x

Σύνδεση

Δεν έχετε λογαριασμό; Εγγραφείτε

Υπουργική Απόφαση Δ2α/οικ 13530/2024 - ΦΕΚ 1491/Β/6-3-2024

Τροποποίηση της υπό στοιχεία Δ2α/οικ.25602/ 16-4-2020 απόφασης του Υπουργού Υγείας «Καθορισμός των όρων και των προϋποθέσεων ίδρυσης και λειτουργίας των Χώρων Εποπτευόμενης Χρήσης (ΧΕΧ), των θεμάτων στελέχωσης και στέγασης, της δημιουργίας, τήρησης

και λειτουργίας του Μητρώου Καταγραφής Ληπτών Υπηρεσιών τους, του είδους, του τύπου και των προϋποθέσεων ίδρυσης και λειτουργίας των κινητών μονάδων και κάθε άλλου σχετικού θέματος» (Β' 1607).


Υπουργική Απόφαση Αριθμ. Δ2α/οικ 13530/2024

ΦΕΚ 1491/Β/6-3-2024

Τροποποίηση της υπό στοιχεία Δ2α/οικ.25602/ 16-4-2020 απόφασης του Υπουργού Υγείας «Καθορισμός των όρων και των προϋποθέσεων ίδρυσης και λειτουργίας των Χώρων Εποπτευόμενης Χρήσης (ΧΕΧ), των θεμάτων στελέχωσης και στέγασης, της δημιουργίας, τήρησης και λειτουργίας του Μητρώου Καταγραφής Ληπτών Υπηρεσιών τους, του είδους, του τύπου και των προϋποθέσεων ίδρυσης και λειτουργίας των κινητών μονάδων και κάθε άλλου σχετικού θέματος» (Β' 1607).

Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΥΓΕΙΑΣ

Έχοντας υπόψη:

1. Τον Κανονισμό (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 27ης Απριλίου 2016, για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και για την ελεύθερη κυκλοφορία των δεδομένων αυτών και την κατάργηση της Οδηγίας 95/46/ΕΚ (Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων) (L119).

2. Τον Κώδικα νόμων για την υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων (ν. 3850/2010, Α' 84).

3. Τον ν. 4067/2012 «Νέος Οικοδομικός Κανονισμός» (Α' 79).

4. Τον ν. 4122/2013 «Ενεργειακή Απόδοση Κτιρίων- Εναρμόνιση με την Οδηγία 2010/31/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου και λοιπές διατάξεις» (Α' 42).

5. Τον ν. 4139/2013 «Νόμος περί εξαρτησιογόνων ουσιών και άλλες διατάξεις» (Α' 74).

6. Τον ν. 4662/2020 «Εθνικός Μηχανισμός Διαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων, αναδιάρθρωση της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας, αναβάθμιση συστήματος εθελοντισμού πολιτικής προστασίας, αναδιοργάνωση του Πυροσβεστικού και άλλες διατάξεις» (Α' 27) και ειδικότερα το άρθρο 189.

7. Το άρθρο 90 του Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα (π.δ. 63/2005, Α' 98),

το οποίο διατηρήθηκε σε ισχύ με την περ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 (Α' 133).

8. Το π.δ. 121/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Υγείας» (Α' 148).

9. Το π.δ. 41/2018 «Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων» (Α' 80).

10. Το π.δ. 79/2023 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α' 131).

11. Την υπό στοιχεία Δ2α/οικ.25602/16-4-2020 απόφαση του Υπουργού Υγείας «Καθορισμός των όρων και των προϋποθέσεων ίδρυσης και λειτουργίας των Χώρων Εποπτευόμενης Χρήσης (ΧΕΧ), των θεμάτων στελέχωσης και στέγασης, της δημιουργίας, τήρησης και λειτουργίας του Μητρώου Καταγραφής Ληπτών Υπηρεσιών τους, του είδους, του τύπου και των προϋποθέσεων ίδρυσης και λειτουργίας των κινητών μονάδων και κάθε άλλου σχετικού θέματος» (Β' 1607).

12. Την υπ' αρ. 37311/9-7-2023 κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Υγείας «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Υγείας Δημήτριο Βαρτζόπουλο» (Β'4435).

13. Το υπ' αρ. 10556/21-2-2024 έγγραφο του Ο.ΚΑ.ΝΑ. «Υποβολή πρότασης για επιμέρους τροποποιήσεις των διατάξεων των άρθρων 3 και 4 της υπό στοιχεία Δ2α/ οικ.25602/16-4-2020 υπουργικής απόφασης «Καθορισμός των όρων και των προϋποθέσεων ίδρυσης και λειτουργίας των Χώρων Εποπτευόμενης Χρήσης (ΧΕΧ), των θεμάτων στελέχωσης και στέγασης, της δημιουργίας, τήρησης και λειτουργίας του Μητρώου Καταγραφής Ληπτών Υπηρεσιών τους, του είδους, του τύπου και των προϋποθέσεων ίδρυσης και λειτουργίας των κινητών μονάδων και κάθε άλλου σχετικού θέματος».

14. Το από 27-2-2024 ηλεκτρονικό μήνυμα του Γραφείου του Υφυπουργού Υγείας «Υποβολή πρότασης για επιμέρους τροποποιήσεις ΧΕΧ και κινητών μονάδων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη».

15. Την υπό στοιχεία Β1α/οικ 13409/4-3-2024 εισήγηση του Προϊσταμένου της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Υγείας.

16. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του τακτικού προϋπολογισμού του Υπουργείου Υγείας, σύμφωνα με την ως άνω (15) εισήγηση.

17. Την ανάγκη παροχής υπηρεσιών για την ασφαλέστερη χρήση ναρκωτικών ουσιών, τη μείωση της βλάβης και των αρνητικών συνεπειών που συνδέονται με αυτή, αποφασίζουμε:

Την τροποποίηση της υπό στοιχεία Δ2α/οικ.25602/ 16-4-2020 (Β' 1607) απόφασης του Υπουργού Υγείας ως προς τα άρθρα 3 και 4 αυτής.

