Νόμος 2098/1992 - ΦΕΚ 189/Α/2-12-1992
Κύρωση Συμφωνίας μεταξύ των Κυβερνήσεων της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Δημοκρατίας της Ιταλίας αναφορικά με την ανταλλαγή αμοιβαίας τεχνικής υποστήριξης για προσγειώσεις και/ή προσωρινές σταθμεύσεις των αντίστοιχων αεροσκαφών τους
σε προκαθορισμένα αεροδρόμια, μετά των Παραρτημάτων και των συνημμένων αυτής.
ΝΟΜΟΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 2098/1992
ΦΕΚ 189/Α/2-12-1992
Κύρωση Συμφωνίας μεταξύ των Κυβερνήσεων της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Δημοκρατίας της Ιταλίας αναφορικά με την ανταλλαγή αμοιβαίας τεχνικής υποστήριξης για προσγειώσεις και/ή προσωρινές σταθμεύσεις των αντίστοιχων αεροσκαφών τους σε προκαθορισμένα αεροδρόμια, μετά των Παραρτημάτων και των συνημμένων αυτής.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
Εκδίδομε τον ακόλουθο νόμο που ψήφισε η Βουλή:
Άρθρο πρώτο
Κυρώνεται και έχει την ισχύ, που ορίζει το άρθρο 28 παρ. 1 του Συντάγματος, η Συμφωνία μεταξύ των Κυβερνήσεων της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Δημοκρατίας της Ιταλίας αναφορικά με την ανταλλαγή αμοιβαίας τεχνικής υποστήριξης για προσγειώσεις και/ή προσωρινές σταθμεύσεις των αντίστοιχων αεροσκαφών τους σε προκαθορισμένα αεροδρόμια μετά των Παραρτημάτων και των συνημμένων αυτής, που υπογράφηκε στην Αθήνα, στις 5.12.1990, της οποίας το κείμενο σε πρωτότυπο στην αγγλική γλώσσα και σε μετάφραση στην ελληνική έχει ως εξής:
BILATERAL AGREEMENT BETWEEN THE GOVERNMENT OF THE HELLENIC REPUBLIC AND THE GOVERNMENT OF THE REPUBLIC OF ITALY, CONCERNING THE EXCHANGE OF MUTUAL TECHNICAL SUPPORT FOR LANDING AND/OR STAGING OF THEIR RESPECTIVE AIRCRAFT AT SPECIFIED AERODROMES
PREAMBLE
The Government of the Hellenic Republic and the Government of the Republic of Italy,
- considering the importance in training and operational terms of activities generating interchanges among the personnel of their respective Air Forces;
- recognizing the bilateral desirability that aircraft involved in national exercises in the Ionian and Adriatic Seas be allowed tp use their respective air bases for training and/or safety purposes;
- reached the following agreement:
ΔΙΜΕΡΗΣ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΜΕΤΑΞΥ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ
ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΤΗΣ ΙΤΑΛΙΑΣ ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΤΑΛΛΑΓΗ ΑΜΟΙΒΑΙΑΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΓΙΑ ΠΡΟΣΓΕΙΩΣΕΙΣ ΚΑΙ/Ή ΠΡΟΣΩΡΙΝΕΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΕΙΣ ΤΩΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ ΤΟΥΣ ΣΕ ΠΡΟΚΑΘΟΡΙΣΜΕΝΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ
ΠΡΟΟΙΜΙΟ
Η Κυβέρνηση της Ελληνικής Δημοκρατίας και η Κυβέρνηση της Δημοκρατίας της Ιταλίας,
- Λαμβάνοντας υπόψη τη σημασία, από άποψη εκπαιδευτική και επιχειρησιακή, των δραστηριοτήτων που δημιουργούν ανταλλαγές μεταξύ του προσωπικού των αντίστοιχων Αεροπορικών τους Δυνάμεων,
- Αναγνωρίζοντας την αμοιβαία επιθυμία τους να επιτρέπουν σε αεροσκάφη που μετέχουν σε εθνικές ασκήσεις στο Ιόνιο και την Αδριατική να χρησιμοποιούν τις αντίστοιχες αεροπορικές τους βάσεις για εκπαιδευτικούς σκοπούς και/ή σκοπούς ασφάλειας,
- Συνομολόγησαν την ακόλουθη συμφωνία:
APΘPO I ΠΕΔΙΟΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ
1. Η παρούσα συμφωνία αποσκοπεί στον προσδιορισμό των διμερών συνθηκών και όρων της αμοιβαίας υποστήριξης, που η Ελληνική Αεροπορία και η Ιταλική Αεροπορία, για λογαριασμό της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Δημοκρατίας της Ιταλίας αντίστοιχα, και σύμφωνα με την εθνική νομοθεσία και τους κανονισμούς τους, θα παρέχουν κατά τη διάρκεια εθνικών ασκήσεων στο Ιόνιο (πέλαγος) και την Αδριατική (θάλασσα).
2. Η παρούσα συμφωνία θα εφαρμόζεται αποκλειστικά κατά τη διάρκεια εθνικών ασκήσεων.
