Συντάσσει και αποστέλλει στην ΕΥΔ ΕΠΑΝΕΚ τις αναγκαίες αναφορές που ζητούνται από τις ΔΑ των ΠΕΠ για την υποβολή των ετήσιων και τελικών εκθέσεων υλοποίησης, την προετοιμασία της ετήσιας εξέτασης των ΠΕΠ, την υποστήριξη του έργου των Επιτροπών Παρακολούθησης των ΠΕΠ, κ.λπ.

17. Διενεργεί διοικητικές και επιτόπιες επαληθεύσεις κατά τα προβλεπόμενα στις Διαδικασίες του Συστήματος Διαχείρισης και Ελέγχου (ΣΔΕ), καθώς και στις σχετικές Προσκλήσεις ή/και Οδηγούς Εφαρμογής, προκειμένου να επιβεβαιωθεί η παράδοση των συγχρηματοδοτούμενων προϊόντων και υπηρεσιών και η πραγματική πραγματοποίηση των δαπανών που δηλώνουν οι Δικαιούχοι, η τήρηση χωριστού λογιστικού συστήματος ή επαρκούς λογιστικής κωδικοποίησης, η τήρηση των κανόνων δημοσιότητας, καθώς και η συμμόρφωση των Πράξεων προς τους εθνικούς και ενωσιακούς κανόνες.

Στην περίπτωση που στην οικεία πρόσκληση προβλέπεται η δυνατότητα προκαταβολής ή/και χρήσης καταπιστευτικού λογαριασμού (escrow account), ο ΕΦΕΠΑΕ διενεργεί διοικητική επαλήθευση στο αίτημα του Δικαιούχου, σύμφωνα με τις διαδικασίες του Συστήματος Διαχείρισης και Ελέγχου και όλες τις ενέργειες που προβλέπονται στην 62550/10-06-2016 υπουργική απόφαση (ΦΕΚ 1738/τ.Β΄/15-06-2016).

18. Στην περίπτωση που οι επιτόπιες επαληθεύσεις διενεργούνται δειγματοληπτικά, τηρεί αρχεία που περιγράφουν και τεκμηριώνουν τη δειγματοληπτική μέθοδο, βάσει της οποίας επιλέγονται οι προς επαλήθευση Πράξεις ή οι συναλλαγές τους.

19. Προβαίνει στη διενέργεια έκτακτης επιτόπιας επαλήθευσης, εφόσον έχει σοβαρές ενδείξεις για την ύπαρξη παραβάσεων εθνικού ή κοινοτικού δικαίου και προβαίνει στις απαραίτητες ενέργειες κατά τα προβλεπόμενα στις Διαδικασίες του ΣΔΕ.

20. Τηρεί αρχεία στο ΠΣΚΕ και στο ΟΠΣ για τις διοικητικές και επιτόπιες επαληθεύσεις που πραγματοποιούνται και για την παρακολούθηση τυχόν ευρημάτων, σύμφωνα με τα πρότυπα και τις διαδικασίες του ΣΔΕ.

21. Εισηγείται στην ΕΥΔ ΕΠΑΝΕΚ την ακύρωση μέρους ή του συνόλου της δημόσιας συνεισφοράς της Πράξης, βάσει πορίσματος διοικητικής ή επιτόπιας επαλήθευσης ή πορίσματος ελέγχου, καταχωρώντας τις αντίστοιχες λογιστικές εγγραφές στο ΟΠΣ. Στην περίπτωση διαπίστωσης παράβασης εθνικού ή κοινοτικού δικαίου, λαμβάνοντας υπόψη το είδος και τη φύση της παράβασης και τις δημοσιονομικές επιπτώσεις, δύναται να εισηγηθεί την ακύρωση μέρους ή του συνόλου της χρηματοδότησης της Πράξης από το ΠΕΠ, καταχωρώντας τις αντίστοιχες λογιστικές εγγραφές στο ΟΠΣ. Τα στοιχεία διαβιβάζονται στις αρμόδιες Αρχές/φορείς, σύμφωνα με το Σύστημα Διαχείρισης και Ελέγχου.

