Τροπολογία ΥΠΕΝ για τα έσοδα των διαχειριστών φυσικού αερίου έτους 2023
Αλλάζει για το έτος 2023, ο τρόπος υπολογισμού του απαιτούμενου εσόδου των Διαχειριστών Διανομής Φυσικού Αερίου με Τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή.
Τον καθορισμό, κατ' εξαίρεση για το 2023, του τρόπου υπολογισμού του απαιτούμενου εσόδου των Διαχειριστών Διανομής Φυσικού Αερίου, προβλέπει τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή, στο νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για τη «Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων».
Ειδικότερα:
1.Προβλέπεται ότι «κατ' εξαίρεση, για το έτος 2023, με απόφαση της Ρυθμιστικής Αρχής Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων, κατόπιν εισηγήσεως των Διαχειριστών Διανομής Φυσικού Αερίου, η εύλογη απόδοση που αναγνωρίζεται επί της Ρυθμιζόμενης Περιουσιακής Βάσης της βασικής δραστηριότητας διανομής μπορεί να καθορίζεται και να εγκρίνεται αυτοτελώς πριν από την έγκριση των τιμολογίων Διανομής Φυσικού Αερίου»
2. α. Παρέχεται στη Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων (Ρ.Α.Α.Ε.Υ.) το δικαίωμα να ζητήσει από τον Διαχειριστή Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΔΕΣΦΑ) την προσωρινή μεταφορά κεφαλαίων στον Λογαριασμό Ασφάλειας Εφοδιασμού (άρθρο 73 του ν.4001/2011), προκειμένου να προκύπτει επαρκές πιστωτικό υπόλοιπο μέχρι το οριζόμενο ποσό, σε περίπτωση που το πιστωτικό υπόλοιπο του Λογαριασμού αυτού δεν επαρκεί για την πληρωμή, εντός του τρέχοντος έτους, των δικαιούχων των δράσεων του Σχεδίου Προληπτικής Δράσης 2022, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα.
β. Προσδιορίζονται οι κατηγορίες των κεφαλαίων που μεταφέρονται από τον ΔΕΣΦΑ στον ανωτέρω Λογαριασμό, ο οποίος επιβαρύνεται εξ ολοκλήρου με:
-την έντοκη επιστροφή των κεφαλαίων στον ΔΕΣΦΑ και την κάλυψη του κόστους δανεισμού αυτού,
-την καταβολή αποζημίωσης στον ΔΕΣΦΑ για τη μεταφορά των προαναφερόμενων κεφαλαίων, οριζόμενη σε ποσοστό επί αυτών,
-την κάλυψη τυχόν φορολογικών επιβαρύνσεων του ΔΕΣΦΑ από τη μεταφορά κεφαλαίων.
γ. Αναπροσαρμόζεται, με απόφαση της Ρ.Α.Α.Ε.Υ., το Τέλος Ασφάλειας Εφοδιασμού που εισπράττει ο Διαχειριστής του ΕΣΦΑ από όλους τους Χρήστες, ώστε να προκύπτει επαρκές υπόλοιπο στον Λογαριασμό για την επιστροφή των μεταφερθέντων ποσών στον ΔΕΣΦΑ.
δ. Κατά παρέκκλιση των οριζόμενων στο άρθρο 36 του ν.4001/2011, πρόστιμα που επιβάλλονται από τη Ρ.Α.Α.Ε.Υ. για παραβίαση των υποχρεώσεων που προβλέπει η κείμενη νομοθεσία για την ασφάλεια εφοδιασμού της χώρας με φυσικό αέριο, αποτελούν έσοδο του Λογαριασμού Ασφάλειας Εφοδιασμού.
ε. Σε περίπτωση ανεπάρκειας του πιστωτικού υπολοίπου του εν λόγω Λογαριασμού για την εκπλήρωση των υποχρεώσεων του Διαχειριστή, αναπροσαρμόζεται, με απόφαση της Ρ.Α.Α.Ε.Υ., το Τέλος Ασφάλειας Εφοδιασμού, ώστε να προκύπτει επαρκές υπόλοιπο που θα καλύπτει τυχόν ανεξόφλητα ποσά εντός του αμέσως επόμενου έτους, η δε καταβολή του Διαχειριστή προς τους δικαιούχους του άρθρου 73 του ν.4001/2011 καθώς και στους δικαιούχους των λοιπών μέτρων του σχεδίου προληπτικής δράσης αναστέλλεται ατόκως και δεν συνιστά υπερημερία του Διαχειριστή.