ΑΡΘΡΟ II ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟΙ ΟΡΟΙ
Με σκοπό την επαύξηση του επιπέδου ασφάλειας και ευελιξίας στη χρήση τους, θα επιτρέπεται σε ελληνικά αεροσκάφη F-1, F-104, F-4, Α-7, ΙΡ-5, C-130, DO-28 και σε ιταλικά F-104, ΡΑ-200, G91Y, ΜΒ-339, ΡΡ-808, G-222, C-130, HH-3F, που μετέχουν στις παραπάνω ασκήσεις να μετασταθμεύουν προσωρινά και να προσγειώνονται στις ελληνικές αεροπορικές βάσεις (Αράξου, Ανδραβίδας, Σούδας) και στις ιταλικές αεροπορικές βάσεις (Trapani, Gioia del colle, Brindisi, Grazzanise). Αεροσκάφη νέας γενιάς δύνανται να αποτελέσουν αντικείμενο της παρούσας συμφωνίας κατόπιν αμοιβαίας αποδοχής τους από τα Γενικά Επιτελεία των αεροποριών των δύο χωρών.
2. Για εκπαιδευτικούς σκοπούς, θα καταρτίζεται σε ετήσια βάση πρόγραμμα πτήσεων, που θα προβλέπει την προσγείωση 24 αεροσκαφών το έτος στις παραπάνω αεροπορικές βάσεις. Τα αεροσκάφη αυτά θα είναι ισομερώς
κατανεμημένα και δεν θα υπερβαίνουν τα 4 (τέσσερα) αεροσκάφη το μήνα. Οι πτήσεις που γίνονται για σκοπούς τεχνικής υποστήριξης δεν θα λογίζονται ως εκπαιδευτικές αποστολές:
3. Κατά τη διάρκεια εθνικών ασκήσεων 3-4 το χρόνο σχηματισμός συμμετεχόντων αεροσκαφών κάνοντας χρήση των προβλέψεων του ανωτέρω προγράμματος της παραγράφου 2, θα επιτρέπεται να μετασταθμεύει στις παραπάνω βάσεις με την τεχνική υποστήριξη και το προσωπικό που απαιτούνται. Τεχνική υποστήριξη θα παρέχεται επίσης από τη φιλοξενούσα βάση όπως διαλαμβάνεται στα παραρτήματα ‘Α’ και ‘Β’ της παρούσας συμφωνίας.
4. Σε περιπτώσεις σταθμεύσεων, όπως εμφαίνεται στην παράγραφο 1 του παρόντος άρθρου, την ευθύνη για την εξυπηρέτηση των αεροσκαφών θα φέρουν εξ ολοκλήρου τα ιπτάμενα πληρώματα.
ΑΡΘΡΟ III ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗ
Η ανάγκη για προσγειώσεις και σταθμεύσεις θα γνωστοποιείται από την ενδιαφερόμενη χώρα με την αποστολή ειδικού σήματος τουλάχιστον 30 μέρες πριν από το γεγονός. Η φιλοξενούσα χώρα, σε αναγνώριση λήψης του σήματος, θα επιβεβαιώνει τη διαθεσιμότητα της αιτηθείσας βάσεως.
ΑΡΘΡΟ IV
ΤΕΧΝΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ / ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΡΙΜΝΑ
1. Η τεχνική υποστήριξη που θα παρέχεται από τις χώρες για προσγειώσεις και μετασταθμεύσεις αεροσκαφών σύμφωνα με τη STANAG 3430 (Συμφωνία τυποποίησης 3430), καθορίζεται λεπτομερώς στα παραρτήματα ‘Α’ και ‘Β’.
2. Τα συμβαλλόμενα κράτη θα καταβάλλουν εξ ολοκλήρου τη δαπάνη διοικητικής μέριμνας που θα παρέχει η φιλοξενούσα βάση σύμφωνα με τις διαδικασίες που προβλέπονται στη STANAG 3113 και σε άλλα αμοιβαίως αποδεκτά έγγραφα.
ΑΡΘΡΟ V
ΤΕΧΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ (ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ)
Λεπτομερείς τεχνικές προδιαγραφές περιέχονται στα προσαρτημένα παραρτήματα ‘Α’ και ‘Β’ και συνιστούν αναπόσπαστο τμήμα της παρούσας συμφωνίας. Μικρές αλλαγές στα παραρτήματα υπόκεινται σε έγκριση των Γενικών Επιτελείων Αεροπορίας των δύο χωρών.
ΑΡΘΡΟ VI ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΠΤΗΣΕΩΝ
Οι κανόνες του ICAO (Διεθνής Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας) και οι εθνικοί, όπως καθορίζονται στα εθνικά AIP’S (Αεροναυτιλιακές Εκδόσεις Πληροφοριών) θα εφαρμόζονται από όλα τα συμμετέχοντα αεροσκάφη. Οι λεπτομέρειες εμφαίνονται στα συναφή παραρτήματα της παρούσας συμφωνίας.
ΑΡΘΡΟ VII ΔΙΑΦΟΡΑ ΑΠΟΨΕΩΝ
Σε περίπτωση που προκύψει οποιαδήποτε διαφορά κατά την εφαρμογή της παρούσας συμφωνίας που δεν δύναται να διευθετηθεί σε επίπεδο Αεροπορικών Επιτελείων, η
επίλυση της επίδικης διαφοράς θα ανατίθεται στους Αρχηγούς των Γενικών Επιτελείων Εθνικής Αμύνης των συμβαλλόμενων χωρών.
ΑΡΘΡΟ VIII ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΔΥΝΑΜΕΩΝ
Οι όροι της συμφωνίας μεταξύ των δύο κρατών που αναφέρονται στο καθεστώς Δυνάμεων του NATO του Ιουνίου 1951 θα έχουν εφαρμογή στην παρούσα συμφωνία, εκτός εάν ορίζεται άλλως σ’ αυτήν.
ΑΡΘΡΟ IX
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΘΕΣΕΩΣ ΣΕ ΙΣΧΥ/ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ
1. Η παρούσα συμφωνία θα τεθεί σε ισχύ μετά την ανταλλαγή διακοινώσεων από τα συμβαλλόμενα κράτη ότι έχουν ολοκληρωθεί όλες οι προβλεπόμενες εσωτερικές διαδικασίες έγκρισης της παρούσας συμφωνίας.
