x

Σύνδεση

Δεν έχετε λογαριασμό; Εγγραφείτε

Κατατέθηκε η τροπολογία για -Το καλάθι του Άϊ Βασίλη - με τα παιδικά παιχνίδια

Σύμφωνα με όσα προβλέπει η τροπολογία, θεσπίζεται παρατηρητήριο τιμών για το «Το καλάθι του 'Αη Βασίλη»

Η τροπολογία κατατέθηκε στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Εσωτερικών «Δημοτική Αστυνομία, φορείς Λαϊκών Αγορών, απλούστευση διαδικασιών μεταξύ Ο.Τ.Α. και Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, ρυθμίσεις εξομάλυνσης της εκλογικής διαδικασίας κατοίκων εξωτερικού και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών».

Οι επιχειρήσεις που εξειδικεύονται στη διάθεση προς πώληση παιδικών παιχνιδιών στο καταναλωτικό κοινό, των οποίων ο συνολικός ετήσιος κύκλος εργασιών υπερβαίνει το ένα εκατομμύριο ευρώ ετησίως, βάσει των οικονομικών καταστάσεων της αμέσως προηγούμενης, από την έναρξη ισχύος του παρόντος, διαχειριστικής περιόδου, αποστέλλουν στο υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων, ανά τακτά χρονικά διαστήματα, κατάλογο καταναλωτικών προϊόντων παιδικών παιχνιδιών («καλάθι του 'Αϊ Βασίλη») από την 14η Δεκεμβρίου 2022 έως την 11η Ιανουάριου 2023.

Όπως έχει ανακοινώσει ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Αδωνις Γεωργιάδης στο «καλάθι του 'Αϊ Βασίλη» εντάσσονται οι 10 παρακάτω κατηγορίες παιχνιδιών: Βρεφικά, πάζλ, φιγούρες δράσης, κατασκευές, οχήματα, ηλεκτρονικά, τηλεκατευθυνόμενα, αθλητικά, επιτραπέζια, κούκλες και λούτρινα, οι οποίες θα καθοριστούν με Υπουργική Απόφαση.

 

ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ

Του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων

στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών

«Δημοτική Αστυνομία, φορείς Λαϊκών Αγορών, απλούστευση διαδικασιών μεταξύ Ο.Τ.Α. και Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, ρυθμίσεις εξομάλυνσης της εκλογικής διαδικασίας κατοίκων εξωτερικού και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών»

 

Άρθρο 1

Παρατηρητήριο τιμών παιδικών παιχνιδιών - «Το καλάθι του Άϊ Βασίλη»

1.Οι επιχειρήσεις που εξειδικεύονται στη διάθεση προς πώληση παιδικών παιχνιδιών στο καταναλωτικό κοινό, των οποίων ο συνολικός ετήσιος κύκλος εργασιών υπερβαίνει το ένα εκατομμύριο (1.000.000) ευρώ ετησίως, βάσει των οικονομικών καταστάσεων της αμέσως προηγούμενης, από την έναρξη ισχύος του παρόντος, διαχειριστικής περιόδου, αποστέλλουν στο Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων, ανά τακτά χρονικά διαστήματα, κατάλογο καταναλωτικών προϊόντων παιδικών παιχνιδιών («καλάθι του Άϊ Βασίλη») από την 14η Δεκεμβρίου 2022 έως την 11η Ιανουάριου 2023.

2.Οι υπόχρεοι της παρ. 1 εντάσσουν ένα (1) τουλάχιστον προϊόν από κάθε κατηγορία προϊόντων που περιλαμβάνεται στο «καλάθι του Αϊ Βασίλη», εφόσον διαθέτουν προϊόντα αυτής της κατηγορίας, και το διαθέτουν σε προσιτή τιμή, ιδίως συγκριτικά με τα υπόλοιπα προϊόντα της ίδιας κατηγορίας, ενημερώνοντας τους καταναλωτές, που προσέρχονται στα φυσικά ή ψηφιακά καταστήματά τους, ως προς τη σύνθεση του «καλαθιού» που προτείνουν. Η ενημέρωση αυτή γίνεται με κάθε πρόσφορο μέσο, ιδίως με λίστες, φυλλάδια και, υποχρεωτικά, με ειδική σήμανση επί των προϊόντων ή του χώρου πώλησής τους.

3.Οι υπόχρεοι της παρ. 1 τοποθετούν ευκρινές ειδικό σήμα στον χώρο πώλησης (ράφι) των προϊόντων που συμμετέχουν στο «καλάθι του Άϊ Βασίλη», καθώς και ευκρινή κατάλογο των προϊόντων που συνθέτουν το «καλάθι» σε εμφανές σημείο στην είσοδο του καταστήματος, που συμπεριλαμβάνει τις τιμές στις οποίες προσφέρονται τα προϊόντα. Επιπρόσθετα, οι υπόχρεοι της παρ. 1 διασφαλίζουν ότι τα προϊόντα που συμμετέχουν στο «καλάθι» βρίσκονται στα καταστήματά τους σε επάρκεια και διατίθενται απρόσκοπτα στο καταναλωτικό κοινό. Για κάθε παράβαση της παρούσας επιβάλλεται πρόστιμο ύψους χιλίων (1.000) έως δέκα χιλιάδων (10.000) ευρώ, σύμφωνα με την απόφαση της παρ. 7.