3.Με το άρθρο 3 επιβεβαιώνεται η υποχρέωση του Δημοσίου να απέχει από τη διεκδίκηση, συνήθως επ' αφορμή του δασικού χαρακτήρα εκτάσεων που δηλώνονται κατά τη διαδικασία της κτηματογραφήσεως, εκτάσεων που εμπίπτουν στην περιουσία Ιερών Μονών, ανά την Επικράτεια και των οποίων των ιδιοκτησιακό καθεστώς είναι ξεκάθαρο με διοικητικές πράξεις που κατά νόμο (παρ. 7 άρθρου 5 ν. 4301/2015, Α' 223) και παγία νομολογία του Αρείου Πάγου επέχουν αναμφίλεκτα Θέση τίτλου ιδιοκτησίας, προς αποφυγή άσκοπων δικαστικών διενέξεων.
4.Με το άρθρο 4 εισάγονται παρεκκλίσεις σχετικά με τους όρους δόμησης εγκαταστάσεων συσκευασίας και μεταποίησης τοπικών αγροτικών και κτηνοτροφικών προϊόντων.
Τροπολογία
στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας
«Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων και διεύρυνση του αντικειμένου της με αρμοδιότητες επί των υπηρεσιών ύδατος και της διαχείρισης αστικών αποβλήτων, ενίσχυση της υδατικής πολιτικής - Εκσυγχρονισμός της νομοθεσίας για τη χρήση και παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές μέσω της ενσωμάτωσης των οδηγιών ΕΕ 2018/2001 και 2019/944 - Ειδικότερες διατάξεις για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες και την προστασία του περιβάλλοντος»
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
Άρθρο 1
Μεθοδολογία υπολογισμού απαιτούμενου εσόδου των Διαχειριστών Διανομής Φυσικού Αερίου
Κατ' εξαίρεση, για το έτος 2023, με απόφαση της Ρυθμιστικής Αρχής Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων, κατόπιν εισηγήσεως των Διαχειριστών Διανομής Φυσικού Αερίου, η εύλογη απόδοση που αναγνωρίζεται επί της Ρυθμιζόμενης Περιουσιακής Βάσης της βασικής δραστηριότητας διανομής μπορεί να καθορίζεται και να εγκρίνεται αυτοτελώς πριν από την έγκριση των τιμολογίων Διανομής Φυσικού Αερίου.
Άρθρο 2
Δυνατότητα μεταφοράς κεφαλαίων στον Λογαριασμό Ασφάλειας Εφοδιασμού - Προσθήκη άρθρου 73Α στον ν. 4001/2011
Στον ν. 4001/2011 (Α' 179) προστίθεται άρθρο 73Α ως εξής:
«Άρθρο 73Α
1.Για τις Δράσεις του Σχεδίου Προληπτικής Δράσης 2022 (Β' 5535/26.10.2022), όπως ίσχυε κατά τον χρόνο δημοσιεύσεώς του, αν το πιστωτικό υπόλοιπο του Λογαριασμού Ασφάλειας Εφοδιασμού της παρ. 6 του άρθρου 73 δεν επαρκεί για την καταβολή των πληρωμών στους δικαιούχους των δράσεων, εντός του έτους 2023, η Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων (Ρ.Α.Α.Ε.Υ.) δύναται να ζητήσει από τον Διαχειριστή Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (Δ.Ε.Σ.Φ.Α.) τη διερεύνηση της δυνατότητας προσωρινής μεταφοράς κεφαλαίων στον Λογαριασμό Ασφάλειας Εφοδιασμού, προκειμένου να προκύπτει επαρκές πιστωτικό υπόλοιπο, προσδιορίζοντας και το προτεινόμενο ύφος των κεφαλαίων αυτών, έως εκατόν τριάντα πέντε εκατομμύρια (135.000.000) ευρώ.