2. Κάθε συμβαλλόμενο μέρος δύναται να καταγγείλει την παρούσα συμφωνία μετά από έγγραφη γνωστοποίηση προς το άλλο κράτος. Η παρούσα συμφωνία θα παύει να ισχύει 60 ημέρες μετά την γνωστοποίηση καταγγελίας της.
Έγινε στην Αθήνα στις 5 Δεκεμβρίου 1990, σε δύο πρωτότυπα στην αγγλική γλώσσα.
ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
Αντιπτεραρχος Αθανάσιος Σταθιάς Αρχηγός Του Γενικού Επιτελείου Της Ελνικής Αεροπορίας
ΠΑ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΤΗΣ ΙΤΑΛΙΑΣ
Αντιπτέραρχος Stelio Nardini Αρχηγός Επιτελείου Ιταλικής Αεροπορίας
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ‘Α’
ΤΗΣ ΔΙΜΕΡΟΥΣ ΣΥΜΦΩΝΙΑΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΤΗΣ ΙΤΑΛΙΑΣ
ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΤΑΛΛΑΓΗ ΑΜΟΙΒΑΙΑΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΓΙΑ ΠΡΟΣΓΕΙΩΣΕΙΣ ΚΑΙ/Ή ΠΡΟΣΩΡΙΝΕΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΕΙΣ ΤΩΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ ΤΟΥΣ ΣΕ ΠΡΟΚΑΘΟΡΙΣΜΕΝΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ
ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΟΥ ΦΙΛΟΞΕΝΟΥΝΤΟΣ ΚΡΑΤΟΥΣ ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΑΚΤΙΚΕΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΙΤΑΛΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ
1. ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΦΥΣΕΩΣ
Το παρόν παράρτημα καλύπτει διακανονισμούς κοινούς για όλες τις Ιταλικές Δυνάμεις που σταθμεύουν για επιχειρήσεις στο ελληνικό έδαφος.
α. Έγγραφα ταυτότητας
Όλο το ιταλικό προσωπικό που μετασταθμεύει στην Ελλάδα υπό τους όρους της Διμερούς Συμφωνίας, απαιτείται να έχει στην κατοχή του έγγραφα αναγνωριστικά της ταυτότητας του. όπως διαλαμβάνεται στη Συμφωνία για το
καθεστώς Δυνάμεων του NATO (SOFA). Τα έγγραφα ταυτότητας θα πρέπει να φέρονται πάντοτε, β. Νομικά δικαιώματα
Τα νομικά δικαιώματα των Ιταλικών Δυνάμεων προσδιορίζονται στη συμφωνία για το καθεστώς Δυνάμεων του NATO.
γ. Δημόσιες σχέσεις
Καμία πληροφορία σχετικά με τις Ιταλικές Δυνάμεις δεν θα ανακοινώνεται από τις Ελληνικές Αρχές χωρίς τη συγκατάθεση των αρμόδιων Ιταλικών Αρχών στην Ελλάδα.
2. ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΓΕΝΙΚΗΣ ΦΥΣΕΩΣ Τα μαχητικά αεροσκάφη θα χρησιμοποιούν κατά τις επιχειρήσεις τα ακόλουθα αεροδρόμια στάθμευσης:
- Άραξος
- Ανδραβίδα
- Σούδα
Την ευθύνη συντήρησης σε κάθε περίπτωση θα φέρουν τα ιπτάμενο πληρώματα. Σε περίπτωση, όμως, παροχής διασταυρωτικής εξυπηρέτησης (Φάση ‘Α’) σε αναπτυσσόμενα αεροσκάφη, η συνδρομή της φιλοξενούσας βάσης δύναται να παρασχεθεί, εφόσον ζητηθεί τούτο.
α. Καταλύματα
Η παροχή καταλύματος, εφόσον τούτο ζητηθεί, θα είναι δυνατή στη βάση, σύμφωνα με την υφιστάμενη διαθεσιμότητα. Εάν η παροχή καταλύματος στη βάση δεν είναι δυνατή, το προσωπικό θα καταλύει σέ ξενοδοχεία γειτονικών πόλεων. Τα έξοδα θα φέρουν τα ίδια τα άτομα.
β. Παροχή σίτισης
Η φιλοξενούσα βάση θα παρέχει διευκολύνσεις εστίασης για το ιταλικό προσωπικό κατά τη διάρκεια των καθημερινών εργάσιμων ωρών. Τα έξοδα θα καταβάλλουν απευθείας τα άτομα.
γ. Υγειονομικές υπηρεσίες και παροχές
Η ιατροφαρμακευτική περίθαλψη θα παρέχεται σύμφωνα με τις δυνατότητες της φιλοξενούσας βάσης.
Η εισαγωγή σε νοσοκομεία, η ιατρική και οδοντιατρική περίθαλψη, πλην των υπηρεσιών παροχής άμεσης φαρμακευτικής περίθαλψης θα παρέχονται επί αντικαταβολή.
δ. Φορολογικές και τελωνειακές υποχρεώσεις
Οι Ελληνικές Αρχές θα παρέχουν άδεια για την ανάπτυξη υλικών και εφοδίων απαιτούμενων για στρατιωτική και προσωπική χρήση, σύμφωνα με τη Συμφωνία για το καθεστώς των Δυνάμεων του NATO. Όσον αφορά τους φόρους και τελωνειακούς δασμούς θα εφαρμόζονται τα άρθρα 10 και 11 της Συμφωνίας για το καθεστώς των Δυνάμεων του NATO. Αντίγραφα των καταλόγων φορτίου αεροσκαφών (δηλωτικά), καθώς και των Φύλλων Πορείας NATO του προσωπικού, θα εκλαμβάνονται ως επίσημα δηλωτικά από τις Ελληνικές Αρχές.
