x

Σύνδεση

Δεν έχετε λογαριασμό; Εγγραφείτε

Στη Βουλή το νομοσχέδιο για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών

Κατατέθηκε στην Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».

Με το Σχέδιο Νόμου τίθεται εκ νέου το νομοθετικό πλαίσιο που διέπει τις δομές και τα στελέχη της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Οι κυριότερες μεταβολές, σε σχέση με τα ισχύοντα, εντοπίζονται στα ακόλουθα σημεία:

α. Συνιστώνται:

-μία (1) θέση Περιφερειακού Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης, σε κάθε Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, η οποία καταλαμβάνεται από Σύμβουλο Εκπαίδευσης,

-Περιφερειακό Συμβούλιο Εποπτών (ΠΕ.Σ.ΕΠ.), στην έδρα κάθε Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης,

-από μία (1) θέση Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης, σε κάθε Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και σε κάθε Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, η οποία καταλαμβάνεται από Σύμβουλο Εκπαίδευσης.

Καθορίζονται το έργο και οι αρμοδιότητες των προαναφερόμενών στελεχών εκπαίδευσης και συνιστάται γραμματεία για τη διοικητική υποστήριξή τους (διοικητικός υπάλληλος ή αποσπασμένος εκπαιδευτικός).

Προβλέπεται η συγκρότηση του προαναφερόμενου Συμβουλίου (από τον Περιφερειακό Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης, ως Πρόεδρο και τους Επόπτες Ποιότητας της Εκπαίδευσης της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ως μέλη) και καθορίζονται οι αρμοδιότητές του και η γραμματειακή του υποστήριξη.

Ορίζεται ότι, ο Επόπτης Ποιότητας της Εκπαίδευσης, οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, καθώς και οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης όλων των ειδικοτήτων, των οποίων η περιοχή ευθύνης εκτείνεται στη συγκεκριμένη Διεύθυνση Εκπαίδευσης, συνιστούν το σώμα των Συμβούλων Εκπαίδευσης της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, το οποίο συνεδριάζει κατά την έναρξη και τη λήξη του διδακτικού έτους, καθώς και τουλάχιστον μια φορά τον μήνα ή εκτάκτως, όποτε κριθεί αναγκαίο.

Επιπλέον, προβλέπεται η κοινή συνεδρίαση των Εποπτών Ποιότητας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με τη συμμετοχή των Συμβούλων Εκπαίδευσης όλων των ειδικοτήτων, των οποίων η περιοχή ευθύνης εκτείνεται στις συγκεκριμένες Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

β. Συνιστώνται οκτακόσιες (800) θέσεις Συμβούλων Εκπαίδευσης, οι οποίες πληρούνται από εκπαιδευτικούς και μέλη Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.), που επιλέγονται κατά την οριζόμενη διαδικασία, και προβλέπεται η κατανομή των εν λόγω θέσεων σε κλάδους.

γ. Μετονομάζονται σε Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.) τα Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (άρθρο 6 του ν.4547/2018) και επανακαθορίζεται ο σκοπός τους, οι περιοχές αρμοδιότητάς τους και ο τρόπος διοίκησής τους.

Η στελέχωση των (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.) καλύπτεται από τις υφιστάμενες 1.120 θέσεις προσωπικού, οι οποίες κατανέμονται στους μνημονευόμενους κλάδους.

Η παρακολούθηση της λειτουργίας των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. ανατίθεται σε ειδική 5μελή επιτροπή της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Επιτρέπεται η πραγματοποίηση πρακτικής άσκησης από προπτυχιακούς ή μεταπτυχιακούς φοιτητές Α.Ε.Ι. στα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.

δ. Σε κάθε Σχολική Μονάδα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Σ.Μ.Ε.Α.Ε.) λειτουργεί 4μελής Επιτροπή Διεπιστημονικής Υποστήριξης (Ε.Δ.Υ.).

Προβλέπεται η ίδρυση και λειτουργία, με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, σχολικών δικτύων εκπαιδευτικής υποστήριξης (Σ.Δ.Ε.Υ.), τα οποία δύνανται να αποτελούνται από σχολικές μονάδες και Ε.Κ. όλων των βαθμιδών γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης, καθώς και της Ε.Α.Ε.. Στο Σ.Δ.Ε.Υ. μπορεί να λειτουργούν έως 5 Ε.Δ.Υ..

Συνιστώνται στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, αποκλειστικά για τη στελέχωση των Ε.Δ.Υ.:

-πεντακόσιες πενήντα (550) θέσεις Ψυχολόγων του κλάδου ΠΕ23,

-πεντακόσιες πενήντα (550) θέσεις Κοινωνικών Λειτουργών του κλάδου ΠΕ30.

Προβλέπεται η κατανομή των ανωτέρω θέσεων και ο τρόπος κάλυψής τους (τοποθέτηση μελών του Ε.Ε.Π. με μετάθεση, μετάταξη, απόσπαση, διάθεση ή διορισμό), ενώ για την κάλυψη λειτουργικών αναγκών, μπορεί να προσλαμβάνονται προσωρινοί αναπληρωτές, μέλη του Ε.Ε.Π..

ε. Μετατρέπονται σε Κέντρα Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία (Κ.Ε.ΠΕ.Α.), τα υφιστάμενα Κέντρα Εκπαίδευσης για την Αειφορία (Κ.Ε.Α., άρθρα 12 και 18 του ν.4547/2018) και επανακαθορίζεται ο ρόλος και ο τρόπος λειτουργίας τους.

Συνιστάται σε κάθε Κ.Ε.ΠΕ.Α., Παιδαγωγική ομάδα (Π.Ο.) αποτελούμενη από 4 έως 6 εκπαιδευτικούς με τα οριζόμενα προσόντα και καθήκοντα.

Προβλέπεται, επίσης, η λειτουργία Συμβουλευτικής Επιτροπής Κ.Ε.ΠΕ.Α. (Σ.Ε.Κ.Ε.ΠΕ.Α.) στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, όπου λειτουργεί τουλάχιστον ένα Κ.Ε.ΠΕ.Α., και καθορίζονται η συγκρότηση και οι αρμοδιότητές της.