Κατόπιν αυτού η ανωτέρω υπουργική απόφαση έχει ως εξής:

 

Άρθρο 1

ΧΩΡΟΙ ΕΠΟΠΤΕΥΟΜΕΝΗΣ ΧΡΗΣΗΣ (ΧΕΧ) -ΣΚΟΠΟΣ

1. Οι εγκεκριμένοι φορείς του άρθρου 51 του ν. 4139/2013, καθώς και οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης α' και β' βαθμού, κατόπιν αδείας που χορηγείται από τον Υπουργό Υγείας, μπορεί να λειτουργούν σταθερούς ή κινητούς Χώρους Εποπτευόμενης Χρήσης (ΧΕΧ), με στόχο τη μείωση της βλάβης και των αρνητικών συνεπειών που συνδέονται με τη χρήση ναρκωτικών, καθώς και για την ασφαλέστερη χρήση ναρκωτικών ουσιών σε ένα μη επικριτικό περιβάλλον, υπό την εποπτεία εκπαιδευμένου προσωπικού και με την τήρηση των κανόνων υγιεινής και ασφάλειας. Η κατοχή και η χρήση ναρκωτικών ουσιών από τα άτομα που λαμβάνουν τις υπηρεσίες των ΧΕΧ και εντός των παραπάνω Χώρων Εποπτευόμενης Χρήσης, με την προϋπόθεση ότι αυτοί εγγράφονται στο Μητρώο Καταγραφής Ληπτών Υπηρεσιών των ΧΕΧ, δεν αποτελεί άδικη πράξη.

2. Σκοπός λειτουργίας των ΧΕΧ είναι:

Α. Η προαγωγή της υγείας των ενεργών χρηστών ναρκωτικών ουσιών.

Β. Η προστασία της δημόσιας υγείας.

Γ. Η μείωση του επιπολασμού των μεταδιδόμενων νόσων στον πληθυσμό των χρηστών ναρκωτικών ουσιών.

Δ. Η πρόληψη και έγκαιρη παρέμβαση για την αντιμετώπιση υπερδοσολογίας.

Ε. Η δημιουργία επαφής με πληθυσμούς χρηστών οι οποίοι είναι δύσκολο να προσεγγιστούν από άλλες υπηρεσίες αντιμετώπισης της εξάρτησης.

ΣΤ. Η κινητοποίηση των ληπτών/ριών των υπηρεσιών των ΧΕΧ και η διασύνδεσή τους με προγράμματα θεραπείας.

Ζ. Η προώθηση της διασύνδεσης με δομές κοινωνικής πρόνοιας, υγείας και θεραπείας.

Η. Η προώθηση της κοινωνικής ένταξης.

 

Άρθρο 2

ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΕΠΟΠΤΕΥΟΜΕΝΗΣ ΧΡΗΣΗΣ (ΧΕΧ)

1. Οι ΧΕΧ οφείλουν να παρέχουν τις παρακάτω υπηρεσίες:

Α. Ειδικά διαμορφωμένους χώρους για την ενέσιμη και/ή μη ενέσιμη χρήση, προαποκτημένων ναρκωτικών ουσιών από τους λήπτες/ριες των υπηρεσιών και τη βραχεία παραμονή τους αμέσως μετά τη χρήση.

Β. Κατάλληλο εξοπλισμό για την ασφαλή χρήση ναρκωτικών ουσιών εντός των ΧΕΧ.

Γ. Επείγουσα φροντίδα σε περιπτώσεις υπερδοσολογίας.

Δ. Συμβουλευτική ενημέρωση για την ασφαλή χρήση ναρκωτικών ουσιών και την πρόληψη υπερδοσολογίας.

Ε. Συμβουλευτική για διασύνδεση με προγράμματα αντιμετώπισης της εξάρτησης και υπηρεσίες ιατρικής φροντίδας.

ΣΤ. Παραπομπή σε κοινωνικές υπηρεσίες και ιδιαίτερα σε υπηρεσίες ατομικής υγιεινής, παροχής σίτισης, ένδυσης, στέγασης και φιλοξενίας.

Ζ. Παραπομπή σε δομές επείγουσας ιατρικής φροντίδας.

Η. Παρέμβαση στην κρίση.

Θ. Συμβουλευτική και κατάλληλα μέσα (προφυλακτικά, σύνεργα χρήσης) για την αποφυγή μετάδοσης σεξουαλικά μεταδιδόμενων νοσημάτων (ΣΜΝ) και άλλων μεταδιδόμενων νοσημάτων.

2. Οι ΧΕΧ δύνανται επιπλέον να παρέχουν:

Α. Υπηρεσίες συμβουλευτικής.

Β. Ουσίες ανταγωνιστές ναρκωτικών ουσιών (όπως για παράδειγμα ναλοξόνη) για την αντιμετώπιση ενδεχόμενων μελλοντικών περιστατικών υπερδοσολογίας.

Γ. Υπηρεσίες επείγουσας ιατρικής φροντίδας.

Δ. Υπηρεσίες ατομικής υγιεινής.

Ε. Υπηρεσίες φιλοξενίας και σίτισης.

3. Κατά τις επισκέψεις των ληπτών/ριών των υπηρεσιών των ΧΕΧ:

Α. Παρέχονται πληροφορίες για τις παρεχόμενες υπηρεσίες και τους κανόνες λειτουργίας των χώρων εποπτευόμενης χρήσης.

Β. Παρέχονται πληροφορίες για τα ναρκωτικά που πρόκειται να χρησιμοποιηθούν κατά τη δήλωση των ληπτών/ριών των υπηρεσιών των ΧΕΧ.

Γ. Πραγματοποιείται εποπτευόμενη χρήση προαποκτημένων ναρκωτικών ουσιών.

Δ. Παρέχονται οι υπηρεσίες του ΧΕΧ από εξειδικευμένο προσωπικό.

Ε. Δύναται να ζητείται δείγμα των ναρκωτικών ουσιών που κατέχουν οι λήπτες/ριες υπηρεσιών, με σκοπό την παρακολούθηση των διακινούμενων στη χώρα ουσιών.