ε. Τηλεφωνικές υπηρεσίες
Το αντίτιμο των ιδιωτικών τηλεφωνημάτων και τηλεγραφημάτων θα καταβάλλεται απευθείας από τα άτομα. Τα υπεραστικά υπηρεσιακά τηλεφωνήματα και τηλεγραφήματα θα αντικαταβάλλονται εφόσον δεν γίνεται χρήση του στρατιωτικού δικτύου.
ζ. Υπηρεσίες καθαριστηρίου
Οι Ελληνικές Αρχές δεν θα παρέχουν υπηρεσίες καθαριστηρίου.
η. Συναλλαγματικές διευθετήσεις
Οι Ελληνικές Στρατιωτικές Αρχές δεν θα παρέχουν υπηρεσίες συναλλάγματος στη βάση μεταστάθμευσης (ανά-
πτυξης) των αεροσκαφών. Η παροχή συναλλάγματος θα είναι δυνατή σης γειτονικές πόλεις. Στο φιλοξενούμενο προσωπικό θα παρέχονται οι υπηρεσίες των Ελληνικών Ταχυδρομείων.
3. ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΚΑΝΟΝΩΝ ΑΕΡΟΣ
Τα φιλοξενούμενα πληρώματα θα τηρούν τους κανόνες αέρος του ICAO και τις διατάξεις που διατυπώνονται στο ΑΙΡ- Ελλάδος. Προς το σκοπό αυτόν τα αεροσκάφη θα υποβάλλουν σχέδια πτήσης ICAO σε κάθε περίπτωση. Σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία για σκοπούς αεροπορίας και αστυνόμευσης αυτής, τα ελληνικά χωρικά ύδατα εκτείνονται σε απόσταση 10 ναυτικών μιλίων από τις ακτές.
4. ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΟΥ ΦΙΛΟΞΕΝΟΥΝΤΟΣ ΚΡΑΤΟΥΣ Θα παρέχεται, όπως προβλέπεται στο παρόν συνημμένο
ως εξής:
ΣΥΝΗΜΜΕΝΟ 1 ΣΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ‘Α’: Αεροδρόμια ανάπτυξης για τις Ιταλικές τακτικές Αεροπορικές Δυνάμεις.
Έγινε στην Αθήνα στις 5 Δεκεμβρίου 1990, σε δύο πρωτότυπα στην αγγλική γλώσσα.
ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΤΗΣ
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΙΤΑΛΙΑΣ
ΑΝΤΙΠΤΕΡΑΡΧΟΣ ΑΝΤΙΠΤΕΡΑΡΧΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΣΤΑΘΙΑΣ STELIO NARDINI ΑΡΧΗΓΟΣ ΤΟΥ ΑΡΧΗΓΟΣ ΤΟΥ
ΓΕΝΙΚΟΥ ΕΠΙΤΕΛΕΙΟΥ ΕΠΙΤΕΛΕΙΟΥ ΙΤΑΛΙΚΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ
ΣΥΝΗΜΜΕΝΟ 1 ΣΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ‘ΑΤΗΣ ΔΙΜΕΡΟΥΣ ΣΥΜΦΩΝΙΑΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΤΗΣ ΙΤΑΛΙΑΣ
ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΤΑΛΛΑΓΗ ΑΜΟΙΒΑΙΑΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΓΙΑ ΠΡΟΣΓΕΙΩΣΕΙΣ ΚΑΙ/Ή ΠΡΟΣΩΡΙΝΕΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΕΙΣ ΤΩΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ ΤΟΥΣ ΣΕ ΠΡΟΚΑΘΟΡΙΣΜΕΝΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ
ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΓΙΑ ΙΤΑΛΙΚΑ ΜΑΧΗΤΙΚΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗ
1. ΣΥΝΘΕΣΗ ΤΩΝ ΙΤΑΛΙΚΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ
Τα αεροσκάφη της Ιταλικής Αεροπορίας, θα σταθμεύουν
στις Ελληνικές Αεροπορικές βάσεις κατά τη διάρκεια των
φάσεων ανάπτυξης και αναδίπλωσης με: α) Προσωπικό
Δύο έως τέσσερα πληρώματα αεροσκαφών, β) Μαχητικά αεροσκάφη
Δύο αεροσκάφη τύπου F-104, G-91Y, TORNADO (ΡΑ 200), ΜΒ-339, PD-808 και HH-3F, κάθε μήνα. Σύνολο 24 αεροσκάφη το έτος.
γ) Μεταφορικά αεροσκάφη
Τα μεταφορικά Α/φη G-222, C-130 μπορούν να αναπτύσσονται για παροχή τεχνικής βοήθειας. Η ανάπτυξη μεταφορικών αεροσκαφών και τεχνικού προσωπικού θα εγκρίνεται κατά περίπτωση. Καταλύματα και διευκολύνσεις προς το προσωπικό αυτό θα παρέχονται στη βάση εφόσον υπάρχουν.
δ) Αεροδρόμια
- Αραξος
- Ανδραβίδα
- Σούδα
2. ΕΚΤΑΣΗ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΦΙΛΟΞΕΝΟΥΣΑΣ ΧΩΡΑΣ α) Ευκολίες και υποδομή
1) Χώροι σταθμεύσεως αεροσκαφών
Ως χώροι σταθμεύσεως θα διατίθενται οι στρατιωτικοί χώροι σταθμεύσεως αεροσκαφών. .
