Βουλή : Κατατέθηκε το ν/σ για την ενίσχυση του κινηματογράφου και την ίδρυση φορέα για το βιβλίο
Το νομοσχέδιο θα εισαχθεί προς επεξεργασία στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή την ερχόμενη Δευτέρα.
Κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο του Υπουργείου Πολιτισμού «Δημιουργική Ελλάδα: ενίσχυση του κινηματογραφικού, οπτικοακουστικού και δημιουργικού τομέα, ίδρυση φορέα για το βιβλίο και λοιπές διατάξεις για τον σύγχρονο πολιτισμό».
Με τις διατάξεις του υπό ψήφιση σχεδίου νόμου, ρυθμίζονται θέματα σχετικά με το πλαίσιο που διέπει τη λειτουργία δομών και προγραμμάτων για την ενίσχυση και ανάπτυξη της παραγωγής τέχνης και πολιτισμού. Ειδικότερα, μεταξύ άλλων:
ΜΕΡΟΣ Α'
Προσδιορίζονται ο σκοπός και το αντικείμενο των διατάξεων του υπό ψήφιση σχεδίου νόμου.(άρθρα 1 και 2)
ΜΕΡΟΣ Β'
1.α.Συστήνεται ν.π.ι.δ. υπό τη μορφή ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία
«Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, Οπτικοακουστικών Μέσων και Δημιουργίας-Ε.Κ.Κ.Ο.ΜΕ.Δ.ΑΕ-Creative Greece S.A.». Η Εταιρεία εποπτεύεται από τον Υπουργό Πολιτισμού και ανήκει στους οργανισμούς και τις επιχειρήσεις του δημόσιου τομέα όπως οριοθετείται με τον ν.4270/2014. Η έδρα της Εταιρείας είναι η Αθήνα, ενώ δύναται να διαθέτει παράρτημα στη Θεσσαλονίκη.
β. Με την καταχώρηση του καταστατικού της νέας εταιρείας στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο, καταργούνται: α) το ν.π.ι.δ. με την επωνυμία «Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας A.E.», και β) το ν.π.ι.δ. με την επωνυμία «Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου», οι αρμοδιότητες των οποίων ασκούνται εφεξής από τη νέα εταιρεία.
γ. Προστίθενται, μεταξύ άλλων στην αποστολή και στις αρμοδιότητες του νέου φορέα και: i) η οργάνωση και λειτουργία του Κόμβου Καινοτομίας και Τεχνολογίας για τον Δημιουργικό και Οπτικοακουστικό Τομέα (Creative HubGR), ii) ο συντονισμός του δικτύου των Γραφείων Διευκόλυνσης Οπτικοακουστικών Παραγωγών σε περιφερειακό επίπεδο, iii) η συμβολή στην πολιτική καταπολέμησης της πειρατείας.