Ορίζεται ότι:

-οι λειτουργικές δαπάνες των Κ.Ε.ΠΕ.Α., συμπεριλαμβανομένων των δαπανών των χώρων λειτουργίας τους, μπορεί να καλύπτονται από προγράμματα που χρηματοδοτούνται, εν όλω ή εν μέρει, από την Ευρωπαϊκή Ένωση ή διεθνείς οργανισμούς ή να βαρύνουν τους ο.τ.α. α' βαθμού, οι οποίοι επιχορηγούνται με πιστώσεις που εγγράφονται για τον σκοπό αυτό στον προϋπολογισμό του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων,

-η στέγαση των Κ.Ε.ΠΕ.Α. μπορεί να γίνεται σε κτίριο Φορέα Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών (Φ.Δ.Π.Π., άρθρου 2 του ν. 4519/2018 ή άλλου φορέα διαχείρισης [όπως ο Φορέας Διαχείρισης Μητροπολιτικού Πάρκου Περιβαλλοντικών και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων και Ανάπτυξης Κοινωνικής Οικονομίας "Αντώνης Τρίτσης" του άρθρου 51 του ν. 4414/2016]. Στην περίπτωση αυτή, οι λειτουργικές δαπάνες του Κ.Ε.ΠΕ.Α., μπορεί να καλύπτονται από προγράμματα που χρηματοδοτούνται, εξ ολοκλήρου ή εν μέρει, από την Ευρωπαϊκή Ένωση ή διεθνείς οργανισμούς ή να βαρύνουν τον φορέα διαχείρισης, ο οποίος επιχορηγείται με πιστώσεις που εγγράφονται για τον σκοπό αυτό στον προϋπολογισμό του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων,

-λοιπά θέματα αναφορικά με τη στέγαση και τις λοιπές λειτουργικές δαπάνες των Κ.Ε.ΠΕ.Α., μπορεί να ρυθμίζονται με σύμβαση μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και του δήμου ή του φορέα διαχείρισης.

στ. Ρυθμίζονται θέματα σχετικά με την τοποθέτηση στις δομές εκπαίδευσης, εκπαιδευτικών ως υπευθύνων σε διάφορους τομείς (Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών, Φυσικής Αγωγής και Σχολικού Αθλητισμού, Εργαστηριακών Κέντρων Φυσικών Επιστημών, Σχολικών Δραστηριοτήτων, Αγωγής Υγείας, Πολιτιστικών Θεμάτων, Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Επαγγελματικού Προσανατολισμού) και εξειδικεύεται το πεδίο ευθύνης τους.

ζ. Τροποποιείται το άρθρο 16 του ν.4354/2015, όσον αφορά στο καταβαλλόμενο στους προϊσταμένους εκπαίδευσης μηνιαίο επίδομα θέσης ευθύνης, ως ακολούθως:

-ορίζεται στο ποσό των 600 ευρώ, για τους Περιφερειακούς Επόπτες Ποιότητας της Εκπαίδευσης,

-ορίζεται στο ποσό των 500 ευρώ, για τους Επόπτες Ποιότητας της Εκπαίδευσης,

-ορίζεται στο ποσό των 350 ευρώ, για τους Συμβούλους Εκπαίδευσης,

-αυξάνονται τα καταβαλλόμενα σήμερα ποσά για τα λοιπά στελέχη της εκπαίδευσης (Διευθυντές σχολικών μονάδων κ.λπ.), όπως αυτά κατηγοριοποιούνται με το προαναφερόμενο άρθρο, η δε αύξηση των ποσών κυμαίνεται από 15 έως και 85 ευρώ κατά περίπτωση,

-καταργούνται τα προβλεπόμενα ποσά για τους Οργανωτικούς Συντονιστές των Περιφερειακών Κέντρων Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.) και τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου, λόγω της κατάργησης των αντίστοιχων θέσεων ευθύνης (450 και 350 ευρώ, αντίστοιχα).

η. Παρέχονται οι αναγκαίες εξουσιοδοτήσεις για τη ρύθμιση επιμέρους ζητημάτων σχετικά με την οργάνωση και λειτουργία των δομών εκπαίδευσης και τη στελέχωσή τους (σύσταση, συγχώνευση, κατάργηση δομών, σύσταση θέσεων προσωπικού κ.α.). Ειδικότερα, με κ.υ.α., επιτρέπεται η σύσταση νέων ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., Κ.Ε.ΠΕ.Α., Ε.Κ.Φ.Ε., οι λειτουργικές δαπάνες των οποίων μπορεί να καλύπτονται, κατά περίπτωση, από τους ο.τ.α. α' και β' βαθμού. Με όμοια απόφαση, μπορεί να καθορίζονται το ύψος της επιχορήγησης των προαναφερόμενων φορέων από τον κρατικό προϋπολογισμό, καθώς και ο τρόπος διαχείρισης της επιχορήγησης αυτής.

θ. Επανακαθορίζεται το πλαίσιο για την επιλογή των στελεχών της εκπαίδευσης (προϋποθέσεις συμμετοχής στις διαδικασίες, κριτήρια επιλογής και αποτίμηση αυτών, προκήρυξη θέσεων, αξιολογικοί πίνακες, τοποθέτηση στελεχών, θητεία κλπ.).

ι. Ρυθμίζονται επιμέρους θέματα σχετικά με τους αρμόδιους φορείς και τη διαδικασία διάγνωσης εδικών εκπαιδευτικών αναγκών. (άρθρα 3-55)

 

ΜΕΡΟΣ Γ'

Καθορίζεται το πλαίσιο αξιολόγησης του έργου των στελεχών, των εκπαιδευτικών και του λοιπού ειδικού προσωπικού της δημόσιας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (σκοπός, διαδικασία, αρμόδια όργανα, αντικείμενο και κριτήρια αξιολόγησης, χρόνος διενέργειας, υποβολή ενστάσεων, εξαιρέσεις, ειδικές ρυθμίσεις για τα μειονοτικά σχολεία κ.λπ.). Επιπλέον, ορίζονται τα ακόλουθα:

α. Η συμμετοχή στη διαδικασία αξιολόγησης από τη θέση του αξιολογητή, του αξιολογούμενου και εν γένει του συμπράττοντος με οποιονδήποτε τρόπο σε αυτήν, είναι υποχρεωτική και αποτελεί υπηρεσιακό καθήκον μείζονος σημασίας.

Η παράλειψη εκπλήρωσης της εν λόγω υποχρέωσης συνιστά πειθαρχικό παράπτωμα, το οποίο τιμωρείται με τις ποινές του άρθρου 109 του ν.3528/2007 (όχι κατώτερη του προστίμου ίσου με τις αποδοχές ενός μηνός).

β. Οι εκθέσεις για τον σχεδίασμά της δράσης, τον προγραμματισμό του έργου και ο απολογισμός των πεπραγμένων των στελεχών εκπαίδευσης καταχωρίζονται σε ψηφιακή εφαρμογή.

Ομοίως, σε ψηφιακή εφαρμογή καταχωρίζονται όλα τα απαραίτητα τεκμήρια / στοιχεία για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού προσωπικού (επιμόρφωση, παιδαγωγικό, διδακτικό, συγγραφικό έργο, συμμετοχή σε ευρωπαϊκά και ερευνητικά προγράμματα και συναφείς με το ρόλο τους δράσεις καθώς και έκθεση αυτοαξιολόγησης).

