x

Σύνδεση

Δεν έχετε λογαριασμό; Εγγραφείτε

Στη Βουλή το νομοσχέδιο για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτισης

Αλλαγές στα ΙΕΚ - επαναπροσδιορίζεται το πλαίσιο λειτουργίας των ΕΠΑ.Λ.

Κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο για την «Ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης», με βασική στόχευση τη βελτίωση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης στην Ελλάδα και την καλύτερη ευθυγράμμισή της με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας.

Με το νομοσχέδιο μετονομάζονται τα Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.) σε Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Α.Ε.Κ.) και, αντίστοιχα, τα Ι.Ε.Κ. Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης σε Σ.Α.Ε.Κ. για Άτομα με Αναπηρία.

Επιπλέον εισάγονται διατάξεις σχετικά με τη λειτουργία των Κέντρων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Κ.Ε.Ε.Κ.) και αναδιαρθρώνονται, τα Επαγγελματικά Λύκεια.

 

Αναλυτικά με το σχέδιο νόμου, προβλέπονται τα εξής:

I.Προσδιορίζονται ο σκοπός και το αντικείμενο των προτεινομένων διατάξεων.(άρθρα 1-2)

II.Τροποποιείται ο ν.4763/2020 και εισάγονται νέες ρυθμίσεις σχετικά με την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση.

Ειδικότερα:

Ι.α. Μετονομάζονται:

-τα Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.), δημόσια και ιδιωτικά, σε Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Α.Ε.Κ.),

-τα Ι.Ε.Κ. Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, δημόσια και ιδιωτικά, σε Σ.Α.Ε.Κ. για άτομα με αναπηρία.

β. Παρέχεται δυνατότητα ίδρυσης Σ.Α.Ε.Κ. για άτομα με αναπηρία, για τις περιπτώσεις ατόμων με αναπηρία, τα οποία τεκμηριωμένα δεν μπορούν να φοιτήσουν σε Σ.Α.Ε.Κ., που απευθύνονται στον γενικό πληθυσμό.

γ. Προσδιορίζονται οι επιμέρους τομείς στους οποίους διαρθρώνονται οι προαναφερόμενες Σ.Α.Ε.Κ, ήτοι, ο Τομέας Επαγγελματικής Κατάρτισης και ο Τομέας Επαγγελματικής Ανάπτυξης και Συμβουλευτικής, ο οποίος αποτελείται από τα Γ ραφεία Επαγγελματικής Ανάπτυξης και Σταδιοδρομίας (Γ.Ε.Α.Σ.) των Σ.Α.Ε.Κ. και δύναται να χρηματοδοτείται από εθνικούς ή ενωσιακούς πόρους.

Καθορίζονται οι αρμοδιότητες των Σ.Α.Ε.Κ,, που πραγματοποιούνται μέσω των επιμέρους Τομέων αυτών και οι αρμοδιότητες των Γ.Ε.Α.Σ. των Σ.Α.Ε.Κ. καθώς και οι πρόσθετες εξειδικευμένες αρμοδιότητες των Σ.Α.Ε.Κ. για άτομα με αναπηρία.(άρθρα 3-9) 3. Παρέχεται η δυνατότητα χρηματοδότησης από εθνικούς ή ενωσιακούς πόρους των προγραμμάτων αναβάθμισης δεξιοτήτων και επικαιροποίησης γνώσεων και των προγραμμάτων εκπαίδευσης εκπαιδευτών πρακτικής άσκησης, τα οποία παρέχονται από τον Τομέα Επαγγελματικής Κατάρτισης της Σ.Α.Ε.Κ.(άρθρο 10)

4. α.Προβλέπεται η λειτουργία στις Σ.Α.Ε.Κ. ηλεκτρονικής πύλης και ειδικής ηλεκτρονικής εφαρμογής, πλήρως προσβάσιμων και στα άτομα με αναπηρία, μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (ΕΨΠ - gov.gr), οι οποίες φιλοξενούν τις οριζόμενες λειτουργίες.