2) Εγκαταστάσεις
Εφόσον απαιτείται θα γίνεται κοινή χρήση των εγκαταστάσεων συντήρησης/επισκευών.
β) Ναυτιλιακά βοηθήματα, εγκαταστάσεις ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας και εξοπλισμός.
1) Θα διατίθεται σταθμός TACAN στα αεροδρόμια μεταστάθμευσης’ προκειμένου να διασφαλισθεί η κάτω από δυσμενείς καιρικές συνθήκες ανάπτυξη των αεροσκαφών.
2) Πύργος Ελέγχου
Απαιτούνται συσκευές με ραδιοσυχνότητες UHF/VHF και UDF.
3) Ελεγχόμενη προσέγγιση από το έδαφος με ραντάρ (GCA). Απαιτούνται συσκευές με ραδιοσυχνότητες UHF/VHF και UDF.
4) Υπηρεσίες Παροχής Αεροναυτιλιακών Πληροφοριών (AIS), κατά περίπτωση
γ) Διοικητική Μέριμνα
1) Συνδρομή
Η φιλοξενούσα βάση θα διαθέτει χώρους σταθμεύσεως. Η συντήρηση των αεροσκαφών σε κάθε περίπτωση θα διενεργείται υπό την επίβλεψη των ιταλικών πληρωμάτων αέρος. Οι φιλοξενούσες αεροπορικές βάσεις διαθέτουν δυνατότητα διασταυρωτικής εξυπηρέτησης (Στάδιο ‘Α’) για αεροσκάφη F-104. Συνεπώς την ευθύνη για τη διασταυρωτική εξυπηρέτηση των αεροσκαφών F-104 θα φέρουν τα ελληνικά πληρώματα εδάφους μετά από αίτηση του Ιταλού επικεφαλής του αεροπορικού σχηματισμού.
2) Χάρτες
Οι φιλοξενούσες βάσεις θα παρέχουν χάρτες εφόσον αυτοί είναι διαθέσιμοι, δ) Υλικό υποστήριξης εδάφους
Ο ακόλουθος εξοπλισμός υποστήριξης εδάφους θα παρέχεται για κοινή χρήση εφόσον τούτο ζητηθεί.
1) Πυροσβεστήρας (C02 50 Lbs)
2) Αεροσυμπιεστές
3) Παροχή ηλεκτρικής ισχύος
4) Οξυγόνο/υγρό οξυγόνο
5) Άζωτο
ε) Μεταφορές
Μεταφορές προσωπικού θα διενεργούνται μόνο από τα αεροσκάφη προς το Κέντρο Επιχειρήσεων της Μονάδος, τα οικήματα διαμονής ή ξενοδοχεία γειτονικών πόλεων και αντιστρόφως.
στ) Επικοινωνίες και Μετεωρολογικές Πληροφορίες
1) Εξωτερικές/Εσωτερικές επικοινωνίες
Το φιλοξενούμενο προσωπικό θα έχει τη δυνατότητα
πρόσβασης σε στρατιωτικές και δημόσιες, τηλεφωνικές και τηλετυπικές γραμμές.
2) Η φιλοξενούσα βάση θα παρέχει μετεωρολογικές πληροφορίες.
3) Η φιλοξενούσα βάση θα παρέχει επιχειρησιακές πληροφορίες στα πληρώματα αέρος.
ζ) Αλλες Εξυπηρετήσεις
1) Η ασφάλεια των αεροσκαφών θα παρέχεται όπως προβλέπουν οι τοπικοί κανονισμοί.
2) Θα διατίθενται σωστικά/πυροσβεστικά συνεργεία κατά περίπτωση με τον τοπικό εξοπλισμό τους. Οποιοσδήποτε επιπρόσθετος ειδικός εξοπλισμός θα μεταφέρεται από το τεχνικό προσωπικό των μετασταθμευόντων αεροσκαφών.
3) Η συνδρομή αγγλόφωνου προσωπικού/συνδέσμων δεν θα παρέχεται σε συνεχή βάση.
4) Το διαβαθμισμένο υλικό θα φυλάσσεται σύμφωνα με τους κανονισμούς του NATO.
η) Διάφορα
1) Γνωστοποίηση πτήσεως
Ειδική γνωστοποίηση πτήσεως θα αποστέλλεται στο TEA με κοινοποίηση στο ΑΤΑ και τη φιλοξενούσα Μονάδα τουλάχιστον 30 μέρες πριν από την ανάπτυξη. Η διαθεσιμότητα της φιλοξενούσας Μονάδας θα επιβεβαιώνεται με σήμα.
2) Παροχή άδειας προσγείωσης
72 ώρες πριν από την προσγείωση θα αποστέλλεται σήμα PPR στην αεροπορική βάση μεταστάθμευσης με κοινοποίηση στο ΓΕΑ, ΑΤΑ και ΑΚΕ’ Λάρισας. Ως αριθμός PPR θα θεωρείται η τελευταία επιβεβαίωση της άδειας προσγείωσης.,
3) Σήμα αναβολής/ακύρωσης .
