Απόφαση Ρ.Α.Ε. 442/2019 - ΦΕΚ 2972/Β/19-7-2019
Καθορισμός μέγιστης μοναδιαίας τιμής για την υπηρεσία του Εικονικού Αγωγού Συμπιεσμένου Φυσικού Αερίου σε εφαρμογή της αριθμ. 643/2018 απόφασης ΡΑΕ.
Απόφαση Ρ.Α.Ε. 442/2019
ΦΕΚ 2972/Β/19-7-2019
Καθορισμός μέγιστης μοναδιαίας τιμής για την υπηρεσία του Εικονικού Αγωγού Συμπιεσμένου Φυσικού Αερίου σε εφαρμογή της αριθμ. 643/2018 απόφασης ΡΑΕ.
Η ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
(συνεδρίαση στις 18/19 Απριλίου 2019)
Λαμβάνοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις του ν. 4001/2011 «Για τη λειτουργία των Ενεργειακών Αγορών Ηλεκτρισμού και Φυσικού Αερίου, για Έρευνα, παραγωγή και δίκτυα μεταφοράς Υδρογονανθράκων και άλλες ρυθμίσεις» (ΦΕΚ Α' 179), όπως ισχύει (στο εξής ο «Νόμος»), και ιδίως το άρθρο 80
αυτού.
2. Τις διατάξεις της Οδηγίας 2009/73/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου της 13ης Ιουλίου 2009 «σχετικά με τους κοινούς κανόνες για την εσωτερική αγορά Φυσικού Αερίου και την κατάργηση της οδηγίας 2003/55/ΕΚ» (ΕΕ L 211, 14-8-2009).
3. Τις διατάξεις του ν. 4336/2015 «Συνταξιοδοτικές διατάξεις - Κύρωση του Σχεδίου Σύμβασης Οικονομικής Ενίσχυσης από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας και ρυθμίσεις για την υλοποίηση της Συμφωνίας Χρηματοδότησης» (ΦΕΚ Α' 94) και ιδίως το άρθρο 8 της υποπαραγράφου Β.1. της παραγράφου Β του άρθρου δεύτερου αυτού.
4. Τις διατάξεις του ν. 4414/2016 «Νέο καθεστώς στήριξης των σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και Συμπαραγωγή Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης - Διατάξεις για το νομικό και λειτουργικό διαχωρισμό των κλάδων προμήθειας και διανομής στην αγορά του φυσικού αερίου και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ Α' 149), όπως ισχύει.
5. Τον «Οδικό Χάρτη Αγοράς Φυσικού Αερίου 2017-2022», όπως εγκρίθηκε με την αριθμ. 78/2018 απόφαση του Κυβερνητικού Συμβουλίου Οικονομικής Πολιτικής (ΦΕΚ Β' 59, 18-1-2018).
6. Τον Κώδικα Διαχείρισης Δικτύου Διανομής Φυσικού Αερίου (ΦΕΚ Β'487/20-2-2017), στο εξής ο «Κώδικας», όπως ισχύει, και ιδίως το άρθρο 9 αυτού.
7. Την αριθμ. 1314/2018 απόφαση της ΡΑΕ με θέμα «Για τη χορήγηση Άδειας Διανομής Φυσικού Αερίου στην εταιρεία με την επωνυμία "Εταιρεία Διανομής Αερίου Θεσσαλονίκης-Θεσσαλίας ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ" και τον διακριτικό τίτλο "ΕΔΑ ΘΕΣΣ"» (ΦΕΚ Β' 5922, 31-12-2018).
8. Την αριθμ. 1315/2018 απόφαση της ΡΑΕ με θέμα «Για τη χορήγηση Άδειας Διαχείρισης Δικτύου Διανομής Φυσικού Αερίου στην εταιρεία με την επωνυμία "Εταιρεία Διανομής Αερίου Θεσσαλονίκης-Θεσσαλίας ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ" και το διακριτικό τίτλο "ΕΔΑ ΘΕΣΣ"» (ΦΕΚ Β' 5916, 31-12-2018).
9. Τις διατάξεις της αριθμ. 328/2016 απόφασης της ΡΑΕ με θέμα «Έγκριση Κανονισμού Τιμολόγησης Βασικής Δραστηριότητας Διανομής Φυσικού Αερίου των δικτύων διανομής Αττικής, Θεσσαλονίκης, Θεσσαλίας και λοιπής Ελλάδας» (ΦΕΚ Β'3067, 26-9-2016) (στο εξής ο «Κανονισμός Τιμολόγησης»).
10. Τις διατάξεις της αριθμ. 346/2016 απόφασης της ΡΑΕ με θέμα «Έγκριση Τιμολογίου για την χρέωση της Βασικής Δραστηριότητας Διανομής Φυσικού Αερίου του Δικτύου Διανομής θεσσαλονίκης» (ΦΕΚ Β' 3490, 31-10-2016).
11. Τις διατάξεις της αριθμ. 347/2016 απόφασης της ΡΑΕ με θέμα «Έγκριση Τιμολογίου για την χρέωση της Βασικής Δραστηριότητας Διανομής Φυσικού Αερίου του Δικτύου Διανομής Θεσσαλίας» (ΦΕΚ Β' 3537, 3-11-2016).
12. Τις διατάξεις της αριθμ. 643/2018 απόφασης της ΡΑΕ με θέμα «Πλαίσιο Ανάπτυξης Απομακρυσμένων Δικτύων Διανομής με χρήση Συμπιεσμένου/Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου» (ΦΕΚ Β' 3334, 10-8-2018).
13. Τις διατάξεις της αριθμ. 821/2018 απόφασης της ΡΑΕ με θέμα «Καθορισμός μέγιστης τιμής ανά KWh για την υπηρεσία Εικονικού Αγωγού Συμπιεσμένου Φυσικού αερίου για το έτος 2018» (ΦΕΚ Β' 4298, 27-9-2018).
14. Τις διατάξεις της αριθμ. 822/2018 απόφασης της ΡΑΕ με θέμα «Σχετικά με την έγκριση των όρων και των κριτηρίων του διαγωνισμού που θα διεξάγει η Εταιρεία Διανομής Αερίου Θεσσαλονίκης-Θεσσαλίας για την λήψη υπηρεσιών Εικονικού Αγωγού CNG» (ΦΕΚ Β' 4298,
27-9-2018).
15. Το αριθμ. ΡΑΕ 1-228144/2-11-2017 έγγραφο της Εταιρείας Διανομής Αερίου Θεσσαλονίκης - Θεσσαλίας Α.Ε. (εφεξής η «ΕΔΑ ΘΕΣΣ») με θέμα «Υποβολή Προγράμματος Ανάπτυξης 2018-2022».
16. Το αριθμ. ΡΑΕ Ι-234213/21-3-2018 έγγραφο της ΕΔΑ ΘΕΣΣ με θέμα «Πρόγραμμα Ανάπτυξης Δικτύου Διανομής Θεσσαλονίκης και Δικτύου Διανομής Θεσσαλίας για την περίοδο 2018-2022».
17. Τα αριθμ. ΡΑΕ Ι-228515/10-11-2017, Ι-228743/
16-11-2017 και I-229619/8-12-2017 έγγραφα της ΕΔΑ ΘΕΣΣ.
18. Τα αριθμ. ΡΑΕ Ι-243024/17-7-2018, Ι-243120/
18-7-2018, I-243245/19-7-2018 και Ι-243336/23-7-2018 έγγραφα της ΕΔΑ ΘΕΣΣ.
19. Το αριθμ. ΡΑΕ Ι-249160/13-11-2018 έγγραφο της ΕΔΑ ΘΕΣΣ.
20. Την αριθμ. ΡΑΕ Ι-254459/11-2-2019 επιστολή της εταιρείας CNG Thessaly.
21. Τα αριθμ. Ο-75677/1-2-2019 και Ο-75960/18-2-2019
ηλεκτρονικά μηνύματα της ΡΑΕ προς την ΕΔΑ ΘΕΣΣ με τα οποία ζήτησε διευκρινίσεις επί της υποβληθείσας πρότασης αναφορικά με την προτεινόμενη αύξηση των μέγιστων μοναδιαίων τιμών παροχής της υπηρεσίας συμπίεσης και μεταφοράς Συμπιεσμένου Φυσικού Αερίου.
22. Το αριθμ. ΡΑΕ Ι-255452/26-2-2019 ηλεκτρονικό μήνυμα της ΕΔΑ ΘΕΣΣ.
23. Τις διατάξεις του π.δ. 139/2001 «Κανονισμός Εσωτερικής Λειτουργίας και Διαχείρισης της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας» (ΦΕΚ Α'121), όπως ισχύει.
24. Το γεγονός ότι οι κανονιστικού χαρακτήρα Αποφάσεις της ΡΑΕ δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 1
του άρθρου 32 του Νόμου.
25. Τις διατάξεις του ν. 3861/2010 «Ενίσχυση της διαφάνειας με την υποχρεωτική ανάρτηση νόμων και πράξεων των κυβερνητικών, διοικητικών και αυτοδιοικητικών οργάνων στο διαδίκτυο "Πρόγραμμα Διαύγεια" και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ Α' 112) όπως ισχύει, και ιδίως τη διάταξη του άρθρου 2 παράγραφος 4 περίπτωση 4 αυτού.
26. Το γεγονός ότι η παρούσα απόφαση δεν επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό.
Σκέφθηκε ως εξής:
Επειδή, σύμφωνα με την παράγραφο 8 του άρθρου 80
του Νόμου: «Με απόφαση της ΡΑΕ, ύστερα από εισήγηση του Διαχειριστή Δικτύου Διανομής, θεσπίζεται Κώδικας Διαχείρισης του Δικτύου Διανομής, σύμφωνα με τον οποίο διενεργείται η διαχείριση, η συντήρηση και η ανάπτυξή του. Ο Κώδικας δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και δύναται να τροποποιηθεί είτε με πρωτοβουλία της ΡΑΕ είτε κατόπιν αιτήματος του Διαχειριστή».
Επειδή, σύμφωνα με την παράγραφο 11 του άρθρου 80
του Νόμου: «Με απόφαση της ΡΑΕ εγκρίνονται οι μεθοδολογίες, οι υπολογισμοί, οι ειδικές εγκρίσεις και οι λεπτομέρειες που απαιτούνται για την εφαρμογή του Κώδικα Διαχείρισης, τις οποίες καταρτίζει ο Διαχειριστής του Δικτύου Διανομής και υποβάλλει προς έγκριση.».
Επειδή, σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 9
του άρθρου 9 του Κώδικα: «9. Κάθε ειδικότερο θέμα και λεπτομέρεια εφαρμογής σχετικά με την πρόσβαση σε εγκατάσταση αποσυμπίεσης Συμπιεσμένου Φυσικού Αερίου (CNG) ή αεριοποίησης Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG), στη συνέχεια της οποίας αναπτύσσεται δίκτυο διανομής για την τροφοδοσία περισσότερων του ενός Τελικών Πελατών, καθορίζονται με απόφαση της ΡΑΕ, η οποία εκδίδεται σύμφωνα με την παράγραφο 11 του άρθρου 80 του Νόμου, κατόπιν δημόσιας διαβούλευσης».
Επειδή, σύμφωνα με την αριθμ. 643/2018 απόφαση της ΡΑΕ με θέμα «Πλαίσιο Ανάπτυξης Απομακρυσμένων Δικτύων Διανομής με χρήση Συμπιεσμένου/Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου», που εκδόθηκε βάσει του άρθρου 9 παράγραφος 9 του Κώδικα, ο Διαχειριστής Δικτύου Διανομής Φυσικού Αερίου δύναται να αναπτύσσει Απομακρυσμένα Δίκτυα Διανομής εντός της Περιοχής Αδείας του. Σύμφωνα με τα διαλαμβανόμενα στην ως άνω απόφαση, η τροφοδότηση του απομακρυσμένου δικτύου καθίσταται δυνατή μεταβατικά με την ανάπτυξη Εικονικού Αγωγού.
Επειδή, η υπηρεσία του Εικονικού Αγωγού περιλαμβάνει την υπηρεσία της συμπίεσης Φυσικού Αερίου σε εγκατάσταση συμπίεσης Φυσικού Αερίου που βρίσκεται στο υπάρχον Δίκτυο Διανομής και της μεταφοράς του Συμπιεσμένου Φυσικού Αερίου με ειδικά μέσα μεταφοράς, με τρόπο ώστε το σχεδιαζόμενο Απομακρυσμένο Δίκτυο να νοείται ως εικονική επέκταση του υφιστάμενου Δικτύου. Ο Διαχειριστής λαμβάνει τις υπηρεσίες συμπίεσης και μεταφοράς του Συμπιεσμένου Φυσικού Αερίου από τρίτο πρόσωπο, κατόπιν διαγωνισμού, εφαρμόζοντας αντικειμενικά αμερόληπτα και διαφανή οικονομικά και τεχνικά κριτήρια.
Επειδή, σύμφωνα με την παράγραφο 8 της αριθμ. 643/2018 απόφασης της ΡΑΕ: «στην περίπτωση έγκρισης τροφοδότησης μέσω Εικονικού Αγωγού, η ΡΑΕ εγκρίνει τη μέγιστη τιμή ανά kWh, κλιμακωτά ανάλογα με τη χιλιομετρική απόσταση για την υπηρεσία του Εικονικού Αγωγού CNG/LNG για το επόμενο ημερολογιακό έτος, καθώς και τους όρους και τα κριτήρια του διαγωνισμού που θα διεξάγει ο Διαχειριστής. Η μεθοδολογία καθορισμού της μέγιστης τιμής είναι κοστοστρεφής.
Έως τον καθορισμό από τη ΡΑΕ της μέγιστης τιμής για την υπηρεσία Εικονικού Αγωγού για το επόμενος έτος, ισχύει η μέγιστη τιμή του προηγούμενου έτους».
Επειδή, η αριθμ. 643/2018 απόφαση της ΡΑΕ ισχύει για τρία έτη από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.
Επειδή, με την απόφαση ΡΑΕ 1314/2018 εγκρίθηκε το Πρόγραμμα Ανάπτυξης Δικτύου Διανομής 2018-2022 της ΕΔΑ ΘΕΣΣ, και ειδικότερα των απομακρυσμένων Δικτύων Διανομής στους Δήμους Λαγκαδά, Δέλτα, Χαλκηδόνας (στο Δίκτυο Διανομής Θεσσαλονίκης) και στους Δήμους Ελασσόνας, Τυρνάβου, Μετεώρων, Αγιάς, Παλαμά, Σοφάδων, Μουζακίου, Τεμπών και Λάρισας (στο Δίκτυο Διανομής Θεσσαλίας) και η τροφοδότηση αυτών μέσω Εικονικού Αγωγού κατά τις διατάξεις της αριθμ. 643/2018 απόφασης της Αρχής.
Επειδή, με την απόφαση ΡΑΕ 821/2018 (ΦΕΚ Β' 4298, 27-9-2018) καθορίστηκαν οι ακόλουθες μέγιστες μοναδιαίες τιμές για την υπηρεσία συμπίεσης και μεταφοράς Συμπιεσμένου Φυσικού Αερίου για το έτος 2018 ως ακολούθως:
• 0,00027C/KWh/χιλιόμετρο για την απόσταση Εικονικού Αγωγού μέχρι 30 (τριάντα) χιλιόμετρα από το υφιστάμενο δίκτυο.
• 0,00017€/Κ\Λ/ή/χιλιόμετρο για απόσταση Εικονικού Αγωγού από 30 (τριάντα) μέχρι 60 (εξήντα) χιλιόμετρα από το υφιστάμενο δίκτυο.
Επειδή, η ΕΔΑ ΘΕΣΣ, με το αριθμ. ΡΑΕ 1-249160/
13-11-2018 έγγραφό της (σχετικό 18), αιτήθηκε τη διαμόρφωση των μέγιστων μοναδιαίων τιμών παροχής υπηρεσίας συμπίεσης και μεταφοράς Συμπιεσμένου Φυσικού Αερίου ως ακολούθως:
• 20 €/MWh για απόσταση έως 30 (τριάντα) χλμ.
• 25 €/MWh για απόσταση από 30 (τριάντα) χλμ. έως 60 (εξήντα) χλμ.
• 30 €/MWh για απόσταση από 60 (εξήντα) χλμ. έως 100 (εκατό) χλμ.
Επιπρόσθετα, αιτήθηκε την εφαρμογή πάγιας χρέωσης 100€/ημέρα, που θα εφαρμόζεται από την 6η ημέρα παραμονής του τρέιλερ και μετά στο σημείο αποσυμπίεσης.
Επειδή, υπέρ της εφαρμογής της πάγιας χρέωσης των 100€/ημέρα, που θα εφαρμόζεται από την 6η ημέρα παραμονής του τρέιλερ και μετά στο σημείο αποσυμπίεσης, τάσσεται και η εταιρεία CNG Thessaly με το αριθμ. ΡΑΕ I-254459/11-2-2019 έγγραφο της (σχετικό 21), εφόσον οι τιμές για την παροχή της υπηρεσίας Συμπίεσης και Μεταφοράς Φυσικού Αερίου παραμείνουν όπως ορίστηκαν με την αριθμ. 821/2018 απόφαση ΡΑΕ.
Επειδή, με τα αριθμ. ΡΑΕ Ο-75677/1-2-2019 και Ο-75960/
18-2-2019 έγγραφα της Αρχής (σχετικά 22) ζητήθηκαν διευκρινίσεις σχετικά με το αίτημα της ΕΔΑ ΘΕΣΣ για αύξηση των μέγιστων μοναδιαίων τιμών παροχής της υπηρεσίας συμπίεσης και μεταφοράς Συμπιεσμένου Φυσικού Αερίου, τις οποίες η εταιρεία παρείχε με το αριθμ. ΡΑΕ 1-255452/26-2-2019 έγγραφό της (σχετικό 23).
Επειδή, βάσει των συμπερασμάτων που εξήγαγε η Αρχή από το πρώτο έτος εφαρμογής της μεθοδολογίας καθορισμού της μέγιστης τιμής για την υπηρεσία εικονικού αγωγού, καθώς και των υποβληθέντων στοιχείων και διευκρινίσεων που παρέσχε η ΕΔΑ ΘΕΣΣ, κρίθηκε σκόπιμη η αναπροσαρμογή, σε σχέση με το έτος 2018, μεμονωμένων στοιχείων και παραμέτρων που υπεισέρχονται στον καθορισμό της μεθοδολογίας αυτής.
Επειδή, η Αρχή εξέτασε όλα τα στοιχεία της προταθείσας από την ΕΔΑ ΘΕΣΣ μεθοδολογίας, όπως είναι το κόστος καυσίμου και η μέση ανά χιλιόμετρο κατανάλωση καυσίμου, οι χρόνοι αποσβέσεων καθώς και το ποσοστό χρήσης του συμπιεστή του πρατηρίου για την εν λόγω υπηρεσία και έκρινε σκόπιμη την υιοθέτηση χαμηλότερων από τις προταθείσες τιμές, προκειμένου η μεθοδολογία να τηρεί την αρχή της κοστοστρέφειας σύμφωνα με την παράγραφο 8 της αριθμ. 643/2018 απόφασης της ΡΑΕ.
Επειδή, η μεθοδολογία καλύπτει το κόστος συμπίεσης και μεταφοράς, η πρόβλεψη επιπλέον πάγιας χρέωσης για την παραμονή του τρέιλερ στο σταθμό αποσυμπίεσης δεν κρίνεται απαραίτητη από την Αρχή.
Επειδή, η ΡΑΕ με την αριθμ. 821/2018 απόφασή της (ΦΕΚ Β' 4298, 27-9-2018) ενέκρινε την κοστοστρεφή μεθοδολογία, η οποία βασίζεται στις ακόλουθες παραδοχές και παραμέτρους σχετικά με τον υπολογισμό του κόστους της παρεχόμενης υπηρεσίας του Εικονικού Αγωγού CNG:
Μοναδιαία Τιμή Υπηρεσίας σε €/Nm3 = Μοναδιαίο Κόστος Μεταφοράς + Μοναδιαίο Κόστος Συμπίεσης + Μοναδιαίο Κόστος Συντήρησης + Μοναδιαίο Κόστος Αποσβέσεων
Μοναδιαία Τιμή Υπηρεσίας σε €/MWh = 1000* Μοναδιαία Τιμή Υπηρεσίας σε €/Nm3 / ΑΘΔ σε kWh/Nm3, όπου ΑΘΔ = 11,15 kWh/Nm3
Όπου το
Μοναδιαίο Κόστος Μεταφοράς = Μοναδιαίο Κόστος Καυσίμων + Μοναδιαίο Κόστος Οδηγού
Μοναδιαίο Κόστος Καυσίμων = [(2*Απόσταση σε km) *
(Μέση Κατανάλωση σε It/km) * (Μέση Τιμή Καυσίμου σε €/Ιt)]/(Χωρητικότητα Trailer σε Nm3)
Μοναδιαίο Κόστος Οδηγού = [(1 Οδηγός) * (Ώρες απασχόλησης σε h) * (Ωριαίο Κόστος Οδηγού σε €/ή)]/(Χωρητικότητα Trailer σε Nm3)
Όπου το
Μοναδιαίο Κόστος Συμπίεσης = Μοναδιαίο Κόστος Ηλεκτρικής Ενέ ργειας για Συμπίεση + Μοναδιαίο Κόστος Προσωπικού Συμπίεσης
Μοναδιαίο Κόστος Ηλεκτρικής Ενέργειας για Συμπίεση =
[Κόστος Προμήθειας Ηλ. Ενέργειας σε €/kWh(electr)] * [(Ωριαία κατανάλωση Ηλ. Ενέργειας σε €/kWh(electr)/h)/
(Παροχή dispenser σε Nm3/h)]
