x

Σύνδεση

Δεν έχετε λογαριασμό; Εγγραφείτε

Απελευθέρωση της αγοράς ενέργειας, ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ και διατάξεις για ΑΠΕ περιλαμβάνει το νέο νομοσχέδιο του ΥΠΕΝ

Σε δημόσια διαβούλευση το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας . Τι Προβλέπει το Σχέδιο Νόμου.

Τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, υπό τον τίτλο: «ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΕΗ, ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΕΠΑ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ».

Ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης καλεί τους ενδιαφερόμενους να συμμετάσχουν στη δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση, διατυπώνοντας τις απόψεις και τις παρατηρήσεις σας στις σχετικές ρυθμίσεις.

Η διαβούλευση θα ολοκληρωθεί τη Δευτέρα, 11 Νοεμβρίου 2019 και ώρα 23.00.

 

Τι Προβλέπει το Σχέδιο Νόμου σύμφωνα με την Αιτιολογική του Έκθεση

- Ενίσχυση της παρακολούθησης υλοποίησης των υποχρεώσεων των εταιρειών ΑΔΜΗΕ Α.Ε. και ΕΧΕ Α.Ε., για την έγκαιρη και αποτελεσματική ολοκλήρωση της λειτουργίας των Αγορών Ενέργειας του Ν. 4425/2016, ως ισχύει, με την έκδοση Υπουργικής Απόφασης του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας με το χρονοδιάγραμμα δράσεων.Προβλέπεται ειδικά η επιβολή κυρώσεων, σε περίπτωση παραβίασης του ανωτέρω χρονοδιαγράμματος.

-Προβλέπεται η εισαγωγή στο άρθρο 3 του ν. 4001/2011 ρητής αρμοδιότητας της ΡΑΕ περί διασφάλισης ακεραιότητας και της διαφάνειας στη χονδρική αγορά ενέργειας, η οποία να περιλαμβάνει τόσο τις αγορές βασικών προϊόντων όσο και τις αγορές χρηματοοικονομικών παραγώγων και εισάγεται εκ παραλλήλου ρητή υποχρέωση των επιχειρήσεων που συμμετέχουν στη χονδρική αγορά να προάγουν τον υγιή ανταγωνισμό και τη διαφάνεια στη χονδρική αγορά ενέργειας. Περαιτέρω, εισάγεται ρητή αρμοδιότητα της ΡΑΕ στο άρθρο 22 του ν. 4001/2011 να παρακολουθεί το επίπεδο διαφάνειας, συμπεριλαμβανομένων των τιμών χονδρικής, και να διασφαλίζει τη συμμόρφωση των επιχειρήσεων που ασκούν Ενεργειακές Δραστηριότητες, καθώς επίσης και κάθε προσώπου ή οργανωμένης αγοράς της παραγράφου 4 του άρθρου 8 του Κανονισμού.

-Για την ανανέωση του προσωπικού, προβλέπεται νέα διαδικασία πρόσληψης των εργαζομένων αορίστου χρόνου (άρθρο 3) με εκ των υστέρων έλεγχο νομιμότητας του ΑΣΕΠ και μη εφαρμογή σε αυτούς του προστατευτικού πλαισίου της Επιχειρησιακής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, του Κανονισμού Κατάστασης Προσωπικού ΔΕΗ και των επιχειρησιακών πρακτικών, που συνιστούσαν πλαίσιο μονιμότητας. Ο δε αριθμός των προσλήψεων θα ανάγεται στη πολιτική προσλήψεων που καταρτίζεται σύμφωνα με το Επιχειρησιακό Πλάνο της εταιρείας από την Επιτροπή Προσλήψεων και Αμοιβών (εκ μελών ΔΣ) και εγκρίνεται από το Διοικητικό Συμβούλιο.

