x

Σύνδεση

Δεν έχετε λογαριασμό; Εγγραφείτε

Στην Βουλή νομοσχέδιο για την ενίσχυση της δημόσιας υγείας και την αναβάθμιση των υπηρεσιών υγείας

Την Τρίτη 21/10/2025 στη Διαρκή Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων

Κατατέθηκε στη Βουλή προς ψήφιση του Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Υγείας με τίτλο "Ρυθμίσεις για την ενίσχυση της δημόσιας υγείας και την αναβάθμιση των υπηρεσιών υγείας"

Αντικείμενο του βασικού μέρους του νομοσχεδίου είναι:

α) ρυθμίσεις για την επίλυση εκκρεμών ζητημάτων που αφορούν στο προσωπικό των νοσοκομείων του Εθνικού Συστήματος Υγείας, της κεντρικής υπηρεσίας του Υπουργείου Υγείας και των εποπτευόμενους φορέων του,

β) προβλέψεις που αφορούν στη φαρμακευτική δαπάνη και τον Εθνικό Οργανισμό Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (ΕΟΠΥΥ) και την τακτοποίηση των οικονομικών εκκρεμοτήτων του ΕΟΠΠΥ, γ) η αναδιάρθρωση των υπηρεσιών και η ανακατανομή οικονομικών ή μη πόρων εποπτευόμενων φορέων του Υπουργείου Υγείας,

δ) η αξιοποίηση της κλινικής εμπειρίας του προσωπικού του Εθνικού Συστήματος Υγείας,

ε) η ρύθμιση ζητημάτων που αφορούν στον Πανελλήνιο Συλλόγο Φυσιοθεραπευτών, στον

Πανελλήνιο Φαρμακευτικό Σύλλογο καθώς και στον Πανελλήνιο Ιατρικό Σύλλογο,

στ) η επιχορήγηση της Ένωσης Ασθενών Ελλάδας και η επικαιροποίηση του πλαισίου εγκατάστασης και λειτουργίας των Μονάδων Ημερήσιας Νοσηλείας (Μ.Η.Ν.) και των ιδιωτικών κλινικών.

Με το υπόψη σχέδιο νόμου, εισάγονται ρυθμίσεις που αφορούν, μεταξύ άλλων i) στη λειτουργία και στελέχωση του Εθνικού Συστήματος Υγείας (Ε.Σ.Υ.), στην παρακολούθηση και αξιολόγηση της φαρμακευτικής δαπάνης, στους εποπτευόμενους φορείς του Υπουργείου Υγείας, στον Πανελλήνιο Σύλλογο Φυσιοθεραπευτών, στον Πανελλήνιο Φαρμακευτικό Σύλλογο καθώς και στον Πανελλήνιο Ιατρικό Σύλλογο και στην επικαροποίηση του πλαισίου λειτουργίας των Μονάδων Ημερήσιας Νοσηλείας και των ιδιωτικών κλινικών και ii) στην αντιμετώπιση θεμάτων λοιπών Υπουργείων. Ειδικότερα:

ΜΕΡΗ Α & Β'

1. Προσδιορίζονται ο σκοπός και το αντικείμενο των διατάξεων του υπόψη σχεδίου νόμου.(άρθρα 1-3)

2. Διευρύνονται οι χώρες των οποίων οι τίτλοι ιατρικών εξειδικεύσεων που έχουν απονεμηθεί σ’ αυτές, δύναται να αναγνωρισθούν, με κανονιστική διοικητική πράξη και κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης, ως αντίστοιχες των θεσμοθετημένων στη χώρα μας ιατρικών εξειδικεύσεων.(άρθρο 4)

3. Επεκτείνεται η δυνατότητα άσκησης ιδιωτικού έργου και στους ιατρούς των Τοπικών Ομάδων Υγείας (Τ.ΟΜ.Υ.), υπό τις οριζόμενες προϋποθέσεις. (άρθρο 5)

4. Προβλέπεται η δυνατότητα ίδρυσης των αναφερόμενων πανεπιστημιακών δομών (Πανεπιστημιακή Κλινική / διεργαστηριακή ή διακλινική ειδική μονάδα) στα Πανεπιστημιακά Κέντρα Υγείας του ν. 5157/2024, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα.(άρθρο 6)

5. Επιτρέπεται στο επικουρικό προσωπικό των δημόσιων φορέων παροχής υπηρεσιών υγείας, η άσκηση ιδιωτικού έργου ή εργασίας με αμοιβή, κατόπιν αδείας, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα.(άρθρο 7)

6. α. Παρέχεται η δυνατότητα διάθεσης στο Δημόσιο άνευ αντιτίμου, εγκαταστάσεων και κλινών από τα στρατιωτικά νοσοκομεία και το Νοσηλευτικό Ίδρυμα Μετοχικού Ταμείου Στρατού (Ν.Ι.Μ.Τ.Σ.), για την κάλυψη έκτακτων αναγκών της δημόσιας υγείας.

β. Τίθεται το νομικό πλαίσιο για την αποζημίωση του ιατρικού προσωπικού καθώς και του λοιπού, πλην ιατρών, προσωπικού του Ν.Ι.Μ.Τ.Σ. και των στρατιωτικών νοσοκομείων για τη συμμετοχή τους στην εφημέρευση των κλινών.

