x

Σύνδεση

Δεν έχετε λογαριασμό; Εγγραφείτε

Δημοσιεύθηκε ο νόμος 4926/2020 για το Yachting, τις Ν.Ε.Π.Α - Ε.Ι.Π.Α. και το πλαφόν στις επαγγελματικές μισθώσεις

Περιλαμβάνονται και οι διατάξεις για τη δημοσιοποίηση της εμπορικής επωνυμίας επιχειρήσεων που παραβιάζουν τα μέτρα περιστολής φαινομένων αθέμιτης κερδοφορίας

Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ ο νόμος 4926/2022 - "Εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου για τη δραστηριοποίηση των πλοίων αναψυχής και των τουριστικών ημερόπλοιων, την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του κλάδου των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής και άλλες διατάξεις".

Όπως τόνισε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννης Πλακιωτάκης μιλώντας την Βουλή, "το νέο νομοθετικό πλαίσιο οδηγεί τον κλάδο του θαλασσίου τουρισμού σε μια νέα εποχή με ασφάλεια, σχέδιο και όραμα", ενώ, όπως επεσήμανε, "τοποθετεί πλέον την Ελλάδα στον χάρτη των ισχυρών κρατών του σύγχρονου yachting".

Με το νέο νομοθετικό πλαίσιο:

Καταργείται το εμπόδιο στη δραστηριοποίηση των super-mega και gigayachts, τα οποία θα μπορούν πλέον να εκκινούν και να τελειώνουν τους πλόες τους σε ελληνικά λιμάνια υπό αυστηρούς όρους και προϋποθέσεις. Για περιορισμένο αριθμό ημερών, με καταβολή ειδικού τέλους, με προπληρωμή του ΦΠΑ και φυσικά μέσω άδειας που εκδίδεται πλήρως και αποκλειστικά με ψηφιακό τρόπο.

Εισάγεται νέο τέλος – δημόσιο έσοδο για τα πλοία αναψυχής που ενώ εκκινούν και καταλήγουν στο εξωτερικό, εντούτοις όλο κατ’ ουσίαν το ταξίδι τους, όλη η τουριστική τους δραστηριότητα πραγματοποιείται στις θάλασσες και τα νησιά μας. Τα σκάφη αυτά διατηρούν πάντα την δυνατότητα να υψώσουν την Ελληνική σημαία και μπορούν να δραστηριοποιούνται μόνιμα στην Ελλάδα μέσω της ένταξής τους στο εθνικό Μητρώο των σκαφών αναψυχής, ώστε να αποφεύγουν και την καταβολή του νέου αυτού τέλους.

Αναμορφώνονται ολιστικά από 1η Ιανουαρίου 2023, τα θέματα στελέχωσης – ασφάλισης – απασχόλησης. Με συμφωνία των φορέων και λαμβάνοντας υπόψη όλες τις αναγκαίες παραμέτρους και πραγματικές ανάγκες με γνώμονα την προστασία της ανθρώπινης ζωής και την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και την βελτίωση των όρων και συνθηκών εργασίας επί των πλοίων αναψυχής.

Αντιμετωπίζονται οι αντιφατικές ασφαλιστικές διατάξεις που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στην ισχύουσα νομοθεσία ειδικά για τους κυβερνήτες.

Για πρώτη φορά ρυθμίζεται η ασφάλιση του λοιπού και βοηθητικού προσωπικού, μη ναυτικών ειδικοτήτων των πλοίων αναψυχής που απασχολείται, πλέον της τηρούμενης οργανικής σύνθεσης.

Θεσμοθετούνται απαλλαγές στις μεμονωμένες κινήσεις πλοίου κενού επιβατών - τα λεγόμενα empty-runs.

Ψηφιοποιούνται πλήρως οι διαδικασίες που αφορούν στην ίδρυση ΝΕΠΑ, καθώς και σε σειρά άλλων ενεργειών που συνδέονται με τον κλάδο όπως το e-ΕΙΠΑ, το e-ναυλοσύμφωνο, τον e-απόπλου/e-κατάπλου, το e-ανοιχτή θάλασσα, την e-αργία και e-ακινησία, αλλά και η αναβάθμιση του e-Μητρώου Πλοίων.

 

Στον ίδιο Νόμο περιλαμβάνονται σημαντικές ρυθμίσεις όπως:

- Έκτακτη ενίσχυση της κτηνοτροφικής παραγωγής στη νησιωτική Ελλάδα που πλήττεται λόγω των σημαντικών αυξήσεων του κόστους εισροών (Άρθρο 113)

- Δημοσιοποίηση της εμπορικής επωνυμίας επιχειρήσεων που παραβιάζουν τα μέτρα περιστολής φαινομένων αθέμιτης κερδοφορίας σε περιόδους κρίσης (Άρθρο 119)

- Περιστολή φαινομένων αθέμιτης κερδοφορίας στην αγορά γεωργικών προϊόντων και τροφίμων -Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 58 του ν. 4818/2021 (Άρθρο 120)

- Καθορισμός ανωτάτου ορίου αναπροσαρμογής μισθώματος για εμπορικές και επαγγελματικές μισθώσεις ακινήτων για το έτος 2022 (Άρθρο 121)

- Χρονική μετάθεση της διαδικασίας εκλογής μελών των Διοικητικών Συμβουλίων των επιμελητηρίων του ν. 4497/2017 (Άρθρο - 122)

- Μέτρα αποτροπής κινδύνου εκδήλωσης πυρκαγιάς σε περιοχές NATURA, δασικά οικοσυστήματα, πάρκα και άλση (Άρθρο - 129)

 

Διαβάστε αναλυτικά

NOMOΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 4926/2022 ΦΕΚ 82/Α/20-4-2022

Εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου για τη δραστηριοποίηση των πλοίων αναψυχής και των τουριστικών ημερόπλοιων, την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του κλάδου των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής και άλλες διατάξεις.

 

 

Έχει διαβαστεί 2415 φορές