γ. Εισάγεται η υποχρέωση παρακολούθησης επιμορφωτικού προγράμματος στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.), στην περίπτωση που το έργο του αξιολογούμενου αξιολογηθεί οριστικά ως «μη ικανοποιητικό».

δ. Προβλέπεται η ανάπτυξη και λειτουργία ειδικής ψηφιακής εφαρμογής, προσβάσιμης μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr -ΕΨΠ), για την υλοποίηση της διαδικασίας αξιολόγησης.

ε. Εισάγεται μηχανισμός και διαδικασίες μεταξιολόγησης για την παρακολούθηση και τον έλεγχο της λειτουργίας του συστήματος της αξιολόγησης των στελεχών εκπαίδευσης και του εκπαιδευτικού προσωπικού, με σκοπό τη διαρκή βελτίωση των διαδικασιών και τη διασφάλιση της αξιοπιστίας του.

στ. Παρέχονται οι αναγκαίες εξουσιοδοτήσεις για τη ρύθμιση επιμέρους ζητημάτων αναφορικά με την εφαρμογή των προτεινόμενων ρυθμίσεων.(άρθρα 56-83)

 

ΜΕΡΟΣ Δ'

Περιλαμβάνονται ρυθμίσεις για την ενίσχυση

α) της αυτονομίας των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης,

β) του ρόλου του Διευθυντή / Προϊστάμενου της σχολικής μονάδας και των εκπαιδευτικών σε θέση ευθύνης. Ειδικότερα:

1.α. Προβλέπεται η δημιουργία, λειτουργία και τεχνική υποστήριξη Μητρώου Διδακτικών Βιβλίων (Μ.Δ.Β.) και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης Διδακτικών Βιβλίων (Ψ.Β.Δ.Β), στα οποία εντάσσεται το σύνολο των εγκεκριμένων από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων διδακτικών βιβλίων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Με υπουργικές αποφάσεις, ρυθμίζονται ειδικότερα ζητήματα (ένταξη στο Μ.Δ.Β. των διδακτικών βιβλίων που ήδη διατίθενται σε όλους τους τύπους σχολείων, αριθμός των διδακτικών βιβλίων που μπορούν να εντάσσονται στο Μ.Δ.Β. και στην Ψ.Β.Δ.Β., προϋποθέσεις και διαδικασία ένταξης και απένταξης αυτών στην Ψ.Β.Δ.Β. κ.λπ.).

β. Θεσπίζεται η δυνατότητα επιλογής διδακτικού βιβλίου σε κάθε μάθημα, που διδάσκεται στις σχολικές μονάδες της δημόσιας ή ιδιωτικής πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, η οποία πραγματοποιείται από τους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν τα αντίστοιχα μαθήματα. Οι αποφάσεις επιλογής καταχωρίζονται άμεσα από τον Διευθυντή ή τον Προϊστάμενο της σχολικής μονάδας σε πληροφοριακό σύστημα, που δημιουργείται και λειτουργεί με ευθύνη του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων «Διόφαντος» (Ι.Τ.Υ.Ε. ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ).

γ. Επέρχονται τροποποιήσεις στο ισχύον πλαίσιο αξιολόγησης των μαθητών Ευμνασίου, Εενικού Λυκείου, Επαγγελματικού Λυκείου και των μαθητευομένων του «Μεταλυκειακού Έτους - Τάξης Μαθητείας» (δυνατότητα επιλογής από τους διδάσκοντες εκπαιδευτικούς του τρόπου εξέτασης και αξιολόγησης των μαθητών τους μεταξύ των προβλεπομένων εναλλακτικών τρόπων).

δ. Παρέχεται η δυνατότητα στον Διευθυντή ή στον Προϊστάμενο της σχολικής μονάδας να αποφασίζει για συγκεκριμένες δράσεις σε συνεργασία με τρίτους φορείς [συμμετοχή της σχολικής μονάδας σε προγράμματα και δράσεις πολιτιστικού, αθλητικού, κοινωνικού ή εκπαιδευτικού ενδιαφέροντος, πραγματοποίηση στη σχολική μονάδα πρακτικής άσκησης από προπτυχιακούς ή μεταπτυχιακούς φοιτητές Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Ε.Ι.) καθώς και από καταρτιζόμενους και σπουδαστές δημόσιων και ιδιωτικών φορέων, συγκρότηση και λειτουργία εκπαιδευτικών ομίλων κ.λπ.].(άρθρα 84-91)

2.α. Εισάγεται ο Θεσμός του Ενδοσχολικού Συντονιστή (Συντονιστές Τάξεων ή Συντονιστές Γνωστικών Πεδίων), ο οποίος ορίζεται από τον Διευθυντή ή τον Προϊστάμενο του σχολείου, ως όργανο συντονισμού του εκπαιδευτικού έργου σε επίπεδο σχολικής μονάδας και καθορίζονται τα καθήκοντά του.

β. Ορίζονται, επίσης, από τον Διευθυντή ή τον Προϊστάμενο του σχολείου:

-παιδαγωγικός σύμβουλος - μέντορας, για την καθοδήγηση και την υποστήριξη της ένταξης νεοδιοριζόμενου ή πρόσφατα τοποθετημένου στη σχολική μονάδα μόνιμου ή αναπληρωτή ή ωρομίσθιου εκπαιδευτικού με προϋπηρεσία έως πέντε (5) έτη,

-Υπεύθυνοι Διασύνδεσης με τη Μαθητεία στα Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια-Λύκεια (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ.), ανά τομέα σπουδών, για την ένταξη των αποφοίτων στην αγορά εργασίας και την απασχόληση, λειτουργώντας ενισχυτικά προς τους μαθητές της Δ' τάξης του ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ., ώστε οι τελευταίοι να ενταχθούν σε θέσεις του Μεταλυκειακού Έτους - Τάξη Μαθητείας και να αποκτήσουν εργασιακή εμπειρία.

γ. Με υπουργικές αποφάσεις ρυθμίζονται ειδικότερα ζητήματα (προσόντα ορισμού, θητεία, αριθμός των Ενδοσχολικών Συντονιστών και των παιδαγωγικών συμβούλων - μεντόρων κάθε σχολικής μονάδας, αρμοδιότητες των Υπευθύνων Διασύνδεσης με τη Μαθητεία κ.λπ.).

