Απόφαση Ρ.Α.Ε.235/2022 - ΦΕΚ 1809/Β/13-4-2022
Τροποποίηση της απόφασης υπ’ αριθ. 777/2018 για τον καθορισμό των ενοτήτων ΕΦΣ για τη Συγχρονισμένη Περιοχή Ηπειρωτική Ευρώπη σύμφωνα με το άρθρο 141 παράγραφος 2 του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1485 της Επιτροπής της 2ας Αυγούστου 2017
σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντήριων γραμμών για τη λειτουργία του συστήματος μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας.
Απόφαση Ρ.Α.Ε.Αριθμ. 235/2022
ΦΕΚ 1809/Β/13-4-2022
Τροποποίηση της απόφασης υπ’ αριθ. 777/2018 για τον καθορισμό των ενοτήτων ΕΦΣ για τη Συγχρονισμένη Περιοχή Ηπειρωτική Ευρώπη σύμφωνα με το άρθρο 141 παράγραφος 2 του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1485 της Επιτροπής της 2ας Αυγούστου 2017 σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντήριων γραμμών για τη λειτουργία του συστήματος μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας.
Η ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Λαμβάνοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις του Κεφαλαίου Γ΄ «Διατάξεις Αρμοδιότητας Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας» του ν. 4425/2016 «Επείγουσες ρυθμίσεις των Υπουργείων Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, για την εφαρμογή της συμφωνίας δημοσιονομικών στόχων και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ Α΄185/30.09.2016), όπως ισχύει, και ιδίως τις διατάξεις των άρθρων 6 και 12 του νόμου αυτού.
2. Τις διατάξεις του ν. 4001/2011 «Για τη λειτουργία Ενεργειακών Αγορών Ηλεκτρισμού και Φυσικού Αερίου, για Έρευνα, Παραγωγή και δίκτυα μεταφοράς Υδρογονανθράκων και άλλες ρυθμίσεις», όπως ισχύει (ΦΕΚ
Α’ 179/22.08.2011) (εφεξής ο «Νόμος»).
3. Τις διατάξεις του Κανονισμού (ΕΚ) 714/2009 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 13ης Ιουλίου 2009, σχετικά με τους όρους πρόσβασης στο δίκτυο για τις διασυνοριακές ανταλλαγές ηλεκτρικής ενέργειας και την κατάργηση του Κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1228/ 2003 (EE L 211 της 14.08.2009 σελ. 15).
4. Τις διατάξεις του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1485 της Επιτροπής της 2ας Αυγούστου 2017 (εφεξής ο "Κανονισμός") σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντήριων γραμμών για τη λειτουργία του συστήματος μεταφοράς ενέργειας, όπως τροποποιήθηκε από το άρθρο 4 του Εκτελεστικού Κανονισμού (ΕΕ) 2021/280 της Επιτροπής της 22ας Φεβρουαρίου 2021 για την τροποποίηση των Κανονισμών (ΕΕ) 2015/1222, (ΕΕ) 2016/1719, (ΕΕ) 2017/2195 και (ΕΕ) 2017/1485 προκειμένου να ευθυγραμμιστούν με τον Κανονισμό (ΕΕ) 2019/943, και ιδίως του άρθρου 141.
5. Την υπ’ αριθ. 777/2018 απόφαση ΡΑΕ (ΦΕΚ Β’ 4643/
18.10.2018) σχετικά με τη «Λήψη απόφασης για την έγκριση της πρότασης των Διαχειριστών Συστημάτων Μεταφοράς για τον καθορισμό των ενοτήτων ΕΦΣ για τη συγχρονισμένη περιοχή Ηπειρωτικής Ευρώπης σύμφωνα με το άρθρο 141 (παρ. 2) του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1485 της Επιτροπής της 2ας Αυγούστου 2017 σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντήριων γραμμών για τη λειτουργία του συστήματος μεταφοράς ενέργειας».
6. Τη Δημόσια Διαβούλευση του Ευρωπαϊκού Δικτύου Διαχειριστών Συστημάτων Μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας (ENTSO-e) επί της πρότασης όλων των Διαχειριστών Συστημάτων Μεταφοράς (στο εξής "ΔΣΜ") για την τροποποίηση του καθορισμού των ενοτήτων ΕΦΣ που εγκρίθηκε με την υπ’ αριθ. 777/2018 απόφαση ΡΑΕ.
