x

Σύνδεση

Δεν έχετε λογαριασμό; Εγγραφείτε

Χορήγηση ενίσχυσης σε επιχειρήσεις γεωργικών εκμεταλλεύσεων (Τροπολογία)

Επίσης Τροποποίηση του τρόπου υπολογισμού του ύψους επιδότησης πετρελαίου - Επανακαθορίζονται τα προσόντα των υποψηφίων για την επιλογή στις θέσεις των Διευθυντών των Πρότυπων Σχολείων και των Πειραματικών Σχολείων

Με τροπολογία που κατατέθηκε στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Οικονομικών στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων με τίτλο «Ίδρυση, ανάπτυξη, διαχείριση και λειτουργία των Επιχειρηματικών Πάρκων - Ενιαίο πλαίσιο ρύθμισης για τους φορείς Οργανωμένων Υποδοχέων Μεταποιητικών και Επιχειρηματικών Δραστηριοτήτων και άλλες διατάξεις για την ενίσχυση της ανάπτυξης» προβλέπονται μεταξύ άλλων η δυνατότητα χορήγησης οικονομικής ενίσχυσης σε επιχειρήσεις γεωργικών εκμεταλλεύσεων, λόγω της ενεργειακής κρίσης και της αύξησης του κόστους των λιπασμάτων.

Από τις διατάξεις της ίδιας τροπολογίας προβλέπονται επίσης μεταξύ άλλων και τα ακόλουθα:

1.Τροποποιούνται-συμπληρώνονται διατάξεις του άρθρου 178 του ν.4972/2022 αναφορικά με τον τρόπο υπολογισμού του ύψους της επιδότησης του κόστους του πετρελαίου εσωτερικής καύσης-θέρμανσης.

2.Προβλέπεται η δυνατότητα χορήγησης οικονομικής ενίσχυσης σε επιχειρήσεις γεωργικών εκμεταλλεύσεων, λόγω της ενεργειακής κρίσης και της αύξησης του κόστους των λιπασμάτων. Η σχετική δαπάνη, μέχρι το ποσό των εξήντα εκατομμυρίων (60.000.000) ευρώ, θα βαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό.

Προβλέπονται ί) φορολογικά και άλλα προνόμια για την εν λόγω ενίσχυση, ϋ) κυρώσεις σε περίπτωση παραβάσεων κατά την καταβολή της (καταλογισμός ως αχρεωστήτως καταβληθέντος του σχετικού ποσού και έντοκη επιστροφή του) και iii) παρέχεται εξουσιοδότηση για τη ρύθμιση των σχετικών λεπτομερειών με κ.υ.α.

3.Καταργείται η προϋπόθεση της έγκρισης της αρμόδιας Γενικής Διεύθυνσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, για την ολοκλήρωση της παραχώρησης χρήσης του κλειστού γυμναστηρίου καλαθοσφαίρισης του Ολυμπιακού Αθλητικού Κέντρου Αθήνας «Σπύρος Λούης», στην Ανώνυμη Εταιρεία με την επωνυμία «ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ ΑΘΛΗΤΙΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΚΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ».

4.Διευρύνεται το πεδίο εφαρμογής της παρ. 2 του άρθρου 21 του ν. 4354/2015 περί αμοιβών μελών συλλογικών οργάνων σε περίπτωση λειτουργίας τους εκτός κανονικού ωραρίου εργασίας και εκτός του χρόνου που καλύπτεται από υπερωριακή απασχόληση.

Συγκεκριμένα εντάσσεται στο εν λόγω καθεστώς και η λειτουργία συλλογικών οργάνων, των οποίων η δαπάνη αποζημίωσης των μελών τους καλύπτεται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (Τ.Α.Α.).

5.Χορηγείται παράταση της θητείας του υπηρετούντος Μονίμου Αντιπροσώπου και του Αναπληρωτή Μονίμου Αντιπροσώπου στη Μόνιμη Ελληνική Αντιπροσωπεία στον Οργανισμό Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (Μ.Ε.Α. Ο.Ο.Σ.Α.), έως την ολοκλήρωση της διαδικασίας ανανέωσής της ή του νέου διορισμού και μέχρι έξι (6) μήνες, εφόσον η θητεία του Μονίμου και Αναπληρωτή Μονίμου Αντιπροσώπου δεν ανανεωθεί ή δεν διοριστεί νέος Μόνιμος Αντιπρόσωπος και Αναπληρωτής Μόνιμος Αντιπρόσωπος, αντιστοίχως.

6.Επανακαθορίζονται τα προσόντα των υποψηφίων για την επιλογή στις θέσεις των Διευθυντών των Πρότυπων Σχολείων και των Πειραματικών Σχολείων.

7.α. Επιτρέπεται, στις οριζόμενες περιπτώσεις, η παράλληλη άσκηση καθηκόντων Οργανωτικού Συντονιστή από τον Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου, με την καταβολή μόνο του επιδόματος θέσης ευθύνης που προβλέπεται για τους Οργανωτικούς Συντονιστές. Εάν δε είναι αδύνατη η παράλληλη άσκηση καθηκόντων, τα καθήκοντα Οργανωτικού Συντονιστή ασκεί ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης.