22. Εισηγείται στην ΕΥΔ ΕΠΑΝΕΚ την έκδοση απόφασης ανάκτησης αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών, στις περιπτώσεις που διαπιστωθεί βάσει των επαληθεύσεων αχρεωστήτως καταβληθείσα δαπάνη, και παρακολουθεί την ανάκτηση των σχετικών ποσών.

23. Εισηγείται στην ΕΥΔ ΕΠΑΝΕΚ στο πλαίσιο της διαδικασίας για την έκδοση της Απόφασης Ολοκλήρωσης Πράξεων από τους περιφερειάρχες, και της Βεβαίωσης Ολοκλήρωσης Πράξης εφόσον απαιτείται. Στο πλαίσιο αυτό, ο ΕΦΕΠΑΕ υποχρεούται στην παρακολούθηση και έλεγχο τακτοποίησης τυχόν εκκρεμοτήτων σχετικά με τις προϋποθέσεις ολοκλήρωσης και παραλαβής έργων των Δικαιούχων όπως αυτές ορίζονται στην Αναλυτική Πρόσκληση της δράσης. Μεριμνά για τη δημοσιοποίηση όλων των σχετικών αποφάσεων και για την έγκαιρη και προσήκουσα ενημέρωση των ενδιαφερόμενων δικαιούχων.

24. Παρακολουθεί, όπου απαιτείται, την τήρηση των μακροχρόνιων υποχρεώσεων από τους Δικαιούχους, σύμφωνα με το άρθρο 71 του Κανονισμού 1303/2013.

25. Εκδίδει την απόφαση καταβολής της δημόσιας χρηματοδότησης και πραγματοποιεί τις πληρωμές των δαπανών των πράξεων καταβάλλοντας την ενίσχυση στον δικαιούχο. Στο πλαίσιο αυτό, διασφαλίζει ότι οι Δικαιούχοι λαμβάνουν πλήρως το συνολικό ποσό της οφειλόμενης επιλέξιμης δαπάνης, το αργότερο 90 ημέρες μετά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης πληρωμής από το Δικαιούχο, χωρίς την αφαίρεση ή την παρακράτηση κανενός ποσού και χωρίς την είσπραξη καμίας ειδικής επιβάρυνσης ή άλλου τέλους ισοδύναμου αποτελέσματος που θα επέφερε μείωση των ποσών της επιλέξιμης χρηματοδότησης για τους Δικαιούχους.

26. Παρέχει στις ΔΑ των ΠΕΠ, με κοινοποίηση στην ΕΥΔ ΕΠΑΝΕΚ, τα απαραίτητα στοιχεία για την κατάρτιση του προγραμματισμού των ετήσιων πιστώσεων κάθε ΠΕΠ και μεριμνά για τη χρηματοδότηση (διάθεση ποσών στους λογαριασμούς κάθε συλλογικής απόφασης) του συγχρηματοδοτούμενου σκέλους του ΠΔΕ, σύμφωνα με τις Διαδικασίες του ΣΔΕ.

27. Παρέχει στην Αρχή Πιστοποίησης όλες τις αναγκαίες πληροφορίες σχετικά με τις διαδικασίες και τις επαληθεύσεις που πραγματοποιούν για κάθε δαπάνη των Πράξεων που διαχειρίζεται, για σκοπούς πιστοποίησης.

28. Παρέχει στις ΔΑ των ΠΕΠ, με κοινοποίηση στην ΕΥΔ ΕΠΑΝΕΚ, τα απαιτούμενα στοιχεία, προκειμένου να καταρτιστεί η δήλωση διαχείρισης και ετήσια σύνοψη που αναφέρεται στο άρθρο 125 του Κανονισμού 1303/2013.

