x

Σύνδεση

Δεν έχετε λογαριασμό; Εγγραφείτε

Η Σύμβαση μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για επιδότηση άγονων γραμμών τρένων - Νόμος 4953/2022

Το τίμημα της σύμβασης ανέρχεται σε 50 εκατ. ευρώ ετησίως. Η συμφωνία προβλέπει τη διεξαγωγή σειράς δρομολογίων έναντι επιδότησης, που θα φτάσει στα 750 εκατ. ευρώ μέχρι το 2035.

Με το νόμο 4953/2022 που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 135/Α/9-7-2022, κυρώθηκε η σύμβαση μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «ΤΡΑΙΝΟΣΕ Μεταφορές - Μεταφορικές Υπηρεσίες Επιβατών και Φορτίου Ανώνυμη Σιδηροδρομική Εταιρεία» (ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε.) για την ανάθεση Υποχρεώσεων Δημόσιας Υπηρεσίας επιβατικών σιδηροδρομικών μεταφορών.

Η σύμβαση Υποχρεώσεων Δημόσιας Υπηρεσίας, συμφωνία για τις λεγόμενες άγονες σιδηροδρομικές γραμμές, προβλέπει την παροχή 50 εκ. ευρώ ετησίως για 10 χρόνια, με αυτόματη επέκταση 5 ετών μετά το τέλος της δεκαετίας. Ορίζεται μάλιστα ρητά ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα λαμβάνει την επιδότηση μόνο εφόσον πράγματι έχει εκτελέσει τα δρομολόγια στις «άγονες γραμμές».

Τη σύμβαση υπέγραψαν στις 14.4.2022 ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής και ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και Country Manager/Greece, Maurizio Capotorto.

Η σύμβαση άρχισε να ισχύει αναδρομικά από την 1η Ιανουαρίου 2022 με τη δεκαετία να λήγει στις 31 Δεκεμβρίου 2031 και τα πέντε χρόνια της παράτασης στα τέλη Δεκεμβριου 2036.

Σημαντικά σημεία στη Σύμβαση

Άρθρο 3. Ποιότητα Υπηρεσιών και Αξιολόγηση.

3.1.Η ποιότητα και οι δείκτες ποιότητας αφορούν στις Υπηρεσίες του Παραρτήματος Α της Σύμβασης, όπως αυτό ενημερώνεται, κατά τα προβλεπόμενα στα άρθρο 14 της Σύμβασης.

3.2.Ο Πάροχος αναπτύσσει και εφαρμόζει σύστημα ελέγχου ποιότητας κατ’ ελάχιστον σύμφωνα με το ευρωπαϊκό πρότυπο ΕΝ 13816 «Μεταφορές - Εφοδιαστική και υπηρεσίες - Μαζική μεταφορά κοινού - Ορισμός της ποιότητας των υπηρεσιών, αντικειμενικοί σκοποί και μέτρηση». Το σύστημα αυτό επιθεωρείται και πιστοποιείται από Ανεξάρτητο φορέα Πιστοποίησης, επιλογής του Παρόχου και αποδοχής του Ελληνικού Δημοσίου. Η πιστοποίηση θα πρέπει να λάβει χώρα σε χρονικό διάστημα όχι μεγαλύτερο από ένα (1) έτος από την έναρξη ισχύος της Σύμβασης, και θα αφορά στο σύνολο του δικτύου του συμβατικού αντικειμένου. Η ετήσια επιθεώρηση και πιστοποίηση κοινοποιείται στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, σύμφωνα με το Παράρτημα Β.

3.3.Το σύστημα ελέγχου ποιότητας περιλαμβάνει κατ' ελάχιστον ένα κριτήριο ποιότητας από κάθε οικογένεια κριτηρίων του προτύπου, ώστε να καλύπτονται και οι τρεις τομείς της επόμενης παραγράφου. Για κάθε κριτήριο ποιότητας εφαρμόζεται συγκεκριμένο Πρόγραμμα Ελέγχου που συντάσσεται από τον Πάροχο και τελεί υπό το σύστημα αξιολόγησης και διαρκούς βελτίωσης του συστήματος του Παρόχου. Επίσης, προκειμένου το σύστημα ελέγχου ποιότητας να υλοποιείται αποτελεσματικά, εφαρμόζεται ένα πλαίσιο πρακτικών που περιλαμβάνει κατ' ελάχιστον: (α) αναφορές, (β) διορθωτικές ενέργειες, (γ) ανασκόπηση από τη Διοίκηση (στοχοθεσία, παρακολούθηση) και (δ) εκπαίδευση στα θέματα ποιότητας.