2.Ο Δ.Ε.Σ.Φ.Α., αφού συνεκτιμήσει: α) τη χρηματοοικονομική του κατάσταση και τις οικονομικές του υποχρεώσεις προς τρίτους, β) την ομαλή και σύμφωνη με τον σχεδίασμά υλοποίηση των έργων του εγκεκριμένου Προγράμματος Ανάπτυξης του Ε.Σ.Φ.Α., καθώς και γ) τη δυνατότητά του να λειτουργεί, συντηρεί, διαχειρίζεται και αναπτύσσει το Ε.Σ.Φ.Α., προκειμένου να είναι οικονομικά αποδοτικό, τεχνικά άρτιο και ολοκληρωμένο, επιβεβαιώνει στη Ρ.Α.Α.Ε.Υ. εάν έχει τη δυνατότητα να προβεί στην προσωρινή μεταφορά μέρους ή του συνόλου των κεφαλαίων που ζητήθηκαν στον Λογαριασμό Ασφάλειας Εφοδιασμού.
3.Αν ο Δ.Ε.Σ.Φ.Α. επιβεβαιώσει στη Ρ.Α.Α.Ε.Υ. ότι δύναται να προβεί στην εν λόγω μεταφορά, η Ρ.Α.Α.Ε.Υ. καλεί τον Δ.Ε.Σ.Φ.Α. να συνάψει συμπληρωματικές συμβάσεις με τους δικαιούχους των Δράσεων του Σχεδίου Προληπτικής Δράσης 2022, προκειμένου να εξακολουθήσουν να καταβάλλονται σε αυτούς έως το τέλος του έτους 2023 τα ποσά που δικαιούνται με βάση την υπ' αρ. 888/2022 απόφαση της Ρ.Α.Ε. (Β' 6917), ακόμη και αν το πιστωτικό υπόλοιπο του Λογαριασμού Ασφάλειας Εφοδιασμού της παρ. 6 του άρθρου 73 δεν επαρκεί για την κάλυψή τους, μέχρι του μέγιστου ποσού της παρ. 1.
4.Στο πλαίσιο των συμπληρωματικών συμβάσεων της παρ. 3, ο Δ.Ε.Σ.Φ.Α. μεταφέρει προσωρινώς και σταδιακά κεφάλαια στον Λογαριασμό Ασφάλειας Εφοδιασμού,
προκειμένου να προκύπτει επαρκές πιστωτικό υπόλοιπο του εν λόγω λογαριασμού, και μέχρι του μέγιστου ποσού της παρ. 1, ως εξής:
α) Κεφάλαια από έσοδα που εισπράττει λόγω προσαύξησης της οριακής τιμής από τις δημοπρασίες για τη δέσμευση Μεταφορικής Ικανότητας σε Σημεία Δημοπράτησης Μεταφορικής Ικανότητας («auction premia»), σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΕ) 459/2017 της Επιτροπής, της 16ης Μαρτίου 2017, για τη θέσπιση κώδικα δικτύου σχετικά με μηχανισμούς κατανομής δυναμικότητας στα συστήματα μεταφοράς αερίου (L 172) και προσαύξησης της τιμής εκκίνησης των Δημοπρασιών Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (Υ.Φ.Α.) στο πλαίσιο του Ετήσιου Προγραμματισμού Υ.Φ.Α. («auction premia»), σύμφωνα με τον Κώδικα Διαχείρισης του Ε.Σ.Φ.Α.. Το πρώτο εδάφιο αφορά αποκλειστικά στα έσοδα του Διαχειριστή του Ε.Σ.Φ.Α. («auction premia») από τις δημοπρασίες δέσμευσης Μεταφορικής Ικανότητας, που διενεργήθηκαν εντός του έτους 2022 και αφορούν στην περίοδο από 1ης Ιανουάριου 2022 έως 30ή Σεπτεμβρίου 2023 και τις Δημοπρασίες Υ.Φ.Α. για τη δέσμευση δυναμικότητας Υ.Φ.Α., που διενεργήθηκαν εντός του έτους 2022 και αφορούν στο έτος 2023, κατά τα ανωτέρω, και μέχρι συνολικού ποσού των εξήντα πέντε εκατομμυρίων (65.000.000) ευρώ. Η μεταφορά των αντίστοιχων κεφαλαίων πραγματοποιείται στον Λογαριασμό Ασφάλειας Εφοδιασμού μετά φόρων και κατά τον χρόνο που εισπράττονται από το Δ.