ΣΤ. Παρέχονται συστηματικά πληροφορίες, συμβουλευτική και διασύνδεση με υπηρεσίες αντιμετώπισης των εξαρτήσεων και κοινωνικές υπηρεσίες.

Ζ. Κατά την πρώτη προσέλευση, συμπληρώνονται στοιχεία του/της λήπτη/ριας των υπηρεσιών στο Μητρώο Καταγραφής Ληπτών Υπηρεσιών του ΧΕΧ, ενώ για κάθε επόμενη φορά προσέλευσης, ενημερώνεται η σχετική καταχώριση.

4. Οι λήπτες/ριες των υπηρεσιών των ΧΕΧ πρέπει να είναι άνω των 18 ετών, να μην βρίσκονται σε τοξίκωση, να μην βρίσκονται σε κατάσταση μέθης, να μην συνοδεύονται από ανηλίκους κατά την επίσκεψη τους σε ΧΕΧ και κατά την προσέλευσή τους καταγράφονται στο Μητρώο Καταγραφής Ληπτών Υπηρεσιών του ΧΕΧ. Περαιτέρω κριτήρια εισαγωγής καθορίζονται με ευθύνη του φορέα ή του οργανισμού που λειτουργεί το ΧΕΧ.

Στους Χώρους Εποπτευόμενης Χρήσης απαγορεύεται η χρήση καπνού, κάνναβης, αλκοόλ και άλλων ουσιών, με ευθύνη του φορέα ή του οργανισμού που λειτουργεί τον ΧΕΧ.

5. Οι παρεχόμενες από τον ΧΕΧ υπηρεσίες ορίζονται και περιγράφονται σαφώς στην άδεια λειτουργίας που

χορηγείται από τον Υπουργό Υγείας για τον Χώρο Εποπτευόμενης Χρήσης και στον Κανονισμό Λειτουργίας του.

 

Άρθρο 3

ΟΡΟΙ ΚΑΙ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΙΔΡΥΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΧΩΡΩΝ ΕΠΟΠΤΕΥΟΜΕΝΗΣ ΧΡΗΣΗΣ (ΧΕΧ)

1. Οι ΧΕΧ διαθέτουν πλήρη και σαφή Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας, ο οποίος αναρτάται σε εμφανές σημείο του χώρου. Στον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας αποτυπώνονται αναλυτικά τα κριτήρια, οι διαδικασίες και πρακτικές που ακολουθούνται κατά τη διάρκεια εισόδου, παραμονής και εξόδου από τον ΧΕΧ, καθώς και οι παρεχόμενες από αυτόν υπηρεσίες, η στελέχωσή του, οι αρμοδιότητες του προσωπικού του και ο τρόπος τήρησης του ηλεκτρονικού Μητρώου του. Ο κανονισμός λειτουργίας του ΧΕΧ περιλαμβάνει προδιαγραφές υγιεινής, πρωτόκολλα ασφαλείας και αντιμετώπισης έκτακτων περιστατικών, καθώς και κώδικα δεοντολογίας.

2. Οι σταθεροί ή κινητοί Χώροι Εποπτευόμενης Χρήσης (ΧΕΧ):

Α. Σταθερός ΧΕΧ: Διαθέτει έως δώδεκα (12) θέσεις εποπτευόμενης χρήσης ναρκωτικών, τα οποία έχουν προ- αποκτηθεί από τους/τις λήπτες/ριες των υπηρεσιών των ΧΕΧ και βρίσκονται στην κατοχή τους κατά την είσοδο τους στον χώρο, και

Κινητός ΧΕΧ: Διαθέτει δύο (2) θέσεις χρήσης ουσιών, μία (1) θέση υπαλλήλου και μία (1) θέση έκτακτης ανάγκης.

Β. Οι ΧΕΧ έχουν ωράριο λειτουργίας, ως ακολούθως:

Σταθερός ΧΕΧ: Ωράριο λειτουργίας του σταθερού ΧΕΧ ορίζεται σε κατ' ελάχιστο οκτώ (8) ώρες καθημερινά σε εβδομαδιαία βάση και οφείλει να διαθέτει ευδιάκριτα σημεία εισόδου, στα οποία τοποθετείται ειδική σήμανση.

Κινητός ΧΕΧ: Το ωράριο λειτουργίας του Κινητού Χώρου Εποπτευόμενης Χρήσης καθορίζεται από τις ανάγκες της περιοχής που εξυπηρετεί και δύναται να λειτουργεί και απογευματινές ή βραδινές ώρες εφόσον παρατηρείται συνάθροιση χρηστών σε αντίστοιχα χρονικά διαστήματα.

Το ωράριο λειτουργίας του κάθε ΧΕΧ ανακοινώνεται σε όλες τις υπηρεσίες μείωσης της βλάβης της περιοχής καθώς και αναρτάται στο διαδίκτυο, του φορέα που λειτουργεί τον ΧΕΧ.

Γ. Οι ΧΕΧ, εδρεύουν:

Σταθερός ΧΕΧ: Εδρεύει επί αστικών περιοχών και σε σημεία των πόλεων όπου πραγματοποιείται αγοραπωλησία και δημόσια χρήση ναρκωτικών ουσιών, καθώς και συνάθροιση πληθυσμών που κάνουν χρήση ναρκωτικών ουσιών.

Κινητός ΧΕΧ: Η επιλογή των σημείων παρέμβασης του κινητού ΧΕΧ ως μέρος ενός ευρύτερου δικτύου υπηρεσιών μείωσης της βλάβης εξαρτάται από τις ανάγκες και ιδιαιτερότητες της επιλεγμένης περιοχής, με ευθύνη του φορέα που λειτουργεί τον ΧΕΧ.

Η περιοχή δράσης του κινητού ΧΕΧ γνωστοποιείται στις αρμόδιες τοπικές αρχές και χορηγείται ανάλογη άδεια, εφόσον απαιτείται.

Δ. Απαιτείται επαρκής φωτισμός και εντατικός καθορισμός της περιοχής πέριξ του χώρου, με ενδεχόμενη διακριτική παρουσία της αστυνομίας, σε συνεργασία με το προσωπικό των ΧΕΧ και δυνατότητα άμεσης παρέμβασης, εφόσον αυτό απαιτηθεί, χωρίς να εμποδίζεται η ευχερής πρόσβαση των εξυπηρετουμένων των ΧΕΧ και η ομαλή αποχώρησή τους, από αυτούς.

