x

Σύνδεση

Δεν έχετε λογαριασμό; Εγγραφείτε

Έναρξη λειτουργίας Πληροφοριακού Συστήματος Συμβούλων Ασφαλούς Μεταφοράς Επικίνδυνων Εμπορευμάτων για οδικές μεταφορές ADR

Προθεσμία στις επιχειρήσεις που έχουν αναθέσει καθήκοντα ΣΑΜΕΕ σε ημερομηνία προγενέστερη της 11ης Μαρτίου 2024 για την καταχώριση των σχετικών δεδομένων

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ενημερώνει ότι στις 11 Μαρτίου 2024 τέθηκε σε λειτουργία το Πληροφοριακό Σύστημα (ΠΣ) Συμβούλων Ασφαλούς Μεταφοράς Επικίνδυνων Εμπορευμάτων (ΣΑΜΕΕ) για οδικές μεταφορές ADR το οποίο αναπτύχθηκε από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Το ΠΣ παρέχει τις εξής λειτουργίες:

•Τήρηση μητρώου κατόχων πιστοποιητικών κατάρτισης ΣΑΜΕΕ

•Καταχώριση ανάθεσης καθηκόντων ΣΑΜΕΕ από επιχείρηση

•Επιβεβαίωση ή απόρριψη ανάθεσης από ΣΑΜΕΕ

•Εκτύπωση αποδεικτικού ανάθεσης καθηκόντων ΣΑΜΕΕ

•Καταχώριση διακοπής καθηκόντων ΣΑΜΕΕ από επιχείρηση ή ΣΑΜΕΕ

•Υποβολή ετήσιας αναφοράς από ΣΑΜΕΕ προς επιχείρηση και επιβεβαίωσή της από επιχείρηση

Από την ανωτέρω ημερομηνία αντικαθίσταται η υποχρέωση υποβολής γνωστοποίησης ορισμού ΣΑΜΕΕ που προβλέπεται στην παρ. 7 του άρθρου 10 της σχετικής κ.υ.α. με τη διαδικασία καταχώρισης της ανάθεσης καθηκόντων ΣΑΜΕΕ στο ΠΣ.

Στις επιχειρήσεις που έχουν αναθέσει καθήκοντα ΣΑΜΕΕ σε ημερομηνία προγενέστερη της 11ης Μαρτίου 2024, παρέχεται προθεσμία ενός μήνα από τη θέση σε λειτουργία του ΠΣ για την καταχώριση των σχετικών δεδομένων σύμφωνα με την παρ.5 του άρθρου 10 της σχετικής κ.υ.α.

Όσον αφορά στην υποβολή της αναφοράς του ΣΑΜΕΕ προς τη διοίκηση της επιχείρησης που προβλέπεται στην παρ. 12 του άρθρου 10 της σχετικής κ.υ.α., από την ανωτέρω ημερομηνία θα υποβάλλεται αποκλειστικά μέσω του ΠΣ και στη συνέχεια θα γίνεται επιβεβαίωσή της από την επιχείρηση μέσω του ΠΣ. Οι αναφορές που έχουν υποβληθεί προς επιχειρήσεις εντός του 2024 πριν από την ανωτέρω ημερομηνία με έγχαρτο ή άλλο τρόπο, δεν θα καταχωρηθούν στο ΠΣ.

 

Η πρόσβαση στο Πληροφοριακό Σύστημα γίνεται με χρήση προγράμματος περιήγησης (browser) στη διεύθυνση: https://samee-adr.yme.gov.gr/

Για την είσοδο του εκπροσώπου της επιχείρησης και του ΣΑΜΕΕ στο ΠΣ απαιτείται η χρήση κωδικών- διαπιστευτηρίων του taxisnet της επιχείρησης και του ΣΑΜΕΕ αντίστοιχα.