3.4.Ο Πάροχος οφείλει να διαθέτει τα απαραίτητα μέσα για τη διατήρηση και την βελτίωση της ποιότητας των Υπηρεσιών. Η ποιότητα των υπηρεσιών αναφέρεται και αξιολογείται στους ακόλουθους τρεις (3) τομείς:

3.4.1.Τομέας 1- Ακρίβεια δρομολογίων: Η ακρίβεια υπολογίζεται και αξιολογείται από τη διαφορά μεταξύ της προγραμματισμένης και της πραγματοποιηθείσας ώρας άφιξης και αναχώρησης σε σταθμούς και ενδιάμεσες στάσεις. Όταν η απόκλιση από την ακρίβεια των Υπηρεσιών επαναλαμβάνεται, χωρίς υπαιτιότητα του Παρόχου, ο Πάροχος υποχρεούται να γνωστοποιήσει στον Υπεύθυνο της Σύμβασης του Δημοσίου τις ενέργειες στις οποίες έχει προβεί αρμοδίως για την επιδιόρθωση του προβλήματος.

3.4.2.Τομέας 2 - Συνέχεια της Υπηρεσίας: Ο Πάροχος οφείλει να παρέχει σε συνεχή βάση τις Υπηρεσίες και σε περίπτωση διαταραχής ή διακοπής της κυκλοφορίας, να προβεί σε όλες τις απαραίτητες και δυνατές ενέργειες ώστε

να εξασφαλίσει την άμεση αποκατάστασή της και την άμεση και επαρκή πληροφόρηση του επιβατικού κοινού. Εάν η αποκατάσταση δεν μπορεί να είναι άμεση, ο Πάροχος υπαχρεούται να εξασφαλίσει την παροχή μεταφορικού έργου στους επιβάτες με άλλα μέσα μεταφοράς, σύμφωνα με τους όρους 2.3 και 2.4 της Σύμβασης.

3.4.3.Τομέας 3 - Ποιότητα στους Συρμούς και τους Σταθμούς: (α) Το σύστημα αξιολόγησης ποιότητας σκοπεύει στην ικανοποίηση των απαιτήσεων και προσδοκιών του μέσου επιβάτη και κατ' ελάχιστο περιλαμβάνει την επαρκή πληροφόρηση του επιβάτη, (β) Η επαρκής πληροφόρηση αξιολογείται από την ποιότητα και πληρότητα των πληροφοριών που παρέχονται στους χρήστες υπό κανονικές συνθήκες και κατά τη διάρκεια διαταραχών, την ικανότητα διάδοσης της πληροφορίας έγκαιρα και με κάθε πρόσφορο μέσο. Με την ολοκλήρωση του συστήματος ενημέρωσης των επιβατών, ο Πάροχος αξιολογείται και για τις υπηρεσίες ενημέρωσης πριν το ταξίδι προς τους επιβάτες, οι οποίοι χορηγούν τα στοιχεία επικοινωνίας, σύμφωνα με την παράγραφο 4.3.(γ). Η ποιότητα των Υπηρεσιών στους συρμούς αξιολογείται ως προς: (ί) πληροφορίες υπό κανονικές συνθήκες, (ii) πληροφορίες σε περίπτωση διακοπής της κυκλοφορίας, και (ίii) καθαριότητα, άνεση, φιλοξενία και ασφάλεια, (δ) Ειδικά όσον αφορά την ποιότητα των Υπηρεσιών εντός των σταθμών, ο Πάροχος αξιολογείται μόνον ως προς τις Υπηρεσίες που παρέχει για την διάθεση των εισιτηρίων και, στον βαθμό που τα μέσα διάθεσής τους είναι εγκατεστημένα και λειτουργούν με ευθύνη του εκάστοτε αρμοδίου Φορέα για τη διαχείριση του σταθμού, ως προς: (ί) πληροφορίες υπό κανονικές συνθήκες, (ii) πληροφορίες σε περίπτωση διακοπής της κυκλοφορίας, (ίii) πληροφορίες για διασύνδεση με άλλους τρόπους μεταφοράς, και (ίν) διάθεση εισιτηρίων.

Άρθρο 6. Ασφάλεια και πρόληψη στους συρμούς.