γ. Παρέχεται νομοθετική εξουσιοδότηση για τη ρύθμιση των θεμάτων που αφορούν στην εφαρμογή των προτεινόμενων διατάξεων. (άρθρα 8 & 106 παρ. 1)

7. α.    Καταργείται το ενιαίο και αυτοτελές νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου «Γενικό Νοσοκομείο Πέλλας».

β. Μετατρέπονται σε αυτοτελή και αυτοδιοικούμενα ν.π.δ.δ., η οργανική μονάδα της έδρας και η αποκεντρωμένη οργανική μονάδα του ανωτέρω καταργούμενου νοσοκομείου, με την επωνυμία «Γενικό Νοσοκομείο Έδεσσας» και «Γενικό Νοσοκομείο Γιαννιτσών» αντίστοιχα.

γ. Καθίσταται κάθε ένα εκ των αυτοτελών ν.π.δ.δ., ειδικός διάδοχος του καταργούμενου ν.π.δ.δ., του οποίου αποτελούσε οργανική μονάδα, σε οποιαδήποτε έννομη σχέση με τρίτους που το αφορά.

δ. Ρυθμίζονται θέματα που αφορούν, μεταξύ άλλων, στους οργανισμούς των αναφερόμενων νοσοκομείων και στη λειτουργία των διοικήσεών τους. (άρθρα 9 - 13)

α.Καταργείται το ενιαίο και αυτοτελές νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου «Γενικό Νοσοκομείο Πέλλας».

β. Μετατρέπονται σε αυτοτελή και αυτοδιοικούμενα ν.π.δ.δ., η οργανική μονάδα της έδρας και η αποκεντρωμένη οργανική μονάδα του ανωτέρω καταργούμενου νοσοκομείου, με την επωνυμία «Γενικό Νοσοκομείο Έδεσσας» και «Γενικό Νοσοκομείο Γιαννιτσών» αντίστοιχα.

γ. Καθίσταται κάθε ένα εκ των αυτοτελών ν.π.δ.δ., ειδικός διάδοχος του καταργούμενου ν.π.δ.δ., του οποίου αποτελούσε οργανική μονάδα, σε οποιαδήποτε έννομη σχέση με τρίτους που το αφορά.

δ. Ρυθμίζονται θέματα που αφορούν, μεταξύ άλλων, στους οργανισμούς των αναφερόμενων νοσοκομείων και στη λειτουργία των διοικήσεών τους. (άρθρα 9 - 13)

8. Καταργείται η σχέση μερικής απασχόλησης του οριζόμενου ως Αντιπροέδρου,μέλουςΔιοικητικούΣυμβουλίου των αναφερόμενων νοσοκομείων του άρθρου 7 του ν. 3329/2005. (άρθρα 14 - 16)

9. Παρέχεται η δυνατότητα συγκρότησης Πενταμελών Συμβουλίων Αξιολόγησης Ιατρών και Οδοντιάτρων με απόφαση του Υπουργού Υγείας, προκειμένου να καταστεί δυνατή η συμμόρφωση της Διοίκησης σε δικαστικές αποφάσεις που εκδίδονται, κατόπιν της ευδοκίμησης αιτήσεων ακύρωσης από τους ανωτέρω επαγγελματίες και να εξεταστούν οι αιτήσεις ένταξης των ιατρών και οδοντιάτρων στο Εθνικό Σύστημα Υγείας (Ε.Σ.Υ.).(άρθρο 17)

10. Προβλέπεται η δυνατότητα λειτουργίας εξωτερικών παραρτημάτων των νοσοκομείων του Ε.Σ.Υ. για τη στέγαση εξωτερικών ιατρείων και Μονάδων Ημερήσιας Νοσηλείας, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα.(άρθρο 18)

11. Επιτρέπεται η πρόσβαση των επισκεπτών υγείας στα αναφερόμενα Μητρώα και προβλέπεται η διαπίστευσή τους στην Η.ΔΙ.Κ.Α. ΑΕ.(άρθρο 19)

12. Προβλέπεται η μη αναζήτηση αχρεωστήτως καταβληθεισών παροχών στο προσωπικό του νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου «Γενικό Νοσοκομείο Κατερίνης», για το οριζόμενο χρονικό διάστημα.(άρθρα 20 & 21)

13. α. Εντάσσεται ο Λογαριασμός Υγείας Μελών Σώματος Ορκωτών Ελεγκτών Λογιστών (Λ.Υ.Μ.-Σ.Ο.Ε.Λ.) στο πεδίο εφαρμογής των μέτρων οικονομικού χαρακτήρα για τη συγκράτηση της φαρμακευτικής δαπάνης.

β. Παρέχεται η δυνατότητα στους συμβεβλημένους με τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. παρόχους υγείας, να παρέχουν υπηρεσίες και στους ασφαλισμένους του Λ.Υ.Μ.- Σ.Ο.Ε.Λ., μετά από τη σύναψη σχετικής σύμβασης μεταξύ του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. και του Λ.Υ.Μ.-Σ.Ο.Ε.Λ. κ.λπ..(άρθρα 22 - 28)

14. α. Αναπροσαρμόζεται, ειδικά για το έτος 2025, το όριο των επιτρεπόμενων δαπανών για τις υπηρεσίες υγείας, στο ποσό του ενός δισεκατομμυρίου εξακοσίων ενενήντα οκτώ εκατομμυρίων (1.698.000.000) ευρώ, από ένα δισεκατομμύριο εξακόσια εξήντα τρία εκατομμύρια (1.663.000.000) ευρώ που ισχύει σήμερα, δυνάμει του άρθρου 25 παρ. 1 του ν. 4549/2018.