 

Συχνές Ερωτήσεις


Γενικά

1. Τι είναι το Πληροφοριακό Σύστημα ΣΑΜΕΕ για οδικές μεταφορές ADR;

Το Πληροφοριακό Σύστημα ΣΑΜΕΕ για οδικές μεταφορές ADR είναι πληροφοριακό σύστημα που αναπτύχθηκε στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, σύμφωνα με το άρθρο 15 της κ.υ.α. Γ5/145078/2021 (Β’ 3202) όπως ισχύει. Οι λειτουργίες του συστήματος περιλαμβάνουν:
  • Τήρηση μητρώου κατόχων πιστοποιητικών κατάρτισης ΣΑΜΕΕ
  • Καταχώριση ανάθεσης καθηκόντων ΣΑΜΕΕ από επιχείρηση
  • Επιβεβαίωση ή απόρριψη ανάθεσης από ΣΑΜΕΕ
  • Εκτύπωση αποδεικτικού ανάθεσης καθηκόντων ΣΑΜΕΕ
  • Καταχώριση διακοπής καθηκόντων ΣΑΜΕΕ από επιχείρηση ή ΣΑΜΕΕ
  • Υποβολή ετήσιας αναφοράς από ΣΑΜΕΕ προς επιχείρηση
  • Επιβεβαίωση ετήσιας αναφοράς από επιχείρηση
  • Δήλωση εξαίρεσης ορισμού ΣΑΜΕΕ από επιχείρηση

2. Ποια είναι η διεύθυνση του ΠΣ ΣΑΜΕΕ για οδικές μεταφορές ADR;

Η διεύθυνση του ΠΣ είναι: https://samee-adr.yme.gov.gr/

3. Πώς επικοινωνώ με το ΠΣ ΣΑΜΕΕ για οδικές μεταφορές ADR;

  • Για θέματα τεχνικής υποστήριξης του ΠΣ μπορείτε να επικοινωνείτε με την αρμόδια Υπηρεσία στο e-mail: samee-adr@yme.gov.gr.
  • Για θέματα που αφορούν στην εφαρμογή του σχετικού νομοθετικού πλαισίου μπορείτε να επικοινωνείτε με την αρμόδια Υπηρεσία στο e-mail: dem@yme.gov.gr.
 
Για Επιχειρήσεις

1. Πώς γνωρίζω αν η επιχείρησή μου υποχρεούται για τον ορισμό ΣΑΜΕΕ;

Κάθε επιχείρηση, οι δραστηριότητες της οποίας περιλαμβάνουν την αποστολή ή τη μεταφορά επικίνδυνων εμπορευμάτων οδικώς ή σιδηροδρομικώς, ή τις σχετικές εργασίες συσκευασίας, φόρτωσης, πλήρωσης ή εκφόρτωσης, υποχρεούται να διορίζει έναν ή περισσότερους ΣΑΜΕΕ για τη μεταφορά επικίνδυνων εμπορευμάτων, υπεύθυνους για την αποφυγή κινδύνων εγγενών σε τέτοιες δραστηριότητες όσον αφορά σε άτομα, ιδιοκτησίες και στο περιβάλλον. Στην περίπτωση που η επιχείρηση εξαιρείται της υποχρέωσης ορισμού ΣΑΜΕΕ, η δήλωση υποβάλλεται μέσω του ΠΣ (βλ. αντίστοιχη ερώτηση).

2. Πώς εισέρχομαι στο Πληροφοριακό Σύστημα;
Για την εισαγωγή στο ΠΣ ως επιχείρηση απαιτούνται οι κωδικοί taxisnet της επιχείρησης. Από την οθόνη σύνδεσης του ΠΣ εισέρχομαι στο σύστημα μέσω της επιλογής «Είσοδος για επιχειρήσεις».

3. Πώς μπορώ να βρω γρήγορα πληροφορίες για τις αναθέσεις καθηκόντων ΣΑΜΕΕ που έχει κάνει η επιχείρηση που εκπροσωπώ;
Αφού συνδεθώ στο ΠΣ, η αρχική οθόνη περιλαμβάνει πληροφορίες για το πλήθος ΣΑΜΕΕ που έχει αναθέσει καθήκοντα η επιχείρηση που εκπροσωπώ ή για τη δήλωση εξαίρεσης.

4. Πώς αναθέτω καθήκοντα σε ΣΑΜΕΕ;
Στην οθόνη «Ανάθεση καθηκόντων ΣΑΜΕΕ» κάνω «Αναζήτηση» ΣΑΜΕΕ με ΑΦΜ ή Αριθμό Πιστοποιητικού του ΣΑΜΕΕ στον οποίο πρόκειται να αναθέσω καθήκοντα. Στον κατάλογο που εμφανίζεται, επιλέγω «Ανάθεση» και στη συνέχεια συμπληρώνω τα στοιχεία της φόρμας. Στην περίπτωση ανάθεσης σε περισσότερους του ενός ΣΑΜΕΕ, είναι υποχρεωτική η συμπλήρωση του πεδίου «Περιγραφή Καθηκόντων».