Στους ΧΕΧ τοποθετούνται ειδικοί κάδοι συλλογής αναλώσιμων/απορριμμάτων/συνέργων χρήσης για την ελαχιστοποίηση του κινδύνου μόλυνσης του γενικού πληθυσμού.

Ε. Οι ΧΕΧ, σκόπιμο είναι να γειτνιάζουν με υπηρεσίες αντιμετώπισης της εξάρτησης και ιδιαίτερα με υπηρεσίες μείωσης της βλάβης, όπως οι μονάδες άμεσης πρόσβασης.

ΣΤ. Διαθέτουν κατάλληλους και επαρκείς χώρους για τις υπηρεσίες που παρέχουν και την εγκατάσταση του απαραίτητου εξοπλισμού. Ειδικότερα, οι ΧΕΧ διαθέτουν διακριτές θέσεις για την ενέσιμη ή μη ενέσιμη χρήση ναρκωτικών ουσιών που δεν βρίσκονται σε δημόσια θέα και διασφαλίζουν την ανωνυμία και την ιδιωτικότητα των ληπτών/ριών των υπηρεσιών. Επιπλέον, διαθέτουν διακριτούς χώρους συμβουλευτικής και ενημέρωσης, παροχής πρώτων βοηθειών, καθώς και αυτοτελείς χώρους παραμονής πριν και μετά τη χρήση. Οι ΧΕΧ διαθέτουν διακριτούς χώρους για κάθε άλλη υπηρεσία που παρέχουν σύμφωνα με το άρθρο 2 της παρούσας.

Οι σταθεροί ΧΕΧ δεν μπορούν να είναι μικρότεροι των 60 τ.μ. Οι κατάλληλα διαμορφωμένες θέσεις για την ενέσιμη ή μη ενέσιμη χρήση δεν μπορούν να είναι μικρότερες από 3 τ.μ. ανά άτομο. Οι χώροι παραμονής πριν και μετά τη χρήση δεν μπορεί να είναι μικρότεροι των 6 τ.μ. Ο υπολογισμός του αριθμού των ατόμων που ορίζει την ελάχιστη επιφάνεια των χώρων του ΧΕΧ προσδιορίζεται από τον αριθμό των διαθέσιμων θέσεων εποπτευόμενης χρήσης που πρόκειται να λειτουργήσει, αθροιζόμενου με τον αριθμό του προσωπικού που θα παρευρίσκεται και εργάζεται σε κάθε διακριτό χώρο του ΧΕΧ.

Οι κινητοί ΧΕΧ θα έχουν διαθέσιμους βοηθητικούς χώρους σε δομή του φορέα ή του οργανισμού που έχει την ευθύνη λειτουργίας του (π.χ. αποθηκευτικό χώρο, γραφείο για εργαζόμενους κ.λπ.) και χρησιμοποιεί τις υπάρχουσες υποδομές του όταν αυτό απαιτείται.

3. Οι προδιαγραφές του κινητού ΧΕΧ, είναι οι κάτωθι:

Πρόκειται για ειδικά εξοπλισμένο όχημα, τύπου ελαφρού φορτηγού, με χρηστική επιφάνεια τουλάχιστον 6 τ.μ.

Συγκεκριμένα το όχημα οφείλει να διαθέτει:

I. Θέρμανση και κλιματισμό.

II. Δυνατότητα σύνδεσης με εξωτερικό ηλεκτρικό ρεύμα.

III. Δύο παράθυρα οροφής και επαρκή επιπρόσθετα παράθυρα για άπλετο φωτισμό και αερισμό.

IV. Ηχομόνωση και θερμομόνωση.

V. Ειδικές λείες και αντιολισθητικές επιφάνειες (δάπεδο και πλάγιες επιφάνειες) οι οποίες καθαρίζονται και αποστειρώνονται κατάλληλα.

VI. Δύο (2) θέσεις χρήσης ουσιών, μία (1) θέση υπαλλήλου και μία (1) θέση έκτακτης ανάγκης.

VII. Δύο (2) επίπεδες επιφάνειες (τραπεζάκια) για τη χρήση ουσιών, με το αντίστοιχο κάθισμα καθώς και ειδικούς κάδους απορριμμάτων για τις σύριγγες.

VIII. Ειδικό στρώμα για χρήστη με υπερδοσολογία ή σε λιποθυμική κατάσταση.

IX. Δοχείο τρεχούμενου νερού και νιπτήρα με βρύση.

X. Υλικό αποστείρωσης για τα χέρια.

XI. Αποθηκευτικούς χώρους υλικών (ερμάρια) καθώς και ράφια για τα υλικά (σύνεργα χρήσης, καθαριστικά και απολυμαντικά, γάντια, φυλλάδια κ.λπ.).

XII. Καθαριστικά και απολυμαντικά.

XIII. Δυνατότητα καταγραφής περιστατικών στο Μητρώο Καταγραφής Ληπτών/τριών Υπηρεσιών του χώρου με κάθε δυνατό μέσον.

XIV. Ιατρικό εξοπλισμό ανάνηψης (όπως οξυγόνο, πιεσόμετρο κ.λπ.).

XV. Φάρμακα πρώτης ανάγκης και αντιμετώπισης υπερδοσιολογιών.

XVI. Για καταστάσεις έκτακτης ανάγκης, συρόμενη θύρα ώστε να παρέχεται η δυνατότητα εύκολης μεταφοράς του εξυπηρετούμενου σε ασθενοφόρο, εφόσον απαιτηθεί.

4. Οι απαιτήσεις των κτιριακών εγκαταστάσεων των σταθερών ΧΕΧ είναι σύμφωνες με τις γενικές και ειδικές πολεοδομικές διατάξεις και το ισχύον δίκαιο για θέματα αντοχής, σταθερότητας, ευστάθειας και ανθεκτικότητας.

