Απόφαση Ρ.Α.Ε.90/2022 - ΦΕΚ 488/Β/8-2-2022
Έγκριση της απόφασης σχετικά με τις Διαδικασίες διαχείρισης κινδύνου στο Σύστημα Εκκαθάρισης των Συναλλαγών του Βάθρου Εμπορίας Φυσικού Αερίου του Χρηματιστηρίου Ενέργειας σύμφωνα με τις διατάξεις του κεφαλαίου 2 του Κανονισμού Εκκαθάρισης Συναλλαγών
Βάθρου Εμπορίας Φυσικού Αερίου του Χρηματιστηρίου Ενέργειας.
Απόφαση Ρ.Α.Ε.Αριθμ.90/2022
ΦΕΚ 488/Β/8-2-2022
Έγκριση της απόφασης σχετικά με τις Διαδικασίες διαχείρισης κινδύνου στο Σύστημα Εκκαθάρισης των Συναλλαγών του Βάθρου Εμπορίας Φυσικού Αερίου του Χρηματιστηρίου Ενέργειας σύμφωνα με τις διατάξεις του κεφαλαίου 2 του Κανονισμού Εκκαθάρισης Συναλλαγών Βάθρου Εμπορίας Φυσικού Αερίου του Χρηματιστηρίου Ενέργειας.
Η ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Λαμβάνοντας υπόψη:
1. Την Οδηγία 2009/73/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 13ης Ιουλίου 2009 «Σχετικά με τους κοινούς κανόνες για την εσωτερική αγορά Φυσικού Αερίου και την κατάργηση της Οδηγίας 2003/55/ΕΚ» (ΕΕ L 211/14.8.2009).
2. Τον Κανονισμό (ΕΕ) 312/2014 της Επιτροπής της 26ης Μαρτίου 2014 για τη θέσπιση κώδικα δικτύου όσον αφορά την εξισορρόπηση του φορτίου φυσικού αερίου στα δίκτυα μεταφοράς (EE L 91/27.3.2014) (εφεξής ο «Κανονισμός 312/2014»).
3. Τις διατάξεις του ν. 4001/2011 «Για τη λειτουργία των Ενεργειακών Αγορών Ηλεκτρισμού και Φυσικού Αερίου για Έρευνα, Παραγωγή και δίκτυα μεταφοράς Υδρογονανθράκων και άλλες ρυθμίσεις» (Α΄ 179).
4. Τις διατάξεις του Κεφαλαίου Γ΄ «Διατάξεις Αρμοδιότητας Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας» του ν. 4425/2016 «Επείγουσες ρυθμίσεις των Υπουργείων Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, για την εφαρμογή της συμφωνίας δημοσιονομικών στόχων και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων και άλλες διατάξεις» (Α΄ 185) και ιδίως τις διατάξεις του άρθρου 19.
5. Την υπ’ αρ. 88/2022 απόφαση ΡΑΕ με θέμα «Έγκριση της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «Εταιρεία Εκκαθάρισης Συναλλαγών Χρηματιστηρίου Ενέργειας Α.Ε.» και τον διακριτικό τίτλο «EnExClear Α.Ε.» ως Φορέα Εκκαθάρισης των Αγορών Φυσικού Αερίου (Βάθρο Εμπορίας Φυσικού Αερίου), σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 19 του ν. 4425/2016 (Α΄ 185).
6. Την υπ’ αρ. 89/2022 απόφαση ΡΑΕ με θέμα «Έγκριση του Κανονισμού Εκκαθάρισης Συναλλαγών Βάθρου Εμπορίας Φυσικού Αερίου του Χρηματιστηρίου Ενέργειας, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 19 του ν. 4425/2016 (Α΄ 185).
7. Την υπ’ αρ. 60/2022 απόφαση ΡΑΕ με θέμα «Έγκριση Λειτουργίας Αγορών Φυσικού Αερίου από την ανώνυμη εταιρεία «Ελληνικό Χρηματιστήριο Ενέργειας Α.Ε.» σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 19 του ν. 4425/2016 (Α΄ 185).