β. Παρέχεται η δυνατότητα στους Κατόχους Άδειας Κυκλοφορίας (Κ.Α.Κ.) και στις φαρμακευτικές εταιρείες να συμψηφίσουν, για το έτος 2024, το κόστος των εμβολίων κατά της γρίπης που δεν διέθεσαν ή επιστράφηκαν από την αγορά ελλείψει ζήτησης, με το ποσό που επιβαρύνονται από την εφαρμογή του μηχανισμού αυτόματης επιστροφής (clawback).(άρθρα 29 & 30)

15. Αποσαφηνίζεται, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα και με αναδρομική ισχύ από τη μνημονευόμενη ημερομηνία, το νομικό καθεστώς της προβλεπόμενης μηνιαίας αποζημίωσης που καταβάλλεται στα μέλη της Ειδικής Επιτροπής Ενστάσεων Φαρμακείων και Λοιπών Παρόχων Υγείας του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. (άρθρα 31 & 32)

16. Προστίθεται στον κατάλογο γνωμοδοτούντων ιατρών στο Σύστημα Ηλεκτρονικής Προέγκρισης (Σ.Η.Π.) και η ειδικότητα της Πυρηνικής Ιατρικής. Για τη συμμετοχή των ανωτέρω ιατρών στο Σ.Η.Π., καταβάλλεται, κατά τα ισχύοντα, αποζημίωση, ανά εξεταζόμενο φάκελο, η οποία καθορίζεται με κανονιστική διοικητική πράξη και καλύπτεται από τον προϋπολογισμό του Ε.Ο.Π.Υ.Υ.(άρθρο 33)

17. Προστίθεται στις αρμοδιότητες του Δ.Σ. του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. η δυνατότητα σύναψης συμβάσεων-συμφωνιών συνεργασίας με νοσοκομεία, παρόχους υγειονομικής περίθαλψης και φορείς εντός ή εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης για την κάλυψη των αναγκών των δικαιούχων περίθαλψης του οργανισμού. (άρθρο 34)

18. Προβλέπεται, υπό την οριζόμενη προϋπόθεση, η δυνατότητα επανέκδοσης βεβαιώσεων ποσών αυτόματης επιστροφής (clawback) εξαμήνου παρελθόντος έτους σε μεμονωμένους παρόχους για τους οποίους υπήρξε άρση των λόγων εκπρόθεσμης υποβολής δαπανών προς τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. έναντι των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας. (άρθρα 35 & 36)

19. Καθορίζεται η ειδικότερη διαδικασία αποπληρωμής, έως την οριζόμενη ημερομηνία, ληξιπρόθεσμων οφειλών του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., των ετών 2015 - 2020, ύψους πεντακοσίων χιλιάδων (500.000) ευρώ, προς αντίστοιχους φορείς της Ευρωπαϊκής Ένωσης, λόγω χορήγησης παροχών ασθενείας σε είδος βάσει των αναφερόμενων Ευρωπαϊκών Κανονισμών.(άρθρο 37)

20. Προβλέπεται ότι, σε περίπτωση υπέρβασης του επιτρεπόμενου ποσού δαπανών για τα οριζόμενα σκευάσματα / ιατρικά είδη, η αναζήτηση του υπερβάλλοντος ποσού βαρύνει τους αναφερόμενους κατά περίπτωση προμηθευτές.(άρθρο 38)

21. Εισάγονται οι αναφερόμενες εξαιρέσεις, από την επιβολή από τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. στο φαρμακείο του προβλεπόμενου ποσοστού επιστροφής (rebate) επί της λιανικής τιμής των συνταγογραφούμενων φαρμάκων αναφοράς μετά τη λήξη της περιόδου προστασίας προς τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. για το έτος 2018. (άρθρο 39)

22. Επιβάλλεται τέλος διαπραγμάτευσης, που καθορίζεται με την προβλεπόμενη κανονιστική διοικητική πράξη, και για τους παρόχους που δεν συμμετείχαν στη σχετική διαπραγμάτευση, για τον καθορισμό των τιμών αποζημίωσης των υπηρεσιών υγείας, των ιατροτεχνολογικών προϊόντων και υλικών και επιθυμούν να προσχωρήσουν στα αποτελέσματα αυτής. (άρθρο 40)

23. Προσδιορίζονται ειδικότεροι όροι της διαδικασίας αξιολόγησης φαρμάκων (κριτήρια και μέθοδος αξιολόγησης συνοδών εξετάσεων αναγκαίων βιοδεικτών) από την αρμόδια επιτροπή αξιολόγησης και αποζημίωσης φαρμάκων ανθρώπινης χρήσης του Υπουργείου Υγείας, κ.λπ.. (άρθρα 41 - 45)