Οι σταθεροί ΧΕΧ πρέπει να πληρούν τις αναγκαίες προδιαγραφές ασφάλειας, φυσικού και τεχνητού εξαερισμού (κυρίως για την μη ενέσιμη χρήση με πρόβλεψη για διακριτό, επαρκώς εξαεριζόμενο, χώρο για το προσωπικό), υγιεινής, πυρασφάλειας και ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων σύμφωνα με το ισχύον δίκαιο. Οι σταθεροί ΧΕΧ πρέπει να πληρούν τις απαιτήσεις προσβασιμότητας από ΑΜΕΑ και η διασφάλιση ευχερούς πρόσβασης για τα οχήματα του ΕΚΑΒ.

5. Η έδρα του προτεινόμενου ΧΕΧ (σταθερού ή κινητού), οι κτιριακές προδιαγραφές ή οι προδιαγραφές της κινητής μονάδας, οι διακριτοί χώροι ανάλογα με τις παρεχόμενες υπηρεσίες του ΧΕΧ, η ωφέλιμη επιφάνειά του, το ωράριο λειτουργίας του καθώς και οι διαθέσιμες θέσεις εποπτευόμενης χρήσης περιγράφονται και ορίζονται σαφώς στην άδεια λειτουργίας που χορηγείται από τον Υπουργό Υγείας για τον Χώρο Εποπτευόμενης Χρήσης.

 

Άρθρο 4

ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗΣ

1. Η ομάδα προσωπικού του σταθερού ΧΕΧ περιλαμβάνει κατ' ελάχιστον τέσσερα (4) άτομα εκ των οποίων ένα/μία νοσηλευτή/τρια εκπαιδευμένο/η στις πρώτες βοήθειες και στην ανάνηψη από κώμα οφειλόμενο σε υπερδοσολογία από οπιοειδή ή σε περιπτώσεις τοξίκωσης και λοιπούς επαγγελματίες υγείας, όπως ψυχολόγους, νοσηλευτές, κοινωνικούς λειτουργούς, ειδικούς θεραπευτές ή πτυχιούχους ανθρωπιστικών και κοινωνικών επιστημών. Επιπρόσθετα στελεχώνεται με προσωπικό ασφαλείας-φύλαξης, καθαριότητας καθώς και τεχνικό και διοικητικό προσωπικό των οποίων την πρόσληψη, επιμόρφωση, εποπτεία και αξιολόγηση αναλαμβάνει ο φορέας ή ο Οργανισμός που λειτουργεί τον ΧΕΧ.

2. Η ομάδα προσωπικού του κινητού ΧΕΧ περιλαμβάνει κατ' ελάχιστον δύο (2) άτομα εκ των οποίων ένα/μία νοσηλευτή/τρια εκπαιδευμένο/η στις πρώτες βοήθειες και στην ανάνηψη από κώμα οφειλόμενο σε υπερδοσολογία από οπιοειδή ή σε περιπτώσεις τοξίκωσης και λοιπούς επαγγελματίες υγείας, όπως ψυχολόγους, νοσηλευτές, κοινωνικούς λειτουργούς, ειδικούς θεραπευτές ή πτυχιούχους ανθρωπιστικών και κοινωνικών επιστημών των οποίων την πρόσληψη, επιμόρφωση, εποπτεία και αξιολόγηση αναλαμβάνει ο φορέας ή ο Οργανισμός που λειτουργεί τον ΧΕΧ. Εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις, μπορεί να εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 47 του ν. 4250/2014.

Στη λειτουργία του σταθερού ή κινητού Χώρου Εποπτευόμενης Χρήσης δύναται να συνεπικουρεί ιατρικό προσωπικό.

3. Η στελέχωση του ΧΕΧ δύναται να περιλαμβάνει και άλλες ειδικότητες όπως διοικητικό προσωπικό ανάλογα με τις ιδιαίτερες ανάγκες του συγκεκριμένου ΧΕΧ, όπως αυτές τεκμηριώνονται στον κανονισμό λειτουργίας του.

4. Η εκπαίδευση του προσωπικού πρέπει να είναι διαρκής και να διασφαλίζεται η μεταφορά τεχνογνωσίας με τη διασύνδεση του ΧΕΧ με αντίστοιχες μονάδες του εξωτερικού.

5. Η στελέχωση του Χώρου Εποπτευόμενης Χρήσης ορίζεται σαφώς στην άδεια λειτουργίας του ΧΕΧ που χορηγείται από τον Υπουργό Υγείας, καθώς και στον κανονισμό λειτουργίας του.

 

Άρθρο 5

ΜΗΤΡΩΟ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΣ ΛΗΠΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΤΩΝ ΧΕΧ

1. Η εύρυθμη λειτουργία των ΧΕΧ διασφαλίζεται και με την τήρηση του ηλεκτρονικού Μητρώου Καταγραφής των Ληπτών Υπηρεσιών του.

Σκοπός του μητρώου είναι:

Α. Η καταγραφή των στοιχείων των ληπτών/ριών των παρεχόμενων υπηρεσιών, η οποία διασφαλίζει, μεταξύ άλλων, το συνεχές της φροντίδας.

Β. Η εκτίμηση του πληθυσμού στον οποίο παρέχει υπηρεσίες ο ΧΕΧ και των χαρακτηριστικών αυτού του πληθυσμού, κατά τρόπο ώστε να είναι σε θέση ο φορέας που λειτουργεί τον ΧΕΧ και το Υπουργείο Υγείας να αξιολογεί τις παρεχόμενες υπηρεσίες και να διαθέτει σχετικά επιδημιολογικά στοιχεία.

Γ. Η στατιστική επεξεργασία και ερευνητική αξιοποίηση αυτών των στοιχείων ανωνυμοποιημένων, ώστε να προστατεύονται τα προσωπικά δεδομένα των ληπτών/ριών της υπηρεσίας.

2. Κάθε φορέας του άρθρου 51 του ν. 4139/2013 ή ο οργανισμός Τοπικής Αυτοδιοίκησης α' και β' βαθμού που αναπτύσσει τον ΧΕΧ τηρεί ενιαίο ηλεκτρονικό μητρώο για τους Χώρους Εποπτευόμενης Χρήσης που λειτουργεί.

