x

Σύνδεση

Δεν έχετε λογαριασμό; Εγγραφείτε

Επικαιροποιείται το πρόγραμμα για τον προσεισμικό έλεγχο κτιρίων (Τροπολογία)

Επίσης ρυθμίσεις με Μέτρα προστασίας Ναυαγίου Ζακύνθου, Καθαρισμό χώρων για την αποτροπή κινδύνου πρόκλησης πυρκαγιάς, Αναστολή οικοδομικών αδειών στις εκτός σχεδίου περιοχές της νήσου Μυκόνου, Παρατάσεις προθεσμιών σε ζητήματα αποβλήτων και ενέργειας

Με τροπολογία που κατατέθηκε στο νομοσχέδιο για τη Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας, επικαιροποιείται το πρόγραμμα για τον προσεισμικό έλεγχο κτιρίων. Η υλοποίηση δράσης για τη διενέργεια πρωτοβάθμιου και δευτεροβάθμιου προσεισμικού ελέγχου των κτιρίων, ανατίθεται στο νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου «Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας» (Τ.Ε.Ε.) και προβλέπεται η δυνατότητα χρηματοδότησης των προαναφερόμενων δράσεων από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, το ΕΣΠΑ, το Πράσινο Ταμείο, το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης και λοιπά αναπτυξιακά προγράμματα ευρωπαϊκά ή διεθνή.

Άλλες ρυθμίσεις με την ίδια τροπολογία

- Ανατίθεται στους Δήμους η μέριμνα για την εκπλήρωση της υποχρέωσης καθαρισμού, κατά το χρονικό διάστημα από την 1η μέχρι την 30ή Απριλίου εκάστου έτους, και τη συντήρηση αυτού, καθ' όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, των οικοπεδικών, λοιπών ακάλυπτων χώρων, προκειμένου να διασφαλιστεί η μη πρόκληση πυρκαγιάς ή ταχείας επέκτασης αυτής. Στο πλαίσιο αυτό, ρυθμίζεται η δυνατότητα αυτεπάγγελτου καθαρισμού των ως άνω οικοπέδων από το Δήμο, αφενός σε περίπτωση μη ανεύρεσης ή μη συμμόρφωσης των υπόχρεων προς τούτο και αφετέρου σε περιπτώσεις περιφραγμένων ή επαρκώς περιτοιχισμένων χώρων, κατόπιν έκδοσης βεβαίωσης τυχόν συνδρομής υψηλού κινδύνου πρόκλησης ή ταχείας επέκτασης πυρκαγιάς, από την οικεία Πυροσβεστική Υπηρεσία, καθώς και σε επείγουσες περιπτώσεις, όπου ο κίνδυνος είναι ιδιαίτερα υψηλός και άμεσος. Επιπροσθέτως, προβλέπονται διοικητικά πρόστιμα για τις περιπτώσεις μη συμμόρφωσης με τις ως άνω υποχρεώσεις. (Άρθρο 2)

- Παρέχεται η δυνατότητα απαγόρευσης πρόσβασης στην περιοχή του Ναυαγίου της Ζακύνθου, είτε από την ξηρά, είτε από τη θάλασσα, μέσω της έκδοσης κοινής υπουργικής απόφασης, υπό τις προϋποθέσεις, αφενός της διατύπωσης γνώμης του Οργανισμού Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας, αναφορικά με τη συνδρομή κινδύνου ασφάλειας επισκεπτών, αφετέρου της εισήγησης της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας. Η ανωτέρω ανάγκη, προέκυψε μετά και από την από 9.3.2023 επιστολή του Προέδρου του Οργανισμού Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας, Καθηγητή Ευθύμιου Λέκκα, προς τον Υπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, με την οποία επισημαίνεται ο κίνδυνος κατολισθήσεων και καταρρεύσεων στην περιοχή του Ναυαγίου Ζακύνθου.(Άρθρο 4)

