Βουλή: Κατατέθηκε το νομοσχέδιο με τις παρεμβάσεις στον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας
Περιλαμβάνονται επίσης Τροποποιήσεις σχετικά με τη δημοσίευση διαθηκών - Τροποποιήσεις στο ρυθμιστικό πλαίσιο των ανακοπών κατά της αναγκαστικής εκτέλεσης με σκοπό την επιτάχυνση της εκδίκασης - Λοιπές διατάξεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Δικαιοσύνης.
Κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο του Υπουργείου Δικαιοσύνης με τίτλο "Παρεμβάσεις στον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας - Τροποποιήσεις σχετικά με τη δημοσίευση διαθηκών - Τροποποιήσεις στο ρυθμιστικό πλαίσιο των ανακοπών κατά της αναγκαστικής εκτέλεσης με σκοπό την επιτάχυνση της εκδίκασης - Λοιπές διατάξεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Δικαιοσύνης"
Όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου, με τις αξιολογούμενες ρυθμίσεις του Mέρους Α’ επιχειρούνται παρεμβάσεις στον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας (π.δ. 503/1985, Α' 182), ώστε να ολοκληρωθεί η σημαντική μεταρρύθμιση στον χώρο της πολιτικής δικαιοσύνης που άρχισε με τον ν. 5108/2024 (Α' 65), περί της ενοποίησης του πρώτου βαθμού δικαιοδοσίας, της χωροταξικής αναδιάρθρωσης των δικαστηρίων της πολιτικής και ποινικής δικαιοσύνης και τον ν. 5134/2024 (Α' 146), περί των παρεμβάσεων στον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας, στον Κώδικα Οργανισμού Δικαστηρίων και Κατάστασης Δικαστικών Λειτουργών και στον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας σε εναρμόνιση με την ενοποίηση του πρώτου βαθμού δικαιοδοσίας με τον ν. 5108/2024. Έμφαση δίνεται στην τακτική διαδικασία, όπου δηλαδή παρατηρούνται οι μεγαλύτερες καθυστερήσεις και πρακτικές δυσλειτουργίες, συνεπεία του ν. 4335/2015 (Α' 87). Η εν λόγω αναμόρφωση γίνεται κυρίως μέσω της εισαγωγής «προδικασίας», ώστε να μην χρειάζεται ο δικαστής να διαπιστώνει θέματα αοριστίας και τυπικών ελλείψεων το πρώτον κατά την εκδίκαση της υπόθεσης, η εκδίκαση της οποίας συχνά λαμβάνει χώρα αρκετά χρόνια μετά την κατάθεση του δικογράφου.
Ακολούθως, με το Mέρος Β’ του σχεδίου νόμου εισάγονται εξαιρετικές ρυθμίσεις σχετικά με τον επαναπροσδιορισμό των ανακοπών κατά την αναγκαστική εκτέλεση (άρθρα 632 και 933 Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας), μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας. Με τις προτεινόμενες διατάξεις, προβλέπεται η λήψη μιας σειράς δικονομικών μέτρων για τον εξορθολογισμό και την επιτάχυνση της διαδικασίας συζήτησης μέσω επαναπροσδιορισμού των δικασίμων, με σκοπό να αντιμετωπιστεί η εκκρεμότητα που έχει συσσωρευτεί στα πινάκια των πρωτοδικείων.
Τέλος με τις αξιολογούμενες ρυθμίσεις του Μέρους Γ εισάγονται σημαντικές τροποποιήσεις στη χρέωση των υποθέσεων και στην αξιολόγηση των καθυστερήσεων των δικαστικών και εισαγγελικών λειτουργών. Οι αλλαγές στοχεύουν στην ισόρροπη κατανομή του φόρτου εργασίας, με την εισαγωγή ανώτατων και κατώτατων ορίων χρέωσης, ανάλογα με τη σοβαρότητα και τη δυσχέρεια κάθε υπόθεσης. Η καθυστέρηση στην έκδοση αποφάσεων ή επεξεργασία δικογραφιών αποτελεί λόγο μη προαγωγής, εκτός αν ο δικαστικός ή εισαγγελικός λειτουργός υπερβεί το ανώτατο όριο χρέωσης, οπότε η καθυστέρηση θεωρείται δικαιολογημένη. Με τις διατάξεις του Μέρους Γ' επιδιώκεται η αντιμετώπιση πρακτικών προβλημάτων των φορέων που σχετίζονται με τη Δικαιοσύνη, τα οποία εμποδίζουν την αποτελεσματικότερη οργάνωση και λειτουργία της, όπως, ενδεικτικά, η υποστελέχωση.