Ε.Σ.Φ.Α. και μόνο εφόσον αυτά έχουν πράγματι εισπραχθεί. Τα εν λόγω κεφάλαια επιστρέφονται στον Δ.Ε.Σ.Φ.Α. εντόκως, με επιτόκιο το οποίο υπολογίζεται ως το μέσο τραπεζικό επιτόκιο προθεσμιακής κατάθεσης της μέσης διάρκειας της εν λόγω δράσης, πλέον του επασφαλίστρου πιστωτικού κινδύνου, που προκύπτει ως η διαφορά από την πραγματική τρέχουσα απόδοση Εισηγμένων Εταιρικών Ομολόγων («yield») με παρόμοια χαρακτηριστικά (με την τρέχουσα «χρηματοδότηση»), μείον το αντίστοιχο (χρονικά) επίπεδο μέσου επιτοκίου, όπως αυτό αποτυπώνεται σε ίδιας διάρκειας Συμφωνία Ανταλλαγής Επιτοκίου («Interest Rate Swap»), το δε προκύπτον ποσό βαρύνει εξ ολοκλήρου τον Λογαριασμό Ασφάλειας Εφοδιασμού.
β) Κεφάλαια από δανεισμό μέχρι συνολικού ποσού που δεν δύναται να υπερβαίνει, κατ' ανώτατο όριο, τα ογδόντα εκατομμύρια (80.000.000) ευρώ, συνυπολογιζόμενου του χρηματοοικονομικού κόστους. Το σχετικό χρηματοοικονομικό κόστος του Δ.Ε.Σ.Φ.Α. από τον εν λόγω δανεισμό βαρύνει εξ ολοκλήρου τον Λογαριασμό Ασφάλειας Εφοδιασμού.
Η έναρξη της μεταφοράς από τον Δ.Ε.Σ.Φ.Α. των ανωτέρω κεφαλαίων των περ. α) και β) στον Λογαριασμό Ασφάλειας Εφοδιασμού λαμβάνει χώρα μετά την έκδοση της απόφασης της παρ. 5.
Για τη μεταφορά των ανωτέρω κεφαλαίων στον Λογαριασμό Ασφάλειας Εφοδιασμού, ο Δ.Ε.Σ.Φ.Α. λαμβάνει αποζημίωση που ανέρχεται σε ποσοστό μηδέν κόμμα πέντε τοις εκατό (0,5%), επί των μεταφερθέντων κεφαλαίων, πληρωτέα τον μήνα Δεκέμβριο κάθε έτους, αρχής γενομένης από το έτος 2023 έως και το έτος 2027. Η εν λόγω αποζημίωση βαρύνει τον Λογαριασμό Ασφάλειας Εφοδιασμού και εισπράττεται κατά την παρ. 5.
5.Με απόφαση της Ρ.Α.Α.Ε.Υ., η οποία εκδίδεται εντός δύο (2) μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος, αναπροσαρμόζεται το Τέλος Ασφάλειας Εφοδιασμού της παρ. 6 του άρθρου 73, ώστε να προκύπτει επαρκές θετικό υπόλοιπο στον λογαριασμό, προκειμένου να επιστραφούν τα ποσά των περ. α) και β) της παρ. 4 στον Δ.Ε.Σ.Φ.Α., κατά τα ανωτέρω, τμηματικά, σε ετήσια βάση, εντός των επόμενων πέντε (5) ετών και το αργότερο έως το τέλος του έτους 2027. Τα ποσά που επιστρέφονται κατά τα ανωτέρω στον Δ.Ε.Σ.Φ.Α., προσδιορίζονται με απόφαση της Ρ.Α.Α.Ε.Υ., κατόπιν εισήγησης του Δ.Ε.Σ.Φ.Α., και αποπληρώνονται με την εξής σειρά: α) το προκύπτον χρηματοοικονομικό κόστος του Δ.Ε.Σ.Φ.Α. για τη μεταφορά των κεφαλαίων της περ. β) της παρ. 4, β) τα κεφάλαια της περ. β) της παρ. 4, γ) η αποζημίωση του Δ.Ε.Σ.Φ.Α., κατά την παρ. 4, δ) τα κεφάλαια της περ. α) της παρ. 4.