β. Όλοι οι καταρτιζόμενοι και απόφοιτοι του επιπέδου 5 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων (Ε.Π.Π.) αποκτούν πρόσβαση σε ειδική εφαρμογή, η οποία ενημερώνεται σε πραγματικό χρόνο για τις ευκαιρίες, τα εκπαιδευτικά επιτεύγματα και τη σωρευμένη επαγγελματική τους εμπειρία.

γ. Είναι δυνατή η έκδοση ψηφιακών πιστοποιητικών από κάθε αρμόδιο φορέα στον οποίο λειτουργούν Σ.Α.Ε.Κ. μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (ΕΨΠ - gov.gr).(άρθρο 11)

5.Παρέχονται οι απαιτούμενες εξουσιοδοτήσεις για τη ρύθμιση, με κ.υ.α., θεμάτων σχετικά με την ίδρυση Σ.Α.Ε.Κ. για άτομα με αναπηρία, τον καθορισμό του ύψους και του τρόπου κάλυψης των δαπανών για την οργάνωση και την πραγματοποίηση των προγραμμάτων αναβάθμισης δεξιοτήτων και επικαιροποίησης γνώσεων καθώς και των προγραμμάτων εκπαίδευσης εκπαιδευτών πρακτικής άσκησης των επιχειρήσεων υποδοχής, τη λειτουργία της ηλεκτρονικής πύλης, κ.λπ. (άρθρο 12)

6.Εισάγονται διατάξεις σχετικά με τη λειτουργία των Κέντρων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Κ.Ε.Ε.Κ.) και συγκεκριμένα:

α. Ορίζεται η αποστολή των Κέντρων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Κ.Ε.Ε.Κ.), τα οποία αποτελούν υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και υπάγονται στη Γενική Γραμματεία Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης (Γ.Γ.Ε.Ε.Κ. & Δ.Β.Μ.).

β. Καθορίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις ίδρυσης των Κ.Ε.Ε.Κ. και προσδιορίζονται οι εκπαιδευτικές δομές επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, που εντάσσονται σε αυτά, ήτοι: υποχρεωτικά, Πρότυπο Επαγγελματικό Λύκειο (Π.ΕΠΑ.Λ.), ή Επαγγελματικό Λύκειο (ΕΠΑ.Λ.) και ένα (1) Εργαστηριακό Κέντρο (Ε.Κ.) και τουλάχιστον μία (1) από υις ακόλουθες δομές: Επαγγελματική Σχολή Κατάρτισης - Ε.Σ.Κ. και Σχολή Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Α.Ε.Κ.).

Μπορεί επιπλέον να παρέχεται στα Κ.Ε.Ε.Κ. το Μεταλυκειακό Έτος- Τάξη Μαθητείας, το οποίο εντάσσεται στο Επίπεδο πέντε (5) του Ε.Π.Π.

γ. Προβλέπεται η δυνατότητα σύστασης σε κάθε Κ.Ε.Ε.Κ., ενός (1) Θεματικού Ερευνητικού Ινστιτούτου Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Θ.Ε.Ι.Ε.Ε.Κ.), ύστερα από εισήγηση του Οργανωτικού Συντονιστή του Κ.Ε.Ε.Κ., κατά τα ειδικότερα οριζόμενα.

Τα Θ.Ε.Ι.Ε.Ε.Κ., μετά από εισήγηση του Συμβουλίου του Κ.Ε.Ε.Κ., συστήνουν ομάδες εργασίας για τη μελέτη ζητημάτων, που σχετίζονται με την υλοποίηση του σκοπού τους.

Καθορίζεται η διαδικασία επιλογής των ειδικοτήτων που παρέχονται και λειτουργούν στις εκπαιδευτικές δομές, που εντάσσονται σε Κ.Ε.Ε.Κ., κατά τα ειδικότερα οριζόμενα.

δ. Ορίζονται τα όργανα διοίκησης του Κ.Ε.Ε.Κ., ήτοι: ί) το Συμβούλιο του Κ.Ε.Ε.Κ. και ίί) ο Οργανωτικός Συντονιστής του Κ.Ε.Ε.Κ., ο οποίος προεδρεύει του Συμβουλίου.