Σε περίπτωση, αναβολής ή ακύρωσης της πτήσης λόγω επιχειρησιακών προβλημάτων ή καιρικών συνθηκών, θα αποστέλλεται ειδικό σήμα σε ΓΕΑ, ΑΤΑ, ΑΚΕ Λάρισας και στην αεροπορική βάση μεταστάθμευσης.
nAPAPTHMA’’lBVifΤΗΣ ΔΙΜΕΡΟΥΣ ΣΥΜΦΩΝΙΑΣ METAIy’ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΤΗΣ ΙΤΑΛΙΑΣ
ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΤΑΛΛΑΓΗ ΑΜΟΙΒΑΙΑΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΓΙΑ ΠΡΟΣΓΕΙΩΣΕΙΣ ΚΑΙ/Ή ΣΤΑΘΜΕΥΣΕΙΣ ΤΩΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ ΤΟΥΣ ΣΕ ΠΡΟΚΑΘΟΡΙΣΜΕΝΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ
ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΟΥ ΦΙΛΟΞΕΝΟΥΝΤΟΣ ΚΡΑΤΟΥΣ ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΑΚΤΙΚΕΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ
1. ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΦΥΣΕΩΣ
Το παρόν Παράρτημα καλύπτει διακανονισμούς κοινούς για τις Ελληνικές Δυνάμεις, που σταθμεύουν προσωρινά για επιχειρήσεις στο ιταλικό έδαφος.
α) Έγγραφα Ταυτότητας
Όλο το ελληνικό προσωπικό, που μετασταθμεύει στην Ιταλία υπό. τους όρους της Διμερούς Συμφωνίας απαιτείται να έχει έγγραφα αναγνωριστικά της ταυτότητας του, όπως καθορίζονται στη Συμφωνία για το καθεστώς των Δυνάμεων NATO (SOFA). Τα έγγραφα ταυτότητας θα πρέπει να φέρονται πάντοτε.
β) Νομικά δικαιώματα
Τα νομικά δικαιώματα των Ελληνικών Δυνάμεων προσδιορίζονται στη συμφωνία για το καθεστώς των Δυνάμεων NATO.
γ) Δημόσιες Σχέσεις
Καμία πληροφορία σχετικά με τις Ελληνικές Δυνάμεις δεν θα ανακοινώνεται από τις Ιταλικές Αρχές χωρίς τη συναίνεση των αρμόδιων Ελληνικών Αρχών στην Ιταλία.
2. ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΓΕΝΙΚΗΣ ΦΥΣΕΩΣ
Τα μαχητικά αεροσκάφη θα χρησιμοποιούν κατά τις επιχειρήσεις τους τα ακόλουθα αεροδρόμια στάθμευσης.
- Brindisi
- Gioia del Colle
- Grazzanise
- Trapani
Την ευθύνη συντήρησης, σε κάθε περίπτωση, θα φέρουν τα πληρώματα αέρος. Στην περίπτωση, όμως, παροχής διασταυρωτικής εξυπηρέτησης (Φάση ‘Α’) σε αναπτυσσόμενα αεροσκάφη, μπορεί να παρασχεθεί βοήθεια από τη φιλοξενούσα μονάδα, εφόσον ζητηθεί.
α) Καταλύματα
Η παροχή καταλύματος, εφόσον τούτο ζητηθεί, θα είναι δυνατή στη βάση σύμφωνα με την υφιστάμενη διθεσιμότητα. Εάν η παροχή καταλύματος στη βάση δεν είναι δυνατή, το προσωπικό θα καταλύει σε ξενοδοχεία γειτονικών πόλεων. Τα έξοδα θα καταβάλλονται από τα ίδια τα άτομα.
β) Παροχή σίτισης
Η φιλοξενούσα βάση θα παρέχει διευκολύνσεις εστίασης για το ελληνικό προσωπικό κατά τη διάρκεια των καθημερινών εργάσιμων ωρών. Τα έξοδα θα καταβάλλουν τα ίδια τα άτομα.
γ) Υγειονομικές υπηρεσίες και παροχές
Η ιατροφαρμακευτική περίθαλψη θα παρέχεται σύμφωνα με τις δυνατότητες της φιλοξενούσας βάσης.
Η εισαγωγή σε νοσοκομεία, η ιατρική και οδοντιατρική περίθαλψη, πλην των υπηρεσιών παροχής άμεσης ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης, θα παρέχεται επί αντικαταβολή.
δ) Φορολογικές και τελωνειακές υποχρεώσεις
Οι Ιταλικές Αρχές θα παρέχουν άδεια για την ανάπτυξη υλικών και εφοδίων απαιτούμενων για στρατιωτική και προσωπική χρήση, σύμφωνα με τη Συμφωνία για το καθεστώς των Δυνάμεων NATO (SOFA). Οσον αφορά τους φόρους και τελωνειακούς δασμούς θα εφαρμόζονται τα άρθρα 10 και 11 της Συμφωνίας για το καθεστώς των Δυνάμεων NATO. Αντίγραφα των καταλόγων φορτίου αεροσκαφών, καθώς και των φύλλων πορείας NATO του προσωπικού θα εκλαμβάνονται ως επίσημα δηλωτικά από τις Ιταλικές Αρχές.
ε) Τηλεφωνικές υπηρεσίες
Το αντίτιμο των ιδιωτικών τηλεφωνημάτων και τηλεγραφημάτων θα καταβάλλεται από τα ίδια τα άτομα. Τα υπεραστικά υπηρεσιακά τηλεφωνήματα και τηλεγραφήματα θα αντικαταβάλλονται, εφόσον δεν γίνεται χρήση του στρατιωτικού δικτύου.
ζ) Υπηρεσίες καθαριστηρίου
Οι Ιταλικές Αρχές δεν θα παρέχουν υπηρεσίες καθαριστηρίου.