7. Την υπ" αριθ. ΡΑΕ Ι-304090/08.04.2021 επιστολή της ΑΔΜΗΕ Α.Ε. αναφορικά με την έγκριση της αρχικής κοινής πρότασης των Διαχειριστών Συστημάτων Μεταφοράς της Hπειρωτικής Ευρώπης για την τροποποίηση του καθορισμού των ενοτήτων ελέγχου φορτίου -
συχνότητας (ενότητες ΕΦΣ) της συγχρονισμένης περιοχής Ηπειρωτική Ευρώπη, όσον αφορά την περιοχή ΕΦΣ Δυτική Δανία, σύμφωνα με το άρθρο 141 παράγραφος 2 του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1485 της Επιτροπής της 2ας Αυγούστου 2017 σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντήριων γραμμών για τη λειτουργία του συστήματος μεταφοράς ενέργειας, στην οποία συμπεριλαμβάνεται η ανωτέρω κοινή πρόταση των ΔΣΜ.
8. Την υπ" αριθ. ΡΑΕ Ι-301261/21.04.2021 επιστολή της ΑΔΜΗΕ Α.Ε. στην οποία συμπεριλαμβάνεται η μετάφραση στην ελληνική γλώσσα της ανωτέρω κοινής πρότασης των ΔΣΜ.
9. Τη Δημόσια Διαβούλευση της ΡΑΕ επί της ανωτέρω πρότασης όλων των ΔΣΜ, η οποία έλαβε χώρα από 09.04.2021 έως και 10.05.2021 και την ανακοίνωση αυτής στην ιστοσελίδα της ΡΑΕ.
10. Την υπ" αριθ. ΡΑΕ Ι-321349/28.02.2022 επιστολή της DUR, (σσ: Εθνική Ρυθμιστική Αρχή της Δανίας) ως συντονιστικό όργανο των Ρυθμιστικών Αρχών Ηπειρωτικής Ευρώπης, με την οποία κοινοποιήθηκε στη ΡΑΕ η απόφαση της 11ης Φεβρουαρίου 2022, των Εθνικών Ρυθμιστικών Αρχών (NRAs) Ηπειρωτικής Ευρώπης για την έγκριση της αναθεωρημένης πρότασης όλων των ΔΣΜ της Ηπειρωτικής Ευρώπης για την τροποποίηση του καθορισμού των ενοτήτων ΕΦΣ, όσον αφορά την περιοχή ΕΦΣ Δυτική Δανία, σύμφωνα με το άρθρο 141 παράγραφος 2 του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1485 της Επιτροπής της 2ας Αυγούστου 2017 σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντήριων γραμμών για τη λειτουργία του συστήματος μεταφοράς ενέργειας, στην οποία συμπεριλαμβάνεται η ανωτέρω αναθεωρημένη κοινή πρόταση των ΔΣΜ.
11. Το γεγονός ότι σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 32 του ν. 4001/2011, οι πράξεις κανονιστικού χαρακτήρα που εκδίδονται από τη ΡΑΕ, δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
12. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού.
Σκέφτηκε ως εξής:
Επειδή, στο πλαίσιο επίτευξης της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας, εξεδόθη, κατ’ αρχήν, ο Κανονισμός (ΕΚ) υπ’ αριθ. 714/2009 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 13ης Ιουλίου 2009 σχετικά με τους όρους πρόσβασης στο δίκτυο για τις διασυνοριακές ανταλλαγές ηλεκτρικής ενέργειας και την κατάργηση του Κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1228/2003 (σχετ. 3).
Επειδή, στο άρθρο 19 «Ρυθμιστικές Αρχές» του Κανονισμού 714/2009, ρητώς ορίζεται ότι:
«Κατά την άσκηση των καθηκόντων τους, οι Ρυθμιστικές Αρχές εξασφαλίζουν τη συμμόρφωση προς τον παρόντα κανονισμό και προς τις κατευθυντήριες γραμμές που θεσπίζονται σύμφωνα με το άρθρο 18. Εφόσον ενδείκνυται για την επίτευξη των σκοπών του παρόντος κανονισμού, οι ρυθμιστικές αρχές συνεργάζονται μεταξύ τους καθώς και με την Επιτροπή και τον Οργανισμό σύμφωνα με το κεφάλαιο IX της οδηγίας 2009/72/ΕΚ».