δ. Εγκεκριμένα επιστημονικά, εκπαιδευτικά ή άλλα προγράμματα ή έργα σε εξέλιξη, που έχουν αναληφθεί από ή αφορούν σε ή στην υλοποίηση των οποίων συμμετέχουν τα καταργούμενα νομικά πρόσωπα, συνεχίζονται χωρίς διακοπή και με τους ίδιους όρους από την Εταιρεία, έως την προγραμματισμένη ημερομηνία λήξης τους.(άρθρα 3, 4, 93 παρ. 1 και 3, 98 παρ.1)
2.Τα όργανα διοίκησης του Ε.Κ.Κ.Ο.ΜΕ.Δ. ΑΕ-Creative Greece, είναι: α) το Διοικητικό Συμβούλιο και β) ο Διευθύνων Σύμβουλος, οι οποίοι εκλέγονται με απόφαση της Γ ενικής Συνέλευσης της Εταιρείας. Μέχρι την πλήρωση των θέσεων του Προέδρου και του Διευθύνοντος Συμβούλου, με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης ορίζεται το προσωρινό Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας, το οποίο έχει το σύνολο των αρμοδιοτήτων, δικαιωμάτων και υποχρεώσεων που προβλέπονται για το Δ.Σ. της εταιρείας.(άρθρο 5 και 93 παρ.1)
3.Καθορίζονται οι αρμοδιότητες, η σύνθεση και θέματα λειτουργίας των οργάνων διοίκησης του Ε.Κ.Κ.Ο.ΜΕ.Δ. ΑΕ-Creative Greece. Ειδικότερα, μεταξύ άλλων :
-το Διοικητικό Συμβούλιο είναι αρμόδιο για όλα γενικώς τα ζητήματα που αφορούν στη διοίκηση και λειτουργία του νέου φορέα με εξαίρεση τα ζητήματα για τα οποία αποκλειστικά αρμόδιος είναι ο Διευθύνων Σύμβουλος,
-το Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας είναι επταμελές [αντί των δώδεκα (12) αθροιστικά μελών των Δ.Σ. των συγχωνευόμενων φορέων] και τα μέλη του εκλέγονται για τετραετή, άπαξ ανανεώσιμη, θητεία με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης, κατόπιν εισήγησης του εποπτεύοντος Υπουργού,
-προβλέπονται οι θέσεις του προέδρου του Δ.Σ. και του Διευθύνοντος Συμβούλου, οι οποίοι εκλέγονται με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης της Εταιρείας, σύμφωνα με τις διαδικασίες του ν. 5062/2023 περί επιλογής διοικήσεων στον δημόσιο τομέα και προσδιορίζονται κατά τα ειδικότερα οριζόμενα οι αρμοδιότητές τους,
-τίθενται τα κωλύματα, τα ασυμβίβαστα διορισμού και οι όροι έκπτωσης
μελών του Δ.Σ.(άρθρα 6-10 και 12)
4.α. Το μετοχικό κεφάλαιο της Εταιρείας ορίζεται σε τρία εκατομμύρια (3.000.000) ευρώ, καλύπτεται εξ ολοκλήρου από το Ελληνικό Δημόσιο, με δυνατότητα αύξησης μετά από πρόταση του Διοικητικού Συμβουλίου προς τη Γενική Συνέλευση.
β. Προσδιορίζονται, χωρίς ουσιαστική διαφοροποίηση από τους αντίστοιχους των συγχωνευόμενων φορέων, οι πόροι του νέου φορέα, και προστίθεται σε αυτούς επιχορήγηση από το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, η οποία δεν υπερβαίνει το πενήντα τοις εκατό (50%) των εσόδων από τα τέλη συνδρομητικής τηλεόρασης του άρθρου 54 του ν. 4389/2016 (Α’ 94) που εισπράχθηκαν δύο (2) έτη πριν από το έτος αναφοράς του προϋπολογισμού.
γ. Στο τέλος κάθε χρήσης το Διοικητικό Συμβούλιο κλείνει τους λογαριασμούς, κάνει απογραφή της περιουσίας και καταρτίζει τις ετήσιες χρηματοοικονομικές καταστάσεις, και την ετήσια έκθεση πεπραγμένων, βάσει των ισχυόντων Λογιστικών Προτύπων, οι οποίες υποβάλλονται προς έγκριση στη Γενική Συνέλευση.
δ.Ο τακτικός έλεγχος της οικονομικής διαχείρισης του νέου φορέα ασκείται
από ορκωτούς ελεγκτές, οι οποίοι ορίζονται με απόφαση του εποπτεύοντος Υπουργού καθώς και από επιτροπή ελέγχου, η οποία αποτελείται από τρία (3) τουλάχιστον μη εκτελεστικά μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου, τα οποία ορίζονται και παύονται με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης των μετόχων της Εταιρείας.