5. Αναζητώ ΣΑΜΕΕ με ΑΦΜ ή με Αριθμό Πιστοποιητικού και εμφανίζεται μήνυμα «Δεν βρέθηκαν εγγραφές».
Έχει γίνει λάθος στη συμπλήρωση ΑΦΜ ή Αριθμού Πιστοποιητικού κατά την Αναζήτηση. Αν τα στοιχεία είναι σωστά, δεν είναι καταχωρισμένα τα στοιχεία ΣΑΜΕΕ στο ΠΣ, οπότε πρέπει να επικοινωνήσει ο ΣΑΜΕΕ με την τεχνική υποστήριξη του Πληροφοριακού Συστήματος.

6. Έχω κάνει ανάθεση καθηκόντων σε ΣΑΜΕΕ, αλλά στην αρχική οθόνη εμφανίζεται μήνυμα, ότι ΣΑΜΕΕ δεν έχει επιβεβαιώσει την ανάθεση.
Για να ολοκληρωθεί η ανάθεση, θα πρέπει να γίνει επιβεβαίωση από ΣΑΜΕΕ.7. Πώς μπορώ να δω τις αναθέσεις καθηκόντων ΣΑΜΕΕ;
Στην οθόνη «Διαχείριση Αναθέσεων» μπορώ να δω και να διαχειριστώ τις αναθέσεις μου ανάλογα με την κατάσταση ανάθεσης (εκκρεμής, επιβεβαιωμένη, ληγμένη, ανάθεση που έχει διακοπεί).

8. Πώς μπορώ να μεταβάλω μια ανάθεση καθηκόντων ΣΑΜΕΕ;

Μπορώ να μεταβάλω μόνο εκκρεμείς αναθέσεις. Στην οθόνη «Διαχείριση Αναθέσεων», επιλέγω «Εκκρεμείς αναθέσεις» και πατάω «Αναζήτηση». Πατάω «Μεταβολή» για την ανάθεση που ενδιαφέρομαι και τροποποιώ τα στοιχεία της φόρμας.

9. Πού μπορώ να βρω την ετήσια αναφορά ΣΑΜΕΕ για την επιχείρησή μου και πώς την επιβεβαιώνω;
Στην οθόνη «Ετήσιες αναφορές» εμφανίζονται οι ετήσιες αναφορές ΣΑΜΕΕ για την επιχείρηση. Η επιβεβαίωση γίνεται μέσω της επιλογής «Προβολή».

10. Πώς γνωρίζω αν η επιχείρησή μου εξαιρείται της υποχρέωσης ορισμού ΣΑΜΕΕ και πώς δηλώνω την εξαίρεση;

Εφόσον οι δραστηριότητες της επιχείρησης αφορούν σε ποσότητες ανά μονάδα μεταφοράς που δεν υπερβαίνουν τα όρια που καθορίζονται στα υποτμήματα 1.1.3.6, 1.7.1.4 και στα Κεφάλαια 3.3, 3.4 και 3.5 της ADR, η επιχείρηση εξαιρείται της υποχρέωσης ορισμού ΣΑΜΕΕ. Δηλώνω την εξαίρεση μέσω του ΠΣ από την οθόνη «Δήλωση εξαίρεσης». Πατάω το κουμπί «Δήλωση εξαίρεσης», συμπληρώνω τη φόρμα και πατάω εξαίρεση. Στη συνέχεια μπορώ να εκτυπώσω το «Αποδεικτικό δήλωσης εξαίρεσης».
 
Για ΣΑΜΕΕ ADR

1. Πώς εισέρχομαι στο Πληροφοριακό Σύστημα;

Για την εισαγωγή στο ΠΣ ως ΣΑΜΕΕ απαιτούνται κωδικοί taxisnet. Από την οθόνη σύνδεσης του ΠΣ εισέρχομαι στο σύστημα μέσω της επιλογής «Είσοδος για Σύμβουλους Ασφαλούς Μεταφοράς».