Αναλυτικά με το υπόψη σχέδιο νόμου, προβλέπονται τα ακόλουθα:
ΜΕΡΟΣ Α'
Εισάγονται παρεμβάσεις κατά βάση στον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας (π.δ. 503/1985) και ειδικότερα:
1.Τίθεται ο σκοπός και το αντικείμενο των προτεινόμενων διατάξεων, οι οποίες αναφέρονται στα ακόλουθα μεταξύ άλλων σημεία:
α. Διευρύνεται η καθ’ ύλην αρμοδιότητα των πολυμελών πρωτοδικείων, στον πρώτο και δεύτερο βαθμό, έναντι ανώτερων βαθμών δικαιοσύνης. [άρθρο 4 (άρθρο 18 Κ.Πολ.Δ.)]
β. Δημιουργείται ηλεκτρονικός φάκελος για κάθε υπόθεση στο Ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης Δικαστικών Υποθέσεων Πολιτικής και Ποινικής Δικαιοσύνης (ΟΣΔΔΥ-ΠΠ) και ρυθμίζονται θέματα της τήρησης αυτού. [άρθρο 12 (άρθρο 119 Κ.Πολ.Δ.)] γ. Παρέχεται δυνατότητα σε όποιον έχει την πρόθεση να ασκήσει αγωγή να ζητήσει, πριν από την κατάθεσή της, τη συμβιβαστική επέμβαση του αρμόδιου για την εκδίκαση της αγωγής πρωτοδίκη. [άρθρο 23 (άρθρο 209 Κ.Πολ.Δ.)]
δ. Επιβάλλεται η καταβολή παραβόλου ύψους διακοσίων (200) ευρώ στην περίπτωση που ο ενάγων αιτείται, μετά την απόρριψη της αγωγής ως απαράδεκτης, εκ νέου την εκδίκαση της διαφοράς. [άρθρο 27 (άρθρο 237 Κ.Πολ.Δ.)]
ε. Συντέμνονται οι προθεσμίες κατάθεσης και επίδοσης παρεμπιπτουσών αγωγών, ανταγωγών, παρεμβάσεων, προσεπικλήσεων και ανακοινώσεων. [άρθρο 28 (άρθρο 238 Κ.Πολ.Δ.)]
στ. Απαγορεύεται η αναβολή συζήτησης υπόθεσης στον δεύτερο βαθμό δικαιοδοσίας, εκτός των μνημονευόμενων περιπτώσεων και αυξάνεται - διπλασιάζεται το ποσό του παραβόλου για την υποβολή αιτήματος αναβολής ενώπιον των Πρωτοδικείων, ενώ καταργείται το παράβολο ενώπιον του Εφετείου. [άρθρο 29 (άρθρο 241 Κ.Πολ.Δ.)] ζ. Επιτρέπεται η εξέταση μαρτύρων και με τηλεδιάσκεψη. [άρθρο 37 (άρθρο 397 Κ.Πολ.Δ.)]
η. Επεκτείνεται η εφαρμογή της διαδικασίας περί μικροδιαφορών και επιβάλλεται αντικειμενική σώρευση αγωγών, εφόσον η αξία του αντικειμένου διαφοράς δεν υπερβαίνει τις οκτώ χιλιάδες (8.000) ευρώ (αντί τις 5.000 ευρώ, που ισχύει σήμερα). [άρθρα 39, 40 (άρθρα 466, 467 Κ.Πολ.Δ.)] θ. Επισπεύδονται οι προθεσμίες για την άσκηση των μνημονευόμενων ένδικων μέσων. [άρθρα 43, 44, 45, 46, 50 (άρθρα 495, 518, 520, 523, 547 Κ.Πολ.Δ.)]