24. Τίθεται σε λειτουργία, από την εταιρεία Η.ΔΙ.Κ.Α. Α.Ε., ενιαία ψηφιακή πλατφόρμα προγραμματισμού ραντεβού με παρόχους υπηρεσιών υγείας σε εθνικό επίπεδο.(άρθρα 46 - 47 & 106 παρ. 2)

25. Παρατείνεται από τη λήξη της και για το οριζόμενο χρονικό διάστημα, η προθεσμία αποπληρωμής ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων:

-του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. προς τα στρατιωτικά νοσοκομεία, πλην του Νοσηλευτικού Ιδρύματος Μετοχικού Ταμείου Στρατού (Ν.Ι.Μ.Τ.Σ.),

-του κλάδου υγείας των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης (Φ.Κ.Α.) που εντάχθηκαν στον Ε.Ο.Π.Υ.Υ., προς τους αναφερόμενους δικαιούχους (φαρμακεία, κλινικές, ασφαλισμένους των Φ.Κ.Α, κ.λπ.). (άρθρα 48 - 50)

26. Διευρύνονται οι ειδικότητες επαγγελματιών υγείας, οι οποίες δύνανται να παρέχουν υπηρεσίες με καθεστώς έκδοσης δελτίου απόδειξης παροχής υπηρεσιών, για την κάλυψη αναγκών του Ε.Ο.Δ.Υ. και του Ε.Ο.Φ. Στους φορείς που δύνανται να απολαμβάνουν το συγκεκριμένο μέτρο προστίθεται και η μονοπρόσωπη ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «Ινστιτούτο Φαρμακευτικής Έρευνας και Τεχνολογίας Μονοπρόσωπη Ανώνυμη Εταιρεία» (Ι.Φ.Ε.Τ. Μ.Α.Ε.). (άρθρο 51)

27. Μεταβιβάζονται από τον Ε.Ο.Φ. προς την Ι.Φ.Ε.Τ. Μ.Α.Ε., πιστώσεις ύψους:

-πέντε εκατομμυρίων εκατόν εβδομήντα πέντε χιλιάδων (5.175.000) ευρώ, για την κάλυψη ίσης αξίας προμήθειας ρεμντεσιβίρης, που διενεργήθηκε κατά το οριζόμενο χρονικό διάστημα,

-έντεκα εκατομμυρίων επτακοσίων είκοσι έξι χιλιάδων εκατό (11.726.100) ευρώ, για την κάλυψη ίσης αξίας προμήθειας νιρματρελβίρης και ριτοναβίρης, που διενεργήθηκε κατά το οριζόμενο χρονικό διάστημα.(άρθρα 52 & 108)

28. Επανακαθορίζεται η οργανωτική δομή των υπηρεσιών της Εθνικής Κεντρικής Αρχής Προμηθειών Υγείας (Ε.Κ.Α.Π.Υ.) και αυξάνονται κατά μία (1) Γενική Διεύθυνση, δύο (2) Διευθύνσεις και τέσσερα (4) Τμήματα. [Σήμερα υφίστανται μία (1) Γενική Διεύθυνση, έξι (6) Διευθύνσεις, δεκαοκτώ (18) Τμήματα, δύο (2) αυτοτελή Τμήματα και η Μονάδα Εσωτερικού Ελέγχου].(άρθρα 53 & 54)

29. Καταβάλλεται η μνημονευόμενη αμοιβή, από τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. στις φαρμακαποθήκες, σε περίπτωση διενέργειας αποστολής Φαρμάκων Υψηλού Κόστους στα ιδιωτικά φαρμακεία. Η ανωτέρω δαπάνη, δεν συνυπολογίζεται στο συνολικό όριο της φαρμακευτικής δαπάνης του Ε.Ο.Π.Υ.Υ.(άρθρο 55)

30. Συστήνεται, στο Εθνικό Κέντρο Άμεσης Βοήθειας (Ε.Κ.Α.Β.), Ειδικό Τμήμα Διαχείρισης Ψυχικά Ασθενών με αρμοδιότητα τη μεταφορά των φερόμενων ως ψυχικά ασθενών για εξέταση και σύνταξη γνωματεύσεων σε δημόσια ψυχιατρική κλινική.(άρθρα 56 & 109 παρ. 5)

31. Ρυθμίζονται θέματα προσωπικού του Υπουργείου Υγείας και των εποπτευόμενων φορέων του. Ειδικότερα:

α. Επιτρέπεται, για το οριζόμενο χρονικό διάστημα, η παράταση του χρόνου παραμονής στην υπηρεσία, των αναφερόμενων ιατρών και οδοντιάτρων του Ε.Σ.Υ., που έχουν συμπληρώσει το προβλεπόμενο όριο ηλικίας. Επίσης, κατ’ εξαίρεση των κείμενων διατάξεων, μέλη Διοικητικών Συμβουλίων συνδικαλιστικών οργανώσεων νοσοκομειακών γιατρών παραμένουν αυτοδικαίως στην υπηρεσία τους έως το πέρας της θητείας τους στις οργανώσεις αυτές, εφόσον αυτή υπερβαίνει την προβλεφθείσα παράταση, δυνάμει της οποίας παραμένουν.