Καθορίζονται ο τρόπος συγκρότησης του Συμβουλίου του Κ.Ε.Ε.Κ., οι αρμοδιότητες και η σύνθεσή του.

ε. Σε κάθε Κ.Ε.Ε.Κ. συστήνεται θέση Οργανωτικού Συντονιστή, με τις οριζόμενες αρμοδιότητες, ο οποίος επιλέγεται κατόπιν ανοικτής πρόσκλησης, και τοποθετείται ή αποσπάται με απόφαση του αρμόδιου, κατά περίπτωση οργάνου, σύμφωνα με την οριζόμενη διαδικασία.

Προσδιορίζεται η διάρκεια της θητείας του Οργανωτικού Συντονιστή του Κ.Ε.Ε.Κ., η οποία μπορεί να λήξει πρόωρα, με απόφαση του αρμόδιου Υπουργού, για σπουδαίο λόγο, χωρίς να γεννάται δικαίωμα αποζημίωσης ή άλλης αξίωσης του υπαλλήλου.

Ο Οργανωτικός Συντονιστής του Κ.Ε.Ε.Κ. διατηρεί το μισθολογικό κλιμάκιο στο οποίο έχει καταταγεί κατά την τοποθέτηση ή απόσπασή του και λαμβάνει επίδομα Προϊσταμένου Γενικής Διεύθυνσης και η αμοιβή του μπορεί να χρηματοδοτείται από εθνικούς ή ενωσιακούς πόρους.

στ. Λειτουργεί σε κάθε Κ.Ε.Ε.Κ. Γραφείο Επαγγελματικής Ανάπτυξης και Σταδιοδρομίας (Γ.Ε.Α.Σ.), το οποίο έχει ως αποστολή την παροχή υπηρεσιών συμβουλευτικής υποστήριξης σε μαθητές, μαθητευόμενους και καταρτιζόμενους που φοιτούν στις δομές του Κ.Ε.Ε.Κ. καθώς και την ενεργό προώθηση συνεργειών με φορείς, σε κλαδικό, τοπικό και περιφερειακό επίπεδο για τις προοπτικές ένταξης στην αγορά εργασίας.

Προσδιορίζονται οι ειδικότερες αρμοδιότητες των Γ.Ε.Α.Σ. των Κ.Ε.Ε.Κ., τα οποία στελεχώνονται με:

ΐ) Συντονιστές Συμβούλους [απασχολείται, σε κάθε Γ.Ε.Α.Σ. του Κ.Ε.Ε.Κ., ένας (1) Συντονιστής Σύμβουλος για κάθε εκατόν πενήντα (150) μαθητές, μαθητευομένους και καταρτιζόμενους],

ii) Ψυχολόγους και Κοινωνικούς Λειτουργούς [απασχολούνται, σε κάθε Γ.Ε.Α.Σ. του Κ.Ε.Ε.Κ., ένας (1) ψυχολόγος και ένας (1) κοινωνικός λειτουργός για κάθε διακόσιους (200) μαθητές, μαθητευομένους και καταρτιζόμενους].

ζ. Παρέχεται η δυνατότητα χρηματοδότησης της λειτουργίας και της στελέχωσης των Γ.Ε.Α.Σ., που λειτουργούν σε Κ.Ε.Ε.Κ., από εθνικούς ή ενωσιακούς πόρους.

η. Αναστέλλεται η λειτουργία του Γ.Ε.Α.Σ. που λειτουργεί στη Σ.Α.Ε.Κ., αν ιδρυθεί Κ.Ε.Ε.Κ. στο οποίο εντάσσεται Σ.Α.Ε.Κ., και οι αρμοδιότητές του μεταφέρονται αυτοδικαίως στο Γ.Ε.Α.Σ. του Κ.Ε.Ε.Κ.

θ. Δημιουργείται στα Γ.Ε.Α.Σ. των Κ.Ε.Ε.Κ. βάση δεδομένων, στην οποία καταχωρίζονται τα οριζόμενα στοιχεία.