8. Το υπ’ αρ. 879/24.6.2021 έγγραφο της ΕΧΕ και 519/24.6.2021 έγγραφο της ΕnExClear (ΡΑΕ Ι-305281/ 24.6.2021) με θέμα «Βάθρο Εμπορίας Φυσικού Αερίου Χρηματιστηρίου Ενέργειας», με το οποίο ο Όμιλος Χρηματιστηρίου Ενέργειας υπέβαλε την αρχική πρότασή του για το πλαίσιο λειτουργίας του Βάθρου Εμπορίας Φυσικού Αερίου.
9. Το υπ’ αρ. 915/02.07.2021 έγγραφο της ΕΧΕ και 545/2.7.2021 έγγραφο της ΕnExClear (ΡΑΕ Ι-305824/ 2.0.2021) με θέμα «Βάθρο Εμπορίας Φυσικού Αερίου Χρηματιστηρίου Ενέργειας», με το οποίο ο Όμιλος Χρηματιστηρίου Ενέργειας υπέβαλε τα κείμενα των αποφάσεων που περιλαμβάνονται στην αρχική πρότασή του (σχετικό 8) στα Αγγλικά.
10. Τις απόψεις που υποβλήθηκαν στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης που διενήργησε η ΡΑΕ στο διάστημα 29.6.2021 - 20.9.2021, σχετικά με το πλαίσιο που θα διέπει τη λειτουργία του Βάθρου Εμπορίας Φυσικού Αερίου από το Ελληνικό Χρηματιστήριο Ενέργειας, ήτοι τα με υπ’ αρ. ΡΑΕ έγγραφα: ΡΑΕ Ι-309425/10.9.2021 (ΕΜΠΙΣΤΕΥΤΙΚΟ), ΜOTOR OIL (ΡΑΕ Ι-309451/13.9.2021), ΔΕΗ (ΡΑΕ Ι-309452/13.9.2021), ΖΕΝΙΘ (ΡΑΕ Ι-309454/13.9.2021), ΙΕΝΕ (ΡΑΕ Ι-309455/13.9.2021), ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ (ΡΑΕ Ι-309456/13.9.2021) και ΔΕΠΑ ΕΜΠΟΡΙΑΣ (ΡΑΕ Ι-309460/13.9.2021).
11. Την από 30.9.2021 ηλεκτρονική επιστολή της ΡΑΕ, με την οποία ζητήθηκαν οι απόψεις της ΕΧΕ και της ΕnExClear επί των σχολίων που υποβλήθηκαν στη δημόσια διαβούλευση.
12. Το υπ’ αρ. 1514/15.10.2021 έγγραφο της ΕΧΕ και 858/15.10.2021 έγγραφο της ΕnExClear (ΡΑΕ Ι-311586/ 18.10.2021) με θέμα «Απόψεις των εταιρειών ΕΧΕ Α.Ε. και EnExClear επί των αποτελεσμάτων της δημόσιας διαβούλευσης της ΡΑΕ για το πλαίσιο που θα διέπει την λειτουργία του Βάθρου Εμπορίας Φυσικού Αερίου από το Ελληνικό Χρηματιστήριο Ενέργειας».
13. Την υπό στοιχεία Ο-91013/25.11.2021 ηλεκτρονική επιστολή της ΡΑΕ με θέμα «Σχόλια ΡΑΕ επί της πρότασης του ΕΧΕ για τον Κανονισμό Βάθρου Εμπορίας και τις σχετικές αποφάσεις».
14. Την από 9.12.2021 ηλεκτρονική επιστολή της ΡΑΕ με θέμα «Σχόλια ΡΑΕ επί της πρότασης του ΕnExClear για τον Κανονισμό Εκκαθάρισης και τις σχετικές αποφάσεις».
15. Το υπό στοιχεία Ο-91199/3.12.2021 έγγραφο της ΡΑΕ με θέμα «Αποφάσεις για την εφαρμογή των Κανονισμών Βάθρου Εμπορίας Φυσικού Αερίου Χρηματιστηρίου Ενέργειας και Εκκαθάρισης Συναλλαγών Βάθρου Εμπορίας Χρηματιστηρίου Ενέργειας».
16. Tην υπό στοιχεία Ο-91767/28.12.2021 ηλεκτρονική επιστολή της ΡΑΕ με θέμα «Βάθρο Εμπορίας Φυσικού Αερίου», με την οποία με την οποία υποβλήθηκαν στο Χρηματιστήριο Ενέργειας οι τελικές παρατηρήσεις της ΡΑΕ επί των κειμένων των Κανονισμών του Βάθρου Εμπορίας και της Εκκαθάρισης Συναλλαγών Βάθρου Εμπορίας Χρηματιστηρίου Ενέργειας και των σχετικών Αποφάσεων που θα εγκριθούν από την ΡΑΕ.