4.Ο κατάλογος των προϊόντων που συμμετέχουν στο «καλάθι του Άϊ Βασίλη» και οι τιμές τους διαμορφώνονται ελεύθερα από τις επιχειρήσεις. Για τις τιμές των προϊόντων που συνθέτουν το «καλάθι» που προτείνεται από κάθε επιχείρηση εφαρμόζεται αναλόγως το άρθρο 58 του ν. 4818/2021 (Α' 124), περί αθέμιτης κερδοφορίας, όπου το περιθώριο μικτού κέρδους ανά μονάδα προϊόντος δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει το αντίστοιχο περιθώριο μικτού κέρδους ανά μονάδα προϊόντος προ της 1ης Δεκεμβρίου 2021. Τα προϊόντα του καταλόγου μπορούν να διαφοροποιούνται κάθε φορά που αποστέλλεται από τους υπόχρεους νέος κατάλογος προς το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

5.Κατάλογο προϊόντων που εντάσσονται στο «καλάθι του Άϊ Βασίλη» μπορούν να αποστέλλουν και επιχειρήσεις που δεν εντάσσονται στους υπόχρεους της παρ. 1. Οι ως άνω επιχειρήσεις, εφόσον αποστείλουν κατάλογο προϊόντων, καθίστανται υπόχρεοι τήρησης του παρόντος μέχρι τη λήξη της ισχύος του, και ελέγχονται από τις αρμόδιες ελεγκτικές αρχές ως προς τη συμμόρφωσή τους με το άρθρο 58 του ν. 4818/2021 περί αθέμιτης κερδοφορίας.

6.Η μη αποστολή καταλόγου προϊόντων ή η ελλιπής αποστολή καταλόγου προϊόντων από τους υπόχρεους τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο ύψους πέντε χιλιάδων (5.000) ευρώ για κάθε ημέρα καθυστέρησης αποστολής καταλόγου.

7.Με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων καθορίζονται οι κατηγορίες των προϊόντων που εντάσσονται στο «καλάθι του Άϊ Βασίλη», η συχνότητα αποστολής του καταλόγου προϊόντων από τους υπόχρεους, οι αρμόδιες για την επιβολή των κυρώσεων του παρόντος αρχές, η διαδικασία ελέγχων, η διαδικασία είσπραξης των προστίμων και κάθε άλλο ειδικότερο ζήτημα που αφορά στην εφαρμογή του παρόντος.

 

Άρθρο 2

Συγκρότηση Επιτροπών του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων για το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας - Τροποποίηση παρ. 6 άρθρου 127 ν. 4964/2022

Η παρ. 6 του άρθρου 127 του ν. 4964/2022 (Α' 150) περί συγκρότησης των Επιτροπών α) Αξιολόγησης και β) Παρακολούθησης και Πιστοποίησης του Φυσικού και Οικονομικού Αντικειμένου των Δράσεων/Εργων ενισχύσεων της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων που περιλαμβάνονται στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0», αντικαθίσταται ως εξής:

«6. Οι ως άνω Επιτροπές αποτελούνται από υπαλλήλους και στελέχη του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων. Δύνανται να στελεχώνονται και από στελέχη και υπαλλήλους των λοιπών φορέων υλοποίησης των δράσεων/έργων, καθώς και από μέλη του Εθνικού Μητρώου Πιστοποιημένων Αξιολογητών και του Εθνικού Μητρώου Πιστοποιημένων Ελεγκτών του π.δ. 33/2011 (Α' 83).».

 

Άρθρο 3

Αποδοχές αποσπασμένου προσωπικού της Ειδικής Υπηρεσίας Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης - Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 11 ν. 4872/2021

Στην παρ. 3 του άρθρου 11 του ν. 4872/2021 (Α' 247) περί του προσωπικού της Ειδικής Υπηρεσίας Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης, το τελευταίο εδάφιο της περ. α) αντικαθίσταται, προστίθεται τελευταίο εδάφιο στην περ. β), και η παρ. 3 διαμορφώνεται ως εξής:

«3. α) Οι θέσεις προσωπικού της Ειδικής Υπηρεσίας ΔΑΜ, με εξαίρεση τις θέσεις δικηγόρων με σχέση έμμισθης εντολής, καλύπτονται τουλάχιστον κατά το ήμισυ με αποσπάσεις προσωπικού, το οποίο απασχολείται ως μόνιμο προσωπικό ή με σχέση Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου, στους Φορείς Γενικής Κυβέρνησης του Μητρώου Φορέων της Γενικής Κυβέρνησης της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ). Κατά την πρώτη εφαρμογή του παρόντος, η απόσπαση του προσωπικού διενεργείται με απόφαση του αρμόδιου για θέματα ΔΑΜ Υπουργού κατόπιν αίτησης των ενδιαφερομένων υπαλλήλων, ύστερα από δημόσια πρόσκληση, που εκδίδει ο αρμόδιος για θέματα ΔΑΜ Υπουργός, κατόπιν σχετικής εισήγησης του Διοικητή της Ειδικής Υπηρεσίας, χωρίς να απαιτείται απόφαση ή σύμφωνη γνώμη των αρμόδιων υπηρεσιακών συμβουλίων του φορέα προέλευσης. Σε περίπτωση απόσπασης υπαλλήλου ΟΤΑ α' ή β' βαθμού απαιτείται σύμφωνη γνώμη Δημάρχου ή Περιφερειάρχη αντίστοιχα. Οι ενδιαφερόμενοι/υποψήφιοι αξιολογούνται από τον Διοικητή της Ειδικής Υπηρεσίας ΔΑΜ, ο οποίος εισηγείται σχετικά στον αρμόδιο για θέματα ΔΑΜ Υπουργό. Η απόσπαση πραγματοποιείται για τρία (3) έτη με δυνατότητα ισόχρονης ανανέωσης της απόσπασης για μία (1) φορά κατόπιν αίτησης του υπαλλήλου, σύμφωνης γνώμης του Διοικητή της Ειδικής Υπηρεσίας ΔΑΜ και έκδοσης σχετικής απόφασης του αρμόδιου για θέματα ΔΑΜ Υπουργού. Ο χρόνος υπηρεσίας των αποσπασμένων λογίζεται ως χρόνος υπηρεσίας στην οργανική τους θέση για θέματα βαθμολογικής και μισθολογικής εξέλιξης και οι αποδοχές τους, πλην: α) των αποσπασμένων στη Διαχειριστική Αρχή του Προγράμματος «Δίκαιη Αναπτυξιακή Μετάβαση» και β) του προσωπικού που προέρχεται από τη Μονάδα Οργάνωσης της Διαχείρισης Αναπτυξιακών Προγραμμάτων, το οποίο αποσπάται στις λοιπές, εκτός της Διαχειριστικής Αρχής του Προγράμματος «Δίκαιη Αναπτυξιακή Μετάβαση», διευθύνσεις και τμήματα του άρθρου 4 του παρόντος, βαρύνουν τον τακτικό προϋπολογισμό του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κατά παρέκκλιση της περ. δ) της παρ. 5 του άρθρου 33 του ν. 4914/2022 (Α' 61), πλην των παροχών που εγγράφονται σε ειδικό έργο συλλογικής απόφασης του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

β) Η κάλυψη των θέσεων της παρ. 1 δύναται να πραγματοποιηθεί και με προσλήψεις προσωπικού με σύμβαση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου διάρκειας έως τριών (3) ετών, που δύναται να παραταθεί άπαξ για ίσο χρονικό διάστημα, καθώς και με σχέση έμμισθης εντολής. Η πρόσληψη για την πλήρωση των θέσεων με σύμβαση Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου πραγματοποιείται, κατόπιν έγκρισης της Επιτροπής της παρ. 1 του άρθρου 2 της υπ' αρ. 33/2006 Πράξης Υπουργικού Συμβουλίου (Α' 280) με την έκδοση σχετικής προκήρυξης ύστερα από έλεγχο του Ανωτάτου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (ΑΣΕΠ), από το αρμόδιο όργανο του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, μετά από εισήγηση του Διοικητή της Ειδικής Υπηρεσίας ΔΑΜ. Η συνολική διαδικασία, συμπεριλαμβανομένης και της αξιολόγησης των αιτήσεων, διενεργείται από την Ειδική Υπηρεσία, επιφυλασσομένης της αρμοδιότητας του ΑΣΕΠ για τη διενέργεια ελέγχου νομιμότητας της προκήρυξης και του κατ' ένσταση ελέγχου των προσωρινών πινάκων κατάταξης. Η πρόσληψη με σχέση έμμισθης εντολής πραγματοποιείται σύμφωνα με τα οριζόμενα στον Κώδικα Δικηγόρων (ν. 4194/2013, Α' 208). Οι σχετικές πιστώσεις βαρύνουν τον τακτικό προϋπολογισμό του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, γ) Η λήξη της σύμβασης πρόσληψης ή της απόσπασης του προσωπικού της παρ. 1 μπορεί να γίνει οποτεδήποτε με μόνη πράξη του αρμοδίου οργάνου του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κατόπιν ειδικώς αιτιολογημένης εισήγησης του Διοικητή, δ) Για το προσωπικό της παρούσας εφαρμόζεται αναλογικά το άρθρο 48 του ν. 4795/2021 (Α' 62).».