δ. Περαιτέρω, παρέχεται στον Διευθυντή ή τον Προϊστάμενο της σχολικής μονάδας, η δυνατότητα:

-πραγματοποίησης εκτός διδακτικού ωραρίου επιμορφωτικών σεμιναρίων,

-ανάθεσης σε εκπαιδευτικό υπερωριακής διδασκαλίας, μέχρι πέντε (5) ώρες την εβδομάδα κατά τα ισχύοντα (άρθρο 14 παρ.16, ν.1566/1985), για την κάλυψη διδακτικών αναγκών καθώς και την εκτέλεση από το διδακτικό προσωπικό εξωδιδακτικών εργασιών, εκτός του διδακτικού και εντός του εργασιακού ωραρίου, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα.(άρθρα 92 - 97 και 100 - 103)

3.Τροποποιείται η κείμενη νομοθεσία (άρθρο 41 ν.1566/1985) σχετικά με την αξιοποίηση των σχολικών κτιρίων, υποδομών και λοιπών εγκαταστάσεων και επιτρέπεται, μεταξύ άλλων, μετά το πέρας του ωρολογίου διδακτικού προγράμματος και τη λήξη του ολοήμερου σχολείου, η διάθεση του διδακτηρίου για την οργάνωση και πραγματοποίηση εκδηλώσεων κοινού ενδιαφέροντος καθώς και η διοργάνωση και υλοποίηση από τη σχολική μονάδα, με ή χωρίς συνεργασία με τρίτους φορείς, εκδηλώσεων, προγραμμάτων και συνεδρίων που απευθύνονται στην εκπαιδευτική κοινότητα.

Τυχόν έσοδα από τις εκδηλώσεις αυτές εισπράττονται από την αρμόδια σχολική επιτροπή και αποδίδονται στη σχολική μονάδα μέσω αυτής, κατά την οριζόμενη διαδικασία.

Τα εν λόγω έσοδα αποτελούν πηγή χρηματοδότησης των σχολικών μονάδων της δημόσιας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, η οποία κατά την απόδοσή της δεν συμψηφίζεται με την τακτική επιχορήγηση που χορηγείται για την κάλυψη των αναγκών των σχολικών μονάδων, (άρθρα 98, 99)

4. α.Καθιερώνεται η διενέργεια, σε εθνικό επίπεδο και κάθε σχολικό έτος, εξετάσεων διαγνωστικού χαρακτήρα για τους μαθητές της ΣΤ’ Τάξης των δημοτικών σχολείων και τους μαθητές της Γ’ Τάξης των γυμνασίων σε θέματα ευρύτερων/γενικών γνώσεων των γνωστικών αντικειμένων της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών, για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού προγράμματος σπουδών, σε εθνικό και περιφερειακό επίπεδο καθώς και σε επίπεδο σχολικής μονάδας, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα.

β. Προβλέπεται η υποχρέωση:

-κάθε σχολικής μονάδας να δημιουργεί και να λειτουργεί ιστοσελίδα στο διαδίκτυο, με σκοπό τη διαρκή ενημέρωση μαθητών και εκπαιδευτικών,

-συμμόρφωσης όλων των δημόσιων σχολικών μονάδων, των κεντρικών, περιφερειακών υπηρεσιών, καθώς και των εποπτευομένων φορέων αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, με τις απαιτήσεις προσβασιμότητας ιστοσελίδων των σχολικών μονάδων κατά τις διατάξεις των άρθρων 35 έως 47 και 104 του ν. 4727/2020.

γ. Επανακαθορίζεται η σύνθεση του Σχολικού Συμβουλίου (εφεξής πενταμελές) που λειτουργεί σε κάθε σχολική μονάδα και προσδιορίζονται οι αρμοδιότητές του.

δ. Παρέχονται οι απαιτούμενες εξουσιοδοτήσεις για τη ρύθμιση όλων των συναφών ζητημάτων (διεξαγωγή των ως άνω εξετάσεων, προσβασιμότητα ιστοσελίδων των σχολικών μονάδων).(άρθρα 104 - 108)

 

ΜΕΡΟΣ Ε'

Περιλαμβάνονται ρυθμίσεις για όλες τις βαθμίδες της εκκλησιαστικής εκπαίδευσης. Ειδικότερα:

Ι.α. Επανακαθορίζονται ο σκοπός και οι εκπαιδευτικοί στόχοι των δομών της δευτεροβάθμιας εκκλησιαστικής εκπαίδευσης [Εκκλησιαστικά Σχολεία (Ε.Σ.), Εκκλησιαστικά Ευμνάσια και Εενικά Εκκλησιαστικά Λύκεια, τα οποία υπάγονται στη Εενική Εραμματεία Θρησκευμάτων του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων].

β. Συνιστάται Εποπτικό Συμβούλιο Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης (Ε.Σ.Ε.Ε.) και καθορίζονται οι αρμοδιότητες του. Η συμμετοχή των μελών του στις συνεδριάσεις είναι άμισθη, τα δε έξοδα μετακίνησης καλύπτονται από τον κρατικό προϋπολογισμό.

γ. Ρυθμίζονται ζητήματα σχετικά με την ίδρυση, την κατάργηση και την αναστολή λειτουργίας των Εκκλησιαστικών Σχολείων (Ε.Σ.), με ειδικές ρυθμίσεις για τα Ε.Σ. της Αθωνιάδας Εκκλησιαστικής Ακαδημίας και της Πατμιάδας Εκκλησιαστικής Σχολής (εξαίρεση από τα όρια του ελάχιστου αριθμού μαθητών κ.λπ.) καθώς και για το Εενικό Εκκλησιαστικό Λύκειο της Ριζαρείου Εκκλησιαστικής Σχολής.

δ. Προς τον σκοπό στέγασης των Ε.Σ., επιτρέπεται οι Ιερές Μητροπόλεις, οι Ιερές Ενορίες, οι Ιερές Μονές, τα εκκλησιαστικά ιδρύματα, τα ιδρύματα κοινωφελούς ή εκπαιδευτικού χαρακτήρα, οι ο.τ.α. α' και β' βαθμού καθώς και ν.π.δ.δ. ή ν.π.ι.δ. να συνάπτουν συμβάσεις για:

-τη δωρεάν παραχώρηση κατά χρήση στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων κτιρίων κυριότητάς τους,

-τη μεταβίβαση με δωρεά, στο ανωτέρω Υπουργείο χώρων κυριότητάς τους, προς ανέγερση σχολικού κτιρίου από την εταιρεία «ΚΤΙΡΙΑΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ Α.Ε.». Εάν εντός τεσσάρων (4) ετών από τη σύναψη της σύμβασης δωρεάς δεν έχουν εκκινήσει οι εργασίες ανέγερσης του κτιρίου, η δωρεά δύναται να ανακληθεί.