3. Κατά την πρώτη επαφή του/της λήπτη/ριας υπηρεσιών με τον ΧΕΧ, χορηγείται και καταχωρίζεται ο 9ψήφιος κωδικός λήπτη που περιλαμβάνει:

α. Την ημερομηνία γέννησης (ηη/μμ/ετος),

β. το 3ο γράμμα ονόματος πατέρα,

γ. το 3ο γράμμα ονόματος μητέρας και

δ. το φύλο (1 άνδρας - 2 γυναίκα).

Η καταχώριση γίνεται με τη συγκατάθεση του/της λήπτη/ριας, αφού ο/η τελευταίος/α ενημερωθεί πλήρως και λεπτομερώς για τους σκοπούς λειτουργίας του Μητρώου, τα πρόσωπα που έχουν ή δύνανται να έχουν πρόσβαση σε αυτό και τα στοιχεία που καταχωρίζονται σε αυτό.

4. Συγκεκριμένα στο Μητρώο καταχωρίζονται:

Α. Ο 9ψήφιος κωδικός λήπτη που περιλαμβάνει ημερομηνία γέννησης, το 3ο γράμμα ονόματος πατέρα, το 3ο γράμμα ονόματος μητέρας και το φύλο (1 άνδρας - 2 γυναίκα).

Β. Το είδος της ουσίας κύριας χρήσης, κατά δήλωση του/της.

Γ. Ο τρόπος κύριας χρήσης, κατά δήλωσή του/της.

Δ. Οι υπηρεσίες που παρασχέθηκαν στον/στην λήπτη/ρια των υπηρεσιών.

Ε. Συχνότητα ενέσιμης/μη ενέσιμης χρήσης τις 30 τελευταίες ημέρες.

ΣΤ. Συχνότητα ενέσιμης/μη ενέσιμης χρήσης τους 12 τελευταίους μήνες.

Ζ. Περιοχή διαμονής κατά δήλωσή του/της.

5. Το Μητρώο συμπληρώνει και επιμελείται η διεπιστημονική ομάδα του ΧΕΧ και το διοικητικό προσωπικό του ΧΕΧ και μόνο τα παραπάνω πρόσωπα έχουν πρόσβαση σε αυτό. Το προσωπικό των ΧΕΧ του ίδιου Φορέα ή του ιδίου οργανισμού συνεργάζεται και επεξεργάζεται το ενιαίο Μητρώο του φορέα προκειμένου να αποφεύγονται οι διπλές εγγραφές ληπτών/ριών στο Μητρώο.

6. Η πρόσβαση στο Μητρώο, η εξαγωγή δεδομένων, η επεξεργασία του, η πρόσβαση στα δεδομένα συγκεκριμένου/ης λήπτη/ριας και σε τρίτα, πλην της διεπιστημονικής ομάδας του ΧΕΧ, πρόσωπα ή φορείς επιτρέπεται μόνο ύστερα από άδεια του φορέα ή του οργανισμού που λειτουργεί τον ΧΕΧ, ύστερα από γνώμη του Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (ΥΠΔ/Data Protection - Officer DPO) του φορέα ή του οργανισμού που λειτουργεί τον ΧΕΧ και μόνο στις ακόλουθες περιπτώσεις:

Α. Ύστερα από αίτημα λήπτη/ριας υπηρεσιών και για τη βεβαίωση της λήψης υπηρεσιών από τον ΧΕΧ. Στην περίπτωση αυτή παρέχεται πρόσβαση αποκλειστικά στον/ην αιτούντα/ούσα και αποκλειστικά στα στοιχεία του μητρώου που αφορούν στον/ην αιτούντα/ούσα λή- πτη/ρια.

Β. Σε ερευνητικούς φορείς, ινστιτούτα τεκμηρίωσης, ανεξάρτητους/ες ερευνητές/ριες, δημόσιες αρχές, με σκοπό την έρευνα, την αξιολόγηση του ΧΕΧ, καθώς και την ποιοτική και ποσοτική μελέτη και ανάλυση των υπηρεσιών που παρέχονται από τον ΧΕΧ.

Γ. Στο θεραπευτικό προσωπικό των δομών με τις οποίες διασυνδέεται ο ΧΕΧ, με αποκλειστικό σκοπό τη διασφάλιση του συνεχούς της φροντίδας και αναλογικά προς τον σκοπό αυτό. Στην περίπτωση αυτή το θεραπευτικό προσωπικό αποκτά πρόσβαση αποκλειστικά σε στοιχεία που αφορούν συγκεκριμένους/ες λήπτες/ ριες της υπηρεσίας και όχι στο σύνολο του Μητρώου.

7. Στις παραπάνω περιπτώσεις η επεξεργασία των δεδομένων που καταχωρίζονται στο Μητρώο οφείλει να είναι ανάλογη προς τον επιδιωκόμενο στόχο, να σέβεται την ουσία του δικαιώματος στην προστασία των δεδομένων και να προβλέπει κατάλληλα και συγκεκριμένα μέσα για τη διασφάλιση των θεμελιωδών δικαιωμάτων και των συμφερόντων του υποκειμένου των δεδομένων. Τα πρόσωπα που είναι εξουσιοδοτημένα να επεξεργάζονται τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα που περιέχονται στο Μητρώο Καταγραφής Ληπτών Υπηρεσιών δεσμεύονται από τη τήρηση του απορρήτου και της εμπιστευτικότητας σχετικά με την εκτέλεση των καθηκόντων τους και σύμφωνα με τον Κώδικα Δεοντολογίας που περιλαμβάνεται στον κανονισμό λειτουργίας του ΧΕΧ.