29. Συνεργάζεται με την ΕΥΔ ΕΠΑΝΕΚ για την υποβολή απαντήσεων σε σχετικά πορίσματα ελέγχου που διενεργήθηκε στον ίδιο και σε Πράξεις που διαχειρίζεται, από τα αρμόδια εθνικά και κοινοτικά ελεγκτικά όργανα.

30. Εξειδικεύει, όπου απαιτείται, τις απαιτήσεις για τη διασφάλιση της τήρησης όλων των εγγράφων σχετικά με τις δαπάνες και τους ελέγχους που απαιτούνται για τη διασφάλιση επαρκούς διαδρομής ελέγχου, κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 125, παρ. 4 του Κανονισμού 1303/2013 και σύμφωνα με τους κανόνες του ΣΔΕ.

31. Διασφαλίζει την συλλογή και έγκαιρη καταχώρηση στο ΠΣΚΕ, και στο ΟΠΣ, των απαραίτητων δεδομένων που αφορούν στις παραπάνω αρμοδιότητες διαχείρισης και έχει την ευθύνη για την ακρίβεια, την ποιότητα και πληρότητα των στοιχείων που καταχωρούνται σε αυτά τα πληροφοριακά συστήματα.

32. Παρέχει τα απαραίτητα στοιχεία στην ΕΥΔ ΕΠΑΝΕΚ για την συμπλήρωση της αναφοράς Κρατικών Ενισχύσεων που υποβάλλεται ετησίως μέσω του συστήματος SARI της Ευρωπαϊκής Ένωσης (State Aid Reporting Interactive).

33. Έχει την ευθύνη τήρησης αρχείων αντίστοιχων των αρμοδιοτήτων του. Τα αρχεία δύνανται να τηρούνται ηλεκτρονικά στο ΠΣΚΕ και στο ΟΠΣ, σύμφωνα με τις Διαδικασίες του ΣΔΕ.

34. Συνεπικουρεί την ΕΥΔ ΕΠΕΝΕΚ για την αξιολόγηση κινδύνων απάτης σε σχέση με τις δράσεις που διαχειρίζεται, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο ΣΔΕ.

35. Προβαίνει στις απαραίτητες ενέργειες για τη διαχείριση κινδύνων, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο ΣΔΕ.

36. Συνεπικουρεί την ΕΥΔ ΕΠΕΝΕΚ στην εξέταση των καταγγελιών, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο ΣΔΕ.

 

Άρθρο 4

Υποχρεώσεις του ΕΦΕΠΑΕ

Επιπροσθέτως των αρμοδιοτήτων που προσδιορίζονται στο άρθρο 3 της παρούσας, ο ΕΦΕΠΑΕ αναλαμβάνει τις ακόλουθες υποχρεώσεις:

1. Προβαίνει σε κατανομή των αρμοδιοτήτων/καθηκόντων που ανατίθενται, στο εσωτερικό του, προκειμένου να διασφαλίζεται η τήρηση της αρχής του διαχωρισμού των καθηκόντων, ιδιαίτερα μεταξύ των διαδικασιών επιλογής και έγκρισης Πράξεων, επαληθεύσεων και πληρωμών. Στην περίπτωση δε που ο ΕΦΕΠΑΕ είναι και Δικαιούχος στο πλαίσιο των Πράξεων που διαχειρίζεται, η υλοποίηση των Πράξεων θα γίνεται από Μονάδα διαφορετική από τη Μονάδα που είναι αρμόδια για τη διενέργεια των επαληθεύσεων. Υποβάλλει την ως άνω κατανομή αρμοδιοτήτων/καθηκόντων στην ΕΥΔ ΕΠΑΝΕΚ.

2. Κοινοποιεί στην ΕΥΔ ΕΠΑΝΕΚ το νέο οργανόγραμμά του σε περίπτωση μεταβολής ή τροποποίησής του, καθώς και τις ενδεχόμενες μεταβολές ή τροποποιήσεις στις διαδικασίες διαχείρισης που εφαρμόζει.

