x

Σύνδεση

Δεν έχετε λογαριασμό; Εγγραφείτε

Προεδρικό Διάταγμα 63/2025 - ΦΕΚ 122/Α/11-7-2025

Προσωπικό, οργανωτική διάρθρωση της Γραμματείας και τεχνική υποστήριξη της Εθνικής Επιτροπής Βιοηθικής και Τεχνοηθικής.


ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΥΠ' ΑΡΙΘΜ. 63/2025

ΦΕΚ 122/Α/11-7-2025

Προσωπικό, οργανωτική διάρθρωση της Γραμματείας και τεχνική υποστήριξη της Εθνικής Επιτροπής Βιοηθικής και Τεχνοηθικής.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις:

α) της περ. α της παρ. 4 του άρθρου 38 του ν. 4780/2021 «Εθνική Αρχή Προσβασιμότητας, Εθνική Επιτροπή για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου και Εθνική Επιτροπή Βιοηθικής και Τεχνοηθικής» (Α' 30),

β) του άρθρου 90 του Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα (π.δ. 63/2005, Α' 98), το οποίο διατηρήθηκε σε ισχύ με την περ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 (Α' 133).

2. Την Υ8/1.4.2024 απόφαση του Πρωθυπουργού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υπουργό Επικρατείας, Χρήστο-Γεώργιο Σκέρτσο» (Β'2037).

3. Την 102928 ΕΞ 2023/10.7.2023 κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Οικονομικών «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Οικονομικών, Αθανάσιο Πετραλιά» (Β'4441).

4. Την 160/10.1.2025 εισήγηση της Προϊσταμένης της Μονάδας Διοικητικής και Οικονομικής Υποστήριξης της Γενικής Γραμματείας Πρωθυπουργού της Προεδρίας της Κυβέρνησης, σύμφωνα με την οποία α) από τις διατάξεις του παρόντος προκαλείται σε βάρος του προϋπολογισμού της Προεδρίας της Κυβέρνησης, για το έτος 2025, ετήσια δαπάνη ύψους τεσσάρων χιλιάδων πεντακοσίων είκοσι τεσσάρων ευρώ (4.524,00) από την καταβολή μηνιαίου επιδόματος θέσης ευθύνης, η οποία θα καλυφθεί από τις εγγεγραμμένες πιστώσεις του Ε.Φ. 1004-502-0000000, Α.Λ.Ε. 2120104001, και β) η εν λόγω δαπάνη κατά προτεραιότητα θα συμπεριληφθεί στις εκτιμήσεις του υπό κατάρτιση Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής των μελλοντικών ετών και των αντίστοιχων ετήσιων προϋπολογισμών, χωρίς να γίνεται υπέρβαση των δεσμευτικών ορίων.

5. Το γεγονός ότι οι διατάξεις του παρόντος δεν αφορούν σε διοικητική διαδικασία για την οποία υπάρχει

υποχρέωση καταχώρισης στο Εθνικό Μητρώο Διοικητικών Διαδικασιών - «Μίτος».

6. Την 44/2025 γνωμοδότηση του Συμβουλίου της Επικρατείας.

Με πρόταση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Εσωτερικών και Επικρατείας, αποφασίζουμε:

 

ΜΕΡΟΣ Α'

Προσωπικό, ονομασία και κατανομή των θέσεων των επιμέρους οργανικών μονάδων της Εθνικής Επιτροπής Βιοηθικής και Τεχνοηθικής

 

Άρθρο 1

Αποστολή

Η Εθνική Επιτροπή Βιοηθικής και Τεχνοηθικής (Επιτροπή) αποτελεί συμβουλευτικό όργανο της Πολιτείας ως προς τους τομείς των επιστημών της ζωής και των νέων τεχνολογιών εν γένει, υπαγόμενη στον Πρωθυπουργό. Η Επιτροπή έχει ως αποστολή τη διερεύνηση των ηθικών, κοινωνικών και νομικών διαστάσεων και συνεπειών στους τομείς, ιδίως, της βιολογίας, της βιοτεχνολογίας, της ιατρικής και της γενετικής, καθώς και των νέων τεχνολογιών, όπως της τεχνητής νοημοσύνης, των προηγμένων αλγορίθμων και της ρομποτικής (άρθρο 30 του ν. 4780/2021).