ι. Παρέχεται δυνατότητα αναψηλάφησης και στην περίπτωση έκδοσης οριστικής απόφασης του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Δικαιωμάτων του Ανθρώπου για παραβίαση δικαιώματος σχετικά με τον δίκαιο χαρακτήρα της διαδικασίας (περ. 11 άρθρου 544 Κ.Πολ.Δ). [άρθρο 49 (άρθρο 538 Κ.Πολ.Δ.)] ια. Καταργείται η δυνατότητα του αναιρεσίοντα να υποβάλει αίτηση για να συζητηθεί στο ακροατήριο υπόθεση, σε περίπτωση έκδοσης, από τριμελές συμβούλιο, διάταξης με την οποία ματαιώνεται η συζήτησή της. [άρθρο 58 (άρθρο 571 Κ.Πολ.Δ.)]
ιβ. Καθίσταται ο δικηγόρος, αντί του δικαστή, αρμόδιος για την έκδοση της διαταγής πληρωμής και της διαταγής απόδοσης της χρήσης του μισθίου. Παρέχεται νομοθετική εξουσιοδότηση για τον καθορισμό των προϋποθέσεων διορισμού των αρμοδίων για την έκδοση της διαταγής πληρωμής δικηγόρων, το ύψος της αποζημίωσης αυτών κ.λπ. [άρθρα 64, 65, 74 (άρθρα 625, 626, 638 Κ.Πολ.Δ.)]
ιγ. Διευρύνεται ο κύκλος των προσώπων που έχουν δικαίωμα άσκησης έφεσης, αναψηλάφησης και αναίρεσης στην εκούσια δικαιοδοσία συμπεριλαμβανομένων και εκείνων που κλητεύθηκαν κατ’ επιταγή του νόμου ή κατόπιν διαταγής του δικαστή (παρ. 3 άρθρου 748 Κ.Πολ.Δ.), καθώς και εκείνων, που προσεπικλήθηκαν στη δίκη. [άρθρα 81 - 84 (άρθρα 761, 767, 769 Κ.Πολ.Δ.)]
ιδ. Καθίσταται ο συμβολαιογράφος, αντί του δικαστηρίου, αρμόδιος για τη δημοσίευση διαθήκης και ορίζεται η διαδικασία κήρυξης δημοσιευθείσας ιδιόγραφης διαθήκης ως κύριας με πράξη συμβολαιογράφου. Δημιουργείται ειδική ηλεκτρονική πλατφόρμα δημοσίευσης διαθηκών (εφεξής «Μητρώο Διαθηκών»), της οποίας η κυριότητα, η διοίκηση και η διαχείριση ανήκει στους συμβολαιογραφικούς συλλόγους της χώρας, όπου καταχωρίζεται το πρακτικό δημοσίευσης. [άρθρα 87 - 89 (άρθρα 807, 808, 808Α Κ.Πολ.Δ.)] ιε. Ανατίθεται σε δικαστικό επιμελητή αντί του συμβολαιογράφου, η διενέργεια πράξεων σχετικά με τη σφράγιση πραγμάτων, την εύρεση διαθήκης ή εγγράφων, τη διενέργεια απογραφής. [άρθρα 93 -100 (άρθρα 826, 828, 832, 835, 838, 839, 840, 841 Κ.Πολ.Δ.)]
ιστ. Επιμηκύνεται η προθεσμία για την κατάθεση αίτησης αναστολής πλειστηριασμού. [άρθρο 108 (άρθρο 938 Κ.Πολ.Δ.)] ιζ. Καταργείται η πρόβλεψη για παράδοση σε πολιτιστικούς οργανισμούς έναντι τιμήματος των βιβλίων από τον υπάλληλο που διενεργεί τον πλειστηριασμό. [άρθρο 111 (άρθρο 953 Κ.Πολ.Δ.)] ιη. Επιβάλλεται η διενέργεια αναπλειστηριασμού, εάν ο επισπεύδων δεν εκπληρώσει τις υποχρεώσεις του (άρθρα 970 ή 1004 Κ.Πολ.Δ.), με τις σε βάρος του συνέπειες, που προβλέπονται και για τον ασυνεπή υπερθεματιστή. [άρθρο 115 (άρθρο 966 Κ.Πολ.Δ.)]