Επειδή, δυνάμει της ανωτέρω εξουσιοδότησης του άρθρου 18 του Κανονισμού (ΕΚ) 714/2009 και ιδίως της παραγράφου 3 στοιχείο δ) και παραγράφου 5 του εν λόγω άρθρου, εξεδόθη από την Επιτροπή ο υπ’ αριθ. 2017/1485 Κανονισμός (ΕΕ) 2ας Αυγούστου 2017 (σχετ. 4), σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντήριων γραμμών για τη λειτουργία του συστήματος μεταφοράς ενέργειας στα Κράτη Μέλη.
Επειδή, στόχος του ανωτέρω Κανονισμού είναι, μεταξύ άλλων, να θεσπίσει αναλυτικές κατευθυντήριες γραμμές όσον αφορά τις απαιτήσεις και τις αρχές που διέπουν τη λειτουργία του συστήματος με σκοπό να διασφαλιστεί η ασφαλής λειτουργία του διασυνδεδεμένου συστήματος καθώς και η επιχειρησιακή ασφάλεια, η ποιότητα της συχνότητας και η αποδοτική χρήση του διασυνδεδεμένου συστήματος και των πόρων.
Επειδή, το άρθρο 141 «Δομή ευθύνης διαδικασίας» παράγραφος 2 του Κανονισμού ορίζει σχετικά τα εξής:
«2. Έως τέσσερις μήνες από την έναρξη ισχύος του παρόντος κανονισμού, όλοι οι ΔΣΜ μιας συγχρονισμένης περιοχής καταρτίζουν κοινή πρόταση για τον καθορισμό των ενοτήτων ΕΦΣ, η οποία συμμορφώνεται με τις ακόλουθες απαιτήσεις:
α) η περιοχή παρακολούθησης αντιστοιχεί σε μία μόνο περιοχή ΕΦΣ ή σε μέρος της?
β) η περιοχή ΕΦΣ αντιστοιχεί σε μία μόνο ενότητα ΕΦΣ ή σε μέρος της?
γ) η ενότητα ΕΦΣ αντιστοιχεί σε μία μόνο συγχρονισμένη περιοχή ή σε μέρος της? και
δ) κάθε στοιχείο δικτύου είναι μέρος μόνο μίας περιοχής παρακολούθησης, μόνο μίας περιοχής ΕΦΣ και μόνο μίας ενότητας ΕΦΣ.»
Επειδή, δυνάμει του άρθρου 6 του Κανονισμού «Έγκριση των όρων και προϋποθέσεων ή των μεθοδολογιών», ορίζονται τα εξής:
«1. Κάθε ρυθμιστική αρχή ή, κατά περίπτωση, ο Οργανισμός, εγκρίνει τους όρους και τις προϋποθέσεις ή τις μεθοδολογίες που έχουν καταρτίσει οι ΔΣΜ σύμφωνα με τις παραγράφους 2 και 3. Η οντότητα που έχει ορίσει το κράτος μέλος εγκρίνει τους όρους και τις προϋποθέσεις ή τις μεθοδολογίες που έχουν αναπτύξει οι ΔΣΜ σύμφωνα με την παράγραφο 4. Η ορισθείσα οντότητα είναι η ρυθμιστική αρχή, εκτός εάν προβλέπεται διαφορετικά από το κράτος μέλος. Πριν από την έγκριση των όρων και των προϋποθέσεων ή των μεθοδολογιών, η ρυθμιστική αρχή, ο Οργανισμός ή η ορισθείσα οντότητα αναθεωρούν τις προτάσεις, όπου απαιτείται, μετά από διαβούλευση με τους αντίστοιχους ΔΣΜ, ώστε να διασφαλίζεται ότι συνάδουν με τον σκοπό του παρόντος κανονισμού και συμβάλλουν στην ολοκλήρωση της αγοράς, τη μη διακριτική μεταχείριση, τον αποτελεσματικό ανταγωνισμό και την ομαλή λειτουργία της αγοράς...
3. Οι προτάσεις για τους ακόλουθους όρους και προϋποθέσεις ή μεθοδολογίες και οι τυχόν τροποποιήσεις τους υπόκεινται στην έγκριση όλων των ρυθμιστικών αρχών της συγκεκριμένης περιφέρειας, επί της οποίας κράτος μέλος δύναται να γνωμοδοτεί προς την οικεία ρυθμιστική αρχή:
... ζ) κοινή πρόταση ανά συγχρονισμένη περιοχή για τον καθορισμό των ενοτήτων ΕΦΣ σύμφωνα με το άρθρο 141 παράγραφος 2.
Επειδή, κατά την παρ. 7 του άρθρου 6 του Κανονισμού:
«Όταν για την έγκριση όρων και προϋποθέσεων ή μεθοδολογιών σύμφωνα με την παράγραφο 3 ή για την τροποποίηση σύμφωνα με το άρθρο 7 απαιτείται απόφαση από περισσότερες της μίας ρυθμιστικές αρχές σύμφωνα με την παράγραφο 3, οι αρμόδιες ρυθμιστικές αρχές διαβουλεύονται και συνεργάζονται στενά και συντονίζονται μεταξύ τους, με στόχο την επίτευξη συμφωνίας. Όταν ο Οργανισμός εκδίδει γνώμη, οι αρμόδιες ρυθμιστικές αρχές λαμβάνουν υπόψη την εν λόγω γνώμη. Οι ρυθμιστικές αρχές ή, κατά περίπτωση, ο Οργανισμός, λαμβάνουν αποφάσεις σχετικά με όρους και προϋποθέσεις ή μεθοδολογίες που υποβλήθηκαν σύμφωνα με τις παραγράφους 2 και 3, εντός έξι μηνών από την παραλαβή των όρων και προϋποθέσεων ή μεθοδολογιών από τον Οργανισμό ή τη ρυθμιστική αρχή ή, κατά περίπτωση, από την τελευταία εμπλεκόμενη ρυθμιστική αρχή. Η περίοδος ξεκινά την επομένη από την υποβολή της πρότασης στον Οργανισμό σύμφωνα με την παράγραφο 2, ή στην τελευταία εμπλεκόμενη ρυθμιστική αρχή σύμφωνα με την παράγραφο 3.»
Επειδή, κατά την παρ. 4 του άρθρου 7 του Κανονισμού:
«4. Ο Οργανισμός ή οι ρυθμιστικές αρχές ή οι ορισθείσες οντότητες, όπου είναι υπεύθυνοι για την έγκριση όρων και προϋποθέσεων ή μεθοδολογιών σύμφωνα με το άρθρο 6 παράγραφοι 2, 3 και 4, μπορούν αντιστοίχως να ζητήσουν προτάσεις τροποποίησης των εν λόγω όρων και προϋποθέσεων ή μεθοδολογιών και να καθορίσουν προθεσμία για την υποβολή των προτάσεων αυτών. Οι ΔΣΜ που είναι αρμόδιοι για την κατάρτιση πρότασης για όρους και προϋποθέσεις ή μεθοδολογίες δύνανται να προτείνουν τροποποιήσεις στις ρυθμιστικές αρχές και στον Οργανισμό. Οι προτάσεις για την τροποποίηση των όρων και προϋποθέσεων ή μεθοδολογιών υποβάλλονται σε διαβούλευση, κατά περίπτωση, σύμφωνα με τη διαδικασία που ορίζεται στο άρθρο 11 και εγκρίνονται σύμφωνα με τη διαδικασία που ορίζεται στα άρθρα 5 και 6.»
Επειδή, κατά το άρθρο 6 παρ. 1β του Κεφαλαίου Γ του ν. 4425/2016 (σχετ.1), προβλέπεται ότι:
«1. Πέραν των αρμοδιοτήτων που προβλέπονται στην κείμενη νομοθεσία και ιδίως στις διατάξεις του ν. 4001/2011, η ΡΑΕ: ... β) Ασκεί τις αρμοδιότητες των ρυθμιστικών αρχών που προβλέπονται στον Κανονισμό (ΕΚ) 714/2009...».
Επειδή, προκειμένου να διευκολυνθεί η εκπλήρωση του εν λόγω στόχου, όλοι οι ΔΣΜ της συγχρονισμένης περιοχής της ηπειρωτικής Ευρώπης ανέπτυξαν από κοινού μια πρόταση για την για την τροποποίηση του καθορισμού των ενοτήτων ΕΦΣ, όσον αφορά την περιοχή ΕΦΣ Δυτική Δανία, σύμφωνα με το άρθρο 141 παράγραφος 2 του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1485 της Επιτροπής της 2ας Αυγούστου 2017 σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντήριων γραμμών για τη λειτουργία του συστήματος μεταφοράς ενέργειας.