ε. Όλα τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις, καθώς και η κυριότητα και κάθε άλλο εμπράγματο δικαίωμα επί του συνόλου της κινητής και ακίνητης περιουσίας των καταργούμενων νομικών προσώπων περιέρχεται αυτοδικαίως στην υπό σύσταση Εταιρεία, η οποία θεωρείται καθολικός διάδοχος αυτών. Για τις ανάγκες της καθολικής διαδοχής, η εγγραφή πράξεων στα υποθηκοφυλακεία ή η καταχώρισή τους στα κτηματολογικά γραφεία της χώρας γίνεται χωρίς καταβολή φόρων, τελών, δικαιωμάτων.
στ. Η Εταιρεία υπεισέρχεται στη θέση του δικαιούχου πάσης φύσεως επιχορήγησης ή χρηματοδότησης από δημόσιους, ιδιωτικούς, εθνικούς, διεθνείς ή ευρωπαϊκούς πόρους, καθώς και σε όλες τις συμβατικές και εξωσυμβατικές υποχρεώσεις ή δικαιώματα των καταργούμενων νομικών προσώπων. ζ. Οι προϋπολογισμοί των καταργούμενων νομικών προσώπων εκτελούνται από την Εταιρεία όπως έχουν εγκριθεί για το οικονομικό έτος 2024.(άρθρα 13-15, 93 παρ.2, 3, 4, 6)
5.Ρυθμίζονται, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα, θέματα οργανωτικής δομής και λειτουργίας του νέου φορέα. Ειδικότερα, μεταξύ άλλων: α. Προβλέπεται η διοικητική διάρθρωση σε τρεις (3) Γενικές Διευθύνσεις, τρεις (3) Διευθύνσεις και ένα (1) Τμήμα [σήμερα υφίστανται στο Ε.Κ.ΟΜ.Ε τέσσερις (4) Δ/νσεις, δεκατρία (13) Τμήματα και στο Ε.Κ.Κ. τέσσερις (4) Δ/νσεις, δώδεκα (12) τμήματα] και ορίζονται οι αρμοδιότητές τους. β. Συστήνονται εκατόν είκοσι (120) θέσεις προσωπικού, τέσσερις (4) θέσεις συνεργατών, μία (1) θέση δημοσιογράφου, δύο (2) θέσεις νομικών συμβούλων και δύο (2) θέσεις δικηγόρων με έμμισθη εντολή [το αντίστοιχο υφιστάμενο πλαίσιο στους συγχωνευόμενους φορείς περιλαμβάνει εκατόν έντεκα (111) θέσεις, εκ των οποίων εβδομήντα μία (71) στο Ε.Κ.Ο.Μ.Ε. και σαράντα (40) στο Ε.Κ.Κ.].
γ. Το μισθολογικό καθεστώς του πάσης φύσεως προσωπικού, καθώς και οι μη μισθολογικές παροχές καθορίζονται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις του συστήματος αμοιβών των δημοσίων υπαλλήλων (ν. 4354/2015, ν. 4484/2017). δ. οι αμοιβές και οι αποζημιώσεις των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου της Εταιρείας, των μελών της επιτροπής ελέγχου οικονομικής διαχείρισης καθώς και των προϊσταμένων Γενικών Διευθύνσεων καθορίζονται με βάση τις κείμενες διατάξεις για την εταιρική διακυβέρνηση των ανωνύμων εταιρειών του Δημοσίου ( ν. 4972/2022). Ο Διευθύνων Σύμβουλος είναι πλήρους και
αποκλειστικής απασχόλησης (σήμερα, οι αμοιβές των οργάνων διοίκησης των συγχωνευόμενων φορέων καθορίζονται κατά περίπτωση με κ.υ.α.). ε. Μέχρι τη θέση σε ισχύ του νέου Κανονισμού Λειτουργίας της Εταιρείας και την τοποθέτηση του προσωπικού στις νέες οργανικές θέσεις και μονάδες, η Εταιρεία λειτουργεί σύμφωνα με τη διάρθρωση των υπηρεσιών βάσει των Κανονισμών Οργάνωσης και Λειτουργίας των καταργούμενων νομικών προσώπων όπως ισχύουν. Το προσωπικό των καταργούμενων νομικών προσώπων, ανεξαρτήτως σχέσης εργασίας, μεταφέρεται στην Εταιρεία με τις θέσεις που κατείχε.(άρθρα 11, 16-21, 93 παρ. 8)
ΜΕΡΟΣ Γ'
Θεσμοθετείται, σε αντικατάσταση του υφιστάμενου καθεστώτος (ν. 4487/2017), νέο Πρόγραμμα Ενίσχυσης Οπτικοακουστικών Έργων. Το εν λόγω πρόγραμμα προβλέπει κατά βάση τα εξής :
α. οι επιχορηγήσεις των καθεστώτων ενίσχυσης του προαναφερόμενου προγράμματος καλύπτονται από το Π.Δ.Ε. [όμοιος τρόπος κάλυψης ισχύει και σήμερα (άρθρο 33 ν.4487/2017)].