8. Η δημιουργία, τήρηση και λειτουργία του παραπάνω μητρώου διενεργείται σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα και ιδίως τη νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης και ειδικές εθνικές ρυθμίσεις, τις σχετικές οδηγίες και συστάσεις του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας και παρακολουθείται από τον Υπεύθυνο Προστασίας Δεδομένων (ΥΠΔ/Data Protection Officer - DPO) του φορέα ή του οργανισμού που λειτουργεί τον ΧΕΧ. Η δημιουργία, τήρηση και λειτουργία του παραπάνω μητρώου εποπτεύεται από τον Υπεύθυνο Προστασίας Δεδομένων (ΥΠΔ/Data Protection Officer - DPO) του Υπουργείου Υγείας, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 32Α του π.δ. 121/2017 (Α' 148), όπως αυτό προστέθηκε με το άρθρο 82 του ν. 4600/2019 (Α' 43).

Με τη δημιουργία, τήρηση και λειτουργία του Μητρώου Καταγραφής Ληπτών Υπηρεσιών θα πρέπει πάντα να διασφαλίζεται η προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και ατομικών ελευθεριών, σύμφωνα με το εκάστοτε ισχύον νομοθετικό πλαίσιο και ιδίως σύμφωνα με τις διατάξεις του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 27ης Απριλίου 2016, για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και για την ελεύθερη κυκλοφορία των δεδομένων αυτών και την κατάργηση της Οδηγίας 95/46/ΕΕ (Γενικού Κανονισμού για την Προστασία Δεδομένων).

9. Όποιος χωρίς δικαίωμα επεμβαίνει με οποιονδήποτε τρόπο στο Μητρώο ή λαμβάνει γνώση των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα ή των ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων που τηρούνται σε αυτό ή τα αφαιρεί, αλλοιώνει, βλάπτει, καταστρέφει, επεξεργάζεται, μεταδίδει, ανακοινώνει, τα καθιστά προσιτά σε μη δικαιούμενα πρόσωπα ή επιτρέπει στα πρόσωπα αυτά να λάβουν γνώση των εν λόγω δεδομένων ή τα εκμεταλλεύεται με οποιονδήποτε τρόπο, τιμωρείται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 38 του ν. 4624/2019 (Α' 137) και το κάθε φορά ισχύον νομικό πλαίσιο για την προστασία προσωπικών δεδομένων.

 

Άρθρο 6

ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΑΔΕΙΑΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

1. Με απόφαση του Υπουργού Υγείας, εκδίδεται άδεια λειτουργίας ΧΕΧ του άρθρου 189 του ν. 4662/2020 και αποκλειστικά από τον κλειστό αριθμό των φορέων του άρθρου 51 του ν. 4139/2013, όπως ισχύει, και των οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης α' και β' βαθμού. Για την έκδοση άδειας λειτουργίας, ο ενδιαφερόμενος φορέας ή οργανισμός υποβάλλει στη Διεύθυνση Αντιμετώπισης Εξαρτήσεων του Υπουργείου Υγείας σχετικό αίτημα.

2. Το αίτημα του ενδιαφερόμενου φορέα ή οργανισμού για την άδεια λειτουργίας ΧΕΧ συνοδεύεται από αναλυτικό φάκελο, που περιλαμβάνει τα ακόλουθα στοιχεία:

Α. Αναλυτικό σχέδιο δράσης και παρουσίαση της φιλοσοφίας και των στόχων του ΧΕΧ, των υπηρεσιών του και των ειδικών αναγκών που στοχεύουν αυτές να καλύψουν, των επιστημονικά τεκμηριωμένων πρακτικών, των μεθόδων και των διαδικασιών που θα αξιοποιηθούν για την παροχή των υπηρεσιών του, της έδρας του ΧΕΧ στον αστικό ιστό, των εγκαταστάσεων και της στελέχωσης του. Η παρουσίαση θα πρέπει να τεκμηριώνει, στη βάση των στοχεύσεων της ανάπτυξης των υπηρεσιών του ΧΕΧ, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του.

Β. Την μεθοδολογία διασύνδεσης με υπηρεσίες διαφόρων επιπέδων του συστήματος υγείας (π.χ. πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας, συναφείς ή/και συμπληρωματικές υπηρεσίες αντιμετώπισης των εξαρτήσεων, υπηρεσίες κοινωνικής φροντίδας και εξειδικευμένης ιατρικής περίθαλψης για αντιμετώπιση ενδεχόμενων συνοδών προβλημάτων (περιπτώσεις συννοσηρότητας).

Γ. Τον κανονισμό λειτουργίας του ΧΕΧ, ο οποίος περιγράφει τις παρεχόμενες υπηρεσίες, την απαιτούμενη στελέχωσή του, τις αρμοδιότητες του προσωπικού του, τα κριτήρια τις διαδικασίες και πρακτικές που ακολουθούνται κατά τη διάρκεια εισόδου, παραμονής και εξόδου από τον ΧΕΧ, κώδικα δεοντολογίας, προδιαγραφές υγιεινής, καθώς και πρωτόκολλα ασφαλείας και αντιμετώπισης έκτακτων περιστατικών.

Δ. Πλήρη και σαφή οικονομική μελέτη και προϋπολογισμό των δαπανών λειτουργίας του χώρου, αναλυτική παρουσίαση των αξιοποιούμενων για τη χρηματοδότηση του ΧΕΧ και των υπηρεσιών του πόρων, τεκμηρίωση της οικονομικής του βιωσιμότητας, καθώς και διαδικασίες τήρησης και εφαρμογής οικονομικού ελέγχου.

Ε. Τις ειδικές και τεχνικές προδιαγραφές τήρησης του Μητρώου Καταγραφής των Ληπτών Υπηρεσιών του και τα μέτρα προστασίας των προσωπικών δεδομένων που θα καταχωρίζονται σε αυτό, σύμφωνα με το άρθρο 5 της παρούσας.

3. Ο φορέας του άρθρου 51 του ν. 4139/2013, ή ο οργανισμός Τοπικής Αυτοδιοίκησης α' και β' βαθμού που αναπτύσσει τον ΧΕΧ και τις υπηρεσίες του τηρεί οικονομικά στοιχεία αναφορικά με τον ΧΕΧ και αναλαμβάνει τη διοικητική και οικονομική εποπτεία των χώρων και των υπηρεσιών που παρέχουν. Σε περίπτωση που η λειτουργία του ΧΕΧ χρηματοδοτείται και από το Υπουργείο Υγείας, ο διοικητικός-οικονομικός έλεγχος αυτών ασκείται σύμφωνα με τις διατάξεις του δημόσιου λογιστικού από τις καθ' ύλην αρμόδιες οικονομικές υπηρεσίες του Υπουργείου Υγείας, κατά το μέρος που του αναλογεί. Η οικονομική διαχείριση κάθε μονάδας γίνεται σύμφωνα με τις αρχές οικονομίας και χρηστής διαχείρισης και στοχεύει στην εξοικονόμηση πόρων και μεγιστοποίηση του οφέλους.