ιθ. Καθορίζεται η διαδικασία πώλησης του ακινήτου κατά τη διενέργεια πλειστηριασμού με τίμημα που ορίζεται από το δικαστήριο σε κατώτατο ποσοστό επί της αρχικής τιμής πρώτης προσφοράς, υπό τις οριζόμενες προϋποθέσεις. [άρθρο 120 (άρθρο 998 Κ.Πολ.Δ.)] κ. Επιτρέπεται η διενέργεια πλειστηριασμού περισσότερων ακινήτων ανεξάρτητα εάν βρίσκονται στην ίδια περιφέρεια. [άρθρο 121 (άρθρο 1001 Κ.Πολ.Δ.)](άρθρα 1-122)
2.Επέρχονται τροποποιήσεις συγκεκριμένων διατάξεων του Αστικού Κώδικα (π.δ.456/1984) και του ν.δ.3082/1954 αναφορικά με τη διαδικασία τήρησης και δημοσίευσης της διαθήκης από τους συμβολαιογράφους και τις προξενικές αρχές, στο πλαίσιο προσαρμογής προς τις προτεινόμενες αλλαγές του Κ.Πολ.Δ. (δημοσίευση και καταχώριση στο Μητρώο Διαθηκών, τήρηση ηλεκτρονικά από τις προξενικές αρχές βιβλίου διαθηκών κ.λπ.).(άρθρα 123 - 126)
3.Τίθενται οι μεταβατικής ισχύος και οι καταργούμενες διατάξεις. (άρθρα 127, 128)
ΜΕΡΟΣ Β'
Επανακαθορίζονται ζητήματα σχετικά με την εκδίκαση του ένδικου βοηθήματος της ανακοπής κατά τη διαδικασία της αναγκαστικής εκτέλεσης. Ειδικότερα:
α. Απαιτείται, επί ποινή απαραδέκτου, η υποβολή αίτησης επαναπροσδιορισμού από τον ανακόπτοντα για την εισαγωγή προς συζήτηση των ανακοπών κατά της εκτέλεσης που εκκρεμούν στον πρώτο βαθμό και η συζήτησή τους έχει προσδιοριστεί μετά την έναρξη ισχύος των προτεινόμενων διατάξεων. Σε περίπτωση μη υποβολής της εν λόγω αίτησης, η ανακοπή λογίζεται ως μηδέποτε ασκηθείσα.
β. Προβλέπονται, μεταξύ άλλων:
-η υποβολή της αίτησης επαναπροσδιορισμού, αποκλειστικά μέσω πλατφόρμας, η οποία φιλοξενείται σε υποδομές του Ενιαίου Κυβερνητικού Υπολογιστικού Νέφους (G CLOUD), μέσω πληρεξουσίου δικηγόρου, και καθορίζεται το περιεχόμενο αυτής,
-η ηλεκτρονική διαβίβαση της εν λόγω αίτησης στη γραμματεία του δικαστηρίου ενώπιον του οποίου εκκρεμεί η ανακοπή,
γ. Καθορίζονται τα σχετικά με τη διαδικασία εκδίκασης της ανακοπής, μετά την επίδοση της αίτησης επαναπροσδιορισμού στους διαδίκους, μέχρι την έκδοση της απόφασης του δικαστηρίου.
δ. Παρατίθενται εξουσιοδοτικές διατάξεις και τελική διάταξη σύμφωνα με την οποία, λογίζονται αυτοδικαίως αποσυρθείσες ανακοπές κατά της εκτέλεσης, οι οποίες έχουν προσδιοριστεί για συζήτηση σε δικασίμους μεταγενέστερες της οριζόμενης ημερομηνίας.(άρθρα 129 - 143)
ΜΕΡΟΣ Γ
Ρυθμίζονται λοιπά θέματα αρμοδιότητας του Υπουργείου Δικαιοσύνης και συγκεκριμένα, μεταξύ άλλων:
1.α. Καταβάλλεται αποζημίωση, κατά παρέκκλιση του άρθρου 21 του ν.4354/2015, στους δικαστικούς υπαλλήλους που συμμετέχουν στις Επιτροπές του Συμβουλίου της Επικρατείας και επικουρούν τα Ειδικά Δικαστήρια των άρθρων 88 και 99 του Συντάγματος, το Ανώτατο Δικαστικό Συμβούλιο της Διοικητικής Δικαιοσύνης και τα λοιπά Πειθαρχικά και Υπηρεσιακά Συμβούλια, το ύψος της οποίας καθορίζεται με κ.υ.α.