β. Δεν απαιτείται το πιστοποιητικό εξειδίκευσης στην εντατική θεραπεία ή εντατική νοσηλεία νεογνών ή επείγουσα ιατρική ως προϋπόθεση, για τη βαθμολογική εξέλιξη των ειδικευμένων ιατρών Ε.Σ.Υ. που διορίστηκαν σε Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών (Τ.Ε.Π.) έως και την αναφερόμενη ημερομηνία.

γ. Προβλέπεται η δυνατότητα διενέργειας εφημεριών μεικτού τύπου και ετοιμότητας από το αναφερόμενο προσωπικό των Φορέων Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (Φ.Π.Υ.Υ.), για την κάλυψη λειτουργικών αναγκών των φορέων, στους οποίους απασχολούνται.(άρθρα 57 - 59)

32. Παρέχεται η δυνατότητα στις μνημονευόμενες ειδικότητες επαγγελματιών υγείας, στους οποίους προστίθενται και οι απόφοιτοι άλλων σχολών (Ε.ΠΑ.Λ., Π.Ε.ΠΑ.Λ., Σ.Α.Ε.Κ. κ.λπ.) των ιδίων ειδικοτήτων που πάσχουν από τις αναφερόμενες ασθένειες, να διορίζονται σε προσωποπαγείς θέσεις της ειδικότητάς τους, οι οποίες συνιστώνται με την απόφαση διορισμού τους, εκτός από τα νοσοκομεία ή Κέντρα Υγείας του Ε.Σ.Υ. (που ισχύει ήδη για τις προβλεπόμενες ειδικότητες) και σε οποιαδήποτε Μονάδα Ψυχικής Υγείας των Δ.Υ.Πε. (άρθρα 60 & 61)

33. Παρέχεται η δυνατότητα τοποθέτησης των αναφερόμενων επικουρικών ιατρών, στις δομές του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (Ε.Ο.Δ.Υ.), για την κάλυψη έκτακτων και άμεσων αναγκών στελέχωσης.(άρθρα 62 & 63)

34. Ρυθμίζονται θέματα κινητικότητας νοσηλευτικού, παραϊατρικού και λοιπού, πλην ιατρών, προσωπικού εντός των φορέων παροχής υγείας Δ.Υ.Πε. κ.λπ..(άρθρο 64)

35. Προβλέπεται, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα, η απόσπαση ιατρών κλάδου Ε.Σ.Υ. και Βιολόγων κλάδου ΠΕ Βιολόγων/ειδικότητας Βιολόγων, από τα νοσοκομεία Ε.Σ.Υ. στο Ωνάσειο Νοσοκομείο (Ω.Ν.), προς κάλυψη σχετικών του αναγκών.(άρθρο 65)

36. Συστήνονται στα Κέντρα Αναφοράς του ιού HIV (AIDS, HIV, Ρετροϊών) δέκα (10) οργανικές θέσεις μελών Ειδικού Τεχνικού Προσωπικού (Ε.ΤΕ.Π.) ήτοι: έξι (6) στο Πανεπιστημιακό Εργαστήριο στην Αθήνα και τέσσερις (4) στο Πανεπιστημιακό Εργαστήριο στη Θεσσαλονίκη. (άρθρο 66)

37. Παρέχεται η δυνατότητα συνεργασίας και στο υπό σύσταση Ψυχιατρικό Τμήμα του Σωφρονιστικού Καταστήματος Γυναικών Ελαιώνα Θηβών (άρθρου 13 παρ. 4, του Σωφρονιστικού Κώδικα), με τους αναφερόμενους υγειονομικούς επαγγελματίες, εφόσον δεν επαρκεί το προσωπικό του, με καθεστώς έκδοσης από αυτούς δελτίου απόδειξης παροχής υπηρεσιών.(άρθρο 67)

38. Χορηγείται εκπαιδευτική άδεια και στο ιατρικό και φαρμακευτικό προσωπικό που υπηρετεί με οποιαδήποτε σχέση εργασίας στον Ε.Ο.Π.Υ.Υ.. (άρθρο 68)

39. Απαγορεύεται, κατά παρέκκλιση της κείμενης νομοθεσίας, η μετάταξη ή η απόσπαση ή οποιαδήποτε άλλη μετακίνηση υπαλλήλων του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., έως την αναφερόμενη ημερομηνία, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα.(άρθρο 69)

40. Επιτρέπεται μεταξύ άλλων, και κατά τα ειδικότερα οριζόμενα, η απόσπαση προσωπικού, μεταξύ της Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Υγείας, των Φ.Π.Υ.Υ. και των φορέων εποπτείας του Υπουργείου Υγείας, για την κάλυψη επιτακτικών υπηρεσιακών αναγκών, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα. (άρθρο 70)

41. Απαλλάσσονται τα φαρμακεία από την υποχρέωση διημέρευσης ή διανυκτέρευσης και για άλλους σοβαρούς λόγους (πέραν των λόγων υγείας και οικονομικών λόγων), μετά από γνώμη του οικείου φαρμακευτικού συλλόγου. (άρθρο 71)

42. Παρέχεται η δυνατότητα απόσπασης ή μετακίνησης προσωπικού ή δικηγόρων με έμμισθη εντολή, που υπηρετούν στην κεντρική υπηρεσία του Υπουργείου Υγείας ή σε εποπτευόμενους από αυτό φορείς, προς τη μονοπρόσωπη ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «Ινστιτούτο Φαρμακευτικής Έρευνας και Τεχνολογίας Μονοπρόσωπη Ανώνυμη Εταιρεία» (Ι.Φ.Ε.Τ. Μ.Α.Ε. / φορέας εκτός του μητρώου φορέων της Γενικής Κυβέρνησης). (άρθρο 72)