ι. Παρέχονται οι απαιτούμενες εξουσιοδοτήσεις για τη ρύθμιση, με τις κατά περίπτωση προβλεπόμενες κανονιστικές πράξεις, θεμάτων σχετικά με:

τον τρόπο κάλυψης των δαπανών ίδρυσης και λειτουργίας των ΚΕ.Ε.Κ., τη σύσταση, οργάνωση και λειτουργία των Θ.Ε.Ι.Ε.Ε.Κ. καθώς και τον τρόπο καταβολής της χρηματοδότησης αυτών από εθνικούς και ενωσιακούς πόρους,

τον αριθμό και το ύψος της αμοιβής των Συντονιστών Συμβούλων, των Ψυχολόγων και των Κοινωνικών Λειτουργών,

την οργάνωση και τη λειτουργία της βάσης δεδομένων σε κάθε Γ.Ε.Α.Σ., κ.λπ.(άρθρο 13)

7.α. Επανακαθορίζεται ο αριθμός των Υποδιευθυντών που τοποθετούνται στα Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια (Π.ΕΠΑ.Λ.) και ορίζονται μέχρι και τέσσερεις (4) Υποδιευθυντές, ανάλογα με τον αριθμό των μαθητών που φοιτούν στα συγκεκριμένα σχολεία.

β. Προβλέπεται, για τους Τομεάρχες των Π.ΕΠΑΛ., η καταβολή επιδόματος θέσης ευθύνης, που καταβάλλεται στους Υποδιευθυντές σχολικών μονάδων, ύψους 195 ευρώ μηνιαία (άρθρο 16, παρ. 1 περ. β υποπερ. ιι, του του ν.4354/2015).

γ. Επανακαθορίζεται το πρόγραμμα πρακτικής άσκησης κατά τη διάρκεια της φοίτησης στα Π.ΕΠΑ.Λ.

δ. Επιτρέπεται να διδάξουν στα Π.ΕΠΑ.Λ., μέχρι ένα (1) μήνα, επισκέπτες εκπαιδευτικοί του εξωτερικού με εμπειρία στην επαγγελματική εκπαίδευση.

ε. Καθορίζονται στον εκπαιδευτικό οδηγό των Π.ΕΠΑ.Λ., μεταξύ των άλλων, οι όροι και οι προϋποθέσεις για τον σχεδίασμά οργανωμένων προγραμμάτων δημιουργίας εικονικών επιχειρήσεων.

στ. Παρέχονται οι απαιτούμενες εξουσιοδοτήσεις για τη ρύθμιση, με υπουργικές αποφάσεις, επιμέρους θεμάτων, που αφορούν στα Π.ΕΠΑ.Λ. (άρθρα 14-17)

III.Τροποποιείται ο ν.4186/2013 σχετικά με τη λειτουργία των Επαγγελματικών Λυκείων και επανακαθορίζεται ο σκοπός και το πλαίσιο λειτουργίας των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑ.Λ.).

Ειδικότερα, προβλέπονται μεταξύ άλλων, τα εξής:

Ι.α. Επανακαθορίζονται οι σκοποί των ΕΠΑ.Λ., στους οποίους περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, και η προαγωγή της εκπαιδευτικής έρευνας στην πράξη, η ανάπτυξη ερευνητικών και εκπαιδευτικών ευρωπαϊκών και διεθνών συνεργασιών, η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών των επαγγελματικών ειδικοτήτων, κ.λπ.

β. Επαναπροσδιορίζεται το πλαίσιο λειτουργίας των ΕΠΑ.Λ., τα οποία αποτελούν σχολικές μονάδες που ανήκουν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και διακρίνονται σε ημερήσια και εσπερινά.(άρθρο 18)

2.α. Επανακαθορίζεται ο αριθμός των Υποδιευθυντών που τοποθετούνται στα ΕΓΤΑ.Λ. και ορίζονται μέχρι και τέσσερεις (4) Υποδιευθυντές, ανάλογα με τον αριθμό των μαθητών που φοιτούν στα συγκεκριμένα σχολεία.