 

Άρθρο 2

Γραμματεία Επιτροπής - Αρμοδιότητες

1. Η Γραμματεία της Επιτροπής, ως αυτοτελής οργανική μονάδα επιπέδου Τμήματος, είναι αρμόδια για τη γραμματειακή, τεχνική και διοικητική εν γένει υποστήριξη της Επιτροπής.

2. Στην αρμοδιότητα της Γραμματείας ανήκουν ιδίως:

α) Η διοικητική προπαρασκευή των θεμάτων που αποτελούν αντικείμενο των συζητήσεων των συνεδριάσεων της Επιτροπής.

β) Η τήρηση πρωτοκόλλου εισερχομένων και εξερχομένων εγγράφων της Επιτροπής, η διακίνηση της αλληλογραφίας αυτής και η αναπαραγωγή εγγράφων και εντύπων.

γ) Η κοινοποίηση της ημερήσιας διάταξης στα μέλη της Επιτροπής, καθώς και η πρόσκληση των μελών για να παραστούν στις συνεδριάσεις αυτής.

δ) Η σύνταξη των πάσης φύσεως εγγράφων της Επιτροπής.

ε) Η γραμματειακή εξυπηρέτηση των συνεδριάσεων της Επιτροπής, η τήρηση πρακτικών των συνεδριάσεων, καθώς και των βιβλίων πράξεων-αποφάσεων του Προέδρου της Επιτροπής.

στ) Η οργάνωση, η ταξινόμηση και διαρκής ενημέρωση κάθε αναγκαίου αρχείου της Επιτροπής, ηλεκτρονικού ή μη, καθώς και η οργάνωση και ο εμπλουτισμός της τράπεζας δεδομένων της.

ζ) Η επιμέλεια κάθε είδους κειμένων, η εφαρμογή πληροφοριακών συστημάτων και η ανάκληση δεδομένων από τράπεζες πληροφοριών για την παροχή πληροφοριών που σχετίζονται με το έργο της Επιτροπής.

η) Η ανάπτυξη συνεργασίας με αντίστοιχους εθνικούς και διεθνείς οργανισμούς ή ιδρύματα, που διαθέτουν, τηρούν ή επεξεργάζονται πληροφορίες και δεδομένα ενδιαφέροντος για τις λειτουργίες της Επιτροπής.

θ) Η οργάνωση και προώθηση των εκδηλώσεων της Επιτροπής.

ι) Η βεβαίωση της ακρίβειας αντιγράφων και του γνησίου της υπογραφής.

ια) Η μέριμνα για τη φύλαξη των κτηριακών εγκαταστάσεων, του εξοπλισμού και του υπηρεσιακού υλικού της Επιτροπής και της Γραμματείας, για την καθαριότητα των χώρων της και για την ομαλή λειτουργία του τηλεπικοινωνιακού υλικού και των λοιπών μέσων επικοινωνίας της Επιτροπής.

 

Άρθρο 3

Αρμοδιότητες Προϊσταμένου Γραμματείας

Της Γραμματείας της Επιτροπής προΐσταται ο Προϊστάμενός της, ο οποίος έχει τις εξής αρμοδιότητες: α) Παρίσταται στις συνεδριάσεις της και τηρεί πρακτικά. β) Εποπτεύει τη διοικητική και γραμματειακή οργάνωση της Επιτροπής και προβαίνει στο σύνολο των ενεργειών που απαιτούνται για την άσκηση των αρμοδιοτήτων της Γραμματείας.

γ) Επιβλέπει και συντονίζει τις εργασίες του λοιπού προσωπικού της Γραμματείας.

δ) Οργανώνει τις διεθνείς σχέσεις, καθώς και την επικοινωνία της Επιτροπής με τους πολίτες, τους φορείς του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης.

ε) Μεριμνά για την έγκαιρη, ταχεία και αποτελεσματική ρύθμιση των ζητημάτων διοικητικής υποστήριξης του έργου της Επιτροπής.

στ) Τηρεί πρωτόκολλο εισερχόμενων και εξερχόμενων εγγράφων, παραλαμβάνει, διακινεί και διεκπεραιώνει την αλληλογραφία και αναπαράγει έγγραφα και έντυπα.

ζ) Βεβαιώνει την ακρίβεια των πάσης φύσεως αντιγράφων και φωτοτυπιών. η) Βεβαιώνει το γνήσιο της υπογραφής. θ) Διεκπεραιώνει κάθε θέμα που του ανατίθεται από τον Πρόεδρο, τα μέλη της Επιτροπής ή το Ειδικό Επιστημονικό Προσωπικό, με σκοπό την υποστήριξη του έργου τους.