- Παρατείνεται έως και τις 31.12.2023, η ρύθμιση προκειμένου τα μικρά τουριστικά καταλύματα να συμμορφωθούν με την υποχρέωση απασχόλησης ναυαγοσώστη πισίνας, μέσω του επόπτη ασφαλείας, ο οποίος θα διαθέτει τη σχετική γνώση και εκπαίδευση.Με το άρθρο 46 του ν. 4688/2020 (Α' 101) θεσπίσθηκε η υποχρεωτική απασχόληση ναυαγοσωστών από όλα τα τουριστικά καταλύματα που διαθέτουν κολυμβητικές δεξαμενές. Ωστόσο από την ψήφιση του ανωτέρω νόμου έως και σήμερα, αναδείχτηκε η αντικειμενική αδυναμία εξεύρεσης ναυαγοσωστών για απασχόληση σε τόσο μεγάλο αριθμό τουριστικών καταλυμάτων και ιδίως για τα μικρά καταλύματα. Το 2022 προωθήθηκε μεταβατική διάταξη με ισχύ έως τις 31.12.2022,με την οποία προβλέφθηκε ότι χρέη ναυαγοσώστη δύναται να εκτελεί ο επόπτης ασφαλείας, ο οποίος διαθέτει βεβαίωση σε ισχύ, παρακολούθησης προγράμματος θεωρητικής και πρακτικής εκπαίδευσης ναυαγοσώστη πισίνας από σχολή ναυαγοσωστικής εκπαίδευσης.(Άρθρο 5)

- Ρυθμίζεται η αναστολή οικοδομικών αδειών στις εκτός σχεδίου περιοχές της νήσου Μυκόνου, μέχρι την έγκριση του σχετικού Ε.Π.Σ. και σε κάθε περίπτωση όχι πέραν της 31ης.12.2023, για την προστασία της φυσιογνωμίας της εν λόγω περιοχής και το αρμόδιο όργανο για τη χορήγηση των αδειών στις περιπτώσεις που αυτή κατ' εξαίρεση επιτρέπεται. (Άρθρο 6)

- Ρυθμίζεται η σύσταση, συγκρότηση και λειτουργία μικτών κλιμακίων ελέγχου που ασκούν το σύνολο των ελεγκτικών και διαπιστωτικών αρμοδιοτήτων της Γενικής Διεύθυνσης Σώματος Επιθεωρητών και Ελεγκτών του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, καθώς και των Ελεγκτών Δόμησης, στο πλαίσιο της αντιμετώπισης της αυθαίρετης δόμησης και της προστασίας του περιβάλλοντος. (Άρθρο 7)

- Παρατείνονται, οι προθεσμίες για:

- την έναρξη της υποχρέωσης των μνημονευόμενων φορέων να σχεδιάσουν, να εφαρμόσουν και να λειτουργήσουν Συλλογικά Συστήματα Εναλλακτικής Διαχείρισης (ΣΣΕΔ) αποβλήτων συσκευασιών μιας χρήσης,

- την ανάρτηση από τους κατόχους εν λειτουργία εξαιρούμενων σταθμών Α.Π.Ε. και Σ.Η.Θ.Υ.Α., των πολυγώνων των σταθμών τους στη γεωπληροφοριακή πλατφόρμα του Φορέα Αδειοδότησης,

- την υποβολή αίτησης για την έκδοση Ενιαίας Άδειας Λειτουργίας και Εγκατάστασης Θαλάσσιων Πλωτών Φωτοβολταϊκών Σταθμών (Π.Θ.Π.Φ.Σ.).

 

Τροπολογία

στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας

«Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων και διεύρυνση του αντικειμένου της με αρμοδιότητες επί των υπηρεσιών ύδατος και της διαχείρισης αστικών αποβλήτων, ενίσχυση της υδατικής πολιτικής - Εκσυγχρονισμός της νομοθεσίας για τη χρήση και παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές μέσω της ενσωμάτωσης των οδηγιών ΕΕ 2018/2001 και 2019/944 - Ειδικότερες διατάξεις για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες και την προστασία του περιβάλλοντος»

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

 

Άρθρο 1

Προσεισμικός έλεγχος κτιρίων

1.Ανατίθεται στο νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου «Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας» (Τ.Ε.Ε.) η υλοποίηση δράσης για τη διενέργεια πρωτοβάθμιου και δευτεροβάθμιου προσεισμικού ελέγχου των κτιρίων, στα οποία στεγάζονται φορείς της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α'143), καθώς και κρίσιμες εν γένει λειτουργίες του ιδιωτικού τομέα.

2.Ο «Οργανισμός Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας» (Ο.Α.Σ.Π.) διατηρεί την εποπτεία της υλοποίησης του πρωτοβάθμιου και δευτεροβάθμιου προσεισμικού ελέγχου των κτιρίων, στα οποία στεγάζονται φορείς της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014, καθώς και κρίσιμες εν γένει λειτουργίες του ιδιωτικού τομέα, όπως επίσης και την ανάπτυξη, συντήρηση και λειτουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας καταγραφής των αποτελεσμάτων του πρωτοβάθμιου και δευτεροβάθμιου προσεισμικού ελέγχου των ανωτέρω κτιρίων.