6.Μέχρι την πλήρη και ολοσχερή επιστροφή στον Δ.Ε.Σ.Φ.Α. του συνόλου των κεφαλαίων που μεταφέρθηκαν από αυτόν στον Λογαριασμό Ασφάλειας Εφοδιασμού κατά το παρόν, τα
κεφάλαια της περ. α) της παρ. 4 δεν χρησιμοποιούνται για τη μείωση της συμφόρησης, με την επιφύλαξη του επόμενου εδαφίου, ούτε λαμβάνονται υπόψη στον υπολογισμό της Ανακτήσιμης Διαφοράς κατά τον καθορισμό των Τιμολογίων του Ε.Σ.Φ.Α., σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΕ) 2017/460, παρά μόνον μετά την πλήρη επιστροφή στον Δ.Ε.Σ.Φ.Α. του συνόλου των κεφαλαίων που μεταφέρθηκαν στον Λογαριασμό Ασφάλειας Εφοδιασμού. Κατ' απόκλιση του πρώτου εδαφίου, εφόσον προηγηθεί σχετική πρόταση του Δ.Ε.Σ.Φ.Α., με απόφαση της Ρ.Α.Α.Ε.Υ., κεφάλαια της περ. α) της παρ. 4 που έχουν επιστραφεί, μπορούν να χρησιμοποιούνται για τη χρηματοδότηση επενδύσεων του Δ.Ε.Σ.Φ.Α. με σκοπό τη μείωση της συμφόρησης, ακόμη και πριν από την πλήρη επιστροφή τους. Τα κεφάλαια από δανεισμό της περ. β) της παρ. 4 δεν συνυπολογίζονται για τον καθορισμό του Συντελεστή δανειακής επιβάρυνσης («g») για τον υπολογισμό του μεσοσταθμικού κόστους κεφαλαίου του Δ.Ε.Σ.Φ.Α..
7.Φορολογική επιβάρυνση του Δ.Ε.Σ.Φ.Α. από την εφαρμογή του παρόντος βαρύνει εξ ολοκλήρου τον Λογαριασμό Ασφάλειας Εφοδιασμού.
8.Κατόπιν της πλήρους και ολοσχερούς επιστροφής στον Δ.Ε.Σ.Φ.Α. των ποσών των παρ. 4 και 5, ο Δ.Ε.Σ.Φ.Α. ενημερώνει αμελλητί τη Ρ.Α.Α.Ε.Υ., η οποία εκδίδει σχετική διαπιστωτική απόφαση.