43. Καθορίζεται, μεταξύ άλλων και κατά παρέκκλιση κάθε γενικής ή ειδικής διάταξης, η διαδικασία βάσει της οποίας δύναται να γίνουν οι προσλήψεις εξειδικευμένου προσωπικού της Ε.Κ.Α.Π.Υ..(άρθρο 73)

44. Αυξάνεται, κατά εκατόν πενήντα χιλιάδες (150.000) ευρώ [από επτακόσιες χιλιάδες (700.000) σε οκτακόσιες πενήντα χιλιάδες (850.000) ευρώ],το ανώτατο όριο του ποσού που μπορεί να διατίθεται ως κίνητρο απόδοσης ανά έτος, στο προσωπικό του Ε.Ο.Φ., στην περίπτωση υπέρβασης του θετικού δημοσιονομικού στόχου. (άρθρο 74)

45. Συστήνεται ακόμη μία (1) θέση συνεργάτη στο Γραφείο του Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου του Ε.Ο.Δ.Υ.. (άρθρο 75)

46. Αποσαφηνίζονται ζητήματα σχετικά με τη μετακίνηση προσωπικού του κλάδου Πληρωμάτων Ασθενοφόρων του Εθνικού Κέντρου Άμεσης Βοήθειας (Ε.Κ.Α.Β.).(άρθρο 76)

47. Παρέχεται η δυνατότητα, με την οριζόμενη διαδικασία, μετατροπής της σύμβασης εργασίας ιδιωτικού δικαίου, αορίστου χρόνου, μερικής απασχόλησης, σε πλήρους απασχόλησης, για το μνημονευόμενο προσωπικό του Εθνικού Οργανισμού Πρόληψης και Αντιμετώπισης Εξαρτήσεων (Ε.Ο.Π.Α.Ε.). (άρθρο 77)

48. α. Συστήνεται Τμήμα Φυσικοθεραπείας, στα νοσοκομεία του Ε.Σ.Υ. με δυναμικότητα διακοσίων (200) κλινών και άνω, το οποίο υπάγεται στην οικεία ιατρική υπηρεσία κα ιστελεχώνεται από υπαλλήλους του κλάδου των φυσιοθεραπευτών.

β. Καθορίζονται οι αρμοδιότητες και ο τρόπος λειτουργίας του ως άνω τμήματος, στο οποίο προΐσταται υπάλληλος του κλάδου ΠΕ ήΤΕ Φυσιοθεραπευτών.

γ. Συστήνεται Αυτοτελές Γραφείο Φυσικοθεραπείας, στα νοσοκομεία του Ε.Σ.Υ. με δυναμικότητα κάτω των διακοσίων (200) κλινών, με υπεύθυνο φυσικοθεραπευτή καιαποστολήόμοιαμε εκείνη των Τμημάτων Φυσικοθεραπείας. (άρθρα 78 - 82 & 84)

49. Διευρύνεται το περιεχόμενο της νομοθετικής εξουσιοδότησης της παρ. 4 του άρθρου 33 του ν. 3329/2005 σχετικά με την κοστολόγηση νέων φυσιοθεραπευτικών πράξεων και συνεδριών φυσικοθεραπείας.(άρθρο 83)

50. Επιτρέπεται η ίδρυση, μεταφορά και λειτουργία έως δύο (2) φαρμακείων εντός των κτιριακών εγκαταστάσεων των αερολιμένων «Ελευθερίου Βενιζέλου» Αθήνας και «Μακεδονία» Θεσσαλονίκης.(άρθρο 85)

51. Προβλέπεται η επιχορήγηση της Ένωσης Ασθενών Ελλάδος από τον Κρατικό Προϋπολογισμό, μέσω του τακτικού προϋπολογισμού του Υπουργείου Υγείας, για την κάλυψη των λειτουργικών της δαπανών, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα.(άρθρα 86 & 87)

52. Τροποποιούνται - συμπληρώνονται διατάξεις σχετικά με την Επιτροπή Προστασίας των Δικαιωμάτων των Ατόμων με Ψυχικές Διαταραχές. Ειδικότερα μεταξύ άλλων, επανακαθορίζεται η σύνθεσή της αποτελούμενη εφεξής από δεκαπέντε (15) μέλη, αντί από εννέα (9) που είναι σήμερα.(άρθρο 88)

53. Παρέχεται η δυνατότητα τοποθέτησης ως υπεράριθμων σε προσωποπαγείς θέσεις, για απόκτηση ειδικότητας και των αναφερόμενων αθλητών με πτυχίο ιατρικής, που δεν είναι εγγεγραμμένοι στον ειδικό πίνακα με τους αθλητές, που δικαιούνται διορισμό στο Δημόσιο, υπό τις οριζόμενες προϋποθέσεις, κ.λπ.. (άρθρα 89 -94)

54. Ρυθμίζονται θέματα σχετικά με:

-τη συστέγαση ιδιωτικών φορέων παροχής υπηρεσιών Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας (Π.Φ.Υ.),