3.Για τον σκοπό αυτόν, το Τ.Ε.Ε. και ο Οργανισμός Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας (ΟΑΣΠ) συνεργάζονται με την Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδος (Κ.Ε.Δ.Ε.).

Οι παραπάνω δράσεις δύναται να χρηματοδοτηθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, το ΕΣΠΑ, το Πράσινο Ταμείο, το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης, ειδικά αναπτυξιακά προγράμματα του άρθρου 69 του ν. 4509/2017 (Α' 201), ειδικά προγράμματα ενίσχυσης δήμων του άρθρου 71 του ν. 4509/2017, καθώς και άλλα ευρωπαϊκά ή διεθνή προγράμματα.

4.Με κοινή απόφαση των Υπουργών Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εσωτερικών, και Υποδομών και Μεταφορών, καθορίζονται ο τρόπος κατηγοριοποίησης και η ιεράρχηση προτεραιοτήτων των ελεγχόμενων κτιρίων, τα χρονοδιαγράμματα υλοποίησης, το περιεχόμενο του ελέγχου που διενεργεί το Τ.Ε.Ε., η διαδικασία ορισμού, επιλογής και εκπαίδευσης των μηχανικών που θα διενεργήσουν τον πρωτοβάθμιο και δευτεροβάθμιο προσεισμικό έλεγχο, καθώς και το ύψος και η διαδικασία αποζημίωσής τους, το περιεχόμενο και οι τεχνικές λεπτομέρειες λειτουργίας της ανωτέρω ηλεκτρονικής πλατφόρμας, η πηγή, το ύψος και ο τρόπος χρηματοδότησης των φορέων υλοποίησης και εποπτείας των δράσεων των παρ. 1 και 2, καθώς και κάθε άλλο ειδικότερο ζήτημα. Με την ίδια απόφαση είναι δυνατόν να ορίζεται και αποζημίωση προς τους ανωτέρω φορείς, ως ποσοστό του προϋπολογισμού των δράσεων που διαχειρίζονται, για την κάλυψη των διαχειριστικών τους δαπανών, ανάλογα με το εύρος των εργασιών που αναλαμβάνουν και σύμφωνα με το θεσμικό πλαίσιο που εφαρμόζεται για την κατά περίπτωση πηγή χρηματοδότησης.

 

Άρθρο 2

Καθαρισμός χώρων για την αποτροπή κινδύνου πρόκλησης πυρκαγιάς ή ταχείας επέκτασής της - Αντικατάσταση υποπερ. 26 περ. β παρ. I άρθρου 75 Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων

Η υποπερ. 26 της περ. β' της παρ. I του άρθρου 75 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (ν. 3463/2006, Α' 114), περί αρμοδιοτήτων των δήμων στον τομέα του περιβάλλοντος, αντικαθίσταται ως εξής:

«26. Η μέριμνα για την εκπλήρωση της υποχρέωσης καθαρισμού των ιδιοκτητών, νομέων, επικαρπωτών, μισθωτών και υπομισθωτών, από την 1η έως την 30ή Απριλίου εκάστου έτους, καθώς και της υποχρέωσης συντήρησης καθ' όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, ήτοι από την 1η Μάίου έως την 31η Οκτωβρίου εκάστου έτους, για την αποτροπή κινδύνου πρόκλησης πυρκαγιάς ή ταχείας επέκτασής της, επί οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων σε περιοχές εντός εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων και εντός ορίων οικισμών χωρίς εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο, επί εκτάσεων που βρίσκονται εντός ακτίνας εκατό μέτρων (100 μ.), από τα όρια των ανωτέρω περιοχών, καθώς και επί εκτός σχεδίου γηπέδων με κτίσμα. Η ως άνω μέριμνα, περιλαμβάνει ιδίως την ενημέρωση των υπόχρεων από τον οικείο δήμο, έως την 31η Μαρτίου εκάστου έτους, με κάθε πρόσφορο μέσο για το περιεχόμενο της υποχρέωσης καθαρισμού, την εξέταση σχετικών καταγγελιών, την αυτεπάγγελτη αυτοψία και την επιβολή προστίμου κατά την παρούσα.