9.Έως την έκδοση της ανωτέρω διαπιστωτικής απόφασης της Ρ.Α.Α.Ε.Υ., αναστέλλεται η ισχύς της παρ. 6 του άρθρου 73 και εφαρμόζονται τα εξής:
Για την εκπλήρωση των υποχρεώσεων του Διαχειριστή του Ε.Σ.Φ.Α., που απορρέουν από τις Συμβάσεις των παρ. 4 και 5 του άρθρου 73, όπως και για τη χρηματοδότηση των μέτρων του Σχεδίου Προληπτικής Δράσης, ο Διαχειριστής του Ε.Σ.Φ.Α. εισπράττει, από όλους τους Χρήστες, τέλος ασφάλειας εφοδιασμού ανά μονάδα ποσότητας φυσικού αερίου, που οι τελευταίοι παραλαμβάνουν από το Ε.Σ.Φ.Α., το οποίο ανακτάται από τους Πελάτες Φυσικού Αερίου. Κατά παρέκκλιση της παρ. 5 του άρθρου 36 τα πρόστιμα που επιβάλλονται με απόφαση στους Ρ.Α.Α.Ε.Υ. για την παραβίαση των υποχρεώσεων, περί ασφάλειας εφοδιασμού με φυσικό αέριο, αποτελούν έσοδο του Λογαριασμού Ασφάλειας Εφοδιασμού. Τα μέτρα του σχεδίου προληπτικής δράσης, τα οποία χρηματοδοτούνται από το τέλος ασφάλειας εφοδιασμού αποφασίζονται από τη Ρ.Α.Α.Ε.Υ.. Το ύψος του μοναδιαίου τέλους ασφάλειας εφοδιασμού που καταβάλλεται από κάθε κατηγορία Πελατών φυσικού Αερίου, το επιτρεπόμενο ανώτατο όριο του λογαριασμού ασφάλειας εφοδιασμού, καθώς και οι αναγκαίοι όροι και προϋποθέσεις για τη χρηματοδότηση των μέτρων του σχεδίου προληπτικής δράσης καθορίζονται με απόφαση της Ρ.Α.Α.Ε.Υ.. Ο Διαχειριστής καταβάλλει στους δικαιούχους των παρ. 4 και 5 και στους δικαιούχους των λοιπών μέτρων του σχεδίου προληπτικής δράσης, οικονομικό αντάλλαγμα, όπως αυτό καθορίζεται κάθε φορά με την ανωτέρω απόφαση της Ρ.Α.Α.Ε.Υ., από το πιστωτικό υπόλοιπο του Λογαριασμού Ασφάλειας Εφοδιασμού της περ. δ) της παρ. 2 του άρθρου 68.
Αν το πιστωτικό υπόλοιπο του Λογαριασμού Ασφάλειας Εφοδιασμού δεν επαρκεί για την εκπλήρωση των υποχρεώσεων του Διαχειριστή, με νέα απόφαση της Ρ.Α.Α.Ε.Υ. συμπληρώνεται η αρχική απόφασή της, ώστε με αναπροσαρμογή του τέλους ασφάλειας εφοδιασμού, να προκύπτει επαρκές θετικό υπόλοιπο που καλύπτει ανεξόφλητα ποσά εντός του αμέσως επόμενου έτους, η δε καταβολή από τον Διαχειριστή ανεξόφλητων ποσών στους δικαιούχους των παρ. 4 και 5 του άρθρου 73, καθώς και στους δικαιούχους των λοιπών μέτρων του σχεδίου προληπτικής δράσης, αναστέλλεται, ατόκως, μέχρι τη δημιουργία επαρκούς θετικού υπολοίπου στον Λογαριασμό αυτόν, χωρίς να συνιστά υπερημερία του Διαχειριστή. Οι όροι και το περιεχόμενο των συμβάσεων των παρ. 4 και 5 του άρθρου 73 και των λοιπών μέτρων του σχεδίου προληπτικής δράσης εκπονούνται από τον Διαχειριστή και εγκρίνονται από τη Ρ.Α.Α.Ε.Υ..».
Άρθρο 3
Μη προβολή δικαιωμάτων δημοσίου - Προσθήκη περ. η) στην περ. Ill της παρ. 1 άρθρου 10 ν. 3208/2003
Στην περ. Ill της παρ. 1 του άρθρου 10 του ν. 3208/2003 (Α' 303), περί μη προβολής δικαιωμάτων κυριότητας του δημοσίου σε δασικές εκτάσεις, προστίθεται υποπερ. η) ως εξής: «η) Με τα διαχωριστικά διατάγματα που εξεδόθησαν κατ' εξουσιοδότηση του άρθρου 8 του ν. 4684/1930 (Α' 150), και με τους Πίνακες Α-Ε της από 18.9.1952 Σύμβασης (β.δ. της 26.9/2.10/1952, Α' 289), που αποτελούν τίτλους ιδιοκτησίας κατά την παρ. 7 του άρθρου 51 του ν. 4301/2014 (Α' 223).».