-τα τηρούμενα βιβλία και τα παραστατικά στοιχεία των νοσοκομειακών φαρμακείων,

-την ευθύνη για τη λειτουργία κολυμβητικών δεξαμενών εντός συγκροτημάτων κατοικιών,

-τη διαδικασία σύναψης σύμβασης μίσθωσης ακινήτων από τον Ε.Ο.Δ.Υ.,

-την ανανέωση της θητείας του Προέδρου και των μελών του Εθνικού Παρατηρητηρίου Άνοιας - Alzheimer, κ.λπ..(άρθρα 95 - 97 & 99 - 101)

55. α. Παρατείνονται εκ νέου από τη λήξη τους και έως την οριζόμενη κατά περίπτωση ημερομηνία, τα αναφερόμενα μέτρα για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 και την προστασία της δημόσιας υγείας. Ενδεικτικά αναφέρεται η παράταση:

-των συμβάσεων εργασίας ι.δ.ο.χ. του προσωπικού στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Υγείας και των εποπτευόμενων από αυτό φορέων προς κάλυψη αναγκών καθαριότητας, φύλαξης και σίτισης,

-της λειτουργίας των εμβολιαστικών κέντρων και η συνακόλουθη καταβολή αποζημίωσης στο απασχολούμενο προσωπικό,

-των συμβάσεων του αναφερόμενου ιατρικού προσωπικού,

-των συμβάσεων έργου και παροχής ανεξάρτητων υπηρεσιών επαγγελματιών υγείας διαφόρων ειδικοτήτων καθώς και διοικητικού προσωπικού του Ε.Ο.Δ.Υ.,

-της υπερωριακής εργασίας του προσωπικού του Ε.Ο.Δ.Υ.,

-της δυνατότητας απασχόλησης ιδιωτών ιατρών σε δημόσια νοσοκομεία,

-της διαδικασίας αποστολής φαρμάκων σε ευπαθείς ομάδες και σε ασθενείς που βρίσκονται σε περιορισμό,

-της χρήσης αεροσκαφών και πλωτών μέσων για τη διακομιδή ασθενών,

-της συμμετοχής του προσωπικού του Νοσηλευτικού Ιδρύματος Μετοχικού Ταμείου Στρατού (Ν.Ι.Μ.Τ.Σ.) και των στρατιωτικών νοσοκομείων στο πρόγραμμα εφημεριών του Ε.Σ.Υ.,

-της ισχύος ρυθμίσεων για την αποζημίωση ιατρών διαφόρων ειδικοτήτων για μετακίνηση σε νοσοκομεία της ίδιας ή άλλης Υγειονομικής Περιφέρειας,

-των συμβάσεων εργασίας ι.δ.ο.χ. του Ε.Ο.Δ.Υ. για τις ανάγκες φύλαξης και καθαριότητας των κτιρίων της ευθύνης του και των περιβαλλόντων αυτών χώρων καθώς και για τις ανάγκες εστίασης και σίτισης,

-της ισχύος των μνημονευόμενων συμβάσεων εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου (ι.δ.ο.χ.) του προσωπικού των Κινητών Ομάδων Υγείας (Κ.ΟΜ.Υ.) Ειδικού Σκοπού του Ε.Ο.Δ.Υ.,

-της δυνατότητας διάθεσης επιμέρους χώρων ιδιωτικών θεραπευτηρίων, δομών υγείας, παρόχων υπηρεσιών υγείας, κέντρων αποκατάστασης, καθώς και ιατρικού, νοσηλευτικού, βοηθητικού προσωπικού ιδιωτικών παρόχων υπηρεσιών υγείας, προς το Δημόσιο.

β. Παρατείνονται εν νέου, αυτοδικαίως, από τη λήξη τους και για το οριζόμενο χρονικό διάστημα οι συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας Ι.Δ.Ο.Χ. που έχουν συναφθεί από το πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Ιωαννίνων για την κάλυψη έκτακτων αναγκών του.

γ. Παρατείνεται, επίσης εκ νέου, από τη λήξη της και έως το οριζόμενο χρονικό διάστημα, η ισχύς του άρθρου 49 του ν. 4633/2019, ως προς την ενταλματοποίηση και καταβολή των δεδουλευμένων εφημεριών ιατρών του Ε.Σ.Υ. και των Π.ΕΔ.Υ. συμπεριλαμβανομένου και του Γενικού Νοσοκομείου Θήρας. (άρθρο 98)

56. Τροποποιούνται οι διατάξεις σχετικά με την ευθύνη των μελών του Κεντρικού Διοικητικού Συμβουλίου (Κ.Δ.Σ.) του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού και των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου (Δ.Σ.) του μη κερδοσκοπικού ιδρύματος με την επωνυμία «ΚΟΙΝΩΦΕΛΕΣ ΙΔΡΥΜΑ ΕΡΡΙΚΟΣ ΝΤΥΝΑΝ ΝΠΙΔ». Ειδικότερα:

α. Προστίθενται και τα αιρετά μέλη του Κ.Δ.Σ. του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού (ισχύει για όσα διορίζονται με δικαστική απόφαση) στην πρόβλεψη περί μη δίωξης για τις πράξεις και παραλείψεις τους, που αφορούν σε φορολογικές, ασφαλιστικές και εργοδοτικές υποχρεώσεις τους, που τελέστηκαν κατά τη διάρκεια της προσωρινής θητείας τους καθώς και για τα χρέη του σωματείου που γεννήθηκαν κατά την ίδια περίοδο κ.λπ..