β. Επιτρέπεται η λειτουργία ενός (1) μόνο ΕΠΑ.Λ., στην περίπτωση λειτουργίας συστεγαζόμενων ΕΠΑ.Λ. στον ίδιο κύκλο λειτουργίας. Στην περίπτωση αυτή, λειτουργεί Γραμματεία, η οποία στελεχώνεται με εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που αποσπώνται, με αίτησή τους, για την άσκηση διοικητικού έργου στο ΕΓΤΑ.Λ.

Ορίζεται ότι, σε περίπτωση που ο αριθμός των θεματικών αιθουσών διδασκαλίας δεν επαρκεί για τη διδασκαλία του συνόλου των μαθημάτων, επιτρέπεται οι αίθουσες διδασκαλίας να είναι διαθεματικές.(άρθρο 19)

3.Επανακαθορίζονται τα όργανα διοίκησης των ΕΓΤΑ.Λ., αρμόδια για την

καθημερινή λειτουργία τους (ο Διευθυντής, ο ή οι Υποδιευθυντής/ Υποδιευθυντές, η Επιτροπή Συντονισμού του Επαγγελματικού Λυκείου (Ε.Σ.ΕΓΤΑ.Λ.) και ο Σύλλογος Διδασκόντων), και καταβάλλεται στους Διευθυντές και τους Υποδιευθυντές αυτών το προβλεπόμενο επίδομα θέσης ευθύνης των υποπερ. ζζ και ιι της περ. β της παρ. 1 του άρθρου 16 του ν.4354/2015.(άρθρο 20)

4. α.Συστήνεται σε κάθε ΕΓΤΑ.Λ., το οποίο δεν εντάσσεται σε Κ.Ε.Ε.Κ., Επιτροπή Συντονισμού του Επαγγελματικού Λυκείου (Ε.Σ.ΕΓΤΑ.Λ.), η οποία αποτελεί όργανο διοίκησης του ΕΓΤΑ.Λ.

β. Καθορίζονται ο τρόπος συγκρότησης της Ε.Σ.ΕΓΤΑ.Λ. και οι ασκούμενες αρμοδιότητες αυτής, τα μέλη της οποίας ορίζονται για τετραετή θητεία.(άρθρο 21)

5. α.Ορίζονται, σε κάθε ΕΠΑ.Λ., εκπαιδευτικοί του ΕΠΑ.Λ. ως Τομεάρχες ΕΠΑ.Λ., αντίστοιχοι σε αριθμό και ειδικότητα με τους τομείς που λειτουργούν στο ΕΠΑ.Λ., καθώς και ένας (1) Τομεάρχης ΕΠΑ.Λ. Γενικών Μαθημάτων, οι οποίοι ασκούν τις οριζόμενες αρμοδιότητες.

β. Καταβάλλεται στους Τομεάρχες ΕΠΑ.Λ. το επίδομα θέσης ευθύνης Υποδ/ντών σχολικών μονάδων (άρθρο 16 παρ. 1 περ. β υποπερ. ιι, του ν.4354/2015), ύψους 195 ευρώ.(άρθρο 22)

6. α. Επιτρέπεται στα ΕΓΤΑ.Λ. να συνεργάζονται με επιχειρήσεις του δημόσιου ή ιδιωτικού τομέα και να εφαρμόζουν νέες εκπαιδευτικές μεθόδους με καινοτόμες προσεγγίσεις διδασκαλίας και πρακτικής άσκησης.

β. Επανακαθορίζονται ζητήματα σχετικά με την πρακτική άσκηση κατά τη διάρκεια της φοίτησης στην Γ' τάξη των ΕΠΑ.Λ. (είκοσι δύο (22) ημέρες συνεχόμενα ή τμηματικά).

γ. Ορίζεται ότι η έκδοση των πιστοποιητικών υγείας και οι ιατρικές πράξεις, που απαιτούνται για την πρακτική άσκηση των μαθητών σε χώρους εργασίας, γίνονται δωρεάν από δημόσια νοσοκομεία ή από ιατρούς συμβεβλημένους με το Δημόσιο ή με φορείς κοινωνικής ασφάλισης, εάν οι μαθητές δεν είναι άμεσα ή έμμεσα ασφαλισμένοι.

