Υπουργική Απόφαση Α1ε/οικ./5554/1991 - ΦΕΚ 314/Β/8-5-1991
Καθορισμός βασικού Εθνικού Οδικού Δικτύου.
ΑΠΟΦΑΣΗ ΑΝΑΠΛ. ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ ΚΑΙ ΔΗΜ. ΕΡΓΩΝ
Έχοντας, υπόψη:
1.Τις διατάξεις του Ν. 1418/84 "περί εκτελέσεως Δημοσίων Έργων και ειδικά του άρθρ. 25 παρ. 1.
2.Τις διατάξεις του Ν. 3155/55 "περί κατασκευής και συντηρήσεως οδών" του Β.Δ. 9/20.8.55 "περί καθορισμού των εθνικών οδών" κατά τις διατάξεις του Ν. 3155/55.
3.Το Β.Δ. 465/70 "περί όρων και προϋποθέσεων εγκαταστάσεως και λειτουργίας πρατηρίων υγρών καυσίμων και περί κυκλοφοριακής σύνδεσης εγκαταστάσεων μετά των οδών" όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει σήμερα.
Και επειδή απαιτείται ο καθορισμός του Βασικού Εθνικού Οδικού Δικτύου για την εφαρμογή σχετικών διατάξεων.
4.Την υπ’ αριθ. Υ 1052/90 απόφαση του Πρωθυπουργού όπως τροποποιήθηκε με την Υ 1087/90, αποφασίζουμε :
Καθορίζουμε το Βασικό Εθνικό Οδικό Δίκτυο ως εξής:
1.Νέα Εθνική οδό Αθήνα (από κόμβο Βαρυμπόμπης)-Λαμία-Λάρισα-Τέμπη-Κατερίνη-Θεσσαλονίκη (μέχρι κόμβο Λαχαναγοράς)-Εύζωνοι (από κόμβο Χαλάστρας μέχρι Μεθοριακό Σταθμό).
2.Θεσσαλονίκη (από Κ1 δια της Εξωτερικής Περιφερειακής μέχρι την συνάντησή της με οδό Λαγκαδά)-Δερβένι-Γέφυρα Στρυμόνα-Ν. Πέραμος -Καβάλα δια της προβλεπόμενης οδού παράκαμψης Καβάλας-Ξάνθη-Κομοτηνή (οδό παράκαμψης)-Μέστη-Μάκρη (νέο τμήμα)-Αλεξανδρούπολη.
3.Η Νέα Εθνική Οδός Δερβένι-Λευκώνας (Σέρρες)-Προμαχώνας.
4.Πάτρα-Ρίο (Ανισ. Κόμβο Ρίου της Ε.Ο. Κορίνθου-Πατρών),-Αντίρριο-Μεσολόγγι-Αγρίνιο-Αμφιλοχία-Άρτα-Φιλιππιάδα-Ιωάννινα καθώς και το τμήμα Φιλιππιάδα-Πρέβεζα.
5.Αθήνα από ανισόπεδο κόμβο Θηβών (σύνδεση με οδό Σταυρού-Ελευσίνας-Κόρινθος-(δια της προβλεπόμενης νέας Γέφυρας Ισθμού και νέας οδού παράκαμψης σύμφωνα με την εγκεκριμένη μελέτη)-Πάτρα μέχρι κόμβο Ρίου.
6.Νέος αυτ/μος Κόρινθος-Τρίπολη.
7.Η Νέα Εθνική Οδός με αριθ. 90 Ε.Ο. και στο τμήμα: Κόμβος Σούδας-Ρέθυμνο-(παράκαμψη Ρεθύμνου) - Ηράκλειο - Άγιος Νικόλαος εξαιρουμένου του τμήματος της παλαιάς Εθνικής Οδού Γούρνες - Χερσόνησος - Μάλια.
Σε περίπτωση κατασκευής νέου τμήματος με παράλληλη όδευση προς υπάρχουσα εθνική οδό του βασικού τμήματος με παράλληλη όδευση προς υπάρχουσα εθνική οδό του βασικού δικτύου, μετά την κατασκευή του νέου τμήματος και την έναρξη λειτουργίας, το αντίστοιχο τμήμα της παλαιάς οδού παύει να ανήκει στο βασικό. Κατ’ εφαρμογή του Νόμ. 1418/84 (άρθρ. 25) εντάσσεται σε νέα κατηγορία οδών.
Παύει να ισχύει η με αριθ. Γ3δ/ 43737/οικ./00-2361/30.10.70 Απόφαση και κάθε άλλη που αντίκειται στις ρυθμίσεις της παρούσης.
Υ.Α. Α1ε/οικ./5554/1991 - ΦΕΚ 314/Β/8.5.1991
Καθορισμός βασικού Εθνικού Οδικού Δικτύου.