Άρθρο 4
Συσκευασία και μεταποίηση αγροτικών και κτηνοτροφικών προϊόντων - Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 8 του από 11.6.1980 προεδρικού διατάγματος
Στο τέλος της παρ. 1 του άρθρου 8 του από 11.6.1980 προεδρικού διατάγματος (Δ' 374), περί βιομηχανικών, βιοτεχνικών εγκαταστάσεων και περιβαλλοντικών υποδομών, χαμηλής και μέσης όχλησης, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 158 του ν. 4819/2021 (Α' 129), συμπληρώνονται οι εφαρμοστέες διατάξεις ως προς τους όρους δόμησης, και η παρ. 1 διαμορφώνεται ως εξής:
«1. Όροι και περιορισμοί δομήσεως διά την εκτός των ορίων των εν άρθρω 1 του παρόντος οικισμών αλλά εντός των διοικητικών ορίων των δήμων ή κοινοτήτων εις τους οποίους υπάγονται ούτοι, οι προβλεπόμενοι διά του από 6.10.78 προεδρικού διατάγματος «περί καθορισμού όρων και περιορισμών δομήσεως των γηπέδων των κειμένων εκτός των ρυμοτομικών σχεδίων των πόλεων και εκτός των ορίων των νομίμως υφισταμένων προ του έτους 1923 οικισμών» (Δ' 538) εξαιρέσει του άρθρου 4. Κατ' εξαίρεση, επιτρέπονται βιομηχανικές και βιοτεχνικές εγκαταστάσεις και περιβαλλοντικές υποδομές, χαμηλής και μέσης όχλησης, συσκευασίας και μεταποίησης τοπικά παραγόμενων αγροτικών και κτηνοτροφικών προϊόντων και φυσικά παραγόμενων προϊόντων της περιοχής, εφαρμοζομένων των όρων δόμησης του άρθρου 1 και της παρ. 7 του άρθρου 4 του από 24.5.1985 προεδρικού διατάγματος (Δ' 270).».
Άρθρο 5
Χρήσεις γης τοπικού ρυμοτομικού σχεδίου για εγκαταστάσεις του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας στη Ζώνη Ενεργού Πολεοδομίας Κοζάνης-Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 19 ν. 4180/2013
Η παρ. 2 του άρθρου 19 του ν. 4180/2013 (Α' 182) τροποποιείται με την προσθήκη της χρήσεως «κτιρίου σίτισης» στις αναφερόμενες χρήσεις των οικοδομικών τετραγώνων (Ο.Τ.) 3α και 3β, και η παρ. 2 διαμορφώνεται ως εξής:
«2. Στον παραπάνω καθοριζόμενο χώρο ορίζονται οι όροι και οι περιορισμοί δόμησης ως εξής:
α) Καθορίζονται οι όροι και περιορισμοί δόμησης ανά οικοδομικό τετράγωνο, σύμφωνα με τον παρακάτω πίνακα, ως εξής:
β) Πριν την έγκριση των Μελετών και την έκδοση Αδειών Δόμησης εκπονούνται γεωτεχνικές μελέτες για τη θεμελίωση των κτιριακών εγκαταστάσεων και γεωφυσικές διασκοπήσεις όπου αυτό απαιτηθεί.».
Κατεβάστε την Τροπολογία από το hellenicparliament.gr
Διαβάστε επίσης
- Νόμος 5037/2023 - ΦΕΚ 78/Α/28-3-2023 (Άρθρα 109-275 - Μέρη Β-Ζ)
- Νόμος 5037/2023 - ΦΕΚ 78/Α/28-3-2023 (Άρθρα 1-108 - Μέρος Α) (Κωδικοποιημένος)
- Δημοσιεύθηκε ο νόμος 5037/2023 για τον έλεγχο και εποπτεία των παρόχων υπηρεσιών νερού από Ανεξάρτητη Αρχή
- Βουλή: Υπερψηφίστηκε το νομοσχέδιο για τον έλεγχο και εποπτεία των παρόχων υπηρεσιών νερού από Ανεξάρτητη Αρχή - Το νομοσχέδιο μετά την ψήφισή του.
- Αναστολή έκδοσης οικοδομικών αδειών στις εκτός σχεδίου περιοχές της νήσου Μυκόνου (Τροπολογία ΥΠΕΝ)
- Επικαιροποιείται το πρόγραμμα για τον προσεισμικό έλεγχο κτιρίων (Τροπολογία)
- Κατατέθηκε στη Βουλή νομοσχέδιο για τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας και τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας