Απόφαση Ρ.Α.Ε. 62/2022 - ΦΕΚ 584/Β/11-2-2022
Έγκριση προδιαγραφών προϊόντων στο Βάθρο Εμπορίας Φυσικού Αερίου του Ελληνικού Χρηματιστηρίου Ενέργειας, σύμφωνα με τα οριζόμενα στις διατάξεις των υποενοτήτων 4.2.2 έως 4.2.8 και 4.4.3.4 του Κανονισμού Βάθρου Εμπορίας Φυσικού Αερίου
Απόφαση Ρ.Α.Ε.Αριθμ. 62/2022
ΦΕΚ 584/Β/11-2-2022
Έγκριση προδιαγραφών προϊόντων στο Βάθρο Εμπορίας Φυσικού Αερίου του Ελληνικού Χρηματιστηρίου Ενέργειας, σύμφωνα με τα οριζόμενα στις διατάξεις των υποενοτήτων 4.2.2 έως 4.2.8 και 4.4.3.4 του Κανονισμού Βάθρου Εμπορίας Φυσικού Αερίου.
Η ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
(Συνεδρίαση την 20η Ιανουαρίου 2022)
Λαμβάνοντας υπόψη:
1. Την Οδηγία 2009/73/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 13ης Ιουλίου 2009 «Σχετικά με τους κοινούς κανόνες για την εσωτερική αγορά Φυσικού Αερίου και την κατάργηση της Οδηγίας 2003/55/ΕΚ» (L 211).
2. Τον Κανονισμό (ΕΕ) 312/2014 της Επιτροπής της 26ης Μαρτίου 2014 για τη θέσπιση κώδικα δικτύου όσον αφορά την εξισορρόπηση του φορτίου φυσικού αερίου στα δίκτυα μεταφοράς (L 91) (εφεξής «Κανονισμός 312/2014»).
3. Τις διατάξεις του ν. 4001/2011 «Για τη λειτουργία των Ενεργειακών Αγορών Ηλεκτρισμού και Φυσικού Αερίου για Έρευνα, Παραγωγή και δίκτυα μεταφοράς Υδρογονανθράκων και άλλες ρυθμίσεις» (Α΄ 179).
4. Τις διατάξεις του Κεφαλαίου Γ΄ «Διατάξεις Αρμοδιότητας Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας» του ν. 4425/2016 «Επείγουσες ρυθμίσεις των Υπουργείων Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, για την εφαρμογή της συμφωνίας δημοσιονομικών στόχων και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων και άλλες διατάξεις»
(Α΄ 185) και ιδίως τις διατάξεις του άρθρου 19.
5. Την υπό στοιχεία Δ1/Α/5346/22.03.2010 απόφαση του Υφυπουργού Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής «Κώδικας Διαχείρισης του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου» (Β΄ 379) (εφεξής, ο «Κώδικας Διαχείρισης ΕΣΦΑ» ή ο «Κώδικας»), όπως τροποποιήθηκε με τις υπ’ αρ. 1096/2011 (Β΄ 2227), 526/2013
(Β΄ 3131), 239/2017 (Β΄ 1549 και Β’ 2159), 123/2018
(Β΄ 788), 1005/2019 (Β΄ 4088), 727/2020 (Β΄ 1684), 1035/2020 (Β΄ 2840), 1400/2020 (Β΄ 4585), 1433/2020 (Β΄ 4799 και Β’ 5078), 735/2021 (Β΄4687) και 1060/2021 (Β΄37/2022) αποφάσεις της ΡΑΕ.
6. Το υπ’ αρ. 879/24.06.2021 έγγραφο της ΕΧΕ και το υπ’ αρ. 519/24.06.2021 έγγραφο της ΕnExClear (ΡΑΕ Ι-305281/ 24.06.2021) «Βάθρο Εμπορίας Φυσικού Αερίου Χρηματιστηρίου Ενέργειας», με τα οποία ο Όμιλος Χρηματιστηρίου Ενέργειας υπέβαλε την αρχική πρότασή του για το πλαίσιο λειτουργίας του Βάθρου Εμπορίας Φυσικού Αερίου.
7. Το υπ’ αρ. 915/02.07.2021 έγγραφο της ΕΧΕ και το υπ’ αρ. 545/02.07.2021 έγγραφο της ΕnExClear (ΡΑΕ Ι-305824/ 02.07.2021) «Βάθρο Εμπορίας Φυσικού Αερίου Χρηματιστηρίου Ενέργειας», με τα οποία ο Όμιλος Χρηματιστηρίου Ενέργειας υπέβαλε τα κείμενα των αποφάσεων που περιλαμβάνονται στην αρχική πρότασή του (σχετικό 6), στα Αγγλικά.
8. Τις απόψεις που υποβλήθηκαν στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης, που διενήργησε η ΡΑΕ στο διάστημα 29.06.2021 – 20.09.2021, σχετικά με το πλαίσιο που θα διέπει τη λειτουργία του Βάθρου Εμπορίας Φυσικού Αερίου από το Ελληνικό Χρηματιστήριο Ενέργειας, ήτοι τα υπ’ αρ. πρωτ. ΡΑΕ έγγραφα: ΡΑΕ Ι -309425/10.09.2021 (ΕΜΠΙΣΤΕΥΤΙΚΟ), ΜOTOR OIL (ΡΑΕ Ι-309451/13.09.2021), ΔΕΗ (ΡΑΕ Ι-309452/13.09.2021), ΖΕΝΙΘ (ΡΑΕ Ι-309454/13.09.2021), ΙΕΝΕ (ΡΑΕ Ι-309455/13.09.2021), ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ (ΡΑΕ Ι-309456/13.9.2021) και ΔΕΠΑ ΕΜΠΟΡΙΑΣ (ΡΑΕ Ι- 309460/13.9.2021).
9. Την από 30.09.2021 ηλεκτρονική επιστολή της ΡΑΕ, με την οποία ζητήθηκαν οι απόψεις της ΕΧΕ και της ΕnExClear επί των σχολίων που υποβλήθηκαν στη δημόσια διαβούλευση.
10. Το υπ’ αρ. 1514/15.10.2021 έγγραφο της ΕΧΕ και το υπ’ αρ. 858/15.10.2021 έγγραφο της ΕnExClear (ΡΑΕ Ι-311586/ 18.10.2021) «Απόψεις των εταιρειών ΕΧΕ Α.Ε. και EnExClear επί των αποτελεσμάτων της δημόσιας διαβούλευσης της ΡΑΕ για το πλαίσιο που θα διέπει την λειτουργία του Βάθρου Εμπορίας Φυσικού Αερίου από το Ελληνικό Χρηματιστήριο Ενέργειας».
11. Την υπό στοιχεία Ο-91013/25.11.2021 ηλεκτρονική επιστολή της ΡΑΕ «Σχόλια ΡΑΕ επί της πρότασης του ΕΧΕ για τον Κανονισμό Βάθρου Εμπορίας και τις σχετικές αποφάσεις».
12. Το υπό στοιχεία Ο-91199/3.12.2021 έγγραφο της ΡΑΕ «Αποφάσεις για την εφαρμογή των Κανονισμών Βάθρου Εμπορίας Φυσικού Αερίου Χρηματιστηρίου Ενέργειας και Εκκαθάρισης Συναλλαγών Βάθρου Εμπορίας Χρηματιστηρίου Ενέργειας».
13. Tην υπό στοιχεία Ο-91767/28.12.2021 ηλεκτρονική επιστολή της ΡΑΕ «Βάθρο Εμπορίας Φυσικού Αερίου», με την οποία υποβλήθηκαν στο Χρηματιστήριο Ενέργειας οι τελικές παρατηρήσεις της ΡΑΕ επί των κειμένων των Κανονισμών του Βάθρου Εμπορίας και της Εκκαθάρισης Συναλλαγών Βάθρου Εμπορίας Χρηματιστηρίου Ενέργειας και των σχετικών αποφάσεων που θα εγκριθούν από την ΡΑΕ.
14. Τις συναντήσεις εργασίας που έλαβαν χώρα μεταξύ της ομάδας εργασίας της ΡΑΕ και της ομάδας εργασίας του Ομίλου Χρηματιστηρίου Ενέργειας, για την από κοινού επεξεργασία της πρότασής του και των σχολίων της δημόσιας διαβούλευσης και τη διαμόρφωση των τελικών σχεδίων Κανονισμών Βάθρου Εμπορίας και Εκκαθάρισης Συναλλαγών Βάθρου Εμπορίας και των σχετικών αποφάσεων.
15. Το υπ’ αρ. 20/07.01.2022 έγγραφο της ΕΧΕ (ΡΑΕ Ι-317397/07.01.2022) «Εισήγηση για τον προσδιορισμό των προδιαγραφών Προϊόντων στο Βάθρο Εμπορίας Φυσικού Αερίου Ελληνικού Χρηματιστηρίου Ενέργειας», με το οποίο υποβλήθηκε η τελική εισήγηση του Ομίλου Χρηματιστηρίου Ενέργειας για την απόφαση που αφορά στις προδιαγραφές προϊόντων στο Βάθρο Εμπορίας Φυσικού Αερίου.
16. Την υπ’ αρ. 60/2022 απόφαση της ΡΑΕ «Έγκριση Λειτουργίας Αγορών Φυσικού Αερίου από την ανώνυμη εταιρεία «Ελληνικό Χρηματιστήριο Ενέργειας Α.Ε.» σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 19 του ν. 4425/2016 (Α’185), όπως ισχύει» (Β΄ 454).
17. Την υπ’ αρ. 61/2022 απόφαση της ΡΑΕ «Έγκριση Κανονισμού Βάθρου Εμπορίας Φυσικού Αερίου Χρηματιστηρίου Ενέργειας, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 19 του ν. 4425/2016 (Α΄ 185)» (Β΄ 336).
18. Το γεγονός ότι οι κανονιστικού χαρακτήρα αποφάσεις της ΡΑΕ δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 1 του άρθρου 32 του ν. 4001/2011.
19. Τις διατάξεις του ν. 3861/2010 «Ενίσχυση της διαφάνειας με την υποχρεωτική ανάρτηση νόμων και πράξεων των κυβερνητικών, διοικητικών και αυτοδιοικητικών οργάνων στο διαδίκτυο “Πρόγραμμα Διαύγεια” και άλλες διατάξεις» (Α΄ 112).
20. Το γεγονός ότι από την παρούσα απόφαση δεν προκαλείται επιβάρυνση στον κρατικό προϋπολογισμό.
Σκέφθηκε ως εξής:
Επειδή, σύμφωνα με τον Κανονισμό 312/2014 (σχετικό 2) οι χρήστες του συστήματος μεταφοράς έχουν την ευθύνη της εξισορρόπησης των εισροών και των απολήψεών τους στο σύστημα φυσικού αερίου. Οι Διαχειριστές του Συστήματος Μεταφοράς διενεργούν τυχόν αναγκαία εναπομένουσα εξισορρόπηση των συστημάτων μεταφοράς. Στο πλαίσιο της ενέργειας αυτής, οι Διαχειριστές θα πρέπει να επιδιώκουν τη μεγιστοποίηση της ποσότητας των αναγκών εξισορρόπησης φυσικού αερίου που καλύπτεται μέσω της αγοράς και της πώλησης βραχυπρόθεσμων τυποποιημένων προϊόντων στη βραχυπρόθεσμη αγορά χονδρικής πώλησης αερίου.
Επειδή, σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 6 του Κανονισμού 312/2014: «Ο διαχειριστής του συστήματος μεταφοράς εκτελεί πράξεις εξισορρόπησης μέσω: α) της αγοράς και της πώλησης βραχυπρόθεσμων τυποποιημένων προϊόντων σε βάθρο εμπορίας […]».
Επειδή, σύμφωνα με το άρθρο 3, σημείο 4) του Κανονισμού 312/2014, ως Βάθρο Εμπορίας ορίζεται: «Ηλεκτρονικό σύστημα το οποίο παρέχει και χειρίζεται ο διαχειριστής του βάθρου εμπορίας, μέσω του οποίου οι συμμετέχοντες στη συναλλαγή επιτρέπεται να υποβάλλουν και να αποδέχονται, συμπεριλαμβανομένου του δικαιώματος να αναθεωρούν και να αποσύρουν, προσφορές για φυσικό αέριο που απαιτείται για την κάλυψη των βραχυπρόθεσμων διακυμάνσεων της ζήτησης ή της παροχής του φυσικού αερίου, σύμφωνα με τους όρους και τις προϋποθέσεις που ισχύουν στο εν λόγω βάθρο εμπορίας και βάσει των οποίων ο διαχειριστής του συστήματος μεταφοράς προβαίνει σε εμπορικές συναλλαγές με σκοπό την ανάληψη πράξεων εξισορρόπησης».
Επειδή, σύμφωνα με το άρθρο 10 του Κανονισμού 312/2014: «1. Για τους σκοπούς της προμήθειας βραχυπρόθεσμων τυποποιημένων προϊόντων, ο διαχειριστής του συστήματος μεταφοράς συναλλάσσεται σε βάθρο εμπορίας το οποίο πληροί όλα τα ακόλουθα κριτήρια:
α) παρέχει επαρκή στήριξη καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας παροχής αερίου τόσο στους χρήστες του δικτύου για τις εμπορικές τους συναλλαγές όσο και στους διαχειριστές των συστημάτων μεταφοράς για την ανάληψη κατάλληλων πράξεων εξισορρόπησης μέσω της εμπορίας των σχετικών βραχυπρόθεσμων τυποποιημένων προϊόντων?[…].»
Επειδή, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 19 του ν. 4425/2016 (σχετικό 4), η ΡΑΕ εγκρίνει τους όρους λειτουργίας των Αγορών Φυσικού Αερίου καθώς: «1. Το Χρηματιστήριο Ενέργειας που λειτουργεί σύμφωνα με τις διατάξεις του Υποκεφαλαίου Β΄ του παρόντος νόμου, δύναται να διαχειρίζεται Αγορές Φυσικού Αερίου καθώς και Περιβαλλοντικές Αγορές. Για τη λειτουργία των Αγορών Φυσικού Αερίου καθώς και των Περιβαλλοντικών Αγορών απαιτείται έγκριση από την ΡΑΕ εφαρμοζομένων των διατάξεων των άρθρων 11, 12, 13 και 14 του παρόντος νόμου. 2. Με απόφαση της ΡΑΕ μπορεί να εξειδικεύονται οι όροι και οι προϋποθέσεις λειτουργίας των Αγορών Φυσικού Αερίου καθώς και των Περιβαλλοντικών Αγορών. Με την ίδια απόφαση δύναται να εξειδικεύονται και οι όροι λειτουργίας Αγορών Εξισορρόπησης επί φυσικού αερίου και επί των προϊόντων που διαπραγματεύονται στις Περιβαλλοντικές Αγορές, στο πλαίσιο των προβλέψεων της κείμενης νομοθεσίας και του ενωσιακού δικαίου.»
Επειδή, με την υπ΄αρ. 60/2022 απόφαση της ΡΑΕ (σχετικό 16) εγκρίθηκε η λειτουργία των Αγορών Φυσικού Αερίου από την ανώνυμη εταιρεία «Ελληνικό Χρηματιστήριο Ενέργειας Α.Ε.» σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 19 του ν. 4425/2016.
Επειδή, με την υπ΄αρ. 61/2022 απόφαση της ΡΑΕ (σχετικό 17) εγκρίθηκε ο Κανονισμός Βάθρου Εμπορίας Φυσικού Αερίου Χρηματιστηρίου Ενέργειας, σύμφωνα με το άρθρο 19 του ν. 4425/2016.
Επειδή, στις ενότητες 4.2.2 έως 4.2.8 του Κανονισμού Βάθρου Εμπορίας περιλαμβάνονται διατάξεις που αφορούν στα Προϊόντα που αποτελούν αντικείμενο διαπραγμάτευσης στο Βάθρο Εμπορίας, ενώ υπάρχει πρόβλεψη ότι με απόφαση της ΡΑΕ εξειδικεύονται τα χαρακτηριστικά των προϊόντων, η διαδικασία εισαγωγής προϊόντος προς διαπραγμάτευση, και η μεθοδολογία υπολογισμού των Τιμών Αναφοράς.
Επειδή, στην υποενότητα 4.4.3.4 του Κανονισμού Βάθρου Εμπορίας αναφέρεται ότι με απόφαση ΡΑΕ καθορίζεται το διάστημα (RTP:Random time period) εντός του οποίου, σε τυχαίο χρόνο, λήγει η Μέθοδος Διαπραγμάτευσης 2 (Αυτόματη και στιγμιαία κατάρτιση συναλλαγών - Δημοπρασία).
Επειδή, η ΡΑΕ, στο πλαίσιο διαμόρφωσης της απόφασής της για την έγκριση των προδιαγραφών προϊόντων στο Βάθρο Εμπορίας Φυσικού Αερίου εξέτασε ενδελεχώς την εισήγηση του Ελληνικού Χρηματιστηρίου Ενέργειας (ΕΧΕ) (σχετικό 6 και 7), τις απόψεις των συμμετεχόντων στη δημόσια διαβούλευση (σχετικό 8), καθώς και τις απόψεις που υπέβαλε η ΕΧΕ επί των σχολίων της δημόσιας διαβούλευσης (σχετικό 10). Στο πλαίσιο αυτό και έπειτα από συναντήσεις εργασίας (σχετικό 14), η ΡΑΕ υπέβαλε τα σχόλιά της σχετικά με την απόφαση για τις προδιαγραφές προϊόντων (σχετικά 11 και 13), ενώ η ΕΧΕ υπέβαλε την τελική εισήγησή της με το σχετικό 15.
Επειδή, η εισήγηση της ΕΧΕ (σχετικό 15), περιλαμβάνει:
α) Τις προδιαγραφές προϊόντων και ιδίως τον τύπο και τον κωδικό προϊόντος, τις διαθέσιμες σειρές, τον τόπο παράδοσης, την περίοδο διαπραγμάτευσης και τις ώρες ανά μέθοδο διαπραγμάτευσης, την περίοδο παράδοσης, τον όγκο και το μέγεθος συμβολαίου, την ελάχιστη ποσότητα που μπορεί να αποτελέσει αντικείμενο διαπραγμάτευσης, τη μονάδα διαπραγμάτευσης, τη μονάδα τιμής, την ελάχιστη και τη μέγιστη τιμή εντολής και το νόμισμα διακανονισμού,
β) τις τιμές που αφορούν στη διαπραγμάτευση και ιδίως: την τιμή δημοπρασίας, την τιμή εκκίνησης, τις τιμές αναφοράς,
γ) τους δείκτες άμεσης παράδοσης αερίου και
δ) τον ορισμό του διαστήματος (RTP), εντός του οποίου λήγει η Μέθοδος Διαπραγμάτευσης 2, σε ένα λεπτό.
Επειδή, σύμφωνα με την εισήγηση της ΕΧΕ, το προϊόν διαπραγμάτευσης στο Βάθρο Εμπορίας θα είναι ημερήσιο προϊόν τίτλου με περίοδο παράδοσης την τρέχουσα ημέρα (ενδοημερήσια σειρά) καθώς και τις τρεις επόμενες Ημέρες Αερίου (σειρές επόμενης ημέρας), γεγονός που ικανοποιεί την υποχρέωση που απορρέει για τον Διαχειριστή του ΕΣΦΑ από τον Κανονισμό 312/2014, να συναλλάσσεται σε Βάθρο Εμπορίας στο οποίο πωλούνται βραχυπρόθεσμα τυποποιημένα προϊόντα με παράδοση εντός της ίδιας ή της επόμενης ημέρας.
Επειδή, με βάση την εισήγηση της ΕΧΕ, προβλέπονται δύο περίοδοι διαπραγμάτευσης στο Βάθρο Εμπορίας, η Κανονική Περίοδος από 8:00 CET έως 18:00 CET (09.00 EET έως 19.00 ΕΕΤ) και η Εκτεταμένη Περίοδος από 07:00 CET έως 1:30 CET (08.00 ΕΕΤ έως 02.30 ΕΕΤ) της επόμενης ημερολογιακής ημέρας, για κάθε ημέρα συμπεριλαμβανομένων των εργασίμων ημερών, των Σαββατοκύριακων και των αργιών, γεγονός που ικανοποιεί την υποχρέωση του Διαχειριστή του ΕΣΦΑ να συναλλάσσεται σε Βάθρο Εμπορίας, το οποίο λειτουργεί επτά ημέρες την εβδομάδα, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 1 του άρθρου 7 του Κανονισμού 312/2014.
Επειδή, η Εκτεταμένη Περίοδος Διαπραγμάτευσης ενεργοποιείται σε περίπτωση αιτήματος του Διαχειριστή του ΕΣΦΑ για διεξαγωγή δημοπρασίας πέραν του διαστήματος της Κανονικής Περιόδου, προκειμένου να προβεί σε πράξεις εξισορρόπησης ώστε να διατηρεί, σε ημερήσια βάση, το δίκτυο μεταφοράς εντός των επιχειρησιακών ορίων του με βάση και τις αναμενόμενες εισροές και απολήψεις, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στον Κώδικα Διαχείρισης ΕΣΦΑ (σχετικό 5).
Επειδή, στην εισήγηση της ΕΧΕ περιλαμβάνεται η μεθοδολογία υπολογισμού της τιμής εκκίνησης κάθε σειράς, η οποία βασίζεται στην τιμή κλεισίματος της προηγούμενης ημέρας, εάν υπάρχει, ή της πλησιέστερης σε αυτή. Σε περίπτωση που ο υπολογισμός δεν είναι εφικτός με αυτή τη διαδικασία, όπως για παράδειγμα για την πρώτη μέρα λειτουργίας του Βάθρου, η τιμή θα υπολογίζεται λαμβάνοντας υπόψη τιμές φυσικού αερίου σε βάθρα εμπορίας αυξημένης ρευστότητας.
Επειδή, η τιμή κλεισίματος στοχεύει στη δημιουργία αναφοράς για την αξία ενός συμβολαίου, για τον προσδιορισμό της χρησιμοποιείται ο σταθμισμένος μέσος όρος του 30% των συναλλαγών, ξεκινώντας από το τέλος της εκτεταμένης περιόδου διαπραγμάτευσης. Ποσοστό ίσο με 30% θεωρείται εύλογο καθώς αφορά συναλλαγές που διενεργήθηκαν προς το τέλος της συνεδρίασης δηλαδή κοντά στο κλείσιμο αλλά λαμβάνουν υπόψη ένα σημαντικό ποσοστό των συναλλαγών προκειμένου η τιμή κλεισίματος να είναι αντιπροσωπευτική του συμβολαίου.
Επειδή, η ΕΧΕ εισηγείται τη δημοσίευση δεικτών αναφοράς για την τρέχουσα και για την επόμενη ημέρα λαμβάνοντας υπόψη όλες τις συναλλαγές κατά τη διάρκεια της Κανονικής Περιόδου διαπραγμάτευσης, ακολουθώντας την πρακτική άλλων Ευρωπαϊκών Χρηματιστηρίων.
Επειδή, προκειμένου να διασφαλιστεί η διαφάνεια των δημοπρασιών που λαμβάνουν χώρα κατά την ενεργοποίηση της Μεθόδου Διαπραγμάτευσης 2, κρίνεται εύλογο η διαδικασία να λήγει σε τυχαίο χρόνο, όπως αντίστοιχα συμβαίνει και με τις δημοπρασίες ΥΦΑ που διεξάγονται στον τερματικό σταθμό της Ρεβυθούσας στο πλαίσιο της διαδικασίας του ετήσιου προγραμματισμού ΥΦΑ (σχετικό 5).
Επειδή, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της, η ΡΑΕ παρακολουθεί και εποπτεύει τη λειτουργία της αγοράς φυσικού αερίου, για τον λόγο αυτό αξιολογεί τα στοιχεία που λαμβάνει από το ΕΧΕ και το ΔΕΣΦΑ για τη λειτουργία του Βάθρου Εμπορίας, ώστε να προβεί σε τροποποιήσεις του πλαισίου όποτε αυτό κριθεί αναγκαίο. Ειδικά για το προϊόν διαπραγμάτευσης, η Αρχή αποφασίζει, κατόπιν εισήγησης του ΕΧΕ, για την εισαγωγή ή τη διακοπή προϊόντος καθώς και για τροποποιήσεις στα χαρακτηριστικά διατιθέμενου προϊόντος.
Επειδή, η ΡΑΕ κρίνει εύλογη την τελική εισήγηση του Διαχειριστή για τις Προδιαγραφές Προϊόντος στο Βάθρο Εμπορίας Φυσικού Αερίου του Χρηματιστηρίου Ενέργειας, καθώς περιλαμβάνει τα προβλεπόμενα στις υποενότητες 4.2.2 έως 4.2.8 και 4.4.3.4 του Κανονισμού του Βάθρου Εμπορίας και ικανοποιεί τις υποχρεώσεις του Διαχειριστή του ΕΣΦΑ, για τη συμμετοχή του στο Βάθρο Εμπορίας, όπως αυτές προκύπτουν από τον Κανονισμό 312/2014.
Για όλους τους ανωτέρω λόγους, αποφασίζει:
1. Την έγκριση των Προδιαγραφών των Προϊόντων στο Βάθρο Εμπορίας Φυσικού Αερίου του Χρηματιστηρίου Ενέργειας, σύμφωνα με το περιεχόμενο του Παραρτήματος της παρούσας απόφασης, το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα αυτής.
2. Την κοινοποίηση της παρούσας απόφασης στην εταιρεία «Ελληνικό Χρηματιστήριο Ενέργειας Α.Ε.».
3. Την ανάρτηση της παρούσας απόφασης στην επίσημη ιστοσελίδα της ΡΑΕ και τη δημοσίευσή της στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 20 Ιανουαρίου 2022
Απόφαση Ρ.Α.Ε. 62/2022 - ΦΕΚ 584/Β/11-2-2022
Έγκριση προδιαγραφών προϊόντων στο Βάθρο Εμπορίας Φυσικού Αερίου του Ελληνικού Χρηματιστηρίου Ενέργειας, σύμφωνα με τα οριζόμενα στις διατάξεις των υποενοτήτων 4.2.2 έως 4.2.8 και 4.4.3.4 του Κανονισμού Βάθρου Εμπορίας Φυσικού Αερίου.