6.1.Η διασφάλιση της ασφάλειας των επιβατών επί των συρμών στο πλαίσιο εκτέλεσης των Υπηρεσιών είναι αποκλειστική ευθύνη του Παρόχου, χωρίς να θίγονται οι αρμοδιότητες προληπτικού και κατασταλτικού ελέγχου της Ελληνικής Αστυνομίας. Η ασφάλεια περιλαμβάνει όχι μόνο την καταπολέμηση της κακής διαχείρισης αγαθών και την αντιμετώπιση έκνομων ενεργειών αλλά και την εμπέδωση του αισθήματος ασφάλειας, την καταπολέμηση της παραβαπκότητας με την συνδρομή των αρμόδιων αρχών και προληπτικές ενέργειες.

6.2.Στο πλαίσιο αυτό, ο Πάροχος προτείνει και υλοποιεί σχετικές πολιτικές, συμπεριλαμβανομένων των ενεργειών συνεργασίας με όλους τους φορείς που συμμετέχουν στην ασφάλεια των σιδηροδρομικών διαδρομών, και ειδικά με τις αρμόδιες αρχές και τον Διαχειριστή Υποδομής.

6.3.Οι ανάγκες σε θέματα ασφαλείας προσδιορίζονται από τέσσερις στόχους: (α) βελτίωση της ικανότητας διαχείρισης και αντίδρασης, (β) βελτίωση της αίσθησης ασφάλειας στους συρμούς που χρησιμοποιούνται για την εκτέλεση των Υπηρεσιών, (γ) προστασία του τροχαίου υλικού που χρησιμοποιείται για την εκτέλεση των Υπηρεσιών από βανδαλισμούς, ευρισκόμενου τούτου τόσο εν κινήσει, όσο και στις εγκαταστάσεις φύλαξης και σταυλισμού ευθύνης του Παρόχου (για την αξιολόγηση του στόχου της προστασίας δεν λαμβάνεται υπόψη το πεπαλαιωμένο και μη χρησιμοποιήσιμο τροχαίο υλικό ιδιοκτησίας του Ελληνικού Δημοσίου που βρίσκεται στις ως άνω εγκαταστάσεις του Παρόχου και δεν χρησιμοποιείται για την εκτέλεση των Υπηρεσιών της Σύμβασης και το οποίο το Ελληνικό Δημόσιο εντός τεσσάρων (4) ετών από την έναρξη ισχύος της Σύμβασης θα απομακρύνει), και (δ) πρόληψη και καταπολέμηση της μετακίνησης χωρίς εισιτήριο.

6.4.Ο Πάροχος οφείλει να διατηρεί τους συρμούς που χρησιμοποιούνται για την παροχή των Υπηρεσιών σε καλή κατάσταση και να εξασφαλίζει όπ όλα τα μέσα ή οι χώροι εντός των συρμών είναι καθαρά, ευπρεπή και σε κατάσταση που η παροχή των Υπηρεσιών να μην θίγει την υγεία, την ασφάλεια και την αξιοπρέπεια των επιβατών.

6.5.Σε περίπτωση ρύπανσης των συρμών (συμπεριλαμβανομένων γραφημάτων, βανδαλισμού, κλπ.) που ευρίσκονται σταυλισμένοι σε χώρους ευθύνης του Παρόχου και χρησιμοποιούνται για την εκτέλεση των Υπηρεσιών, ο Πάροχος υποχρεούται να προβεί αμελλητί σε καθαρισμό ή απομάκρυνσή της. Μέχρι την απομάκρυνση του πεπαλαιωμένου και μη χρησιμοποιήσιμου τροχαίου υλικού που διαχειρίζεται η ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε., οι δαπάνες καθαρισμού και αποκατάστασης γίνονται αποδεκτές κατά ποσοστό 50%. Μετά την απομάκρυνση του τροχαίου υλικού του προηγουμένου εδαφίου, ο Πάροχος φέρει όλα τα σχετικά έξοδα για την αποκατάσταση των ζημιών.

Άρθρο 7. Εξυπηρέτηση στους σταθμούς.

7.1.Οι Υπηρεσίες που παρέχονται στους σταθμούς αποτελούν αποκλειστική ευθύνη του Φορέα Διαχείρισης του σταθμού. Με την επιφύλαξη του όρου 4.4, ο Πάροχος δεν φέρει καμία ευθύνη για τις υπηρεσίες που δεν παρέχει εντός αυτών, όπως ενδεικτικά και όχι περιοριστικά, η ασφάλεια, η προσβασιμότητα και η καθαριότητα αυτών, εκτός εάν αποτελούν εγκαταστάσεις που του έχει ανατεθεί αρμοδίως η εκμετάλλευσή τους.

