x

Σύνδεση

Δεν έχετε λογαριασμό; Εγγραφείτε

Βουλή: Κατατέθηκε το νομοσχέδιο για την ψηφιακή εκπαιδευτική πύλη και το ψηφιακό φροντιστήριο

Εκσυγχρονισμός διατάξεων που διέπουν την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, επίλυση πρακτικών ζητημάτων της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης αλλά και της λειτουργίας των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων

Κατατέθηκε στη Βουλή προς ψήφιση το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας με τίτλο "Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο, επαγγελματικός προσανατολισμός στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, μέτρα στήριξης του εκπαιδευτικού συστήματος στις απομακρυσμένες περιοχές και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού".

Τι είναι το «Ψηφιακό σχολείο»
Ο ψηφιακός εκπαιδευτικός εκσυγχρονισμός θα επέλθει απο το Σεπτέμβριο, με τη δημιουργία και ανάπτυξη ψηφιακής εκπαιδευτικής πύλης (ψηφιακό σχολείο), τη λειτουργία ψηφιακού φροντιστηρίου με την παροχή βιντεομαθημάτων για τους μαθητές από την Ε Δημοτικού έως και την Γ΄ Λυκείου όπου θα μπορούν να ανατρέχουν για περαιτέρω διευκρινίσεις για τα μαθήματα του σχολείου αλλά και με την οργάνωση και τη λειτουργία αυτόνομων τάξεων Γυμνασίου σε απομακρυσμένες περιοχές, στις οποίες δεν πληρούνται τα κριτήρια για την ίδρυση Γυμνασίου για τη διευκόλυνση των μαθητών των απομακρυσμένων – ορεινών περιοχών στο γυμνάσιο και την ολοκλήρωση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης με την παράλληλη αξιοποίηση και της εξ αποστάσεως σύγχρονης διδασκαλίας για τα μαθήματα που δεν θα υπάρξει κάλυψη από αναπληρωτή καθηγητή.

Ειδικά για το ψηφιακό φροντιστήριο προβλέπονται δύο διαφορετικές πτυχές α) με τη μορφή σύγχρονης και ασύγχρονης εκπαίδευσης (ψηφιακό φροντιστήριο) και αφορά στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα της Γ΄ τάξης του Γενικού Λυκείου (ΓΕ.Λ.) και των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑ.Λ.), καθώς και της Δ΄ τάξης του Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου – Λυκείου (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ.) και  β) με τη μορφή της ασύγχρονης εκπαίδευσης σε μαθητές της Ε’ και Στ’ τάξης του Δημοτικού σχολείου, σε μαθητές όλων των τάξεων του Γυμνασίου και σε μαθητές της Α΄ και Β΄ τάξης των ΓΕ.Λ., ΕΠΑ.Λ., καθώς και της Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξης του ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ.

Σύμφωνα με την εισηγητική έκθεση του σχεδίου νόμου, επιδιώκονται ο εκσυγχρονισμός διατάξεων που διέπουν την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση και ειδικότερα: α) η στήριξη της μάθησης και η βελτίωση της απόδοσης των μαθητών και παράλληλα η αποφυγή της οικονομικής επιβάρυνσης των οικογενειών των μαθητών, β) η υποβοήθηση των μαθητών στη λήψη αποφάσεων για την επαγγελματική τους σταδιοδρομία, η ανίχνευση των κλίσεων και ενδιαφερόντων των μαθητών και η πληρέστερη πληροφόρηση και ψυχοπαιδαγωγική καθοδήγησή τους, γ) η στήριξη των μαθητών των απομακρυσμένων - ορεινών περιοχών για τη φοίτησή τους στο γυμνάσιο και την ολοκλήρωση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης μέσω της λειτουργίας των αυτόνομων τάξεων, δ) η επιστημονική ενίσχυση της διαχείρισης των αναφορών της ειδικής ψηφιακής πλατφόρμας μέσω του θεσμού των Ειδικών Συμβούλων τόσο σε επίπεδο σχολικής μονάδας όσο και σε επίπεδο Διεύθυνσης Εκπαίδευσης σχετικά με ειδικά επιστημονικά θέματα και κατευθύνσεις και κυρίως επί σοβαρών περιστατικών ενδοσχολικής βίας καθώς και η υλοποίηση εκστρατειών ενημέρωσης για την πρόληψη και αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας.

Μεταξύ των θεμάτων που ρυθμίζονται για την Ανώτατη εκπαίδευση είναι η αντιστοίχιση των Τμημάτων των Σχολών Μηχανικών Πανεπιστημίου προς τα Τμήματα Πολυτεχνικών Σχολών ΑΕΙ, η τροποποίηση των διατάξεων που αφορούν στις μεταβολές των ακαδημαϊκών μονάδων επιπέδου τμήματος ΑΕΙ, ώστε η κατάργηση και η μετονομασία τους, εφόσον δεν πραγματοποιείται μεταβολή του επιστημονικού πεδίου που θεραπεύουν, να πραγματοποιούνται με απόφαση οργάνων του ιδρύματος, ύστερα από σύμφωνη γνώμη της ΕΘΑΑΕ.

 

 

Κατεβάστε εδώ το Σχέδιο νόμου

 

 

 

Έχει διαβαστεί 390 φορές