17. Τις συναντήσεις εργασίας που έλαβαν χώρα μεταξύ της ομάδας εργασίας της ΡΑΕ και της ομάδας εργασίας του Ομίλου Χρηματιστηρίου Ενέργειας για την από κοινού επεξεργασία της πρότασής του και των σχολίων της δημόσιας διαβούλευσης και τη διαμόρφωση των τελικών σχεδίων Κανονισμών Βάθρου Εμπορίας και Εκκαθάρισης Συναλλαγών Βάθρου Εμπορίας και των σχετικών αποφάσεων.
18. Το υπ’ αρ. 13/7.1.2022 έγγραφο της ΕnExClear (ΡΑΕ Ι-317613/11.1.2022) έγγραφο της ΕnExClear με θέμα «Εισηγήσεις για τις Εκτελεστικές Αποφάσεις του Κανονισμού Εκκαθάρισης των Συναλλαγών Βάθρου Εμπορίας του Χρηματιστηρίου Ενέργειας», με το οποίο υποβλήθηκε η τελική εισήγηση για την Εκτελεστική Απόφαση σχετικά με τις Διαδικασίες διαχείρισης κινδύνου στο Σύστημα Εκκαθάρισης των Συναλλαγών του Βάθρου Εμπορίας Φυσικού Αερίου του Χρηματιστηρίου Ενέργειας.
19. Το γεγονός ότι οι κανονιστικού χαρακτήρα αποφάσεις της ΡΑΕ δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 1 του άρθρου 32 του ν. 4001/2011.
20. Τις διατάξεις του ν. 3861/2010 «Ενίσχυση της διαφάνειας με την υποχρεωτική ανάρτηση νόμων και πράξεων των κυβερνητικών, διοικητικών και αυτοδιοικητικών οργάνων στο διαδίκτυο “Πρόγραμμα Διαύγεια” και άλλες διατάξεις» (Α΄ 112) όπως ισχύει, και ιδίως τη διάταξη της περ. 4 της παρ. 4 του άρθρου 2 αυτού.
21. Το γεγονός ότι από την παρούσα απόφαση δεν προκαλείται επιβάρυνση στον κρατικό προϋπολογισμό.
Σκέφθηκε ως εξής:
Επειδή, με την υπ’ αρ. 88/2022 απόφαση ΡΑΕ (σχετικό 5) εγκρίθηκε η λειτουργία της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «Εταιρεία Εκκαθάρισης Συναλλαγών Χρηματιστηρίου Ενέργειας Α.Ε.» και τον διακριτικό τίτλο «EnExClear Α.Ε.» ως Φορέας Εκκαθάρισης των Αγορών Φυσικού Αερίου, σύμφωνα με το άρθρο 19 του ν. 4425/2016.
Επειδή, με την υπ’ αρ. 89/2022 απόφαση ΡΑΕ (σχετικό 6), εγκρίθηκε ο Κανονισμός Εκκαθάρισης Συναλλαγών Βάθρου Εμπορίας Φυσικού Αερίου Χρηματιστηρίου Ενέργειας (εφεξής «Κανονισμός Εκκαθάρισης»), σύμφωνα με το άρθρο 19 του ν. 4425/2016.
Επειδή, σύμφωνα με το άρθρο 19 του ν. 4425/2016 (σχετικό 4): «1. Το Χρηματιστήριο Ενέργειας που λειτουργεί σύμφωνα με τις διατάξεις του Υποκεφαλαίου Β΄ του παρόντος νόμου, δύναται να διαχειρίζεται Αγορές Φυσικού Αερίου καθώς και Περιβαλλοντικές Αγορές.