3. Ορίζει στελέχη από αντιπροσωπευτικές οργανωτικές του Μονάδες που εμπλέκονται στις διαδικασίες διαχείρισης, τα οποία θα συμμετέχουν στην Ομάδα της ΕΥΔ ΕΠΕΝΕΚ για την αξιολόγηση κινδύνων απάτης σε σχέση με τις δράσεις που διαχειρίζεται και θα συνεπικουρούν το έργο της. Ο ορισμός των στελεχών γίνεται με απόφαση του Προέδρου του ΕΦΕΠΑΕ και κοινοποιείται στην ΕΥΔ ΕΠΑΝΕΚ και στην ΕΥΘΥ.

4. Ορίζει στέλεχος/στελέχη για τη διαχείριση κινδύνων σε σχέση με τις δράσεις που διαχειρίζεται. Ο ορισμός γίνεται με απόφαση του Προέδρου του ΕΦΕΠΑΕ και κοινοποιείται στην ΕΥΔ ΕΠΕΝΕΚ και στην ΕΥΘΥ.

5. Δε δύναται να μεταβιβάσει τις αρμοδιότητες που του έχουν ανατεθεί βάσει του άρθρου 3 της παρούσας, σε άλλους Ε.Φ.

6. Κοινοποιεί στην ΕΥΔ ΕΠΑΝΕΚ πρόγραμμα ενεργειών και περιοδικές αναφορές προόδου στις προθεσμίες που ορίζει η ΕΥΔ ΕΠΑΝΕΚ και διαμορφώνει τεκμηριωμένες προτάσεις διορθωτικών ή/και προληπτικών ενεργειών, με στόχο την αποτελεσματικότερη και αποδοτικότερη διαχείριση και υλοποίηση των ΠΕΠ.

7. Συνεργάζεται με την ΕΥΚΕ για την εξειδίκευση του εγχειριδίου χρήσης του Πληροφοριακού Συστήματος Διαχείρισης Κρατικών Ενισχύσεων (ΠΣΚΕ), ανάλογα με το περιεχόμενο της Πρόσκλησης της δράσης ή και του Οδηγού Εφαρμογής και, εφόσον απαιτείται, σύμφωνα με τις κατευθύνσεις της ΕΥΔ ΕΠΑΝΕΚ και της ΕΑΣ. Επίσης, έχει την υποχρέωση να παρέχει υπηρεσίες επιχειρησιακής υποστήριξης των χρηστών του ΠΣΚΕ (help desk) καθ’ όλο το διάστημα υλοποίησης της Πράξης.

8. Ενημερώνει συστηματικά το ΠΣΚΕ και το ΟΠΣ με τα στοιχεία προόδου εκτέλεσης των Πράξεων που διαχειρίζεται.

9. Συμμορφώνεται με τις απαιτήσεις πληροφόρησης και επικοινωνίας που προσδιορίζονται από το Σύστημα Διαχείρισης και Ελέγχου, την ΕΥΔ ΕΠΑΝΕΚ και με τις απαιτήσεις που ορίζονται στο άρθρο 115 του Κανονισμού 1303/2013 για τις Πράξεις που διαχειρίζεται.

10. Αποδέχεται επιτόπιες επαληθεύσεις από την ΕΥΔ ΕΠΑΝΕΚ ή/και τις ΔΑ των ΠΕΠ, σύμφωνα με τα οριζόμενα στις διαδικασίες του ΣΔΕ και παρέχει σε αυτές τα αναγκαία στοιχεία, προκειμένου να επιβεβαιωθεί, η ορθή άσκηση των καθηκόντων που του έχουν ανατεθεί.

11. Αποδέχεται επιτόπιους ελέγχους ελεγκτικών αρχών/οργάνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή εθνικών ελεγκτικών αρχών, τόσο στην έδρα του όσο και στους χώρους υλοποίησης των Πράξεων που διαχειρίζεται, και διευκολύνει τον έλεγχο, προσκομίζοντας οποιοδήποτε στοιχείο που αφορά στην εκτέλεση της Πράξης, εφόσον ζητηθεί.