 

Άρθρο 4

Δαπάνες λειτουργίας Ειδικής Υπηρεσίας Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης - Διοικητική υποστήριξη από τις οργανικές μονάδες του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων -Τροποποίηση άρθρου 13 ν. 4872/2021

Στο άρθρο 13 του ν. 4872/2021 (Α' 247), περί δαπανών λειτουργίας της Ειδικής Υπηρεσίας Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (ΔΑΜ), το πρώτο εδάφιο της παρ. 1 αντικαθίσταται, στην παρ. 2 εξειδικεύονται η αναφορά στον προϋπολογισμό και στη μισθοδοσία του προσωπικού της Ειδικής Υπηρεσίας με αναφορά στον τακτικό προϋπολογισμό, στο πρώτο εδάφιο της παρ. 3 προστίθεται επιφύλαξη ως προς την αρμοδιότητα της Μονάδας Οργάνωσης της Διαχείρισης Αναπτυξιακών Προγραμμάτων, η παρ. 5 τροποποιείται ως προς την υποστήριξη της Ειδικής Υπηρεσίας ΔΑΜ από το σύνολο των οργανικών μονάδων του Υπουρνείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, και το άρθρο 13 διαμορφώνεται ως εξής:

«Άρθρο 13

Δαπάνες λειτουργίας Ειδικής Υπηρεσίας Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης

1.Οι δαπάνες λειτουργίας της Ειδικής Υπηρεσίας, βαρύνουν τον τακτικό προϋπολογισμό του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, με την επιφύλαξη των περ. γ) και ε) της παρ. 5 του άρθρου 33 του ν. 4914/2022 (Α' 61). Οι αναγκαίες πιστώσεις εγγράφονται, κάθε έτος, σε ιδιαίτερο φορέα και με ιδιαίτερους κωδικούς στον προϋπολογισμό του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

2.Αρμόδια για τη διαχείριση των πιστώσεων του τακτικού προϋπολογισμού, την έκδοση αποφάσεων δέσμευσης του προϋπολογισμού και την εκκαθάριση και πληρωμή δαπανών, συμπεριλαμβανομένης της μισθοδοσίας του προσωπικού της Ειδικής Υπηρεσίας που βαρύνει τον τακτικό προϋπολογισμό, είναι η Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

3.Στην Ειδική Υπηρεσία ΔΑΜ ανήκουν η διαχείριση, συντήρηση και εποπτεία των κτιρίων, εγκαταστάσεων, επίπλων και κάθε άλλου εξοπλισμού τους, των μηχανημάτων και του αναλώσιμου ή μη υλικού που διατίθενται για τις ανάγκες των υπηρεσιών της, με την επιφύλαξη της αρμοδιότητας της Μονάδας Οργάνωσης της Διαχείρισης Αναπτυξιακών Προγραμμάτων, σύμφωνα με το άρθρο 33 του ν. 4914/2022. Η Ειδική Υπηρεσία ΔΑΜ δύναται να προβεί, διά του αρμοδίου για τα θέματα ΔΑΜ Υπουργού, στη σύναψη σύμβασης μίσθωσης ακινήτου για την κάλυψη των στεγαστικών της αναγκών, κατόπιν δημοσίευσης πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος, κατά παρέκκλιση των κείμενων διατάξεων περί μίσθωσης ακινήτων για τη στέγαση δημόσιων υπηρεσιών.

4.Η Ειδική Υπηρεσία ΔΑΜ δύναται να συνάπτει συμβάσεις για την υλοποίηση έργων τεχνικής βοήθειας και παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών για την ωρίμανση, δημοπράτηση και παρακολούθηση έργων ΔΑΜ με διεθνείς οργανισμούς. Στο πλαίσιο αυτό, η Ειδική Υπηρεσία ΔΑΜ είναι αρμόδια για την παρακολούθηση της σχετικής σύμβασης και οι επιμέρους πράξεις για την εκτέλεση αυτής διενεργούνται από τον αρμόδιο για θέματα ΔΑΜ Υπουργό.

5.Η λειτουργία της Ειδικής Υπηρεσίας ΔΑΜ επικουρείται από τις οργανικές μονάδες του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, βάσει των αρμοδιοτήτων τους.

6.Η ΜΟΔ ΑΕ ορίζεται ως δικαιούχος πράξεων τεχνικής βοήθειας του Προγράμματος «Δίκαιη Αναπτυξιακή Μετάβαση.».

 

Άρθρο 5

Εξουσιοδοτικές διατάξεις για την οργάνωση της διοίκησης της Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης - Τροποποίηση παρ. 6 και 7 άρθρου 16 ν. ν. 4872/2021

Η παρ. 6 του άρθρου 16 του ν. 4872/2021 (Α' 247) περί εξουσιοδοτήσεων, αντικαθίσταται, το δεύτερο εδάφιο της παρ. 7 συμπληρώνεται με αναφορά στην αμοιβή που καταβάλλεται από τον τακτικό προϋπολογισμό, και το άρθρο 16 διαμορφώνεται ως εξής:

«Άρθρο 16

Εξουσιοδοτικές διατάξεις Μέρους Β'

1.Με απόφαση του αρμόδιου για θέματα Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (ΔΑΜ) Υπουργού δύναται να καθορισθούν, συμπληρωθούν και εξειδικευθούν οι αρμοδιότητες των Τμημάτων της Ειδικής Υπηρεσίας ΔΑΜ του άρθρου 4, οι θέσεις ευθύνης, καθώς και η κατανομή του προσωπικού της Ειδικής Υπηρεσίας ΔΑΜ στις επιμέρους Διευθύνσεις, Τμήματα και τις άλλες οργανικές μονάδες αυτής.