β.επανακαθορίζονται:
-το ύψος τουποσού τωνεπιλέξιμων δαπανών,για τηνένταξη
χρηματοδότησης επενδυτικού σχεδίου οπτικοακουστικού έργου στα καθεστώτα ενίσχυσης του ανωτέρω προγράμματος,
-το κατώτατο ύψος των παραβόλων, για την υποβολή αίτησης ένταξης χρηματοδότησης στα οριζόμενα καθεστώτα ενίσχυσης του συγκεκριμένου Προγράμματος,
-η διαδικασίααξιολόγησηςτης αίτησης ένταξηςχρηματοδότησης
επενδυτικού σχεδίου σε όλα τα καθεστώτα ενίσχυσης του εν λόγω Προγράμματος,
γ.προβλέπεται ηδιενέργεια δειγματοληπτικού ελέγχου σχετικάμε την
πιστοποίηση της λήξης του επενδυτικού σχεδίου [διενεργείται και σήμερα (άρθρο 30 ν.4487/2017)],
ε. ορίζονται χειριστές παρακολούθησης των επενδυτικών σχεδίων, στους οποίους καταβάλλεται αποζημίωση που δεν μπορεί να υπερβαίνει το όριο της κατά μήνα αποζημίωσης για τα μέλη συλλογικών οργάνων της παρ. 2 του άρθρου 21 του ν. 4354/2015.(άρθρα 22 - 41 και 89)
ΜΕΡΟΣ Δ'
Ρυθμίζονται διάφορα θέματα για την ενίσχυση της οπτικοακουστικής βιομηχανίας στην Ελλάδα. Ειδικότερα μεταξύ άλλων: α. Προβλέπεται στην εταιρεία «Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, Οπτικοακουστικών Μέσων και Δημιουργίας Α.Ε. - Creative Greece S.A.», η λειτουργία Δημιουργικού Κόμβου Καινοτομίας και Τεχνολογίας για τον Δημιουργικό και Οπτικοακουστικό Τομέα, επιπέδου Διεύθυνσης. Επίσης καθορίζονται i) η αποστολή λειτουργίας του και ii) το πλαίσιο συνεργασίας με τα αναφερόμενα Ερευνητικά Κέντρα και τη Γενική Γραμματεία Έρευνας και Καινοτομίας του Υπουργείου Ανάπτυξης για την επίτευξη των σκοπών του.
β. Θεσμοθετείται Πρόγραμμα Εξωστρέφειας του Οπτικοακουστικού Τομέα, το οποίο εγκρίνεται από το Δ.Σ. της Εταιρείας «Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, Οπτικοακουστικών Μέσων και Δημιουργίας Α.Ε.-Creative Greece S.A.».
Το εν λόγω πρόγραμμα περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την παροχή ποσών στήριξης σε φεστιβάλ, ημερίδες και εκδηλώσεις που αφορούν στην οπτικοακουστική βιομηχανία, προς τον σκοπό της στήριξης και ανάπτυξής τους, τηρουμένων σε κάθε περίπτωση των κανόνων περί κρατικών ενισχύσεων.