12. Έχει την ευθύνη για την εφαρμογή διορθωτικών ή/και προληπτικών μέτρων που τον αφορούν.

13. Το προσωπικό του ΕΦΕΠΑΕ που απασχολείται σε δραστηριότητες που αφορούν στην αξιολόγηση Πράξεων, στις επαληθεύσεις και στις πληρωμές, καθώς και οι εξωτερικοί αξιολογητές/ελεγκτές που ενδεχομένως αξιοποιεί για τις δραστηριότητες αυτές, υποχρεούνται σε υποβολή δήλωσης μη σύγκρουσης συμφερόντων.

 

Άρθρο 5

Υποχρεώσεις της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία»

Η Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του Επιχειρησιακού Προγράμματος Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία (ΕΥΔ ΕΠΑΝΕΚ), στο πλαίσιο της παρακολούθησης εφαρμογής της παρούσας απόφασης από τον ΕΦΕΠΑΕ, υποχρεούται στην τήρηση των παρακάτω:

1. Κοινοποιεί στον ΕΦΕΠΑΕ το Εγχειρίδιο Διαδικασιών ΣΔΕ 2014-2020 και κάθε προσαρμογή, τροποποίηση/αναθεώρησή του.

2. Υποστηρίζει τον ΕΦΕΠΑΕ στην ορθή εφαρμογή των διαδικασιών και τον ενημερώνει για τις υποχρεώσεις του συμπεριλαμβανομένης της τήρησης των κανόνων πληροφόρησης και επικοινωνίας, τις μεθοδολογίες και τις διαδικασίες παρακολούθησης των δεικτών εκροών, για την αξιολόγηση κινδύνων απάτης, καθώς και για κάθε ειδικό θέμα που σχετίζεται με το ΣΔΕ.

3. Συντονίζει και εποπτεύει συστηματικά την άσκηση των αρμοδιοτήτων/καθηκόντων του ΕΦΕΠΑΕ, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρούσα απόφαση και το Σύστημα Διαχείρισης και Ελέγχου, και εφόσον απαιτείται, λαμβάνει κατάλληλα διορθωτικά μέτρα.

4. Εισηγείται την τροποποίηση της παρούσας απόφασης, ιδίως ως προς την κατανομή της ενωσιακής στήριξης ανά Άξονα Προτεραιότητας, θεματικό στόχο, και πεδίο παρέμβασης για κάθε ΠΕΠ.

5. Διασφαλίζει ότι η Αρχή Πιστοποίησης λαμβάνει για κάθε ΠΕΠ τις αναγκαίες πληροφορίες σχετικά με τις διαδικασίες και τις επαληθεύσεις για σκοπούς πιστοποίησης. Στο πλαίσιο αυτό, εποπτεύει και συντονίζει πριν από κάθε αίτημα πληρωμής, αλλά και πριν την εκπόνηση των ετήσιων λογαριασμών, την πληρότητα των πληροφοριών που παρέχονται από τον ΕΦΕΠΑΕ στην Αρχή Πιστοποίησης.

6. Στις περιπτώσεις που η ΕΥΔ ΕΠΑΝΕΚ διαπιστώσει τη μη συμμόρφωση του ΕΦΕΠΑΕ με τους όρους της παρούσας απόφασης, εισηγείται την ανάκλησή της.

 

Άρθρο 6

Έναρξη ισχύος

Η απόφαση αυτή ισχύει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 18 Σεπτεμβρίου 2019

 

 


Κατεβάσετε το αρχείο με το πρωτότυπο κείμενο, όπως είναι δημοσιευμένο στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως (Φ.Ε.Κ.) του Εθνικού Τυπογραφείου.


 

Έχει διαβαστεί 515 φορές

Τελευταία Νέα