2.Ο Διοικητής της Υπηρεσίας ΔΑΜ του άρθρου 9 με απόφασή του, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, δύναται να εξουσιοδοτεί τους προϊσταμένους των οργανικών μονάδων της Ειδικής Υπηρεσίας ΔΑΜ να υπογράφουν κατηγορίες πράξεων που σχετίζονται με αυτήν.

3.Με κοινή απόφαση του αρμοδίου για θέματα ΔΑΜ Υπουργού και του Υπουργού Οικονομικών, ύστερα από εισήγηση του Διοικητή της Ειδικής Υπηρεσίας ΔΑΜ, καθορίζονται οι αποδοχές του προσωπικού του άρθρου 11, που προσλαμβάνεται με σύμβαση Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου και σχέση έμμισθης εντολής, η μέθοδος και το σύστημα αξιολόγησης της απόδοσης, καθώς και ο προσδιορισμός επιπλέον ανταμοιβής συγκεκριμένου ποσοστού επί του μισθολογικού κόστους του προσωπικού της Ειδικής Υπηρεσίας ΔΑΜ του άρθρου 11 συμπεριλαμβανομένου του προσωπικού της Διαχειριστικής Αρχής του άρθρου 5, σε περίπτωση επίτευξης στόχων, λαμβάνοντας υπόφη τη βαρύτητα της θέσης και τον βαθμό ευθύνης εκάστου.

4.Με απόφαση του αρμοδίου για θέματα ΔΑΜ Υπουργού, κατόπιν εισήγησης του Διοικητή της Ειδικής Υπηρεσίας ΔΑΜ, κατανέμονταιοι θέσεις και το προσωπικό της παρ. 1 του άρθρου 11, στις οργανικές μονάδες της Ειδικής Υπηρεσίας ΔΑΜ, καθώς και οι θέσεις του προσωπικού των οργανικών μονάδων της Ειδικής Υπηρεσίας.

5.Με απόφαση του αρμόδιου για θέματα ΔΑΜ Υπουργού ορίζονται ο αριθμός των θέσεων του προσωπικού της παρ. 2 του άρθρου 11, που συστήνονται για τη στελέχωση της Διαχειριστικής Αρχής ΕΣΠΑ-ΔΑΜ, η κατανομή αυτών στις επιμέρους οργανικές μονάδες αυτής και τα απαιτούμενα προσόντα.

6.Η διάθεση των πιστώσεων του κρατικού προϋπολογισμού για τις δαπάνες λειτουργίας της Ειδικής Υπηρεσίας Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης του άρθρου 13, γίνεται με απόφαση του αρμοδίου για θέματα ΔΑΜ Υπουργού και η διενέργεια των δαπανών του τακτικού προϋπολογισμού γίνεται από τον Διοικητή του άρθρου 9, ως κύριο διατάκτη.

7.Με απόφαση του αρμόδιου για θέματα ΔΑΜ Υπουργού, καθορίζονται η διαδικασία σύστασης και συγκρότησης των Επιτροπών της παρ. 1 του άρθρου 14, τα μέλη τους, οι αρμοδιότητες τους, η θητεία τους, η διαδικασία αξιολόγησης των αιτήσεων, τα κριτήρια αξιολόγησης των αιτήσεων, η διαδικασία καθορισμού των τιμών μίσθωσης των ακινήτων της παρ. 4 του ως άνω άρθρου, η διαδικασία μίσθωσης ακινήτων, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή του άρθρου 14. Με κοινή απόφαση του Υπουργού Οικονομικών και του αρμόδιου για θέματα ΔΑΜ Υπουργού, καθορίζεται το ύφος της αμοιβής των μελών των Επιτροπών της παρ. 1 του άρθρου 14, η οποία καταβάλλεται από τον τακτικό προϋπολογισμό.

8.Με απόφαση του αρμόδιου για θέματα ΔΑΜ Υπουργού, κατόπιν σχετικής αίτησης του φορέα της επένδυσης, που υποβάλλεται στην Ειδική Υπηρεσία ΔΑΜ του άρθρου 2, δύναται να χαρακτηρίζονται ως Έργα ΔΑΜ, τα έργα, οι επενδύσεις και τα αναπτυξιακά σχέδια της παρ. 2 του άρθρου 14.».