γ. Παρέχεται η δυνατότητα σύστασης Γραφείων Διευκόλυνσης Οπτικοακουστικών Παραγωγών (Γραφεία Δ.Ο.Π.) στις Περιφέρειες και στον Δήμο Αθηναίων και ρυθμίζονται θέματα λειτουργίας τους.(άρθρα 42 - 45 και 90)
ΜΕΡΟΣ Ε'
1.α. Καταργείται το ν.π.ι.δ. μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα με την επωνυμία «Ελληνικό Ίδρυμα Πολιτισμού» και στη θέση του ιδρύεται ν.π.ι.δ με την επωνυμία «Ελληνικό Ίδρυμα Βιβλίου και Πολιτισμού» με τον διακριτικό τίτλο «ΕΛ.Ι.ΒΙ.Π».
β. Ο εν λόγω Οργανισμός έχει διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια και απολαμβάνει των διοικητικών και δικαστικών απαλλαγών και ατελειών, καθώς και των δικονομικών και ουσιαστικών προνομίων του Δημοσίου. (άρθρο 46)
2.α. Τίθενται αναλυτικά οι σκοποί του Οργανισμού, καθώς και τα μέσα και οι τρόποι επίτευξής τους.
β. Καθορίζονται οι πόροι λειτουργίας του Οργανισμού, στους οποίους συμπεριλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, εκτός της επιχορήγησης από τον κρατικό προϋπολογισμό (ισχύει και σήμερα), χρηματοδοτήσεις από άλλους δημόσιους ή ιδιωτικούς φορείς ή χρηματοδοτήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης και διεθνών οργανισμών, τα έσοδα από την παροχή των υπηρεσιών του στο Δημόσιο, σε νομικά πρόσωπα δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου και σε ιδιώτες, τα έσοδα από την εκμετάλλευση και αξιοποίηση περιουσιακών στοιχείων, κ.λπ. (άρθρα 47 & 48)
3.Καθορίζονται :
-τα όργανα διοίκησης του Οργανισμού [διοικείται από το Διοικητικό Συμβούλιο (Δ.Σ.) και τον Πρόεδρο του Δ.Σ.],
-η σύνθεση του Δ.Σ., οι αρμοδιότητες του Δ.Σ. και του Προέδρου του, οι αποδοχές του οποίου δεν δύνανται να υπερβαίνουν τις αποδοχές του Γ ενικού Γραμματέα Υπουργείου.
-τα κωλύματα και τα ασυμβίβαστα των μελών του Δ.Σ. (άρθρα 49-54)
4. α.Προβλέπεται η σύσταση είκοσι δύο (22) οργανικών θέσεων πλήρους απασχόλησης ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, μίας (1) θέσης δικηγόρου με έμμισθη εντολή και μίας (1) θέσης νομικού συμβούλου.
β. Δύναται ο Οργανισμός να: i) προσλαμβάνει προσωπικό με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, για την κάλυψη επειγουσών, εποχικών ή απρόβλεπτων αναγκών, ii) απασχολεί προσωπικό με σύμβαση μίσθωσης έργου, για την υλοποίηση προγραμμάτων που χρηματοδοτούνται ή συγχρηματοδοτούνται από ενωσιακούς πόρους, iii) αναθέτει σε ανάδοχο ή πάροχο υπηρεσιών, έργο ή υπηρεσία, για την κάλυψη αναγκών εξειδικευμένου ή τεχνικού χαρακτήρα.(άρθρο 55)
5.Προβλέπονται:
-η διοικητική διάρθρωση του Οργανισμού [αποτελείται από μία (1) Δ/νση, πέντε (5) Τμήματα και ένα (1) αυτοτελές γραφείο, αντί από πέντε (5) Τμήματα που ισχύει σήμερα]
-η επιχορήγηση από τον Οργανισμό, μετάφρασης προς ξένες γλώσσες, αποσπάσματος έργων λόγου, γραμμένων στην ελληνική γλώσσα, ήδη εκδοθέντων.
-ο έλεγχος των χρηματοοικονομικών καταστάσεων εκάστης χρήσεως του Οργανισμού από ορκωτούς ελεγκτές (ισχύει και σήμερα).
