x

Σύνδεση

Δεν έχετε λογαριασμό; Εγγραφείτε

Απόφαση Ρ.Α.Ε.1096/2011 - ΦΕΚ 2227/Β/4-10-2011

Τροποποίηση του Κώδικα Διαχείρισης του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου

ΠΡΟΣΟΧΗ
Ο Κώδικα Διαχείρισης του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου τροποποιήθηκε, συμπληρώθηκε και αναθεωρήθηκε με την Απόφαση Ρ.Α.Ε.123/2018 - ΦΕΚ 788/Β/7-3-2018 :Τροποποίηση του Κώδικα Διαχείρισης του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου. (4η Αναθεώρηση)


Απόφαση Ρ.Α.Ε.Αριθμ. 1096/2011

ΦΕΚ 2227/Β/04-10-2011

Τροποποίηση του Κώδικα Διαχείρισης του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου

Η ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

(Συνεδρίαση την 09η.09.2011)

Λαμβάνονιας υπόψη:

1.       Τις διατάξεις του π.δ. 189 «Καθορισμός και ανακατανομή αρμοδιοτήτων των Υπουργείων» (ΦΕΚ A 221/5.11.2009), του π.δ. 24 «Ανακαθορισμός των αρμοδιοτήτων των Υπουργείων και τροποποιήσεις του π.δ. 189/2009» (ΦΕΚ Α' 56/15.04.2010) και του π.δ. 96/2010 (ΦΕΚ Α' 170/28.09.2010) Σύσταση Υπουργείου Θαλάσσιων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, καθορισμός των αρμοδιοτήτων του και Ανακατανομή αρμοδιοτήτων των Υπουργείων, όπως ισχύουν.

2.       Τις διατάξεις του ν. 2773/1999 «Απελευθέρωση της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας - Ρύθμιση θεμάτων ενεργειακής πολιτικής και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ Α’ 286), όπως ισχύει.

3.       Τις διατάξεις του π.δ. 139/2001 «Κανονισμός Εσωτερικής Λειτουργίας και Διαχείρισης της ΡΑΕ» (ΦΕΚ Α’ 121), όπως ισχύει.

4.       Τις διατάξεις του ν. 3428/2005 «Απελευθέρωση αγοράς φυσικού αερίου» (ΦΕΚ Α’ 313), όπως ισχύει.

5.       Την Οδηγία 2009/73/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 13ης Ιουλίου 2009 «Σχετικά με τους κοινούς κανόνες για την εσωτερική αγορά Φυσικού Αερίου και την κατάργηση της Οδηγίας 2003/55/ΕΚ» (EE L 211/14.8.2009).

6.       Τον Κανονισμό (ΕΚ) 715/2009 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 13ι,ς Ιουλίου 2009 «Σχετικά με τους όρους πρόσβασης στα δίκτυα μεταφοράς φυσικού αερίου και για την κατάργηση του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1775/2005 (EE L 211/14.8.2009)

7.       Τις διατάξεις του ν. 4001/2011 (ΦΕΚ Α’ 179) «Για τη λειτουργία Ενεργειακών Αγορών Ηλεκτρισμού και Φυσικού Αερίου, για Έρευνα, Παραγωγή και δίκτυα μεταφοράς Υδρογονανθράκων και άλλες ρυθμίσεις» και ιδίως το άρθρο 69 αυτού.

8.       Τις διατάξεις της απόφασης του Υπουργού Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής ΔΙ/Α/5346/22.3.2010 «Κώδικας Διαχείρισης του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου» (εφεξής «Κώδικας Διαχείρισης») (ΦΕΚ Β' 379/1.4.2010).

9.       Τις διατάξεις της απόφασης του Υπουργού Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Δ1/Α/5815/30.3.2010 «Κανονισμός Αδειών Φυσικού Αερίου» (ΦΕΚ Β' 464/19.4.2010).

10.     Τις διατάξεις της απόφασης ΡΑΕ με αρ. 611 «Έγκριση των συμβάσεων Μεταφοράς Φυσικού Αερίου και Χρήσης εγκατάστασης Υ.Φ.Α. που υποβλήθηκαν από τον ΔΕΣΦΑ ΑΕ» (ΦΕΚ Β'480/2010).

11.     Τις διατάξεις της απόφασης του Υπουργού Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής με αριθμ. Δ1 /Α/5816/30.3.2010 «Κανονισμός Μητρώου Χρηστών ΕΣΦΑ» (ΦΕΚ Β’ 451/16.04.2010).

12.     Τις διατάξεις της υπ’ αριθμ. Δ1/4955/2006 απόφασης του Υπουργού Ανάπτυξης «Ορισμός τιμολογίου μεταφοράς φυσικού αερίου και αεριοποίησης ΥΦΑ» (ΦΕΚ Β’ 360/27.3.2006), όπως αυτή τροποποιήθηκε με τις υπ’ αριθμ. Δ/23344/2006 (ΦΕΚ Β' 1781/7.12.2006) και Δ1/5037/2007 (ΦΕΚ Β' 379/20.3.2007) Υπουργικές αποφάσεις, και ισχύει.

13.     Τις διατάξεις της απόφασης του Υπουργού Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής με αριθμ Δ1/Α/1110/9860/18.05.2010 (ΦΕΚ Β 747/31.05.2010) «Τροποποίηση της απόφασης ΥΠΑΝ/4955/27.03.06 περί ορισμού του τιμολογίου μεταφοράς φυσικού αερίου και αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου».

14.     Τις διατάξεις της απόφασης του Υπουργού Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Δ1/Α/7754/23.4.2010 «Κανονισμός Μετρήσεων ΕΣΦΑ» (ΦΕΚ Β' 584/6.5.2010).

15.     Το σχέδιο του Κώδικα Διαχείρισης, όπως αυτό καταρτίστηκε και υποβλήθηκε στη ΡΑΕ από τον ΔΕΣΦΑ Α.Ε. με το υπ' αρ. 12567/29.08.08 έγγραφο (ΡΑΕ 1-76772/01.09.08) και ιδίως αναφορικά με θέματα ανάπτυξης του ΕΣΦΑ.

16.     Το γεγονός ότι, η ΡΑΕ, στο πλαίσιο διαμόρφωσης της σύμφωνης γνώμης της προς τον Υπουργό για την έκδοση του Κώδικα Διαχείρισης, κατά τα προβλεπόμενα στις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 9 του ν. 3428/2005, στις 05-09-2008, έθεσε σε δημόσια διαβούλευση το ως άνω σχέδιο Κώδικα Διαχείρισης, με καταληκτική ημερομηνία την Παρασκευή 17 Οκτωβρίου 2008, η οποία μετά από αιτήματα των συμμετεχόντων στη δημόσια διαβούλευση παρατάθηκε έως την Παρασκευή 28 Νοεμβρίου 2008.

17.     Τα ακόλουθα κείμενα που υποβλήθηκαν ως σχόλια στο πλαίσιο της Δημόσιας Διαβούλευσης που έλαβε χώρα για τον Κώδικα Διαχείρισης, ήτοι τα με αρ. πρωτ. ΡΑΕ έγγραφα: 1-81138/28.11.2008 από την ΔΕΠΑ Α.Ε., 1-81147/28.11.2008 από την ENDESA HELLAS S.A., 1-81217/01.12.2008 από την IGI POSEIDON HELLAS S.A., I- 81219/01.12.2008 από την TRANS ADRIATIC PIPELINE AG (TAP AG), I- 81220/01.12.2008 από την ΕΠΑ ΑΤΤΙΚΗΣ Α.Ε., 1-81221/01.12.2008 από την ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ GAS Α.Ε., 1-81222/01.12.2008 από την ΔΕΗ Α.Ε., 1-81223/01.12.2008 από την EDISON, 1-81224/01.12.2008 από την ENEL SPA, 1-81322/02.12.2008 από την EGL και 1-81347/03.12.2008 από την STATOIL HYDRO.

18.     Την υπ’ αρ. 107Α/2010 Σύμφωνη Γνώμη της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής για τη θέσπιση του Κώδικα Διαχείρισης, και ιδίως ως προς την αιτιολογία αντιμετώπισης συγκεκριμένων ζητημάτων που αποτελούν αντικείμενο του Κώδικα σε μεταγενέστερο χρόνο.

19.     Τις απόψεις της ΡΑΕ σχετικά με την ανάπτυξη νέων υποδομών, όπως αυτές έχουν κοινοποιηθεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή με το υπ'αριθμ 0-40713/17.3.2010 έγγραφό της.

20.     Το υπ’ αριθμ. 36947/3.11.2010 (ΡΑΕ 1-125595/3.11.2010) έγγραφο του ΔΕΣΦΑ με το οποίο προτείνονται τροποποιήσεις του Κώδικα Διαχείρισης.

21.     Το γεγονός ότι, η ΡΑΕ, στο πλαίσιο διαμόρφωσης της απόφασής της για την τροποποίηση του Κώδικα Διαχείρισης, στις 8.12.2010 έθεσε σε δημόσια διαβούλευση σχέδιο

τροποποιημένου Κώδικα Διαχείρισης, με καταληκτική ημερομηνία την Παρασκευή 14 Ιανουάριου 2011, η οποία μετά από αιτήματα των συμμετεχόντων στη δημόσια διαβούλευση παρατάθηκε έως τις 17 Φεβρουάριου 2011.

22.     Τα ακόλουθα κείμενα που υποβλήθηκαν ως σχόλια στο πλαίσιο της τροποποίησης του Κώδικα Διαχείρισης, ήτοι τα με αρ. πρωτ. ΡΑΕ έγγραφα: ΔΕΗ Α.Ε. (I- 133414/22.02.2011), TAP AG (1-133459/22.02.2011), EGL AG (1-133385/21.02.2011), ΟΜΙΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ (1-133421/22.02.2011, 1-143556/09.09.11), ΔΕΣΦΑ Α.Ε. (1-133204/17.02.2011), ΔΕΠΑ Α.Ε. (1-133261/18.2.2011, 1-143550/08.09.11), ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ (ΕΛΛΑΣ) (1-133358/21.02.2011), ΕΠΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ Α.Ε. & ΕΠΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Α.Ε. (1-133415/22.02.2011), ΔΕΣΦΑ Α.Ε. (1-133205/17.02.2011, I- 143392/06.09.11), ΔΕΣΦΑ Α.Ε. (1-130903/12.01.2011), ΕΡΑ ATTIKHS (I- 133436/22.02.2011), ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ GAS Α.Ε. (1-133259/18.02.2011), καθώς και τα έγγραφα υπ’ αριθμ. 1-133189/16.02.2011, 1-133405/22.02.2011, 1-133839/02.03.2011, I- 133420/22.02.2011, για τα οποία δεν αναφέρεται ο αποστολέας καθώς έχει υποβληθεί αίτημα περί τήρησης εμπιστευτικότητας.

Σκέφθηκε ως εξής:

Επειδή κατά τα προβλεπόμενα στην παράγραφο 1 του άρθρου 69 του ν. 4001/2011 (εφεξής Νόμος): «1. Με απόφαση της ΡΑΕ, ύστερα από εισήγηση του ΔΕΣΦΑ Α.Ε, θεσπίζεται ο Κώδικας Διαχείρισης του ΕΣΦΑ, σύμφωνα με τον οποίο διενεργείται η διαχείριση, η συντήρηση και η ανάπτυξη του ΕΣΦΑ. Ο Κώδικας αυτός δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.»

Επειδή η ΡΑΕ, στο πλαίσιο διαμόρφωσης της με υπ’ αριθμ. 107Α/2010 σύμφωνης γνώμης της προς τον Υπουργό για την έκδοση του Κώδικα Διαχείρισης εξέτασε ενδελεχώς ιδίως το σχέδιο του Κώδικα Διαχείρισης που καταρτίστηκε από το ΔΕΣΦΑ Α.Ε. και υποβλήθηκε στη ΡΑΕ με το υπ' αριθμ. 12567/29.08.08 έγγραφο (ΡΑΕ 1-76772/01.09.08) και αιτιολόγησε την ανάγκη αντιμετώπισης συγκεκριμένων ζητημάτων, ιδίως με θέματα ανάπτυξης του ΕΣΦΑ σε μεταγενέστερο χρόνο.

Επειδή η ΡΑΕ εξέτασε ενδελεχώς και έλαβε υπόψη της τις προτεινόμενες τροποποιήσεις στις υφιστάμενες διατάξεις του Κώδικα Διαχείρισης, όπως αυτές καταρτίστηκαν και υποβλήθηκαν στη ΡΑΕ από τον ΔΕΣΦΑ με το υπ' αρ. 36947/3.11.2010 (ΡΑΕ 1-125595/3.11.2010) έγγραφό του και στη συνέχεια κατά τη διάρκεια της από 8.12.2010 δημόσιας διαβούλευσης με τα υπ’ αριθμ. 38944/11.1.2011 (ΡΑΕ 1-130903/12.1.2010), 40279/15.2.2011 (ΡΑΕ 1-133204/17.2.2011) και 40305/16.2.2011 (ΡΑΕ 1-133205/17.2.2011) έγγραφά του.

Επειδή η ΡΑΕ μελέτησε ενδελεχώς και έλαβε υπόψη της τα λεπτομερή σχόλια όλων των συμμετεχόντων στα πλαίσια των ως άνω δημοσίων διαβουλεύσεων.

Επειδή από τη συνολική επεξεργασία των απόψεων του ΔΕΣΦΑ Α.Ε., όπως αυτές καταγράφονται στα ως άνω έγγραφά του, καθώς και των λεπτομερών σχολίων που υποβλήθηκαν στη διαβούλευση, κρίνεται αναγκαία η αποσαφήνιση ορισμένων εκ των εισηγούμενων όρων και διαδικασιών, η αναδιατύπωση ορισμένων ρυθμίσεων με στόχο τον αρτιότερο και αποτελεσματικότερο χαρακτήρα των ρυθμίσεων αυτών, καθώς και η θέσπιση αναγκαίων συμπληρωματικών διατάξεων.

Επειδή ειδικότερα, και ιδίως αναφορικά με τα Κεφάλαια 2 και 11 του Κώδικα Διαχείρισης κρίνεται σκόπιμη η απλοποίηση της διαδικασίας αξιολόγησης της αίτησης δέσμευσης δυναμικότητας και σύναψης των Συμβάσεων Μεταφοράς και Χρήσης Εγκατάστασης ΥΦΑ, κατά περίπτωση.

Επειδή ειδικότερα, και ιδίως αναφορικά με το Κεφάλαιο 2 του Κώδικα Διαχείρισης κρίνονται αναγκαίες οι ακόλουθες ρυθμίσεις: (α) Η τροποποίηση του κανόνα συσχέτισης της δέσμευσης δυναμικότητας σε Σημεία Εισόδου με τη δέσμευση δυναμικότητας σε Σημεία Εξόδου, προκειμένου να μειωθεί η πιθανότητα αδικαιολόγητης συσσώρευσης δυναμικότητας από τους

Χρήστες (capacity hoarding). Η ρύθμιση αυτή αποτελεί ενδιάμεσο στάδιο για τη μετάβαση σε σύστημα δέσμευσης δυναμικότητας τύπου entry-exit, βασιζόμενο σε ετεροχρονισμένες αιχμές, (β) Η εισαγωγή βασικών κανόνων σχετικά με τη δέσμευση δυναμικότητας για εικονική αντίστροφη ροή Φυσικού Αερίου. Οι κανόνες αυτοί, εφαρμοζόμενοι στην παρούσα φάση στην περίπτωση της Μεταπώλησης Φυσικού Αερίου μεταξύ Επιλεγόντων Πελατών, μπορούν μελλοντικά να αξιοποιηθούν και για οποιαδήποτε περίπτωση εικονικής αντίστροφης ροής, σύμφωνα με τις ανάγκες των Χρηστών, ταυτόχρονα με την εισαγωγή ρυθμίσεων για διακοπτόμενες συμβάσεις δέσμευσης δυναμικότητας, (γ) Η εισαγωγή υποχρέωσης του Διαχειριστή εντός έξι (6) μηνών από τη θέσπιση του Κώδικα (χρονικό σημείο όπου, σύμφωνα με το ισχόον Πρόγραμμα Ανάπτυξης του ΕΣΦΑ, θα έχει τεθεί σε λειτουργία ο συμπιεστής στον κεντρικό κλάδο του Συστήματος Μεταφοράς), να διαθέτει ποσοστό 10% της δυναμικότητας στα Σημεία Εισόδου αγωγού αποκλειστικά για δέσμευση μέσω Συμβάσεων Μεταφοράς διάρκειας έως ενός έτους, προκειμένου να διασφαλιστεί η πρόσβαση νέων Χρηστών στο Σύστημα, να αυξηθεί η ευελιξία και να εναρμονιστεί σταδιακά το σύστημα κατανομής δυναμικότητας με τα προβλεπόμενα στο Σχέδιο των Κατευθυντήριων Γραμμών για Μηχανισμούς Κατανομής Δυναμικότητας (Framework Guidelines on Capacity Allocation Mechanisms for the European Gas Transmission Network), oi οποίες εγκρίθηκαν από τον Ευρωπαϊκό Ενεργειακό Ρυθμιστή ACER, (δ) Ο περιορισμός της μεγίστης διάρκειας συμβάσεων σε Οριακά Σημεία Εισόδου, ενόψει και της διαδικασίας αναθεώρησης των υφιστάμενων συμβάσεων που προβλέπεται στις Κατευθυντήριες Γραμμές και στους Ευρωπαϊκούς Κώδικες Διαχείρισης, οι οποίοι θα θεσπιστούν κατ’ εφαρμογή των Κατευθυντήριων Γραμμών, (ε) Η παροχή δυνατότητας σε όλους τους κατόχους συμβάσεων Μεταφοράς Φυσικού Αερίου να διαθέτουν τη μη χρησιμοποιούμενη δυναμικότητα στη δευτερογενή αγορά (μέσω εκχώρησης ή μίσθωσης), έτσι ώστε, συμπληρωματικά με τις διατάξεις περί αποδέσμευσης, να καθίσταται δυνατή η πλήρης αξιοποίηση της υφιστάμενης δυναμικότητας και η αποφυγή καταστάσεων συμβατικής συμφόρησης, σύμφωνα με τις επιταγές του Κανονισμού (ΕΚ) 715/2009, καθώς επίσης και η δυνατότητα εκχώρησης υπό προϋποθέσεις, Μεταφορικής Ικανότητας Παράδοσης ή Παραλαβής ακόμα και σε Χρήστες που δεν αποτελούν Χρήστες Μεταφοράς, (στ) Η ρύθμιση των διαδικαστικών και τεχνικών λεπτομερειών για τη διενέργεια Μεταπώλησης Φυσικού Αερίου μεταξύ Επιλεγόντων Πελατών, έως τη λειτουργία του Ηλεκτρονικού Συστήματος Συναλλαγών, καθώς και για την αποφυγή διπλοχρεώσεων ως προς τη μεταφερόμενη Ποσότητα Φυσικού Αερίου, σε συνδυασμό με τις νέες ρυθμίσεις για την κατανομή Ποσοτήτων Φυσικού Αερίου σε Σημεία Εισόδου και Εξόδου.

Επειδή ειδικότερα, και ιδίως αναφορικά με το Κεφάλαιο 7 του Κώδικα Διαχείρισης απαιτείται η αναμόρφωση της μεθοδολογίας κατανομής ποσοτήτων σε Σημεία Εισόδου και Εξόδου του Συστήματος Μεταφοράς, προκειμένου να συμπεριλάβει και τις περιπτώσεις εικονικής αντίστροφης ροής Φυσικού Αερίου.

Επειδή ειδικότερα, και ιδίως αναφορικά με το Κεφάλαιο 8 του Κώδικα Διαχείρισης κρίνεται σκόπιμη η συμπλήρωση και η αποσαφήνιση των διατάξεων σχετικά με την Εξισορρόπηση Φορτίου, προκειμένου να εξασφαλίζεται μεγαλύτερη διαφάνεια ως προς τις πράξεις εξισορρόπησης που διενεργεί ο Διαχειριστής, αλλά και ολοκληρωμένη ενημέρωση των Χρηστών σχετικά με τη θέση τους όσον αφορά στην εξισορρόπηση του φορτίου τους καθώς επίσης και η εισαγωγή αντικινήτρων με τη μορφή χρεώσεων κλιμακούμενων ανάλογα με το επίπεδο έλλειψης εξισορρόπησης των Χρηστών, ώστε να αποφεύγονται περιπτώσεις δημιουργίας συνθηκών έλλειψης εξισορρόπησης, που θα μπορούσαν να υπονομεύσουν την ασφάλεια εφοδιασμού του συνόλου των Χρηστών του Συστήματος