β. Συστήνονται πενήντα (50) θέσεις δικαστικών υπαλλήλων [σαράντα έξι (46) θέσεις ΠΕ και τέσσερις θέσεις (4) ΔΕ] στο Συμβούλιο της Επικρατείας, των μνημονευόμενων κλάδων και κατηγοριών, οι οποίες εντάσσονται στον ετήσιο προγραμματισμό προσλήψεων του άρθρου 51 του ν.4622/2019. Η πλήρωση των συνιστώμενων θέσεων του κλάδου ΠΕ Γραμματέων γίνεται με διαγωνισμό που διενεργείται από το Συμβούλιο της Επικρατείας και καθορίζονται τα σχετικά με τη διενέργεια αυτού (Επιτροπή Διαγωνισμού, γραπτή και προφορική διαδικασία, εξεταστέα ύλη κ.λπ.). Η κάλυψη των θέσεων των υπόλοιπων κλάδων γίνεται με επιλογή με σειρά προτεραιότητας βάσει προκαθορισμένων κριτηρίων.
Οι προσληφθέντες με την ανωτέρω διαδικασία δικαστικοί υπάλληλοι παρακολουθούν θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση, διάρκειας δύο μηνών για τον κλάδο ΠΕ Γραμματέων και ενός μηνός για τους υπόλοιπους κλάδους, στο Συμβούλιο της Επικρατείας και δεν μπορούν να μεταταγούν ή να αποσπαστούν πριν την πάροδο επταετίας από τον διορισμό τους.
Παρέχεται νομοθετική εξουσιοδότηση για τον καθορισμό της αποζημίωσης:
-των επιτηρητών και των γραμματέων κατά τη διεξαγωγή του διαγωνισμού,
-των εκπαιδευτών και των γραμματέων που επικουρούν τους εκπαιδευτές κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης.
γ. Παρέχεται το δικαίωμα στο προσωπικό που υπηρετεί με απόσπαση ή διάθεση στο Συμβούλιο της Επικρατείας από άλλους φορείς του δημοσίου τομέα, να μεταταχθεί, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης, σε κενές οργανικές θέσεις των κλάδων του τομέα του Συμβουλίου της Επικρατείας με την ίδια σχέση εργασίας.
δ. Παρατείνεται εκ νέου:
-έως την οριζόμενη ημερομηνία, η θητεία των προέδρων των συμβουλίων διοίκησης πολιτικών δικαστηρίων και των διευθυνόντων τις εισαγγελίες,
-για ένα (1) έτος από τη λήξη της, η θητεία των διευθυνόντων Προέδρων δεύτερου βαθμού δικαιοδοσίας δικαστηρίων, στα οποία πραγματοποιείται ανακατασκευή και μετεγκατάσταση των υπηρεσιών του Δικαστικού τους Μεγάρου.(άρθρα 144 - 149)
2. α. Αυξάνονται κατά πέντε (5) οι θέσεις των Αρεοπαγιτών.
β. Τροποποιείται το άρθρο 66 του ν.2121/1993 και επανακαθορίζονται οι ποινικές κυρώσεις που επιβάλλονται στις περιπτώσεις παραβίασης δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας. Συγκεκριμένα:
-Καταργούνται τα ανώτατα όρια των χρηματικών ποινών που επιβάλλονται στις περιπτώσεις παραβίασης δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα.
-Περαιτέρω, προβλέπεται η επιβολή ποινής φυλάκισης και χρηματικής ποινής σε βάρος εκείνου, ο οποίος, χωρίς την άδεια των οικείων παραγωγών ή καθ’ υπέρβαση αυτής, για εμπορική χρήση, αποκτά πρόσβαση, διαφημίζει ή προωθεί το περιεχόμενο οπτικοακουστικού έργου ή εκπομπές ραδιοτηλεοπτικών οργανισμών καθώς και σε όποιον για ιδιωτική χρήση, αποκτά παράνομη πρόσβαση σε οπτικοακουστικά έργα ή σε εκπομπές ραδιοτηλεοπτικών οργανισμών ή γεγονότα εθνικής ή διεθνούς τηλεθέασης που μεταδίδονται στο διαδίκτυο ταυτόχρονα με τη διενέργειά τους. (άρθρα 150 - 155)
3.Τροποποιείται - συμπληρώνεται ο Κώδικας Ποινικής Δικονομίας και συγκεκριμένα:
-Προβλέπεται η αποχή από την άσκηση ποινικής δίωξης σε βάρος ανηλίκου, εάν αυτός τελέσει αξιόποινη πράξη, η οποία είναι πλημμέλημα, και ο εισαγγελέας κρίνει ότι η άσκησή της δεν είναι αναγκαία για την αποτροπή τέλεσης νέων αξιόποινων πράξεων.