(άρθρα 56-60 και 91 παρ.2 και 3)
ΜΕΡΟΣ ΣΤ’
1.Προβλέπεται η λύση της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «Ελληνικό Φεστιβάλ Α.Ε.» χωρίς να τεθεί σε εκκαθάριση και η διαγραφή της από το Γ ενικό Εμπορικό Μητρώο, ενώ στη θέση της υπεισέρχεται ως καθολικός διάδοχος το νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου με την επωνυμία «Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου».(άρθρο 61)
2.Συστήνεται νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα με την επωνυμία «Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου», το οποίο απολαύει οικονομικής και διοικητικής αυτοτέλειας και λειτουργεί χάριν του δημοσίου συμφέροντος, υπάγεται στον δημόσιο τομέα και εποπτεύεται από το Υπουργείο Πολιτισμού.(άρθρο 62)
3.Προσδιορίζονται οι σκοποί του «Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου» μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται και η λειτουργία και εκμετάλλευση κατασκηνώσεων και ειδικών καταλυμάτων για τη φιλοξενία πολιτιστικών, μορφωτικών, εκπαιδευτικών προγραμμάτων και δράσεων.(άρθρο 63)
4.Προβλέπονται οι πόροι και τα έσοδα του «Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου» (π.χ. τα έσοδα από χορηγίες πάσης φύσεως κλπ.). (άρθρο 64)
5.Ορίζονται ως όργανα διοίκησης του «Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου», το Διοικητικό Συμβούλιο (Δ.Σ.) και ο Γενικός Διευθυντής (προβλέπονται και σήμερα στο «Ελληνικό Φεστιβάλ Α.Ε.»). Ρυθμίζονται μεταξύ άλλων ζητήματα σχετικά με τη συγκρότηση, τη θητεία και τη λειτουργία του Δ.Σ. καθώς και με τον τρόπο επιλογής του Προέδρου και του Αντιπροέδρου. Επίσης, διευκρινίζονται οι αρμοδιότητες του Δ.Σ. και του Προέδρου του. (άρθρα 65-68)
6.Προβλέπεται η σύσταση θέσης: α) Γενικού Διευθυντή και β)Καλλιτεχνικού Διευθυντή στο «Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου» για τριετή θητεία (οι θέσεις αυτές, με την ίδια διάρκεια θητείας, προβλέπονται και σήμερα στο «Ελληνικό Φεστιβάλ Α.Ε.»). Ρυθμίζεται μεταξύ άλλων, ο τρόπος πρόσληψης και ο τρόπος καθορισμού των αποδοχών τους (δεν δύναται να υπερβαίνουν τις αποδοχές Γενικού Γραμματέα) και προσδιορίζονται τα καθήκοντά τους.(άρθρα 69 και 70 και άρθρο 92 παρ.1 και 3)
7.Συνιστώνται στο «Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου» εξήντα επτά (67) θέσεις ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης, δύο (2) θέσεις δικηγόρου με έμμισθη εντολή και μία (1) θέση νομικού συμβούλου (ίδιος αριθμός με το υφιστάμενο καθεστώς).