Ο οικείος δήμος, καθ' όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, μεριμνά για τη διενέργεια αυτοψίας. Αν οι υπόχρεοι προς καθαρισμό δεν συμμορφωθούν, ο δήμος επιβάλλει πρόστιμο πενήντα (50) λεπτών του ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο, με ελάχιστο ποσό τα διακόσια (200) ευρώ. Κατά του προστίμου ο ενδιαφερόμενος δύναται να υποβάλει ένσταση στον δήμο εντός αποκλειστικής προθεσμίας δέκα (10) ημερών. Εάν αυτή δεν γίνει αποδεκτή, εντός προθεσμίας πέντε (5) ημερών ο δήμος προβαίνει σε αυτεπάγγελτο καθαρισμό των χώρων αυτών, κατά προτεραιότητα, βάσει του κινδύνου πρόκλησης ή ταχείας επέκτασης πυρκαγιάς. Ειδικά για περιφραγμένους ή επαρκώς περιτοιχισμένους χώρους του πρώτου εδαφίου και σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των υπόχρεων για καθαρισμό τους, ο οικείος δήμος, ταυτόχρονα με την επιβολή του προστίμου, αιτείται προς την κατά τόπο αρμόδια Πυροσβεστική Υπηρεσία τη διενέργεια αυτοψίας για τη βεβαίωση συνδρομής υψηλού κινδύνου πρόκλησης ή ταχείας επέκτασης πυρκαγιάς, και βάσει αυτής, προβαίνει σε αυτεπάγγελτο καθαρισμό των ως άνω χώρων για την άρση του κινδύνου. Αν δεν βρεθούν τα στοιχεία των υπόχρεων, ακολουθείται η διαδικασία των προηγούμενων εδαφίων, εξαιρουμένης της διαδικασίας επιβολής προστίμου. Σε επείγουσες περιπτώσεις άμεσου και ιδιαίτερα υψηλού κινδύνου πρόκλησης ή επέκτασης πυρκαγιάς, ο οποίος διαπιστώνεται με σχετικό έγγραφο της οικείας Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, επιτρέπεται, κατά παρέκκλιση της διαδικασίας των προηγούμενων εδαφίων, ο επείγων αυτεπάγγελτος καθαρισμός για την άμεση άρση του κινδύνου. Σε κάθε περίπτωση αυτεπάγγελτου καθαρισμού, καταλογίζεται εξ ολοκλήρου στους υπόχρεους, από τον οικείο δήμο, η δαπάνη καθαρισμού του χώρου και απομάκρυνσης των υλικών. Η δαπάνη και το πρόστιμο αποτελούν έσοδα του οικείου δήμου και εισπράττονται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. Ειδικότερα θέματα σχετικά με τη διαδικασία εφαρμογής των ανωτέρω και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια καθορίζονται με πυροσβεστική διάταξη σύμφωνα με το άρθρο 167 του ν. 4662/2020 (Α' 27). Με την παρούσα δεν θίγεται το από 13/22.4.1929 π.δ. (Α' 153).».

 

Άρθρο 3

Οργάνωση και λειτουργία Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας- Προσθήκη άρθρου 54Α στον ν. 4662/2020

Στον ν. 4662/2020 (Α' 133), περί Εθνικού Μηχανισμού Διαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων, προστίθεται άρθρο 54Α ως εξής:

«Αρθρο 54Α

Τροποποίηση οργάνωσης και λειτουργίας του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας

Με Οργανισμό, ο οποίος καταρτίζεται, αντικαθίσταται ή τροποποιείται με προεδρικό διάταγμα, το οποίο εκδίδεται με πρόταση του Υπουργού Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας και των αρμόδιων Υπουργών για τον προϋπολογισμό και για θέματα οργάνωσης της δημόσιας διοίκησης, σύμφωνα με το άρθρο 20 του ν. 4622/2019 (Α' 133) καθορίζεται η οργάνωση και λειτουργία του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, και κατά τροποποίηση του παρόντος.».