-Τίθενται στο αρχείο οι αναφερόμενες κατηγορίες υποθέσεων λόγω εξάλειψης του αξιοποίνου λόγω ανεγκλήτου.(άρθρα 156, 157)
4.Προβλέπεται η χορήγηση άδειας από το Συμβούλιο της Επικρατείας για την άσκηση αίτησης αναίρεσης από το Δημόσιο, την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων και τους Οργανισμούς Κοινωνικής Ασφάλισης, με τροποποίηση του άρθρου 53 παρ.3 του π.δ.18/1989. Η ρύθμιση μπορεί να επεκτείνεται, με υπουργική απόφαση, και σε άλλους φορείς διοίκησης, καταλαμβάνει δε και εκκρεμείς υποθέσεις, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα. (άρθρο 158)
5.Ρυθμίζονται θέματα αναφορικά με τη Δικαστική Αστυνομία και συγκεκριμένα:
α. Συστήνεται στη Διεύθυνση Δικαστικής Αστυνομίας του Υπουργείου Δικαιοσύνης, θέση Υποδιευθυντή για τη συνεπικουρία του Διευθυντή στην άσκηση συγκεκριμένων καθηκόντων. Καθορίζονται με κ.υ.α., κατά παρέκκλιση της κείμενης νομοθεσίας, οι πάσης φύσεως τακτικές αποδοχές, επιδόματα και απολαβές για την προαναφερόμενη θέση.
β. Μειώνεται, κατά είκοσι (20), ο αριθμός των οργανικών θέσεων προσωπικού ΠΕ κατηγορίας του πολιτικού τομέα της Υπηρεσίας Δικαστικής Αστυνομίας και παράλληλα καταργείται η περιφερειακή υπηρεσία πολιτικού τομέα της Γενικής Επιτροπείας της Επικρατείας των Τακτικών Διοικητικών Δικαστηρίων, στην οποία είχαν κατανεμηθεί οι εν λόγω θέσεις. (άρθρα 159, 160)
6.Συντέμνεται κατά τα ειδικότερα οριζόμενα ο χρόνος πρακτικής άσκησης για τους σπουδαστές της κατεύθυνσης των Εισαγγελέων της Εθνικής Σχολής Δικαστικών Λειτουργών της 31ης εκπαιδευτικής σειράς.(άρθρο 161)
7.Θεσπίζεται ειδικό επίδομα θέσης, ποσού διακοσίων (200) ευρώ μηνιαίως, για τους Υπαλλήλους της Γραμματείας του Γραφείου Ευρωπαίων Εντεταλμένων Εισαγγελέων, κατά το χρονικό διάστημα που υπηρετούν στη συγκεκριμένη υπηρεσία. Με κ.υ.α., ρυθμίζονται τα θέματα καταβολής του εν λόγω επιδόματος και τυχόν αναπροσαρμογής του ύψους αυτού. (άρθρο 162)
8.Συστήνονται στη Γ' Διεύθυνση Ιατροδικαστικής Υπηρεσίας με έδρα τη Θεσσαλονίκη:
-Τμήμα Ιατροδικαστικής Υπηρεσίας Δυτικής Μακεδονίας, με έδρα την Κοζάνη και τοπική αρμοδιότητα για την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας,
-οκτώ (8) οργανικές θέσεις προσωπικού [δύο (2) Ιατροδικαστών, δύο (2) ΥΕ Νεκροτόμων, δύο (2) ΤΕ Λογιστικού - Διοικητικού και δύο (2) ΤΕ Υγείας Πρόνοιας ειδικότητας Νοσηλευτικής], για τη στελέχωση του νέου τμήματος.
Διαβάστε επίσης
- Ν.5221/2025 - Παρεμβάσεις στον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας - δημοσίευση διαθηκών - προθεσμία εκδίκασης ανακοπών
- Νόμος 5221/2025 - ΦΕΚ 133/Α/28-7-2025
- Σε δημόσια διαβούλευση το ν/σ με τις νέες διατάξεις του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας (ΚΠολΔ)
- Υπουργείο Δικαιοσύνης - Παρουσίαση των αλλαγών στον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας (ΚΠολΔ)