Ωριαία κατανάλωση Ηλ. Ενέργειας σε €/kWh(electr)/h =
[(Ισχύς συμπιεστή σε kW/Βαθμό Απόδοσης)+ (Ισχύς Aircooler σε kW+ (Ισχύς Αντλίας σε kW)]
Μοναδιαίο Κόστος Προσωπικού Συμπίεσης = [(Αριθμός Προσωπικού Συμπίεσης) * (Ώρες απασχόλησης σε h) * (Ωριαίο Κόστος Προσωπικού σε €/η)]/(Παροχή dispenser σε Nm3/h)
Όπου το
Μοναδιαίο Κόστος Συντήρησης = (Πάγιο Κόστος Συντήρησης σε €/έτος* Εκτιμώμενο Ποσοστό Nm3 Συμπίεσης Εικονικού Αγωγού προς Συνολική Ετήσια Ποσότητα Συμπίεσης + Κόστος συντήρησης trailer σε €/έτος + Κόστος συντήρησης λοιπού εξοπλισμού* Εκτιμώμενο Ποσοστό Nm3 Συμπίεσης Εικονικού Αγωγού προς Συνολική Ετήσια Ποσότητα Συμπίεσης σε €/έτος)/(Εκτιμώμενη Ετήσια ποσότητα συμπίεσης Εικονικού Αγωγού σε Νιη3/έτος)
Και όπου το
Μοναδιαίο Κόστος Αποσβέσεων = [(Κεφαλαιουχικές Δαπάνες trailer Εικονικού Αγωγού σε €/Ωφέλιμη ζωή σε έτη)] +[(Κεφαλαιουχικές Δαπάνες Λοιπού Εξοπλισμού σε € * Εκτιμώμενο Ποσοστό Nm3 Συμπίεσης Εικονικού Αγωγού προς Συνολική Ετήσια Ποσότητα Συμπίεσης)/(Ωφέλιμη ζωή σε έτη)].
Επειδή, τα κόστη συμπίεσης, συντήρησης και αποσβέσεων είναι σταθερά και δεν εξαρτώνται από το μήκος του Εικονικού Αγωγού, δηλαδή από την απόσταση μεταξύ του Σημείου Συμπίεσης και του Σημείου Εισόδου (Σημείο Αποσυμπίεσης) του Απομακρυσμένου Δικτύου Διανομής.
Επειδή υπάρχει γραμμική σχέση μεταξύ του κόστους μεταφοράς συναρτήσει της απόστασης του Σημείου Συμπίεσης από το Σημείο Εισόδου του Απομακρυσμένου Δικτύου Διανομής.
Επειδή η συσχέτιση του κόστους της υπηρεσίας αποτυπώνεται με μεγαλύτερη ακρίβεια, λαμβάνοντας υπόψη την ανωτέρω γραμμική συσχέτιση συναρτήσει της απόστασης του Σημείου Συμπίεσης από το Σημείο Εισόδου του Απομακρυσμένου Δικτύου Διανομής.
Επειδή η ανάπτυξη Απομακρυσμένων Δικτύων Διανομής και η τροφοδότησή τους μέσω Εικονικού Αγωγού CNG πραγματοποιείται υποχρεωτικά κατά τα οριζόμενα στο ισχύον Πρόγραμμα Ανάπτυξης. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το διατακτικό της απόφασης 643/2018 (σημείο 7), «η ΡΑΕ, στο πλαίσιο της έγκρισης του Προγράμματος Ανάπτυξης, αξιολογεί την εισήγηση του Διαχειριστή και αποφαίνεται σχετικά με (α) την ανάπτυξη του Απομακρυσμένου Δικτύου Διανομής, και (β) τον τρόπο υλοποίησης της τροφοδότησης του Απομακρυσμένου Δικτύου, ιδίως βάσει των κάτωθι κριτηρίων: (α) Χιλιομετρική απόσταση από υφιστάμενο δίκτυο, (β) Επίπτωση στη Μέση Χρέωση Χρήσης Διανομής αλλά και πιθανή επίπτωση στη μέση τελική τιμή Φυσικού Αερίου των Πελατών του Απομακρυσμένου Δικτύου, (γ) Διασφάλιση της ασφάλειας εφοδιασμού των Πελατών του Απομακρυσμένου Δικτύου, της επί ίσοις όροις πρόσβασης των Χρηστών Διανομής και της ποιότητας του Φυσικού Αερίου, (δ) Οικονομική αποτελεσματικότητα των διαφόρων διαθέσιμων τεχνολογιών».