Επίσης, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα, είναι δυνατή η πρόσληψη προσωπικού με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, η απόσπαση προσωπικού από το Δημόσιο και τους λοιπούς προβλεπόμενους φορείς, η ανάθεση έργου ή υπηρεσίας σε ανάδοχο ή πάροχο καθώς και η ανάθεση χειρισμού υποθέσεων σε δικηγόρο που δεν ανήκει στο κύριο προσωπικό του Οργανισμού.(άρθρο 71)
8.Προβλέπεται η διαδικασία πρόσληψης του αναγκαίου καλλιτεχνικού,τεχνικού ή βοηθητικού προσωπικού για την υλοποίηση του εγκεκριμένου καλλιτεχνικού προγράμματος του Οργανισμού.(άρθρο 72)
9.Καθορίζεται η διαχειριστική χρήση του «Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου»και ρυθμίζονται, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα, ζητήματα που αφορούν στην έκδοση των ετήσιων χρηματοοικονομικών καταστάσεων και τον υποχρεωτικό έλεγχό τους από ορκωτούς λογιστές.(άρθρο 73 και 74)
10.Ορίζονται οι δαπάνες που βαρύνουν το «Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου».(άρθρο 75)
ΜΕΡΟΣ Ζ’
1.α. Αυξάνεται κατά δύο (2) μέλη η σύνθεση του Διοικητικού Συμβουλίου (Δ.Σ.) του νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου με την επωνυμία «ΚΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΑΚΡΟΠΟΛ» και τον διακριτικό τίτλο «ΑΚΡΟΠΟΛ ΑΚΡΟΣ» και αποτελείται εφεξής από επτά (7) μέλη αντί από πέντε (5) που ισχύει σήμερα, με τη θητεία των μελών του να είναι τετραετής (αντί για τριετής που ισχύει σήμερα). Επίσης, καθορίζεται ο τρόπος επιλογής του Προέδρου και του Αντιπροέδρου, οι αρμοδιότητες του Δ.Σ. και οι αρμοδιότητες του Προέδρου.
β. Παρέχεται νομοθετική εξουσιοδότηση για τον καθορισμό των αμοιβών και τυχόν λοιπών παροχών του Προέδρου και του Αντιπροέδρου του Δ.Σ. του «ΑΚΡΟΠΟΛ ΑΚΡΟΣ» και των αποζημιώσεων των υπόλοιπων μελών του. (Σήμερα στα μέλη του Δ.Σ. δεν καταβάλλεται οποιαδήποτε αμοιβή ή αποζημίωση).
Επίσης, καθορίζεται, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα, αμοιβή σε περίπτωση προσφυγής σε υπηρεσίες εξωτερικού δικηγόρου.(άρθρο 76)
2.Επανακαθορίζονται τα προσόντα και οι αρμοδιότητες του Διευθυντή του «ΑΚΡΟΠΟΛ ΑΚΡΟΣ» και οι αποδοχές του δεν δύναται να υπερβαίνουν τις αποδοχές Γενικού Γραμματέα.(άρθρο 77)
3.Ρυθμίζεται η διαδικασία πρόσληψης προσωπικού του «ΑΚΡΟΠΟΛ ΑΚΡΟΣ» κατά τα ειδικότερα οριζόμενα.(άρθρο 78)
4.Τροποποιούνται οι υφιστάμενες μεταβατικές διατάξεις του άρθρου 14 του ν. 4708/2020. Ενδεικτικά, καταργούνται τα υφιστάμενα χρονοδιαγράμματα αναφορικά με τη συγκρότηση της Διεθνούς Συμβουλευτικής Επιτροπής και ορίζονται οι διαδικασίες διορισμού προσωρινού Δ.Σ. και Διευθυντή του «ΑΚΡΟΠΟΛ ΑΚΡΟΣ».(άρθρο 79)
5.Παρέχεται στο νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου με την επωνυμία «ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΜΕΓΑΡΟΥ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ» (Ο.Μ.Μ.Θ.) η δυνατότητα να παραχωρεί σε έκτακτες περιπτώσεις τη χρήση των χώρων του Μεγάρου Μουσικής, καθορίζοντας το ίδιο τους όρους, τις δαπάνες λειτουργίας και τα τυχόν ανταλλάγματα της εν λόγω παραχώρησης.(άρθρα 80 & 81)