Επειδή, με την ανωτέρω πρόταση διαχωρίζεται η τρέχουσα «Περιοχή Παρατηρησιμότητας» (Monitoring Area) της Δυτικής Δανίας από την «Περιοχή ΕΦΣ» του ΔΣΜ της Γερμανίας “TenneT Gmbh”. Ως εκ τούτου, η περιοχή «Δυτική Δανία» καθίσταται νέα «Περιοχή ΕΦΣ», ωστόσο παραμένει μέρος της «Ενότητας ΕΦΣ: Γερμανία-Δανία- Λουξεμβούργο». Αυτό θα επιτρέψει την ανεξάρτητη συμμετοχή του ΔΣΜ της Δανίας (Energinet) στις Ευρωπαϊκές Πλατφόρμες της Αγοράς Εξισορρόπησης για όλα τα σύνορα της περιοχής της Δυτικής Δανίας και της υπόλοιπης ΗΕ. Επιπλέον ενισχύεται η διαφάνεια στο σύνορο DK1-DE για όλους τους συμμετέχοντες στην αγορά. Τέλος θεωρείται ότι αυτή η τροποποίηση είναι προς όφελος των συμμετεχόντων στην αγορά και των καταναλωτών, αυξάνοντας τον ανταγωνισμό, την ασφάλεια εφοδιασμού και μειώνοντας το σχετικό κόστος.
Επειδή, η υποβληθείσα πρόταση ελήφθη από την τελευταία Ρυθμιστική Αρχή της συγχρονισμένης περιοχής Ηπειρωτικής Ευρώπης στις 17 Αυγούστου 2021 συνεπώς έπρεπε να ληφθεί απόφαση έως τις 27 Φεβρουαρίου 2022 σύμφωνα με το άρθρο 6 παράγραφος 7 του Κανονισμού.
Επειδή, η ΡΑΕ έθεσε την ως άνω εισήγηση της ΑΔΜΗΕ Α.Ε. σε δημόσια διαβούλευση στις 9 Απριλίου 2021 με καταληκτική ημερομηνία την 10η Μαΐου 2021, όπου δεν υποβλήθηκαν σχόλια από κάποιον συμμετέχοντα.
Επειδή, όλες οι Ρυθμιστικές Αρχές της συγχρονισμένης περιοχής Ηπειρωτικής Ευρώπης, αποφάσισαν δυνάμει του άρθρου 6 παρ. 1 του Κανονισμού να αναθεωρήσουν οι ίδιες την υποβληθείσα από τους ΔΣΜ πρόταση πριν την έγκρισή της.
Επειδή, η αναθεωρημένη πρόταση τέθηκε σε διμερή διαβούλευση με το Ευρωπαϊκό Δίκτυο
Διαχειριστών Συστημάτων Μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας (ENTSO-e) από τις 14 Ιανουαρίου 2022 έως τις 3 Φεβρουαρίου 2022.
Επειδή, στις 11 Φεβρουαρίου 2022 , όλες οι Ρυθμιστικές Αρχές της συγχρονισμένης περιοχής Ηπειρωτικής Ευρώπης συμφώνησαν να εγκρίνουν την αναθεωρημένη πρόταση για την τροποποίηση του καθορισμού των ενοτήτων ΕΦΣ, όσον αφορά την περιοχή ΕΦΣ Δυτική Δανία, σύμφωνα με το άρθρο 141 παράγραφος 2 του Κανονισμού, όπως αναφέρεται στο σχετικό έγγραφο θέσης (σχετ.10).
Αυτή η συμφωνία από τις Ρυθμιστικές Αρχές της συγχρονισμένης περιοχής Ηπειρωτικής Ευρώπης παρέχει αποδεικτικά στοιχεία ότι η απόφαση για την προαναφερθείσα πρόταση δεν χρειάζεται να εκδοθεί από τον ACER σύμφωνα με το άρθρο 6 παράγραφος 8 του Κανονισμού. Και προορίζεται να αποτελέσει τη βάση στην οποία οι Ρυθμιστικές Αρχές της συγχρονισμένης περιοχής Ηπειρωτικής Ευρώπης θα λάβουν στη συνέχεια νομικά δεσμευτικές εθνικές αποφάσεις για την έγκριση της πρότασης για την τροποποίηση του καθορισμού των ενοτήτων ΕΦΣ για τη συγχρονισμένη περιοχή Ηπειρωτική Ευρώπη.