Επειδή ειδικότερα, και ιδίως αναφορικά με το Κεφάλαιο 11 του Κώδικα Διαχείρισης και τα ζητήματα πρόσβασης στην εγκατάσταση ΥΦΑ, κρίνονται αναγκαίες οι ακόλουθες τροποποιήσεις: (α) Η κατάργηση της ελάχιστης διάρκειας Συμβάσεων Χρήσης Εγκατάστασης ΥΦΑ του ενός (1) μηνός, με παράλληλη θέσπιση της προϋπόθεσης ότι η Σύμβαση καλύπτει τουλάχιστον την περίοδο παραμονής του φορτίου στην Εγκατάσταση και δυνατότητα παράτασης της διάρκειας σε συγκεκριμένες περιπτώσεις, (β) Η εισαγωγή εύλογον αντικινήτρων για τον ακριβέστερο δυνατό προγραμματισμό χρήσης της Εγκατάστασης ΥΦΑ, δεδομένων των συνθηκών συμφόρησης που επικρατούν λόγω του περιορισμένου αποθηκευτικού χώρου, (γ) Η απλοποίηση της διαδικασίας

σύναψης Σύμβασης ΥΦΑ, κατ’ αντίστοιχο τρόπο με τη Σύμβαση Μεταφοράς, (δ) Η αποσαφήνιση εννοιών και η λεπτομερέστερη ρύθμιση των θεμάτων διαχείρισης του αποθηκευτικού χώρου στην Εγκατάσταση ΥΦΑ από το Διαχειριστή, με τη μεγαλύτερη δυνατή διαφάνεια και αποτελεσματικότητα. (ε) Η δυνατότητα εκχώρησης όλων των μεγεθών που αφορούν στις υπηρεσίες που παρέχει ο Διαχειριστής σε τρίτους, συμπεριλαμβανομένου του Πρόσθετου Αποθηκευτικού Χώρου και του Χώρου Προσωρινής Αποθήκευσης, για την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση του τερματικού σταθμού από Χρήστες και τη διευκόλυνση των συναλλαγών με αντικείμενο τις Ποσότητες ΥΦΑ εντός της Εγκατάστασης (in-tank transactions).

Επειδή ειδικότερα, και ιδίως αναφορικά με το Κεφάλαιο 12 του Κώδικα Διαχείρισης και το θέμα της ανάπτυξης και επέκτασης του ΕΣΦΑ κρίνονται αναγκαίες οι ακόλουθες ρυθμίσεις: (α) Η εναρμόνιση της διαδικασίας κατάρτισης, έγκρισης και παρακολούθησης εφαρμογής του Προγράμματος Ανάπτυξης του ΕΣΦΑ με τις ρυθμίσεις της Οδηγίας 73/2009/ΕΚ, του Κανονισμού 715/2009/ΕΚ και του Νόμου, (β) Η εισαγωγή νέου σχήματος ανάπτυξης υποδομών, το οποίο προάγει την οικονομική αποτελεσματικότητα των έργων που υλοποιεί ο Διαχειριστής, μέσω παροχής εγγυήσεων από τον αιτούντα για τη χρήση της νέας υποδομής, (γ) Η πρόβλεψη για τη διεξαγωγή Ανοικτής Διαδικασίας, σύμφωνα με την ισχύουσα βέλτιστη πρακτική σε Ευρωπαϊκό επίπεδο, σε περιπτώσεις όπου, για την ανάπτυξη νέων υποδομών απαιτείται η μακροχρόνια δέσμευση δυναμικότητας με ταυτόχρονη κάλυψη των αναγκών των συμμετεχόντων στην αγορά φυσικού αερίου, ώστε να διασφαλίζεται η οικονομική αποτελεσματικότητα των νέων έργων και να ενισχύεται ο ανταγωνισμός.