ι) Μεριμνά για κάθε άλλο ζήτημα που αφορά την εν γένει υποστήριξη της λειτουργίας της Επιτροπής, κατά τα οριζόμενα στα άρθρα 30 έως 39 του ν. 4780/2021 και τον Κανονισμό Λειτουργίας της (απόφαση Πρωθυπουργού Υ6/24.2.2022, Β' 892).

 

Άρθρο 4

Θέσεις προσωπικού

Οι θέσεις του προσωπικού της Επιτροπής είναι συνολικά επτά (7), σύμφωνα με το άρθρο 37 του ν. 4780/2021, και διακρίνονται ως ακολούθως: α) Τρεις (3) θέσεις Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού, με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου διάρκειας τεσσάρων (4) ετών.

β) Μία (1) θέση Προϊσταμένου Γραμματείας και τρεις (3) θέσεις γραμματειακής και τεχνικής υποστήριξης της Επιτροπής, μονίμων ή με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου υπαλλήλων.

 

Άρθρο 5

Κατανομή οργανικών θέσεων προσωπικού κατά κατηγορία, κλάδο και ειδικότητα

Οι οργανικές θέσεις του προσωπικού κατανέμονται κατά κατηγορία, κλάδο και ειδικότητα, ως εξής: α) Ειδικό Επιστημονικό Προσωπικό με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου:

Τρεις (3) θέσεις, οι οποίες έχουν συσταθεί με την παρ. 1 του άρθρου 37 του ν. 4780/2021. β) Προϊστάμενος Γραμματείας:

Μία (1) θέση, η οποία έχει συσταθεί με την παρ. 2 του άρθρου 37 του ν. 4780/2021 και καλύπτεται από μόνιμο υπάλληλο ή υπάλληλο με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου.

γ) Θέσεις μόνιμου ή ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου Διοικητικού Προσωπικού:

Κατηγορία Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (ΠΕ): Τρεις (3) θέσεις, ως εξής:

Κλάδος ΠΕ Διοικητικού - Οικονομικού, ειδικότητας ΠΕ Διοικητικού-Οικονομικού: Δύο (2) θέσεις Κλάδος ΠΕ Πληροφορικής, ειδικότητας ΠΕ Πληροφορικής (SOFTWARE-HARDWARE): Μία (1) θέση.

 

Άρθρο 6

Διαδικασία πλήρωσης θέσεων και προσόντα πρόσληψης Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού

1. Οι θέσεις του προβλεπόμενου στο άρθρο 37 του ν. 4780/2021 Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού της Επιτροπής μπορεί να καλύπτονται: α) με πρόσληψη ή β) με απόσπαση μονίμων ή με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου υπαλλήλων των φορέων της περ. α της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α'143), όπως ορίζεται στις παρ. 1 και 3 του άρθρου 37 του ν. 4780/2021, ύστερα από δημόσια πρόσκληση της Επιτροπής για υποβολή υποψηφιοτήτων. Κατά τη διαδικασία πλήρωσης των θέσεων Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού εφαρμόζονται τα άρθρα 31 έως 35 του ν. 4765/2021 (Α' 6). Η πρόσληψη διενεργείται βάσει του ετήσιου προγραμματισμού προσλήψεων του άρθρου 51 του ν. 4622/2019 και ολοκληρώνεται με απόφαση του Προέδρου της Επιτροπής, που δημοσιεύεται σε περίληψη στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Η απόσπαση διενεργείται κατά παρέκκλιση κάθε γενικής ή ειδικής διάταξης με κοινή απόφαση του Προέδρου της Επιτροπής και του αρμόδιου οργάνου του φορέα προέλευσης.

2. Το Ειδικό Επιστημονικό Προσωπικό προέρχεται από κλάδους συναφείς με το αντικείμενο της Επιτροπής, με εκπροσώπηση τόσο των θετικών όσο και των θεωρητικών επιστημών.

3. Για την επιλογή του Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού απαιτείται η κατοχή διδακτορικού διπλώματος Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος, πανεπιστημιακού ή τεχνολογικού τομέα της ημεδαπής ή ακαδημαϊκά ισοδύναμου ή ισότιμου της αλλοδαπής και, για τους άρρενες υποψηφίους, η εκπλήρωση των στρατιωτικών υποχρεώσεων ή η νόμιμη απαλλαγή από αυτές. Η Επιτροπή μπορεί να ορίζει πρόσθετες προϋποθέσεις επιλογής με τη σχετική προκήρυξη, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 2 του π.δ. 85/2022 (Α'232).