 

Άρθρο 4

Μέτρα προστασίας Ναυαγίου Ζακύνθου - Προσθήκη παρ. 8 στο άρθρο 68 ν. 4875/2021

Στο άρθρο 68 του ν. 4875/2021 (Α' 250), περί μέτρων προστασίας του Ναυαγίου Ζακύνθου, προστίθεται παρ. 8 ως εξής:

«8. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Τουρισμού, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας και του κατά περίπτωση αρμόδιου υπουργού, απαγορεύεται η πρόσβαση στην παραλία του Ναυαγίου και στην οριοθετημένη ζώνη της παρ. 1. Η κοινή απόφαση του πρώτου εδαφίου δύναται να προβλέπει: α) τις χερσαίες ζώνες απαγόρευσης πρόσβασης,

β) τα απώτατα όρια ελεγχόμενης θαλάσσιας πρόσβασης για τους επισκέπτες,

γ) το χρονικό διάστημα απαγόρευσης και ελεγχόμενης θαλάσσιας πρόσβασης σύμφωνα μετις περ. α) και β),

δ) τις κυρώσεις, οι οποίες επιβάλλονται στους παραβάτες από τις αρμόδιες αρχές, και ε) κάθε συναφές ζήτημα.

Η κοινή απόφαση του πρώτου εδαφίου εκδίδεται κατόπιν:

αα) γνώμης του Οργανισμού Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας, σχετικά με τησυνδρομή κινδύνου ασφάλειας επισκεπτών, και

ββ) εισήγησης της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας,μετά την υποβολή σχετικού αιτήματος της Επιτροπής της παρ. 3. Για το χρονικό διάστημα από την 17η.3.2023 μέχρι και την 31η.10.2023 η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων δύναται να προβαίνει στην ανάθεση υπηρεσιών φύλαξης της περιοχής, προς τον σκοπό υλοποίησης των μέτρων απαγόρευσης και ελεγχόμενης πρόσβασης, κατά τη διαδικασία της περ. γ' της παρ. 2 του άρθρου 32 του ν. 4412/2016 (Α' 147), κατά παρέκκλιση κάθε αντίθετης διάταξης της εθνικής νομοθεσίας.».

 

Άρθρο 5

Υπεύθυνος λειτουργίας για κολυμβητικές δεξαμενές εντός τουριστικών καταλυμάτων -Τροποποίηση περ. β' παρ. 3 άρθρου 46 ν. 4688/2020

Στην περ. β' της παρ. 3 του άρθρου 46 του ν. 4688/2020 (Α' 101), παρατείνεται η δυνατότητα εκτέλεσης χρεών ναυαγοσώστη από τους επόπτες ασφαλείας και η παρ. 3 διαμορφώνεται ως εξής:

«3α. Για τα καταλύματα με περισσότερες από πενήντα (50) κλίνες και με βάθος μίας τουλάχιστον κολυμβητικής δεξαμενής μεγαλύτερο από ενάμιση (1,5) μέτρο, ο ναυαγοσώστης πισίνας, οφείλει, κατά τις ώρες λειτουργίας της πισίνας, να βρίσκεται σε ετοιμότητα, με ένδυμα κολύμβησης, καθ' όλη τη διάρκεια της υπηρεσίας του, καθήμενος εντός του χώρου της κολυμβητικής δεξαμενής ή να περιπολεί πεζός στον χώρο ευθύνης του και να μην εκτελεί άλλη υπηρεσία.

β. Για τα καταλύματα με λιγότερα από πενήντα (50) δωμάτια ή με βάθος κολυμβητικής δεξαμενής μικρότερο από ενάμιση (1,5) μέτρο, καθώς και για κολυμβητικές δεξαμενές που βρίσκονται σε κήπους ταράτσας (roof garden) τουριστικών καταλυμάτων και για τις εσωτερικές κολυμβητικές δεξαμενές, έως την 31η.12.2023, χρέη ναυαγοσώστη εκτελεί ο επόπτης ασφαλείας, ο οποίος διαθέτει βεβαίωση σε ισχύ, παρακολούθησης προγράμματος θεωρητικής και πρακτικής εκπαίδευσης ναυαγοσώστη πισίνας από σχολή ναυαγοσωστικής εκπαίδευσης, σύμφωνα με τους όρους και τις προϋποθέσεις της κοινής απόφασης της παρ. 5 και ο οποίος βρίσκεται σε ετοιμότητα εντός του τουριστικού καταλύματος κατά τις ώρες λειτουργίας της κολυμβητικής δεξαμενής και καθ' όλη τη διάρκεια της υπηρεσίας του.».