ε. Καθορίζεται ο τρόπος λειτουργίας των Ε.Σ. [όργανα διοίκησης (Διευθυντές και Υποδιευθυντές), ελάχιστος αριθμός μαθητών, τρόπος εισαγωγής και διάρκεια φοίτησης, στελέχωση με εκπαιδευτικό προσωπικό αυξημένων προσόντων της δημόσιας δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, προγράμματα σπουδών, παροχές στους μαθητές (δωρεάν βιβλία, μετακινήσεις), κάλυψη των διοικητικών και λειτουργικών αναγκών, σύνδεση με φορείς και με σχολικές μονάδες της αλλοδαπής, συνεργασία με εκκλησιαστικές σχολές της αλλοδαπής κ.λπ.].

στ. Προβλέπεται η υποχρεωτική λειτουργία στα Ε.Σ. ομίλων εκμάθησης συγκεκριμένων ξένων γλωσσών, η δε δαπάνη για την πρόσληψη των διδασκόντων επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό (τακτικό ή ΠΔΕ). Με κ.υ.α., καθορίζονται οι προϋποθέσεις, οι όροι και η διαδικασία πρόσληψης των διδασκόντων των ξένων γλωσσών, κατά παρέκκλιση των κειμένων διατάξεων. (άρθρα 109-131)

2. α.Καθορίζονται οι πηγές/τρόποι χρηματοδότησης των Ε.Σ. (τακτικός προϋπολογισμός Γ.Γ.Θ., δωρεές, χορηγίες, κληρονομιές, κληροδοσίες τρίτων ή/και φυσικών ή νομικών προσώπων της αλλοδαπής).

β. Παρέχεται η δυνατότητα στους οικείους ο.τ.α. να αναλαμβάνουν τα έξοδα συντήρησης, τις δαπάνες λειτουργίας και τον καθαρισμό των κτιρίων των Ε.Σ., με χρηματοδότηση της οικείας Σχολικής Εφορείας ή εκτέλεσης από τους ίδιους των σχετικών εργασιών ή υπηρεσιών.

γ. Προβλέπεται η σύσταση σε κάθε Ε.Σ. ιδίας πενταμελούς Σχολικής Εφορείας, με διαφορετικό Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (Α.Φ.Μ.) από το οικείο Ε.Σ. και καθορίζονται οι αρμοδιότητες, η οργάνωση και η λειτουργία τους.

δ. Παρέχεται η δυνατότητα ίδρυσης σε κάθε Ε.Σ. μαθητικής εστίας, για την εξυπηρέτηση των αναγκών διαμονής και σίτισης των μαθητών του, και καθορίζεται ο φορέας επιβάρυνσης για την κάλυψη των εξόδων λειτουργίας αυτής, κατά περίπτωση (η επιχώρια Μητρόπολη, η Εκκλησία της Ελλάδος, η Ιερά Κοινότητα του Αγίου Όρους, η Ιερά Επαρχιακή Σύνοδος της Εκκλησίας της Κρήτης και οι Ιερές Μητροπόλεις της Δωδεκανήσου).

Τα θέματα σχετικά με την άδεια ίδρυσης και λειτουργίας της μαθητικής εστίας ρυθμίζονται με υπουργικές αποφάσεις.

ε. Εια την κάλυψη των πάσης φύσεως δαπανών λειτουργίας των Ε.Σ., εγγράφονται κατ’ έτος οι αναγκαίες πιστώσεις στον προϋπολογισμό του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.(άρθρα 132-137)

3.Θεσμοθετείται η μεταδευτεροβάθμια εκκλησιαστική ιερατική εκπαίδευση, η οποία παρέχεται από τις Σχολές Μαθητείας Υποψήφιων Κληρικών (Σ.Μ.Υ.Κ.), με αποκλειστικό σκοπό την εκπαίδευση υποψηφίων κληρικών. Συγκεκριμένα:

α. Προβλέπεται η ίδρυση, με κ.υ.α., τριών Σχολών Μαθητείας Υποψήφιων Κληρικών (Σ.Μ.Υ.Κ.), διετούς φοίτησης, στην Αθήνα, στα Ιωάννινα και στην Κρήτη, ως αποκεντρωμένων υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

β. Ρυθμίζονται θέματα οργάνωσης και λειτουργίας των εν λόγω Σχολών [όργανα διοίκησης και αρμοδιότητές τους, δικαιούχοι φοίτησης (απόφοιτοι δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης), τρόπος εισαγωγής υποψηφίων, εκπαιδευτικά προγράμματα, επιλογή των υποψηφίων από Επιτροπή Επιλογής που συνιστάται με κ.υ.α. σε κάθε Σ.Μ.Υ.Κ, η οποία είναι άμισθη.

γ. Ρυθμίζονται θέματα σχετικά με τον διορισμό των αποφοίτων των ανωτέρω Σχολών, στους οποίους χορηγείται δίπλωμα μαθητείας και καθορίζονται τα Μισθολογικά Κλιμάκια (Μ.Κ.) της ΔΕ κατηγορίας, στα οποία εξελίσσονται.

Ειδικά, για το διδακτικό προσωπικό των Σ.Μ.Υ.Κ., ορίζεται ότι δεν δικαιούται πρόσθετης αμοιβής από το Δημόσιο, ενώ ο Διευθυντής της Σ.Μ.Υ.Κ. λαμβάνει το αντίστοιχο επίδομα θέσης ευθύνης που προβλέπεται για την κατοχή θέσης Διευθυντή Δημόσιου Ινστιτούτου Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.), (330 ή 380 ευρώ κατά περίπτωση, άρθρο 16 του ν.4354/2015).

δ. Επιτρέπεται η στέγαση των Σ.Μ.Υ.Κ. σε κτίρια που παραχωρούνται, κατά χρήση και χωρίς αντάλλαγμα, από Ιερές Μητροπόλεις, Ιερές Ενορίες, Ιερές Μονές, εκκλησιαστικά ιδρύματα και ιδρύματα μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα. Τα εν λόγω πρόσωπα απαλλάσσονται από την υποχρέωση καταβολής κάθε είδους φόρων και τελών για τα ως άνω κτίρια, ε. Προβλέπεται η κάλυψη από το Δημόσιο:

-των δαπανών λειτουργίας, του εκπαιδευτικού υλικού και του εξοπλισμού καθώς και των δαπανών συντήρησης των κτιρίων, στα οποία λειτουργούν οι Σ.Μ.Υ.Κ.,

-των ιατροφαρμακευτικών και νοσοκομειακών δαπανών των ιεροσπουδαστών των Σ.Μ.Υ.Κ., εφόσον δεν είναι άμεσα ή έμμεσα ασφαλισμένοι.