7.2.Ο Πάροχος ενημερώνει τακτικά (κάθε έξι μήνες) ή και εκτάκτως, μέσω του Υπευθύνου της Σύμβασης του Παρόχου, τον Υπεύθυνο της Σύμβασης του Ελληνικού Δημοσίου και την Επιτροπή Παρακολούθησης, για τις ελλείψεις στους σταθμούς πού περιέρχονται σε γνώση του και οι οποίες, κατά την κρίση του, υποβαθμίζουν την ποιότητα των παρεχόμενων Υπηρεσιών.

Άρθρο 18. Διάρκεια της Σύμβασης.

18.1.Η Σύμβαση έχει διάρκεια δέκα (10) ετών, με ημερομηνία έναρξης την 1η. 1.2022 και ημερομηνία λήξης την 31η.12.2031. Η Σύμβαση παρατείνεται για άλλα πέντε (5) χρόνια, ήτοι μέχρι την 31η.12.2036, εφόσον ο Πάροχος έχει υλοποιήσει το σύνολο του επενδυτικού πλάνου του Παραρτήματος Δ και εντός των προβλεπόμενων, στο Παράρτημα Δ, χρόνων.

18.2.Για την παράταση της διάρκειας της Σύμβασης, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών εκδίδει, μετά από εισήγηση της Διεύθυνσης Σιδηροδρομικών Μεταφορών του Υπουργείου, σχετική διαπιστωτική πράξη, με την οποία διαπιστώνεται η πλήρωση των προϋποθέσεων της προηγούμενης παραγράφου και της παρ. 4 του άρθρου 4 του Κανονισμού 1370/2007, όπως αυτός ισχύει, και η παράταση της Σύμβασης.

Υποχρέωση επενδύσεων από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. (Παράρτημα Δ)

Προβλέπονται οι επενδύσεις στις οποίες η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. υποχρεούται να προβεί, προκειμένου να είναι δυνατή η παράταση της Σύμβασης σύμφωνα με το άρθρο 18. Η συνολική κεφαλαιακή δαπάνη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανέρχεται στο ποσό των εκατόν εξήντα τριών εκατομμυρίων πεντακοσίων χιλιάδων (163.500.000) ευρώ και περιλαμβάνει

(α) την απόκτηση και δρομολόγηση ηλεκτροκίνητων τραίνων ETR470 πέντε (5) συρμών μέχρι και την 31η.12.2022,

(β) τη μίσθωση νέων υδρογονοκίνητων τραίνων δέκα (10) συρμών μέχρι και την 31η.12.2027, (γ) τη μίσθωση νέων ηλεκτροκίνητων τραίνων δέκα (10) συρμών μέχρι και την 31η.12.2027,

(δ) την εγκατάσταση και λειτουργία συστημάτων Τεχνολογίας Πληροφοριών («Information Technology» – ΙΤ), όπως Σύστημα πληροφόρησης επιβατών, νέα εμπορική πλατφόρμα, ενσωμάτωση περιστρεφόμενων θυρών (Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου) στην Αθήνα, Σύστημα Διαχείρισης Στόλου, μέχρι και την 31η.12.2024, και

(ε) την αναβάθμιση του μισθωμένου στόλου τραίνων δεκαπέντε (15) συρμών μέχρι και την 31η.12.2029.

Ως προς τις επενδύσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στη σύμβαση αναφέρεται ότι το Δημόσιο δεσμεύεται επίσης σε επιστροφή της κεφαλαιακής επένδυσης στον πάροχο κατά το αναπόσβεστο τμημα της σε περίπτωση ενδεχόμενης πρόωρης λήξης της σύμβασης ή μη χορήγησης της 5ετούς παράτασης παρά την εμπρόθεσμη ολοκλήρωση της κεφαλαιακής επένδυσης, αλλά και σε περίπτωση μη σύναψης νέας κατά τη λήξη και της 5ετούς παράτασης εφόσον υφίσταται αναπόσβεστο μέρος της κεφαλαιακής επένδυσης.

Άρθρο 20.-Γεγονότα για τα οποία δεν ευθύνεται ο Πάροχος.