4. Η εποπτεία και ο διοικητικός-οικονομικός έλεγχος των ΧΕΧ ασκούνται από τις αρμόδιες υπηρεσίες του αδειοδοτηθέντος φορέα ή οργανισμού, οι οποίες υποβάλλουν ετήσια έκθεση πεπραγμένων στη Διεύθυνση Αντιμετώπισης Εξαρτήσεων του Υπουργείου Υγείας και καταγράφουν συστηματικά τις παρεχόμενες από τον ΧΕΧ υπηρεσίες προκειμένου να διαπιστωθεί η επίτευξη των στόχων της μονάδας.

5. Ο φορέας του άρθρου 51 του ν. 4139/2013 ή ο οργανισμός Τοπικής Αυτοδιοίκησης α' και β' βαθμού που αναπτύσσει τον ΧΕΧ οφείλει να πληροί σε ολόκληρη την περίοδο λειτουργίας της μονάδας, τις αρχές, προδιαγραφές, όρους και προϋποθέσεις της παρούσας για τη χορήγηση άδειας λειτουργίας.

Για οποιαδήποτε αλλαγή των ρητώς αναγραφόμενων στη άδεια λειτουργίας της μονάδας, απαιτείται τεκμηριωμένο αίτημα του φορέα ή του οργανισμού προς τη Διεύθυνση Αντιμετώπισης Εξαρτήσεων του Υπουργείου Υγείας προκειμένου να εκδοθεί απόφαση τροποποίησης άδειας λειτουργίας της μονάδας.

 

Άρθρο 7

ΔΙΑΚΟΠΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΧΕΧ - ΑΝΑΚΛΗΣΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΑΔΕΙΑΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

1. Απαγορεύεται η διακοπή λειτουργίας του ΧΕΧ χωρίς προηγούμενη απόφαση του Υπουργείου Υγείας, μετά από αιτιολογημένη αίτηση του φορέα του άρθρου 51 του ν. 4139/2013, ή του οργανισμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης α' και β' βαθμού που αναπτύσσει τον ΧΕΧ. Η άδεια διακοπής της λειτουργίας της μονάδας δε χορηγείται και ο φορέας ή ο οργανισμός δεν διακόπτει τη λειτουργία της μονάδας, εάν δεν εξασφαλιστεί η συνέχιση της φροντίδας των εξυπηρετούμενων αυτής. Σε περίπτωση που ο φορέας ή ο οργανισμός προβεί στη διακοπή της μονάδας πριν την ολοκλήρωση των διαδικασιών της παραπάνω παραγράφου, με απόφαση του Υπουργού Υγείας ο φορέας ή ο οργανισμός αποκλείεται από τη δυνατότητα υποβολής νέου αιτήματος άδειας λειτουργίας.

2. Σε περιπτώσεις παραβίασης των όρων άδειας λειτουργίας και των υποχρεώσεων του φορέα ή του οργανισμού σύμφωνα με την παρούσα και πριν την επιβολή της ανάκλησης της άδειας λειτουργίας, προηγείται έγγραφη επισήμανση προς το φορέα του άρθρου 51 του ν. 4139/2013 ή του οργανισμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης α' και β' βαθμού που αναπτύσσει τον ΧΕΧ από τη Διεύθυνση Αντιμετώπισης Εξαρτήσεων για τις διαπιστωθείσες παραβιάσεις, επί των οποίων ο φορέας ή ο οργανισμός οφείλει να παρέχει εξηγήσεις εντός δεκαπέντε (15) ημερών. Με την προϋπόθεση ότι οι εξηγήσεις δεν κριθούν επαρκείς, ο φορέας ή ο οργανισμός οφείλει εντός διμήνου, με δυνατότητα δίμηνης παράτασης προς ολοκλήρωση, να συμμορφωθεί προς τις σχετικές υποδείξεις της αρμόδιας Διεύθυνσης του Υπουργείου Υγείας. Σε αντίθετη περίπτωση, η άδεια λειτουργίας ανακαλείται ομοίως μετά από την εξασφάλιση της συνέχισης της φροντίδας των εξυπηρετούμενων αυτής.

3. Σε περιπτώσεις σοβαρών υστερήσεων και παραβιάσεων των δικαιωμάτων των εξυπηρετούμενων, της ποιότητας, της αποτελεσματικότητας των παρεχομένων υπηρεσιών καθώς και της επίτευξης των τιθέμενων στόχων σύμφωνα με το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο, τις κατευθυντήριες οδηγίες των αρμόδιων διεθνών οργανισμών και εκθέσεις αρμοδίων εποπτικών εθνικών και διεθνών οργάνων, ο Υπουργός Υγείας δύναται να επιβάλλει άμεσα ανάκληση άδειας λειτουργίας της μονάδας, την οποία κοινοποιεί στις κατά τόπον αρμόδιες Εισαγγελικές και αστυνομικές αρχές, προς εκτέλεση και ενημέρωση, χωρίς τη τήρηση της παραπάνω προκαταρκτικής διαδικασίας και φροντίζοντας για την παραπομπή και κάλυψη των εξυπηρετούμενων από ανάλογη μονάδα και υπηρεσίες.

 

Άρθρο 8

Με την έναρξη ισχύος της παρούσας η υπό στοιχεία Δ2α/οικ.25602/16-4-2020 (Β' 1607) απόφαση του Υπουργού Υγείας ισχύει όπως αντικαθίσταται με την παρούσα.

 

Άρθρο 9

ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ

Η ισχύς της παρούσας αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 5 Μαρτίου 2024

 



Έχει διαβαστεί 343 φορές