 

Άρθρο 6

Επιλογή και θητεία Γενικού Διευθυντή του νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου

«Ελληνικό Κτηματολόγιο» - Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 5 ν. 4512/2018

1.Η παρ. 1 του άρθρου 5 του ν. 4512/2018 (Α'5) αντικαθίσταται ως εξής:

«1. Στον Φορέα συστήνεται θέση Γενικού Διευθυντή πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης. Ο Γενικός Διευθυντής επιλέγεται και διορίζεται με απόφαση του Υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης, εφαρμοζομένων αναλογικώς των άρθρων 20 έως 23 του ν. 4735/2020 (Α' 197).»

2.Η παρ. 2 του άρθρου 5 του ν. 4512/2018, περί διαδικασίας επιλογής του Γενικού Διευθυντή, καταργείται.

 

Άρθρο 7

Σύσταση Διεύθυνσης Νομικού Έργου Αειτουργούντος Κτηματολογίου στο νομικό

πρόσωπο δημοσίου δικαίου «Ελληνικό Κτηματολόγιο» - Τροποποίηση άρθρων 13,14 και 17 και προσθήκη άρθρου 14Α ν. 4512/2018

1.Στο άρθρο 13 του ν. 4512/2018 (Α'5) προστίθεται περ. 11 και το άρθρο 13 διαμορφώνεται ως εξής:

«Άρθρο 13

Κεντρική Υπηρεσία του Φορέα

Η Κεντρική Υπηρεσία (Κ.Υ.) του Φορέα διαρθρώνεται σε οργανικές μονάδες επιπέδου Διεύθυνσης, ως εξής:

1.Διεύθυνση Προγραμματισμού,

2.Διεύθυνση Κτηματολογίου,

3.Διεύθυνση Έργων,

4.Διεύθυνση Δασικών Χαρτών και Χαρτογράφησης Φυσικού Περιβάλλοντος,

5.Διεύθυνση Γεωχωρικών Πληροφοριών,

6.Διεύθυνση Προϊόντων και Υπηρεσιών,

7.Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών,

8.Διεύθυνση Διοικητικών Υπηρεσιών και Ανθρωπίνου Δυναμικού,

9.Διεύθυνση Πληροφορικής,

10.Νομική Διεύθυνση,

11.Διεύθυνση Νομικού Έργου Αειτουργούντος Κτηματολογίου».

2.Στην παρ. 10 του άρθρου 14 του ν. 4512/2018 επέρχονται οι εξής αλλαγές: α) καταργείται η περ. Μ) της παρ. 10, β) στο πρώτο εδάφιο της υποπαρ. 10.1 αφαιρείται η αρμοδιότητα της νομικής υποστήριξης της λειτουργίας του Εθνικού Κτηματολογίου και, ειδικότερα, της λειτουργίας των κτηματολογικών γραφείων και των υποκαταστημάτων τους, γ) στο δεύτερο εδάφιο της υποπαρ. 10.1, μετά από τις λέξεις «συμφερόντων του Φορέα» προστίθενται οι λέξεις «για τα ως άνω ζητήματα» και πριν από τη λέξη «λειτουργία» προστίθεται η λέξη «εσωτερική», δ) καταργείται η υποπαρ. 10.2.2 και η παρ. 10 διαμορφώνεται ως εξής:

«10. Η Νομική Διεύθυνση συγκροτείται από τα Τμήματα: ί) Νομικής Υποστήριξης Εσωτερικής Λειτουργίας, Μ) (καταργείται) και iii) Νομικής Υποστήριξης Έργων.

10.1.Η Νομική Διεύθυνση είναι αρμόδια ιδίως για την υποστήριξη του Διοικητικού Συμβουλίου και της εσωτερικής λειτουργίας του φορέα, για ζητήματα που αφορούν τις σχέσεις του Φορέα με τρίτους, για τη νομική υποστήριξη των έργων που υλοποιεί ο Φορέας, καθώς και για κάθε άλλη δραστηριότητα που προσιδιάζει στις αρμοδιότητές της. Στην αρμοδιότητα της Νομικής Διεύθυνσης ανήκουν επίσης η δικαστική εκπροσώπηση και η νομική υποστήριξη των δικαιωμάτων και συμφερόντων του Φορέα για τα ως άνω ζητήματα, καθώς και η επεξεργασία και υποβολή προτάσεων τροποποίησης της νομοθεσίας που διέπει την εν γένει εσωτερική λειτουργία του Φορέα, η προετοιμασία σχεδίων κανονιστικών 

πράξεων που εκδίδονται κατ' εξουσιοδότηση της ίδιας νομοθεσίας και η σύνταξη ερμηνευτικών οδηγιών και εγκυκλίων για την εφαρμογή τους.

Στους υπηρετούντες στη Διεύθυνση δικηγόρους με έμμισθη εντολή ανατίθενται αρμοδιότητες, ανάλογα με τις εκάστοτε ανάγκες του φορέα, με απόφαση του Δ.Σ., ύστερα από εισήγηση του προϊσταμένου της Διεύθυνσης.