20.1.Με την επιφύλαξη της επομένης παραγράφου, δεν καταλογίζονται εις βάρος του Παρόχου αθετήσεις των υποχρεώσεων του, στην έκταση κατά την οποία αυτές δεν οφείλονται σε υπαιτιότητά του, ή οφείλονται σε γεγονός που συνιστά ανωτέρα βία.

20.2.Σε κάθε περίπτωση, ο Πάροχος οφείλει να τηρεί τις υποχρεώσεις του για πληροφόρηση του επιβατικού κοινού και ενημέρωση του Υπευθύνου Σύμβασης του Δημοσίου αναφορικό με οποιοδήποτε γεγονός επηρεάζει την παροχή των Υπηρεσιών, ανεξαρτήτως της ευθύνης του Παρόχου γι' αυτό. Ο Πάροχος οφείλει επίσης, να καταβάλει κάθε προσπάθεια ώστε να περιορίσει κατά το δυνατόν τις συνέπειες που προκαλούνται από οποιοδήποτε γεγονός ανωτέρας βίας, σύμφωνα με τα παραπάνω, και να συνεχίσει να εκπληρώνει τις υποχρεώσεις του και να παρέχει τις Υπηρεσίες, στο μέτρο που τούτο είναι εφικτό.

20.3.Επίσης, με την επιφύλαξη των υποχρεώσεων της Παραγράφου 2, δεν καταλογίζονται εις βάρος του Παρόχου παρεκκλίσεις στην παροχή των Υπηρεσιών, όπου η μη τήρηση των ποιοτικών και ποσοτικών υποχρεώσεων εκ μέρους του Παρόχου προκαλείται από λόγους συνδεόμενους με τη σιδηροδρομική υποδομή όπως ενδεικτικούς ακυρώσεις ή καθυστερήσεις δρομολογίων εξ αιτίας της σιδηροδρομικής υποδομής και προβλημάτων σε αυτήν (π.χ. βλάβες αιχμών, λανθασμένος χειρισμός των αιχμών, καθίζηση γραμμής, διακοπή ηλεκτροδότησης, υπερβολική βλάστηση, παρουσία ζώων σπς γραμμές, παρουσία αντικειμένων που εμποδίζουν την κίνηση του συρμού στις γραμμές, κλπ.) ή εξ αιτίας της αδυναμίας του Διαχειριστή Υποδομής να συμμορφωθεί με τις υποχρεώσεις ταυ που προβλέπονται στην εκάστοτε ισχύουσα Σύμβαση Πρόσβασης στο Δίκτυο μεταξύ του Παρόχου και του Διαχειριστή Υποδομής, την οποία ο Πάροχος κοινοποιεί στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εντός 30 ημερών από την υπογραφή της.

20.4.Η αδυναμία του Παρόχου να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις του εξ αιτίας ανεπαρκειών ή βλαβών του τροχαίου υλικού ή εξαιτίας ατυχημάτων οφειλόμενων στο τροχαίο υλικό (περιλαμβανόμενων και εκείνων που οφείλονται σε ανεπαρκή συντήρησή του), δεν τον απαλλάσσει, κατά το μέτρο που του αναλογεί, από την ευθύνη του. Σε αυτές τις περιπτώσεις, ο Πάροχος θα ενημερώνει ειδικά τον Υπεύθυνο Σύμβασης του Δημοσίου.

Άρθρο 21. Επιτροπή Παρακολούθησης.

21.1.Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και ο Πάροχος. αμέσως μετά την σύναψη της Σύμβασης, θα συγκροτήσουν και θα διατηρήσουν καθ’ όλη τη διάρκεια της, μια κοινή επιτροπή αξιολόγησης και παρακολούθησης (στο εξής: «Επιτροπή Παρακολούθησης»), η οποία θα απαρτίζεται από τρεις εκπροσώπους του Υπουργείου, εκ των οποίων ο ένας ορίζεται από τον Υπουργό ως Πρόεδρος, και τρεις εκπροσώπους του Παρόχου, ένας εκ των οποίων ορίζεται από τον Πάροχο ως Γραμματέας.

21.2.Η Επιτροπή Παρακολούθησης είναι αρμόδια για:

21.2.1.Την από κοινού εξέταση των ζητημάτων που συνδέονται με όλες τις πτυχές της εφαρμογής και εκτέλεσης της Σύμβασης.