η) Συναλλαγματικές διευθετήσεις
Οι Ιταλικές Στρατιωτικές Αρχές δεν θα παρέχουν υπηρεσίες συναλλάγματος στη βάση μεταστάθμευσης των αεροσκαφών. Η παροχή συναλλάγματος θα είναι δυνατή σε
ιταλικές τράπεζες. Στο φιλοξενούμενο προσωπικό θα παρέχονται οι υπηρεσίες των κρατικών ταχυδρομείων.
3. ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΚΑΝΟΝΩΝ ΑΕΡΟΣ
Τα φιλοξενούμενα πληρώματα θα τηρούν τους κανόνες αέρος του ICAO και τις διατάξεις που διατυπώνονται στις ΑΙΡ-Ιταλίας. Προς το σκοπό αυτόν, τα αεροσκάφη θα υποβάλλουν σχέδια πτήσεως σε όλες τις περιπτώσεις. Σύμφωνα με την ιταλική νομοθεσία ο εθνικός εναέριος χώρος εκτείνεται σε 12 ναυτικά μίλια από τις ακτές.
4. ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΟΥ ΦΙΛΟΞΕΝΟΥΝΤΟΣ ΚΡΑΤΟΥΣ
Θα παρέχεται όπως προβλέπεται στο παρόν Συνημμένο ως εξής:
ΣΥΝΗΜΜΕΝΟ 1 ΣΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ‘Β’: Αεροδρόμια ανάπτυξης για τις ελληνικές τακτικές Αεροπορικές Δυνάμεις.
Έγινε στην Αθήνα στις 5 Δεκεμβρίου 1990 σε δύο πρωτότυπα στην αγγλική γλώσσα.
ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
Αντιπτέραρχος Αθανάσιος Σταθιάς Αρχηγός Γενικού Επιτελείου
Ελληνικής Αεροπορίας
ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΤΗΣ ΙΤΑΛΙΑΣ
Αντιπτέραρχος Stelio Nardini Αρχηγός Επιτελείου Ιταλικής Αεροπορίας
ΣΥΝΗΜΜΕΝΟ 1 ΣΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ‘Β’
ΤΗΣ ΔΙΜΕΡΟΥΣ ΣΥΜΦΩΝΙΑΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΤΗΣ ΙΤΑΛΙΑΣ
ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΤΑΛΛΑΓΗ ΑΜΟΙΒΑΙΑΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΓΙΑ ΠΡΟΣΓΕΙΩΣΕΙΣ ΚΑΙ/Ή ΣΤΑΘΜΕΥΣΕΙΣ ΤΩΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ ΤΟΥΣ ΣΕ ΠΡΟΚΑΘΟΡΙΣΜΕΝΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ
ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΓΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΜΑΧΗΤΙΚΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗ
1. ΣΥΝΘΕΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ
Τα αεροσκάφη της ελληνικής Αεροπορίας θα σταθμεύουν στις ιταλικές αεροπορικές βάσεις κατά τη διάρκεια των φάσεων ανάπτυξης και αναδίπλωσης με:
α. Προσωπικό
Δύο έως τέσσερα πληρώματα αεροσκαφών, β. Μαχητικά αεροσκάφη
Δύο αεροσκάφη τύπου F-1, F-4, F-5, Α-7, F-104, κάθε μήνα. Σύνολο 24 αεροσκάφη το έτος. γ. Μεταφορικά αεροσκάφη
Μεταφορικά αεροσκάφη C-130, DO-28 δύνανται να
αναπτύσσονται για παροχή τεχνικής βοήθειας. Η ανάπτυξη μεταφορικών αεροσκαφών και τεχνικού προσωπικού θα εγκρίνεται κατά περίπτωση. Καταλύματα και διευκολύνσεις προς το προσωπικό αυτό θα παρέχονται στη βάση εφόσον υφίστανται.
δ. Αεροδρόμια
- Brindisi
- Gioia del Colle
- Grazzanise
- Trapani
2. ΕΚΤΑΣΗ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΦΙΛΟΞΕΝΟΥΝΤΟΣ ΚΡΑΤΟΥΣ
α. Ευκολίες και υποδομή
1) Χώροι σταθμεύσεως αεροσκαφών. Ως χώροι σταθμεύσεως θα διατίθενται οι στρατιωτικοί χώροι σταθμεύσεως αεροσκαφών.
2) Εγκαταστάσεις
Εφόσον απαιτείται, θα γίνεται κοινή χρήση των εγκαταστάσεων συντήρησης/επισκευών.
β. Ναυτιλιακά βοηθήματα, εγκαταστάσεις ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας και εξοπλισμός
1) Θα διατίθεται σταθμός TACAN στα αεροδρόμια μεταστάθμευσης προκειμένου να διασφαλισθεί η κάτω από δυσμενείς καιρικές συνθήκες ανάπτυξη των αεροσκαφών.
2) Πύργος ελέγχου
Απαιτούνται συσκευές με ραδιοσυχνότητες UHF4/VHF5 και UDF6
3) Ελεγχόμενη προσέγγιση από το έδαφος με ραντάρ (GCA).
Απαιτούνται συσκευές με ραδιοσυχνότητες UHF/VHF και UDF.
4) Υπηρεσίες Παροχής Αεροναυτιλιακών Πληροφοριών (AIS).
Κατά περίπτωση, γ. Διοικητική Μέριμνα 1. Συνδρομή
Η φιλοξενούσα βάση θα διαθέτει χώρους σταθμεύσεως. Η συντήρηση των αεροσκαφών θα διενεργείται σε κάθε περίπτωση υπό την επίβλεψη των ελληνικών πληρωμάτων αέρος. Εφόσον η φιλοξενούσα χώρα έχει δυνατότητα διασταυρωτικής εξυπηρέτησης (στάδιο Ά’) για τα συμμετέχοντα αεροσκάφη όπως διαλαμβάνεται στα SH-OPS-60, την ευθύνη διασταυρωτικής εξυπηρέτησης των αεροσκαφών φέρουν τα ιταλικά πληρώματα εδάφους μετά από αίτηση του Έλληνα επικεφαλής του αεροπορικού σχηματισμού.