στ. Προβλέπεται, επίσης:

-η διανομή των έντυπων συγγραμμάτων των θεωρητικών μαθημάτων των Σ.Μ.Υ.Κ. από το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων (Ι.Τ.Υ.Ε.) «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ»,

-η δυνατότητα καθορισμού, με υπουργική απόφαση, διδάκτρων φοίτησης για τους πολίτες κρατών εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης.

ζ. Ορίζεται ότι, το Εενικό Εκκλησιαστικό Λύκειο Βελλάς και η Πατριαρχική Εκκλησιαστική Σχολή Κρήτης (Εενικό Εκκλησιαστικό Λύκειο - Ευμνάσιο Χανίων) λειτουργούν μέχρι τη λήξη του σχολικού έτους 2021 - 2022 και από το εκπαιδευτικό έτος 2023-2024 λειτουργεί η Σ.Μ.Υ.Κ. Βελλάς και η Σ.Μ.Υ.Κ. Κρήτης, αντίστοιχα. Εια το σχολικό έτος 2022-2023, οι μαθητές των σχολείων αυτών εγγράφονται σε σχολείο της δημόσιας δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ή σε άλλο Ε.Σ. της επιλογής τους.(άρθρα 138-164)

4.Εισάγονται ρυθμίσεις που αφορούν στις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες (Α.Ε.Α.) και ειδικότερα:

α.Παρέχεται η δυνατότητα πρόσβασης των πτυχιούχων Ανώτατων

Εκκλησιαστικών Ακαδημιών στο Τμήμα Συντήρησης Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και στο Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, αποκλειστικά με κατατακτήριες εξετάσεις.

β. Ρυθμίζονται εκ νέου ζητήματα σχετικά με τη λειτουργία των Α.Ε.Α. [πρόσβαση στο πρόγραμμα Ιερατικών Σπουδών, διάρκεια φοίτησης, συγκρότηση Ανώτατου Επιστημονικού Συμβουλίου (Α.Ε.Σ.) κ.λπ.].(άρθρα 165-166)

 

ΜΕΡΟΣ ΣΤ'

Περιλαμβάνονται λοιπές ρυθμίσεις αναφορικά με την πρωτοβάθμια, τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, την ειδική αγωγή και την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ειδικότερα:

1.α.Ρυθμίζονται ειδικά ζητήματα (κατά προτεραιότητα κάλυψη των

κενών/κενούμενων θέσεων στα ολιγοθέσια σχολεία, δυνατότητα μετάταξης εκπαιδευτικών συναφών κλάδων στα μουσικά και καλλιτεχνικά σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, προθεσμίες μετάθεσης εκπαιδευτικών, αυτοδίκαιη λύση υπηρεσιακής σχέσης εκπαιδευτικού, εάν δεν προβεί σε ανάληψη καθηκόντων εντός της οριζόμενης προθεσμίας μετά τη λήξη της χορηγηθείσας σε αυτόν άδειας άνευ αποδοχών κ.λπ.).

β. Επιτρέπεται:

- η κάλυψη των υπηρεσιακών αναγκών για παροχή εκπαιδευτικού έργου σε μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες άλλων σχολείων, με ανάθεση, κατά τα ισχύοντα, υπερωριακής απασχόλησης σε εκπαιδευτικούς των τμημάτων ένταξης, των προγραμμάτων πρώιμης παρέμβασης, παροχής διδασκαλίας στο σπίτι και παράλληλης στήριξης, για συμπλήρωση του διδακτικού ωραρίου αυτών,

- η ένταξη των μαθητών με σοβαρές ψυχικές παθήσεις στην κατηγορία των κατ’ ιδίαν διδαχθέντων, μετά την εξέταση των σχετικών αιτήσεων από άμισθη τριμελή Επιτροπή, που συγκροτείται με υπουργική απόφαση, για κάθε σχολικό έτος.(άρθρα 167-175)

2. α.Εισάγεται πιλοτικά, με υπουργική απόφαση, στα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία, για τα σχολικά έτη 2021-2022 και 2022-2023, δράση με τίτλο «Πιλοτική Εφαρμογή Προγραμμάτων Σπουδών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση», η οποία συνίσταται στην δοκιμαστική εφαρμογή των προγραμμάτων σπουδών που εκπονήθηκαν στο πλαίσιο των μνημονευόμενων πράξεων. Με υπουργική απόφαση, ρυθμίζονται ειδικότερα ζητήματα (οργάνωση και υλοποίηση σχετικών επιμορφωτικών και υποστηρικτικών δραστηριοτήτων κ.λπ.).

β. Τροποποιείται το άρθρο 19 του ν.4283/2014, σχετικά με την εξασφάλιση πιστώσεων για την απασχόληση των εκπαιδευτικών και συγκεκριμένα, παραμένει στο ίδιο ύψος που προβλεπόταν με την προηγούμενη τροποποίηση για το έτος 2021 (έως 133.542.000 ευρώ), το ποσό που διατίθεται για την πληρωμή των αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών καθώς και του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π.), συμπεριλαμβανομένων των μνημονευόμενων κατηγοριών εκπαιδευτικού προσωπικού (ιδιώτες και εμπειροτέχνες ιδιώτες που προσλαμβάνονται για τη διδασκαλία αντικειμένων/μαθημάτων στα Καλλιτεχνικά Σχολεία καθώς και μαθημάτων μουσικής ειδίκευσης και άσκησης στα εργαστήρια των Μουσικών Σχολείων, αντίστοιχα και αμείβονται σύμφωνα με την κατά περίπτωση ισχύουσα κ.υ.α.).

Για την εν λόγω χρηματοδότηση επιτρέπεται η χρήση πόρων του συγχρηματοδοτούμενου σκέλους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (Π.Δ.Ε.) του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων σε βάρος συγκεκριμένου έργου της οικείας Συλλογικής Απόφασης Έργων (ΣΑΕ) του έτους 2021 ή αντίστοιχο έργο Συλλογικής Απόφασης του συγχρηματοδοτούμενου σκέλους του ιδίου Υπουργείου, ενώ για το έτος 2022 προβλέπεται η διάθεση επιπλέον ποσού έως πενήντα εκατομμύρια επτακόσιες εξήντα χιλιάδες (50.760.000) ευρώ.