Επειδή, κατά το άρθρο 22 του ν. 4001/ 2011 «Η ΡΑΕ, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της, παρακολουθεί και εποπτεύει τη λειτουργία της αγοράς ενέργειας… συμπεριλαμβανομένης της έκδοσης κανονιστικών και ατομικών πράξεων, ιδίως για την …ανάπτυξη της εσωτερικής αγοράς ενέργειας της Ευρωπαϊκής Ένωσης...» και κατά το άρθρο 32 του ίδιου νόμου «1. Οι πράξεις και αποφάσεις της ΡΑΕ, ... δημοσιοποιούνται με ανάρτηση στην επίσημη ιστοσελίδα της. Οι κανονιστικού χαρακτήρα αποφάσεις της ΡΑΕ δημοσιεύονται επιπλέον στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως....».
Για τους παραπάνω λόγους, αποφασίζει:
Στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της κατά τα άρθρα 6 (παρ. 1 και 3) του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1485, 6 του
ν. 4425/2016 (ΦΕΚ Α΄ 185) και 22 και 32 του ν. 4001/2011 (ΦΕΚ Α΄ 179):
1. Την έγκριση της πρότασης των ΔΣΜ της Ηπειρωτικής Ευρώπης για την τροποποίηση του καθορισμού των ενοτήτων ελέγχου φορτίου – συχνότητας (ενότητες ΕΦΣ) της συγχρονισμένης περιοχής Ηπειρωτική Ευρώπη, σύμφωνα με το άρθρο 141 παράγραφος 2 του κανονισμού (ΕΕ) 2017/1485 της Επιτροπής, της 2ας Αυγούστου 2017, σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντήριων γραμμών για τη λειτουργία του συστήματος μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας, ως κατωτέρω.
2. Την κοινοποίηση της παρούσας απόφασης στην εταιρεία με την επωνυμία «ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΕ», και με διακριτικό τίτλο «ΑΔΜΗΕ Α.Ε.» για τις σχετικές της ενέργειες σύμφωνα με τον Κανονισμό.
3. Την ανάρτηση της παρούσα απόφασης στην επίσημη ιστοσελίδα της ΡΑΕ και τη δημοσίευσή της στο Φύλλο Εφημερίδος της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ).
Καθορισμός των ενοτήτων Ελέγχου Φορτίου-Συχνότητας (ΕΦΣ) για τη Συγχρονισμένη Περιοχή της Ηπειρωτικής Ευρώπης
Άρθρο 1
Αντικείμενο και πεδίο εφαρμογής
1. Ο καθορισμός ενοτήτων ΕΦΣ, όπως προσδιορίζεται στο παρόν έγγραφο, θα θεωρείται ως η μεθοδολογία που αναπτύχθηκε σύμφωνα με το άρθρο 7 παράγραφος 4 ΚΓ ΛΣ για την τροποποίηση του καθορισμού ενοτήτων ΕΦΣ, που συντάχθηκε σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 141 παράγραφος 2 του ΚΓ ΛΣ.
2. Για τις ενότητες ΕΦΣ που περιλαμβάνουν περιοχές ΕΦΣ Διαχειριστών Συστήματος Μεταφοράς τρίτων χωρών, η εκπλήρωση των υποχρεώσεων που καθορίζονται στις ΚΓ ΛΣ έναντι αυτών των ενοτήτων ΕΦΣ θα υπόκεινται στο περιεχόμενο μιας συμφωνίας συναφθείσας από όλους τους ΔΣΜ της συγχρονισμένης περιοχής ηπειρωτικής Ευρώπης με τους ΔΣΜ τρίτων χωρών σύμφωνα με το άρθρο 13 του κανονισμού ΚΓ ΛΣ.
Άρθρο 2
Ορισμοί και ερμηνεία
1. Για τους σκοπούς αυτής της πρότασης, οι όροι που χρησιμοποιούνται στο παρόν έγγραφο έχουν την έννοια των ορισμών που περιλαμβάνονται στο άρθρο 3 του κανονισμού ΚΓ ΛΣ.