 

Άρθρο 6

Αναστολή οικοδομικών αδειών στις εκτός σχεδίου περιοχές της νήσου Μυκόνου

Ι.Έως την έγκριση του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου (Ε.Π.Σ.) δήμου Μυκόνου και σε κάθε περίπτωση όχι πέραν της 31ης.12.2023 αναστέλλεται η έκδοση οικοδομικών αδειών στις εκτός σχεδίου πόλεως και εκτός οικισμού περιοχές της νήσου Μυκόνου.

2.Από την αναστολή της παρ. 1 εξαιρούνται οι περιπτώσεις: α) έκδοσης εργασιών μικρής κλίμακας,

β) αναθεώρησης οικοδομικών αδειών, εφόσον δεν γίνεται αύξηση του συντελεστή δόμησης που προβλέπεται από την οικοδομική άδεια ή του συντελεστή κατ' όγκο εκμετάλλευσης, γ) των περιοχών των εγκεκριμένων οργανωμένων τουριστικών υποδοχέων (ΕΣΧΑΣΕ).

3.Κατά το διάστημα της αναστολής της παρ. 1 οι οικοδομικές άδειες για τις εκτός σχεδίου περιοχές της νήσου Μυκόνου που επιτρέπονται κατ' εξαίρεση σύμφωνα με την παρ. 2 εκδίδονται από τη Διεύθυνση Αρχιτεκτονικής, Οικοδομικών Κανονισμών και Αδειοδοτήσεωντου Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

4.Καταργείται η υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΔΠΟΛΣ/83200/2031/10.8.2022 (Δ' 500) απόφαση κατά το μέρος που αφορά στις εκτός σχεδίου περιοχές της νήσου Μυκόνου.

 

Άρθρο 7

Σύσταση, συγκρότηση και λειτουργία μικτών κλιμακίων ελέγχου

1.Με μη δημοσιευτέα απόφαση του Γενικού Γραμματέα Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος δύναται να συστήνονται και συγκροτούνται μικτά κλιμάκια ελέγχου. Τα κλιμάκια του πρώτου εδαφίου αποτελούνται από κατ' ελάχιστον τρία (3) μέλη, τα οποία προέρχονται από υπαλλήλους της Γενικής Διεύθυνσης Σώματος Επιθεωρητών και Ελεγκτών του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, της Διεύθυνσης Αρχιτεκτονικής Οικοδομικών Κανονισμών και Αδειοδοτήσεων (ΔΑΟΚΑ) του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και της Διεύθυνσης Οικονομικής Αστυνομίας του άρθρου 24 του ν. 4249/2014 (Α' 73). Η απόφαση της παρούσας κοινοποιείται αποκλειστικώς στα οριζόμενα μέλη. Η ανάκληση της ανωτέρω απόφασης πραγματοποιείται με όμοια απόφαση.

2.Τα μικτά κλιμάκια ελέγχου ασκούν το σύνολο των ελεγκτικών και διαπιστωτικών αρμοδιοτήτων της Γενικής Διεύθυνσης Σώματος Επιθεωρητών και Ελεγκτών του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, καθώς και των Ελεγκτών Δόμησης, ιδίως δε του άρθρου 92 του ν. 4495/2017 (Α' 167), κατόπιν αυτεπάγγελτης ή μετά από έγγραφη καταγγελία εντολής ελέγχου από τον Γενικό Γραμματέα Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Τα μικτά κλιμάκια ελέγχου εκδίδουν πόρισμα - έκθεση αυτοψίας, το οποίο διαβιβάζεται στον Γενικό Γραμματέα Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος, στη Γενική Διεύθυνση του Σώματος Επιθεωρητών και Ελεγκτών του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και στην οικεία Υπηρεσία Δόμησης. Η Γενική Διεύθυνση του Σώματος Επιθεωρητών και Ελεγκτών τού Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας ασκεί συντονιστικό και εποπτικό ρόλο εφαρμογής των διατάξεων περί προστασίας του φυσικού και δομημένου περιβάλλοντος και καταπολέμησης της αυθαίρετης δόμησης. Για τις ανωτέρω περιπτώσεις, ο Προϊστάμενος της Γενικής Διεύθυνσης του Σώματος Επιθεωρητών και Ελεγκτών του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας ασκεί παραλλήλως προς τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης, το σύνολο των κυρωτικών τους αρμοδιοτήτων και ιδίως αυτές περί έκδοσης πράξης επιβολής προστίμου και αυτές του άρθρου 94 του ν. 4495/2017.