γ. Επανακαθορίζονται θέματα σχετικά με τη λειτουργία των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων (Π.Π.Σ.) (ν.4692/2020) [σύνθεση της Διοικούσας Επιτροπής Π.Π.Σ. (Δ.Ε.Π.Π.Σ.), των Περιφερειακών Επιτροπών Π.Π.Σ. (Π.Ε.Π.Π.Σ.), τα μέλη κάθε μίας εκ των οποίων αυξάνονται κατά ένα (1), αρμοδιότητες Π.Ε.Π.Π.Σ., όργανα διοίκησης και Επιστημονικό Εποπτικό Συμβούλιο Π.Π.Σ., διδακτικό προσωπικό Π.Π.Σ. και αξιολόγηση αυτού με ειδική κλίμακα, κριτήρια και αξιολογητές].(άρθρα 176-178)

3. α.Αυξάνεται, από 80% σε 90%, το ποσοστό των μετοχών της ανώνυμης εταιρίας με την επωνυμία «ΑΤΙΑ ΤΡΙΑΣ Α.Ε.» και τον διακριτικό τίτλο «ΕΥΕΕΝΙΔΕΙΟ ΘΕΡΑΠΕΥΤΗΡΙΟ», το οποίο πρέπει να διαθέτει το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (Ε.Κ.Π.Α.), προκειμένου οι πανεπιστημιακοί ιατροί που απασχολούνται στην εν λόγω εταιρεία, να εξακολουθούν να εξαιρούνται από την απαγόρευση παροχής οποιοσδήποτε υπηρεσίας, σε ιδιωτικές κλινικές, διαγνωστικά ή θεραπευτικά εργαστήρια και επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών υγείας.

β. Ρυθμίζονται ζητήματα των Ανώτατων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Σ.Ε.Ι.) και συγκεκριμένα, προβλέπεται:

-η διεξαγωγή των διαδικασιών εκλογής, μονιμοποίησης και εξέλιξης των μελών Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (Δ.Ε.Π.) των εν λόγω Ιδρυμάτων μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος διαχείρισης διαδικασιών εκλογής και εξέλιξης καθηγητών (σύστημα «ΑΠΕΛΛΑ»),

-η δυνατότητα προμήθειας για τα Ανώτατα Στρατιωτικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Σ.Ε.Ι.) και τη Σχολή Δοκίμων Σημαιοφόρων Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής (Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.), των διδακτικών συγγραμμάτων των προπτυχιακών και μεταπτυχιακών φοιτητών τους σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή μέσω της ειδικής διαδικασίας του πληροφοριακού συστήματος «ΕΥΔΟΞΟΣ», με τις περιεχόμενες στο σύστημα αυτό τιμές και χωρίς τη διενέργεια διαγωνιστικής διαδικασίας, κατά παρέκκλιση των κειμένων διατάξεων. [Σήμερα οι εν λόγω διατάξεις ισχύουν μόνο για το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (Ε.Α.Π.)/Φορέας εκτός Εενικής Κυβέρνησης

γ. Θεωρούνται νόμιμες οι αποφάσεις για τον καθορισμό του επιπέδου λειτουργίας, τη δομή και τη διάρθρωση της Μονάδας Ασφάλειας και Προστασίας των Α.Ε.Ι. (άρθρο 55 του ν. 4777/2021),οι οποίες έχουν εκδοθεί μετά τη λήξη της σχετικής αποκλειστικής προθεσμίας.

δ. Προβλέπεται η πραγματοποίηση, εφεξής, της διεξαγωγής των εκλογικών διαδικασιών στα Α.Ε.Ι., αποκλειστικά με ηλεκτρονική ψηφοφορία, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα.

ε. Επανακαθορίζονται θέματα σχετικά με την Τράπεζα Ερωτήσεων του Διεπιστημονικού Οργανισμού Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης (Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.) και παρέχεται η δυνατότητα με υπουργική απόφαση, να συνιστώνται και να συγκροτούνται επιτροπές επεξεργασίας θεμάτων με σκοπό τη δημιουργία τράπεζας ερωτήσεων για τα εξεταζόμενα μαθήματα.(άρθρα 179-188)

4.α. Προβλέπεται η υπαγωγή στην ασφάλιση του Ηλεκτρονικού Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-Ε.Φ.Κ.Α.) και των καταρτιζομένων των Επαγγελματικών Σχολών Κατάρτισης (Ε.Σ.Κ.) που πραγματοποιούν πρόγραμμα μάθησης σε εργασιακό χώρο, για το διάστημα της μαθητείας αυτών, στον κλάδο παροχών ασθένειας σε είδος και στον κλάδο παροχών ασθένειας σε χρήμα. Ο ως άνω χρόνος ασφάλισης αυτών είναι συντάξιμος, με ανάλογη εφαρμογή της κείμενης νομοθεσίας περί υπολογισμού των εισφορών (άρθρο 3, παρ. 1, περ. γ του ν. 2335/1995), για τις ασφαλιστικές εισφορές αυτών. (Κατά τα ισχύοντα, η εν λόγω ρύθμιση εφαρμόζεται στους μαθητευόμενους των ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ.).

β. Ισχύει, εφεξής, η ρύθμιση σύμφωνα με την οποία, Οι Διευθυντές και Υποδιευθυντές των Δημόσιων Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (Δ.Ι.Ε.Κ.) και των Ε.Σ.Κ., οι οποίοι έχουν αποσπασθεί για την κάλυψη κενών θέσεων προϊσταμένων στις οργανικές μονάδες του οικείου Υπουργείου, επανέρχονται στις θέσεις τους, ως Διευθυντές και Υποδιευθυντές των ανωτέρω φορέων κατάρτισης, ανεξάρτητα από τον χρόνο απόσπασής τους, στην περίπτωση που παύσουν να ασκούν τα καθήκοντα της θέσης ευθύνης στην οποία είχαν αποσπασθεί (σήμερα, ισχύει για τους αποσπασμένους μετά την 21η.12.2020/έναρξη ισχύος του ν.4763/2020).

γ. Προβλέπεται η ένταξη των μελών του διδακτικού προσωπικού του Ιδρύματος Ποιμαντικής Επιμορφώσεως (Ι.Π.Ε.) της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών στο οικείο Μητρώο Εκπαιδευτών. Στο εν λόγω προσωπικό, το οποίο δεν είναι μόνιμο, μπορεί να ανήκουν δημόσιοι λειτουργοί και υπάλληλοι, υπάλληλοι νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου (ν.π.δ.δ.) και οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης (ο.τ.α.) καθώς και διδακτικό, επιστημονικό ή ερευνητικό προσωπικό των μνημονευόμενων κατηγοριών. Θέματα ένταξης, αξιολόγησης και ανάθεσης καθηκόντων του προαναφερόμενου διδακτικού προσωπικού ρυθμίζονται με τον Κανονισμό Διαχείρισης Μητρώου Εκπαιδευτών.

-Ορίζεται ότι η ανάθεση διδακτικού έργου στα μέλη του Μητρώου Εκπαιδευτών του Ι.Π.Ε. που είναι δημόσιοι υπάλληλοι ή λειτουργοί αποτελεί πρόσθετη απασχόληση για την οποία απαιτείται επιβεβαίωση διαθεσιμότητας από την υπηρεσία ή τον φορέα στον οποίο υπηρετούν. Προβλέπεται δε η δυνατότητα καταβολής αμοιβής για την πρόσθετη απασχόληση των προαναφερόμενων εργαζόμενων στο Ι.Π.Ε., τηρουμένων των ανωτάτων ορίων αμοιβών (άρθρο 28 παρ. 1 του ν.4354/2015).

-Η ανωτέρω ωριαία αποζημίωση καθορίζεται με απόφαση του Δ.Σ. του Ιδρύματος.

δ. Στο πλαίσιο αντιμετώπισης του κινδύνου διασποράς του κορωνοϊού, παρατείνεται από τη λήξη της: i) έως 30.09.2021, η ισχύς των διατάξεων της κείμενης νομοθεσίας σχετικά με την έκτακτη προμήθεια μέσων ατομικής υγιεινής ή συλλογικής προστασίας, τις διαδικασίες σύναψης δημοσίων συμβάσεων, τη διαδικασία αποδοχής δωρεών από τρίτους και ειδικά διοικητικά θέματα για την επαναλειτουργία των εκπαιδευτικών δομών και τη διευκόλυνση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης,

ii) έως 31.12.2021, η υποχρέωση υποβολής των μαθητών, φοιτητών, σπουδαστών και καταρτιζομένων στην εκπαιδευτική διαδικασία σε διαγνωστικό έλεγχο νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19, ως προϋπόθεση συμμετοχής αυτών στην εκπαιδευτική διαδικασία και στις πάσης φύσεως εξετάσεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

ε. Προβλέπεται η παροχή προγραμμάτων πρώιμης εκπαιδευτικής και υποστηρικτικής παρέμβασης σε όλες τις σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στους μαθητές/τριες με εκπαιδευτικές, ψυχοκοινωνικές ή άλλου είδους ανάγκες, καθώς και στις οικογένειές τους. Τα εν λόγω προγράμματα σχεδιάζονται και υλοποιούνται με τη διεπιστημονική συνεργασία εκπαιδευτικών, μελών Ε.Ε.Π. - Ε.Β.Π. και τη συμμετοχή των μνημονευόμενων μερών, σύμφωνα με τα ειδικότερα οριζόμενα.

-Με κ.υ.α. ρυθμίζονται μεταξύ άλλων θέματα που αφορούν στον σχεδίασμά και στην υλοποίηση προγραμμάτων επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών και των μελών Ε.Ε.Π - Ε.Β.Π αναφορικά με την πρώιμη εκπαιδευτική και υποστηρικτική παρέμβαση.

στ. Συμπληρώνονται οι αρμοδιότητες του Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης (Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ.), στις οποίες περιλαμβάνονται εφεξής και η ανάληψη: i) ως αναθέτουσας αρχής, της διενέργειας διαγωνισμών και ως φορέα κατασκευής του έργου, της εκτέλεσης συμβάσεων για την εκπόνηση μελετών και την κατασκευή νέων κτιρίων φοιτητικών εστιών ή την ανακαίνιση ή ανακατασκευή υφιστάμενων κτιρίων φοιτητικών εστιών Α.Ε.Ι., με χρηματοδότηση από εθνικούς, ευρωπαϊκούς ή άλλους πόρους, ii) της οικονομικής διαχείρισης φοιτητικών εστιών Α.Ε.Ι., με χρηματοδότηση από εθνικούς, ευρωπαϊκούς ή άλλους πόρους.(άρθρα 189-205)

 

ΜΕΡΗ Ζ' και Η'

1.Εισάγονται μεταβατικής ισχύος διατάξεις και συγκεκριμένα:

α. Οι σχετικές δαπάνες για την επισκευή ή ανακατασκευή των κτιρίων όπου στεγάζονται τα Ε.Σ., καλύπτονται από εθνικούς ή ενωσιακούς πόρους της κεντρικής κυβέρνησης ή των ο.τ.α.

β. Απαιτείται η διενέργεια των απαιτούμενων εργασιών στα υφιστάμενα κτίρια των εστιών, για τη χορήγηση της απαιτούμενης άδειας λειτουργίας.

γ. Ρυθμίζονται θέματα σχετικά με τη μεταφορά της οργανικής θέσης των μόνιμων εκπαιδευτικών των Ε.Σ, στην περιοχή μετάθεσης της δευτεροβάθμιας ή πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην οποία βρίσκεται χωροταξικά το Ε.Σ.

Επιτρέπεται στους μόνιμους εκπαιδευτικούς των υφιστάμενων Ε.Σ., κατά παρέκκλιση των κειμένων διατάξεων, να ζητήσουν τη μετάταξή τους σε Ιερές Μητροπόλεις της Εκκλησίας της Ελλάδος ή της Εκκλησίας της Κρήτης ή των Ιερών Μητροπόλεων της Δωδεκάνησου.

δ. Από το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023, το μόνιμο και με σχέση εργασίας αορίστου χρόνου διοικητικό προσωπικό των καταργούμενων Α.Ε.Α. Θεσσαλονίκης και Βελλάς Ιωαννίνων μεταφέρεται αυτοδικαίως στα Πανεπιστήμια Μακεδονίας και Ιωαννίνων αντίστοιχα, σε θέση αντίστοιχη αυτής που κατέχει και με την ίδια σχέση εργασίας,

Παρέχεται η δυνατότητα, στα μέλη του διδακτικού προσωπικού των ανωτέρω Α.Ε.Α., να αιτηθούν, εντός της οριζόμενης προθεσμίας, την προκήρυξη θέσης μέλους ΔΕΠ. σε κάθε Τμήμα ή Τμήματα Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος (Α.Ε.Ι.) της επιλογής τους πλην των Τμημάτων Α.Ε.Ι. της Περιφέρειας Αττικής.

Επιτρέπεται επίσης στα προαναφερόμενα μέλη του διδακτικού προσωπικού, κατά παρέκκλιση των κειμένων διατάξεων, να αιτηθούν τη μετάταξή τους σε κεντρικές ή περιφερειακές υπηρεσίες των Υπουργείων ή σε Ιερές Μητροπόλεις της Εκκλησίας της Ελλάδος ή της Εκκλησίας της Κρήτης ή των Ιερών Μητροπόλεων της Δωδεκανήσου.(άρθρα 206, 207, 209-216)

2.Παρατίθενται οι καταργούμενες διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας.(άρθρα 208, 217-220)

 

Κατεβάστε εδώ το Σχέδιο Νόμου

 

 

Έχει διαβαστεί 667 φορές