21.2.2.Την παροχή ενός πλαισίου κοινής στρατηγικής συζήτησης των Συμβαλλομένων Μερών, για την αντιμετώπιση ενδεχόμενων μεταβολών, καθώς και για την αποτελεσματική εκτέλεση της Σύμβασης.

21.2.3.Κάθε άλλο θέμα που δεν αποτελεί τροποποίηση της Σύμβασης. Στην περίπτωση που απαιτείται τροποποίηση όρου της Σύμβασης, η Επιτροπή Παρακολούθησης θα υποβάλει αιτιολογημένη εισήγηση προς τα Συμβαλλόμενα Μέρη.

21.3.Τα Συμβαλλόμενα Μέρη δύνανται να διορίζουν και να αντικαθιστούν τους εκπροσώπους τους στην Επιτροπή Παρακολούθησης ανά πάσα στιγμή με έγγραφη ειδοποίηση του άλλου Συμβαλλόμενου Μέρους.

21.4.Με την επιφύλαξη των διατάξεων της Σύμβασης, τα μέλη της Επιτροπής Παρακολούθησης μπορούν να υιοθετούν τις ακόλουθες διαδικασίες και πρακτικές, που κρίνουν ενδεδειγμένες κατά περίπτωση, για την άσκηση των προβλεπόμενων αρμοδιοτήτων της:

21.4.1.Να καλούν σε οποιαδήποτε συνεδρίαση της Επιτροπής Παρακολούθησης άλλα πρόσωπα, τεχνικούς ή/και νομικούς συμβούλους, ή εκπροσώπους εμπλεκόμενων φορέων.

21.4.2.Να ζητούν από άλλα πρόσωπα, τεχνικούς ή νομικούς συμβούλους, ή από εμπλεκόμενους φορείς, περιλσμβανομένου και του Διαχειριστή Υποδομής, την υποβολή εκθέσεων, γνωμοδοτήσεων και κάθε άλλου εγγράφου, που κρίνουν αναγκαίο.

21.5.Οι αποφάσεις της Επιτροπής λαμβάνονται με ομοφωνία των παρόντων μελών. Η απαρτία αποτελείται από τέσσερα (4) μέλη.

21.6.Η Επιτροπή Παρακολούθησης θα συνεδριάζει τουλάχιστον μια (1) φορά κάθε μήνα, εκτός αν συμφωνηθεί άλλως μεταξύ των μελών της και, σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, σύμφωνα με την επόμενη παράγραφο 21.7.

21.7.Με την επιφύλαξη της προηγούμενης παραγράφου 21,6, κάθε μέλος της Επιτροπής Παρακολούθησης μπορεί να ζητήσει από τον Πρόεδρο να συγκαλέσει συνεδρίαση, οποιαδήποτε στιγμή. Οι συνεδριάσεις της Επιτροπής Παρακολούθησης θα συγκαλούνται κατόπιν προηγούμενης ειδοποίησης τουλάχιστον τριών (3) ημερών, προσδιορίζοντας τα θέματα της ημερήσιας διάταξης που πρόκειται να συζητηθούν στη συνεδρίαση. Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, μπορεί να συγκληθεί συνεδρίαση ανά πάσα στιγμή κατόπιν σχετικής ειδοποίησης που είναι εύλογη υπό τις περιστάσεις.

21.8.Όποτε η Επιτροπή Παρακολούθησης το κρίνει σκόπιμο, οι συνεδριάσεις μπορούν επίσης να γίνονται με τηλεδιάσκεψη, στο πλαίσιο της οποίας κάθε συμμετέχων μπορεί να ακούει και να συζητά ταυτόχρονα με τους υπολοίπους συμμετέχοντες.

21.9.Για τις αποφάσεις της Επιτροπής τηρούνται πρακτικά, τα οποία υπογράφονται από τον Πρόεδρο και τον Γραμματέα της Επιτροπής.

 

Διαβάστε αναλυτικά

ΝΟΜΟΣ ΥΠ' ΑΡΙΘΜ. 4953/2022 ΦΕΚ 135/Α/9-7-2022

Κύρωση της Σύμβασης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «ΤΡΑΙΝΟΣΕ Μεταφορές - Μεταφορικές Υπηρεσίες Επιβατών και Φορτίου Ανώνυμη Σιδηροδρομική Εταιρεία» (ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε.) για την ανάθεση Υποχρεώσεων Δημόσιας Υπηρεσίας επιβατικών σιδηροδρομικών μεταφορών.

 

 

Έχει διαβαστεί 1185 φορές