2. Στον παρόντα καθορισμό των ενοτήτων ΕΦΣ, εκτός αν απαιτείται διαφορετικά από τα συμφραζόμενα:
α) ο ενικός αριθμός περιλαμβάνει τον πληθυντικό και το αντίστροφο
β) ο πίνακας περιεχομένων και οι επικεφαλίδες εισάγονται για λόγους διευκόλυνσης και μόνο και δεν επηρεάζουν την ερμηνεία της παρούσας πρότασης καθορισμού ενοτήτων ΕΦΣ και
γ) οποιαδήποτε αναφορά σε νομοθεσία, κανονισμούς, οδηγία, εντολή, πράξη, κώδικα ή οποιαδήποτε άλλη νομοθετική διάταξη θα περιλαμβάνει οποιαδήποτε τροποποίηση, επέκταση ή επανενεργοποίηση της ίδιας νομοθετικής διάταξης από τη στιγμή που θα τεθεί σε ισχύ.
Άρθρο 3
Ενότητες ΕΦΣ συγχρονισμένης περιοχής της Ηπειρωτικής Ευρώπης, περιοχές ΕΦΣ
και περιοχή παρακολούθησης
Η συγχρονισμένη περιοχή Ηπειρωτικής Ευρώπης θα αποτελείται από τις ενότητες ΕΦΣ, τις περιοχές ΕΦΣ και την περιοχή παρακολούθησης που καθορίζονται στον Πίνακα 1. Οι ενότητες ΕΦΣ που περιλαμβάνουν περιοχές ΕΦΣ Διαχειριστών Συστήματος Μεταφοράς τρίτων χωρών θα υπόκεινται σε επανακαθορισμό μετά τη θέση σε ισχύ της συμφωνίας που αναφέρεται στο άρθρο 1 παράγραφος 2 ανωτέρω.
Άρθρο 4
Δημοσίευση και εφαρμογή της πρότασης καθορισμού ενοτήτων ΕΦΣ
1. Οι ΔΣΜ ΗΕ θα δημοσιεύσουν την πρόταση καθορισμού ενοτήτων ΕΦΣ χωρίς αδικαιολόγητη καθυστέρηση, μετά την έγκρισή της από όλες τις Ρυθμιστικές Αρχές της Ηπειρωτικής Ευρώπης.
2. Οι ΔΣΜ ΗΕ εφαρμόζουν την πρόταση καθορισμού ενοτήτων ΕΦΣ το αργότερο δύο μήνες μετά την έγκριση της πρότασης από τις Ρυθμιστικές Αρχές της συγχρονισμένης περιοχής Ηπειρωτικής Ευρώπης σύμφωνα με το άρθρο 6 παράγραφος 3 του κανονισμού ΚΓ ΛΣ.
Άρθρο 5
Γλώσσα
Η γλώσσα αναφοράς για αυτόν τον καθορισμό των ενοτήτων ΕΦΣ είναι η αγγλική. Προς αποφυγή αμφιβολιών, εάν οι ΔΣΜ χρειάζεται να μεταφράσουν την παρούσα πρόταση καθορισμού ενοτήτων ΕΦΣ στην(στις) εθνική(-ές) γλώσσα(-ες) τους, σε περίπτωση που διαπιστωθούν ασυμφωνίες μεταξύ της αγγλικής έκδοσης που εκδίδεται από τους ΔΣΜ σύμφωνα με το άρθρο 8 του κανονισμού ΚΓ ΛΣ και οποιασδήποτε έκδοσης σε άλλη γλώσσα, οι οικείοι ΔΣΜ θα παρέχουν, σύμφωνα με την εθνική νομοθεσία, μια επικαιροποιημένη μετάφραση του καθορισμού ενοτήτων ΕΦΣ στις οικείες εθνικές ρυθμιστικές αρχές.
Αθήνα, 3 Μαρτίου 2022
Απόφαση Ρ.Α.Ε.235/2022 - ΦΕΚ 1809/Β/13-4-2022
Τροποποίηση της απόφασης υπ’ αριθ. 777/2018 για τον καθορισμό των ενοτήτων ΕΦΣ για τη Συγχρονισμένη Περιοχή Ηπειρωτική Ευρώπη σύμφωνα με το άρθρο 141 παράγραφος 2 του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1485 της Επιτροπής της 2ας Αυγούστου 2017 σχετικά με τον καθορισμό