δ. Καλύπτονται από το Δημόσιο οι δαπάνες της ιατροφαρμακευτικής και νοσοκομειακής περίθαλψης των μαθητών, που έπαθαν ατύχημα κατά την άσκηση σε Εργαστηριακό Κέντρο (Ε.Κ.), σε σχολικό εργαστήριο ή σε χώρους εργασίας, κατά το μέρος που οι δαπάνες αυτές δεν καλύπτονται από άμεση ή έμμεση ασφάλιση.(άρθρο23)

7.Επανακαθορίζονται ζητήματα σχετικά με την καθιέρωση Εβδομάδας Προσανατολισμού (Ε.Π.), στην Α' και Β' τάξη των ΕΠΑ.Λ., στον διδακτικό χρόνο του σχολικού ωρολογίου προγράμματος, στην οποία καλούνται μαθητές όμορων Γυμνασίων (Γ' τάξη) και Γενικών Λυκείων (Α' τάξη). (άρθρο 24)

8.α. Ρυθμίζεται εκ νέου το πλαίσιο λειτουργίας κάθε Εργαστηριακού Κέντρου (Ε.Κ.).

β. Όργανα διοίκησης κάθε Ε.Κ. είναι ο Διευθυντής και δύο (2) Υποδιευθυντές, στους οποίους καταβάλλεται το προβλεπόμενο επίδομα θέσης ευθύνης των υποπερ. θθ και ιιτης περ. β της παρ. 1 του άρθρου 16 του ν.4354/2015.(άρθρο25)

9.Επανακαθορίζεται το Πρόγραμμα σπουδών Επαγγελματικού Λυκείου, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα.(άρθρο 26)

10.Παρέχονται οι απαιτούμενες εξουσιοδοτήσεις για τη ρύθμιση επιμέρους θεμάτων που αφορούν στα ΕΠΑ.Λ.(άρθρο 27)

IV. Εισάγονται τροποποιήσεις του ν.4763/2020 σχετικά με την ενίσχυση του Περιφερειακού Σκέλους της Διακυβέρνησης του Εθνικού Συστήματος Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης.

Ειδικότερα:

1.Επανακαθορίζεται η σύνθεση του Κεντρικού Συμβουλίου Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Κ.Σ.Ε.Ε.Κ.) και αυξάνεται κατά δύο (2) ο αριθμός των μελών που μετέχουν σε αυτό.

2.Περιλαμβάνονται ρυθμίσεις σχετικά με τα Συμβούλια Σύνδεσης με την Παραγωγή και την Αγορά Εργασίας (Σ.Σ.Π.Α.Ε.), που λειτουργούν σε κάθε περιφέρεια της χώρας, και ειδικότερα:

α. Αυξάνεται ο αριθμός των μελών τους σε δεκατρία (13), αντί δώδεκα (12), όπως ισχύει, με τη συμμετοχή ενός (1) εκπροσώπου της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία & Χρόνιες Παθήσεις

β. Επανακαθορίζεται η αποστολή των Σ.Σ.Π.Α.Ε. σχετικά με τη λειτουργία τομέων και ειδικοτήτων και στις Σ.Α.ΕΚ. για άτομα με αναπηρία καθώς και με την ανίχνευση των αναγκών της τοπικής αγοράς εργασίας στην περιφέρεια αρμοδιότητάς τους.

γ. Παρέχεται η δυνατότητα καταβολής αποζημίωσης: ii) στον Συντονιστή, στα μέλη και στον Γραμματέα των Σ.Σ.Π.Α.Ε., (κατά τα ισχύοντα, προβλέπεται ρητά ότι δεν καταβάλλεται αποζημίωση στους ανωτέρω) και ii)

στους εμπειρογνώμονες που ορίζονται για την επιστημονική τεκμηρίωση και την επεξεργασία ζητημάτων που άπτονται των αρμοδιοτήτων των εν λόγω Συμβουλίων.