Συναφώς, σε συνέχεια σχετικής εισήγησης της ΕΔΑ ΘΕΣΣ, η ΡΑΕ ενέκρινε το Αρχικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης Δικτύου Διανομής Θεσσαλονίκης και Δικτύου Διανομής Θεσσαλίας 2018-2022, το οποίο περιλαμβάνεται στην Άδεια Διανομής της ανωτέρω Εταιρείας (απόφαση 1314/2018, Παράρτημα Ι). Με το εν λόγω Πρόγραμμα, εγκρίθηκε η ανάπτυξη απομακρυσμένων δικτύων τα οποία θα τροφοδοτούνται με χρήση Συμπιεσμένου Φυσικού Αερίου μέσω Εικονικού Αγωγού CNG.
Επειδή, η ΡΑΕ αναγνωρίζει τη σκοπιμότητα ανάπτυξης Απομακρυσμένων Δικτύων Διανομής και την τροφοδότησή τους με τον Εικονικό Αγωγό CNG (Virtual Pipeline). Σημειώνεται, ωστόσο, ότι κατά τη μεταβατική περίοδο των τριών ετών ισχύος της απόφασης της Αρχής 643/2018, οι κρίσιμες παράμετροι για την ανάπτυξη των εν λόγω Δικτύων, συμπεριλαμβανομένης ιδίως της Μέγιστης Μοναδιαίας Τιμής ανά kWh και χιλιομέτρων απόστασης για την υπηρεσία του Εικονικού Αγωγού CNG, προσδιορίζονται σύμφωνα με την αρχή της κοστοστρέφειας, το συμφέρον των καταναλωτών που έγκειται στην αποφυγή επαχθούς επίπτωσης στη Μέση Χρέωση Χρήσης Διανομής αλλά και στη Μέση τελική τιμή Φυσικού Αερίου των Πελατών του Απομακρυσμένου Δικτύου, καθώς και στη συμβατότητα της συνολικής πολιτικής για την προώθηση της ανάπτυξης Απομακρυσμένων Δικτύων με το ενωσιακό δίκαιο.
Για όλους τους ανωτέρω λόγους, αποφασίζει:
1. Στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της σύμφωνα με την παράγραφο 8 της απόφασης 643/2018 σε συνδυασμό με την παράγραφο 11 του άρθρου 80 του Νόμου, εγκρίνει Μέγιστη Τιμή ανά MWh συμπιεσμένου φυσικού αερίου για την παροχή της υπηρεσίας εικονικού αγωγού ως εξής:
Μέγιστη Τιμή = 0,0246049 * Α + 21,01029, €/MWh
όπου Α η απόσταση σε χιλιόμετρα, στρογγυλοποιημένη στο αμέσως μεγαλύτερο χιλιόμετρο, μεταξύ του συμπιεστή και της εισόδου του απομακρυσμένου δικτύου διανομής που πρόκειται να τροφοδοτηθεί.
2. Η παρούσα απόφαση ισχύει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και να αναρτηθεί στην ιστοσελίδα της ΡΑΕ και στο «Πρόγραμμα Διαύγεια».
Αθήνα, 19 Απριλίου 2019
Κατεβάσετε το αρχείο με το πρωτότυπο κείμενο, όπως είναι δημοσιευμένο στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως (Φ.Ε.Κ.) του Εθνικού Τυπογραφείου.
Απόφαση Ρ.Α.Ε. 442/2019 - ΦΕΚ 2972/Β/19-7-2019
Καθορισμός μέγιστης μοναδιαίας τιμής για την υπηρεσία του Εικονικού Αγωγού Συμπιεσμένου Φυσικού Αερίου σε εφαρμογή της αριθμ. 643/2018 απόφασης ΡΑΕ.