-Προβλέπεται η πρόσληψη των Αναπληρωτών Διευθυνόντων Συμβούλων, Γενικών Διευθυντών, Διευθυντών και Βοηθών Διευθυντών (των τελευταίων έως το 20% των προβλεπόμενων θέσεων) της εταιρείας με τριετείς συμβάσεις, κατόπιν προκήρυξης (άρθρο 4).

-Το νέο πλαίσιο συμπληρώνεται με την ενδυνάμωση της υφιστάμενης Επιτροπής Αμοιβών της εταιρείας, η οποία μετασχηματίζεται σε Επιτροπή Προσλήψεων και Αμοιβών και αποκτά νέες αρμοδιότητες, προκειμένου να οριοθετήσει τις ευχέρειες που δίνονται με τις λοιπές διατάξεις του σχεδίου νόμου (άρθρο 5). Η νέα Επιτροπή Προσλήψεων και Αμοιβών θα αποτελείται από ανεξάρτητα μη εκτελεστικά μέλη του ΔΣ και θα έχει λόγο αφενός στην κατάστρωση της πολιτικής προσλήψεων για το προσωπικό αορίστου χρόνου, σύμφωνα με το Επιχειρησιακό Πλάνο της εταιρείας, και αφετέρου στη διαδικασία για την πρόσληψη των ανώτατων και ανώτερων διευθυντικών στελεχών καθώς και τις αμοιβές τους.

-Προβλέπονται προγράμματα εθελούσιας εξόδου του προσωπικού (άρθρο 6) ως επίσης σύστημα εσωτερικής κινητικότητας εντός του ομίλου, ώστε οι εργαζόμενοι να μπορούν να μετακινηθούν προς τον ΔΕΔΔΗΕ και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες ΑΕ. και έτσι το προσωπικό της ΔΕΗ θα μπορεί να μεταφέρεται ή να αποσπάται στον ΔΕΔΔΗΕ ΑΕ και στη ΔΕΗ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΑΕ, σε κενές οργανικές θέσεις αντίστοιχης ή παρεμφερούς ειδικότητας, της ίδιας εκπαιδευτικής βαθμίδας με αυτήν που ανήκει ο εργαζόμενος, με βάση τα τυπικά προσόντα που κατέχει.
Στο άρθρο 8 προβλέπεται η δυνατότητα μεταφοράς προσωπικού της ΔΕΗ, με την ίδια σχέση εργασίας, σε υπηρεσίες και φορείς του στενού ή του ευρύτερου δημόσιου τομέα. Οι μεταφορές αυτές θα γίνονται σε εθελοντική βάση και θα καλύπτουν τις ανάγκες σε κατηγορίες προσωπικού και ειδικότητες, όπως οι ανάγκες αυτές έχουν κοινοποιηθεί από υπηρεσίες-υποδοχείς στο πλαίσιο του Εθνικού Συστήματος Κινητικότητας, χωρίς να διατηρείται διαφορά αποδοχών, και δίνεται εξουσιοδότηση για την έκδοση σχετικής Κοινής Υπουργικής Απόφασης, με την οποία θα καθοριστούν οι λεπτομέρειες.

- Προβλέπεται ότι στο εξής η ΔΕΗ θα διενεργεί τις Προμήθειές της (Procurement), δηλαδή θα αναθέτει τις συμβάσεις έργων, αγαθών, υπηρεσιών σύμφωνα με τον Κανονισμό Έργων, Προμηθειών και Υπηρεσιών της εταιρείας, κατά παρέκκλιση των διατάξεων της εθνικής νομοθεσίας (ν. 4412/2016, ν. 4013/2011), τηρώντας όμως τις προβλέψεις της Οδηγίας 2014/25/ΕΕ (L. 94/243).Ως αντίβαρο ενισχύεται η Επιτροπή Ελέγχου που ήδη υφίσταται, με αρμοδιότητες θεματοφύλακα αφενός της εφαρμογής του κανονιστικού πλαισίου Προμηθειών (Procurement) της εταιρείας και αφετέρου της αποδοτικότητας της λειτουργίας Προμηθειών, δηλαδή της ανάθεσης έργων, προμηθειών και υπηρεσιών.

