Απεντάσσονται αυτοδικαίως επενδυτικά σχέδια των Αναπτυξιακών Νόμων 2004 και 2011 που δεν υλοποιήθηκαν (Τροπολογία)
Ανοίγει ο δρόμος για την επιστροφή χρημάτων - Αφορά πάνω πάνω από 1.400 επενδυτικά σχέδια που έλαβαν ενίσχυση 480 εκατ. ευρώ
Με τροπολογία του Υπουργού Ανάπτυξης Τάκη Θεοδωρικάκου, που κατατέθηκε στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Ανάπτυξης για την Πολιτική Ποιότητας, δίνεται οριστική λύση στο ζήτημα των επενδυτικών σχεδίων που είχαν υπαχθεί στους Αναπτυξιακούς Νόμους του 2004 και του 2011, αλλά δεν υλοποιήθηκαν, μακριά από καθυστερήσεις και γραφειοκρατία.
Όλα τα σχέδια που υπάγονται σε αυτή την κατηγορία και δεν υπέβαλαν αίτηση ελέγχου μέχρι την 1η Απριλίου 2024, απεντάσσονται αυτοδικαίως από τη δημοσίευση του νόμου.
Η τροπολογία προβλέπει επίσης ότι, όπου έχουν καταβληθεί ποσά ενίσχυσης ή έχει εισπραχθεί ενίσχυση με την κατάθεση εγγυητικής επιστολής, αυτά επιστρέφονται εντόκως από την ημερομηνία λήψης της ενίσχυσης, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.
Με συνέπεια, γίνεται πράξη η δέσμευση για «διαφάνεια παντού, σε όλους, χωρίς εξαιρέσεις», όπως έχει τονίσει ο Υπουργός Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος. Οι δημόσιοι πόροι πρέπει να κατευθύνονται σε επενδύσεις που υλοποιούνται, δημιουργούν θέσεις εργασίας και ενισχύουν την παραγωγή και την πραγματική οικονομία.
Πηγή : Υπουργείο Ανάπτυξης
Σχετική διάταξη:
ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΕΣ/ΠΡΟΣΘΗΚΕΣ
Στο Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Ανάπτυξης «Αναμόρφωση του πλαισίου για την επαγγελματική κατάρτιση υπαλλήλων που χειρίζονται δημόσιες συμβάσεις, του πλαισίου για την προετοιμασία και την ανάθεση δημοσίων συμβάσεων και την έννομη προστασία στον τομέα των δημοσίων συμβάσεων, του πλαισίου εθνικών υποδομών ποιότητας και του πλαισίου ίδρυσης, επέκτασης και εκσυγχρονισμού των μεταποιητικών δραστηριοτήτων στην Περιφέρεια Αττικής»
Άρθρο 1
Ολοκλήρωση επενδυτικών σχεδίων των ν. 3299/2004 και 3908/2011
1.Για τους φορείς επενδυτικών σχεδίων που έχουν υποβάλει αίτηση για την πιστοποίηση της ολοκλήρωσης και έναρξης της παραγωγικής λειτουργίας μέχρι την 1η Απριλίου 2024, σύμφωνα με το άρθρο 52 του ν. 5079/2023 (Α' 215), και δεν υποβάλουν έκθεση τελικού ελέγχου έως την 31η Δεκεμβρίου 2025, ανακαλούνται αυτοδίκαια και χωρίς να απαιτείται η προηγούμενη ακρόαση του φορέα οι αποφάσεις υπαγωγής των επενδυτικών σχεδίων και ανακτώνται εντόκως τα ποσά ενίσχυσης που έχουν καταβληθεί.
2.Για τους φορείς επενδυτικών σχεδίων που δεν έχουν υποβάλει αίτηση για την πιστοποίηση της ολοκλήρωσης και έναρξης της παραγωγικής λειτουργίας μέχρι την 1η Απριλίου 2024, σύμφωνα με το άρθρο 52 του ν. 5079/2023, ενώ έχουν λάβει ενίσχυση, ανακαλούνται αυτοδίκαια και χωρίς να απαιτείται η προηγούμενη ακρόαση του φορέα σι αποφάσεις υπαγωγής των επενδυτικών σχεδίων και ανακτώνται εντόκως τα ποσά ενίσχυσης που έχουν καταβληθεί. Το προηγούμενο εδάφιο δεν εφαρμόζεται σε φορείς οι οποίοι υπέβαλαν αίτηση παράτασης της προθεσμίας ολοκλήρωσης του φυσικού KOL οικονομικού αντικειμένου του σχεδίου για λόγους ανωτέρας βίας πριν από την 1η Απριλίου 2024, υπό τον όρο αποδοχής της αίτησής τους.
3.α) Φορείς επενδυτικών σχεδίων που έχουν υπαχθεί στον ν. 3908/2011 (Α' 8) και έχουν λάβει την προβλεπόμενη στην παρ. 1 του άρθρου 53 του ν. 5079/2023 παράταση, ολοκληρώνουν την επένδυσή τους έως την 31η Δεκεμβρίου 2026 KOL υποβάλλουν αίτημα τελικού ελέγχου και έκθεση τελικού ελέγχου έως την 30η Ιουνίου 2027.
β) Οι φορείς επενδυτικών σχεδίων που έχουν υπαχθεί στον ν. 3908/2011, έχουν ολοκληρώσει το πενήντα κκς εκατό (50%) τουλάχιστον της επένδυσής τους έως την 31η Δεκεμβρίου 2023 και είχαν υποβάλει αίτημα ελέγχου έως την 30η Ιουνίου 2024, χωρίς να έχουν υποβάλει αίτημα παράτασης έως την 1η Μαρτίου 2024, ολοκληρώνουν την επένδυσή τους έως την 31η Δεκεμβρίου 2025 και υποβάλλουν αίτημα τελικού ελέγχου και έκθεση τελικού ελέγχου έως την 30η Ιουνίου 2026.
Οι αποφάσεις υπαγωγής των επενδυτικών σχεδίων, για τα οποία δεν πληρούνται οι όροι των περ. α) και β) ανακαλούνται αυτοδικαίως και τα καταβληθέντα για αυτά ποσά ενίσχυσης ανακτώνται εντόκως από τον χρόνο καταβολής τους, χωρίς να απαιτείται η προηγούμενη ακρόαση του φορέα.