6.Καταργούνται τρεις (3) θέσεις Κορυφαίων Β’ μουσικών στα πρώτα βιολιά από την 3η κατηγορία και εισάγονται τρεις (3) θέσεις τούτι βιολιών στην 5η κατηγορία των Κρατικών Ορχηστρών Αθηνών και Θεσσαλονίκης. (άρθρο 82)
7.Προβλέπεται, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα, η μετάταξη υπαλλήλων που μεταφέρθηκαν από τον Μουσικό και Εκπαιδευτικό Οργανισμό Ελλάδος στο νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου (ν.π.ι.δ.) με την επωνυμία «Ειδικό Ταμείο Οργανώσεως Συναυλιών της Κ.Ο.Α.», στην Κρατική Ορχήστρα Αθηνών (Κ.Ο.Α.). Επίσης, διασαφηνίζονται ζητήματα που αφορούν την προϋπηρεσία
του οριζόμενου προσωπικού που μεταφέρθηκε σε ν.π.ι.δ. του Υπουργείου Πολιτισμού καθώς και άλλα μισθολογικά θέματα.(άρθρο 83)
8.Παρέχεται η δυνατότητα μεταφοράς του οριζόμενου προσωπικού του ν.π.ι.δ. με την επωνυμία «Ορχήστρα των Χρωμάτων», στο νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου «Εθνική Λυρική Σκηνή» σε προσωποπαγείς θέσεις κατά τα ειδικότερα οριζόμενα.(άρθρο 84)
9.Προβλέπεται η καταβολή της οριζόμενης αμοιβής σε δημιουργούς ραδιοτηλεοπτικών έργων, και στην περίπτωση μετάδοσης ενός έργου από διαφορετικό ραδιοτηλεοπτικό οργανισμό, από αυτόν στον οποίο έγινε η πρώτη μετάδοση, εφόσον αυτός ελέγχεται άμεσα ή έμμεσα από τους ίδιους μετόχους.(άρθρο 85)
10.Αποσαφηνίζεται ότι το δικαίωμα της εύλογης αμοιβής των ερμηνευτών ή των εκτελεστών καλλιτεχνών υφίσταται και όταν ο υλικός φορέας ήχου που έχει νομίμως εγγραφεί, χρησιμοποιείται είτε αυτοτελώς, είτε ενσωματωμένος σε οπτικοακουστικό έργο, για ραδιοτηλεοπτική μετάδοση με οποιονδήποτε τρόπο.(άρθρο 86)
11.Καθιερώνεται η χρήση λογιστικών προτύπων στις οικονομικές
καταστάσεις των ετήσιων εκθέσεων διαφάνειας των Οργανισμών Συλλογικής Διαχείρισης.(άρθρο 87)
ΜΕΡΟΣ Η'
Τίθενται οι αναγκαίες εξουσιοδοτικές, μεταβατικές και καταργούμενες διατάξεις. Ειδικότερα μεταξύ άλλων:
-αναφέρεται ότι εξακολουθεί να ισχύει η δυνατότητα αναπλήρωσης του Καλλιτεχνικού Διευθυντή από καλλιτεχνικό υπεύθυνο ή υπευθύνους, η αμοιβή του/των οποίου/ων καθορίζεται από απόφαση του Δ.Σ. του «Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου».
-το νεοσύστατο «Ελληνικό Ίδρυμα Βιβλίου και Πολιτισμού» υπεισέρχεται σε όλα τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του καταργούμενου «Ελληνικού Ιδρύματος Πολιτισμού», ενώ απαλλάσσεται από κάθε φόρο, τέλος χαρτοσήμου ή οποιοδήποτε άλλο τέλος υπέρ του Δημοσίου και εισφορά ή δικαίωμα υπέρ οποιουδήποτε τρίτου, η μεταβίβαση όλων των στοιχείων ενεργητικού και παθητικού, καθώς και κάθε σχετική πράξη ή συμφωνία που αφορά στην περιέλευση των περιουσιακών στοιχείων ή άλλων δικαιωμάτων. Η τυχόν προκύπτουσα υπεραξία από τη μεταβίβαση δεν υπόκειται σε φόρο εισοδήματος.
-προβλέπεται η αυτοδίκαιη μεταφορά προσωπικού και η ενιαία εκτέλεση του εγκεκριμένου οικονομικού προϋπολογισμού του τρέχοντος οικονομικού έτους της καταργούμενης «Ελληνικό Φεστιβάλ Α.Ε.» από το «Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου».(άρθρα 88-98)