Για τη λειτουργία των Αγορών Φυσικού Αερίου καθώς και των Περιβαλλοντικών Αγορών απαιτείται έγκριση από την ΡΑΕ εφαρμοζομένων των διατάξεων των άρθρων 11, 12, 13 και 14 του παρόντος νόμου. 2. Με απόφαση της ΡΑΕ μπορεί να εξειδικεύονται οι όροι και οι προϋποθέσεις λειτουργίας των Αγορών Φυσικού Αερίου καθώς και των Περιβαλλοντικών Αγορών. Με την ίδια απόφαση δύναται να εξειδικεύονται και οι όροι λειτουργίας Αγορών Εξισορρόπησης επί φυσικού αερίου και επί των προϊόντων που διαπραγματεύονται στις Περιβαλλοντικές Αγορές, στο πλαίσιο των προβλέψεων της κείμενης νομοθεσίας και του ενωσιακού δικαίου.».
Επειδή, στο τελευταίο εδάφιο της παρ. 2 του άρθρου 13 του ν. 4425/2016 προβλέπεται ότι: «[…] Ο Φορέας Εκκαθάρισης υποβάλλει στην ΡΑΕ κάθε εκτελεστική απόφαση που εκδίδει σε εφαρμογή του Κανονισμού του».
Επειδή, σύμφωνα με την παρ. 11 της ενότητας 1.1 του Κανονισμού Εκκαθάρισης (σχετικό 6) ως Εκτελεστικές Αποφάσεις ορίζονται: «Οι Αποφάσεις που εγκρίνονται από τη ΡΑΕ κατόπιν εισήγησης από την EnExClear σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 13 του ν. 4425/2016.».
Επειδή, στο Κεφάλαιο 2 (Μέρος 7) του Κανονισμού Εκκαθάρισης περιγράφονται τα είδη και η παροχή ασφαλειών υπέρ της EnExClear, τα δικαιώματά της επί αυτών καθώς και η διαδικασία διαχείρισής τους. Ειδικότερα, στις ενότητες 2.21, 2.22 και 2.23 του Κανονισμού Εκκαθάρισης γίνεται αναφορά σε Εκτελεστική Απόφαση με την οποία εξειδικεύεται κάθε θέμα και αναγκαία λεπτομέρεια που αφορά στην εφαρμογή των όρων περί ασφαλειών όπως η κατηγοριοποίηση των αποδεκτών ασφαλειών, τα όρια συγκέντρωσης και τα ειδικότερα χαρακτηριστικά της ασφάλειας.
Επειδή, στο Κεφάλαιο 2 (Μέρος 8) του Κανονισμού Εκκαθάρισης ρυθμίζονται θέματα που αφορούν στο Κεφάλαιο Εκκαθάρισης που συστήνει η EnExClear για λόγους κάλυψης κινδύνου, σύμφωνα με τις προβλέψεις του εδαφίου 1 της παρ. 2 του άρθρου 14 του ν. 4425/2016, το οποίο σχηματίζεται από τις εισφορές των Εκκαθαριστικών Μελών. Ειδικότερα, κάθε Μέλος καταβάλει αρχική εισφορά υπέρ του Κεφαλαίου Εκκαθάρισης για την κτήση της ιδιότητας του Εκκαθαριστικού Μέλους με την απόκτηση της οποίας ανοίγει μια μερίδα στο Κεφάλαιο Εκκαθάρισης. Πιο συγκεκριμένα, στις ενότητες 2.25 και 2.26 του Κανονισμού Εκκαθάρισης γίνεται αναφορά σε Εκτελεστική απόφαση με την οποία εξειδικεύονται οι περιπτώσεις συγχωνεύσεων, διασπάσεων ή απενεργοποιήσεων μερίδων και καθορίζεται το ύψος της αρχικής εισφοράς των Εκκαθαριστικών Μελών.
Επειδή, σύμφωνα με την υποενότητα 2.27.1 του Κανονισμού Εκκαθάρισης με Εκτελεστική απόφαση καθορίζεται ο συντελεστής εισφοράς α, ο οποίος χρησιμοποιείται για τον υπολογισμό του ύψους της μερίδας κάθε Εκκαθαριστικού Μέλους. Επιπλέον, σύμφωνα με την υποενότητα 2.27.2 του Κανονισμού, με Εκτελεστική Απόφαση καθορίζονται θέματα και λεπτομέρειες που αφορούν στο ύψος του κεφαλαίου εκκαθάρισης.
