Κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο για τη δικαστική αστυνομία
Κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο του υπουργείου Δικαιοσύνης με τίτλο «Επιτάχυνση διαδικασιών στελέχωσης και λειτουργίας Δικαστικής Αστυνομίας - Τροποποιήσεις ν.4963/2022 και άλλες ρυθμίσεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης».
Σκοπός του νομοσχεδίου είναι η επιτάχυνση της διαδικασίας στελέχωσης της «Υπηρεσίας Δικαστικής Αστυνομίας» του άρθρου 3 του ν. 4963/2022 (Α' 149), προς διασφάλιση της άμεσης, πλήρους και αποτελεσματικής λειτουργίας της.
Με το υπόψη σχέδιο νόμου προβλέπονται τα ακόλουθα:
ΜΕΡΟΣ Α'
1.Τροποποιούνται οι διατάξεις του ν.4963/2022 που αφορούν στη διαδικασία στελέχωσης της Δικαστικής Αστυνομίας και συγκεκριμένα, μεταξύ άλλων:
α. Ορίζεται ότι ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Δικαστικής Αστυνομίας προΐσταται του συνόλου της “Υπηρεσίας Δικαστικής Αστυνομίας”.
β. Καθορίζεται διακριτά ο τρόπος επιλογής του πολιτικού και του αστυνομικού προσωπικού της Δικαστικής Αστυνομίας.(άρθρα 1 -7)
2.α. Επαναλαμβάνονται οι οργανικές θέσεις προσωπικού, διαφόρων κλάδων και κατηγοριών της εν λόγω Υπηρεσίας, που έχουν συσταθεί κατ’ εξουσιοδότηση ισχυουσών διατάξεων, οι οποίες καταργούνται (π.δ. 6/2023), ήτοι, εκατόν πενήντα (150) οργανικές θέσεις προσωπικού πολιτικού τομέα και εξακόσιες (600) οργανικές θέσεις προσωπικού αστυνομικού τομέα.
β. Συστήνονται, συνολικά εκατόν τέσσερα (104) Τμήματα, πολιτικού (20) και αστυνομικού (84) τομέα, στην Κεντρική και στις περιφερειακές υπηρεσίες της Δικαστικής Αστυνομίας, όπου κατανέμονται οι προαναφερόμενες θέσεις προσωπικού.(άρθρο 8)
3.α. Επανακαθορίζονται:
i)τα τυπικά προσόντα διορισμού του προσωπικού της Δικαστικής Αστυνομίας,
ii)η διαδικασία πρόσληψης του προσωπικού του αστυνομικού τομέα, όπου, μεταξύ άλλων, προβλέπονται:
-η έκδοση προκήρυξης πλήρωσης των θέσεων κατόπιν έγκρισης του Α.Σ.Ε.Π.,
-η καταβολή του προβλεπόμενου παραβόλου (κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 60 παρ.3 του ν.4765/2021), για την υποβολή της αίτησης συμμετοχής των υποψηφίων καθώς και για το παραδεκτό της ένστασης κατά των προσωρινών πινάκων κατάταξης και απορριπτέων,
-η συγκρότηση Κεντρικής Επιτροπής Διαγωνισμού (Επιτροπή), η οποία υποστηρίζεται διοικητικά από ειδικό συνεργείο που συγκροτείται από υπαλλήλους του Υπουργείου Δικαιοσύνης με τον οριζόμενο, κατ’ ανώτατο όριο, αριθμό ατόμων,
-η διενέργεια των απαιτούμενων υγειονομικών εξετάσεων, ψυχοτεχνικών και αθλητικών δοκιμασιών από τις προβλεπόμενες επιτροπές του άρθρου 5 του π.δ.4/1995.
β. Δεν επιτρέπεται η μετάταξη ή απόσπαση του προσωπικού του πολιτικού και του αστυνομικού τομέα της Δικαστικής Αστυνομίας σε άλλους φορείς.
(άρθρα 9 - 18)
4.Παρατίθενται οι εξουσιοδοτικές διατάξεις, με τις οποίες, μεταξύ άλλων:
α. Δύναται, με π.δ., να συστήνονται ή να καταργούνται:
-περιφερειακές υπηρεσίες της Δικαστικής Αστυνομίας,
-οργανικές θέσεις του αστυνομικού τομέα της Δικαστικής Αστυνομίας και να ανακατανέμονται ανά κατηγορία και κλάδο.
β. Καθορίζονται, με κ.υ.α.:
-οι αποζημιώσεις των μελών και των γραμματέων της Κεντρικής Επιτροπής Διαγωνισμού και των επιτροπών του άρθρου 5 του π.δ.4/1995,
-οι πάσης φύσεως τακτικές αποδοχές, επιδόματα και απολαβές του
Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Δικαστικής Αστυνομίας, κατά παρέκκλιση κάθε γενικής ή ειδικής διάταξης.(άρθρο 19)
5.Παρατίθενται οι μεταβατικής ισχύος και οι καταργούμενες διατάξεις. (άρθρα 20 - 21)
ΜΕΡΟΣ Β'
Συμπληρώνονται οι διατάξεις του ν.3226/2004, αναφορικά με την αποζημίωση δικηγόρων και λοιπών προσώπων που παρέχουν υπηρεσίες στο πλαίσιο της νομικής βοήθειας και ορίζεται ότι, η διαδικασία εκκαθάρισης και είσπραξης της αποζημίωσης για την προαναφερόμενη αιτία, μπορεί να υλοποιείται και μέσω διαδικτυακής εφαρμογής προσβάσιμης μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης. (Σήμερα, η δυνατότητα αυτή καταλαμβάνει μόνο τη συλλογή των δικαιολογητικών και των αιτήσεων των δικαιούχων).
Με κ.υ.α., καθορίζονται τα ειδικότερα ζητήματα εφαρμογής της ανωτέρω ρύθμισης (προσβασιμότητα, απαιτούμενες διαλειτουργικότητες με άλλα πληροφοριακά συστήματα και μητρώα του δημόσιου τομέα κ.λπ.). (άρθρο 22)
Κατεβάστε εδώ το Σχέδιο Νόμου