Επειδή ειδικότερα, και ιδίως αναφορικά με το Κεφάλαιο 14 του Κώδικα Διαχείρισης υφίσταται η ανάγκη εναρμόνισης του περιεχομένου του Ηλεκτρονικού Πληροφοριακού Συστήματος που τηρεί και διαχειρίζεται ο Διαχειριστής με τα σχετικά με το ΕΣΜΦΑ στοιχεία, τα οποία καθορίζονται στις διατάξεις του Κανονισμού 715/2009 προκειμένου να ενισχυθεί η διαφάνεια στην πληροφόρηση και ενημέρωση των συμμετεχόντων στην αγορά φυσικού αερίου.

Επειδή, παρά την εισήγηση του ΔΕΣΦΑ, η Πρότυπη Σύμβαση Δέσμευσης Μελλοντικής Δυναμικότητας δεν μπορεί να αποτελέσει αντικείμενο του Κώδικα Διαχείρισης, καθώς στην περίπτ. (α) της παραγράφου 2 του άρθρου 68 του Νόμου και στο τέταρτο και πέμπτο εδάφιο της παραγράφου 1 του άρθρου 71 του Νόμου, προβλέπεται διάφορη διαδικασία έκδοσης αυτής και ειδικότερα ορίζεται:

«2. Στο πλαίσιο των ανωτέρω υποχρεώσεων ο ΔΕΣΦΑ: α)          Για το σκοπό αυτό συνάπτει με

τους Χρήστες Συμβάσεις Μεταφοράς, Συμβάσεις Χρήσης Εγκατάστασης ΥΦΑ και Συμβάσεις Χρήσης Εγκατάστασης Αποθήκευσης, σύμφωνα με πρότυπες συμβάσεις, οι οποίες καταρτίζονται και δημοσιεύονται από το ΔΕΣΦΑ στην ιστοσελίδα του, μετά από έγκριση της ΡΑΕ          ».

«1. Συμβάσεις επιτρέπεται να συνάπτονται και για δυναμικότητα η οποία πρόκειται να είναι διαθέσιμη στο μέλλον, σύμφωνα με το εγκεκριμένο Πρόγραμμα Ανάπτυξης του ΕΣΦΑ. Με τις συμβάσεις αυτές μπορεί να προβλέπεται υποχρέωση αποζημίωσης των Χρηστών, ενώ η συμβατικά δεσμευμένη δυναμικότητα δεν είναι διαθέσιμη στο χρόνο που ορίζεται από τη σύμβαση».

Επειδή, για όλους τους ανωτέρω λόγους, κρίνεται ότι με την ενσωμάτωση των ως άνω αναγκαίων αποσαφηνίσεων και συμπληρώσεων επί της υποβαλλομένης εισηγήσεως, ήτοι με τις διατάξεις του κειμένου που ακολουθεί, αντιμετωπίζονται με το βέλτιστο δυνατό τρόπο τα θέματα που ρυθμίζονται με τον Κώδικα Διαχείρισης σύμφωνα με την επιταγή της παραγράφου 1 του άρθρου 68 του Νόμου, σύμφωνα με την οποία, ο ΔΕΣΦΑ οφείλει να λειτουργεί, συντηρεί, διαχειρίζεται, εκμεταλλεύεται και αναπτύσσει το ΕΣΦΑ με τρόπο οικονομικά αποδοτικό, τεχνικά άρτιο και ολοκληρωμένο και να εξυπηρετούνται οι ανάγκες των Χρηστών σε φυσικό αέριο, κατά τρόπο ασφαλή, επαρκή, αξιόπιστο και οικονομικά αποδοτικό.

Αποφασίζει

[...]

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 9 Σεπτεμβρίου 2011

Ο Πρόεδρος της ΡΑΕ

 


Κατεβάσετε το αρχείο με το πρωτότυπο κείμενο, όπως είναι δημοσιευμένο στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως (Φ.Ε.Κ.) του Εθνικού Τυπογραφείου.


 

 

Έχει διαβαστεί 136 φορές

Τελευταία Νέα