Επειδή, στην ενότητα 2.38 του Κανονισμού Εκκαθάρισης γίνεται αναφορά σε Εκτελεστική απόφαση με την οποία καθορίζεται η μεθοδολογία υπολογισμού των απαιτήσεων του Περιθωρίου Ασφάλισης, δηλαδή των χρημάτων που απαιτούνται για την εξασφάλιση της εκπλήρωσης των χρηματικών υποχρεώσεων των Εκκαθαριστικών Μελών σε σχέση με τις Συναλλαγές Φυσικού Αερίου που εκκαθαρίζει η EnExClear. Επιπροσθέτως, σύμφωνα με την ενότητα 2.39 του Κανονισμού Εκκαθάρισης, με Εκτελεστική Απόφαση καθορίζεται η μεθοδολογία υπολογισμού του Κινδύνου Ημέρας, δηλαδή του κινδύνου που αναλαμβάνει κάθε Εκκαθαριστικό Μέλος ανά Λογαριασμό Εκκαθάρισης.
Επειδή, η ΡΑΕ, στο πλαίσιο έγκρισης της απόφασης σχετικά με τις Διαδικασίες διαχείρισης κινδύνου στο Σύστημα Εκκαθάρισης των Συναλλαγών του Βάθρου Εμπορίας Φυσικού Αερίου του Χρηματιστηρίου Ενέργειας εξέτασε ενδελεχώς την πρόταση της EnExClear (σχετικά 8 και 9), τις απόψεις των συμμετεχόντων στη δημόσια διαβούλευση, (σχετικό 10) καθώς και τις απόψεις που υπέβαλε η ΕnExClear επί των σχολίων της δημόσιας διαβούλευσης (σχετικό 12). Στο πλαίσιο αυτό και έπειτα από συναντήσεις εργασίας (σχετικό 17) ζήτησε τροποποιήσεις στο κείμενο (σχετικά 14 και 16), οι οποίες ενσωματώθηκαν στην τελική εισήγηση της EnExClear (σχετικό 18).
Επειδή, η τελική εισήγηση της EnExClear για τις διαδικασίες διαχείρισης κινδύνου εξειδικεύει το σύνολο των θεμάτων που αναφέρονται στις ενότητες 2.21-2.23, 2.25-2.26, 2.27.1-2.27.2, 2.38 και 2.39, για τα οποία απαιτείται η έγκριση σχετικής Εκτελεστικής απόφασης από τη ΡΑΕ.
Επειδή, ο υπολογισμός του περιθωρίου ασφάλισης γίνεται με τέτοιο τρόπο ώστε πιθανή απαίτηση του εκκαθαριστικού μέλους από την ΕnExClear να μην οδηγεί σε παροχή πιστωτικού ορίου μέχρι την επόμενη εκτέλεση της διαδικασίας εκκαθάρισης καθώς οι συναλλαγές στο Βάθρο Εμπορίας συνεχίζονται και μετά το τέλος της ημερήσιας διαδικασίας εκκαθάρισης, με αποτέλεσμα να υπάρχει ο κίνδυνος να αναλωθεί πιστωτικό όριο που είχε δοθεί και αφορά πληρωμή προς Συμμετέχοντα την επόμενη ημέρα.
Επειδή, ο υπολογισμός κινδύνου εντολών, δηλαδή του κινδύνου που αναλαμβάνει το εκκαθαριστικό μέλος από τις εντολές που είναι ενεργές κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης, λαμβάνει χώρα κατά την εισαγωγή κάθε εντολής, οριακής ή ελεύθερης, και αφορά στην αξία της. Δεδομένου ότι για τις ελεύθερες εντολές που δεν υπάρχει προσδιορισμένη τιμή, όπως στις οριακές εντολές, για τον υπολογισμό της αξίας τους χρησιμοποιείται η τιμή αναφοράς υπολογισμού κινδύνου.
Επειδή, ως τιμή αναφοράς υπολογισμού χρησιμοποιείται η τιμή που έχει προκύψει από την τελευταία συναλλαγή στο ίδιο προϊόν ή, αν δεν υπάρχει, η τιμή εκκίνησης πολλαπλασιασμένη με ένα συντελεστή α που ορίζεται σε 200%. Καθώς αρχικώς τουλάχιστον, η αγορά φυσικού αερίου δε θα είναι ιδιαίτερα ρευστή ο υψηλός συντελεστής α εξασφαλίζει με μεγάλη βεβαιότητα ότι ο κίνδυνος συναλλαγών δε θα υπερβεί το διαθέσιμο πιστωτικό όριο. Επιπλέον, επισημαίνεται ότι ο συντελεστής α εφαρμόζεται μόνο στις ελεύθερες εντολές, οι οποίες αφενός δεν είναι υποχρεωτικές και αφετέρου αποτελούν τμήμα και μάλιστα μικρό του αθροίσματος των εντολών που εισάγονται στο Βάθρο Εμπορίας.