Τα ελληνικά αεροσκάφη θα φέρουν περόνες ασφαλείας.
2) Χάρτες
Οι φιλοξενούσες βάσεις θα παρέχουν χάρτες εφόσον αυτοί είναι διαθέσιμοι, δ) Υλικό υποστήριξης εδάφους
Ο ακόλουθος εξοπλισμός υποστήριξης εδάφους θα παρέχεται για κοινή χρήση εφόσον τούτο ζητηθεί:
1) Πυροσβεστήρες (C02 50 Lbs)
2) Αεροσυμπιεστές
3) Παροχή ηλεκτρικής ισχύος
4) Οξυγόνο/υγρό οξυγόνο
5) Αζωτο
ε) Μεταφορές
Μεταφορές προσωπικού θα διενεργούνται μόνο από τα αεροσκάφη στο Κέντρο Επιχειρήσεων των Μονάδων τα οικήματα διαμονής ή ξενοδοχεία των γειτονικών πόλεων και αντιστρόφως
ζ) Τηλεπικοινωνίες και μετεωρολογικές πληροφορίες
1) Εξωτερικές/εσωτερικές επικοινωνίες
Το φιλοξενούμενο προσωπικό θα έχει τη δυνατότητα πρόσβασης σε στρατιωτικές και δημόσιες τηλεφωνικές και τηλετυπικές γραμμές.
2) Η φιλοξενούσα βάση θα παρέχει μετεωρολογικές πληροφορίες.
3) Η φιλοξενούσα βάση θα παρέχει επιχειρησιακές πληροφορίες στα πληρώματα αέρος.
η) Αλλες εξυπηρετήσεις
1) Η ασφάλεια των αεροσκαφών θα παρέχεται όπως προβλέπουν οι τοπικοί κανονισμοί.
2) Θα διατίθενται σωστικά/πυροσβεστικά συνεργεία κατά περίπτωση, με τον τοπικό εξοπλισμό τους. Οποιοσδήποτε επιπρόσθετος ειδικός εξοπλισμός θα μεταφέρεται από το τεχνικό προσωπικό των μετασταθμευόντων αεροσκαφών.
3) Η συνδρομή Αγγλόφωνου προσωπικού/συνδέσμων δεν θα παρέχεται σε συνεχή βάση.
4) Το διαβαθμισμένο υλικό θα εναποθηκεύεται σύμφωνα με τους κανονισμούς του NATO.
θ) Διάφορα
1) γνωστοποίηση πτήσεως
Ειδική γνωστοποίηση πτήσεως θα διαβιβάζεται: Στα Κέντρα Επιχειρήσεων των Ιταλικών Αεροπορικών Επιτελείων.
- Με κοινοποίηση στη 3η ROC MARTINA FRANCA για όλες τις εμπλεκόμενες βάσεις.
- Με κοινοποίηση στην 2η περιοχή εναέριου ελέγχου της Ρώμης για το αεροδρόμιο GRAZZANISE.
- Με κοινοποίηση στη 3η περιοχή εναέριου ελέγχου του Μπάρι για τα αεροδρόμια Gioia del Colle, Brinbisi και Trapani.
- Με κοινοποίηση στη φιλοξενούσα βάση τουλάχιστον 30 μέρες πριν από τη μεταστάθμευση. Η διαθεσιμότητα της φιλοξενούσας βάσης θα επιβεβαιώνεται με σήμα.
2) Παροχή άδειας προσγείωσης
72 ώρες πριν από την προσγείωση θα αποστέλλεται σήμα PPR στο αεροδρόμιο μεταστάθμευσης, με κοινοποίηση στην 3η ROC. Ως αριθμός PPR θα θεωρείται η τελευταία επιβεβαίωση της άδειας προσγείωσης.
3) Σήμα αναβολής ακύρωσης
Σε περίπτωση αναβολής ή ακύρωσης της πτήσης λόγω επιχειρησιακών προβλημάτων ή καιρικών συνθηκών θα αποστέλλεται ειδικό σήμα στον τομέα εναέριας ευθύνης στην 3η ROC και στην βάση μεταστάθμευσης.
Άρθρο δεύτερο
Η ισχύς του νόμου αυτού αρχίζει από τη δημοσίευση του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, της δε κυρουμένης Συμφωνίας από την ολοκλήρωση των προϋποθέσεων, που προβλέπονται από τη διάταξη του άρθρου IX αυτής.
Παραγγέλλομε τη δημοσίευση του παρόντος στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και την εκτέλεση του ως νόμου του Κράτους.
Αθήνα, 30 Νοεμβρίου 1992
Κατεβάσετε το αρχείο με το πρωτότυπο κείμενο, όπως είναι δημοσιευμένο στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως (Φ.Ε.Κ.) του Εθνικού Τυπογραφείου.
Νόμος 2098/1992 - ΦΕΚ 189/Α/2-12-1992
Κύρωση Συμφωνίας μεταξύ των Κυβερνήσεων της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Δημοκρατίας της Ιταλίας αναφορικά με την ανταλλαγή αμοιβαίας τεχνικής υποστήριξης για προσγειώσεις και/ή προσωρινές σταθμεύσεις των αντίστοιχων αεροσκαφών τους σε προκαθορισμένα αερ