 

Άρθρο 7

Διαδικασία πλήρωσης θέσεων και προσόντα διορισμού ή πρόσληψης Προϊσταμένου και υπαλλήλων της Γραμματείας

1. Οι θέσεις του Προϊσταμένου και των υπαλλήλων της Γραμματείας μπορεί να καλύπτονται: α) με διορισμό ή πρόσληψη ή β) με απόσπαση ή μετάταξη μονίμων ή με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου υπαλλήλων των φορέων της περ. α της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014, όπως ορίζεται στις παρ. 2 και 3 του άρθρου 37 του ν. 4780/2021, ύστερα από δημόσια πρόσκληση της Επιτροπής για υποβολή υποψηφιοτήτων.

2. Ο Προϊστάμενος της Γραμματείας διορίζεται ως μόνιμο προσωπικό ή προσλαμβάνεται με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, σύμφωνα με τις διατάξεις του Υπαλληλικού Κώδικα (ν. 3528/2007, Α' 26) και τις διατάξεις περί προσωπικού ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου (ν. 3801/2009, Α' 163), όπως εκάστοτε ισχύουν, κατά τα οριζόμενα στις παρ. 2 και 3 του άρθρου 37 του ν. 4780/2021. Ο διορισμός ή η πρόσληψη ολοκληρώνονται με απόφαση του Προέδρου της Επιτροπής που δημοσιεύεται σε περίληψη στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Προσόντα διορισμού ορίζονται τα προβλεπόμενα για τον κλάδο ΠΕ Διοικητικού-Οικονομικού ειδικότητας ΠΕ Διοικητικού (Νομικών) στο π.δ. 85/2022. Η Επιτροπή μπορεί να ορίζει πρόσθετες προϋποθέσεις επιλογής με τη σχετική προκήρυξη, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 14 του π.δ. 85/2022. Η απόσπαση και η μετάταξη διενεργούνται κατά παρέκκλιση κάθε γενικής ή ειδικής διάταξης με κοινή απόφαση του Προέδρου της Επιτροπής και του αρμόδιου οργάνου του φορέα προέλευσης. Η απόφαση μετάταξης δημοσιεύεται σε περίληψη στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

3. Οι θέσεις γραμματειακής και τεχνικής υποστήριξης της Επιτροπής καλύπτονται από υπαλλήλους που διορίζονται ως μόνιμοι ή προσλαμβάνονται με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, σύμφωνα με τις διατάξεις του Υπαλληλικού Κώδικα (ν. 3528/2007) και τις διατάξεις περί προσωπικού ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου (ν. 3801/2009), όπως εκάστοτε ισχύουν, κατά τα οριζόμενα στις παρ. 2 και 3 του άρθρου 37 του ν. 4870/2021. Ο διορισμός ή η πρόσληψη ολοκληρώνονται με απόφαση του Προέδρου της Επιτροπής που δημοσιεύεται σε περίληψη στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Δύο (2) θέσεις καλύπτονται από υπαλλήλους, με προσόντα διορισμού ή πρόσληψης τα προβλεπόμενα στο π.δ. 85/2022 για τους κλάδους ΠΕ Διοικητικού-Οικονομικού ειδικότητας ΠΕ Διοικητικού-Οικονομικού, και μία (1) θέση από υπάλληλο με προσόντα διορισμού ή πρόσληψης τα προβλεπόμενα στο π.δ. 85/2022 για τους κλάδους ΠΕ Πληροφορικής ειδικότητας ΠΕ Πληροφορικής (SOFTWARE-HARDWARE). Επιπλέον, απαιτείται η άριστη γνώση μίας ξένης γλώσσας, μεταξύ της αγγλικής, της γαλλικής και της γερμανικής. Η απόσπαση και η μετάταξη διενεργούνται κατά παρέκκλιση κάθε γενικής ή ειδικής διάταξης με κοινή απόφαση του Προέδρου της Επιτροπής και του αρμόδιου οργάνου του φορέα προέλευσης. Η απόφαση μετάταξης δημοσιεύεται σε περίληψη στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

4. Οι παραπάνω προσλήψεις διενεργούνται βάσει του ετήσιου προγραμματισμού προσλήψεων του άρθρου 51 του ν. 4622/2019 και σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4765/2021.