Επειδή, σύμφωνα με την εισήγηση της EnExClear ο συντελεστής εισφοράς, που χρησιμοποιείται για τον υπολογισμό του ύψους της μερίδας του εκκαθαριστικού μέλους και ορίζεται στην υποενότητα 2.27.1 του Κανονισμού Εκκαθάρισης, ορίζεται σε 100%.
Επειδή, σύμφωνα με την εισήγηση της EnExClear η αρχική εισφορά των άμεσα εκκαθαριστικών μελών και των γενικών εκκαθαριστικών μελών στο Κεφάλαιο Εκκαθάρισης καθορίζεται σε 15.000 € και 250.000 € αντίστοιχα, το ύψος της οποίας κρίνεται εύλογο σε σχέση με τις αντίστοιχες εισφορές στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας (30.000 € για τα άμεσα εκκαθαριστικά μέλη και 500.000 € για τα γενικά εκκαθαριστικά μέλη), λαμβανομένων υπόψη τόσο της αξίας των συναλλαγών στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας όσο και της εκτιμώμενης αξίας συναλλαγών στο Βάθρο Εμπορίας φυσικού αερίου.
Επειδή, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της η ΡΑΕ παρακολουθεί και εποπτεύει τη λειτουργία της αγοράς φυσικού αερίου, για το λόγο αυτό αξιολογεί τα στοιχεία που λαμβάνει από την ΕΧΕ και την EnExClear ώστε να προβεί σε τροποποιήσεις του πλαισίου όπου αυτό κριθεί αναγκαίο.
Επειδή, η ΡΑΕ θεωρεί εύλογη την εισήγηση της EnExClear καθώς καθορίζονται με σαφήνεια και διαφάνεια οι διαδικασίες διαχείρισης κινδύνου στο σύστημα εκκαθάρισης συναλλαγών του Βάθρου Εμπορίας και ειδικότερα η μεθοδολογία υπολογισμού κινδύνου ημέρας και απαιτήσεων παροχής ασφαλειών υπέρ της EnExClear, η διαδικασία σύστασης και σχηματισμού Κεφαλαίου Εκκαθάρισης και οι αποδεκτές ασφάλειες για την κάλυψη απαίτησης περιθωρίου ασφάλισης, ενισχύοντας τους μηχανισμούς για την αποτροπή παραβάσεων που μπορεί να θέσουν σε κίνδυνο τη λειτουργία του Βάθρου Εμπορίας.
Για όλους τους ανωτέρω λόγους, αποφασίζει:
1. Την έγκριση της απόφασης σχετικά με τις Διαδικασίες διαχείρισης κινδύνου στο Σύστημα Εκκαθάρισης των Συναλλαγών του Βάθρου Εμπορίας Φυσικού Αερίου του Χρηματιστηρίου Ενέργειας, σύμφωνα με το περιεχόμενο του Παραρτήματος της παρούσας απόφασης, το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα αυτής.
2. Την κοινοποίηση της παρούσας απόφασης στην εταιρεία «Εταιρεία Εκκαθάρισης Συναλλαγών Χρηματιστηρίου Ενέργειας Α.Ε.».
3. Την ανάρτηση της παρούσας απόφασης στην επίσημη ιστοσελίδα της ΡΑΕ και τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 27 Ιανουαρίου 2022
Ο Πρόεδρος
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΔΑΓΟΥΜΑΣ
Απόφαση Ρ.Α.Ε.90/2022 - ΦΕΚ 488/Β/8-2-2022
Έγκριση της απόφασης σχετικά με τις Διαδικασίες διαχείρισης κινδύνου στο Σύστημα Εκκαθάρισης των Συναλλαγών του Βάθρου Εμπορίας Φυσικού Αερίου του Χρηματιστηρίου Ενέργειας σύμφωνα με τις διατάξεις του κεφαλαίου 2 του Κανονισμού Εκκαθάρισης Συναλλαγών Βάθρ