β.Εξαιρούνται από την πρόβλεψη περί μη δίωξης για όλα τα προαναφερόμενα μέλη οι περιπτώσεις δόλου και βαριάς αμέλειας. (άρθρο 102)

57. α. Συμπληρώνονται τα μέτρα που λαμβάνουν, σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 13 του ν. 4235/2014, οι αρμόδιες αρχές όταν κατά τον επίσημο έλεγχο διαπιστώνονται μη συμμορφώσεις που θίγουν ή θέτουν σε κίνδυνο την υγεία των ζώων, τη δημόσια υγεία κ.λπ..

β.Επικαιροποιούνται υφιστάμενες και προστίθενται νέες διοικητικές κυρώσεις (πρόστιμα) επί μη συμμόρφωσης διατάξεων της κείμενης νομοθεσίας στους τομείς των τροφίμων, των ζωοτροφών, της υγείας των ζώων, της προστασίας των ζώων και της διαχείρισης ζωικών υποπροϊόντων και παράγωγων προϊόντων αυτών.

γ. Επανακαθορίζονται τα αρμόδια όργανα και η διαδικασία επιβολής των διοικητικών προστίμων για την προστασία των ζώων κατά τη μεταφορά. (άρθρα 103 - 105)

58.Παρέχονται οι απαιτούμενες νομοθετικές εξουσιοδοτήσεις για την εφαρμογή των προτεινομένων και παρατίθενται οι καταργούμενες και οι μεταβατικής ισχύος διατάξεις.(άρθρα 107, 109 &110)

ΜΕΡΗ Γ & Δ'

α. Παρέχεται η δυνατότητα εκ νέου ανανέωσης, για το οριζόμενο χρονικό διάστημα, των συμβάσεων εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου (ι.δ.ο.χ.) και οι οποίες δεν έχουν λυθεί:

-του προσωπικού της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας για την αντιμετώπιση υγειονομικών και λοιπών μνημονευόμενων κινδύνων και φυσικών καταστροφών (άρθρο 49 του ν.4807/2021),

-διακοσίων τριάντα τριών (233) ατόμων της Γενικής Διεύθυνσης Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών, η οποία μεταφέρθηκε αυτοδίκαια στη Γενική Γραμματεία Αποκατάστασης Φυσικών Καταστροφών και Κρατικής Αρωγής του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας (άρθρο 10 του ν.5057/2023) και

-σαράντα (40) συνολικά ατόμων όλων των ειδικοτήτων, που προσλήφθηκαν για την κάλυψη απρόβλεπτων και επειγουσών αναγκών που προέκυψαν το έτος 2021, λόγω του σεισμού στην Κρήτη (30 άτομα) και των πυρκαγιών στην Πελοπόννησο (10 άτομα) και διατέθηκαν στον Τομέα Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών (Δ.Α.Ε.Φ.Κ.Δ.Ε.), αντίστοιχα, μεταφέρθηκαν δε αυτοδίκαια στην προαναφερόμενη Γενική Γραμματεία του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας.

β. Παρατείνεται, από τη λήξη της έως την οριζόμενη ημερομηνία, η προθεσμία υποβολής αίτησης από εργοδότη, ο οποίος επιθυμεί να προσλάβει πολίτη τρίτης χώρας για απασχόληση στην εποχική αγροτική οικονομία.

γ. Παρατείνεται, επίσης εκ νέου, από τη λήξη της και έως το οριζόμενο χρονικό διάστημα, η προθεσμία υποβολής αιτήσεων και χορήγησης συνεισφοράς του Δημοσίου σε ευάλωτους οφειλέτες που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του ν.4738/2020 (περί του εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης οφειλών).

δ. Παρατείνονται προθεσμίες σχετικά με τη (ν):

-συνέχιση υλοποίησης οικοδομικών αδειών στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων για το περιβαλλοντικό ισοδύναμο, χωρίς να απαιτούνται εγκρίσεις ή καταβολές προς το Δημόσιο ή τους ο.τ.α.,

-θητεία των μελών των συμβουλίων αρχιτεκτονικής και των συμβουλίων πολεοδομικών θεμάτων και αμφισβητήσεων,

-θεσμοθέτηση περιοχών οργανωμένης ανάπτυξης υδατοκαλλιεργειών,

-υλοποίηση του Ειδικού Πιλοτικού Έργου της νήσου Αστυπάλαιας. ε. Παρατείνεται το χρονικό διάστημα:

-της κατά προτεραιότητα ένταξης στην Αγορά Επόμενης Ημέρας, των λιγννηκών μονάδων παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας που παρέχουν τηλεθέρμανση στον Δήμο Κοζάνης,

-εκκαθάρισης της διαφοράς μεταξύ του μεταβλητού κόστους κάθε λιγννηκής μονάδας και των εσόδων από τη λειτουργία τους.(άρθρα 111 & 112)

 

Σχέδιο Νόμου

 

 

Έχει διαβαστεί 17 φορές