3.Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας ρυθμίζεται κάθε αναγκαία λεπτομέρεια περί την εφαρμογή του παρόντος άρθρου, και ιδίως για τη συγκρότηση και λειτουργία των μικτών κλιμακίων. Με ίδια απόφαση δύνανται ν' ανακατανέμονται αρμοδιότητες μεταξύ συναρμοδίων ή συναφών κατά το αντικείμενο υπηρεσιών.

 

Άρθρο 8

Διόρθωση παραπομπής περί βάσεως υπολογισμού διοικητικού προστίμου -Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 69 ν. 4819/2021

1.Στο πρώτο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 69 του ν. 4819/2021 (Α’ 129, διόρθωση σφάλματος Α' 171), περί επιβολής διοικητικού προστίμου σε περίπτωση παραβίασης των υποχρεώσεις παραγωγών, διορθώνονται οι παραπομπές, και η παρ. 1 διαμορφώνεται ως εξής:

«1. Στον υπόχρεο που παραβαίνει την παρ. 1 του άρθρου 11 επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο ίσο με τις ελάχιστες χρηματικές εισφορές της περ. ε' της παρ. 2 του άρθρου 13, που ισχύουν κατά τη διαπίστωση της παράβασης, τις οποίες θα κατέβαλε σε ΣΣΕΔ για το χρονικό διάστημα των τελευταίων πέντε (5) ετών. Σε περίπτωση που ο παραγωγός συμμορφώνεται αυτοβούλως με την υποχρέωση της παρ. 1 του άρθρου 11 εντός έξι (6) μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος, το χρηματικό πρόστιμο περιορίζεται στο ποσό που αντιστοιχεί στις χρηματικές εισφορές του τελευταίου ημερολογιακού έτους.».

2.Η παρ. 1 ισχύει από την έναρξη ισχύος του ν. 4819/2021, ήτοι την 23η Ιουλίου 2021.

 

Άρθρο 9

Παρατάσεις προθεσμιών σε ζητήματα αποβλήτων και ενέργειας - Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 86 ν. 4819/2021, παρ. 5 άρθρου 25 ν. 4685/2020, παρ. 9 άρθρου 54 και παρ. 2 άρθρου 94 ν.4951/2022

1.Η προθεσμία του πρώτου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 86 του ν. 4819/2021 (Α' 129), περί σχεδιασμού και λειτουργίας Συλλογικών Συστημάτων Εναλλακτικής Διαχείρισης, παρατείνεται, και η παρ. 1 διαμορφώνεται ως εξής:

«1. Από 1ης Σεπτεμβρίου 2023, οι υπόχρεοι, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 84, φορείς συσκευασίας ποτών από αλουμίνιο έως και ενάμιση (1,5) λίτρο, από γυαλί μιας χρήσης έως και τρία (3) λίτρα, καθώς και από πλαστικά προϊόντα μιας χρήσης σύμφωνα με το Μέρος ΣΤ' του Παραρτήματος I του ν. 4736/2020 (Α' 200), για την τήρηση της υποχρέωσης της παρ. 3 του άρθρου 84, οφείλουν να σχεδιάσουν, να εφαρμόσουν και να λειτουργήσουν Συλλογικά Συστήματα Εναλλακτικής Διαχείρισης (ΣΣΕΔ) αποβλήτων συσκευασιών πανελλαδικής εμβέλειας, με σκοπό την εφαρμογή συστήματος επιστροφής εγγύησης για τις εν λόγω συσκευασίες, κατά την έννοια της παρ. 7 του άρθρου 77, προκειμένου να επιτύχουν τους ποσοτικούς στόχους χωριστής συλλογής, προετοιμασίας για επαναχρησιμοποίηση και ανακύκλωση που προβλέπονται από τη νομοθεσία, ήτοι των στόχων του άρθρου 82 και της παρ. 1 του άρθρου 13 του ν. 4736/2020 αντίστοιχα.

Για τους όρους και τις προϋποθέσεις εφαρμογής συστήματος επιστροφής εγγύησης για τις συσκευασίες του πρώτου εδαφίου εφαρμόζονται οι παρ. 4 έως 9 του άρθρου 13 του ν. 4736/2020 και η απόφαση της παρ. 7 του άρθρου 92.

Υφιστάμενα κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος ή νέα εθελοντικά συστήματα επιστροφής εγγύησης που εφαρμόζονται για άλλες συσκευασίες πέραν των αναφερόμενων στο πρώτο εδάφιο, όπως για τις γυάλινες φιάλες, δηλώνονται υποχρεωτικά στον Ελληνικό Οργανισμό Ανακύκλωσης (Ε.Ο.ΑΝ.) από τους φορείς των συστημάτων, σύμφωνα με τη διαδικασία της παρ. 1 του άρθρου 81.».