- Προβλέπεται μείωση της έκπτωσης στην κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας, η οποία είχε θεσπισθεί υπέρ του προσωπικού και των συνταξιούχων της ΔΕΗ και των θυγατρικών της, για λόγους περιορισμού του κόστους της εταιρείας (άρθρο 11).

 

Θέματα Βελτίωσης Εισπραξιμότητας Οφειλών
Με το άρθρο 12 εντάσσονται και οι απαιτήσεις εταιρειών προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας στο πλαίσιο διαχείρισης και μεταβίβασης απαιτήσεων του ν. 4354/2015, όπως οι απαιτήσεις πιστωτικών και χρηματοδοτικών ιδρυμάτων, προκειμένου αφενός να μπορούν να τιτλοποιήσουν τις απαιτήσεις τους και αφετέρου κατά τη διαχείρισή τους να υφίστανται όλα τα εχέγγυα της σχετικής νομοθεσίας.

Με τη διάταξη του άρθρου 13 σκοπείται η αναμόρφωση των διατάξεων για την παροχή της υπηρεσίας Προμηθευτή Καθολικής Υπηρεσίας, στο πλαίσιο της ανάπτυξης της ελεύθερης λειτουργίας της ελληνικής αγοράς ηλεκτρισμού. Μετά τη θέση σε ισχύ του Ν. 4001/2011 (Α' 179) και ιδίως κατόπιν των Ν. 4389/2016 (Α' 94) και Ν. 4425/2011 (Α' 185) για την θέσπιση των ρυθμιζόμενων προθεσμιακών προϊόντων ηλεκτρικής και την αναδιοργάνωση της ελληνικής αγοράς ενέργειας

Με τη διάταξη του άρθρου 14 προβλέπεται ο εκάστοτε Δήμος να προσχωρεί ως εγγυητής στη σχετική σύμβαση προμήθειας που συνάπτεται με την αντίστοιχη δημοτική επιχείρηση.

Με το άρθρο 15 αναπροσαρμόζονται οι μοναδιαίες χρεώσεις του ανταλλάγματος για την παροχή των Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας (Υ.Κ.Ω.), όσον αφορά τη νυχτερινή κατανάλωση. Ειδικότερα, μειώνεται η χρέωση της νυχτερινής κατανάλωσης για τους πελάτες οικιακής χρήσης ΧΤ (κυρίως νοικοκυριά) ως προς τη 2η και 3η κλίμακα κατανάλωσης της συγκεκριμένης κατηγορίας (κατά 35 ευρώ και 50 ευρώ αντίστοιχα), μείωση η οποία ευνοεί περισσότερο καταναλωτές που χρησιμοποιούν ως βασικό μέσο θέρμανσης τους ηλεκτρικούς θερμοσυσσωρευτές.

 

Ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ ΑΕ και λοιπές διατάξεις αγοράς Φυσικού Αερίου

Με την προτεινόμενη ρύθμιση του άρθρου 16 η ΔΕΠΑ προβαίνει σε μερική διάσπαση του κλάδου των υποδομών και διεθνών έργων και ιδρύονται δύο (2) νέες εταιρείες, η ΔΕΠΑ ΥΠΟΔΟΜΩΝ και η ΔΕΠΑ ΔΙΕΘΝΩΝ ΕΡΓΩΝ.

Στο Κεφάλαιο Ε' του σχεδίου νόμου συμπεριλαμβάνονται οι ρυθμίσεις για τη Στήριξη των ΑΠΕ.

 

Για τη συμμετοχή σας στη Δημόσια Διαβούλευση εδώ.

Κατεβάστε εδώ το Υπό Δημόσια Διαβούλευση Σχέδιο Νόμου

Κατεβάστε εδώ την Αιτιολογική Έκθεση του Σχεδίου Νόμου

 


Έχει διαβαστεί 1225 φορές