Καθορίζονται, με κ.υ.α., το ύψος και οι προϋποθέσεις χορήγησης, ο χρόνος και ο τρόπος καταβολής αποζημίωσης στους προαναφερόμενους, η οποία χρηματοδοτείται από εθνικούς ή ενωσιακούς πόρους. (άρθρα 28-30)

3.Προβλέπεται η δυνατότητα ίδρυσης, με κ.υ.α., Επαγγελματικών Σχολών Κατάρτισης (Ε.Σ.Κ.), για άτομα με αναπηρία, ρύθμισης του τρόπου και της διαδικασίας κάλυψης των δαπανών και κάθε άλλου σχετικού θέματος. (άρθρα 31-32)

4.α. Ρυθμίζονται θέματα σχετικά με την επιλογή των Υποδιευθυντών δημοσίων Σχολών Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Α.Ε.Κ.) και με τη διαδικασία αξιολόγησης του έργου των εκπαιδευτών επαγγελματικής κατάρτισης των Σ.Α.Ε.Κ.

β. Μετατίθεται, μέχρι την οριζόμενη ημερομηνία, η υποχρέωση των Κέντρων Δια Βίου Μάθησης (Κ.Δ.Β.Μ.) να υποβάλουν προς πιστοποίηση τα προγράμματά τους, σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο του ν.4763/2020.

γ. Προβλέπεται η υποχρεωτική καταχώριση ή η άντληση, μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, στο Πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης Κατάρτισης «ΠΗΓΑΣΟΣ» των εγγραφών και των στοιχείων εγγραφής και φοίτησης των καταρτιζόμενων, οι οποίοι φοιτούν σε δημόσιες και ιδιωτικές δομές Αρχικής Επαγγελματικής Κατάρτισης Επιπέδων τρία (3) και πέντε (5).

δ. Παρέχεται η δυνατότητα ίδρυσης, με κ.υ.α., σε Υπουργεία ή νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, που λειτουργούν μονάδες επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης επιπέδων τρία (3) και πέντε (5) με κοινό τοπικό προσδιορισμό: ί) υπηρεσίας συντονισμού των ανωτέρω μονάδων, για την αποτελεσματικότερη λειτουργία τους, και ϋ) Γραφείων Επαγγελματικής Ανάπτυξης και Σταδιοδρομίας (Γ.Ε.Α.Σ.) της υπηρεσίας συντονισμού. (άρθρα 33-37)

3. Παρατίθενται οι μεταβατικής ισχύος διατάξεις, σχετικά με:

-την παραμονή των επιλεγέντων, σύμφωνα με τη μνημονευόμενη υπουργική απόφαση, Υπευθύνων Τομέων Εργαστηριακών Κέντρων (Ε.Κ.) μέχρι τη λήξη της θητείας τους, ως στελεχών της εκπαίδευσης του ν.4823/2021 και την άσκηση των προβλεπόμενων αρμοδιοτήτων τους,

-τη ρύθμιση των εκκρεμών αιτήσεων χορήγησης ή τροποποίησης έγκρισης ίδρυσης και λειτουργίας φυσικών ή νομικών προσώπων που ασκούν δραστηριότητα Ιδιωτικής Σ.Α.Ε.Κ,

-την υποχρέωση των φυσικών ή νομικών προσώπων, που ασκούν δραστηριότητα Ιδιωτικής Σ.Α.Ε.Κ., να υποβάλουν, εντός της οριζόμενης προθεσμίας, αίτηση τροποποίησης της έγκρισης ίδρυσης και λειτουργίας για την αλλαγή διακριτικού τίτλου,

-την παροχή υπηρεσιών στο Γ.Ε.Α.Σ. του Κ.Ε.Ε.Κ., μέχρι τη λήξη της θητείας τους, από τους Συντονιστές Συμβούλους, οι οποίοι απασχολούνται σε Γ.Ε.Α.Σ. που τίθενται σε αναστολή λειτουργίας.(άρθρο 38)

28. Παρατίθενται οι καταργούμενες διατάξεις.(άρθρο 39)

 

Κατεβάστε εδώ το Σχέδιο Νόμου

 

 

Έχει διαβαστεί 488 φορές