2. Πώς μπορώ να βρω γρήγορα πληροφορίες για τις επιχειρήσεις στις οποίες έχω καθήκοντα ΣΑΜΕΕ;

Αφού συνδεθώ στο ΠΣ, η αρχική οθόνη περιλαμβάνει πληροφορίες για τον αριθμό επιχειρήσεων που μου έχουν αναθέσει καθήκοντα και τον αριθμό επιχειρήσεων για τις οποίες έχω επιβεβαιώσει τα καθήκοντα.

3. Πώς μπορώ να δω τις αναθέσεις καθηκόντων που μου έχουν γίνει από επιχείρηση;

Στην οθόνη «Διαχείριση Καθηκόντων» μπορώ να δω και να διαχειριστώ τις αναθέσεις μου ανάλογα με την κατάσταση ανάθεσης (εκκρεμής, επιβεβαιωμένη, ληγμένη, ανάθεση που έχει διακοπεί).

4. Πώς επιβεβαιώνω καθήκοντα που μου έχουν ανατεθεί από επιχείρηση;

Στην οθόνη «Διαχείριση Καθηκόντων», επιλέγω «Εκκρεμείς αναθέσεις» και πατάω «Αναζήτηση». Πατάω «Επιβεβαίωση» για την ανάθεση που ενδιαφέρομαι.

5. Πώς εκτυπώνω το «Αποδεικτικό Ανάθεσης Καθηκόντων Συμβούλου Ασφαλούς Μεταφοράς Επικίνδυνων Εμπορευμάτων» που μου έχουν ανατεθεί από επιχείρηση;

Στην οθόνη «Διαχείριση Καθηκόντων», επιλέγω «Επιβεβαιωμένες αναθέσεις» και πατάω «Αναζήτηση». Πατάω «Εκτύπωση» για την ανάθεση που ενδιαφέρομαι.

6. Δεν μπορώ να εισέλθω στο Πληροφοριακό Σύστημα μέσω της επιλογής «Είσοδος για Σύμβουλους Ασφαλούς Μεταφοράς».

Για την εισαγωγή στο ΠΣ ως ΣΑΜΕΕ απαιτούνται κωδικοί taxisnet. Αν τα στοιχεία σύνδεσης που εισάγετε είναι σωστά, δεν είναι καταχωρισμένο το ΑΦΜ σας στο ΠΣ και πρέπει να επικοινωνήσετε με την τεχνική υποστήριξη του Πληροφοριακού Συστήματος.

7. Η επιχείρηση η οποία πρόκειται να μου αναθέσει καθήκοντα με ειδοποίησε ότι δεν μπορεί να με βρει ως ΣΑΜΕΕ στο Πληροφορικό Σύστημα κατά την «Αναζήτηση» με ΑΦΜ ή Αριθμό Πιστοποιητικού.

Αν το ΑΦΜ ή Αριθμός Πιστοποιητικού που χρησιμοποιήθηκαν κατά την «Αναζήτηση» είναι σωστά, τότε τα στοιχεία σας δεν είναι καταχωρισμένα στο ΠΣ και πρέπει να επικοινωνήσετε με την τεχνική υποστήριξη του Πληροφοριακού Συστήματος.

8. Πώς μπορώ να υποβάλλω την ετήσια αναφορά ΣΑΜΕΕ για μια επιχείρηση;

Στην οθόνη «Διαχείριση ετήσιων αναφορών» εμφανίζονται οι ετήσιες αναφορές ΣΑΜΕΕ που έχω υποβάλλει. Για να υποβάλλω την ετήσια αναφορά πατάω «Δημιουργία ετήσιας αναφοράς», συμπληρώνω τα στοιχεία της φόρμας και πατάω «Υποβολή». Η ετήσια αναφορά ΣΑΜΕΕ πρέπει να επιβεβαιωθεί από την επιχείρηση.

 

Σχετικές Αποφάσεις

Κοινή Υπουργική Απόφαση 200035/2023 - ΦΕΚ 4101/Β/23-6-2023

Κοινή Υπουργική Απόφαση Αριθμ. Γ5/145078/2021 ΦΕΚ 3202/Β/21-7-2021

 

 

Έχει διαβαστεί 418 φορές