10.2.Οι αρμοδιότητες των Τμημάτων της Νομικής Διεύθυνσης ορίζονται ως ακολούθως:

10.2.1.Το Τμήμα Νομικής Υποστήριξης Εσωτερικής Λειτουργίας είναι αρμόδιο, ιδίως, για την παροχή νομικής συνδρομής και υποστήριξης του Διοικητικού Συμβουλίου και των υπηρεσιών του Φορέα για όλα τα θέματα εσωτερικής λειτουργίας, διενέργειας διαγωνισμών, σύναψης και παρακολούθησης των συμβάσεων του Φορέα, συμπεριλαμβανομένης της παρακολούθησης των συμβάσεων κτηματογράφησης, και για την εν γένει νομική υποστήριξή του σε ζητήματα, ιδίως, εργατικής, ασφαλιστικής και φορολογικής νομοθεσίας και έργων δασικών χαρτών της Χώρας, καθώς και σε ζητήματα που άπτονται των σχέσεων του Φορέα με τρίτους.

10.2.2.(Καταργείται)

10.2.3.Το Τμήμα Νομικής Υποστήριξης Έργων είναι αρμόδιο, ιδίως, για την εν γένει νομική υποστήριξη του Φορέα σε ζητήματα έργων κτηματογράφησης, ερμηνείας και εφαρμογής της νομοθεσίας για τη δημιουργία του Εθνικού Κτηματολογίου κατά το στάδιο της κτ η ματο γρ άφησης.».

3.Στο άρθρο 14 του ν. 4512/2018, περί διάρθρωσης και αρμοδιοτήτων των Διευθύνσεων της Κ.Υ. του Φορέα, προστίθεται παρ. 11 ως εξής:

«11. Η Διεύθυνση Νομικού Έργου Λειτουργούντος Κτηματολογίου συγκροτείται από τα ακόλουθα τμήματα: ί) Τμήμα Ελέγχου και Καταχώρισης Πράξεων και ϋ) Τμήμα Νομικής Υποστήριξης Κτηματολογικών Γραφείων και Υποκαταστημάτων.

Η Διεύθυνση Νομικού Έργου Λειτουργούντος Κτηματολογίου είναι αρμόδια, ιδίως, για τη νομική υποστήριξη της λειτουργίας του Εθνικού Κτηματολογίου, των Κτηματολογικών Γραφείων και των υποκαταστημάτων τους, καθώς και για κάθε άλλη δραστηριότητα που προσιδιάζει στην ανωτέρω αρμοδιότητα, συμπεριλαμβανομένης της δικαστικής εκπροσώπησης και της νομικής υποστήριξης των δικαιωμάτων και συμφερόντων του Φορέα, της επεξεργασίας και υποβολής προτάσεων τροποποίησης της νομοθεσίας που διέπει τη λειτουργία του Κτηματολογίου, της προετοιμασίας σχεδίων κανονιστικών πράξεων που εκδίδονται κατ' εξουσιοδότηση της ίδιας νομοθεσίας και της σύνταξης ερμηνευτικών οδηγιών και εγκυκλίων για την εφαρμογή τους, καθώς και για την εφαρμογή της λειτουργίας του συστήματος μεταγραφών και υποθηκών.

OL αρμοδιότητες των Τμημάτων της Διεύθυνσης Νομικού Έργου Λειτουργούντος Κτηματολογίου ορίζονται ως ακολούθως:

11.1.Το Τμήμα Ελέγχου και Καταχώρισης Πράξεων έχει για το σύνολο της επικράτειας την αποφασιστική αρμοδιότητα του ελέγχου των εγγραπτέων πράξεων της περ. α' της παρ. 3 του άρθρου 15, σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 14Α.

11.2.ΤοΤμήμα Νομικής Υποστήριξης Κτηματολογικών Γραφείων και Υποκαταστημάτων είναι αρμόδιο, ιδίως, για την εν γένει νομική υποστήριξη του Φορέα, των Κτηματολογικών Γραφείων και των υποκαταστημάτων τους, σε ζητήματα ερμηνείας και εφαρμογής της νομοθεσίας για τη λειτουργία του Εθνικού Κτηματολογίου και του συστήματος μεταγραφών και υποθηκών.

11.3.Στους υπηρετούντες στη Διεύθυνση δικηγόρους με έμμισθη εντολή ανατίθενται αρμοδιότητες, ανάλογα με τις εκάστοτε ανάγκες του Φορέα, με απόφαση του Δ.Σ., ύστερα από εισήγηση του προϊσταμένου της Διεύθυνσης.».

4.Μετά από το άρθρο 14 του ν. 4512/2018 προστίθεται άρθρο 14α ως εξής:

«Άρθρο 14Α

Ειδικές ρυθμίσεις για τη Διεύθυνση Νομικού Έργου Λειτουργούντος Κτηματολογίου»

1.Οι αποφάσεις που εκδίδονται από το Τμήμα Ελέγχου και Καταχώρισης Πράξεων της Διεύθυνσης Νομικού Έργου Λειτουργούντος Κτηματολογίου προσβάλλονται ενώπιον του κατά τόπον αρμόδιου κτηματολογικού δικαστή της περιφέρειας του Κτηματολογικού Γραφείου ή του υποκαταστήματος, σύμφωνα με τον ν. 2664/1998 (Α' 275) που αφορά η προς έλεγχο και καταχώριση εγγραπτέα πράξη.

2.Με απόφασή του, ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης, αναθέτει το νομικό έργο στο προσωπικό της παρ. ΙΑ του άρθρου 17 και κατανέμει το προσωπικό ανά κτηματολογικό γραφείο ή υποκατάστημα κατά περίπτωση, ιδίως για τη διεκπεραίωση εκκρεμοτήτων.

3.Για την άσκηση των καθηκόντων τους, οι υπάλληλοι της Διεύθυνσης της παρ. ΙΑ του άρθρου 17, μπορούν να μεταβαίνουν και επιτόπια στα Κτηματολογικό Γραφεία ή υποκαταστήματα, καθώς και σε υποθηκοφυλακεία, έμμισθα και άμισθα, που λειτουργούν μεταβατικά ως Κτηματολογικό Γραφεία, όταν συντρέχει ανάγκη για την εκκαθάριση των εκκρεμοτήτων νομικού ελέγχου και για την παροχή νομικής συνδρομής, προς υποβοήθηση του υπηρετούντος υποθηκοφύλακα, ή του αναπληρωτή του, μετά την παραλαβή της έγγραφης ειδοποίησης της παρ. 1 του άρθρου 38 για την κατάργηση του ίδιου υποθηκοφυλακείου.

4.Με απόφαση του Γενικού Διευθυντή του ν.π.δ.δ. «Ελληνικό Κτηματολόγιο» ορίζεται ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης, ο οποίος πρέπει να έχει ήδη υπηρετήσει ως Προϊστάμενος επιπέδου Τμήματος της Νομικής Διεύθυνσης του Ν.Π.Δ.Δ.. «Ελληνικό Κτηματολόγιο» για τουλάχιστον τρία (3) έτη.

5.Με απόφαση του Γενικού Διευθυντή του ν.π.δ.δ. «Ελληνικό Κτηματολόγιο» δύνανται να ανατίθενται ο νομικός έλεγχος και η καταχώριση πράξεων στη διεύθυνση, κατά παρέκκλιση της κατά τόπο αρμοδιότητας των Κτηματολογικών Γραφείων.

6.Οι δικηγόροι με έμμισθη εντολή και το προσωπικό που υπηρετεί στο Τμήμα Νομικής Υποστήριξης Κτηματολογίου της Νομικής Διεύθυνσης του Φορέα της υποπαρ. 10.2.2 του άρθρου 10, όπως ισχύει έως τη δημοσίευση του παρόντος, μεταφέρονται στη Διεύθυνση Νομικού Έργου Λειτουργούντος Κτηματολογίου και εντάσσονται στο Τμήμα Νομικής Υποστήριξης Κτηματολογικών Γραφείων και Υποκαταστημάτων.»

5.Στο άρθρο 17 του ν. 4512/2018, περί σύστασης οργανικών θέσεων προσωπικού στην Κεντρική και στις Περιφερειακές Υπηρεσίες του Φορέα προστίθεται παρ. ΙΑ ως εξής:

«ΙΑ. ΐ. Στην Κεντρική Υπηρεσία συστήνονται είκοσι πέντε οργανικές (25) θέσεις υπαλλήλων δημοσίου δικαίου, κλάδου ΠΕ Νομικών, με θητεία πέντε (5) ετών. Οι υπηρετούντες στις θέσεις αυτές υπάγονται στη Διεύθυνση Νομικού Έργου Λειτουργούντος Κτηματολογίου της παρ. 11 του άρθρου 13. Η κατοχή της ανωτέρω θέσης συνεπάγεται την αναστολή της άσκησης του οικείου ελεύθερου επαγγέλματος ή λειτουργήματος. Οι θέσεις καλύπτονται σύμφωνα με τα άρθρα 31 έως 35 του ν. 4765/2022 (Α' 6) και το άρθρο 51 του ν. 4622/2019 (Α1133).

ϋ. Για την πρώτη εφαρμονή της παρούσας, οι θέσεις της περ. ί καλύπτονται με διορισμό με επιλαχόντες υποψηφίους της υπό στοιχεία 12250 ΕΞ 2022/31.3.2022 προκήρυξης πλήρωσης θέσεων κτηματολογικών γραφείων και υποκαταστημάτων του Ν.Π.Δ.Δ. «Ελληνικό Κτηματολόγιο», μετά τη σύνταξη ενιαίου πίνακα, κατά φθίνουσα σειρά συνολικής βαθμολογίας, οι οποίοι αποδέχονται τον διορισμό τους με σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου για θητεία πέντε (5) ετών. Για την πρόσληψ η των ανωτέρω εκδίδεται διαπιστωτική πράξη του Διοικητικού Συμβουλίου του Ν.Π.Δ.Δ., ύστερα από έγκριση της επιτροπής της ΠΥΣ 33/2006 (Α'280).»

 

 

Έχει διαβαστεί 396 φορές