2.Η προθεσμία του πρώτου εδαφίου της παρ. 5 του άρθρου 25 του ν. 4685/2020 (Α' 92), περί υποχρέωσης προσαρμογής πολυγώνων από κατόχους Αδειών Παραγωγής, παρατείνεται, και η παρ. 5 διαμορφώνεται ως εξής:

«5. Οι κάτοχοι Αδειών Παραγωγής οφείλουν να προσαρμόσουν τα πολύγωνά τους σύμφωνα με τους περιορισμούς χωροθέτησης του άρθρου 13, μέχρι την 30ή Ιουνίου 2023. Σε αντίθετη περίπτωση, ο Φορέας Αδειοδότησης προβαίνει σε ανάκληση των σχετικών Αδειών Παραγωγής ή των Βεβαιώσεων ή των Βεβαιώσεων Ειδικών'Εργων.».

3.Η προθεσμία του πρώτου εδαφίου της παρ. 9 του άρθρου 54 του ν. 4951/2022 (Α' 129), περί προθεσμίας ανάρτησης πολυγώνων σταθμών, παρατείνεται, και η παρ. 9 διαμορφώνεται ως εξής:

«9. Οι κάτοχοι εν λειτουργία εξαιρούμενων σταθμών Α.Π.Ε. και Σ.Η.Θ.Υ.Α., αναρτούν μέχρι την 30ή Ιουνίου 2023 τα πολύγωνα των σταθμών τους στη γεωπληροφοριακή πλατφόρμα του Φορέα Αδειοδότησης. Ειδικότερα, ο ενδιαφερόμενος ενημερώνει τον Φορέα Αδειοδότησης του άρθρου 20 του ν. 4685/2020 (Α' 92), σχετικά με την ακριβή θέση εγκατάστασης του σταθμού (συντεταγμένες πολυγώνου και θέσεων ανεμογεννητριών, εφόσον πρόκειται για αιολικό σταθμό), υποβάλλοντας γεωχωρικά δεδομένα, σύμφωνα με τις οδηγίες του ανωτέρω Φορέα Αδειοδότησης. Ο Φορέας Αδειοδότησης του άρθρου 20 του ν. 4685/2020 απεικονίζει γεωγραφικά σε ειδική προσβάσιμη εφαρμογή του Ηλεκτρονικού Μητρώου την ακριβή θέση εγκατάστασης του σταθμού (πολύγωνο και θέσεις ανεμογεννητριών, εφόσον πρόκειται για αιολικό σταθμό) και εκδίδει Βεβαίωση Καταχώρησης Πολυγώνου Εξαιρούμενου Σταθμού. Ο Ενδιαφερόμενος προσκομίζει στον Διαχειριστή Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Εγγυήσεων Προέλευσης (Δ.Α.Π.Ε.Ε.Π. Α.Ε.) ή στον Διαχειριστή Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε.) τη Βεβαίωση Καταχώρησης Πολυγώνου Εξαιρούμενου Σταθμού, εντός της ως άνω προθεσμίας. Σε περίπτωση μη προσκόμισης της ανωτέρω Βεβαίωσης, αναστέλλεται η καταβολή αποζημίωσης ή η λειτουργική ενίσχυση στο πλαίσιο των σχετικών συμβάσεων με τη Δ.Α.Π.Ε.Ε.Π. Α.Ε. ή την ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε. για τα Μη Διασυνδεμένα Νησιά.».

4.Η προθεσμία τηςπαρ. 2 του άρθρου 94 του ν. 4951/2022, περί υποβολής αιτήσεως για έκδοση Ενιαίας Άδειας Εγκατάστασης και Λειτουργίας Πιλοτικών Θαλάσσιων Πλωτών Φωτοβολταϊκών Σταθμών, παρατείνεται, και η παρ. 2 διαμορφώνεται ως εξής:

«2. Η αίτηση για έκδοση Ενιαίας Άδειας Εγκατάστασης και Λειτουργίας υποβάλλεται στη Γενική Γραμματεία Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας μέχρι την 30ή Ιουνίου 2024.».

 

Κατεβάστε την Τροπολογία από το hellenicparliament.gr


 

 

Έχει διαβαστεί 629 φορές

Τελευταία Νέα