 

Άρθρο 8

Υπηρεσιακή κατάσταση προσωπικού

1. Το Ειδικό Επιστημονικό Προσωπικό και το προσωπικό της Γραμματείας της Επιτροπής υπάγεται, ως προς τα θέματα της υπηρεσιακής του κατάστασης, στο Υπηρεσιακό και Πειθαρχικό Συμβούλιο της Προεδρίας της Κυβέρνησης.

2. Για το προσωπικό της Γραμματείας της Επιτροπής συντάσσονται από τον Πρόεδρο της Επιτροπής οι προβλεπόμενες κατά περίπτωση εκθέσεις αξιολόγησης, κατ' εφαρμογή των διατάξεων περί αξιολόγησης προσωπικού του Δημοσίου Τομέα (ν. 4940/2022, Α' 112), όπως εκάστοτε ισχύουν, οι οποίες και διαβιβάζονται στις υπηρεσίες στις οποίες ανήκουν, εφόσον το προσωπικό είναι αποσπασμένο, ή παραμένουν στην Επιτροπή, εφόσον το προσωπικό είναι διορισμένο σε αυτή.

3. Η υπηρεσία του Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού και του προσωπικού της Γραμματείας στην Επιτροπή θεωρείται για τον οικείο ασφαλιστικό φορέα πραγματική και συντάξιμη.

4. Η υπηρεσία του αποσπασμένου Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού και των αποσπασμένων υπαλλήλων στη Γραμματεία της Επιτροπής λογίζεται ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας στους φορείς στους οποίους ανήκουν οργανικά και λαμβάνεται υπόψη κατά τις κρίσεις για την προαγωγή των εν λόγω υπαλλήλων.

 

ΜΕΡΟΣ Β'

Θέματα διοικητικής, τεχνικής και οικονομικής υποστήριξης της Επιτροπής

 

Άρθρο 9

Θέματα διοικητικής, τεχνικής και οικονομικής υποστήριξης

1. Η Επιτροπή υποστηρίζεται διοικητικά, τεχνικά και οικονομικά από τις αντίστοιχες οργανικές μονάδες της Μονάδας Διοικητικής και Οικονομικής Υποστήριξης της Προεδρίας της Κυβέρνησης, εντασσόμενη στον προϋπολογισμό της ως διακριτός ειδικός φορέας, κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 30 του ν. 4780/2021.

2. Η διάθεση των πιστώσεων, η ανάληψη των υποχρεώσεων και ο προσδιορισμός των σχετικών απαιτήσεων διενεργούνται από τον Γενικό Γραμματέα του Πρωθυπουργού ως διατάκτη, μετά από αίτημα του Προέδρου της Επιτροπής.

 

ΜΕΡΟΣ Γ'

Μεταβατικές και τελικές διατάξεις

 

Άρθρο 10

Μεταβατικές και τελικές διατάξεις

1. Το Ειδικό Επιστημονικό Προσωπικό που υπηρετεί στην Επιτροπή κατά την έναρξη ισχύος του ν. 4780/2021 εντάσσεται στις θέσεις Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού του παρόντος και κατατάσσεται βαθμολογικά και μισθολογικά σύμφωνα με τα τυπικά του προσόντα και τον χρόνο προϋπηρεσίας, τηρουμένων των όρων των εν ισχύι συμβάσεών του.

2. Ο υπηρετών κατά την έναρξη ισχύος του ν. 4780/2021 Γραμματέας της Επιτροπής εντάσσεται στο προσωπικό της Γραμματείας της Επιτροπής και κατατάσσεται βαθμολογικά και μισθολογικά, σύμφωνα με τα τυπικά του προσόντα και τον χρόνο προϋπηρεσίας του.

3. Για την κατάταξη των παρ. 1 και 2 εκδίδεται διαπιστωτική πράξη του Προέδρου της Επιτροπής, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 13 του π.δ. 85/2022.

4. Από την έναρξη ισχύος του παρόντος, καταργείται το π.δ. 194/2001 (Α'158), περί οργάνωσης της Γραμματείας της Εθνικής Επιτροπής Βιοηθικής.

 

Άρθρο 11

Έναρξη ισχύος

Η ισχύς του παρόντος διατάγματος αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Στον Υπουργό Επικρατείας αναθέτουμε τη δημοσίευση και στους Υπουργούς Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Εσωτερικών και Επικρατείας την εκτέλεση του παρόντος διατάγματος.

Αθήνα, 10 Ιουλίου 2025

 

 

 


Έχει διαβαστεί 155 φορές

Τελευταία Νέα