β. Επιτρέπεται, επίσης, η παράλληλη άσκηση καθηκόντων προέδρου της Δευτεροβάθμιας Επιτροπής Διεπιστημονικής Αξιολόγησης (Δ.Ε.Δ.Α.) από Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου για την Ειδική Αγωγή και Ενταξιακή Εκπαίδευση που υπηρετεί σε όμορη Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης, ο οποίος δικαιούται και τις σχετικές δαπάνες μετακίνησης, κατά την κείμενη νομοθεσία. Εάν δεν είναι δυνατή η παράλληλη άσκηση καθηκόντων, καθήκοντα προέδρου της Δ.Ε.Δ.Α. ασκεί ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, στην οποία λειτουργεί η επιτροπή αυτή.

8.Ρυθμίζονται θέματα λειτουργίας του Διεπιστημονικού Οργανισμού Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης (Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.) και συγκεκριμένα:

α. Μετατίθεται το χρονικό διάστημα ολοκλήρωσης των διαδικασιών επιλογής νέου Προέδρου, Αντιπροέδρου και μελών του Δ.Σ.

β. Κατά την πρώτη εφαρμογή του ν.4957/2022, η ισχύς της κ.υ.α. με την οποία καθορίζεται το ύψος του απαιτούμενου παράβολου για διαδικασίες ενώπιον του Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π., ανατρέχει στον χρόνο έναρξης ισχύος του νόμου αυτού (21.7.2022).

9.Συμπληρώνεται το πλαίσιο λειτουργίας των Επαγγελματικών Σχολών Κατάρτισης (Ε.Σ.Κ.) και ορίζεται ότι:

- οι παρεχόμενες ειδικότητες καθορίζονται, κατά την οριζόμενη διαδικασία και με βάση τις ανάγκες της τοπικής αγοράς εργασίας και τις αναπτυξιακές προτεραιότητες της εθνικής οικονομίας, επιτρέπεται δε να παρέχονται πειραματικές ειδικότητες ή ειδικότητες με πιλοτικό πρόγραμμα για την ικανοποίηση εστιασμένων αναγκών ή την εφαρμογή καινοτομικών μεθόδων,

- οι οδηγοί κατάρτισης για τις πειραματικές ειδικότητες τίθενται σε ισχύ και πιστοποιούνται από τον Εθνικό Οργανισμό Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.), κατά τα ειδικότερα οριζόμενα.

10.Επανακαθορίζεται η διαδικασία εκλογής των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Ιδρύματος Ιατροβιολογικών Ερευνών της Ακαδημίας Αθηνών (ΙΙΒΕΑΑ) (άρθρο 73 παρ.θγ, του ν.4610/2019).

 

Διαβάστε ολόκληρη την Τροπολογία

 

ΠΡΟΣΘΗΚΗ -ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ

του Υπουργείου Οικονομικών

στο σχέδιο νόμου

του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων

με τίτλο

«Ίδρυση, ανάπτυξη, διαχείριση και λειτουργία των Επιχειρηματικών Πάρκων - Ενιαίο

πλαίσιο ρύθμισης για τους φορείς Οργανωμένων Υποδοχέων Μεταποιητικών και

Επιχειρηματικών Δραστηριοτήτων και άλλες διατάξεις για την ενίσχυση της ανάπτυξης»

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

 

Άρθρο 1

Επιδότηση πετρελαίου εσωτερικής καύσης - θέρμανσης - Τροποποίηση άρθρου 178 ν.4972/2022

1.Στο άρθρο 178 του ν. 4972/2022 (Α' 181) τροποποιούνται α) η παρ. 1 αα) στο δεύτερο εδάφιο με την προσθήκη της λέξης «άπαξ» και με την αντικατάσταση των λέξεων «και τους εισαγωγείς καυσίμων» από τις λέξεις «τις εταιρείες κατόχους άδειας εμπορίας πετρελαιοειδών προϊόντων κατηγορίας Α και τους κατόχους άδειας πωλητή πετρελαίου θέρμανσης που πραγματοποιούν εισαγωγές», αβ) στο τρίτο εδάφιο, ως προς τον τρόπο υπολογισμού του τελικού συνολικού ύφους της επιδότησης, β) στην παρ. 2 βα) με την προσθήκη παραπομπής στην παρ. 1 και ββ) με τη διαγραφή της φράσης «από τα διυλιστήρια και τις εταιρείες εμπορίας καυσίμων προς τα πρατήρια καυσίμων ή τους εισαγωγείς καυσίμων και τους βιομηχανικούς πελάτες» και το άρθρο 178 διαμορφώνεται ως εξής:

«Άρθρο 178

Επιδότηση πετρελαίου εσωτερικής καύσης -Θέρμανσης

1.Επιδοτείται το κόστος του πετρελαίου εσωτερικής καύσης - θέρμανσης, που διατίθεται στην εσωτερική αγορά από την 14η.10.2022 έως την 31η.12.2022 από τον Κρατικό Προϋπολογισμό. Το ύψος της επιδότησης ανέρχεται σε είκοσι λεπτά (0,20) του ευρώ ανά λίτρο, υπολογιζόμενο άπαξ επί της αξίας των τιμολογίων πώλησης προ Φ.Π.Α., που εκδίδονται από τα διυλιστήρια, τις εταιρείες κατόχους άδειας εμπορίας πετρελαιοειδών προϊόντων κατηγορίας Α που εισάγουν πετρέλαιο θέρμανσης και τους κατόχους άδειας πωλητή πετρελαίου θέρμανσης που πραγματοποιούν εισαγωγές, ως δικαιούχους της επιδότησης. Το τελικό συνολικό ύψος της επιδότησης υπολογίζεται επί των συνολικών λίτρων καυσίμου που διατίθενται, σύμφωνα με τα οριζόμενα στον ν. 3054/2002 (Α' 230), στην εσωτερική αγορά από τους ως άνω δικαιούχους της επιδότησης προς τα πρατήρια καυσίμων, τους πωλητές πετρελαίου θέρμανσης και τους τελικούς καταναλωτές.

2.Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Ανάπτυξης και Επενδύσεων καθορίζονται η διαδικασία χορήγησης της επιδότησης, ο μηχανισμός εκκαθάρισης, βάσει των ποσοτήτων πετρελαίου εσωτερικής καύσης - θέρμανσης που διατίθενται κατά την παρ. 1 στην εσωτερική αγορά και κάθε άλλο θέμα σχετικό με τη χορήγηση της επιδότησης.

3.Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών δύναται να παρατείνεται το χρονικό διάστημα εφαρμογής του παρόντος και να αναπροσαρμόζεται το ποσό της επιδότησης.».

 

Άρθρο 2

Ενίσχυση επιχειρήσεων γεωργικών εκμεταλλεύσεων

1.Σε επιχειρήσεις γεωργικών εκμεταλλεύσεων δύναται να χορηγείται ενίσχυση, σύμφωνα με τους κανόνες κρατικών ενισχύσεων λόγω της ενεργειακής κρίσης και της αύξησης του κόστους των λιπασμάτων. Δικαιούχοι είναι φυσικά πρόσωπα, επαγγελματίες αγρότες, καθώς και νομικά πρόσωπα και νομικές οντότητες. Η σχετική δαπάνη βαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό και δεν υπερβαίνει το συνολικό ποσό των εξήντα εκατομμυρίων (60.000.000) ευρώ.

2.Η ενίσχυση είναι αφορολόγητη, ακατάσχετη και ανεκχώρητη στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης γενικής ή ειδικής διάταξης, μη εφαρμοζομένης της παρ. 1 του άρθρου 47 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (ν. 4172/2013, Α' 167) σε περίπτωση διανομής ή κεφαλαιοποίησής της, δεν υπόκειται σε οποιοδήποτε τέλος, εισφορά ή άλλη κράτηση υπέρ του Δημοσίου, συμπεριλαμβανομένης και της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης του άρθρου 43Α του ν. 4172/2013, δεν δεσμεύεται και δεν συμψηφίζεται με βεβαιωμένα χρέη στη Φορολογική Διοίκηση και το Δημόσιο εν γένει, τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης και τα νομικά πρόσωπά τους, τα ασφαλιστικά ταμεία ή πιστωτικά ιδρύματα και δεν υπολογίζεται στα εισοδηματικά όρια για την καταβολή οποιοσδήποτε παροχής κοινωνικού ή προνοιακού χαρακτήρα.

3.Σε περίπτωση ψευδούς δήλωσης ή σε περίπτωση που διαπιστωθεί μη τήρηση των όρων της ενίσχυσης ή ότι ο λαβών δεν είναι δικαιούχος ή ότι δικαιούται ποσό ενίσχυσης μικρότερο από αυτό που έλαβε, πέραν των προβλεπομένων από άλλες διατάξεις κυρώσεων, το σύνολο ή το υπερβάλλον ποσό ενίσχυσης, κατά περίπτωση, επιστρέφεται στο ελληνικό Δημόσιο ως αχρεωστήτως καταβληθέν εντόκως από τη στιγμή που τέθηκε στη διάθεση του δικαιούχου, με το επιτόκιο ανάκτησης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, όπως αυτό καθορίζεται σύμφωνα με την Ανακοίνωσή της σχετικά με την αναθεώρηση της μεθόδου καθορισμού των επιτοκίων αναφοράς και προεξόφλησης (2008/C14/06) και εισπράττεται σύμφωνα με τον Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων (ν. 4978/2022, Α' 190). Οι οφειλές που βεβαιώνονται δυνάμει της παρούσας καταβάλλονται εφάπαξ και, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης, δεν υπάγονται σε ρύθμιση αποπληρωμής οφειλών βάσει νόμου, δικαστικής απόφασης, συμφωνίας ή απόφασης διοικητικού οργάνου.

4.Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων καθορίζονται η μορφή της ενίσχυσης, η ενωσιακή νομική βάση χορήγησής της και εξειδικεύονται οι δικαιούχοι και η μεθοδολογία προσδιορισμού του ύψους της ενίσχυσης, οι όροι, οι ειδικότερες προϋποθέσεις και η διαδικασία χορήγησης της ενίσχυσης, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και ο τρόπος καταβολής της, οι υποχρεώσεις των δικαιούχων, οι διαδικασίες ελέγχου, ανάκτησης, βεβαίωσης και είσπραξης αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή του παρόντος.

 

Άρθρο 3

Ζητήματα του κλειστού γυμναστηρίου καλαθοσφαίρισης του Ολυμπιακού Αθλητικού Κέντρου Αθήνας «Σπύρος Λούης» - Τροποποίηση παρ. 9 άρθρου 44 ν. 4934/2022

Η έγκριση της παρ. 9 του άρθρου 44 του ν. 4934/2022 (Α' 100), περί παραχώρησης χρήσης του κλειστού γυμναστηρίου καλαθοσφαίρισης του Ολυμπιακού Αθλητικού Κέντρου Αθήνας «Σπύρος Λούης», απαλείφεται, και η παρ. 9 διαμορφώνεται ως εξής:

«9. Το παρόν ισχύει με την επιφύλαξη των κανόνων του ενωσιακού δικαίου περί των κρατικών ενισχύσεων. »

 

Άρθρο 4

Αποζημίωση για συνεδριάσεις συλλογικών οργάνων - Τροποποίηση άρθρου 21 ν.4354/2015

1.Το δεύτερο και το έβδομο εδάφιο της παρ. 2 του άρθρου 21 του ν. 4354/2015 (Α' 176) τροποποιούνται, προκειμένου να συμπεριληφθεί στο ρυθμιστικό πεδίο της εν λόγω διάταξης και η δαπάνη που αφορά σε αποζημίωση μελών συλλογικών οργάνων που καλύπτεται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και η παρ. 2 του άρθρου 21 διαμορφώνεται ως εξής:

«2. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, λόγω της ιδιαίτερης σημασίας του συλλογικού οργάνου για την οικονομία της χώρας ή την αποτελεσματικότερη λειτουργία της Δημόσιας Διοίκησης και την καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη και, προκειμένου περί Ν.Π.Δ.Δ., Ν.Π.Ι.Δ. και Ο.Τ.Α., με βάση το μέγεθος, τη σπουδαιότητα και τα στοιχεία του προϋπολογισμού τους, επιτρέπεται η λειτουργία τους εκτός του κανονικού ωραρίου εργασίας και εκτός του χρόνου που καλύπτεται από υπερωριακή απασχόληση. Σε αυτή την περίπτωση μπορεί να καθορίζεται αποζημίωση κατά μήνα ή κατά συνεδρίαση με κοινή απόφαση του Υπουργού Οικονομικών και του καθ' ύλην αρμόδιου Υπουργού, μόνο εφόσον η σχετική δαπάνη καλύπτεται αποκλειστικά από συγχρηματοδοτούμενα επιχειρησιακά προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή η δαπάνη δεν επιβαρύνει τον Κρατικό Προϋπολογισμό ή η δαπάνη καλύπτεται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Η αποζημίωση αυτή δεν μπορεί να είναι κατά μήνα, μεγαλύτερη από διακόσια πενήντα (250) ευρώ για τον πρόεδρο, διακόσια (200) ευρώ για τα μέλη και εκατόν πενήντα (150) ευρώ για τους γραμματείς. Στους εισηγητές που εκ του νόμου προβλέπεται η συμμετοχή τους, καταβάλλεται αποζημίωση ανά συνεδρίαση, η οποία δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερη από το ποσό των είκοσι (20) ευρώ και για μέχρι πενήντα (50) συνεδριάσεις το έτος. Η ανωτέρω μηνιαία αποζημίωση καταβάλλεται με την προϋπόθεση συμμετοχής σε τέσσερις (4) τουλάχιστον συνεδριάσεις το μήνα. Σε περίπτωση συμμετοχής σε λιγότερες συνεδριάσεις η αποζημίωση περικόπτεται ανάλογα. Σε ειδικές περιπτώσεις, μπορεί, με κοινή απόφαση του Υπουργού Οικονομικών και του καθ' ύλην αρμόδιου Υπουργού, να καθορίζεται αποζημίωση ανά ώρα, έλεγχο, αξιολογούμενο πρόγραμμα ή παραδοτέο έργο, με τον όρο η σχετική δαπάνη να καλύπτεται αποκλειστικά από συγχρηματοδοτούμενα επιχειρησιακά προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή να μην επιβαρύνει τον Κρατικό Προϋπολογισμό ή η δαπάνη να καλύπτεται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Το συνολικό μηνιαίο ποσό της ανωτέρω αποζημίωσης απαγορεύεται να υπερβαίνει το ως άνω όριο της κατά μήνα αποζημίωσης για τα μέλη συλλογικών οργάνων. Σε ειδικές περιπτώσεις το όριο αυτό μπορεί να αυξάνεται μέχρι του ποσού των χιλίων διακοσίων (1.200) ευρώ το μήνα αλλά όχαι πέραν του ποσού των δύο χιλιάδων τετρακοσίων (2.400) ευρώ το έτος, μη υπολογιζόμενου στην περίπτωση αυτή του ορίου της παραγράφου 3».

 

Άρθρο 5

Παράταση θητείας Μονίμου Αντιπροσώπου στη Μόνιμη Ελληνική Αντιπροσωπεία στον Οργανισμό Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΜΕΑ ΟΟΣΑ) - Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 211 ν. 4920/2022

1.Στο τέλος της περ. β' της παρ. 1 του άρθρου 211 του ν. 4920/2022 (Α' 74) προστίθεται δεύτερο εδάφιο και η παρ. 1 διαμορφώνεται ως εξής:

«1. α) Ο Μόνιμος Αντιπρόσωπος και ο Αναπληρωτής Μόνιμος Αντιπρόσωπος διορίζονται με τριετή θητεία που δύναται να ανανεωθεί για μία ακόμη φορά και για ίσο χρονικό διάστημα, β) Ο Μόνιμος Αντιπρόσωπος και ο Αναπληρωτής Μόνιμος Αντιπρόσωπος διορίζονται και παύονται από τα καθήκοντά τους με Προεδρικό Διάταγμα, ύστερα από πρόταση των Υπουργών Οικονομικών και Εξωτερικών.

Αν η θητεία του Μονίμου και του Αναπληρωτή Μονίμου Αντιπροσώπου δεν ανανεωθεί ή δεν διοριστεί νέος Μόνιμος Αντιπρόσωπος και Αναπληρωτής Μόνιμος Αντιπρόσωπος, η θητεία των υπηρετούντων Αντιπροσώπων παρατείνεται αυτοδικαίως έως την ολοκλήρωση της διαδικασίας ανανέωσής της ή του νέου διορισμού, για χρονικό διάστημα που δεν δύναται να υπερβαίνει τους έξι (6) μήνες.

γ) Στις θέσεις των περ. α) και β) του άρθρου 209 διορίζονται μόνιμοι ή με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου υπάλληλοι του δημόσιου τομέα, όπως αυτός ορίζεται στην περ. α' της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α' 143), ή που προέρχονται από διεθνείς οργανισμούς ή ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα ή ερευνητικά κέντρα, οι οποίοι διαθέτουν τα προσόντα που προβλέπονται στο άρθρο 210 για τη θέση αυτή.

Για όσο χρόνο διαρκεί η θητεία στις θέσεις των περ. α) και β) του άρθρου 209, οι οργανικές θέσεις των υπαλλήλων που διορίζονται παραμένουν κενές, μετά δε τη λήξη της θητείας, επανέρχονται αυτοδικαίως στις οργανικές τους θέσεις.»

2.Η ισχύς της παρ. 1 αρχίζει από την 14η.4.2022.

 

Άρθρο 6

Επιλογή Διευθυντών Πρότυπων Σχολείων και Πειραματικών Σχολείων - Αντικατάσταση περ. στ) παρ. 6 άρθρου 31 και παρ. 6 άρθρου 232 ν. 4823/2021

1. Η περ. στ) της παρ. 6 του άρθρου 31 του ν. 4823/2021 (Α' 136), περί των προϋποθέσεων συμμετοχής στη διαδικασία επιλογής για τις θέσεις των Διευθυντών των Πρότυπων Σχολείων (Π.Σ.) και των Πειραματικών Σχολείων (ΠΕΙ.Σ.), αντικαθίσταται ως εξής:

«στ) Υποψήφιοι για τις θέσεις διευθυντών των Πρότυπων Σχολείων (Π.Σ.) και των Πειραματικών Σχολείων (ΠΕΙ.Σ.) μπορεί να είναι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίοι διαθέτουν τα προσόντα άσκησης καθηκόντων διευθυντή στα λοιπά σχολεία της αντίστοιχης βαθμίδας. Επιπλέον, οι υποψήφιοι του πρώτου εδαφίου απαιτείται, από τα τέσσερα (4) έτη διδακτικής υπηρεσίας στην οικεία βαθμίδα εκπαίδευσης, να έχουν διανύσει τουλάχιστον δώδεκα (12) μήνες σε Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. με θετικά αξιολογημένη θητεία, απόσπαση ή διάθεση σε Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ.. Ειδικά στην περίπτωση σχολικών μονάδων που χαρακτηρίζονται αλλά δεν έχουν συμπληρώσει δώδεκα (12) μήνες λειτουργίας ως Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ., οι εκπαιδευτικοί ή οι διευθυντές που υπηρετούσαν σε αυτές κατά τον χρόνο χαρακτηρισμού τους ως Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ., προκειμένου να θέσουν υποψηφιότητα για τις θέσεις του πρώτου εδαφίου, απαιτείται να έχουν διανύσει τουλάχιστον δώδεκα (12) μήνες σε αυτές τις σχολικές μονάδες με οργανική θέση ή με θητεία ως διευθυντές και, ακολούθως, με θητεία ως εκπαιδευτικοί, σύμφωνα με την παρ. 15 του άρθρου 19 του ν. 4692/2020 (A' 111).».

2.Η παρ. 6 του άρθρου 232 του ν. 4823/2021, περί των μεταβατικών διατάξεων του Κεφαλαίου Β' του Μέρους Β' του νόμου αυτού, αντικαθίσταται ως εξής:

«6. Κατά την πρώτη εφαρμογή του παρόντος: α) στη διαδικασία επιλογής για θέσεις διευθυντών Πρότυπων Σχολείων (Π.Σ.) ή Πειραματικών Σχολείων (ΠΕΙ.Σ.) δύνανται να θέτουν υποψηφιότητα όσοι εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της περ. στ) της παρ. 6 του άρθρου 31, ακόμη και αν η θητεία τους και εν γένει η υπηρεσία τους δεν έχει αξιολογηθεί, με εξαίρεση την περίπτωση μη αξιολόγησης της θητείας ή υπηρεσίας τους για τον λόγο ότι έχουν απόσχει από την αξιολογική διαδικασία και β) στους τελικούς πίνακες επιλογής των διευθυντών Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. κατατάσσονται οι υποψήφιοι που έχουν συγκεντρώσει τουλάχιστον τριάντα επτά (37) αξιολογικές μονάδες στα επιμέρους κριτήρια.».

 

Άρθρο 7

Μεταβατικές διατάξεις για τους Οργανωτικούς Συντονιστές και τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου -Τροποποίηση άρθρου 231 ν. 4823/2021

Στο άρθρο 231 του ν. 4823/2021 (Α' 136), περί των μεταβατικών διατάξεων του Κεφαλαίου Α' του Μέρους Β' του νόμου αυτού, επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις:

α) Μετά από την παρ. 1, προστίθεται παρ. ΙΑ, ως εξής:

«ΙΑ. Κατά το χρονικό διάστημα του πρώτου εδαφίου της παρ. 1, αν για οποιονδήποτε λόγο ελλείπει ο Οργανωτικός Συντονιστής ή υπάρχει αδυναμία νόμιμης αναπλήρωσής του, καθήκοντα Οργανωτικού Συντονιστή ασκεί παράλληλα ο Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου, ο οποίος υπηρετεί στην έδρα του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. και διαθέτει τη μεγαλύτερη συνολική εκπαιδευτική υπηρεσία ή, αν περισσότεροι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου διαθέτουν την ίδια συνολική εκπαιδευτική υπηρεσία, αυτός στον οποίο ανατίθενται τα εν λόγω παράλληλα καθήκοντα από τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης. Η ανάθεση των παράλληλων καθηκόντων στον Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου του πρώτου εδαφίου γίνεται με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης. Κατά τη διάρκεια της άσκησης των παράλληλων καθηκόντων καταβάλλεται στον Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου ως επίδομα θέσης ευθύνης μόνο το επίδομα που λαμβάνουν οι Οργανωτικοί Συντονιστές των ΠΕ.Κ.Ε.Σ. σύμφωνα με την παρ. 6. Αν δεν καταστεί δυνατή η ανάθεση παράλληλων καθηκόντων σύμφωνα με το πρώτο εδάφιο, καθήκοντα Οργανωτικού Συντονιστή ασκεί ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης.».

β) Μετά από την παρ. 7, προστίθεται παρ. 7Α, ως εξής:

«7Α. Αν Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου για την Ειδική Αγωγή και Ενταξιακή Εκπαίδευση εντός μίας Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης ελλείπει για οποιονδήποτε λόγο ή απουσιάζει ή αδυνατεί ή κωλύεται να ασκήσει καθήκοντα προέδρου σε Δ.Ε.Δ.Α. που λειτουργεί κατά την παρ. 7, καθήκοντα προέδρου αυτής ασκεί παράλληλα ο Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου για την Ειδική Αγωγή και Ενταξιακή Εκπαίδευση, ο οποίος υπηρετεί σε όμορη Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης και διαθέτει τη μεγαλύτερη συνολική εκπαιδευτική υπηρεσία ή, αν περισσότεροι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου για την Ειδική Αγωγή και Ενταξιακή Εκπαίδευση διαθέτουν την ίδια συνολική εκπαιδευτική υπηρεσία, αυτός που διαθέτει τη μεγαλύτερη συνολική υπηρεσία ασκώντας τα περισσότερο συναφή προς τις αρμοδιότητες της εν λόγω επιτροπής καθήκοντα. Η ανάθεση των παράλληλων καθηκόντων στον Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου για την Ειδική Αγωγή και Ενταξιακή Εκπαίδευση του πρώτου εδαφίου γίνεται με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης προέλευσής του, στην οποία ασκεί τα κύρια καθήκοντά του, κατόπιν αιτήματος του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης υποδοχής του, στη Δ.Ε.Δ.Α. της οποίας ανατίθενται παράλληλα καθήκοντα προέδρου. Δαπάνες μετακίνησης και διανυκτέρευσης του Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου για την Ειδική Αγωγή και Ενταξιακή Εκπαίδευση που προκαλούνται κατά την άσκηση των παράλληλων καθηκόντων του πρώτου εδαφίου βαρύνουν την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης προέλευσης του Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου για την Ειδική Αγωγή και Ενταξιακή Εκπαίδευση, η οποία εκδίδει και τη σχετική απόφαση μετακίνησης σύμφωνα με τους όρους που διέπουντις αποζημιώσεις λόγω μετακίνησης. Αν δεν καταστεί δυνατή η ανάθεση παράλληλων καθηκόντων σύμφωνα με το πρώτο εδάφιο, καθήκοντα προέδρου της Δ.Ε.Δ.Α. ασκεί ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, στην οποία η επιτροπή αυτή λειτουργεί.».

 

Άρθρο 8

Ρυθμίσεις για τον Διεπιστημονικό Οργανισμό Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης - Τροποποίηση άρθρων 301, 479 και 480 ν. 4957/2022

1.Στην παρ. 5 του άρθρου 301 του ν. 4957/2022 (Α' 141), περί των αρμοδιοτήτων του Προέδρου του Διεπιστημονικού Οργανισμού Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης (Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.), προστίθεται περ. ι) ως εξής:

«ι) εκδίδει, κατόπιν εισήγησης του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Ακαδημαϊκής Αναγνώρισης, βεβαίωση ότι το γνωστικό αντικείμενο των μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών και των διδακτορικών διπλωμάτων που χορηγούνται από εκπαιδευτικά ιδρύματα της αλλοδαπής εμπίπτει στις επιστήμες της αγωγής.».

2.α) Το πρώτο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 479 του ν. 4957/2022, περί των μεταβατικών διατάξεων του Κεφαλαίου Α' του Μέρους Β' του νόμου αυτού, τροποποιείται, α) ως προς την αναλυτική γραφή του αρκτικόλεξου «Δ.Σ.» καιβ) ως προς την καταληκτική ημερομηνία, μέχρι την οποία ο Πρόεδρος, οι Αντιπρόεδροι και τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του

Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π., που υπηρετούσαν κατά την έναρξη ισχύος του ν. 4957/2022, συνεχίζουν να ασκούν τα καθήκοντά τους, και η παρ. 1 διαμορφώνεται ως εξής:

«1. Ο Πρόεδρος, οι Αντιπρόεδροι και τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου (Δ.Σ.) του Διεπιστημονικού Οργανισμού Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης (Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.) που υπηρετούν κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος συνεχίζουν να ασκούν τα καθήκοντά τους το αργότερο έως την 31η.12.2022. Μέχρι το αργότερο την ημερομηνία αυτή ολοκληρώνονται οι διαδικασίες επιλογής νέου Προέδρου, Αντιπροέδρου και μελών του Δ.Σ., σύμφωνα με τον παρόντα. Με τη δημοσίευση της πράξης ορισμού των προσώπων του προηγούμενου εδαφίου λήγει αυτοδικαίως και αζημίως η θητεία των προσώπων του πρώτου εδαφίου. Έως τον διορισμό Γενικού Διευθυντή, ο Γενικός Διευθυντής ορίζεται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων.».

β) Η ισχύς της περ. α) άρχεται από την 30ή.9.2022.

3.α) Στο άρθρο 479 του ν. 4957/2022 προστίθεται παρ. 3 ως εξής:

«3. Κατά την πρώτη εφαρμογή του παρόντος, η ισχύς της κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών και Παιδείας και Θρησκευμάτων για τον καθορισμό του ύψους του παράβολου υπέρ του Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π., σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 302, σε συνδυασμό με τις παρ. 2 και 10 του άρθρου 310, την παρ. 4 του άρθρου 312 και την παρ. 2 του άρθρου 443, ανατρέχει στον χρόνο έναρξης ισχύος του παρόντος.».

β) Η παρ. 5 του άρθρου 480 του ν. 4957/2022, περί των μεταβατικών διατάξεων του Κεφαλαίου Β' του Μέρους Β' του νόμου αυτού, καταργείται.

γ) Η ισχύς των περ. α) και β) άρχεται από την έναρξη ισχύος του ν. 4957/2022.

 

Άρθρο 9

Ρυθμίσεις για τις Επαγγελματικές Σχολές Κατάρτισης του ν. 4763/2020

1.Στον ν. 4763/2020 (Α' 254), μετά από το άρθρο 11 προστίθεται άρθρο 11Α, ως εξής: «Άρθρο 11Α

Ειδικότητες των Επαγγελματικών Σχολών Κατάρτισης

Στις Ε.Σ.Κ. παρέχονται ειδικότητες, οι οποίες καθορίζονται με βάση τις ανάγκες της τοπικής αγοράς εργασίας και τις αναπτυξιακές προτεραιότητες της εθνικής οικονομίας, σύμφωνα με την παρ. 19 του άρθρου 15. Με την ίδια διαδικασία, δύναται να παρέχονται πειραματικές ειδικότητες ή ειδικότητες με πιλοτικό πρόγραμμα για την ικανοποίηση εστιασμένων αναγκών της οικονομίας ή την εφαρμογή καινοτομικών μεθόδων ή πιλοτικών θεματικών ενοτήτων.».

2.Στο άρθρο 15 του ν. 4763/2020, περί των εξουσιοδοτικών διατάξεων του Κεφαλαίου Γ' του Μέρους Α' του νόμου αυτού, προστίθεται παρ. 19, ως εξής : 

«19. Με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Ε.Ε.Κ.Δ.Β.Μ.&Ν., η οποία εκδίδεται ύστερα από εισήνηση του Κ.Σ.Ε.Ε.Κ., καθορίζονται, προστίθενται, τροποποιούνται, αντιστοιχίζονται, συνχωνεύονται ή καταργούνται οι ειδικότητες που παρέχονται από τις Ε.Σ.Κ..».

3.Το πρώτο εδάφιο της παρ. 4 του άρθρου 41 του ν. 4763/2020, περίτων οδηγών κατάρτισης σύμφωνα με τους οποίους παρέχονται οι πειραματικές ειδικότητες ή οι ειδικότητες με πιλοτικό πρόγραμμα στα Πειραματικά και Θεματικά Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.), καθώς και στις Πειραματικές Επαγγελματικές Σχολές (ΕΠΑ.Σ.) Μαθητείας της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.), τροποποιείται, ώστε να αφορά και τις Επαγγελματικές Σχολές Κατάρτισης (Ε.Σ.Κ.), και η παρ. 4 διαμορφώνεται ως εξής:

«4. Για τους οδηγούς κατάρτισης, σύμφωνα με τους οποίους παρέχονται οι πειραματικές ειδικότητες ή οι ειδικότητες με πιλοτικό πρόγραμμα στα Πειραματικά και Θεματικά Ι.Ε.Κ., καθώς και στις Πειραματικές ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.) και στις Ε.Σ.Κ., δεν είναι υποχρεωτική η εφαρμογή του δεύτερου εδαφίου της παρ. 1. Οι οδηγοί κατάρτισης της παρούσας τίθενται σε ισχύ με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης, Διά Βίου Μάθησης και Νεολαίας (Ε.Ε.Κ.Δ.Β.Μ. & Ν.) για πειραματική και πιλοτική εφαρμογή. Η πιστοποίηση των οδηγών κατάρτισης της παρούσας πραγματοποιείται από τον Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. μετά την ολοκλήρωση δύο (2) κύκλων κατάρτισης και κατόπιν αξιολόγησης της εφαρμογής τους από τα οικεία Συ μβούλια Σύνδεσης με την Παραγωγή και την Αγορά Εργασίας (Σ.Σ.Π.Α.Ε.) και εισήγησης του Κεντρικού Συμβουλίου Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Κ.Σ.Ε.Ε.Κ.).».

 

Άρθρο 10

Εκλογή των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Ιδρύματος Ιατροβιολογικών Ερευνών της Ακαδημίας Αθηνών - Αντικατάσταση υποπερ. γγ περ. γ παρ. 3 άρθρου 155 ν. 4635/2019

Η υποπερ. γγ της περ. γ της παρ. 3 του άρθρου 155 του ν. 4635/2019 (Α' 167), περί του Διοικητικού Συμβουλίου του Ιδρύματος Ιατροβιολογικών Ερευνών της Ακαδημίας Αθηνών, αντικαθίσταται ως εξής:

«γγ. Το Διοικητικό Συμβούλιο του Ιδρύματος Ιατροβιολογικών Ερευνών της Ακαδημίας Αθηνών (ΙΙΒΕΑΑ) είναι επταμελές και αποτελείται από τακτικά μέλη της Ακαδημίας Αθηνών που εκλέγονται με μυστική ψηφοφορία για πενταετή θητεία, με δυνατότητα επανεκλογής. Η εκλογή των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου γίνεται κατά την ακόλουθη σειρά: Από την Α' τάξη (Θετικών Επιστημών) εκλέγονται πέντε (5) μέλη, εκ των οποίων τρεις (3) Ακαδημαϊκοί που κατέχουν έδρα Ιατρικής ή Βιολογίας και δύο (2) Ακαδημαϊκοί συναφών ειδικοτήτων, όπως των Φυσικών, Χημικών, Περιβαλλοντικών και Μαθηματικών Επιστημών. Αν δεν επαρκούν ή δεν είναι εκλόγιμοι οι κατέχοντες έδρα Ιατρικής ή Βιολογίας για την κάλυψη των τριών (3) θέσεων, εκλέγονται μη τακτικά μέλη της Α' Τάξης με την ειδικότητα ιατρού ή βιολόγου. Όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία της εκλογής των πέντε (5) μελών από την Α' τάξη, η Ολομέλεια της Ακαδημίας Αθηνών εκλέγει τα λοιπά δύο (2) μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου μεταξύ των τακτικών μελών των δύο άλλων Τάξεων (Β' και Γ'), κατά προτεραιότητα κατόχους εδρών νομικής ή οικονομικής επιστήμης. Τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου επιδεικνύουν αντικειμενική και αμερόληπτη κρίση κατά την άσκηση των  καθηκόντων τους. Πριν από τη μυστική ψηφοφορία ελέγχεται αν υφίστανται συγκρούσεις συμφερόντων που παρεμποδίζουν τη δυνατότητά τους να ασκούν τα καθήκοντά τους ανεξάρτητα και αντικειμενικά ή αν έχουν κώλυμα για άλλους λόγους. Κώλυμα θεωρείται ότι έχουν και αυτοί που είναι μέλη Διοικητικών Συμβουλίων είτε Ιδρυμάτων είτε γενικά νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου, που επιδιώκουν τους ίδιους ή παρεμφερείς σκοπούς με αυτούς του ΙΙΒΕΑΑ. Στην περίπτωση που καθυστερεί η σύμφωνη με τα ανωτέρω εκλογή από την Α' τάξη των πέντε (5) μελών, η Σύγκλητος της Ακαδημίας Αθηνών μπορεί να θέσει προθεσμία δύο (2) μηνών στην Α' τάξη για την εν λόγω εκλογή. Αν παρέλθει άπρακτη η προθεσμία αυτή, η αρμοδιότητα εκλογής των πέντε (5) μελών του Διοικητικού Συμβουλίου από την Α' τάξη περιέρχεται στη Σύγκλητο, η οποία τηρεί τα παραπάνω κριτήρια εκλογής. Μετά την εκλογή των επτά (7) μελών το Διοικητικό Συμβούλιο συγκροτείται σε σώμα, εκλέγοντας Πρόεδρο, Αντιπρόεδρο και Γραμματέα. Η εκλογή και η συγκρότηση του Διοικητικού Συμβουλίου επικυρώνονται με απόφαση του Υπουργού, ο οποίος ελέγχει τη νομιμότητα των πράξεων αυτών. Με την απόφαση του προηγούμενου εδαφίου λήγει η θητεία του υπηρετούντος Διοικητικού Συμβουλίου.».

 

Κατεβάστε εδώ την Τροπολογία

 

Έχει διαβαστεί 583 φορές

Τελευταία Νέα